Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/582a45581eea8f82bd8b4594/80
Foto: Joško Herceg

M.O.R.T. zagrijao hladnu trogirsku noć

Sinjski rockeri još su jednom dokazali da spadaju u sam vrh domaće rock scene
U organizaciji "MK Nema Presinga" održan je Koncer rock band-a M.O.R.T. u trogirskom parku Malarija. Sinjani su energičnom svirkom oduševili malobrojnu publiku koja je i kontra buri skakala na svaku njihovu pjesmu. Sve pohvale "MK Nema presinga" na organizaciji jednog od rijetkig glazbenih poslastica u Trogiru tijekom studenog.

Događanje je organizirano povodom 6. godišnjice osnutka kluba MK Nema Presinga.

U sklopu rođendana, STUNT vozač Dejan Špoljar popodne je izveo vlastiti šou na motoru. 

Facebook komentari

hr Tue Nov 15 2016 07:31:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/540eb38e189942375f000003/80
Foto: Screenshot YouTube

Spavajte duže jer nedostatak sna može udvostručiti rizik od smrt

Nedostatak sna može dvostruko povećati rizik od smrti zbog zatajenja srca ili moždanog udara kod osoba s višestrukim čimbenicima kardiovaskularnog rizika kao što su pretilost, povišen krvni tlak, povišen kolesterol i dijabetes, navodi se u studiji objavljenoj u srijedu.

Istraživači su nasumce izabrali 1.344 odrasle osobe kojih je prosječna dob bila 49 godina, među kojima je 42 posto muškaraca pristalo prespavati noć u laboratoriju.

Rezultati obavljenih ispitivanja i pretraga pokazuju da je više od 39 posto sudionika imalo barem tri faktora rizika koji zajedno čine metabolički sindrom, dodaju autori čija je studija objavljena u časopisu American Heart Association.

Tijekom razdoblja praćenja koje je u prosjeku trajalo više od 16 godina, 22 posto ih je umrlo.

Osobe koje pate od metaboličkog sindroma i koje su u laboratoriju spavale manje od 6 sati, bile su tijekom tih 16 godina više od dva puta izloženije riziku od smrti zbog srčanog zatajenja i moždanog udara u odnosu na one koje nisu imali te čimbenike kariovaskularnog rizika.

Iste osobe su usto imale gotovo dvaput veći rizik od smrti zbog drugih uzroka u odnosu na one koji nisu patili od metaboličkog sindroma.

Medicinske vlasti preporučuju odraslima šest do osam sati noćnog sna.

Kako navode autori, riječ je o prvoj ovakvoj studiji koja mjeri trajanje sna u laboratoriju.

Dosad su se istraživanja temeljila na odgovorima sudionika na upitnik.

No budući da je riječ o istraživanju, ova studija ne omogućuje da se ustanovi uzročna veza između osoba koje pate od metaboličkog sindroma i dvostrukog povećanja rizika od smrti, ističu istraživači.

Facebook komentari

hr Fri May 26 2017 08:50:32 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/592731a6b9e03ebc1a8b45b5/80
Foto: Pixabay

Šibenska rivijera: Mjesto gdje boravak u srcu prirode dobiva novo značenje

Posebnu notu ovom kraju daju drevna ribarska sela u kojima uživanje poprima novu dimenziju

Šibenska rivijera na srednjem je dijelu Dalmacije i posebna je po tome što je dombrojnim otocima i grebenima. Tu ćete prošetati i uživati na prostranim i skrivenim plažama, okupati se u beskrajno čistom, kristalnom moru, krenuti u potragu za vinogradima i prapovijesnim ostacima, a posebnu notu ovom kraju daju drevna ribarska sela u kojima uživanje poprima novu dimenziju. U blizini ovog područja su Nacionalni Park Krka, Nacionalni Park Kornati i Park prirode Vransko jezero, hrvatski zaštićeni biseri koji pričaju posebnu priču. - piše punkufer.hr

Mjesto koje se uz Šibenik, središte šibenske rivijere, posebno ističe su Vodice, dom tradicije i starina. Posebne su po svom nazivu koje su dobile prema pitkoj vodi koja se iz Vodica izvozila sve do kraja 19. stoljeća. Na glavnom gradskom trgu ovdje se i danas nalaze dva bunara koja su nekad bila mjesto iz kojih se uzimala pitka voda i kod kojih se pralo rublje.

Vodice su raj su za aktivan odmor, pa se tako ovdje možete upustiti u istraživanje ispod površine mora, gdje ćete sigurno sresti neke od arheoloških lokaliteta i ostatke brodova, a ljubitelji pecanja mogu ovdje potražiti svoju dozu mira. Biciklističkih staza ima mnogo, a kilometri i dužina ovise o tome jeste li rekreativac ili se biciklizmom bavite profesionalno.

Ako ste ljubitelj starina i povijesti, ovdje vas kulturno-povijesna baština neće razočarati. Svakako posjetite Čorićev turanj, jedinstvenu obrambenu kulu koja datira još iz 1533. godine. Mjesto je bogato i crkvama među kojima su posebne Crkva sv. Roka ili sv. Jelene, Crkva Velike Gospe. Susjedni otočić Prvić, na kojem se nalazi Memorijalni centar Faust Vrančić, a do kojeg možete čak i kajakom, daje posebnu važnost prvom hrvatskom leksikografu, biskupu i velikom inovatoru Faustu Vrančiću.

Kupači će uživati na plažama, a one koje je svakako vrijedno posjetiti su Plava plaža, Plaža Hangar, Plaža Imperial i Plaža Srima.

Za one odvažnije, u ponudi su i suvremeno opremljene mobilne kućice u samom srcu prirode. O smještaju ne morate brinuti odlučite li se na istraživanje okolice, jer je obližnje mjesto Pirovac, smješteno u dubokom zaljevu, raj za posjetitelje. Ovdje ćete udahnuti pravi mediteranski zrak, pjeskovite uvale oduševit će vas svojom autentičnošću, a mnogobrojne visoke stijene onim najhrabrijima daju priliku za skokove u vodu i zaron u šarena morska prostranstva. - piše punkufer.hr

Facebook komentari

hr Thu May 25 2017 21:41:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/58949a49b4739826088b4698/80
Foto: Official Thompson page

"Veliča fašizam": I Nijemci traže zabranu Thompsonova koncerta

Lokalni dnevnik Westdeutsche Zeitung citira predstavnika lokalne policije koji je rekao kako Thompsonov koncert "drže na oku"

 Jedna politička inicijativa lijevog spektra iz njemačkog grada Wuppertala zatražila je u otvorenom pismu od uprave grada i privatnog organizatora zabranu odnosno odustajanje od održavanja koncerta Marka Perkovića Thompsona koji bi trebao biti održan 4. lipnja u ovom gradu.

"Hrvatski rock-band 'Thompson' okupljen oko njegovog osnivača i frontmena Marka Perkovića je diljem Europe na zlom glasu zbog veličanja hrvatskog fašizma i vojnih akcija hrvatskih milicija" u ratu od 1991. do 1995., stoji u otvorenom pismu objavljenom na stranici "Politika u desnom zavoju - Upoznaj svoje neprijatelje" koja organizira tribine i predavanja na temu desno-radikalne politike u Wuppertalu.

U pismu koje su, osim lijevih inicijativa i grupacija, potpisali i lokalni ogranci parlamentarne stranke Ljevica kao i predstavnici Njemačkog saveza sindikata (DGB) se, osim poziva na zabranu koncerta, ukazuje i na to da su Thompsonovi koncerti već zabranjivani u Austriji, Sloveniji i prije u Švicarskoj te da je više puta zabranjivan i u Njemačkoj.

"Mi ovdje u Wuppertalu se odlučno suprotstavljamo tomu da se ustaše, koji su bili povezani s nacionalsocijalistima, predstavljaju u bezazlenom svjetlu ili čak veličaju", stoji u otvorenom pismu.

Lokalni dnevnik Westdeutsche Zeitung citira predstavnika lokalne policije koji je rekao kako Thompsonov koncert "drže na oku".

"U vezi ovog koncerta će sigurno još biti reakcija", rekao je glasnogovornik policije u Wuppertalu Stefan Weiand za WZ.

List navodi i izjavu organizatora koncerta koji tvrdi da će se koncert održati.

"Thompson se ne nalazi na crnoj listi izvođača" rekao je organizator napominjući kako Thomson na koncertima više ne izvodi "sporne pjesme". On je napomenuo da će na samom koncertu biti kontrolirano nosi li netko ustaške simbole.

 

Facebook komentari

hr Thu May 25 2017 21:25:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5926ce0bb9e03e72198b45c8/80
Foto: Auto Portal

Sustav Start-Stop smanjuje potrošnju goriva, ali bolje ga je isključiti - zbog ovog razloga!

Automatsko gašenje motora pri kraćim zaustavljanjima prekida hlađenje i podmazivanje te izaziva lokalna pregrijavanja i toplinski šok, a najviše šteti turbopunjaču

Sve više novih automobila opremljeno je sustavom Start-Stop, za automatsko gašenje motora pri kraćem stajanju (na semaforu, u koloni...) i ponovno paljenje. Kod auta s klasičnim mjenjačem motor se automatski gasi u praznom hodu, otpuštanjem papučice spojke, a pali ponovnim pritiskanjem. S automatskim mjenjačem auto, uz otpuštenu papučicu gasa, ide lagano naprijed, pa za zaustavljanje treba pritisnuti kočnicu. To je i signal za gašenje motora, a otpuštanjem papučice motor se automatski pali. - piše autoportal.hr

Logika je jasna: gašenjem motora prestaje potrošnja goriva i emisija štetnih plinova. Sustav Start-stop posebice koristi u velikim gužvama te doprinosi štednji goriva i smanjenju zagađenja. Ali, postoji i druga strana medalje, zbog koje svakom vozaču savjetujemo isključivanje tog sustava u normalnoj vožnji. Problem je u motoru, kojemu naprosto 'nije zdravo' učestalo gašenje i paljenje. Usto se svakim paljenjem ubrizgava dodatna količina goriva, čime se uvelike poništavaju efekti štednje.

U motoru se visoke temperature razvijaju lokalno, a vršne vrijednosti umanjuje i prigušuje hlađenje i podmazivanje. Gašenjem motora zaustavlja se pogon crpki, prestaje podmazivanje i hlađenje, pa 'zarobljena' toplina oslobođena izgaranjem izaziva nekontrolirana lokalna pregrijavanja. To je posebice štetno za turbopunjač, kojim su u pravilu opremljeni suvremeni motori, dizelski i benzinski, sa sustavom Start-Stop. 

Turbinska strana turbopunjača kod dizelskih motora zagrijava se do 950, a kod benzinaca i više od 1000 Celzijevih stupnjeva.  Gašenjem motora trenutačno se zaustavlja protok ulja, koje služi za podmazivanje i hlađenje. Ulje koje ostaje zarobljeno u uljnim kanalima u turbopunjaču trenutačno izgori (karbonizira). Nakon toga se protok ulja otežava, u težem slučaju i blokira, a toplinski šokovi mogu izazvati krivljenje vratila. Na forumima sve se češće piše o problema s turbopunjačima izazvanih sustavom Start-Stop, a na globalnoj se razini, zasad, problem 'stavlja pod tepih'. Preveliki su interesi u pitanju, jer je ekologija u funkciji krupnog kapitala i politike.

Premda će sljedećom generacijom motora to biti (uglavnom) riješeno, jer će sustav Start-Stop biti povezan s programiranim elektromotornim pogonom pumpi za rashladnu tekućinu i ulje za podmazivanje (uz bitno povećanje cijene), zasad to nije slučaj. A i stalno gašenje-paljenje maltretira elektropokretač, akumulator i cijeli motor (svako je gašenje-paljenje svojevrstan toplinski i mehanički šok), premda su bitni sklopovi zbog toga ojačani.

Dakle, sve što 'uštedite' na potrošnji goriva, a radi se zbilja o kapima, zasjenjuje se slojevitom štetom. Utjecaj na ekologiju, u normalnim uvjetima je zanemariv, pa dok je god to zakonski dopušteno, savjetujemo vam isključiti sustav Start-Stop. Višestruko je isplativo, jer se time povećava pouzdanost i trajnost motora. Motor daleko više 'voli' rad u leru, nego uzastopno gašenje i paljenje.

Prvi poluautomatski sustavi Start-Stop ugrađivali su se 1980-ih u Volkswagen Santanu, Audi 100 i Fiat Regatu. Vozač je gasio motor u praznom hodu pritiskom na gumb, a motor bi se sam palio, pritiskanjem gasa. Prvi automatski sustav, kakvi se danas koriste, kao predstavio je 1994. konceptni Volkswagen Golf Ecomatic. Serijska je ugradnja počela 2000-ih, pod nazivima: Blue EFFICIENCY (Mercedes-Benz), BlueMotion (Volkswagen), EfficientDynamics (BMW), Ultra (Audi) GreenLine (Škodi), Ecomotive (Seat), ECOnetic (Ford), ecoFLEX (Opel), e-HDi (PSA), DRIVe (Volvo), i-stop (Mazda)...

Facebook komentari

hr Thu May 25 2017 19:29:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .