Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/53517c0b179942a90e9f88b7/80
Foto: Zvonimir Barišin / CROPIX

DHMZ: Zima će biti iznadprosječno topla, a u većini krajeva količina oborina bit će uobičajene

Dugoročna prognoza vremena Državnog hidrometeorološkog zavoda (DHMZ) za Hrvatsku, kao i usuglašena prognoza međunarodnih stručnjaka za područje Jugoistočne Europe predviđa da će ova zima biti iznadprosječno topla, a u većini krajeva količina oborina bit će oko uobičajene.

"Klimatološki, zima započinje 1. prosinca, a završava sa zadnjim danom veljače. Predviđanje da će taj period biti iznadprosječno topao ne isključuje kraća razdoblja hladnog vremena, a niti jača negativna odstupanja od minimalne i maksimalne temperature koju za sezonu zime bilježe klimatolozi. Također, predviđanje da će količina oborine biti oko uobičajene ne znači da ponegdje nije moguća manja količina oborine od prosječne (suše razdoblje), a negdje veća", izjavila je za Hinu Dunja Plačko-Vršnak iz DHMZ-a, prognostičarka koja se bavi i dugoročnom prognozom vremena.

Što se oborine tiče, istaknula je kako sezonskom prognozom nije moguće predvidjeti vrstu oborine, odnosno hoće li padati kiša, snijeg, susnježica ili kiša koja se smrzava na tlu. Stoga, važno je pratiti vremenske prognoze za kraća vremenska razdoblja, osobito kada su u pitanju vremenski ekstremi, kao što su primjerice obilne oborine, nagla zahladnjenja ili zatopljenja, objasnila je.

Plačko-Vršnak rekla je da se o sezonskim prognozama, mogućnostima povećanja njihove pouzdanosti te korisnosti za niz aktivnosti vezanih za područje poljoprivrede, energetike, upravljanja vodnim resursima, zdravstva, prevencije štetnih posljedica od opasnih vremenskih pojava i prirodnih katastrofa raspravljalo ovih dana u Zagrebu.

Naime, od 20. do 23. studenog održan je međunarodni znanstveno-stručni skup regionalnog Mediteranskog klimatskog foruma Svjetske meteorološke organizacije kao i predregionalnih organizacija za Jugoistočnu Europu i Sjevernu Afriku, kojem je domaćin bio DHMZ. Na skupu su znanstvenici, pored razmjene iskustva i saznanja vezano za izradu sezonskih prognoza, zajednički izradili prognozu za zimu za Jugoistočnu Europu.

"Sezonska prognoza je vrsta dugoročne prognoze i rezultat je interpretacije velike količine dostupnog prognostičkog materijala. Sezonska prognoza Službe za vremenske analize i prognoze DHMZ-a ponajprije se odnosi na podatke dobivene računalnim modelom za dugoročnu prognozu, a koje DHMZ, kao predstavnik Hrvatske, preuzima iz Europskog centra za srednjoročne vremenske prognoze (ECMWF) čije je sjedište u Readingu, Velika Britanija.

U obzir se uzimaju i dugoročne prognoze ostalih velikih meteoroloških službi iz Velike Britanije, Francuske, SAD-a i Japana", istaknula je Dunja Plačko-Vršnak. 

hr Fri Nov 24 2017 16:07:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bcc684f0e4938a50e8b45c7/80
Foto: Čitateljica

Požar kod City Centra pod kontrolom

Vatrogasci su izašli na teren.
14:29 - Požar je pod kontrolom i nema veće opasnosti. Na teren su izašla 24 vatrogasca JVP-a Split, DVD-a Split, DVD-a Žrnovnica i DVD-a Podstrana.

Na terenu je ukupno osam vozila.

13:35 - Čitatelji tvrde da je opožareno veće područje, a vatrogasci i dalje gase vatru.

13:30 - Kod City Centra u Splitu izbio je požar na otvorenom, javljaju iz vatrogasne postaje te tvrde kako je na teren izašlo nekoliko vozila koja rade na njegovom gašenju.




hr Sun Oct 21 2018 13:45:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bcc5f6f0e4938610b8b468d/80
Foto: PIXABAY

Komentar tragične nesreće u Splitu: Radarskim kamerama obuzdajmo gradsku jurnjavu

Krajnje je vrijeme da počnemo učinkovito kontrolirati, kažnjavati te iz prometa uklanjati vozače kojima gradske prometnice služe za utrkivanje i iživljavanje, komentirao je Željko Marušić.

Jeziva nesreća u Splitu, u kojoj je sinoć, u sudaru BMW-a Serije 3 (E46; 1998. - 2006.), Mercedes-Benza B-klase (W246, 2012. - 2018.) i Fiat Punta (2005. - 2018.) smrtno stradao 19-godišnjak, a teško su stradale dvije osobe, zbog nedostatka bitnih informacija teško je precizno rekonstruirati, no tragičan ishod te deformacije i položaj vozila ukazuje na sljedeće, protivno Zakonu o sigurnosti prometa na cestama:

- gradsku jurnjavu (čl. 51. i čl. 53.)

- protupropisno pretjecanje (čl. 66. do čl. 75.)

- korištenje mobilnog uređaja (čl. 196.)

- nevezivanje sigurnosnim pojasom (čl. 163.)

- brzu vožnju na lošim ili nedovoljno dobrim gumama

Tragičan ishod, uz veliko oštećenje, razmjerno sigurnog, premda u drugoj polovici 1990-ih  konstruiranog BMW-a Serije 3, ali koje ipak nije bilo toliko da je morao biti smrtonosan, ukazuju na nedopustivu, svima poznatu realnost, da se osobe na stražnjim sjedalima uglavnom ne vezuju, a česti su slučajevi lažnog, 'frajerskog' vezivanja na prednjim sjedalima iza leđa, kako bi se utišao sigurnosni zvučni signal!

No prije svega, ovdje je bila riječ o pogibeljno prebrzoj vožnji po skliskom splitskom asfaltu, prometnicom koja mnogima izgleda 'kao stvorena' za gradsku jurnjavu, jer ima geometriju trkaće staze.

Najbolji lijek za to je postavljanje radarskih kamera visoke razlučivosti na svim brzim gradskim prometnicama te opasnim raskrižjima, kojima bi se uz brzinu, nepropisno pretjecanje, prolaske kroz crveno, nezaustavljanje na pješačkim prijelazima..., učinkovito kontroliralo i sankcioniralo nepropisno korištenje 'pametnih telefona' i nevezivanje. 

A pred svim nesemaforiziranim pješačkim prijelazima treba postavljati vibracijske trake i 'ležeće policajce'!

Nažalost, oštećenja BMW-a Serije 3 nisu bila baš brutalna, vidjeli smo stotine neusporedivo težih gdje su svi preživjeli. Ali udar u masivniji i sigurniji Mercedes-Benz B-klase, očito je bio najopasniji, poput udara šakom u sljepoočnicu, jer vozač i putnici nisu mogli računati na zaštitu prednjom 'deformacijskom zonom' vozila.

BMW-serije 3, od 'nultog', pa do nedavno predstavljenog sedme generacije koncipira se tehnikom lovačkog zrakoplova - kako bi bio okretan, dinamičan i pružao užitak vožnja izvorno, hardverski je dinamički nestabilan, sklon preupravljivosti (oversteer), bočnom zanošenju stražnjeg dijela ('pirueti', najopasnijem ishodu na kolniku), nakon čega pogibeljno, polubočno ili bočno udara u drugi auto ili prepreku (ne može koristiti prednju deformacijsku zonu i posljedice su teške), a softverski se, sustavima dinamičke stabilnosti, prvenstveno ESP-om, naravno ABS-om, a u novije vrijeme i vektoriranjem snage na stražnjoj pogonskoj osi (aktivnim mehaničkim diferencijalom) dovodi u dinamički stabilno i samostabilizirajuće stanje. To podrazumijeva važnu 'sitnicu' - vožnju s dobrim gumama. 

Zbog toga, za snažna vozila sa stražnjim pogonom, starije generacije, pogotovo bez sustava ESP, koja su znatno rizičnija za izazivanje teških nesreća, od običnih s prednjim pogonom (izvorno dinamički stabilnih) trebalo bi uvesti skuplje osiguranje od autoodgovornosti.

hr Sun Oct 21 2018 13:13:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a268e16b9e03e611a8b458f/80
Foto: HŽ

Brzi vlak sa 68 putnika iskočio iz tračnica, promet obustavljen

Prometovao je na relaciji Zagreb - Osijek. U nezgodi nema ozlijeđenih.
Jutros oko 7.30 sati u Prikraju kod Vrbovca brzi putnički vlak iskočio je iz tračnica, javila je zagrebačka policija.

Oštećene su dvije prednje osovine, a promet na toj željezničkoj trasi je u prekidu.

Vlak je sa zagrebačkog Glavnog kolodvora krenuo jutros u 6.54 i nije vozio prebrzo. Uzrok nesreće navodno je bila tračnica ostavljena preblizu pruge. 

- Ovo je samo kulminacija u užasnog poslovanja i pružanja usluga HŽ-a prema putnicima. Vlakovi skoro svakodnevno kasne i putnici su konstantno frustrirani. Vjerujte mi to jako dobro znam, jer svakodnevno vlakom iz Koprivnice putujem u Zagreb, tvrdi jedna od osoba koja je bila u vlaku.

Policijski očevid je u tijeku, a prijevoz putnika na dionici između Dugog Sela i Vrbovca organizirali su autobusima, stoji u priopćenju HŽ Infrastrukture, javlja 24sata.hr

hr Sun Oct 21 2018 11:11:50 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bcc40ff0e4938f1048b487d/80
Foto: PIXABAY

Magla i skliski kolnici danas vam mogu stvarati probleme u prometu, kod Pirovca oštećena ograda na autocesti

Iz hrvatskog autokluba javljaju kako bi vozači zbog uvjeta na cestama trebali voziti s upaljenim kratkim svjetlima.

Kolnici su mjestimice mokri i skliski u središnjoj i sjeverozapadnoj Hrvatskoj, Slavoniji, Lici, Gorskom kotaru i Dalmaciji. Također, iz HAK-a poručuju kako su mogući odroni. Naglašavaju da vozači motornih vozila i tijekom dana u uvjetima smanjene vidljivosti (magla, oblačno vrijeme, jaki pljuskovi, itd.) voze s upaljenim kratkim svjetlima, bez obzira na ljetno računanje vremena.

Zbog vjetra, na Jadranskoj magistrali (DC8) između Novog Vinodolskog i Karlobaga zabranjen je promet za autobuse na kat, vozila s kamp-prikolicama i motocikle (I. skupina vozila), a između Karlobaga i Svete Marije Magdalene postavljena je dodatna zabrana za dostavna vozila i vozila s natkrivenim teretnim prostorom (I. i II. skupina vozila).

Jak vjetar puše na dionicama autocesta: A1 između vijadukta Božići i južnog ulaza u tunel Sv. Rok te A6 Rijeka-Zagreb između Kikovice i tunela Tuhobić. Vozi se uz ograničenja brzine, no autoceste su otvorene za sve skupine vozila, tvrdi HAK.

Zbog oštećene centralne zaštitne ograde na čvoru Pirovac u oba smjera, vozi se usporeno uz ograničenje brzine 80 km/h.
hr Sun Oct 21 2018 11:04:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .