Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/58876c701eea8f9e248b45f6/80
Foto: Screenshot YouTube

Najviše nominacija za Oscara osvojio mjuzikl "La La Land"

Film "La La Land", američka romantična glazbena drama u režiji Damiena Chazellea osvojila je najviše nominacija u utrci za ovogodišnje Oscare - njih četrnaest, uključujući i one za najbolji film i režiju te najbolju žensku i mušku glavnu ulogu - Emma Watson i Ryan Gosling, objavljeno je u utorak u Los Angeles

U kategoriji najboljeg filma nominirani su još "Dolazak" Denisa Villeneuvea, "Fences" Denzela Washingtona, "Greben spašenih" Mela Gibsona, "Hell of High Water" Davida Mackenzieja, "Hidden Figures" Theodora Melfija, "Lav" Gartha Davisa, "Manchester by the Sea" Kennetha Lonergana, "Moonlight" Barryja Jenkinsa.

Emmi Stone konkurirat će Isabelle Huppert za ulogu u filmu "Elle", Ruth Negga ("Loving"), Natalie Portman ("Jackie") i Meryl Streep ("Neslavno slavna Florence"). 


Za Oscara u kategoriji najbolje muške uloge uz Roslinga se natječu Casey Affleck ("Manchester by the Sea"), Andrew Garfield ("Greben spašenih"), Viggo Mortensen ("Captain Fantastic") i Denzel Washington ("Fences").

Osim Chazellea za najboljeg redatelja na ovogodišnjim Oscarima nominirani su Denis Villeneuve ("Dolazak"), Barry Jenkins ("Moonlight"), Mel Gibson ("Greben spašenih") i Kenneth Lonergan "Manchester by the Sea".

Uz nominacije u najželjenijim kategorijama "La La Land" priliku za osvajanje zlatnog kipića dobit će i za originalni scenarij, fotografiju, kostime, montažu, originalnu glazbu, pjesmu (čak dvije), scenografiju, montaža zvuka i zvuk.

Oscara dodjeljuje Američka akademija filmske umjetnosti i znanosti, a 89. dodjela, koju će voditi Jimmy Kimmel, održat će se 26. veljače.

Popis nominiranih za Oscara


Najbolji film: Dolazak, Fences, Greben spašenih, Hell or High Water, Hidden Figures, La La Land, Lav, Manchester by the Sea, Moonlight

Glavna muška uloga: Casey Affleck (Manchester by the Sea), Andrew Garfield (Greben spašenih), Ryan Gosling (La La Land), Viggo Mortensen (Captain Fantastic), Denzel Washington (Fences)

Sporedna muška uloga: Mahershala Ali (Moonlight), Jeff Bridges (Hell or High Water), Lucas Hedges (Manchester by the Sea), Dev Patel (Lav), Michael Shannon (Noćne životinje)

Glavna ženska uloga: Isabel Huppert (Elle), Ruth Negga (Loving), Natalie Portman (Jackie), Emma Stone (La La Land), Meryl Streep (Neslavno slavna Florence)

Sporedna ženska uloga: Viola Davis (Fences), Naomie Harris (Moonlight), Nicole Kidman (Lav), Octavia Spencer (Hidden Figures), Michelle Williams (Manchester by the Sea)

Režija: Dolazak (Denis Villeneuve), Greben spašenih (Mel Gibson), La La Land (Damien Chazelle), Manchester by the Sea (Kenneth Lonergan), Moonlight (Barry Jenkins), 

Originalni scenarij: Hell or High Water, La La Land, Jastog, Manchester by the Sea, 20th Century Women

Adaptirani scenarij: Dolazak, Fences, Hidden Figures, Lav, Moonlight

Film na stranom jeziku: Land of Mine (Danska - Under sandet), A Man Called Ove (Švedska - En man som heter Ove), The Salesman (Iran), Tanna (Australija), Toni Erdman (Njemačka),

Fotografija: Dolazak, La La Land, Lav, Moonlight, Silence

Montaža: Dolazak, Greben spašenih, Hell or Highwater, La La Land, Moonlight

Scenografija: Dolazak, Fantastične zvijeri i gdje ih naći, Ave, Cezare!, La La Land, Putnici

Kostimografija: Allied, Fantastične zvijeri i gdje ih naći, Neslavno slavna Florence, Jackie, La La Land

Šminka: A Man Called Ove, Zvjezdane staze: S one strane, Odred otpisanih

Originalna glazba: Jackie, La La Land, Lav, Moonlight, Putnici

Originalna pjesma: Audition (La La Land), Can't Stop The Feeling (Trolovi), City Of Stars (La La Land), The Empty Chair, Jim: The James Foley Story, How Far I'll go (Vaiana: Potraga za mitskim otokom)

Zvuk: Dolazak, Pakao na horizontu, Greben spašenih, La La Land, Čudo s Hudsona

Montaža zvuka: Dolazak, Greben spašenih, La La Land, Rogue One: Priča iz Ratova zvijezda, 13 sati: Tajni vojnici Benghazija

Vizualni efekti: Pakao na horizontu, Doctor Strange, Knjiga o džungli, Kubo i čarobni mač, Rogue One: Priča iz Ratova zvijezda

Animirani film: Kubo i čarobni mač, Vaiana: Potraga za mitskim otokom, Moj život kao tikvica, The Red Turtle, Zootopia

Dokumentarni film: Gori more, I Am Not Your Negro, Life, Animated, O.J.: Made in America, 13th

Kratkometražni dokumentarni film: Extremis, 4.1 Miles, Joe's Violin, Watani: My Homeland, The White Helmets

Kratkometražni animirani film: Blind Vaysha, Borrowed Time, Pear Cider and Cigarettes, Pearl, Piper

Kratkometražni igrani film: Ennemis Interieurs, La Femme et le TGV, Silent Nights, Sing, Timecode






Facebook komentari

hr Tue Jan 24 2017 16:02:50 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/59e7aee3b9e03ebc868b45c6/80
Foto: Pixabay

Kako savršeno ispeći kestene u pećnici?

Spadate li u onu ekipu koja jedva čeka da strateška mjesta u vašem gradu zauzmu kestenari i kestenarke, i onda nas osvoje divnim jesenskim miomirisima?

Savršeni okusi ove šumske delicije trenutno su nam na raspolaganju, i to jednostavno ne smijemo propustiti. Kuhani ili pečeni, slani ili slatki, kesteni su uvijek prefini, pa ako nemate posebnu tavu za kestene ili bacač plamena u blizini, eto vam zgodan savjet za hladno nedjeljno poslijepodne!

Spadate li u onu ekipu koja jedva čeka da strateška mjesta u vašem gradu zauzmu kestenari i kestenarke, i onda nas osvoje divnim jesenskim miomirisima? I zato, eto kratkog savjetnika kako da isto to, a možda još i bolje, napravite  kod svoje kuće.

Za početak, ne riskirajte suvišne ozljede tupim noževima i rezanjem kore u križiće ili kružiće, potrebna vam je samo jedna duga linija duž cijelog kestena i to napravljena nazubljenim nožem za kruh! Nakon toga kestene stavite u lonac s vodom. Uključite vatru i kuhajte dok voda ne uzavre, a potom ih ocijedite, stavite u posudu za pečenje i pecite na 220 stupnjeva 20 do 25 minuta. Kada su gotovi, zamotajte ih u kuhinjsku krpu i pustite da odstoje nekoliko minuta. - piše punkufer.hr


Facebook komentari

hr Wed Oct 18 2017 21:44:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/59de5445b9e03e947d8b458f/80
Foto: Pixabay

10 načina da provjerite je li med prirodan

Iako je samo detaljnom analizom moguće provjeriti pravi sastav meda, postoje i neki testovi koji pomažu odgonetnuti porijeklo ovog najprirodnijeg izvora zdravlja.

1. Čitanje sastava na poleđini tegle meda prvi je korak koji pomaže u odabiru kvalitetnog čistog meda koji u sebi ne sadrži aditive. Naime, proizvođači moraju naznačiti sastav meda i njegov postotak u količini.

2. Prirodni med nije ljepljiv, testiranje je moguće ako malo meda protrljate između prstiju, pravi med trebao bi se upiti u kožu. Ako masa trljanjem postaje ljepljiva, znači kako takav med sadrži šećer ili umjetne zaslađivače.

"Čisti prirodni med nije ljepljiv, kristalizira se nakon stajanja i kada ga namažemo na kruh površina ispod njega ostaje tvrda "

3. Nekoliko žlica meda stavite u posudu i potom ga zagrijte na visokoj temperaturi u mikrovalnoj pećnici. Pravi će se med karamelizirati, dok će lažni postati pjenast i prepun mjehurića.

4. Nekoliko kapi meda na papirnatom ubrusu također otkriva čistoću sastava, naime ako med nakon nekog vremena ne probija papir, znači kako je čist. U protivnom, onaj koji sadrži vodu u svom sastavu probit će papir nakon samo nekoliko sekundi. 

5. Trik kojim se pčele služe u obrani od nepoželjnih gostiju u svojoj košnici, kao što su mravi, siguran je test na ispravnost meda. Stoga jednostavno malo meda treba staviti u blizini mravi, ako je prirodan, mravi će ga zaobići. 

6. Voda pomiješana s čistim medom najlakši je indikator sastava meda, naime čisti će se med u vodi zgrudati i pasti na dno čaše, dok će se lažni početi otapati.

7. Bockanje u ustima i osjećaj spaljenog jezika uzrokuje čisti prirodni med.


8. Med namažite na kruh, ispod čistog kruh će postati tvrd, dok će umjetni med navlažiti površinu, naravno zbog količine vode u svom sastavu. 

9. Pomiješajte malo meda sa žumanjkom.
 Ako je med čist, kada istučete žumanjak, izgledat će kao da je kuhan.

10. Čisti med s vremenom se kristalizira, umjetni nakon podužeg pohranjivanja zadržava tekući sastav poput sirupa, javlja zadovoljna.hr

Facebook komentari

hr Wed Oct 18 2017 11:38:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/59e71b83b9e03e79868b4597/80

Ivan Šarić kreće na veliku kazališno- dvoransku turneju

Zagreb, Rijeka, Pula, Split, Zadar, Osijek, Varaždin, Šibenik, Slavonski Brod, Karlovac, Velika Gorica, Sisak…

Ivan Šarićnajpopularniji i najtraženiji komičar u Hrvatskoj, za čije nastupe se uvijek traži karta više, kreće nanacionalnu kazališno-dvoransku turneju. Komičar koji je prošle godine rasprodao dva nastupa u velikoj dvorani Vatroslava Lisinskog, gdje ga je gledalo čak 3500 ljudi,  dokazao je da je stand up komedija prerasla klubove i na velika vrata ušla u koncertne dvorane i kazališta. Pokretač i inspiracija za predstojeću turneju, ujedno prvu takve vrste u Hrvatskoj, bio je upravo Lisinski te posebna energija koncertnih i kazališnih dvorana.

"Nastupi u Lisinskom stvarno su nešto posebno. Rodila se neka energija i komunikacija između publike i mene, za koju vjerujem i nadam se, da ću osjetiti i u drugim dvoranama i kazalištima. Stvarno jedva čekam ponovo stati na daske Lisinskog." – izjavio je Šarić.

Nakon Lisinskog, stand up groznica zatrest će cijelu Hrvatsku! Ljubitelji humora doći će na svoje i u Rijeci, Puli, Splitu, Zadru, Osijeku, Varaždinu, Šibeniku, Slavonskom Brodu, Karlovcu, Velikoj Gorici teSisku.Zahvaljujući Šarićevom britkom humoru na račun muško-ženskih odnosa, religije, povijesti, politike te opservacijskog i apstraktnog humora uklopljenog u svakodnevne događaje ljudi koji žive u Hrvatskoj, kazališta i velike dvorane sve do sredine sljedeće godine biti će najposjećenija mjesta dobre zabave.

S obzirom da je svojim talentom i humorom nedavno osvojio i susjedne zemlje, nastupajući zajedno sa svjetski poznatim komičarem Pablom Franciscom, kojega je po riječima publike, itekako nadmašio, nema sumnje da će ova turneja biti rasprodana u rekordnom roku. Stoga na vrijeme rezervirajte svoje ulaznice koje su u prodaji nahttps://www.ivansaric.hr.

Facebook komentari

hr Wed Oct 18 2017 11:15:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/58a2231eb4739879468b45c7/80
Foto: Pixabay

Najučinkovitije vježbe za mišiće i um po preporuci harvardskog profesora

Trčanjem maratona nećete najbrže steći čelične mišiće, tvrdi profesor s harvardskog Medicinskog fakulteta I-Min Lee, predlažući pet drugih, po njegovu mišljenju učinkovitijih tjelovježbi.

Umjesto maratona, koji često loše utječe na zglobove i probavni sustav, Lee preporučuje pet vrsta vježbi od kojih ćete imati jednaku ili veću korist - od jačanja mišića i kostiju, preko gubitka težine do zaštite srca i neurosustava. 

Rezultate istraživanja objavio je u izvješću pod nazivom "Starting to Exercise" objavljenom u sveučilišnom časopisu Harvard Healthbeat.

1. Plivanje

"Plivanje je savršena vježba", piše Lee. Osim što aktivira svaki mišić tijela, ne stvarajući pritom pritisak na zglobove i kralježnicu, plivanje štiti mozak od starenja i jača srčani mišić. To utječe na bolje pumpanje krvi i bolju cirkulaciju te protok i rad krvožilnog sustava. Plivanje utječe i na snižavanje povišenoga krvnog tlaka.

Ono je važno jer smanjuje razinu stresa. Pomaže kao fizička aktivnost u otklanjanju nervoze, ali i kao aktivnost opuštanja jer nema tjelesnoga pritiska. 

Budući da ne šteti kostima, plivanje se preporučuje oboljelima od artritisa i ostalih mišićno-koštanih oboljenja. Ova fizička aktivnost jača izdržljivost, podiže raspoloženje te pomaže u suzbijanju razvoja depresije. 

2. Tai Chi

Kineska borilačka vještina Tai Chi Chuan spoj je blagog pokreta i unutarnjeg mira, kojima je cilj pokretanje životne energije "Chi".

"Univerzalna je to vještina specifičnih pokreta koja dovodi do jedinstva uma (mozga) i tijela kroz pokret svih dijelova tijela kao cjeline, od pravilnog prirodnog disanja i dubinske relaksacije, do savršene ravnoteže", objasnio je Lee.

Tai Chi Chuan je primjeren ljudima koji vole blag i prirodan pokret. Kako ističu vježbači ove borilačke vještine, vježbanjem Tai Chi Chuana vraća se narušena ravnoteža tijela.

Svakodnevno vježbanje dovodi do poboljšanja općega tjelesnog i psihičkog stanja, što uspostava normalan tok energije u tijelu. Mogu ga prakticirati osobe svih životnih dobi, a osobito pomaže onima koji boluju ili se oporavljaju od moždanog udara, osteoporoze, zatajenja srca, visokoga krvnog tlaka, srčanog udara, multiple skleroze, Parkinsonove bolesti i fibromialgije.

Znatno ublažava mentalna stanja poput anksioznosti, depresije i stresa. Osobe koje vježbaju Tai Chi raspoloženije su, produktivnije, snažnije su im koncentracija i druge mentalne funkcije.

3. Vježbe snage

Vježbe snage ili vježbe otpora povećavaju mišićnu masu, što ubrzava i potiče metabolizam dok smo u stanju mirovanja te rezultiraju povišenom potrošnjom kalorija. Smatra se da se potrošnja nastavlja i dva sata nakon prestanka vježbanja.

Vježbama snage izgrađuju se mišići, a održavanje mišićne mase, dok ste, primjerice na dijeti jako je važno u održavanju visoke razine metabolizma, kaže Lee. 

Za ovu vrstu vježbi potrebne su vam sprave za vježbanje, utezi, elastične trake..., no postoje i vježbe s vlastitom težinom poput čučnjeva, trbušnjaka, leđnjaka i sklekova.

Dodatna korist rada s utezima je da bolje oponašaju naše prirodne kretnje u sportu ili svakodnevnu životu.

Da bi vježbe imale rezultate treba biti dosljedan, kaže Lee. 

4. Pješačenje

Premda ova aktivnost zvuči kao nešto jednostavno, čak i nekorisno, pješačenje je vrlo moćan lijek. 

Nekoliko studija je pokazalo da pješačenje u trajanju od najmanje 30 minuta, čak i umjerenom brzinom, ima pozitivan utjecaj na tijelo i mozak. Smanjuje razinu stresa, čuva zglobove i kosti i jedna je od ključnih aktivnosti u održanju dobroga zdravlja.

Već nakon 30 minuta hoda umjerene brzine značajno se poboljšava ukupno zdravstveno stanje organizma, a dnevnih 30 minuta može se podijeliti i u nekoliko kraćih dionica hodanja da bi učinak bio jednak.

Lee je nabrojio zdravstvene prednosti hodanja: ono smanjuje rizik od bolesti srca i infarkta,poboljšava kvalitetu sna, smanjuje rizik od visokog tlaka i dijabetesa, štiti od depresije, smanjuje opasnost od prijeloma u starijoj dobi, pomaže u borbi protiv stresa, smanjuje rizik od razvoje raka dojke i crijeva, poboljšava raspoloženje, potiče mršavljenje, pozitivno utječe na zglobove i smanjuje bol uzrokovanu artritisom. 

5. Kegelove vježbe

Ova vrsta vježbi jednako je značajna za muškarce i žene jer pridonosi jačanju grupe mišića koje nazivamo zdjeličnim mišićima. Oni se nalaze na dnu zdjelice, odnosno na mjestu gdje se nalazi urinarni trakt.

Ovi mišići, a to su uterus, mokraćni mjehur, tanko crijevo i rektum, starenjem postupno slabe.

Kegelove vježbe pridonose jačanju tonusa mišića, primjerice nakon poroda, ali i kod inkontinencije. Uloga mišića zdjeličnog dna je da zatvaraju tri otvora – uretru, rodnicu i anus i time zadržavaju i podupiru organe na mjestu prilikom povećanog pritiska.

Pritisak ne mora nužno biti od trudnoće, već i od kihanja, kašljanja, smijanja i nošenja tereta ili pritiska.

Za uspješno vježbanje važno je detektirati mišiće zdjeličnog dna.

Najlakše ih je locirati tijekom mokrenja, na način da se pokuša zaustaviti ili usporiti mlaz urina. Pritom ne treba zatezati mišiće nogu, trbuha ili stražnjice niti zadržavati dah.

Oni mišići koji se pritom osjete, upravo su oni koje treba jačati.

Facebook komentari

hr Wed Oct 18 2017 09:08:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .