Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/54c545b5486f9f6e0f8b4cc5/80

Izbjegavajte ove navike koje samo pogoršavaju prehladu

Otprilike 200 različitih tipova virusa može biti odgovorno za običnu prehladu, a vjerojatno ćete par puta u godini i vi patiti od simptoma prehlade. Ako se pravilno brinete o sebi kada ste prehlađeni, prehlada ne bi trebala trajati više od dva tjedna, ali ako se ponašate neodgovorno, ovo stanje može potrajati više nego ste očekivali.

Donosimo neke od uobičajenih pogrešaka kojima možete pogoršati svoje stanje:

Petvarate se da vam nije ništa

Lako je poželjeti ignorirati šmrcanje i kihanje – ipak, imate puno važnijeg posla od sjedenja na kauču i njege. Liječnici se slažu da je ovo uobičajena pogreška jer će vam ignoriranjem ona samo duže potrajati.

Uzimate antibiotike

Ako imate bakterijsku infekciju, antibiotici su potrebni. Virusi, u drugu ruku, ne reagiraju na antibiotike, a ako ih uzimate kada vam nisu potrebni mogli biste steći otpornost pa vam neće pomoći kada budu neophodni. Dakle, ako je u pitanju samo prehlada, pomozite si preparatima koji su namijenjeni liječenju virusnih oboljenja.

Ignorirate osjećaj umora

Niste umislili da vam je potrebno nešto više odmora i sna kada vas napadne prehlada ili gripa, a umor ćete najviše osjetiti ako vas muči temperatura. San pomaže tijelu da se opravi i lakše bori protiv infekcija.

Cigarete

Valjda je već svima jasno kako će dim cigarete samo pogoršati simptome gripe i prehlade. Izbjegavajte cigarete i prostorije u kojima se puši.

Izbjegavate tjelovježbu

Tijekom kontroliranog vježbanja, imunosne stanice bolje cirkuliraju tijelom, te mnogo brže otkrivaju i ubijaju bakterije i viruse. Ako niste u stanju vježbati, pola sata šetnje pomoći će vam da vam proradi cirkulacija, što će pak pomoći vašem tijelu da se brani. Ako ste prehlađeni, a osjećate se sposobnim da odradite vježbe, učinite to, na način da vježbate umjereno i možda kraće ali češće, primjerice svaki drugi dan, što je u tom slučaju bolje, nego intenzivno vježbanje dva do tri puta na tjedan, piše Ordinacija.


hr Sat Nov 03 2018 22:04:25 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/57590dbc1e353e91278b4588/80
Foto: Pixabay / Ilustracija

Ovo su znakovi da ste zaista "pregorjeli" na poslu

Ako osjećate neki od pet navedenih simptoma, vrijeme je za promjene

Mentalno pregorijevanje na poslu je postalo sve češće, a posljedice na čovjekovo psihičko i fizičko zdravlje su ozbiljne. Ako osjećate neki od pet navedenih simptoma, vrijeme je za promjene.

Ovo je pet pokazatelja izgaranja na poslu:

1. Bol - Ponavljajuća bol poput glavobolje, boli u trbuhu, boli u mišićima.

2. Ljutnja - Eksplozivni ste i lako vas netko naljuti.

3. Ravnodušnost - Izgubili ste motivaciju i interes za svoj posao.

4. Cinizam - Osjećate se pesimistično i cinični ste prema svemu što se oko vas događa.

5. Umor - Bez obzira koliko dobro spavali ili se odmarali i dalje se osjećate umorno i pasivno.

Ako vjerujete da ste pregorjeli, uvijek možete zatražiti stručnu pomoć. Ako osjećate prisutnost bilo kojeg od simptoma duže od dva tjedna i ako su simptomi narušili sposobnost normalnog funkcioniranja, treba se obratiti svom doktoru.  Usto, treba razmisliti koliko si i sami možemo pomoći. Dobar početak je postavljanje pitanja poput: 'Koliko dobro brinem o sebi i svojim osobnim potrebama?'.

Ne treba biti prestrog prema sebi ako imate osjećaj da se ne brinete previše o sebi. Većina ljudi bi se trebala puno više brinuti o svom fizičkom i mentalnom zdravlju. Ako netko ne zna otkud početi, odgovor je: vježba, san, svjesnost, druženje i prehrana. Istraživanja su pokazala da zdrave navike u tim područjima mogu pomoći fizički i mentalno.

Na pet navedenih ključnih polja svatko može provesti sljedeće vježbe kako bi potaknuo oporavak.

Vježba - Dnevno je potrebno najmanje 30 minuta vježbe, koja se može raditi u kraćim intervalima (3 puta po 10 minuta rastezanja, šetnje, jednostavnih vježbi...).

San - Čovjek si treba postaviti ritam spavanja koji mu odgovara i svaku večer, čak i vikendom, ići u krevet i ujutro se dizati u isto vrijeme.

Svjesnost - Saki dan se treba osvijestiti i barem 10 minuta dnevno posvetiti sebi i promišljanju.

Druženje - Svakodnevno se treba družiti s obitelji i prijateljima. To može biti telefonski poziv, kratki odlazak na kavu ili nešto treće, ovisno o vremenu i mogućnostima.

Prehrana - Izbacite iz prehrane prerađenu i brzu hranu te vodite dnevnik prehrane.

Cilj je istovremeno raditi na svih pet polja koja bitno utječu na čovjekovo mentalno i fizičko zdravlje. Nije dobro izabrati jedno ili više polja, a ostala zanemariti. Najbolje je malim koracima uvoditi novosti i polako mijenjati svoje životne navike, pišu 24 sata.

hr Tue Jan 22 2019 21:54:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c3ce7410e4938ca718b4809/80

Pet savjeta kako jesti zdravo kada ste u žurbi

Većina nas je zauzeta i u žurbi imamo tendenciju donositi loše odluke o prehrani

Planiranje unaprijed i informiranje o tome što jedete može vam pomoći u održavanju zdravog načina ishrane. Bacite pogled na ovih pet jednostavnih savjeta i počnite jesti bolje, usprkos vašem ludom rasporedu:

Priprema jela unaprijed

Ključ zdrave prehrane je planiranje unaprijed, ali priprema obroka svake večeri za sljedeći dan može oduzeti puno vremena. Izaberite jednu ili dvije večeri tjedno i skuhajte nekoliko jela koja će vam potrajati cijeli tjedan. Tako ćete imati uvijek spremno nešto zdravo i kadaste u gužvi s vremenom.

Nosite zdrave grickalice sa sobom

Umjesto da birate nezdrave grickalice u zadnji trenutak, napravite vlastiti mix i ponesite ga sa sobom. Jednostavno u vrećici pomiješajte sastojke koje preferirate (orašaste plodove, suho voće ili sjemenke) i kada trebate pregristi, imat ćete dobar izbor spreman.

Nikada ne preskačite doručak!

Pametan doručak je ključ za održavanje zdrave težine i cjelokupnog zdravlja. Odabir zdravog obroka ujutro će vam pomoći obuzdati apetit i spriječiti prejedanje kasnije. Ima mnogo zdravih opcija za doručak, a mi preporučamo zobene pahuljice i grčki jogurt.

Ne preskakačite obroke!

Tijekom radnog dana, možda ste propustili obrok ili dva, nije velika stvar, zar ne? Zapravo postoje dokazi da preskakanje obroka može negativno utjecati na razinu šećera i glukoze u tijelu, pa čak dovesti i do debljanja. Gladovanje može doprinijeti neravnoteži šećera u krvi, što rezultira snažnim osjećajem gladi i kasnije prejedanjem. Vaše tijelo treba stalan dotok “goriva” da funkcionira ispravno.

Obratite pozornost na sadržaj šećera

Debljanje, bolesti srca, dijabetes i još mnoge druge bolesti se nalaze na popisu zdravstvenih problema vezanih uz konzumiranje previše šećera. Provjerite sastojke prije nego kupite neki proizvod, jedite namirnice bogate proteinima za održavanje sitosti i kad vasuhvati šećerna kriza radije pojedite voće. - piše Život i stil

hr Tue Jan 22 2019 19:32:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c4741930e493847878b456e/80
Foto: Facebook

Školska zadaća dječaka s autizmom lomi srce: "Što Gabrijelu znači Hrvatska?"

Kao autist je potpuno neverbalan, ali sa svijetom oko sebe komunicira računalom

O diskriminaciji osoba s poremećajima iz autističnog spektra u Hrvatskoj već je dosta toga ispisano u posljednje vrijeme. No malo toga tako jednostavno i jasno može sažeti njihov položaj, kao što je to učinila domaća zadaća, koju je napisao 12-godišnji Gabrijel P. iz Karlovca.

Ovaj dječak ide u redovnu školu. Kao autist je potpuno neverbalan, ali sa svijetom oko sebe komunicira računalom.

Njegovu školsku zadaću prenosi Novi list:

Što Gabrijelu znači Hrvatska?

Hrvatska je država u kojoj mi živimo. Ona je mala i ponosna država. Ja da mogu, ne bi živio tu nego u Njemačkoj, jer bi tamo puno bolje živio s mojim autizmom.

Vidio sam slike od male Klare, kako su je lijepo prihvatili iako je u kolicima. Nitko me ne želi u svojoj školi, pa nemam prijatelja. Mi ne znamo što to znači.

Moglo bi se promijeniti samo ako odrasli to i žele.

hr Tue Jan 22 2019 17:15:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c470d610e49389e858b45d1/80
Foto: Pixabay

Šest laži o ženskom tijelu u koje ne smijemo vjerovati

Krajnje je vrijeme za razbijanje predrasuda i mitova o tome kako žensko tijelo treba izgledati i čemu služi. Zato vam donosimo popis najvećih pogrešnih vjerovanja o ženskom tijelu u koje nitko ne bi trebao vjerovati.

1. Glavna svrha ženskog tijela je rađanje djece. Sposobnost rađanja nije ono što nas čini ženom. Tradicionalna vjerovanja prema kojima nas upravo to definira trebamo što prije izbrisati iz memorije.

Glavna svrha našeg tijela jest da nas nosi prema našim ciljevima.

2. Naše tijelo treba sređivati do "savršenstva". Ženska tijela nisu projekt, a ključ našeg uspjeha i sreće nije u njegovom usavršavanju. Naše tijelo neće biti savršeno ako izgubimo 10 kilograma, isklešemo trbušnjake, laserom odstranimo sve tragove bora i dlačica. Ono čemu trebamo težiti je unutarnje zadovoljstvo koje će se sigurno projicirati na našu vanjštinu.

3. Jedine dlačice dozvoljene na ženskom tijelu su obrve, trepavice i kosa. Živimo u društvu koje stigmatizira dlačice na tijelu do te mjere da se u posljednje vrijeme čak pokušava popularizirati ideja brijanja ženskog lica. Zapamtite, dlačice su na našem tijelu s razlogom, a to hoćete li ih se rješavati ili ne isključivo je vaša odluka.

4. Žensko tijelo nije snažno i moćno. Recite to svim slavnim sportašicama koje obaraju rekorde i svojom snagom mogle bi posramiti većinu muškaraca. Recite to svim ženama koje rade takozvane "muške" poslove bolje od "snažnijih" polovica. Nema toga što žensko tijelo ne može.

5. Drugi mogu donositi odluke o našem tijelu. . Vaše tijelo je VAŠE, u punom smislu te riječi, i vi donosite odluke o njemu.

6. Najveća prijetnja ženskom tijelu je rak dojke. Ova opaka bolest jedan je od najvećih ženskih "neprijatelja" i nužnost redovite kontrole neosporna je, ali kod podizanja svijesti ne smijemo zaboraviti i na druge zdravstvene probleme koji također predstavljaju veliku prijetnju ženskom zdravlju. Bolesti srca visoko su na toj listi, baš kao i rak kože od kojeg obolijeva sve veći broj žena zbog prevelikog izlaganja suncu ili prekomjernim odlascima u solarij, piše zadovoljna.hr.


hr Tue Jan 22 2019 13:32:44 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .