Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5a24fe7db9e03ebb188b45f6/80
Foto: Pixabay

Sindikati protiv uvoza radnike: "Ministarstvo turizma pogoduju kapitalu, umjesto da gledaju interes Hrvatske"

"Da sam ministar financija i da me dođu pitati za uvoz radnika u turizmu, rekao bih im – pogledajte si godišnju dobit i potjerao bi ih."

Prijedlogom odluke Ministarstva rada i mirovinskog sustava o utvrđivanju godišnje kvote dozvola za zapošljavanje stranaca, za 2018. godinu predviđeno je 29 tisuća radnih dozvola, od čega za turizam 1.860 dozvola. - piše Novi list

Ministar turizma Gari Cappelli nije zadovoljan brojem predviđenih radnih dozvola za radnike u turizmu te će Ministarstvo turizma, s obzirom na velike potrebe za radnom snagom za iduću godinu, tražiti da se taj broj poveća.

– Definitivno nisam zadovoljan tim brojem te će Ministarstvo turizma urgirati da se to poveća na minimalno 5.500 radnih dozvola. S obzirom na velike potrebe za radnom snagom u turizmu i predviđanja da će nam za iduću turističku godinu trebati do 15.000 novih radnika u turizmu, smatram da taj broj mora biti veći. -  poručio je Cappelli. 

Objasnio je i da veći broj dozvola za turizam treba i stoga da u pitanje ne bi došao uspjeh iduće turističke godine, za koju su sad već najave jako dobre te se predviđa i povećanje turističkog fizičkog prometa za 3 do 5 posto u odnosu na ovu rekordnu godinu. Također se očekuje da će i sezona trajati dulje nego ove godine, odnosno da će i pred i posezona biti jača, što podrazumijeva i više otvorenih objekata, a nove radnike trebat će i zbog otvaranja novih i obnovljenih turističkih objekata u idućoj godini.

– Radne dozvole su, naravno, samo jedno od privremenih rješenja, a Ministarstvo turizma u suradnji sa svim dionicima u turizmu i drugim ministarstvima, dugoročno će nastojati poboljšati uvjete za rad svim djelatnicima u turizmu te time i povećati privlačnost turističkih zanimanja – ističe Cappelli.

Na štetu građana 

Predsjednik Sindikata Istre, Kvarnera i Dalmacije Bruno Bulić kategorički je protivnik uvoza radne snage.

– Ne možemo u jednom trenutku imati 180 tisuća ljudi na Zavodu za zapošljavanje i potrebu poslodavaca za, recimo, 20 tisuća radnika i da poslodavci nemaju način da od tih 150 tisuća ljudi s burze rada privole njih 20 tisuća da dođu raditi u njihove kompanije, a posebice kad je riječ o zanimanjima gdje se ne traži visoka naobrazba, nego su to pretežito sobarice, spremačice, pomoćno kuhinjsko osoblje. Ministarstva financija, rada i mirovinskog sustava te Ministarstvo turizma pogoduju kapitalu, umjesto da gledaju interes Hrvatske i njenih građana i radnika. 

Argumentirano mogu reći da Vlada pogoduje kapitalu na štetu građana jer kad se gledaju bilance poslovanja hotelijera od 2012. godine pa do danas, vidjet ćete da su to kompanije koje ostvaruju od tridesetak do 650 milijuna kuna čiste dobiti nakon oporezivanja. Prema tome, ima mjesta, i to puno mjesta za veće plaće radnicima. Ima puno mjesta da se izgradi smještaj za sezonsku radnu snagu, da ljudi normalno spavaju i jedu, i to se sad počelo raditi. Ima prostora da se dio ljudi, koji ionako rade 8 do 10 mjeseci godišnje, primi u stalni radni odnos, pa neće imati problema s nedostatka radnika, a određeni broj ljudi neka uzmu kao stalne sezonce – kaže Bulić i pripovijeda da je nedavno bio na pregovorima u Plavoj laguni gdje je pokazan kvalitetan način rješavanja problema radne snage i da poslodavac očekuje da iduće godine neće imati problem s nedostatkom radnika, jer je napravio takav sustav da ima pola stalno zaposlenih, a pola sezonaca.

