Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5c471cf30e4938e6858b45ca/80

HGK: Nautičari troše i do 60% više od prosjeka

Nautičari su najzahvalniji gosti što se tiče potrošnje, u prosjeku dnevno troše 126 eura, što je značajno više od potrošnje prosječnoga turista sa 79 eura po danu, gotovo 60 posto.
Prema podacima istraživanja Tomas, od 2012. ta je potrošnja narasla za 26 posto. Ova snažna i rastuća hrvatska turistička niša od 19. do 27. siječnja predstavlja svoju ponudu na najvećemu nautičkom sajmu u Europi, BOOT Düsseldorf, na kojem se očekuje 250.000 posjetitelja.

Na ovogodišnjem jubilarnom 50. izdanju sajma u organizaciji HGK i u sklopu štanda HTZ-a, uz 2000 izlagača iz 68 država svijeta, izlažu hrvatske marine i charter kompanije Burin Yacht Charter, Croatia Yachting, Marina Hramina, Offshore Boote, Ultra Sailing, Marina Veruda, Angelina Tours, Denebola Charter i Anamore Yachting.

Predstavljaju se i Turistička zajednica Šibensko-kninske županije te Turistička zajednica Splitsko-dalmatinske županije u suradnji s HGK Županijskom komorom uSplitu.

- Brojke jasno pokazuju da je nautički turizam jedan od ključnih segmenata naše turističke industrije. Radi se o gostima koji su spremni izdvojiti više za kvalitetnu ponudu, a kontinuiran rast ove niše posebno je važan za produljenje sezone“, pojasnio je predsjednik HGK ŽK Šibenik Ivan Soža.

- Iza nas je dobar vikend. Napravljeni su već i prvi bukinzi, a interes je puno bolji nego prošle godine. Nadam se da će se taj trend nastaviti i da ćemo uspjeti popuniti naše kapacitete i za ovu godinu. Mislim da Hrvatskoj treba promocija, posebno ove godine budući da se malo mučimo s bukingom u odnosu na Grčku koja je kao tržište živnula i Tursku koja se razbudila puno brže nego što smo mislili,“ rekao je Luka Šangulin, vlasnik i direktor charter tvrtke Angelina Tours iz Biograda i zamjenik predsjednika Udruženja pružatelja usluga smještaja na plovilima – charter HGK.

Šangulin je napomenuo da su Njemačka, Češka i Poljska ključna tržišta koja se moramo truditi zadržati jer bi se mogla okrenuti prema Turskoj zbog cijena. S druge strane, Ujedinjeno Kraljevstvo, Skandinavija i SAD su specifična tržišta na koja je teže ući.

- Inače imamo i veliki interes iz Australije, no kod nas nije priznata australska dozvola, što bi bilo dobro izmijeniti kako bismo ostvarili i taj potencijal za rast,“ napominje Šangulin.

Svoju je ponudu na sajmu predstavila i charter agencija Croatia Yachting.

- Već smo desetu godinu za redom na sajmu. Jako smo zadovoljni odazivom jer svaki put dolazimo do novih gostiju, ali i jačamo kontakt s našim ponavljačima koji nam se izgodine u godinu vraćaju,“ rekla je Dina Marović iz Croatia Yactinga.

Uz potporu Predstavništva sajma BOOT u Hrvatskoj te hrvatskoga konzulata u Düsseldorfu, ove su godine svi izlagači okupljeni oko istoga prostora, svojevrsnoga hrvatskoga trga, kako bi se omogućila cjelovita promocija Hrvatske kao nautičke destinacije. U organizaciji HGK i u partnerstvu s HTZ-om i ACI d. d., trećega dana sajma organizirano je i druženje hrvatskih i stranih partnera uz promociju hrvatske eno-gastro ponude i vina brenda HGK Vina Croatia – Vina Mosaica.

Na sajmu sudjeluje i još 20-ak samostalnih izlagača iz Hrvatske iz sektora brodogradnje, brodske opreme, marina, chartera, brodara i ronilačkoga turizma. Broj upisanih brodica u prvih devet mjeseci 2018. godine nadmašio je brojku iz cijele 2017. – 124.394 do kraja rujna 2018. u usporedbi sa 122.964 u dvanaest mjeseci prošle godine – s tim da je porastao i broj upisanih jahti na gotovo 3000. Ukupan broj charter plovila u Hrvatskoj narastao je na 4.375, a preko pola milijuna nautičkih gostiju ostvarilo je gotovo 3,5 milijuna noćenja. Marine, s preko 17.000 vezova, 2017. su godine uprihodile 855 milijuna kuna. Od toga je 598 milijuna kuna ostvareno od iznajmljivanja vezova, što je 70% od ukupno ostvarenoga prihoda. U odnosu na 2016. ukupan prihod veći je za 11,2%, a prihod od iznajmljivanja vezovaza 10,9%.
hr Tue Jan 22 2019 14:39:15 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c49adb00e493815898b45cd/80
Foto: FlixBus

FlixBus najavljuje još jednu uspješnu sezonu: Ovog proljeća putujte direktno iz Splita prema nekoliko europskih gradova

Split postaje novi FlixBus hub u Hrvatskoj zahvaljujući suradnji s brojnim domaćim prijevoznicima

Svakog proljeća FlixBus, europski broj 1 u prijevozu putnika, u svoju mrežu autobusnih linija pridružuje nekoliko desetaka novih destinacija koje do sada nisu bile dostupne putnicima direktno te se istovremeno povećava i frekvencija polazaka. Tako iz Hrvatske se sve jednostavnije može doći do 28 europskih zemalja koje FlixBus povezuje, ali se i jednostavnije putuje diljem Hrvatske.

Početkom travnja krenuo je novi val povezivanja kojim se povećava frekventnost polazaka iz Splita prema destinacijama u Njemačkoj poput Münchena, Stuttgarta ili Frankfurta.   Uz Prag koji je svakodnevno dostupan noćnom linijom s polaskom u 16:25 sati, Split se dodatno direktno povezuje i s Bečom s polascima u 10:30 i 21:10 sati.

Već u lipnju kreće drugi val širenja FlixBus zelenih linija koje donose veći broj polazaka iz Splita i Trogira prema Ljubljani pa će tako putnici moći birati između 4 dnevna polaska. Po prvi puta Split se povezuje direktno i s Budimpeštom te Siofokom, mađarskim turističkim odredištem poznatim po pješčanim plažama uz Blatno jezero.

Sve destinacije do kojih se može stići iz Splita mogu se provjeriti putem besplatne mobilne aplikacije ili putem FlixBus web stranice. Osim direktnih putovanja, iz Splita se može nastaviti putovanja i dalje u Europu jednom kartom. Karte su dostupne u prodaji te putnici iz Hrvatske mogu već sada planirati uskrsna (proljetna) putovanja prema navedenim destinacijama.

Split postaje novi FlixBus hub u Hrvatskoj zahvaljujući suradnji s brojnim domaćim prijevoznicima

FlixBus kao najveći autobusni prijevoznik u Europi s najširom mrežom linija od 350.000 dnevnih veza kroz 28 europskih zemalja i 2000 destinacija, postaje sve dostupniji gradovima Hrvatske. Nakon Zagreba, kao najvećeg čvorište linija FllixBusa u Hrvatskoj, Split postaje drugi najveći hub gdje se tijekom ljetne sezone očekuje i do 37 dnevnih polazaka. Snažan rast i razvoj mreže autobusnih linija iz Splita omogućen je zahvaljujući mnogobrojnim domaćim lokalnim autobusnim partnerima iz svih dijelova Hrvatske koji predstavljaju operativni dio poslovnog modela FlixBusa. Lica splitske regije odgovorna za besprijekorno provođenje svakodnevnih vožnji i zelenu FlixBus flotu upravo su autobusni partneri Delminium Travel teHiems

Dok se Hiems pridružio FlixBus grupi prošle godine te u svom voznom parku raspolaže s 4 FlixBus autobusa, Delminium Travel pridružio se u veljači ove godine s 4 potpuno nova autobusa opremljenih prema FlixBus europskim standardima. Do početka sezone u vozni park partnera stižu dodatna 3 FlixBus autobusa. U Split pristižu i partneri iz drugih dijelova Hrvatske poput Knežević prijevoza iz Plitvičkih jezera, Vinceka iz Varaždina te Autoherca iz Imotskog sa svojom flotom zelenih autobusa. Autobusi splitskih partnera zaduženi su za sigurnost i udobnost putnika na direktnim putovanjima unutar Hrvatske, od Dubrovnika, Splita, Imotskog do Zagreba te prema Bosni i Hercegovini, Italiji, Austriji, Mađarskoj, Češkoj i Njemačkoj.

Putnicima na raspolaganju svi benefiti zelene FlixBus mreže

Putujući Europom, FlixBus putnicima omogućen je besplatan Wi-Fi, utičnice, više prostora između sjedala, besplatna prtljaga te mogućnost promjene i otkaza rezervacije do 15 minuta prije polaska. FlixBus aplikacija preuzima se potpuno besplatno te je dostupna i na hrvatskom jeziku. Osim jednostavne i brze kupovine karata, putem aplikacije šalju se obavijesti o promotivnim ponudama koje su dostupne isključivo za kupovinu karata putem aplikacije, dostupni su odgovori na najčešća pitanja, obavijesti o mogućim kašnjenjima autobusa zahvaljujući GPS live trackingu, navigacija do najbliže stanice te detaljne informacije o svakoj kupljenoj karti i QR kodu koji je zamjena za printanu kartu.

hr Tue Apr 16 2019 13:29:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5cb4bf2b29111cec4a8b45aa/80
Foto: PIXABAY

Veliki uspjeh naše najveće otočke tvornice: 900 tona svježe tune otišlo je put Japana

Tuna je jedna od najcjenjenijih riba i spada među najskuplje prehrambene proizvode u svijetu, a rašireno je mišljenje da se u Jadranskom moru uzgaja najbolja tuna, pa je time i najznačajnija riba za hrvatsko gospodarstvo.

Ona je jedan od pet najvažnijih hrvatskih izvoznih proizvoda. Inače, za ovaj biznis karakteristične su snažne promjene na tržištu, što ovisi o cijeni (i snazi jena) na japanskim burzama. Proteklih tjedana više od 90 posto plavoperajne tune iz hrvatskih je uzgajališta otišlo u svijet, ponajviše u Japan. Izvezli smo oko 3800 tona za približno 50 milijuna eura.

Samo iz "Sardine" u Postirama japanski brodovi-hladnjače izvukli su 900 tona svježe delikatese. Ulovljeni primjerci od desetak kilograma utovljeni su na pet do šest puta veću težinu i idealni su za sushi i sashimi.

Iako su im zadovoljni Japanci kupili cijelu proizvodnju, do zadnjeg kilograma, zadovoljstvo na Braču nije potpuno. Naime, zbog stalnog povećanja godišnjih ulovnih kvota, povećava se i proizvodnja omiljenog bluefina, ali sukladno zakonu ponude i potražnje tuni je zbog toga pala cijena, tvrdi Slobodna Dalmacija.

– Oporavak stoka tune na Mediteranu dovodi do toga da za istu cijenu sada treba proizvesti znatno više, pa i gotovo dvostruke količine tune. Snalazimo se, radimo uštede u proizvodnji tražimo nova tržišta – kaže Mislav Bezmalinović, predsjednik uprave "Sardine".

Sve procjene govore da je u moru postignut balans – i tune i srdele, kojom se tune pretežito hrane. "Volio bih", ističe Bezmalinović, "da se zbog stabilnosti u moru i cijena na tržištu, kvote više ne povećavaju".

No, izgleda za to baš i nema. Na sastanku 52 članice ICCAT-a (Međunarodna komisija za očuvanje i zaštitu atlantskih tuna) odlučeno je da će hrvatska godišnja kvota za izlov tune sa 779,84 tona u 2018. u ovoj godini porasti na 862,79 tona, a 2020. premašiti 900 tona.

To neće biti povijesni maksimum. U Jadranu je svojedobno bilo dopušteno uloviti i 1155 tona tune za daljnji uzgoj, da bi s međunarodnim zabranama zbog sve veće ugroženosti te vrste kvota pala i na 400-tinjak tona. No, u međuvremenu tuna je spašena, a s njom i cijeli niz radnih mjesta koja su direktno ili indirektno povezana s plavoperajnom tunom.

Ove godine lovna sezona počinje 26. svibnja i trajat će do 15. srpnja, dakle 45 umjesto uobičajenih 30 dana. Rezultat ovisi o vremenskim prilikama jer se tuna lovi po suncu i bonaci, kada se sita digne na površinu i odmara. Često i u hladovini velikih brodova. Prošlog svibnja i lipnja, zahvaljujući uranjenom ljetu, lovilo se lako a riba je bila kvalitetnija nego prethodnih godina. Ciljaju se primjerci od 9 do 11 kilograma jer imaju najbolji prirast u godinu i pol dana uzgoja. Veći od 500 posto. Lani je prosjek bio 11 kilograma. Većina tune u Jadranu uhvati se kod otoka Jabuke.

Hrvatska ima posebnu povlasticu. Naši tunolovci mogu svoju kvotu loviti u Jadranskom moru i bilo gdje u Sredozemlju ili istočnom dijelu Atlantika. Stranci kod nas baš i ne mogu. Preciznije, u Jadranu smijemo loviti tune od minimalno osam kilograma i 75 centimetara dužine, a ostale članice ICCAT-a od minimalno 30 kilograma.

– Od 2006. imamo derogaciju, izuzeće, da se u Jadranskom moru riba manja od 30 kilograma može loviti isključivo radi uzgoja. Zato je mi uzgajamo godinu i pol dana, a ostale zemlje drže tunu nekoliko mjeseci i onda daju u prodaju – pojašnjava Kristijan Zanki, direktor ribolova "Sardine" i predsjednik grupacije tunouzgajivača pri Klasteru marikulture.

Ulovna i uzgojna praksa plavoperajne tune u nas značajno je drugačija nego u ostatku Mediterana, što je posljedica bioloških i ekoloških značajki ovog stoka. Naime, u vrijeme ribolovne sezone (svibanj i lipanj), odrasla tuna se okuplja u Mediteranu radi mrijesta, a Jadran u ovom razdoblju predstavlja hranilište za mlađahne primjerke. To je odredilo ulovnu i uzgojnu praksu plavoperajne tune u Jadranskom moru, gdje je uzgojni ciklus od 18 do čak 32 mjeseca.

S druge strane, u ostatku Mediterana (Španjolska, Malta, Turska), uzgoj se temelji na ulovu odraslih jedinki veličine više od 30 kg i njihovu kratkotrajnom zadržavanju u kavezima (oko pola godine) radi povećanja udjela masti, nakon čega se tijekom zimskih mjeseci izlovljavaju i izvoze.

Ukratko, oni tove, a mi uzgajamo tunu.

hr Mon Apr 15 2019 19:28:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5ad599b52af47f217f8b46d1/80
Foto: Pixabay

U utorak ponovno raste cijena goriva

U utorak bi ponovno trebale porasti cijene goriva, barem tako neslužbeno doznaje portal cijenegoriva.info
Spremnik od 50 litara Eurosupera 95 trebao bi biti sedam kuna skuplji, Eurodizela pet kuna, a pet kuna trebao bi poskupjeti i spremnik autoplina.  
hr Mon Apr 15 2019 18:32:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5cb46c1729111cea4a8b457a/80

Uz nogometaše Hajduka i izvrsne popuste u Splitu otvoren novouređeni multimedijski T-Centar

Inovativan prostor dizajniran je prema najvišim tehnološkim i estetskim standardima te predstavlja najnaprednije usluge na drugačiji način. Svečanom otvorenju prisustvovali su omiljeni nogometaši Hajduka Ante Palaversa i Ardian Ismajli. Posjetitelje T-Centra u Jokeru očekuju popusti na uređaje, pokloni iznenađenja i mogućnost sudjelovanja u nagradnoj igri.

Danas je u splitskom trgovačkom centru Joker otvoren novouređeni T-Centar Hrvatskog Telekoma – multimedijsko prodajno mjesto nove generacije. T-Centar u Splitu dizajniran je prema najvišim tehnološkim i estetskim standardima u kojem će se korisnici kroz digitalne sadržaje na jednostavan i zanimljiv način moći upoznati sa svim proizvodima i uslugama u ponudi Hrvatskog Telekoma. Nova generacija prodajnih mjesta Hrvatskog Telekoma u potpunosti je prilagođena korisnicima i njihovom iskustvu prilikom kupovine. Baš kao što je to na svim prodajnim mjestima svjetskih tehnoloških divova.

Cijeli portfelj uređaja koji T-Centar nudi u novom prostoru je smješten na jednu centralnu poziciju što uvelike olakšava snalaženje kupaca i finalni odabir optimalnog uređaja za svakog korisnika. Ponuda vrhunskih uređaja obogaćena je i novitetima poput pametnih satova, a uz stručno prodajno osoblje korisnicima su na raspolaganju i predstavnici Samsunga kako bi predstavili sve benefite proizvoda i usluga.

Hrvatski Telekom pripremio je brojne popuste i posebne pogodnosti za svakog posjetitelja, između ostalog, svaki je posjetitelj na poklon dobio uskrsnu sirnicu, tradicionalni hrvatski uskrsni specijalitet, a prvi kupci su osvojili i dodatne nagrade. Svečanom otvorenju su prisustvovali i posebni gosti Ante Palaversa i Ardian Ismajli, poznati nogometaši Hajduka koji su se družili s posjetiteljima T-Centra.

hr Mon Apr 15 2019 13:34:03 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis

Pročitajte još . . .