Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/582a40a81eea8f93bb8b45f3/80
Foto: D.N.

Ivica Badurina: Coce je bio neponovljiv, a suradnja s Ninčevićem me veseli

Ovaj prilično samozatajni skladatelj napisao je možda i najljepše klapske pjesme. Dvije među njima znaju i oni koje klapsko pjevanje ne vole: "Da te mogu pismom zvati" i "Vilo moja" koja

Skladatelj i glazbenik Ivica Badurina u razgovoru za naš portal otkriva nam svoje nove izazove, ali i uspomene koje je sačuvao pišući za  svog omiljenog pjevača Vinka Cocu. Na pitanje kako je sve započelo prisjeća se:

Moja skladateljska da je tako nazovem "dalmatinska faza", započela je 1987.godine kad sam na stihove Frane Bilića napisao "Dalmacijo kad te more budi" koju je te godine na Splitskom festivalu sjajno  otpjevao Tomislav Ivčić. Nakon toga je uslijedila suradnja sa klapom "Maslina" i prvi veći uspjeh sa skladbom "Ostala si ista". Sa pjesnikinjom Vlastom Juretić  sam osim one najpoznatije, imao još nekoliko lijepih pjesama,  a svakako bih  istaknuo "Bracolet" sa Radojkom Šverko.

Inače, ovaj prilično samozatajni  skladatelj napisao je možda i najljepše klapske pjesme. Dvije među njima znaju i oni koje klapsko pjevanje ne vole: "Da te mogu pismom zvati" i "Vilo moja" koja se dogodila 1997.

Koliko dugo se bavite glazbom i kako je sve počelo?

- Još od malih nogu glazba je bila moj način izražavanja i stoga su me roditelji  vrlo rano uputili na privatnu poduku klavira. Kasnije sam kao dvanaestogodišnjak svirao trubu u limenom orkestru i pjevao u zboru.Bilo je prirodno nakon osnove škole nastaviti srednju glazbenu „I.M.Ronjgov“ u Rijeci i kasnije Muzičku akademiju u Zagrebu.Tijekom  školovanja bio sam nekako bliži popularnoj glazbi tako da sam se  nakon kraćeg pedagoškog rada odlučio za svijet pop glazbe.

Dugo ste surađivali s Vinkom Cocom?

- Sjajan čovjek i sjajan pjevač. Suradnja je počela 1997. Kad sam napisao ''Vilo moja'. 'Kad bi Vinko dolazio prema Rijeci jer ja živim u Hreljinu,  uvijek smo se družili, ćakulali i planirali. Poseban dio našeg zajedničkog vremena  bila je turneja u Australiu i Novi Zeland. Vinko je tako lako osvajao ljude. Jednom prilikom smo morali sa svom prtljagom presjedati  sa jednog na drugi avion. Vremena je bilo malo i počela je jurnjava aerodromom. U jednom trenu sam se okrenuo  da vidim gdje je on, a on nas je pogledao sa svojim širokim osmijehom..Zaustavio je  električni vlakić za prtljagu, sjeo  iza vozača i doviknuo nam svojim prepoznatljivim, pomalo sanjivim glasom: ''Samo vi trčite''. U nešto više od mjesec dana koliko smo bili zajedno na toj turneji, ovakvih je  anegdota s njim jako puno. Smijem li još dometnuti kako je s nama na turneji bila i ova novinarka koja mi sada postavlja sva ova silna pitanja?

Projekt ''Ne damo te pismo naša'' na Poljudu, otkrio vas je javnosti. Do tada je malo tko znao tko se krije iza mnogih velikih hitova?

- Tog 3.rujna 2006 god.na Poljudu se dogodilo nešto zaista veliko  i do tada nezamislivo. Ivica Bubalo i Branko Pajić osjetili su vrijeme  kad klape izlaze iz konoba i kaleta i hrabro ih doveli na stadion pred publiku koja se broji u tisućama.Tu je večer otvorena nova knjiga klapske pjesme. „Vilo moja“ i „Da te mogu pismom zvati“ dale su veliki doprinos uspjehu koncerta, to su moje dvije amblematske pjesme koje me čine sretnim i ponosnim. Na Poljud sam došao sa mojim kćerima i doživio i proživio nezaboravne trenutke.

Surađivali ste s mnogima?

- U dosadašnjem radu imao sam veliku sreću surađivati sa ponajboljim hrvatskim izvođačima,  klapama Maslina, Intrade, Cambi i solistima među kojima su osim Coce još i Radojka Šverko, Giuliano, Zorica Kondža, Mladen Grdović i oni su ti koji su snagom vlastite interpretacije ideju i emociju pjesme prenijeli do publike.

Imamo sreću prvi otkriti novu suradnju. Volim reći kako su se konačno susrela dva giganta zabavne glazbe.

- Ovoga sam ljeta bio u društvu Nenada Ninčevića  na koncertu u Trogiru posvećenom Vinku. S obzirom da smo obojica surađivali s njim nije moglo biti bolje ni mjesto ni vrijeme porazgovarati o našoj suradnji. Neno mi je već dao nekoliko svojih pjesama i pokazao sam mu prve radove.  Naravno da me njegovi stihovi  posebno motiviraju, kad ih čitam vidim liru srebrnih žica koja samo čeka  svoga svirača.

Nezaobilazno pitanje je i čime se još znate razveseliti osim skladanjem?

- Kada nisam za klavirom onda sam u vrtu oko mojih voćaka ili na moru, ili šumi u potrazi za tišinom. Ipak, najsretniji trenuci  su kad se oko mene skupe moja tri unuka i kad moram odgovarat na milijun njihovih pitanja. Obožavam ih.

Facebook komentari

hr Tue Nov 15 2016 07:12:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/592731a6b9e03ebc1a8b45b5/80
Foto: Pixabay

Šibenska rivijera: Mjesto gdje boravak u srcu prirode dobiva novo značenje

Posebnu notu ovom kraju daju drevna ribarska sela u kojima uživanje poprima novu dimenziju

Šibenska rivijera na srednjem je dijelu Dalmacije i posebna je po tome što je dombrojnim otocima i grebenima. Tu ćete prošetati i uživati na prostranim i skrivenim plažama, okupati se u beskrajno čistom, kristalnom moru, krenuti u potragu za vinogradima i prapovijesnim ostacima, a posebnu notu ovom kraju daju drevna ribarska sela u kojima uživanje poprima novu dimenziju. U blizini ovog područja su Nacionalni Park Krka, Nacionalni Park Kornati i Park prirode Vransko jezero, hrvatski zaštićeni biseri koji pričaju posebnu priču. - piše punkufer.hr

Mjesto koje se uz Šibenik, središte šibenske rivijere, posebno ističe su Vodice, dom tradicije i starina. Posebne su po svom nazivu koje su dobile prema pitkoj vodi koja se iz Vodica izvozila sve do kraja 19. stoljeća. Na glavnom gradskom trgu ovdje se i danas nalaze dva bunara koja su nekad bila mjesto iz kojih se uzimala pitka voda i kod kojih se pralo rublje.

Vodice su raj su za aktivan odmor, pa se tako ovdje možete upustiti u istraživanje ispod površine mora, gdje ćete sigurno sresti neke od arheoloških lokaliteta i ostatke brodova, a ljubitelji pecanja mogu ovdje potražiti svoju dozu mira. Biciklističkih staza ima mnogo, a kilometri i dužina ovise o tome jeste li rekreativac ili se biciklizmom bavite profesionalno.

Ako ste ljubitelj starina i povijesti, ovdje vas kulturno-povijesna baština neće razočarati. Svakako posjetite Čorićev turanj, jedinstvenu obrambenu kulu koja datira još iz 1533. godine. Mjesto je bogato i crkvama među kojima su posebne Crkva sv. Roka ili sv. Jelene, Crkva Velike Gospe. Susjedni otočić Prvić, na kojem se nalazi Memorijalni centar Faust Vrančić, a do kojeg možete čak i kajakom, daje posebnu važnost prvom hrvatskom leksikografu, biskupu i velikom inovatoru Faustu Vrančiću.

Kupači će uživati na plažama, a one koje je svakako vrijedno posjetiti su Plava plaža, Plaža Hangar, Plaža Imperial i Plaža Srima.

Za one odvažnije, u ponudi su i suvremeno opremljene mobilne kućice u samom srcu prirode. O smještaju ne morate brinuti odlučite li se na istraživanje okolice, jer je obližnje mjesto Pirovac, smješteno u dubokom zaljevu, raj za posjetitelje. Ovdje ćete udahnuti pravi mediteranski zrak, pjeskovite uvale oduševit će vas svojom autentičnošću, a mnogobrojne visoke stijene onim najhrabrijima daju priliku za skokove u vodu i zaron u šarena morska prostranstva. - piše punkufer.hr

Facebook komentari

hr Thu May 25 2017 21:41:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/58949a49b4739826088b4698/80
Foto: Official Thompson page

"Veliča fašizam": I Nijemci traže zabranu Thompsonova koncerta

Lokalni dnevnik Westdeutsche Zeitung citira predstavnika lokalne policije koji je rekao kako Thompsonov koncert "drže na oku"

 Jedna politička inicijativa lijevog spektra iz njemačkog grada Wuppertala zatražila je u otvorenom pismu od uprave grada i privatnog organizatora zabranu odnosno odustajanje od održavanja koncerta Marka Perkovića Thompsona koji bi trebao biti održan 4. lipnja u ovom gradu.

"Hrvatski rock-band 'Thompson' okupljen oko njegovog osnivača i frontmena Marka Perkovića je diljem Europe na zlom glasu zbog veličanja hrvatskog fašizma i vojnih akcija hrvatskih milicija" u ratu od 1991. do 1995., stoji u otvorenom pismu objavljenom na stranici "Politika u desnom zavoju - Upoznaj svoje neprijatelje" koja organizira tribine i predavanja na temu desno-radikalne politike u Wuppertalu.

U pismu koje su, osim lijevih inicijativa i grupacija, potpisali i lokalni ogranci parlamentarne stranke Ljevica kao i predstavnici Njemačkog saveza sindikata (DGB) se, osim poziva na zabranu koncerta, ukazuje i na to da su Thompsonovi koncerti već zabranjivani u Austriji, Sloveniji i prije u Švicarskoj te da je više puta zabranjivan i u Njemačkoj.

"Mi ovdje u Wuppertalu se odlučno suprotstavljamo tomu da se ustaše, koji su bili povezani s nacionalsocijalistima, predstavljaju u bezazlenom svjetlu ili čak veličaju", stoji u otvorenom pismu.

Lokalni dnevnik Westdeutsche Zeitung citira predstavnika lokalne policije koji je rekao kako Thompsonov koncert "drže na oku".

"U vezi ovog koncerta će sigurno još biti reakcija", rekao je glasnogovornik policije u Wuppertalu Stefan Weiand za WZ.

List navodi i izjavu organizatora koncerta koji tvrdi da će se koncert održati.

"Thompson se ne nalazi na crnoj listi izvođača" rekao je organizator napominjući kako Thomson na koncertima više ne izvodi "sporne pjesme". On je napomenuo da će na samom koncertu biti kontrolirano nosi li netko ustaške simbole.

 

Facebook komentari

hr Thu May 25 2017 21:25:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5926ce0bb9e03e72198b45c8/80
Foto: Auto Portal

Sustav Start-Stop smanjuje potrošnju goriva, ali bolje ga je isključiti - zbog ovog razloga!

Automatsko gašenje motora pri kraćim zaustavljanjima prekida hlađenje i podmazivanje te izaziva lokalna pregrijavanja i toplinski šok, a najviše šteti turbopunjaču

Sve više novih automobila opremljeno je sustavom Start-Stop, za automatsko gašenje motora pri kraćem stajanju (na semaforu, u koloni...) i ponovno paljenje. Kod auta s klasičnim mjenjačem motor se automatski gasi u praznom hodu, otpuštanjem papučice spojke, a pali ponovnim pritiskanjem. S automatskim mjenjačem auto, uz otpuštenu papučicu gasa, ide lagano naprijed, pa za zaustavljanje treba pritisnuti kočnicu. To je i signal za gašenje motora, a otpuštanjem papučice motor se automatski pali. - piše autoportal.hr

Logika je jasna: gašenjem motora prestaje potrošnja goriva i emisija štetnih plinova. Sustav Start-stop posebice koristi u velikim gužvama te doprinosi štednji goriva i smanjenju zagađenja. Ali, postoji i druga strana medalje, zbog koje svakom vozaču savjetujemo isključivanje tog sustava u normalnoj vožnji. Problem je u motoru, kojemu naprosto 'nije zdravo' učestalo gašenje i paljenje. Usto se svakim paljenjem ubrizgava dodatna količina goriva, čime se uvelike poništavaju efekti štednje.

U motoru se visoke temperature razvijaju lokalno, a vršne vrijednosti umanjuje i prigušuje hlađenje i podmazivanje. Gašenjem motora zaustavlja se pogon crpki, prestaje podmazivanje i hlađenje, pa 'zarobljena' toplina oslobođena izgaranjem izaziva nekontrolirana lokalna pregrijavanja. To je posebice štetno za turbopunjač, kojim su u pravilu opremljeni suvremeni motori, dizelski i benzinski, sa sustavom Start-Stop. 

Turbinska strana turbopunjača kod dizelskih motora zagrijava se do 950, a kod benzinaca i više od 1000 Celzijevih stupnjeva.  Gašenjem motora trenutačno se zaustavlja protok ulja, koje služi za podmazivanje i hlađenje. Ulje koje ostaje zarobljeno u uljnim kanalima u turbopunjaču trenutačno izgori (karbonizira). Nakon toga se protok ulja otežava, u težem slučaju i blokira, a toplinski šokovi mogu izazvati krivljenje vratila. Na forumima sve se češće piše o problema s turbopunjačima izazvanih sustavom Start-Stop, a na globalnoj se razini, zasad, problem 'stavlja pod tepih'. Preveliki su interesi u pitanju, jer je ekologija u funkciji krupnog kapitala i politike.

Premda će sljedećom generacijom motora to biti (uglavnom) riješeno, jer će sustav Start-Stop biti povezan s programiranim elektromotornim pogonom pumpi za rashladnu tekućinu i ulje za podmazivanje (uz bitno povećanje cijene), zasad to nije slučaj. A i stalno gašenje-paljenje maltretira elektropokretač, akumulator i cijeli motor (svako je gašenje-paljenje svojevrstan toplinski i mehanički šok), premda su bitni sklopovi zbog toga ojačani.

Dakle, sve što 'uštedite' na potrošnji goriva, a radi se zbilja o kapima, zasjenjuje se slojevitom štetom. Utjecaj na ekologiju, u normalnim uvjetima je zanemariv, pa dok je god to zakonski dopušteno, savjetujemo vam isključiti sustav Start-Stop. Višestruko je isplativo, jer se time povećava pouzdanost i trajnost motora. Motor daleko više 'voli' rad u leru, nego uzastopno gašenje i paljenje.

Prvi poluautomatski sustavi Start-Stop ugrađivali su se 1980-ih u Volkswagen Santanu, Audi 100 i Fiat Regatu. Vozač je gasio motor u praznom hodu pritiskom na gumb, a motor bi se sam palio, pritiskanjem gasa. Prvi automatski sustav, kakvi se danas koriste, kao predstavio je 1994. konceptni Volkswagen Golf Ecomatic. Serijska je ugradnja počela 2000-ih, pod nazivima: Blue EFFICIENCY (Mercedes-Benz), BlueMotion (Volkswagen), EfficientDynamics (BMW), Ultra (Audi) GreenLine (Škodi), Ecomotive (Seat), ECOnetic (Ford), ecoFLEX (Opel), e-HDi (PSA), DRIVe (Volvo), i-stop (Mazda)...

Facebook komentari

hr Thu May 25 2017 19:29:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/590ad33ab47398de708b45a9/80
Foto: Pixabay

Ako na WhatsApp dobijete ovakvu poruku, nemojte je otvarati!

Ne radi se uopće o besplatnim kuponima nego link vodi na lažnu anketu kojom se nude navodni kuponi
-  Bok, Konzum dijele besplatne kupone. Upravo mi je stigao moj primjerak, zgrabi svoj prije nego ponuda istekne. Samo slijedi ovaj link ---- > http://konzum-hr.club/ <---- možeš mi zahvaliti kasnije :)

Ako dobijete ovakvu poruku na WhatsApp, ne otvarajte je! Naime, korisnici Whatsapp aplikacije tijekom dana dobivaju tu poruku, no ne radi se uopće o besplatnim kuponima nego 
link vodi na lažnu anketu kojom se nude navodni kuponi.

Također, Konzum se oglasio u vezi ovoga: 

- Dragi kupci, informacija o kuponu za nagradnu igru koja se pojavila na društvenim mrežama nije organizirana od strane Konzuma. Savjetujemo vam da ne otvarate navedenu poveznicu. Hvala na razumijevanju, uživajte u ostatku dana. - napisali su. 

Facebook komentari

hr Thu May 25 2017 17:01:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .