Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5445651e1899420d5c0000d5/80
Foto: Screenshot

Osam načina kako pravilno i zdravo izgubiti kilograme

Kada govorimo o gubitku kilograma, svi odmah pomislimo na razne vrste dijeta. No, jedna nutricionistica kaže da nije u tome ključ.

Ključ gubitka na težini i njenom zdravom održavanju nije dijeta. Zvuči čudno, ali najnovija istraživanja su pokazala kako ekstremne dijete, sokovi za čišćenje tijela ili izbacivanje svih ugljikohidrata mogu pomoći u smanjivanju nepotrebnih kilograma na kratko vrijeme. No, ako zaista želite postići izgled koji će vas na duge staze u potpunosti zadovoljiti, dijeta nije rješenje. 

"Gubitak težine je zapravo proces gubljenja povezanosti s hranom te ostvarivanja zdrave veze s vašim tijelom", rekla je za Insider nutricionistica Bonnie Taub-Dix.

Također, objavila je osam korisnih savjeta koje za sada sigurno niste čuli, a mogu vam pomoći da promijenite svoju prehranu bez da krenete s dijetom, piše Život i stil.

1. Izbacite 'cheat day'

Uspješno vodite zdravu prehranu bez unosa slatkiša, ugljikohidrata ili GMO namirnica, ali vaš prijatelj slavi rođendan pa se počastite s par komada pizze. No, takav pristup nije baš od pomoći. "Sam naziv 'cheat day' već nosi negativnu konotaciju, kao da radite nešto krivo, a ja smatram da ne bi smjeli postojati negativni osjećaji prema hrani", rekla je Bonnie. Također, objašnjava kako nitko nebi trebao izbaciti iz prehrane sve one namirnice koje voli samo zato jer nisu zdrave. Važno znati u koje doba dana ih je najbolje jesti.

 

2. Što manje ulja 

Koliko god da je zdravo, puno je kalorijama, stoga izbacite velike količine ulja iz prehrane. Pržite jaja, povrće ili radite salatu, nevažno je, radije ga zamijenite sprejevima za kuhanje. Jedna čašica ulja sadrži oko 2000 kalorija. 

 

3. Ključ je u ravnoteži

Balansirajte obroke i male užine tako da kombinirate namirnice koje unosite. Primjerice, Bonnien savjet za odličnu užinu je maslac od badema s kruhom od sjemenki. "Kada jedete obrok koji posjeduje i proteine i ugljikohidrate i masnoće, osjećat ćete se zadovoljniji", tvrdi Bonnie. 

 

4. Pratite što jedete 

Ako već pokušavate izgubiti kilograme, morate pratit i odakle dolaze kalorije koje unosite u tijelo. Ne morate izbaciti sve nezdrave namirnice, ali pratite količinu koju jedete. "Masnoće čine važan dio naše prehrane, no ako ne pratite koliko ih unosite, stvari mogu krenuti nizbrdo", rekla je Bonnie. 

 

5. Potrebno je vrijeme da se prilagodite novim okusima 

Trebate imati strpljenja kada se odlučite na promjenu prehrane. Ako ste naučeni na veoma slatku hranu, potrebno je vrijeme da se vaše tijelo privikne na namirnice koje nemaju takav okus. Savjet koji Bonnie daje za navikavanje na hranu s, primjerice, manje soli je zamjena s drugim začinima koji također mogu dati sličan okus hrani. Kao primjer navodi papričicu ili čak cijeđeni limun.

 

6. Ne preskačite obroke 

"Kada ljudi žele izgubiti kilograme imaju tendenciju preskakanja obroka. To često rezultira osjećajem ljutnje", kaže Bonnie. Glad će negativno utjecati na vašu psihu, ali i na vaše emocije jer ćete se osjećati ljuto, pospano, manje fokusirano na obaveze i napeto. Također, na taj način ćete pojesti prvo što vam padne pod ruku, najčešće nezdravo, a kasnije požaliti. 

 

7. Mnogo tekućine i vlakana

Ako u prehranu ubacite veće količine vlakna, zasigurno ćete se osjećati bolje, pogotovo nakon što izbacite velike količine masti. Voće, povrće i žitarice uvijek su dobar izbor, no nemojte zaboraviti na vodu. Voda i vlakna čine najbolju kombinaciju, a ljudi često za vrijeme dijeta izbjegavaju unositi velike količine vode. Ako baš niste ljubitelji te bezukusne tekućine, Bonnie savjetuje biljne čajeve. 

 

8. Smanjite kalorije

"Ideja zdrave prehrane ne uključuje potpuno izbacivanje nezdravih namirnica, već njihovo smanjivanje", savjetuje Bonnie. Primjerice, umjesto da pojedete cijelu zdjelu žitarica punih šećerom, izmiješajte ih s onim zdravima. 

hr Tue Jun 05 2018 16:12:24 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c0f6a170e4938d1438b4580/80
Foto: autoportal

Na današnji dan: U Parizu održana prva automobilska izložba u povijesti

124. rođendan prvog autosalona: na Elizejskim poljanama u francuskoj metropoli, koja je u to doba bila neprikosnoveni centar automobilskog svijeta, četiri su izlagača prezentirala devet automobila

Počeci izlaganja, odnosno salona automobila, nisu baš posve jasno istraženi, no za prvu se priredbu ove vrste načelno smatra Exposition Internationale de Velocipedie et de Locomotion Automobile, koja je održana u Parizu, Av. des Champs-Élysées, na današnji dan prije 124 godine.

O samoj se automobilskoj izložbi zapravo zna malo, osim da su na njoj izlagala četiri proizvođača i da je ukupno bilo izloženo devet automobila. Dakako, Francuska je u to doba bila neprikosnoveni centar automobilskog svijeta, pa je posve logično da je takva priredba i održana upravo ondje. - piše autoportal

Izvjesno, britanski je entuzijast Sir David Salomons bio odlučan ne dozvoliti prekomorskim susjedima da postanu toliko napredniji, te je već u proljeće sljedeće godine organizirao Horseless Carriage Exhibition, u mjestu Tunbridge Wells, čiji je bio gradonačelnik. 

Pojavilo se pet automobila, uvoznih, jer će prvi britanski automobil biti proizveden tek godinu potom. Iste je 1895. održana i prva izložba u njujorškom Madison Square Gardenu, a u njenom sklopu i prva automobilska utrka na američkom kontinentu. 

Tim trima povijesnim događajima počela je era salona automobila, koja traje i dana

hr Tue Dec 11 2018 08:41:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c0820970e49384c3a8b457c/80
Foto: Pixabay

Najpametniji ljudi piju najviše alkohola, otkriveno je istraživanjem

Nedavno provedeno istraživanje otkrilo je da najpametniji ljudi ujedno piju najviše alkohola.

“Što su žene educiranije, tim više piju alkohola i priznaju da imaju problema s pićem”, stoji u izvješću londonske Škole za ekonomiju koja je promatrala tisuću 39-godišnjaka, piše Index.

Otkriveno je da žene s fakultetskim diplomama imaju 50 posto veće šanse da svaki dan piju alkohol, a muškarci 49 posto veću vjerojatnost.

Grupa znanstvenika iz Finske provela je slično istraživanje i došla do gotovo jednakog zaključka.

“Inteligentnije osobe često počinju piti u adolescentskoj dobi, a i kasnije u životu konzumiraju više alkohola”, kažu.

Iako alkohol neće povećati inteligenciju i nije zdrav, jasno vam je zašto možda češće posežete za alkoholom od drugih.

hr Mon Dec 10 2018 19:46:09 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bd5a5a30e493810138b4811/80
Foto: PIXABAY

Stručnjaci tvrde: Ljudi iznad 40 godina ne bi trebali raditi više od tri dana tjedno

Ako ste stariji od 40 godina, niste ljubitelji petodnevnog radnog tjedna i u potrazi ste za razlogom kako biste radili manje - znanost je na vašoj strani

Prema rezultatima istraživanja objavljenim u publikaciji Melbourne Institute Worker Paper, osobe starije od 40 godine su najviše produktivne kada rade tri dana tjedno ili manje, piše tportal.

Do navedenog zaključka znanstvenici su došli nakon što su pratili navike 3 tisuće muških i 3500 ženskih ispitanika. Tijekom provođenja studije, istraživači su od sudionika tražili izvršavanje kognitivnih testova, analizirali su njihove radne navike, pamćenje, načine argumentiranja i apstraktnog zaključivanja.

U kognitivnim ispitivanjima od sudionika istraživanja očekivalo se da čitaju tekst unatrag, riječi naglas i spajaju brojeve sa slovima u određenom vremenskom okviru. Kako se moglo zaključiti iz navedenog ispitivanja, kognitivni rezultati sudionika istraživanja poboljšali su se nakon što istraživači povećali radno vrijeme do 25 sati. Međutim, nakon 25 sati istraživači su otkrili da je uspješnost na testovima počela podjednako opadati kod muških i ženskih sudionika istraživanja.

Možda najveće iznenađenje istraživanja je činjenica da su sudionici zaduženi za rad 55 sati tjedno imali gore rezultate u kognitivnih ispitivanjima od onih koji su u mirovini ili nezaposleni.

'Mnoge zemlje trude se podići dobnu ljestvicu odlaska u mirovinu, što znači da više ljudi nastavlja s radom u kasnijim životnim fazama. Razina intelektualne stimulacije može uvelike ovisiti o radnom vremenu. Rad može biti dvosjekli mač. On stimulira aktivnost mozga, ali istodobno dugo radno vrijeme može uzrokovati umor i stres, što ostavlja posljedice na kognitivnim funkcijama', izjavio je koautor studije i profesor na Sveučilištu Kei, Collin McKenzie.

Sveučilišni profesor napomenuo je kako njegovo istraživanje ističe da su razlike u radnom vremenu 'važne za održavanje kognitivnog funkcioniranja sredovječnih i starijih odraslih osoba', te da skraćeno radno vrijeme može biti 'učinkovito u održavanju kognitivnih sposobnosti vitalnim'.

hr Mon Dec 10 2018 15:51:36 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b5a04dacb557a1f348b4a95/80
Foto: Pixabay

Psi nam pomažu da živimo dulje i sretnije, tvrde znanstvenici

Ako dvojite oko toga uzeti psa ili ne, donosimo vam jedan veliki razlog u korist ovog čovjekovog starog prijatelja. Vi njemu dom, on vama puno više

Vlasnici pasa reći će vam da je najljepše kada dođu kući, a tamo im se od srca, svaki dan istim žarom obraduje neka njuška, piše Život i stil.

Takav doček grije dušu, a znanstvenici idu korak dalje i kažu da psi ne samo da djeluju na naše emocionalno stanje, nego i na tjelesno. 

Ljud i koji imaju pse imaju manji rizik od kardiovaskularnih bolesti i preuranjene smrti. 

"Psi dobro djeluju na naše zdravlje. Smanjuju rizik od kardiovaskularnih bolesti potičući nas na tjelesne aktivnosti i snižavajući razinu stresa svojom prisutnošću.

Zabilježeno je da vlasnici pasa ne pate od manjka društva i socijalnih kontakata, odnosno da nisu usamljeni", stoji u studiji objavljenoj u časopis Scientific Reports. 

Za razliku od osoba koje žive same, vlasnici pasa imaju 36 posto manji rizik da razviju bolesti srca i krvnih žila te 33 posto manji rizik od prijevremene smrti. Kod vlasnika pasa koji žive u domaćinstvu s više ljudi ta rizik se snižava za još 11 posto.

Razlog je vrlo jednostavan. Ljudikoji imaju pse više su fizički aktivni što dobro djeluje na zdravlje. Tjelesna aktivnost čuva srce, žile, krvni tlak drži pod kontrolom i općenito produljuje vitalnost.

hr Mon Dec 10 2018 15:50:43 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .