Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/54a667cb1799420d53ec4f72/80
Foto: Ilustracija

Ovo su znakovi da hodate s nasilnikom

Reagira li pretjerano kada provodite vrijeme s drugima? Optužuje li vas za varanje bez razloga? Pokazuje li da mu se vaši prijatelji ne sviđaju bez razloga?

Ove godine u Hrvatskoj su 17 odraslih žena i jednu djevojčicu ubili njihovi muževi, partneri, bivši partneri, očevi. Najmlađa među njima imala je samo 4 godine. Ubijena je zajedno sa svojom majkom - prenosi 24sata

Nerijetko smo svjedoci da je ženi njezin životni izbor smrtna presuda. Da hrvatsko i regionalno društvo treba biti osvještenije i kazne strože za nasilje nad ženama i obiteljsko nasilje nedvojbeno je, ali i same možete učiniti puno. 

Nije lako prepoznati nasilnika. Ali znakovi uvijek postoje. Razmislite u što se upuštate i napustite taj brod ako imalo sumnjate u to da bi sutra mogle postati žrtva nasilja. Jer što duže budete ostajali, to će vam teže biti izaći iz lošeg odnosa. Također, važno je znati da nikad nije kasno. 

Ovih 9 znakova ukazuju da je tip s kojim se viđate mogući nasilnik: 

1. On je "Savršen" - često nasilnici pažljivo grade svoju sliku u javnosti. Opsjednuti su kontrolom i svog izgleda i ponašanja jer znaju da bi ga drugi osudili kada bi znali što radi. Zato će pomno kriti svoje postupke.

2. Za sve su drugi krivi - za sve što im ne ide u životu, okrivit će druge. To znači da će se prije ili poslije okomiti i na vas. No oni koji to rade, mogu biti poprilično slatkorječivi i vrlo lako vas prevariti pričom. Ona može zvučati otprilike ovako: 

"Ti si tako pametna, nježna i divna, a ne kao ona kuja s kojom sam bio prije tebe." 

Možda će vam takva pažnja goditi, ali s vremenom će se njegovo upiranje prsta okrenuti i u vašem smjeru. Nasilnici imaju tendenciju da za sve krive ljude koji su im najbliži, a ako vi to postanete i vi ćete postati žrtva njegovog okrivljavanja, piše Psychology Today. Nestanite na vrijeme. 

2. Zamjeranje - ljudi koji svima nešto zamjeraju očekuju da svi rade za njih - daju im novce, traže im posao, hvale ih... S vremenom ćete i vi, kada mu postanete najbliža osoba, postati glavni krivac za sve njegove nedaće jer niste napravili sve savršeno kao što je on zamislio. 

3. Superiornost - potencijalni zlostavljači moraju imati "uzvišenu" sliku o sebi. Moraju se osjećati bolje od drugih da bi imali dobro mišljenje o sebi. Moraju isticati zašto su oni bolji, pametniji, talentiraniji... Dok vas bude zavodio vjerojatno će isticati i vaše superiorne strane. S vremenom će se to promijeniti, i da bi se osjećao dobro u svojoj koži, vas će početi vrijeđati, ponižavati ili fizički zlostavljati. 

4. Kritizira sve - ako primjećuje apsolutno sve oko sebe, i to uglavnom na negativan način, bježite koliko vas noge nose. On je tip koji će komentirati da je konobar glup zato što mu je ispala žlica kao i svi drugi koji naprave i najmanju "pogrešku", npr. glasno pale svjetlo. Nakon što vas osvoji, i sve što vi radite moglo bi doći na red. 

5. Ljubomoran je - malo ljubomore svi vole vidjeti kako bi znali da je drugoj strani stalo. No ljubomora je mač s dvije oštrice i u početku je teško prepoznati stvarno posesivnog i ljubomornog čovjeka. Zapitajte se ova pitanja jer vam ona mogu rasvijetliti odgovor: 

Reagira li pretjerano kada provodite vrijeme s drugima? Optužuje li vas za varanje bez razloga? Pokazuje li da mu se vaši prijatelji ne sviđaju bez razloga? 

Još je veći znak da je njegova ljubomora pretjerana ako ima tendenciju manipulirati načinom na koji je izražava. To može izgledati ovako:

reći će da je ljubomora njegov izraz duboke ljubavi maskira ljubomoru u brižnostkaže da je samo znatiželjan s kim ste proveli dan i s kim ste pričali, a zapravo proučava vaše ponašanje i interakcijekaže da ne voli da provodite previše vremena s drugima jer mu previše nedostajetepretvara se da vas je došao iznenaditi posjetom ili poklonom, a zapravo provjerava što radite. 

6. Požuruje stvari - muškarci koji su skloni nasilju često požuruju žene da što prije uđu s njima u vezu, potom da što prije počnu živjeti skupa, a onda i da se vjenčaju. Ako vi to ne želite, nabit će vam osjećaj krivnje. 

7. Pokušava vas izolirati - nasilni muškarci vrlo brzo će pokušati stvoriti situaciju u kojoj oni sve kontroliraju. To znači da će malo po malo, obično uz slatke riječi, odvojiti vas od obitelji i prijatelja. Ako vam se čini da to radi i da vam ograničava vrijeme s tim ljudima, maknite se od njega što prije. Nasilnici to rade kako bi vas doveli do stanja da mislite da nemate nikoga osim njega i da nemate kamo ni otići kada to i poželite. 

8. Bojite li ga se? Ako primijetite da se bojite svog partnera, to vam je najbolji znak da morate izaći iz te veze. Neovisno o tome čega se bojali, što duže budete ostajali u tome, bit će vam teže izaći. 

9. Razmislite što znači dobra veza - u dobrom odnosu trebate biti sretni, ispunjeni, radosni. Trebate poticati jedno drugo da budete bolji ljudi i ostvarujete ono što želite u životu - piše 24sata

Facebook komentari

hr Sat Nov 26 2016 19:45:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/570b54f50dfb8a70518b4d6a/80

Osam namirnica koje pomažu u smanjenju upala

Kronične upale u tijelu drže vaše tijelo pod konstantnim stresom. Nakon što upala dosegne svoj vrhunac, može rezultirati raznim bolestima, poput srčanih tegoba, dijabetesa i neurodegenerativnih poremećaja. Kako bi smanjili upale nutricionistkinja Alma Bunić otkrila je koju hranu bi trebali svakodnevno jesti
Hrana koju jedemo ima važnu ulogu za zdravlje našeg organizma, pa tako može i smanjiti upale koje se javljaju u tijelu, piše zadovoljna.hr.

Kako biste što bezbolnije i brže smirili upale, ali ih i prevenirali, donosimo vam listu namirnica koja će vam biti od velike pomoći.

1. Borovnica
Ta sitna bobica bogata je antocijanom koji je moćan antioksidans.. Zbog svog protuupalnog djelovanja pomoći će u borbi upala kao što su giht i osteoartritis. Borovcnie također poboljšavaju koncetraciju i daju energiju.

2. Sirovi kakao
Sirovi kakao izuzetno je bogat antioksidansima koji su odličan saveznik u borbi protiv raznih bolesti, istaknula je nutricionistkinja Alma Bunić. Sadrži najvišu koncentraciju antioksidansa u usporedbi s bilo kojom namirnicom. Uz to bogat je mineralima, pogotovo magnezijom, koji pomaže u borbi protiv stresa. Kakao sadrži polifenole koji štite od srčanih oboljenja, karcinoma i drugih bolesti.

3. Kokosovo i maslinovo ulje
Kokosovo ulje, baš kao i maslinovo djeluje antibakterijski i antivirusno. Liječi kardiovaskularne probleme i snižava kolesterol.

4 Cimet i kurkuma
Cejlonski cimet ima ljekovita svojstva. Pomaže kod upala i infekcija. Sadrži visoke razine antioksidanta i fenola koji pomažu kod infekcije. Kurkuma je naročito ljekovit začin je posjeduje anti-upalna svojstva, kazala je nutricionistkija Bunić.

Obnavlja crijevnu floru, smanjuje nadutost, smanjuje upale kod artritisa i s razlogom je jedan od najpopularnijih začina. Kurkuma u kombinaciji s medom odlična je kao prirodni antibiotik.

5. Orašasti plodovi
Orašasti plodovi bogati su omega 3 masnim kiselinama, pogotovo bademi, orasi i lješnjaci koji su krcati magnezijem, mineralom koji pomaže u jačanju imuniteta. Bogati su vlaknima koji daju osjećaj sitosti.

6. Peršin
Ima visoke nutritivne vrijednosti i odličan je izvor vitamina C. Liječi upale i dobar je izvor folne kisleine koja je dobra za zdravlje srca. Može smanjti učestalost gripa i prehlada zbog svog protuupalnog djelovanja.

7. Kelj
Peršin nije jedino povrće koje djeluje protuupalno. Kelj je namirnica koja ima snažno antioksidativno djelovanje. Jača imunitet zbog vitamina C koji izvrsno djeluje na krvožilni sustav i smanjuje rizik od srčanog udara.

Budite pažljivi s povrćem. Iako je špinat primjerice dobra i zdrava hrana ne bi ga trebale konzumirati osobe s bubrežnim problemima. Špinat može potaknuti bubrežni kamenac i stvaranje upala, napominje nutricionistkinja Alma.

8. Plava riba
Srdele, inćuni, skuša i tuna sadrže visoke razine omega 3 masnih kiselina koje su odlični čuvari krvožilnog sustava. Plava riba bogata je proteinima i vitaminima D i B. Odlične su za zdravlje kostiju jer poboljšavaju apsorbciju kalcija.

Treba napomenuti kako losos ne bi trebali konzumirati iako sadrži omega 3 masne kiseline. Naime, uz omega 3 losos sadrži i omega 6 masne kiseline koje djeluju upalno, istaknula je Bunić.

Sve te namirnice trebali bi jesti svakodnevno , a plavu ribu barem 2 do 3 puta tjedno. Važno je napomenuti kako nezdrava hrana može potaknuti i ubrzati taj proces upala u tijelu, dodala je nutricionistkinja Alma.

Facebook komentari

hr Fri May 26 2017 18:46:30 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/59280ef4b9e03e7d1b8b45a3/80

Veterinarska klinika traži osobu koja bi po cijele dane mazila mačke

Veterinarska klinika Just Cats iz Dublina traži osobu koja bi na puno radno vrijeme mazila i grlila njihove mace pacijentice.
Naravno, postoji popis uvjeta koje idealni kandidat mora zadovoljiti tj pitanja na koja bi trebalo potvrdno odgovoriti kako bi postao njihova "mačkomazilica", piše zdrava krava

Pitanja su:
- Voliš li mačke?
- Imaš li prirođenu potrebu da im priđeš, maziš ih i slično?
- Jesi li ikada brojao mačiće prije spavanja?
- Hraniš li mačke lutalice na koje naiđeš?
- Osjećaš li se ugodno i nježno kada maziš neku mačku?

Dodatne kvalifikacije uključuju spremnost na češkanje koje traje satima i nježne razgovore koji će smiriti krznene pacijente, a odlična kvalifikacija je sposobnost razlikovanja različitih tipova mačjeg predenja.



Facebook komentari

hr Fri May 26 2017 13:20:15 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5927f47db9e03ebc1a8b45e9/80

Umrla Laura Biagiotti, kraljica kašmira

Talijanska modna dizajnerica Laura Biagiotti, poznata kao "kraljica kašmira", preminula je u dobi od 73 godine, objavila je u petak njezina modna kuća.

Laura Biagiotti, osnivačica jedne od najvećih modnih kuća u Italiji, umrla je u bolnici u Rimu nakon srčanog udara. 

Svjetsku je slavu stekla svojim pletenim kreacijama zbog kojih ju New York Times nazvao "kraljicom kašira", nadimkom koji joj je ostao do kraja karijere.

Karijeru je počela 1965. sa svojom majkom Deliom,  koja je izrađivala odore za posade Alitalije. 

Prvu samostalnu kolekciju predstavila je 1972. godine u Firenci. 

Zajedno s drugim modnim dizajnerima, poput Ottavija Missonija i Gianfranca Ferrea, odlučila je preseliti iz Firence u Milan, iako je sama živjela u Rimu u dvorcu iz 11. stoljeća.

Laura Biagiotti poznata je i po ljubavi prema umjetninama te je sponzorirala obnovu nekoliko talijanskih povijesnih građevina.

Facebook komentari

hr Fri May 26 2017 13:19:48 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/540eb38e189942375f000003/80
Foto: Screenshot YouTube

Spavajte duže jer nedostatak sna može udvostručiti rizik od smrt

Nedostatak sna može dvostruko povećati rizik od smrti zbog zatajenja srca ili moždanog udara kod osoba s višestrukim čimbenicima kardiovaskularnog rizika kao što su pretilost, povišen krvni tlak, povišen kolesterol i dijabetes, navodi se u studiji objavljenoj u srijedu.

Istraživači su nasumce izabrali 1.344 odrasle osobe kojih je prosječna dob bila 49 godina, među kojima je 42 posto muškaraca pristalo prespavati noć u laboratoriju.

Rezultati obavljenih ispitivanja i pretraga pokazuju da je više od 39 posto sudionika imalo barem tri faktora rizika koji zajedno čine metabolički sindrom, dodaju autori čija je studija objavljena u časopisu American Heart Association.

Tijekom razdoblja praćenja koje je u prosjeku trajalo više od 16 godina, 22 posto ih je umrlo.

Osobe koje pate od metaboličkog sindroma i koje su u laboratoriju spavale manje od 6 sati, bile su tijekom tih 16 godina više od dva puta izloženije riziku od smrti zbog srčanog zatajenja i moždanog udara u odnosu na one koje nisu imali te čimbenike kariovaskularnog rizika.

Iste osobe su usto imale gotovo dvaput veći rizik od smrti zbog drugih uzroka u odnosu na one koji nisu patili od metaboličkog sindroma.

Medicinske vlasti preporučuju odraslima šest do osam sati noćnog sna.

Kako navode autori, riječ je o prvoj ovakvoj studiji koja mjeri trajanje sna u laboratoriju.

Dosad su se istraživanja temeljila na odgovorima sudionika na upitnik.

No budući da je riječ o istraživanju, ova studija ne omogućuje da se ustanovi uzročna veza između osoba koje pate od metaboličkog sindroma i dvostrukog povećanja rizika od smrti, ističu istraživači.

Facebook komentari

hr Fri May 26 2017 08:50:32 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .