Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5a02bbbdb9e03e25a08b4582/80

Pet navika gotovo jednako opasnih za zdravlje kao i pušenje

Američki znanstvenici sastavili su popis najštetnijih svakodnevnih navika koje mogu ozbiljno ugroziti zdravlje. Iako ih uspoređuju s pušenjem, ono nije pri samome vrhu
1. USAMLJENOST
Novija istraživanja pokazuju da je socijalna izolacija jednako štetna po vaše zdravlje kao i ostale stvari na vrhu "smrtonosnog" popisa, prenosi Independent.

Društvene mreže i sve rjeđe druženje "uživo" s prijateljima i kolegama doveli su do toga da usamljenost poprima razmjere epidemije.

Profesorica psihologije na Brigham Young Universityju Julianne Holt-Lunstad kaže da je učinak usamljenosti na smanjenje životnog vijeka isti kao da pojedinac dnevno popuši 15 cigareta.

2. SJEDILAČKI NAČIN ŽIVOTA 
Sjedilački način života tijekom cijeloga dana povećava rizik od obolijevanja od više vrsta raka, pokazala je studija iz 2014.

Čak i uz redovito vježbanje, sjedenje dulje od osam sati na dan povećava rizik od različitih zdravstvenih problema.

3. MANJAK SNA 
Američki su znanstvenici ustanovili da 50 do 70 milijuna stanovnika SAD-a pati od poremećaja spavanja. Nedovoljna količina sna, upozorio je 2015. prof. Valerij Gafarov iz WHO-a, povećava rizik od moždanog i srčanog udara u jednakoj mjeri kao svakodnevno pušenje.

4. SOLARIJ
Iako se korišenje solarija čini kao varijanta sunčanja koju imamo pod kontrolom, oboje može biti jednako opasno za organizam kao pušenje.

Dermatolozi su još 2014. dokazali da pretjerano korištenje solarija izaziva više slučajeva raka kože nego što pušenje izazove slučajeva raka pluća.

5. NEZDRAVA PREHRANA
Slatka i prerađena hrana bogata zasićenim masnim kiselinama utječe na razvoj potencijalno smrtonosnih bolesti. 
Godine 2016. znanstvenici koji se bave istraživanjem smrtnih slučajeva kao posljedice loše prehrane zaključili su da je stopa smrtnosti premašila one od alkohola, droge i duhana, piše zadovoljna.hr.

hr Wed Nov 08 2017 09:17:35 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/590c61b9b47398c3728b46b3/80
Foto: Pixabay

Sedam saveznika protiv opeklina iz tvog frižidera

Teže i učestalije opekline dovode do oboljenja kože i preuranjenog starenja, pogotovo, ako koži ne pomogneš da se oporavi i obnovi. Ponekad je potrebno potražiti i savjet liječnika, ali najčešće opekline nisu tako akutne i pomagači za njihovo ublažavanje se mogu pronaći u hladnjaku ili na policama smočnice. Osim što su prirodni, pristupačni su za svaki džep
Jabučni ocat udružen s eteričnim uljima

- Opekline od sunca najbolje je tretirati hladnim aromatičnim kupkama u koje se stavi deset žlica jabučnog octa i osam do devet kapi eteričnog ulja čajevca, eukaliptusa, kamilice, lavande ili ružmarina

- Pij puno tekućine da ne dehidriraš

- Ne tretiraj nadraženu kožu uljima i maslacima jer oni zadržavaju toplinu pa će ti biti gore

Otvori frižider i smanji crvenilo! 

- Maska od kriški svježeg krastavca ili naribanog krumpira smiriti će opečenu i bolnu kožu

- Naneseš li na kožu masku od hladnog jogurta, mlijeka i meda smirit ćeš svrbež i nastanak plikova

- Ako na opečenu, ali već ohlađenu kožu naneseš smjesu od mljevenog ječma, kurkume i jogurta, smirit ćeš dodatno nadražena područja

- Dva dana nakon što si izgorjela najbolje je na kožu nanijeti čisti gel aloa vere (može s kupiti u bilo kojoj ljekarni) ili kantarionovo ulje (ulje gospine trave) koji će spriječiti pretjerano ljuštenje kože. Inače, kantarionovo ulje je fotosenzibilno (može izazvati crvenilo i otekline) i dobro ga je koristiti isključivo nakon sunčanja, a ne prije ili za vrijeme sunčanja, piše Zdrava krava.


hr Mon Jul 23 2018 17:04:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b55ea59cb557a1f348b490b/80

Želite zvučati pametnije?: Koristite ovih sedam riječi u razgovoru i zvučat ćete tako

Želite da vas ljudi shvaćaju ozbiljnije i više vas poštuju? Onda se poslužite jednostavnim trikom i počnite u svakodnevnom govoru koristiti idućih 7 riječi zbog kojih ćete zvučati pametnije i ozbiljnije.
1. Rezignirano
Osjećam se rezignirano ili Rezignirana sam prema tome, znači da vam je svejedno, da ste od nečega odustali, da ste ravnodušni, da ste nekoga potpuno preboljeli ili da prema nekome/nečemu nemate nikakve osjećaje. Imenica rezignacija (iz latinskog re-signare, što znači 'spustiti koplje i barjak na borbenom polju, predaja, povući svoj potpis') označava ljudski stav ili raspoloženje predaje iz osjećaja beznađa, piše Zadovoljna

2. Polemičan (polemika)
Ovo je stvarno bio polemičan razgovor, reći ćete kada ste vodili ili ste čuli da netko vodi razgovor u kojem se iznose snažna mišljenja, stavovi i uvjerenja (često suprotstavljena, odnosno oprečna), u kojem se puno raspravlja i u kojem se jedna osoba bori protiv mišljenja druge osobe. Polemika može biti usmena i pismena, a njezine karakteristike često su oštre i direktne izjave, pretjerivanje, ironije i sarkazmi.

3. Anomalija
To je velika anomalija, reći ćete za neku nepravilnost, za nešto što odstupa od standarda, pravila, očekivanja, norme. Riječ anomalija u razgovoru možete govoriti mnogo češće nego što mislite jer – zar naša svakodnevica nije puna nepravilnosti odnosno anomalija?

4. Ezoteričan
Ezoterija me nervira, pjeva Hladno pivo u svojoj pjesmi "Ezoterija", ali nemojte da i vas nervira, već pridjev nastao iz ove imenice hrabro koristite u svakodnevnom govoru. Pridjev ezoteričan koristite kada s nekime raspravljate o temi koja je razumljiva uskom krugu ljudi. Ezoteričan znači unutarnji, tajni, nerazumljiv za svakoga, učen, stručan. 

5. Preteča
Imenica preteča označava nešto što je bilo prije nečega. Na primjer, možete rećiTamjan je preteča parfemima jer su se žene, prije nego što je nastao parfem kakav poznajemo danas, mirisale koristeći tamjan. 

6. Litanija
Morala sam slušati cijelu njegovu litaniju, reći ćete kada vam netko drži prodike, odnosno kada vam netko konstantno govori kako da živite svoj život. Litanija je sinonim za dugo i dosadno ponavljanje odnosno gnjavljenje. 

7. Liminalno
Vrijeme u kojem ne znate što učiniti, kada nemate jasnu ideju što trebate napraviti, naziva se liminalnim vremenom. Trebam li promijeniti posao ili ostati na starom?,Trebamo li se vjenčati ili razići?Trebam li se preseliti ili ostati ovdje?, kod svih tih rečenica možete reći da ste u liminalnom vremenu.
hr Mon Jul 23 2018 16:48:10 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b2291652af47f392f8b45d0/80
Foto: PIXABAY

Otkriva li Instagram doista tko vas špijunira?

Teorija zavjere kaže kako pomoću popisa ljudi koji gledaju naš Story na Instagramu možemo ustanoviti tko nas uhodi. Ima li u tome istine?

Postoje ljudi koji vjeruju kako Instagram, popularni servis za fotografije u vlasništvu Facebooka, otkriva čije sve fotografije gledamo te kako su oni koji su pri vrhu popisa onih koji najčešće gledaju naše Story ujedno i oni koji nas najviše uhode, piše tportal.

Algoritam koji time upravlja strogo je čuvana poslovna tajna, tako da će način na koji Instagram to točno radi ostati i dalje nepoznat široj javnosti.

No, Julian Gutman, direktor proizvoda za Instagram Home (dijela Instagrama koji se bavi sa Stories i Feedom) tvrdi kako nije riječ o uhodama već osobama s kojima smo najbliži i s kojima smo najčešće u interakciji. Uzima se u obzir učestalost posjećivanja i lajkanja, objava i pregleda, koliko se često vraćate na neki Story...

Neki su od navedenih elemenata pritom manje važni, drugi više. Također, algoritam vam nastoji prikazati što više novog sadržaja, a nije nevažno ni s kime ste sve povezani na Facebooku. Ukratko, ono što radite na Instagramu uvelike se odražava na sadržaj koji ćete vidjeti, piše Verge.

hr Mon Jul 23 2018 15:59:45 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/534883901799429e5daa3386/80

Stimulacija mozga tijekom sna poboljšava pamćenje

Dobar san se smatra vremenom za isključivanje i odmaranje mozga, no studije su pokazale da je to i odlično razdoblje za treniranje i poboljšavanje pamćenja.

U istraživanju koje je u ponedjeljak objavio istraživački centar HRL Laboratories, navodi se da pamćenje može biti poboljšano neinvanzivnom tehnikom stimulacije mozga tijekom sna.

Prijenos sjećanja s jednog u drugi dio mozga za dugoročno pamćenje je prirodni proces za koji se vjeruje da se osnažuje njihovom sinkronizacijom tijekom spavanja. 

Istraživači su stoga pokušali pojačati proces "prekonoćnom reaktivacijom" stimulirajući mozgove ispitanika, imitirajući to djelovanje. 

Sudionici eksperimenta su potom u budnom stanju detektirali potencijalne prijetnje poput eksplozivnih naprava i neprijateljskih snajpera, a njihovi rezultati su se znatno poboljšali nakon stimulacije. 

Istraživanje, dio projekta koji financira američko ministarstvo obrane, posljednje je u nizu nedavno objavljenih studija u kojima se zaključilo da aktivnost tijekom sna može imati konkretni utjecaj na našu mogućnost pamćenja. 

hr Mon Jul 23 2018 15:59:27 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .