Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/546a1f42189942f7250000ab/80
Foto: Screenshot YouTube

7 poteza koje treba izbjegavati kada vas partner prevari

Nakon preljuba emocije nas tjeraju na svakakve stvari, ali u tom trenutku sebi morate biti prioritet i paziti da ne napravite nešto čime svom srcu nanijeti još više štete

Tuga, ljutnja, prkos… sve su to emocije koje nas obuzmu kada saznamo da nas je partner prevario. Psiholozi kažu kako je važno da u tom trenutku ostanemo sabrani i ne radimo autodestruktivne poteze koji će nas naposljetku učiniti još tužnijima.

1. Zaboravite na osvetu.

Naravno da u tom trenutku imamo potrebu cijelom svijetu reći kakav je gad, nekako mu vratiti za sve što je napravio, ali osvetom hranimo vlastitu ljutnju. Osveta će vas držati u stanju negativnosti, spriječiti vas da krenete dalje sa svojim životom. Zapet ćete u trenutku i nećete se moći oporaviti. Osveta će vam dati samo trenutni osjećaj zadovoljstva, ali neće vas usmjeriti prema rješenju i samo će dodatno zakomplicirati situaciju, rekla je za RD bračna terapeutkinja Irina Firstein.

2. Nemojte se raspasti.

Nekoliko dana plakanja nakon prevare normalna je stvar, pogotovo kada je u pitanju dugačka veza zbog čega vam treba više vremena za oporavak i donošenje odluke o eventualnom prekidu. Međutim, nemojte si dopustiti dugačko izolirano tugovanje i odbijanje kontakta s vanjskim svijetom jer će to utjecati na vaše psihičko i fizičko zdravlje. Pozovite najbolje prijateljice k sebi i razgovarajte s njima jer će vas one sigurno oraspoložiti. Nikada nemojte dopustiti da vas preljub definira i nemojte preljub definirati kao najgoru stvar koja vam se može dogoditi u životu.

3. Ne uvlačite djecu u svađu s partnerom.

Važno je da ih zaštitite od svađa, a nje da djeca postanu dio njih. Djeci dajte samo informacije koje su im uistinu potrebne, moraju znati da ćete preživjeti situaciju. Možete im reći da ste razočarani zbog partnerovog ponašanja, ali ono što djeca stvarno trebaju znati jest to da vas neće izgubiti, smatra američka autorica priručnika za samopomoć April Masini.

4. Ne dopustite da drugi odlučuju o tome što ćete napraviti nakon prekida.

Svi vam daju savjete, majka želi da ga ostavite, prijateljica da mu date još jednu šansu. Odluka o tome hoćete li prekinuti vezu ili ne ipak mora biti vaša. Nitko drugi stvarno ne razumije dinamiku veze između dvoje ljudi. Nitko ne zna što je najbolje za vas. Vi ste jedina osoba koja može odlučiti želite li nastaviti vezu, kaže doktorica Jane Greer.

5. Ne ignorirajte preljub.

Odlučili ste ostati u vezi bez obzira na prevaru, ali ignorirate to što se dogodilo? Stručnjaci smatraju da je to loš potez jer će zatomljena bol zbor preljuba uzrokovati probleme. Ignoriranje nevjere dodatno narušava temelje veze i urodit će zamjeranjem stoga radije otvoreno razgovarajte s partnerom kako biste saznali zbog čega je uopće došlo do preljuba. Jedino ćete tako ponovno početi graditi izgubljeno povjerenje.

6. Ne očekujte da će odnos s partnerom biti kao nekad.

Preljub nepovratno mijenja odnos između partnera i to je normalno. Stvari neće biti kao prije, ali to nitko ni ne očekuje. Dapače, promjena u odnosu je poželjna i može biti početak novog poglavlja za partnere koji odluče ostati zajedno nakon nevjere.

7. Nemojte zanemariti sebe.

Preljub je bolno iskustvo koje ima negativan utjecaj na naš um i tijelo, a kako biste se oporavili od njega morate itekako brinuti o sebi. To uključuje brigu o psihičkom i fizičkom zdravlju. Ako ste nemirni i tužni, pokušajte meditirati. Pisanje dnevnika može vam pomoći u tome da lakše analizirate sve što se dogodilo i pomirite se sa situacijom. Jedite na vrijeme i osigurajte svom tijelu dovoljno sna, piše Zadovoljna.


Facebook komentari

hr Mon Dec 26 2016 14:37:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a8aa3532af47f6c038b45f9/80

Pijani ili umorni za volanom? Dođe vam na isto!

Nakon cjelonoćnog izlaska s prijateljima, čak i najtrezniji vozač može biti prijetnja sebi i drugima.

Umor može imati poguban utjecaj na vožnju, baš kao i alkohol, upozorava Njemačko vijeće za sigurnost prometa (DVR). 

Osoba koja nije spavala 17 sati imat će smanjenu reakciju za upravljačem, usporedivu s onom kakva se javlja pri 0,5 promila alkohola u krvi. Nakon 22 sata bez sna, to raste na 1,0 promil.

Umor predstavlja opasnosti u formi mikrosna za volanom. Vozač koji sklopi oči na samo nekoliko sekundi vozit će slijep opasno dugu dionicu. Pri brzini od 50 km/h, automobil prolazi 30 metara u samo dvije sekunde. 

Prvi znaci umora uključuju često zijevanje i teške kapke. To treba prepoznati kao znake upozorenja i odmah reagirati, naglašava DVR. 

Kratko zaustavljanje, protezanje i udisanje svježeg zraka može pomoći u prevladavanju umora. Stručnjaci napominju i da šalica kave, za kojom će mnogi posegnuti u slučaju umora, počinje djelovati tek za pola sata.

Facebook komentari

hr Mon Feb 19 2018 11:16:58 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a435b04b9e03e663a8b456b/80
Foto: Pixabay

Doznajte koliko doista zrači vaš pametni telefon

Iako niti jedan pametni telefon, koji se trenutno nalazi na tržištu, ne prelazi tu razinu, neki su bliže toj granici od drugih.

Rasprave o tome zrače li pametni telefoni (a i mobiteli prije njih) i koliko vode se već godinama. I dok proizvođači tvrde da su njihovi uređaji sigurni i u skladu sa svim propisima, liječnici ipak upozoravaju kako bismo trebali biti oprezni prilikom dugotrajnog korištenja pametnih telefona, piše zimo.hr.

Njemački savezni ured za zaštitu od zračenja napravio je bazu velikog broja najpopularnijih pametnih telefona i razine zračenja koji svaki od njih emitira.

Neki od uređaja zaista emitiraju visoke frekvencije, pogotovo tijekom telefonskog poziva, dok su drugi puno pristojniji i mogli bi se okarakterizirati kao bezopasni.

Međunarodna komisija za zaštitu od neionizirajućeg zračenja (ICNIRP) još je 1998. preporučila kako SAR odnosno specifični nivo apsorpcije elektromagnetskog zračenja ne bi smio prijeći dva vata po kilogramu.

Iako niti jedan pametni telefon, koji se trenutno nalazi na tržištu, ne prelazi tu razinu, neki su bliže toj granici od drugih.

Među uređajima koji najviše zrače tijekom razgovora nalaze se modeli OnePlusa, Huaweia, Nokie, ali i Appleov iPhone.

S druge strane, najmanje zrače modeli Samsunga, Googlea, ZTE- i LG-a.

Želite li provjeriti koliko je vaš pametni telefon opasan za vaše zdravlje, posjetiti stranice BfS-a, uz napomenu da se u bazi ne nalaze baš svi modeli svih proizvođača, već oni koji su najpopularniji i najprodavaniji u Njemačkoj.

Facebook komentari

hr Mon Feb 19 2018 09:47:26 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a8a8b802af47f64018b46c9/80

Evo zašto biste se uvijek trebali nasmiješiti psu!

Kako se stječe naklonost i povjerenje između psa i čovjeka pitanje je koje je mučilo i znanstvenike. Istraživanje koje su proveli stručnjaci sa sveučilišta u Helsinkiju pokazalo je da psi neprestano prate ekspresiju našeg lica i u skladu s njim reagiraju
Osobe koje su doživjele neugodno iskustvo i neočekivanu reakciju psa vrlo vjerojatno nije jasno zašto je do toga došlo. Na koji način psi prate ponašanje ljudi pitanje je koje je zanimalo znanstvenike.

U istraživanju koje je provelo Sveučilište Helsinki došlo je do saznanja da hormon oksitocin vodi glavnu ulogu u interakciji između pasa i ljudi. Naklonost i povjerenje između psa i čovjeka stječe se vrlo jednostavno, a to je ekspresijom lica-osmijehom pri čemu se otpušta "hormon ljubavi" oksitocin, piše zadovoljna.hr.
 

Kako bi potvrdili tu tvrdnju istraživači su odlučili provesti eksperiment u kojem su skupini pasa prikazali slike nasmijanih i ljutitih lica na zaslonu računala. Kako će pas reagirati na prikazanu fotografiju izmjeren je pomoću uređaja za praćenje očiju. 


Prema dosadašnjim saznanjima znanstvenika, psi se obično fokusiraju na najzanimljiviji aspekt svake situacije, poput prijetećih podražaja u zastrašujućoj situaciji. Prepoznavanje i tumačenje prijetnji način je na koji pas reagira instinktivno i presudan je osjećaj koji mu omogućava njegovo preživljavanje. 
Suočeni s nasmijanim licima, psi se nisu osjećali ugroženo i reagirali su pozitivno na prizor nasmijanog čovjeka. 

Čini se da hormon oksitocin utječe na ono što pas vidi i kako doživljava ono što vidi
, kaže istraživač Sanni Somppi

Facebook komentari

hr Mon Feb 19 2018 09:32:58 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a756aee9e3133ac008b4651/80

Što znači kad sanjaš da padaš i od toga se probudiš?

Vjerojatno ti je poznat sljedeći scenarij: umoran si, pokušavaš zaspati – i baš kad ti san dođe na oči, odjednom se nelagodno trzneš – sanjao si da padaš!
Zvuči poznato? Padanje u beskrajnu dubinu ili gubitak ravnoteže? I to toliko stvarno da ti treba nekoliko sekundi nakon neugodnog buđenja da se oporaviš od šoka. Zašto se to događa? 

Dobra je vijest da ne trebaš brinuti, jer taj je fenomen sasvim normalna pojava. „Hipnički trzaj“ stručni je naziv za „trzaj“ koji je doživio gotovo svatko barem jednom. Razloga za to može biti više. Najčešće je to činjenica da se prije spavanja naši mišići polako opuštaju i naše tijelo polako „pada“. Dijelovi tijela koji su još budni proizvode podražaje koji uzrokuju trzanje mišića. I odjednom nema više sna!

Taj fenomen se češće pojavljuje nakon veće konzumacije kave ili cigareta, kad smo u stresu ili neopušteni idemo u krevet. Ako patiš od čestih uzastopnih prekida sna, pokušaj se opustiti prije spavanja pa rasterećeno i bez loših misli otići u krevet. Ako se trzanje učestalo ponavlja te remeti san - svakako posjeti liječnika! 
  
Ako doživiš „padanje“ u snu (a ne u fazi početka sna), uzroci su uglavnom psihološki, a ne tjelesni – tumači snova nisu složni kad je riječ o tome što znači padati u snu: jedni tvrde da ih izazivaju strahovi i nesigurnost, a drugi da znače olakšanje, piše miss7.  


Facebook komentari

hr Mon Feb 19 2018 08:29:21 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .