Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5c3af23b0e4938f3758b461e/80
Foto: PIXABAY

Ispirete li zube nakon pranja vodicom? Radite veliku grešku!

Za pranje zuba treba koristiti pastu s flourom te nakon završetka pranja nije dobro pastu isprati vodom, bolje je ispljunuti višak kako bi se što više floura zadržalo na zubima
Svi znamo savjete za zdrave zube - zube treba prati sva puta dnevno i ne jesti previše šećera. Pa zašto onda ljudi koji slijede ova pravila ponekad ipak imaju pokvareni zub koji moraju popraviti? 

Istina je da ove smjernice nisu dovoljne u zaštiti zubi. Profesor Nicola Innes i Clement Seeballuck, pedijatrijski stomatolozi na Sveučilištu Dundee u Velikoj Britaniji su objasnili što sve ljudi trebaju i ne smiju raditi kako bi im zubi što duže ostale zdravi. 

Unaprijedite svoje vještine

Način na koji perete zube ima jako različite rezultate. Mehanički čin četkanja uklanja vrlo ljepljivi zubni plak - mješavinu bakterija, njihovih kiselina i ljepljivih nusprodukata i ostataka hrane.

Plak se prirodno formira na zubima odmah nakon što ljudi jedu, ali njihov loš utjecaj na zube počinje tek kad se plak počne kalcificirati. Nije poznato koliko je točno vremena potrebno da se plak kalcificira, ali potrebno je više od 12 sati.

Bakterije konzumiraju šećer i proizvode kiseline koje otapaju minerale u zubima, ostavljajući mikroskopske rupe koje se ne mogu vidjeti.

Ako se proces ne zaustavi pranjem zubi i ako se redovno ne popravljaju, mikroskopske rupice se šire i s vremenom mogu postati velike, vidljive šupljine.

Uzimanje dvije minute za pranje zubi dobra je način za uklanjanje plaka, a trebalo bi se četkati zube dva puta dnevno - prije spavanja i jedanput tijekom dana.

Često pranje zubi zaustavlja u ustima razvoj bakterija prije nego što dođu do stupnja u kojem se stvaraju vrste bakterija koje proizvode najviše kiseline.

Električne četkice za zube mogu biti učinkovitije od ručnog četkanja, a mala glava četkice pomaže doći do teško dostupnih područja u ustima, dok srednja vlakna pomažu u učinkovitom čišćenju bez nanošenja štete.

Koristite zubnu pastu s fluorom

Većina koristi od četkanja zubi dolazi od paste za zube. Ključni sastojak je fluor koji dokazano sprečava propadanje zubi. Fluor zamjenjuje izgubljene minerale u zubima i čini ih jačim i otpornijima.

Najbolje je koristiti pastu za zube s 1350-1500 ppmF (to je koncentracija fluora) da biste spriječili nastanak karijesa. Provjerite koncentraciju zubne paste čitanjem sastojaka na poleđini tube. Nisu sve dječje zubne paste dovoljno jake da bi mogle učinkovito štititi zube.

Ako treba, stomatolog može na temelju procjene rizika od kvarenja zuba propisati pastu za zube s većom koncentracijom floura. Plak je teško vidjeti jer je bjelkasta, boje slične samim zubima, piše Daily Mail.

Pljunite, ne ispirujte

Noću u usnoj šupljini nastaje manje pljuvačke nego tijekom dana. Zbog toga zubi imaju manju zaštitu od bakterija i podložniji su šteti nastaloj od kiselina.

Zato je važno ukloniti hranu sa zubi prije spavanja, tako da se bakterije plaka preko noći što sporije razvijaju. Nakon pranja i prije spavanja ne bi se trebalo jesti ni piti ništa osim vode. Tako omogućujete flouru iz zubne paste da što duže djeluje na zube. 

Količina šećera je bitna

Intrinzični šećeri se prirodno nalaze u hrani kao što je voće i manje je vjerojatno da će uzrokovati propadanje zuba od dodanih ili slobodnih šećera.

Slobodni šećeri su uglavnom dodani hrani tijekom proizvodnje, a uključuju med, sirup i voćne sokove. To su sve bakterijama jednostavni šećeri za razgradnju i proizvodnju kiselina. Međutim, teško je reći koji su najgori šećeri za zube.

Na primjer, iako su normalne količine voća u redu, voćni sokovi imaju slobodne šećere iz biljnih stanica i velika količina može uzrokovati propadanje zubi.

Svjetska zdravstvena organizacija i NHS preporučuju da slobodni šećeri idealno čine manje od pet posto dnevnog unosa kalorija. U praksi to znači da za odrasle i djecu stariju od 11 godina to je oko 30g šećera ili oko osam čajnih  žličica dnevno. Za usporedbu, limenka Cole od 330 ml ima 35g šećera. 

Također je bitno i vrijeme u danu kad se šećer konzumira

Jednostavni ugljikohidrati poput šećera lakše se probavljaju nego proteini ili složeni ugljikohidrati. Bakterije proizvode kiseline nakon što metaboliziraju šećer koje potom uzrokuju demineralizaciju.

Srećom, tvrdi 24sata.hr, djelovanjem zubne paste s fluorom i remineralizirajućeg učinaka sline, zubi se mogu oporaviti od ranih stadija ovih napada.

Obično zubi mogu izdržati četiri epizode unosa šećera dnevno bez nepovratnog oštećenja zuba.

Zašto ne probati brojati koliko slatkih obroka ili grickalica dnevno čovjek pojede? To uključuje kekse, šalice slatkog čaja ili kave i druge grickalice s rafiniranim ugljikohidratima kao što je čips.

Pranje zubi dva puta dnevno s pastom za zube koja sadrži flour, pljunuti nakon pranja, a ne ispirati zube i usnu šupljinu vodom, ne jedsti i ne piti ništa nakon večernjeg pranja zubi i ne više od četiri šećerna obroka dnevno je recept za zdrave i lijepe zube. Lako!


hr Sun Jan 13 2019 09:09:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d064e6329111c5dd08b45be/80
Foto: PIXABAY

Pitanje zdravlja: Evo zašto se pojačano znojite

Često vas oblijeva znoj, bez obzira na to koje je godišnje doba i koliko je vani vruće? Možda je vrijeme da poslušate svoje tijelo i shvatite što vam želi poručiti prekomjernim znojenjem.

1. Pod stresom ste 
Po mirisu znoja lako možete prepoznati jeste li pod stresom. Kada nam je vruće, aktiviraju se ekrine žlijezde koje se nalaze diljem tijela i proizvode znoj koji se uglavnom sastoji od vode i soli i nema izraženi miris. 

Kada smo pod stresom, znoj proizvode apokrine žlijezde koje se nalaze samo na određenim dijelovima tijela poput pazuha, tvrdi Zadovoljna.hr. Taj znoj sastoji se od masnoća i proteina koji se miješaju s bakterijama na našoj koži i tako stvaraju neugodan miris.

2. Širite pozitivu ili strah 
Istraživanja su pokazala da ljudi u vašoj blizini mogu prepoznati što osjećate po mirisu vašeg znoja. U jednom eksperimentu 36 žena moralo je pomirisati uzorke znoja 12 muškaraca koji su prije toga pogledali filmove koji su imali zadatak usrećiti ih ili preplašiti.

Kada su žene pomirisale znoj preplašenih muškaraca, miris im je uzrokovao sličnu reakciju straha i gađenja. Kada su pomirisale znoj sretnih muškaraca, taj miris izazvao je u njima blagu reakciju i osmijehe.

3. Prijeti vam opasnost od toplinskog udara
Šećete tijekom vrelog ljetnog dana i u jednom trenutku osjetite kako se više ne znojite i vrti vam se. To što ste doživjeli zove se anhidroza, stanje u kojem se ne možete normalno znojiti i tijekom kojeg se vaše tijelo ne može 'ohladiti' znojenjem. 

Ako u tom trenutku odmah ne hidratizirate svoje tijelo vodom, prijeti vam opasnost od toplinskog udara. Sklonite se u sjenu ili blago klimatizirani prostor i popijte vode. Nikako nemojte piti alkoholna pića ili napitke s kofeinom jer oni uzrokuju dehidraciju.

4. Pao vam je šećer u krvi
Pojačano znojenje jedan je od simptoma naglog pada šećera u krvi. Ovaj problem lako žete riješiti konzumacijom čokolade ili bilo kakvog slatkiša koji vam se nađe pri ruci.


5. Trudni ste ili ulazite u menopauzu 
Ako postoji mogućnost da ste trudni ili pred menopauzom, onda obratite pozornost na znojenje. Svi procesi u tijelu koji utječu na endokrini sustav mogu izazvati pojačano znojenje. Upravo se to događa većini žena koje ulaze u menopauzu i bore se s valunzima. 

Slična stvar događa se i na početku trudnoće. Tada hormonalne promjene uzrokuju promjenu u 'termostatu' mozga zbog kojih vrućinu možete osjećati čak i u jako klimatiziranim prostorijama i pojačano se znojiti.

6. Imate hiperdriozu
Ako ne možete naći uzrok svog pojačanog znojenja, posjetite doktora jer je moguće da imate hiperdriozu. To je stanje prekomjernog i nekontroliranog znojenja koje prelazi potrebe normalne termoregulacije tijela. Ljudi koji imaju hiperdriozu znoje se u trenucima kada ne bi trebali, npr. kada sjede potpuno mirno u hladnoj prostoriji. Njihovo je znojenje prekomjerno do razine da će im se u takvim trenucima znoj cijediti s dlanova, piše Zadovoljna.hr


hr Sun Jun 16 2019 16:12:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d0647b329111ca8d08b45aa/80
Foto: Nike

Nike razbjesnio žene, slijede mu tužbe zbog ovih tenisica: "Šalju krivu poruku"

Nike je postao sprdnja na društvenim mrežama zbog ženskih tenisica koje su nedavno izbacili, a koje su mnoge podsjetile na - peglu.
Mnogi sad optužuju Nike da modelom tenisica Nike Air Max FF 720, koje inače promovira nogometašica Fran Kirby, šalju krivu poruku.

"Nedostaje samo daska za glačanje", "Wow, sad znači nosimo tenisice inspirirane glačalom?", "Moglo bi biti tužbi...", bili su samo neki od komentara na društvenim mrežama.



Inače, tenisice su najavili kao "nešto što dosad još nismo vidjeli". Iz Nikea se još nisu oglasili o ovoj temi.

Inače, početkom godine žene su Nike slavile zbog potpune suprotnosti - reklame naziva "Dream Crazier"koja prati brojne sportašice koje su se tijekom karijere susrele s predrasudama te dvostrukim standardima, piše Index.hr

"Zbog ove Serenine reklame želim upisati kćer na sve sportove, a tek joj je osam mjeseci", "Ova reklama me skoro natjerala da se dignem i zaplješćem pred televizijom", "Premoćno, ikonski", "Ako vas nova Nikeova reklama ne takne, nešto s vama nije u redu", "Kakva reklama! Nike just did it again", "Ovo je prava motivacija za žene", "Bravo, Nike", "Obožavam ovu reklamu", bili su tad samo neki od komentara na društvenim mrežama. 
hr Sun Jun 16 2019 15:44:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b839889cb557a3c828b4736/80
Foto: Pixabay

Prevruće vam je za spavanje? 16 trikova koji sigurno pomažu

Nemojte se tuširati hladnom vodom jer to može imati obrnuti učinak. Umjesto toga, perite se mlakom vodom. Kako biste se ohladili, smočite samo ruke i noge

Ljetne vrućine mogu loše utjecati na san, osobito ako nemate klima uređaj. Kako biste bolje spavali tijekom vrućina otkrivamo što treba raditi prije spavanja i kako pripremiti spavaću sobu.

Priprema za krevet

1. Nemojte vježbati nekoliko sati prije neko što idete u krevet. Naime, temperatura tijela diže se tijekom vježbanja. Zato izbjegavajte odlazak u teretanu neposredno prije spavanja kako bi se tijelo moglo 'ohladiti'.

2. Izbjegavajte začinjene i obilne obroke jer ćete nakon njih osjećati još veću vrućinu. Pokušajte napraviti laganu večeru dva do tri sata prije spavanja.

3. Izbjegavajte piti ledeno hladnu vodu jer to usporava probavu i metabolizam. Isto tako, ona sužava krvne žile, smanjuje hidrataciju i sposobnost tijela da se ohladi. Umjesto toga, pijte vodu sobne temperature. Bočicu s vodom dobro je imati i pored kreveta, a možete je piti i ako se budite tijekom noći.

4. Nemojte se tuširati hladnom vodom jer to može imati obrnuti učinak. Umjesto toga, perite se mlakom vodom. Ako se ne planirate otuširati prije spavanja, nego samo ohladiti, smočite samo ruke i noge. To su 'radijatori' vašeg tijela koji imaju tendenciju zagrijavanja. Ako ih namočite, regulirat ćete tjelesnu temperaturu i ohladiti se.

5. Ako se želite stvarno dobro naspavati, premjestite svoj krevet na drugo mjesto. Tijekom vrućina dobro je spavati i na podu, a ako živite u kući na više katova, premjestite se na najniži. Naime, toplina se diže pa su mjesta bliže tlu najpogodnija za spavanje.

6. Koristite lakšu posteljinu poput pamučne plahte i lagane pokrivače. Uklonite s kreveta jastučiće koji zadržavaju toplinu. Za 'hladan san' odlične su prostirke od slame i bambusa jer ne zadržavaju tjelesnu toplinu i neće vas zagrijati.

7. Stavite jastučnice, posteljinu i pokrivače u zamrzivač 30 minuta prije nego što planirate ići u krevet. Kada ih vratite na mjesto za spavanje, bit će hladni dovoljno vremena da zaspite. No izbjegavajte vlaženje posteljine ili spavanje u mokroj odjeći jer će to samo zadržati gustu vlagu u sobi i izazivati nelagodu.

8. Sat vremena prije spavanja otvorite prozore u spavaćoj sobi kako biste povećali cirkulaciju zraka i ohladili sobu.

9.  Iako biste se najradije skinuli i išli goli na spavanje, to nije dobra ideja. Zato se možete osjećati još toplije jer vlaga ne može isparavati između tijela i površine za spavanje. Za spavanje odaberite pamučnu odjeću i izbjegavajte sintetičke tkanine kao što su najlon ili svila jer nisu prozračne.

10. Koristite vlažnu krpu za lice i ruke tijekom noći. Samo se navlažite ako se probudite i osušite suhim ručnikom, a izbjegavajte spavanje s mokrim licem ili rukama.

11. Držite zapešća i unutrašnjost ruku pod mlazom hladne vode 30 sekundi. To će ohladiti krvne žile i bolje ćete se osjećati.

Što će vas ohladiti u krevetu?

1. Držite vrata spavaće sobe otvorenima i postavite ventilator u kut sobe tako da bude okrenut prema vašem krevetu. Izbjegavajte usmjeravanje ventilatora na lice, leđa ili preblizu tijela jer se možete prehladiti.

2. Prije pojave klima uređaja, ljudi bi stavljali led u ručniku ispred ventilatora kako bi rashladili prostoriju. U ručnik stavite kockice leda, zarolajte ga tako da led ostane unutar ručnika te ga zavežite između sva stolca. Ispod ručnika stavite posudu u koju će kapati rastopljen led. Usmjerite ventilator prema kutu sobe.

3. Ako se probudite zbog vrućine tijekom noći, preokrenite jastuk na drugu stranu. Ta strana će biti hladnija od one na kojoj ste spavali, jer nije apsorbirala toplinu vašeg tijela tijekom noći.

4. Na vrat, čelo ili ispod pazuha stavite hladni oblog. Hlađenje stražnjeg dijela vrata, čela i ruku pomaže ohladiti i ostatak tijela. Hladni oblog napravite tako da u vrećicu za zamrzivač stavite tri do četiri žlice deterdženta za posuđe. Stavite je u zamrzivač. Sapun se neće stvrdnuti i zadržat će nisku temperaturu dulje od leda. Stavite ga u jastučnicu ili zamotajte u ručnik i nanesite na vrat ili ruke.

5. Ako se probudite tijekom noći zbog topline, pored kreveta je dobro imati hladni sprej. Bocu s raspršivačem napunite hladnom vodom i koristite je kako bi osvježili lice i vrat, piše 24sata.hr

hr Sun Jun 16 2019 13:58:20 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d0620fb29111c09d08b45fa/80
Foto: Pixabay

S ovim savjetima ćete brže i sigurnije do tamnog tena

Izdvojili smo vam nekoliko savjeta s kojima ćete brže, ali i sigurnije doći do preplanulog ljetnog tena.

Kalendarski ljeto još nije stiglo, ali temperature su i više nego ljetne. Koža se mjesecima skrivala pod debelom i toplom odjećom pa nije ni čudo što svi na različite načine žele doći do tamnog tena.

 

Nikada nemojte zaboraviti kremu za sunce

Uvriježeno je vjerovanje da koža brže poprima boju ako se na nju ne stavlja zaštitni faktor. Iako možda vaša koža nije sklona crvenilu, riskirate rak kože i njezino rano starenje. Prije izlaganja suncu, preporučljivo je kožu zaštititi barem faktorom 30.


 

Najbolje vrijeme za tamnjenje

Sunce je najjače između 10 i 16 sati, ali baš u to vrijeme trebate biti oprezni. U tom periodu se nemojte previše sunčati iz već objašnjenih razloga. Također, čak i prije i poslije kožu trebate zaštititi kremom, iako vam se čini da za to nema potrebe.


 

Hidratacija je važna!

Hidratacija je u svakom slučaju važna za zdravlje. No, taman ten se bolje održava i zadržava ako je koža hidratizirana. Vanjska hidratacija jednako je važna koliko i unutarnja. Što to znači? Voda, voda, voda i losioni za tijelo su vaši prijatelji u održavanju boje.

 

Jedite hranu bogatu beta karotenom!

Određena hrana služi kao zaštitni faktor. Mnogima omiljene rajčice jako dobro odrađuju taj posao baš kao i ostalo crveno i narančasto voće i povrće.



hr Sun Jun 16 2019 13:16:26 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .