Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/59e7aee3b9e03ebc868b45c6/80
Foto: Pixabay

Kako savršeno ispeći kestene u pećnici?

Spadate li u onu ekipu koja jedva čeka da strateška mjesta u vašem gradu zauzmu kestenari i kestenarke, i onda nas osvoje divnim jesenskim miomirisima?

Savršeni okusi ove šumske delicije trenutno su nam na raspolaganju, i to jednostavno ne smijemo propustiti. Kuhani ili pečeni, slani ili slatki, kesteni su uvijek prefini, pa ako nemate posebnu tavu za kestene ili bacač plamena u blizini, eto vam zgodan savjet za hladno nedjeljno poslijepodne!

Spadate li u onu ekipu koja jedva čeka da strateška mjesta u vašem gradu zauzmu kestenari i kestenarke, i onda nas osvoje divnim jesenskim miomirisima? I zato, eto kratkog savjetnika kako da isto to, a možda još i bolje, napravite  kod svoje kuće.

Za početak, ne riskirajte suvišne ozljede tupim noževima i rezanjem kore u križiće ili kružiće, potrebna vam je samo jedna duga linija duž cijelog kestena i to napravljena nazubljenim nožem za kruh! Nakon toga kestene stavite u lonac s vodom. Uključite vatru i kuhajte dok voda ne uzavre, a potom ih ocijedite, stavite u posudu za pečenje i pecite na 220 stupnjeva 20 do 25 minuta. Kada su gotovi, zamotajte ih u kuhinjsku krpu i pustite da odstoje nekoliko minuta. - piše punkufer.hr


Facebook komentari

hr Wed Oct 18 2017 21:44:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a11eaaab9e03e89058b45c4/80
Foto: Pixabay

Prebrzo jedenje povezano je s metaboličkim sindromom i pretilošću

I ptičice na grani znaju da treba jesti polako i žvakati svaki zalogaj, no izgleda da smo zaboravili na to. Znanstvenici su nam stoga podastrli dokaze o tome koliko je bitno polako jesti.

Konzumirate li obrok sporo manji su izgledi da ćete se udebljati ili da će se kod vas razviti metabolički sindrom (skupina metaboličkih poremećaja koji se očituju kao inzulinska rezistencija, nakupljanje masnog tkiva u području trbuha, visoka razina kolesterola i povišen krvni tlak), upozoravaju japanski znanstvenici. 

Takvo se stanje razvija jer konzumiranje hrane na brzinu uzrokuje fluktuaciju razine šećera u krvi, što može rezultirati inzulinskom rezistencijom (otpornošću na inzulin), prenosi Independent.  

Glukoza je najznačajniji izvor energije, potreban za mišićni rad i za sve procese u organizmu, uključujući i rad mozga.

Nakon unosa hranom u organizam i apsorpcije iz crijeva razinu glukoze u krvi regulira jetra, koja osigurava održavanje razine unutar precizno određenog raspona.

Razina glukoze u krvi pokazuje fluktuacije kod svakog pojedinca koje ovise o tjelesnoj aktivnosti i vremenu proteklom od konzumiranja jela. Ove fluktuacije su dodatno povećane kod brojnih patoloških stanja kod kojih razina glukoze u krvi može biti povišena (hiperglikemija) ili smanjena (hipoglikemija).

Rezultati istraživanja izneseni na godišnjem sastanku članova Američke udruge za srce upućuju na to da bi sporije konzumiranje jela moglo biti ključno za održavanje dobrog zdravlja pojedinca. 

Tim znanstvenika s japanskog sveučilišta Hiroshime tijekom 2008. je procijenio zdravstveno stanje 642. muškaraca i 441, žene čija je prosječna dob iznosila 51 godinu, od kojih nitko nije imao metabolički sindrom. 

Sudionici istraživanja podijeljeni su u tri kategorije u skladu s opisanim navikama kada je posrijedi brizna konzumiranja hrane: spora, umjerena, brza. 

Nakon pet godina, znanstvenici su ponovno pozvali ispitanike. 

Ustanovili su da se kod onih koji su imali običaj hranu jesti brzo u najvećem postotku - 11,6 posto, razvio metabolički sindrom.

U grupi onih koji su jeli umjereno brzo metabolički sindrom se javio kod 6,5 ispitanika. Najbolje su prošle osobe koje su se izjasnile kao spori konzumenti hrane, jer se kod samo 2,3 posto sudionika istraživanja razvio metabolički sindrom. 

Znanstvenici su brzo konzumiranje hrane povezali i s češćim dobivanjem na kilaži,povećanjem glukoze u krvi i s abdominalnom pretilošću, odnosno porastom obujma struka. 

Zbog svega navedenog važno je osvijestiti sporo žvakanje zalogaja jer to mozgu omogućuje primanje signala da je sit, a to opet znači da nećete doći u napast da se prejedete. Kad ljudi jedu brzo, čini im se da se ne mogu zasititi. U tom je slučaju vrlo vjerojatno da će pojesti više hrane nego što im je potrebno. 

"Sporije jedenje može biti ključno za promjenu životnog stila koji će rezultirati izostankom razvoja metaboličkog sindroma", rekao je autor studije i kardiolog na japanskom sveučilištu Hirošima, dr. Takayuki Yamaji, dodavši kako se nada da će se rezultati japanskog istraživanja primijeniti i među stanovnicima Sjedinjenih Država. - piše životistil.hr

Facebook komentari

hr Sun Nov 19 2017 21:49:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/58b91051b473982b998b4577/80

Sjajna vijest za fanove: Oliver najavio i drugi koncert u Splitu

Karte za Oliverov rođendanski koncert, koji će se 15. prosinca održati u Spaladium Areni, rasprodane su u roku od samo šest sati

Zbog neviđenog interesa Splićana Oliver Dragojević i Zagrebačka filharmonija u Spaladium Areni održat će još jedan koncert! Datum se još utvrđuje, ali potvrđeno je da će vrhunski glazbenici ovog prosinca u Splitu nastupiti dva puta. - piše Jutarnji list.

Kako se doznaje, Oliver i Zagrebačka filharmonija će do kraja ove godine s ovim koncertnim repertoarom nastupiti i u Zagrebu.

Karte za Oliverov rođendanski koncert, koji će se 15. prosinca održati u Spaladium Areni, rasprodane su u roku od samo šest sati.

Crno tržište

Organizatori kažu kako se prosječno u satu prodavalo oko 6500 ulaznica. Karte za splitski koncert na kojem nastupaju još i Oliverovi Dupini, zbor Izvor, Tedi Spalato, Gibonni i Stjepan Hauser, stajale su između 190 i 260 kuna, a na crnom tržištu danas se prodaju po cijeni od 750 kuna. Takva cijena, međutim, ne odbija Oliverove najveće obožavatelje jer polako "odlaze" i ulaznice kupljene od švercera.

Dok traje pomama za dragocjenim ulaznicama za nastup Olivera more druge brige.

- Već danima razmišljam o repertoaru koji ćemo izvesti na koncertu. Ima toliko pjesama koje bih želio izvesti da bi koncert mogao trajati danima. Svjestan sam da ne smijemo pretjerivati, ali vjerujte da mi nije lako dok izbacujem neku meni dragu pjesmu kako bih ubacio neku drugu, također dragu. Definitivno smo odlučili s kojom pjesmom ćemo započeti koncert. O kojoj se pjesmi radi? E, pa da ti sad ne bih rekao pa da pokvarim iznenađenje - kaže Oliver u svojem dobro poznatom šaljivom stilu.

"Bit će lipo"

Legendarni glazbenik dobre je volje, sav u pripremama za predstojeći koncert.

- Bit će lipo - kratko kaže Oliver koji se za nastup, a mnogi ga već sada nazivaju koncertom godine, priprema kod kuće u Splitu. Zbog proba sa Zagrebačkom filharmonijom vjerojatno će morati putovati i u Zagreb, ali nije mu to teško jer želi da sve bude savršeno na koncertu prije kojeg, kako sada stvari stoje, jednostavno neće stići otići na more, u ribe.

- Nadam se da će biti još prilike i za to - kaže Oliver. - piše Jutarnji list

Facebook komentari

hr Sun Nov 19 2017 19:27:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a11c352b9e03e6b068b4586/80
Foto: Pixabay

Znate li koliko godina u životu provedete sjedeći na zahodu?

Uvriježeno je mišljenje kako muškarci na zahodskoj školjci sjede više od žena, a oni sami znaju kazati kako je to jedini kutak kuće u kojem imaju malo mira, u miru pročitaju novine...

Na današnji dan obilježava se Međunarodni dan WC-a kojeg je uveo UN 2011. godine. Željeli su popularizirati činjenicu kako oko trećine ljudi u svijetu živi bez zahoda. Prema nekim istraživanjima svaki čovjek tijekom života u WC-u provede oko tri godine. - prenose 24sata

Uvriježeno je mišljenje kako muškarci na zahodskoj školjci sjede više od žena, a oni sami znaju kazati kako je to jedini kutak kuće u kojem imaju malo mira, u miru pročitaju novine... Možda se upravo zato Međunatodni dan WC-a poklapa s Međunarodnim danom muškaraca - da, danas se obilježava i taj dan.

Više od 70 posto ljudi na svijetu uopće ne koristi WC papir

Ako preračunamo taj postotak u broj svjetske populacije, ispada da ga ne upotrebljava više od pet milijardi ljudi. Mnogi bi ga željeli kupovati, ali si to ne mogu priuštiti. Mnogi i danas posežu za lišćem ili vodom. Prema nekim istraživanjima žene najčešće zgužvaju WC papir pa ga tek onda koriste dok ga muškarci pažljivo preklapaju, piše Toilet Paper History.

Facebook komentari

hr Sun Nov 19 2017 18:47:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a119fdbb9e03e8b058b45a0/80

Ljudi preko 40 godina trebaju raditi samo tri dana tjedno

Ovo je rezultat studije provedene na 3.000 zaposlenika i 3.500 zaposlenica

Nedavna studija otkrila je da ljudi stariji od 40 godina rade najbolje kada rade samo tri dana u tjednu.

Istraživači su zaključili da se kognitivna učinkovitost sredovječnih ljudi poboljšala kada su radili do 25 sati tjedno. S druge strane, performanse su se smanjile kada je u tjednu prošlo više od 25 sati rada, zbog utjecaja umora i stresa.

Ova studija, koja je objavljena u Melbourne Institute Worker Paper, uključivala je niz kognitivnih testova. Uključivala je 3000 australskih muškaraca i 3500 australskih žena čije su radne navike analizirane. Testirala je sposobnost sudionika da glasno pročita riječi i recitira popise brojeva. Mjerila se njihova sposobnost pamćenja, sposobnost razmišljanja koja je uključivala izvršno razmišljanje, apstraktno razmišljanje i memoriju.

Zaključeno je da sudionici koji rade 25 sati tjedno najbolje izvode, dok su rezultati onih koji rade 55 sati bili lošiji čak i od nezaposlenih sudionika.

Kao što je istaknuo profesor Colin McKenzie sa Sveučilišta Keio, jedan od tri autora studije:

Mnoge zemlje će povisiti granicu dobi u kojoj se ljudi mogu kvalificirati za početak primanja mirovinskih naknada. To znači da sve više ljudi nastavlja raditi u kasnijim fazama svog života.

Stupanj intelektualne stimulacije može ovisiti o radnom vremenu. Rad može biti dvosjekli mač, jer može stimulirati aktivnost mozga, ali istodobno dugo radno vrijeme može uzrokovati umor i stres, što može oštetiti kognitivne funkcije.

Istaknuli smo da su razlike u radnom vremenu važne za održavanje funkcioniranja kognitivnih funkcija kod sredovječnih i starijih odraslih osoba. To znači da bi, u srednjoj i starijoj dobi, radni dio vremena mogao biti učinkovit u održavanju kognitivne sposobnosti.”

Razlog zbog kojeg je rad više od 30 sati tjedno štetan za mozak dok je manje sati rada dobro još uvijek nije jasan. McKenzie opisuje rad kao dvosjekli mač. “Dok posao može stimulirati aktivnost mozga, dugo radno vrijeme može uzrokovati umor i stres, što može oštetiti kognitivne funkcije. Rad s punim radnim vremenom (40 sati tjedno) još je uvijek bolji nego kad posla u smislu održavanja kognitivnog funkcioniranja, ali ne povećava pozitivne učinke rada”, napominje.

Važno je napomenuti da će se rezultati vjerojatno razlikovati od države do države, ovisno o godišnjim odmorima. Vrlo je teško kontrolirati sve čimbenike koji doprinose konačnim rezultatima takve studije (uključujući i odabir oko radnog vremena i vrste rada), ali svakako se ideja o punom radnom vremenu do starosti od 67 godina čini neprivlačnom.

Glavna poanta je da je rad s punim radnim vremenom vrlo štetan za mozak kod osoba starijih od 40 godina, pa bi vlade to trebale uzeti u obzir i ponovo razmisliti o godini prelaska u mirovinu. U ovom trenutku, američka državna mirovina za osobu rođenu 1989. počinje u dobi od 68 godina, što je štetno za zaposlenika i neproduktivno za poslodavca. - piše Atma.

Facebook komentari

hr Sun Nov 19 2017 16:09:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .