Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5aff167e2af47f67018b4798/80
Foto: Pixabay

Pet savjeta kako do preplanulog tena

Novi kupaći kostim, ručnik i velika torba za more upotpunjuju nam želju da što prije odjurimo na plažu i pokažemo se. No, uz sve to, bilo bi lijepo imati preplanuli ten, zar ne?

Preplanulost radi čuda! Osim što će vam očistiti ten, riješit će vas akni i skinut će vam koju kilu. Sunčanje mora biti umjereno! Sunčajte se rano ujutro ili poslije 16 sati te obavezno uz visoki zaštitni faktor.

Donosimo vam par trikova za preplanuli ten:

 1.UNOSITE PUNO TEKUĆINE

Naše tijelo znoji se i  izbacuje tekućinu iz organizma. Kako vaša koža ne bi izgubila svoju mekoću i hidratiziranost, pijte minimalno 2-3 l vode dnevno. Kamo god idete, ponesite bocu vode sa sobom.

2. PILING

Redovito radite piling svoga tijela. Barem 2 do 3 puta tjedno. Osim što čisti kožu i uklanja mrtve stanice, učinit će vašu kožu mekanom i pomoći će vam upiti sunčeve zrake. 

Evo i recepta za prirodni piling koji možete napraviti u nekoliko minuta:

PILING S MASLINOVIM ULJEM I ŠEĆEROM:

 -pola šalice šećera pomiješate s 5-6  žlica maslinovog ulja

-trebate dobiti smjesu koja je prezasićena. Ako vam je smjesa previše suha, slobodno dodajte još maslinovog ulja

-piling nanesite na opranu kožu i umasirajte kružnim pokretima (2-3minute)

-isperite ga i nastavite s tuširanjem


3. ZAŠTITNI FAKTOR

Barem ste jednom u životu zadobili opekline od pretjeranog sunčanja.Oprezno s tim, sunčanje ipak zahtijeva zaštitu. Kremu za sunčanje nanesite na tijelo 15 do 30 minuta prije izlaska. Za optimalnu zaštitu ponavljajte mazanje svaka dva sata, pogotovo ako ste na plaži. Idete li u vodu, namažite se odmah nakon sušenja. Ako ste svijetle puti, koristite faktor visoke zaštite.

Naravno, ne zaboravite da i kosu treba zaštititi od sunca i morske soli! Koristite proizvode za zaštitu  kose.

4. BETA KAROTEN TABLETE

Uz kreme i ulja za sunčanje, ljeti je potrebno koristiti i dodatke prehrani kako bismo spriječili starenje kože i različita oboljenja. Potrebno je unositi beta karoten jer potiče stvaranje melanina i smanjuje negativan učinak sunčevih zraka. Stoga ljeti trebamo uzimati veće količine mrkve, marelice i dinje, jer su bogati beta karotenom. Naravno, pomoći će i uzimanje beta karotena u tabletama, najmanje tri tjedna prije izlaska na sunce.

5. PEKMEZI I ULJA ZA BRZO TAMNJENJE

PEKMEZ- Lagano tonirani pekmez za ubrzano tamnjenje namijenjen je osobama koje žele pospiješiti proces sunčanja i postići brončanu boju kože.

ULJE- Svjetlucavo ulje za sunčanje također je namijenjeno poticanju ubrzanog tamnjenja kože, ali daje i privlačan sjaj koji će preplanulost dodatno istaknuti.


-Prije nego nanesete pekmez ili ulje za sunčanje, nanesite zaštitni faktor i pustite  da se upije nekih pola sata, a nakon toga možete nanijeti ulje ili pekmez.

 

P.S. Samo strpljivo i polako! Ne zaboravite da ˝koža pamti˝

hr Fri May 18 2018 20:08:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c0820970e49384c3a8b457c/80
Foto: Pixabay

Najpametniji ljudi piju najviše alkohola, otkriveno je istraživanjem

Nedavno provedeno istraživanje otkrilo je da najpametniji ljudi ujedno piju najviše alkohola.

“Što su žene educiranije, tim više piju alkohola i priznaju da imaju problema s pićem”, stoji u izvješću londonske Škole za ekonomiju koja je promatrala tisuću 39-godišnjaka, piše Index.

Otkriveno je da žene s fakultetskim diplomama imaju 50 posto veće šanse da svaki dan piju alkohol, a muškarci 49 posto veću vjerojatnost.

Grupa znanstvenika iz Finske provela je slično istraživanje i došla do gotovo jednakog zaključka.

“Inteligentnije osobe često počinju piti u adolescentskoj dobi, a i kasnije u životu konzumiraju više alkohola”, kažu.

Iako alkohol neće povećati inteligenciju i nije zdrav, jasno vam je zašto možda češće posežete za alkoholom od drugih.

hr Mon Dec 10 2018 19:46:09 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bd5a5a30e493810138b4811/80
Foto: PIXABAY

Stručnjaci tvrde: Ljudi iznad 40 godina ne bi trebali raditi više od tri dana tjedno

Ako ste stariji od 40 godina, niste ljubitelji petodnevnog radnog tjedna i u potrazi ste za razlogom kako biste radili manje - znanost je na vašoj strani

Prema rezultatima istraživanja objavljenim u publikaciji Melbourne Institute Worker Paper, osobe starije od 40 godine su najviše produktivne kada rade tri dana tjedno ili manje, piše tportal.

Do navedenog zaključka znanstvenici su došli nakon što su pratili navike 3 tisuće muških i 3500 ženskih ispitanika. Tijekom provođenja studije, istraživači su od sudionika tražili izvršavanje kognitivnih testova, analizirali su njihove radne navike, pamćenje, načine argumentiranja i apstraktnog zaključivanja.

U kognitivnim ispitivanjima od sudionika istraživanja očekivalo se da čitaju tekst unatrag, riječi naglas i spajaju brojeve sa slovima u određenom vremenskom okviru. Kako se moglo zaključiti iz navedenog ispitivanja, kognitivni rezultati sudionika istraživanja poboljšali su se nakon što istraživači povećali radno vrijeme do 25 sati. Međutim, nakon 25 sati istraživači su otkrili da je uspješnost na testovima počela podjednako opadati kod muških i ženskih sudionika istraživanja.

Možda najveće iznenađenje istraživanja je činjenica da su sudionici zaduženi za rad 55 sati tjedno imali gore rezultate u kognitivnih ispitivanjima od onih koji su u mirovini ili nezaposleni.

'Mnoge zemlje trude se podići dobnu ljestvicu odlaska u mirovinu, što znači da više ljudi nastavlja s radom u kasnijim životnim fazama. Razina intelektualne stimulacije može uvelike ovisiti o radnom vremenu. Rad može biti dvosjekli mač. On stimulira aktivnost mozga, ali istodobno dugo radno vrijeme može uzrokovati umor i stres, što ostavlja posljedice na kognitivnim funkcijama', izjavio je koautor studije i profesor na Sveučilištu Kei, Collin McKenzie.

Sveučilišni profesor napomenuo je kako njegovo istraživanje ističe da su razlike u radnom vremenu 'važne za održavanje kognitivnog funkcioniranja sredovječnih i starijih odraslih osoba', te da skraćeno radno vrijeme može biti 'učinkovito u održavanju kognitivnih sposobnosti vitalnim'.

hr Mon Dec 10 2018 15:51:36 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b5a04dacb557a1f348b4a95/80
Foto: Pixabay

Psi nam pomažu da živimo dulje i sretnije, tvrde znanstvenici

Ako dvojite oko toga uzeti psa ili ne, donosimo vam jedan veliki razlog u korist ovog čovjekovog starog prijatelja. Vi njemu dom, on vama puno više

Vlasnici pasa reći će vam da je najljepše kada dođu kući, a tamo im se od srca, svaki dan istim žarom obraduje neka njuška, piše Život i stil.

Takav doček grije dušu, a znanstvenici idu korak dalje i kažu da psi ne samo da djeluju na naše emocionalno stanje, nego i na tjelesno. 

Ljud i koji imaju pse imaju manji rizik od kardiovaskularnih bolesti i preuranjene smrti. 

"Psi dobro djeluju na naše zdravlje. Smanjuju rizik od kardiovaskularnih bolesti potičući nas na tjelesne aktivnosti i snižavajući razinu stresa svojom prisutnošću.

Zabilježeno je da vlasnici pasa ne pate od manjka društva i socijalnih kontakata, odnosno da nisu usamljeni", stoji u studiji objavljenoj u časopis Scientific Reports. 

Za razliku od osoba koje žive same, vlasnici pasa imaju 36 posto manji rizik da razviju bolesti srca i krvnih žila te 33 posto manji rizik od prijevremene smrti. Kod vlasnika pasa koji žive u domaćinstvu s više ljudi ta rizik se snižava za još 11 posto.

Razlog je vrlo jednostavan. Ljudikoji imaju pse više su fizički aktivni što dobro djeluje na zdravlje. Tjelesna aktivnost čuva srce, žile, krvni tlak drži pod kontrolom i općenito produljuje vitalnost.

hr Mon Dec 10 2018 15:50:43 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/534883901799429e5daa3386/80

Iza nesanice se može skrivati šokantno očigledan razlog: provjerite koji točno

Mnogi od nas pate od nesanice, često ne znajući što se krije iza problema sa spavanjem. Ali nova studija dala nam je trag u pravom smjeru

Znanstvenici su izvijestili o značajnoj povezanosti između nesanice kod starijih odraslih osoba i razina svjetlosnog onečišćenja na nekom području - što upućuje na povezanost između umjetne svjetlosti i problema sa spavanjem, piše Život i stil.

Nova istraživanja izdvojila su podatke iz Nacionalne službe za zdravstveno osiguranje (National Sample Group - NHIS-NSC) u Južnoj Koreji tijekom 2002-2013. godine, koristeći lijekove koji su pomoć kod nesanice kao pokazatelj poteškoća sa spavanjem.

Izloženost umjetnoj svjetlosti zabilježena je satelitskim podacima i mapirana na stambenim površinama. Ukupno su korišteni podaci od 52.027 odraslih osoba u dobi od 60 i više godina, a žene čine oko 60% sudionika.

Ne samo da su ljudi u područjima gdje je veće svjetlosno onečišćenje vjerojatnije uzimali ove lijekove, nego su ih i koristili dulje vrijeme i u većim dozama.  

"Naši rezultati potvrđuju da se vanjska, umjetna, noćna svjetlost može povezati s nedostatkom sna", kaže jedan od istraživača Kyoung-bok Min iz Nacionalnog sveučilišnog fakulteta u Seulu u Južnoj Koreji.

To ne dokazuje jednom zauvijek da svjetlosne onečišćenja uzrokuje ili pogoršava nesanicu - može biti i drugih čimbenika koji se nisu gledali u ovoj studiji.

Prethodna istraživanja pokazuju da je kvaliteta i trajanje sna od vitalnog značaja za naše zdravlje, od starenja kože do zdravlja srca. Ako ne dobivamo dovoljno sna, onda cijelo naše tijelo pati.

"S obzirom na nedavne znanstvene dokaze koji uključuju naše rezultate, jaka vanjska rasvjeta može biti novi čimbenik rizika za propisivanje hipnotičkih lijekova", kaže Min. Istraživanje je objavljeno u Journal of Clinical Sleep Medicine.

hr Mon Dec 10 2018 15:50:31 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .