Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5c471cf30e4938e6858b45ca/80

HGK: Nautičari troše i do 60% više od prosjeka

Nautičari su najzahvalniji gosti što se tiče potrošnje, u prosjeku dnevno troše 126 eura, što je značajno više od potrošnje prosječnoga turista sa 79 eura po danu, gotovo 60 posto.
Prema podacima istraživanja Tomas, od 2012. ta je potrošnja narasla za 26 posto. Ova snažna i rastuća hrvatska turistička niša od 19. do 27. siječnja predstavlja svoju ponudu na najvećemu nautičkom sajmu u Europi, BOOT Düsseldorf, na kojem se očekuje 250.000 posjetitelja.

Na ovogodišnjem jubilarnom 50. izdanju sajma u organizaciji HGK i u sklopu štanda HTZ-a, uz 2000 izlagača iz 68 država svijeta, izlažu hrvatske marine i charter kompanije Burin Yacht Charter, Croatia Yachting, Marina Hramina, Offshore Boote, Ultra Sailing, Marina Veruda, Angelina Tours, Denebola Charter i Anamore Yachting.

Predstavljaju se i Turistička zajednica Šibensko-kninske županije te Turistička zajednica Splitsko-dalmatinske županije u suradnji s HGK Županijskom komorom uSplitu.

- Brojke jasno pokazuju da je nautički turizam jedan od ključnih segmenata naše turističke industrije. Radi se o gostima koji su spremni izdvojiti više za kvalitetnu ponudu, a kontinuiran rast ove niše posebno je važan za produljenje sezone“, pojasnio je predsjednik HGK ŽK Šibenik Ivan Soža.

- Iza nas je dobar vikend. Napravljeni su već i prvi bukinzi, a interes je puno bolji nego prošle godine. Nadam se da će se taj trend nastaviti i da ćemo uspjeti popuniti naše kapacitete i za ovu godinu. Mislim da Hrvatskoj treba promocija, posebno ove godine budući da se malo mučimo s bukingom u odnosu na Grčku koja je kao tržište živnula i Tursku koja se razbudila puno brže nego što smo mislili,“ rekao je Luka Šangulin, vlasnik i direktor charter tvrtke Angelina Tours iz Biograda i zamjenik predsjednika Udruženja pružatelja usluga smještaja na plovilima – charter HGK.

Šangulin je napomenuo da su Njemačka, Češka i Poljska ključna tržišta koja se moramo truditi zadržati jer bi se mogla okrenuti prema Turskoj zbog cijena. S druge strane, Ujedinjeno Kraljevstvo, Skandinavija i SAD su specifična tržišta na koja je teže ući.

- Inače imamo i veliki interes iz Australije, no kod nas nije priznata australska dozvola, što bi bilo dobro izmijeniti kako bismo ostvarili i taj potencijal za rast,“ napominje Šangulin.

Svoju je ponudu na sajmu predstavila i charter agencija Croatia Yachting.

- Već smo desetu godinu za redom na sajmu. Jako smo zadovoljni odazivom jer svaki put dolazimo do novih gostiju, ali i jačamo kontakt s našim ponavljačima koji nam se izgodine u godinu vraćaju,“ rekla je Dina Marović iz Croatia Yactinga.

Uz potporu Predstavništva sajma BOOT u Hrvatskoj te hrvatskoga konzulata u Düsseldorfu, ove su godine svi izlagači okupljeni oko istoga prostora, svojevrsnoga hrvatskoga trga, kako bi se omogućila cjelovita promocija Hrvatske kao nautičke destinacije. U organizaciji HGK i u partnerstvu s HTZ-om i ACI d. d., trećega dana sajma organizirano je i druženje hrvatskih i stranih partnera uz promociju hrvatske eno-gastro ponude i vina brenda HGK Vina Croatia – Vina Mosaica.

Na sajmu sudjeluje i još 20-ak samostalnih izlagača iz Hrvatske iz sektora brodogradnje, brodske opreme, marina, chartera, brodara i ronilačkoga turizma. Broj upisanih brodica u prvih devet mjeseci 2018. godine nadmašio je brojku iz cijele 2017. – 124.394 do kraja rujna 2018. u usporedbi sa 122.964 u dvanaest mjeseci prošle godine – s tim da je porastao i broj upisanih jahti na gotovo 3000. Ukupan broj charter plovila u Hrvatskoj narastao je na 4.375, a preko pola milijuna nautičkih gostiju ostvarilo je gotovo 3,5 milijuna noćenja. Marine, s preko 17.000 vezova, 2017. su godine uprihodile 855 milijuna kuna. Od toga je 598 milijuna kuna ostvareno od iznajmljivanja vezova, što je 70% od ukupno ostvarenoga prihoda. U odnosu na 2016. ukupan prihod veći je za 11,2%, a prihod od iznajmljivanja vezovaza 10,9%.
hr Tue Jan 22 2019 14:39:15 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c6e65910e493816b68b459a/80

Sekcija Zajednice ronilačkog turizma osnovana u HGK u Splitu

U Hrvatskoj gospodarskoj komori – Županijskoj komori Split osnovana je 20. veljače Sekcija Zajednice ronilačkog turizma, koja okuplja zainteresirana trgovačka društva iz Splitsko-dalmatinske županije koja obavljaju ovu djelatnost.
Osnivanjem Sekcije u ŽK Split je Zajednica ronilačkog turizma HGK, koja djeluje na nacionalnom nivou, dobila svoj pandan na županijskom nivou, a tvrtke mogućnost udruživanja radi promicanja i zaštite zajedničkih interesa, te unaprjeđenja i razvoja ronilačkog turizma Splitsko-dalmatinske županije.

Za voditelja Sekcije jednoglasno je izabran Ivica Žižak, Venus Victrix d.o.o., dok su za zamjenike voditelja izabrani Igor Glavičić, Big Blue Diving i Ivan Zeman, Aperte mare d.o.o. Poslovna tajnica Sekcije je Sanja Baković iz HGK Županijske komore Split.

U raspravi tijekom sjednice je istaknuta potreba zajedničkog djelovanja prema nadležnim institucijama u svrhu prilagodbe propisa, proširenja turističke ponude, olakšavanja osposobljavanja ronilaca te ostale problematike specifične za djelatnost.

Sekcija će raditi i na jačoj promociji ronilačkih centara na domaćim i inozemnim sajmovima. U tu svrhu je nedavno tiskana te na sajmu BOOT u Dűsseldofu i predstavljena Karta ronjenja, kao rezultat suradnje županijske turističke zajednice, HGK ŽK Split i ronilačkih centara s ovog područja.

Međusobna suradnja u ovom specifičnom segmentu turizma je po mišljenju sudionika sjednice iznimno potrebna kako bi se, uz rješavanje aktualne problematike, srednja Dalmacija istaknula kao kvalitetna destinacija ronilačkog turizma.
hr Thu Feb 21 2019 09:47:27 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c6c154b0e493800b48b45c4/80
Foto: PIXABAY

Dolazi nam talijanska trgovina i sve je puno jeftinije nego u Hrvatskoj

Trgovina Eurospin najavila je dolazak u Hrvatsku. To je diskontni dućan koji na svojim stranicama tvdi kako "prosječna obitelj u Italiji uštedi više od 32 tisuće kuna godišnje" ako kupuje kod njih
Za 150 eura napunimo gepek - nakupujemo tjestenine, ulja, riže, sredstva za čišćenje, deterdžente za pranje, pasiranu rajčicu... Ima i slatkiša. Sve je to puno jeftinije nego u Hrvatskoj.

Govori nam to Istranin koji se redovito “zaleti” autom u Sloveniju, u Kopar. Tamo je trgovina Eurospina, koja najavljuje dolazak i u Hrvatsku. To je talijanski lanac diskontnih trgovina koji još nije službeno potvrdio dolazak, ali je podignuo web stranicu na hrvatskom jeziku. Na njoj je poruka: “Još malo strpljenja... Stižemo”, te oglasima traže radnike u Zagrebu i Rijeci. Eurospin u Italiji i Sloveniji posluje godinama, tvrdi 24sata.hr.

Od 84 trgovine u te dvije države, u Sloveniji ih je 47, dok Spar, primjerice, u toj zemlji drži čak 101 dućan. Eurospin je diksontni dućan, što znači da može imati maksimalno 800 artikala. Supermarketi, usporedbe radi, smiju imati do 6000 proizvoda. Na svojim stranicama na hrvatskom jeziku navode podatke talijanske udruge potrošača Altroconsumo “kako prosječna obitelj u Italiji može uštedjeti 32.412 kuna na godinu ako kupuje u njihovu dućanu, a ne u klasičnom supermarketu”.

Eurospin najviše nudi proizvode vlastitih robnih marki i brojne talijanske marke koje nisu toliko poznate izvan domicilne Italije. Goran Pavlović, glavni urednik portala Ja TRGOVAC, objašnjava kako više od 90 posto asortimana Eurospina čine upravo takvi brendovi. Tako je, primjerice, u Eurospin diskontima u Sloveniji moguće kupiti kruh, tjesteninu i gotove obroke marke The Mulini, hrenovke Tobias, mliječne proizvode marke Land, deterdžente Dexal, toaletni papir, salvete te kuhinjski papir brenda Soft Dream. Puno proizvoda nude u velikim pakiranjima, često u ograničenim količinama. No naš sugovornik, kupac iz Istre, tvrdi da u slovenskim trgovinama imaju i poznate robne marke, kao što su Barilla i Rio Mare.

- Upravo su niske cijene njihova ključna prednost naspram ostalih - kaže Pavlović. Dodaje i kako će Eurospin navodno samostalno graditi poslovnice pa bi ih u prvome mahu mogli otvoriti čak dvadesetak. Opet, na svojim stranicama imaju oglase da traže poslovne prostore u gradovima u kojima živi više od 10.000 stanovnika. Kupuju zemljišta od oko 7000 kvadrata ili unajmljuju nekretnine s najmanje 100 parkirnih mjesta. Nagađa se čak i da bi Eurospin mogao preuzeti Plodine.

- Dobro je da na hrvatskom tržištu imamo konkurenciju, pogotovo za nas potrošače, jer onda imamo više izbora. Sigurno će morati ići s jačim akcijama da privuku građane. A mnogi potrošači paze na svaku lipu i sigurno će kupovati u Eurospinu, jer i sad marljivo prate akcije te obilaze više trgovačkih centara kako bi prošli što povoljnije - smatra Hana Jurić, predsjednica udruge Društvo za zaštitu potrošača Istre.

Novi igrači obično pripremaju svoj dolazak u tajnosti, kažu u HGK. Konkurencija je već sad jaka, a top 10 trgovaca prehranom drži 80% tržišta. Uz jake internacionalne brendove, postoje i jaki regionalni trgovci koji često jedni od drugih preuzimaju trgovinu, piše 24sata.hr

hr Tue Feb 19 2019 15:40:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c62b2ee0e4938dda38b46fc/80

Poljoprivrednicima ove godine na raspolaganju 360 milijuna eura za projekte ruralnog razvoja

Prošlu godinu zaključili su sa 150% (preko 4,1 milijarde kuna) ostvarenja ciljane vrijednosti ovjeravanja za 2018. i već ostvarenih 69% ciljane vrijednosti ovjeravanja za 2019. godinu

Program ruralnog razvoja 2014.-2020. bilježi odlična postignuća u apsorpciji. Ministarstvo poljoprivrede ovu godinu započelo je s 87% programske alokacije u već pokrenutim postupcima dodjele sredstava, a više od 15,7 milijardi kuna stavljeno je na raspolaganje korisnicima, od čega je gotovo 66%, odnosno 10,3 milijardi kuna već ugovoreno. 

Korisnicima je isplaćeno preko 30%, odnosno 5,5 milijardi kuna. Prošlu godinu zaključili su sa 150% (preko 4,1 milijarde kuna) ostvarenja ciljane vrijednosti ovjeravanja za 2018. i već ostvarenih 69% ciljane vrijednosti ovjeravanja za 2019. godinu. Tijekom 2019. na raspolaganje će staviti ostatak alokacije kroz 30-ak natječaja ukupne vrijednosti oko 2,7 milijardi kuna, što znači da će cjelokupna programska sredstva biti aktivirana.

U 2019. MPS nastavlja s podrškom rastu i razvoju poljoprivrednog, prerađivačkog i šumarskog sektora putem financijskih instrumenata – novog oblik financiranja uvedenog prošle godine. Financijski instrumenti namijenjeni su subjektima malog gospodarstva u poljoprivrednom, prerađivačkom i šumarskom sektoru, za čije se održive investicije doprinosom iz Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj omogućavaju povoljniji uvjeti financiranja (niže kamatne stope, niže naknade, duži rokovi otplate i veća mogućnost počeka) uz smanjenje zahtjeva prema korisnicima financijskih instrumenata (manje instrumenata osiguranja).

Od jeseni 2018. započelo je podnošenje zahtjeva za Mikro i Male zajmove za ruralni razvoj, a do kraja siječnja 2019. odobreno je više od 80 zajmova ukupne vrijednosti 24 milijuna kuna. Tijekom cijele 2019. HAMAG-BICRO nastavlja zaprimati i obrađivati zahtjeve za zajmove za ruralni razvoj, a do kraja prvog tromjesečja 2019. bit će dostupna i Pojedinačna jamstva za ruralni razvoj, kojima se osigurava pokriće glavnice kredita ili leasinga do najvišeg iznosa od 1,3 milijuna eura i to sa stopama jamstva od 70%, odnosno do čak 80% za projekte mladih poljoprivrednika i za ulaganja u mljekarski sektor. Navedena jamstva također omogućavaju financiranje obrtnih sredstava do 200.000 eura, odnosno do 30% ukupnog iznosa prihvatljivih troškova kredita (ovisno koji iznos je viši tj. povoljniji za krajnjeg primatelja).

Informacije o natječajima iz Programa ruralnog razvoja za 2019., kao i o detaljima provedbe financijskih instrumenata za ruralni razvoj, možete pronaći  OVDJE.

hr Tue Feb 19 2019 10:00:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c6319160e4938b7a78b460b/80
Foto: Facebook

Mladi solinski poduzetnik Ivan Mrvoš uvršten na Forbesovu listu '30 Under 30'

Mladi solinski poduzetnik i izumitelj prve pametne klupe u Europi, uvršten je na Forbesovu listu 30 Under 30 u Manufacturing & Industry kategoriji za 2019. godinu u Europi.
- Svaki put kad pomislim: 'Ok, osvojili smo sva priznanja koja su se mogla osvojiti. život kaže: Wroooooong!, napisao je Ivan Mrvoš na svojem Facebook profilu.

- Manufacturing & Industry kategoriji za 2019. godinu u Europi. Koliko vidim - najmlađi na gotovo svim listama i jedini iz Hrvatske (ako je još netko na listi - moje isprike). Apsolutno ogromno priznanje, ne samo za moj rad, nego i za rad cijelog tima u Include. Svaka čast ekipa.“

hr Tue Feb 12 2019 20:06:28 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis

Pročitajte još . . .