– Pa odakle misle uvesti radnike? Ima ih nešto malo u Vojvodini, nešto malo u Posavini, i vrlo malo u Srbiji. Rumunjska i bugarska radna snaga već je otišla u Italiju, a Dalmacija je već iscrpila svoje zaleđe i BiH. Uostalom, treba li nam razvoj turizma baziran na daljnjim zahvatima u prostor? Tvrdim da ne treba jer ćemo novim gradnjama devastirati destinaciju, a nemamo dovoljno radne snage ni za postojeće turističke objekte. Postojeće objekte trebamo dignuti na četiri ili pet zvjezdica, povećati kvalitetu s više zaposlenih i većim plaćama, pa neće biti nedostatka radnika.

Poslodavci u Hrvatskoj ne žele prihvatiti činjenicu da je u Hrvatskoj profunkcioniralo tržište rada i da ih sobarice kojima nude 3 tisuće kuna odbijaju, pa traže od Vlade uvoz radne snage. Ili netko izgradi hotel na otoku u kojemu mu nema tko raditi. Pa trebao je znati da na otoku živi 200 ljudi. I sad bi Vlada trebala naseliti otok sa 500 Indonežana da bi radili, a lokalno su stanovništvo godinama iseljavali ne pružajući im uvjete za život. Da sam ministar financija i da me dođu pitati za uvoz radnika u turizmu, rekao bih im – pogledajte si godišnju dobit i potjerao bi ih – kazao je Bulić. Cijeli članak pogledajte ovdje.

hr Mon Dec 04 2017 08:52:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/590225a8b47398e15a8b45c4/80
Foto: FAH

Grmoja: Pokrenut ćemo smjenu Kujundžića, oporba ujedinjena

Ministar je danas, nakon što je objavio da je Matteo Ružić umro od astme i srčane mane, kazao kako neće dati ostavku jer sustav Hitne pomoći funkcionira izvrsno

Tajnik Mosta Nikola Grmoja, najavio je kako će u Saboru pokrenuti opoziv ministra Milana Kujundžića i dodao kako ima potporu cijele oporbe, javlja Index. Dodatne sastanke održat će se u srijedu.

- Nakon izjave premijera da se vodi hajka na ministra Kujundžića, jasno je da ga on ne misli smijeniti. Zato smo se danas čuli s oporbom i dogovorili smo u srijedu sastanke. Tada ćemo vidjeti na koji ćemo način točno ići s opozivom - rekao je za Index Grmoja i dodao kako su prikupili 50 razloga zbog kojih Kujundžić mora otići, a od toga se pet tiču samo Hitne pomoći.

Ministar je danas, nakon što je objavio da je Matteo Ružić umro od astme i srčane mane, kazao kako neće dati ostavku jer sustav Hitne pomoći funkcionira izvrsno, piše 24sata.hr

hr Mon Aug 20 2018 21:29:17 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/59f6f210b9e03e9f968b4585/80
Foto: Pixabay / Ilustracija

Na cestama više mrtvih nego lani u isto vrijeme

Samo u kolovozu do ponedjeljka je poginulo 29 vozača ili njihovih putnika, a od početka godine njih 204. Tri više nego lani u prvih osam mjeseci.

- Ovaj crni vikend upravo je slika kako funkcionira naš sustav. Ništa ne funkcionira.

Naglašava to prometni stručnjak Željko Marušić komentirajući prometne nesreće koje su se proteklog vikenda zaredale na prometnicama diljem Hrvatske. Od četvrtka do nedjelje, izvijestio je MUP, dogodilo se čak 108 nesreća. Uključivši jučerašnji dan, živote je izgubilo 11 vozača automobila, motocikala i njihovih suputnika. Čak više od 150 osoba je ozlijeđeno. Nažalost, trenutačno ima više poginulih nego lani u istom razdoblju. Samo u kolovozu do ponedjeljka je poginulo 29 vozača ili njihovih putnika, a od početka godine njih 204. Tri više nego lani u prvih osam mjeseci.

Lani je poginulo 315 ljudi

Trend je to koji se, nažalost, iz godine u godinu nastavlja. Lani je na našim cestama poginulo njih 315.

Najviše ugaslih života u prometu broji Zagrebačka županija. Tu ih je do kolovoza poginulo 36. Zatim slijede Osječko-baranjska i Splitsko-dalmatinska županija s 18 poginulih. Najmanje ih je u Krapinsko-zagorskoj županiji. Do sada dvoje. Uz kolovoz, ovogodišnji travanj bio je također koban na našim cestama. Tad je izgubljeno 30 života zbog trenutka nepažnje za volanom, alkohola, prebrze vožnje... Marušić ističe kako su hrvatske ceste 60-ak posto smrtonosnije od europskog prosjeka.

- Na milijun stanovnika mi smo na oko 85 poginulih godišnje, dok je Europa na 50 - ističe.

Sustav kod nas ništa ne valja

Naglašava kako je niz apsurda koji utječu na to da crni trend na našim prometnicama samo raste.

- Imamo loš nadzor prometa, ne koristimo novu tehnologiju. Treba koristiti kamere koje bi precizno snimile prekršitelje. Pravosuđe nam je katastrofalno. Daju smiješne kazne ili čak oslobađajuće presude za vožnju u pijanom stanju, pa i za usmrćivanje. Vrijeme je da se osnuje Agencija za nadziranje sigurnosti prometa - kaže ističući blage propise i kazne.

- Ne kažnjava se prekoračenje do 10 kilometara na sat i tolerira mjerenje brzine od 10 posto. Ne kažnjava se ni razmak među vozilima. Preblage su nam i kazne - 1000, odnosno 500 kuna ako se plati odmah za prekoračenje brzine ili 500, tj. 250 kuna za korištenje mobitela su smiješno niske kazne. A mobitel postaje opasniji od alkohola - kaže naglašavajući kako se prekršitelji izruguju s kaznama i sustavom.

- Toleriraju se trke po cestama i pijane vožnje. I onda se događa ovo - kaže Željko Marušić, piše 24sata.hr

hr Mon Aug 20 2018 20:38:45 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/58942104b47398ce058b4604/80
Foto: MORH

Otvara se novi kamp za najbolje vojnike: 'Selekcija će biti rigorozna'

Središte za obuku borbenih vođa

Nakon povratka vojarni u Vukovar i Sinj te najave povratka vojske u Varaždin i Ploče, Hrvatska bi vojska iduće godine mogla ponovno dobiti i takozvano Središte za borbenog vođu. Tamo bi se obučavali oni najbolji. Uz snajperiste, padobrance i izvidnicu program je nadograđen sadržajima kao što su otpor, preživljavanje, izvlačenje i izbjegavanje.

Najbolji od najboljih koji su u vojsci trenutačno na nižim razinama zapovijedanja svoje će znanje usavršavati u Središtu za obuku borbenih vođa.

- Mi sada u bazi imamo preko 400 potencijalnih kandidata, na obuku će moći samo najbolji tako da će selekcija biti vrlo rigorozna", rekao je brigadni general Boris Šerić, načelnik stožera i zamjenik zapovjednika HKoV-a.

U prvom krugu na obuku će ići njih 60. Tijekom tri mjeseca proći će ono što viđamo u filmovima s američkim marincima, od plivanja i ronjenja, preko pucanja, paljenja eksploziva, pružanja otpora, izvlačenja, samoobrane. 

- Kandidati u Središtu za razvoj vođa prvenstveno bi se bavili vođenjem na nižim taktičkim razinama, taktičkom obukom, padobranskom obukom i isto tako preživljavanjem u različitim borbenim uvjetima", pojašnjava Šerić.

Prije 23 godine u Šepurinama je sve to prošao i časnički namjesnik Josip Barić.

- Jednom su nas navečer kad smo mislili da je sve gotovo odveli da u 3 ujutro kopamo pipalicama za mine. Onda smo od 3 do 5 odspavali, u 5 komando-marš 8,6 kilometara, a po dolasku na cilj smo gađali iz posebnog naoružanja", prisjeća se časnički namjesnik Josip Barić iz zapovjedništva Hrvatske kopnene vojske.

Obučavat će se upravo po uzoru na nekadašnju obuku u Šepurinama pokraj Zadra gdje su se vojnici pripremali i za završne operacije Domovinskog rata. Sjedište bi trebalo nositi ime Marka Babića koji je u Vukovaru uništio najviše agresorskih tenkova. Prava lokacija još se traži.

- Ima više lokacija o kojima raspravljamo. Jedna je Udbina - jako dobra lokacija gdje su naši specijalci. Drugo je Slunj, treće Gakovo. Izabrat ćemo lokaciju da to središte može biti dobro uspostavljeno", izvijestio je ministar obrane Damir Krstičević.

Na obuku će prvenstveno pješaštvo te specijalci i pripadnici vojno-obavještajnih postrojbi, a sve kako bi vojska bila još spremnija i za  najzahtjevnije terene, piše vijesti.hr

hr Mon Aug 20 2018 20:00:54 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b7ae2eccb557a244f8b51aa/80
Foto: MORH

Radnik s kruzera tvrdi: "Nije pala. Skočila je. Razgovarao sam s njom. Cijeli tjedan se svađala sa svojim dečkom"

Britanka koja je pala s kruzera "Norwegian Star" na liniji Pula – Venecija, 46-godišnja Kay Longstaff, otkrila je kako je preživjela deset sati u moru čekajući pomoć.

- Srećom za nas i nju, odmah smo je vidjeli jer kada nas je ugledala, dignula je ruke i mahala. Pravo je čudo je što je preživjela. Na kruzeru su mislili da nije preživjela. Očito je i u dobroj kondiciji. Rekla nam je da se bavi jogom te da je plutajući u moru cijelo vrijeme pjevušila da joj ne bi pala temperatura tijela i da ostane budna", izjavio je poručnik fregate Lovro Orešković, zapovjednik broda Cavtat koji je spasio Britanku, prenosi Glas Istre.

Pregledom nadzornih kamera utvrđeno je da je Britanka s broda pala u 23:45 sati, ali nije jasno kako se to dogodilo.

Hrvatske vlasti temeljito će pregledati snimke nadzornih kamera kako bi razjasnile okolnosti incidenta. O svemu je obaviješteno Veleposlanstvo Velike Britanije u Hrvatskoj.

Izvor britanskog Daily Maila koji je navodno jedan od članova posade tvrdi da je žena sama skočila u more. "Nije pala. Skočila je. Bila je na mom brodu. Razgovarao sam s njom cijelog tjedna. Cijeli tjedan se svađala sa svojim dečkom" - napisao je na Facebooku Daniel Punch, koji radi na kruzeru.

Odmah nakon spašavanja prevezena je u pulsku bolnicu, no ubrzo su je pustili nakon što je utvrđeno da je dobrog zdravstvenoga stanja. Britanski mediji pišu kako je britanska turistkinja radila kao stjuardesa za poznatu zrakoplovnu kompaniju Virgin Atlantic, no sada radi samo na privatnim zrakoplovima i živi u španjolskoj regiji Costa del Sol te je navodo pila prije nego što je pala u more.

- Čuli smo da je bila sama u kabini, ali je putovala s obitelji i prijateljima. Digli su uzbunu kada su shvatili da je nestala. Brod je promijenio smjer oko dva sata ujutro i vratio se na područje gdje je pala'', ispričao je poduzetnik iz Derbyshirea koji je bio na kruzeru.

Putnik, koji je želio ostati anoniman, rekao je da je osoblje broda metalnim preprekama blokiralo područje gdje je ona pala: “Čuo sam da je svoju torbu ostavila na palubi, a u njoj je bila putovnica. Kažu da je incident zabilježen na nadzornim kamerama. Navodno je pila alkohol'', rekao je putnik.

Podsjetimo, Obalna straža u nedjelju je spasila Britanku iz mora u području ZERP-a. Spasioci su u potragu krenuli u svitanje, oko 6:30 na zahtjev Nacionalne središnjice za usklađivanje traganja i spašavanja na moru Rijeke.

Posada broda Hrvatske ratne mornarice je na temelju dobivenih podataka o stanju vjetra i mora u trenutku nesreće, kao i preciznog izračuna o mogućoj poziciji nestale osobe u trenutku dolaska broda u područje traganja, oko 9:40 uočila osobu u moru te je brzom akcijom plivača spasioca, u 9:45 žena spašena te ukrcana na brod Obalne straže RH, piše dnevnik.hr

hr Mon Aug 20 2018 17:49:13 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .