Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5881cdc61eea8fe1118b45d5/80

Ovo su grešake koje radimo kada doručkujemo

Pokušajte započeti dan s dva tvrdo kuhana jaja i jabukom, ili jogurtom u koji ste dodali chija sjemenke...

Bez obzira kakav stav imate prema prvom jutarnjem obroku, on može poboljšati vaše zdravlje i pozitivno utjecati na opseg vašeg struka. Problem nastaje kada biramo kalorijske 'bombe', odnosno namirnice pune šećera i masti koje imaju suprotan učinak od željenog.

1. Izbjegavamo proteine
Kremasta kava i kolačić poput muffina čest je izbor ako prvi jutarnji obrok jedemo s nogu, izvan doma. Riječ je o finoj kombinaciji za oči i želudac, kojoj nažalost nedostaje proteina.

Istraživanja su pokazala da doručak baziran na proteinima uravnotežuje količine šećera u krvi i smanjuje nagle napade gladi. Pokušajte započeti dan s dva tvrdo kuhana jaja i jabukom, ili jogurtom u koji ste dodali chija sjemenke. 

2. Pretjerujemo sa sokom

Voćni sok može biti odličan izvor vitamina i minerala, ali nije alternativa konzumaciji voća. Za usporedbu, jedna prosječna naranča ima oko šezdeset kalorija dok čaša soka od istog voća gotovo dvostruko više.

Pritom valja znati i da u soku nedostaje prehrambenih vlakana, kojih ima u obilju u prirodnoj voćki. Nova studija objavljena u časopisu Appetite pokazala je i da osobe koje piju mnogo soka imaju veći krvni tlak od onih koji to čine tek povremeno. - upozorava zadovoljna.hr

3. Jedemo krive masti
Poznato je da tijelo treba masti da bi moglo normalno funkcionirati. No to ne znači, da treba s njima pretjerivati, a osobito ako je riječ o zasićenim masnim kiselinama poput maslaca ili slanine. Poznata njujorška nutricionistica Bonnie Taub-Dix predlaže pravilnu distribuciju masnoća, pa za doručak preporučuje kombinaciju zdravih masti poput grčkog jogurta s malo nasjeckanih oraha.

4. Dodajemo umjetna sladila
Ako nešto nema kalorija, ne znači i da nema negativnih posljedica na naša tijela. Studija iz časopisa Nature je pokazala da umjetna sladila mogu narušiti ravnotežu bakterija u želucu koje rezultiraju pojačanom potrebnom za fruktozom kako bi se osjećali zadovoljnima.
Nutricionist Brooke Alpert iz tvrtke B Nutritious sugerira ispijanje kave bez ikakvih sladila, ali s dodatkom začina poput cimeta koji će potaknuti rad metabolizma.

5. Predugo čekamo na doručak
Ako prvi obrok u danu jedemo tek nakon nekoliko sati od buđenja, odnosno tek kad vas podsjeti kruljenje želuca, veće su šanse da ćemo 'pretjerati' s konzumacijom hrane, te završiti s kakvom kaloričnom 'bombicom' u ruci. Iako ne postoji službeni raspored kada bismo trebali jesti prvi obrok u danu, valja pripaziti da nam tijelo nije izgladnjeno.

6. Ne pazimo na veličinu namirnica 
Vjerovali ili ne, no veličina namirnice utječe i na količinu hrane koju unosimo u organizam. Studija sa sveučilišta Penn State je pokazala da osobe pojedu i do osamdeset kalorija više po obroku kada konzumiraju žitne pahuljice manjeg oblika.

Glavni razlog za to je što mjere željenu količinu 'odokativnom' metodom. Umjesto toga, koristite se kuhinjskom vagom i pojedite upravo onoliko hrane koliko treba vašem organizmu.

7. Jedemo preobilne obroke
Preskakanje doručka nepovoljno utječe na organizam kao i preveliki obroci. Velike količine hrane opteretit će tijelo, usporiti metabolizam te vas uspavati. Umjesto toga treba birati obroke sastavljene od uravnoteženog omjera proteina i ugljikohidrata koji nam daju dovoljno energije za početak radnog dana. - piše Zadovoljna

hr Tue Apr 10 2018 08:28:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c5b36a10e49386a9f8b458b/80
Foto: Andrey Armyagov

Prije pečenja kolača: Evo kako lako očistiti pećnicu bez muke

Možda vaša pećnica ima funkciju samočišćenja, pa provjerite priručnik. Pećnicu možete očistiti i sa zdjelom vode i limuna, ali i pastom od sode bikarbone i octa koju ostavite da stoji i 24 sata

Pije nego krenete s pečenjem blagdanskih kolača, očistite pećnicu od zagorjele masnoće, kako bi vam kolačići ispali što ukusniji, piše 24sata.hr

1. Nabavite dobro sredstvo za čišćenje

Najbrži način čišćenja pećnice je čišćenje učinkovitim sredstvom koje će dobro ukloniti ozbiljne masnoće i prljavštinu. Slijedite upute na proizvodu. Ne zaboravite nositi gumene rukavice i otvoriti prozor kako bi prostoriju za vrijeme čišćenja prozračili. 

2. Ima li vam pećnica funkciju samočišćenja?

Jeste li provjerili priručnik? Možda vaša pećnica ima funkciju samočišćenja - takve pećnice mogu se zagrijati na super visokoj temperaturi, pretvarajući hranu na pepeo. Vaš je posao tada pomesti dno pećnice u koju je pao pepeo. To je pomalo prljav posao, ali ipak daleko lakši od ribanja masnoće. 

3. Ekološka varijanta je pasta od sode bikarbone i octa

Najbolji način korištenja sode bikarbone za čišćenje pećnice je miješanje s octom. Pomiješajte oko pola šalice sode bikarbone s tri žlice octa kako bi nastala pasta. Zatim stavite gumene rukavice i pastu namažite s unutarnje strane pećnice. Rešetke izvadite van i posebno ih premažite, ali ispod stavite novine. Ostavite da djeluje sat vremena, a možete ostaviti i cijeli dan. Ponovno stavite rukavice i vlažnom krpom uklonite svu pastu i isperite - ostat će samo čista pećnica bez kemikalija. 

4. Mogu poslužiti i tabletice za pranje perilice 

Ako tabletice peru prljave lonce i tave, zašto ne bi mogle očistiti i vašu pećnicu. Umočite donju polovicu tablete u čašu tople vode i utrljajte je preko nakupljene masnoće. Odmah ćete primijetiti kako se raspada. Kad ste zadovoljni rezultatima, pomoću krpe i tople vode uklonite ostatke. 

5. Parno čišćenje pećnice 

Napunite posudu s vodom, izrežite dva limuna i stavite ih u vodu. Zatim posudu stavite u pećnicu i postavite temperaturu na oko 250°C. Nakon otprilike sat vremena, isključite pećnicu i ostavite da se ohladi dok ne bude sigurno da možete dovršiti čišćenje. Stavite rukavice i obrišite unutrašnjost pećnice krpom i toplom vodom jer će stvorena para omekšati masnoću i zagorene ostatke i lakše ćete ih ukloniti. Za stvarno prljava područja, ribajte sa spužvicom. 

hr Tue Dec 10 2019 19:26:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5defc9f029111c43238b4594/80
Foto: Pixabay

Samo pozitiva: 10 vijesti koje pokazuju zbog čega je 2019. odlična godina

Vlade koje odustaju od uništavanja prirode, ali i pojedinci koji mogu poslužiti kao primjer svima, pokazuju kako se inteligentnim djelima čuva planet...

"Nisam novinar niti influencer, ali želim iskoristiti svoju umjetnost za širenje pozitive", kaže Mauro Gatti, talijanski ilustrator i dizajner koji živi u Kaliforniji.

Na svojoj stranici The happy broadcast.com i Instagramu redovito objavljuje svoje radove vezane za prava ljudi i životinja, klimatske promjene, znanost i drugo. U 2019. Mauo Gatti izdvojio je 50 najboljih, a mi prenosimo 10, piše punkufer.hr

1. Ima nade za gotovo istrijebljene sjeverne bijele nosoroge! Od svih žrtava krivolova u Africi preživjela su samo dva, čija su jaja uspješno oplođena. 

2. Šveđani su pokrenuli odličnu inicijativu. Darivatelji krvi dobivaju obavijest svaki put kad njihova krv spasi nečiji život.

3. Amazonsko pleme Waorani iz Pastaze dobilo je tužbu protiv ekvadorske vlade i tako spasilo milijune hektara šume od uništavanja radi bušenja nafte. Taj je događaj velik korak u borbi za prava domorodačkih naroda. 

4. Čovjek iz Indije sadio je po jedno stablo svaki dan tijekom 35 godina i napravio šumu veću od Central Parka.

5. Norveška je odlučila da neće bušiti naftu na otočju Lofoten. Tako će zaštiti ekosustav tog područja i izgubiti milijarde eura.

6. Trgovine na Tajlandu prestale su koristiti plastiku i vrećice zamijenile lišćem banana.

7. Nizozemska je postala prva zemlja bez pasa lutalica. Vlada je poduzela posebne mjere kako bi psima bez vlasnika pronašla nove domove, ali i uvela nove zakone za sterilizaciju i cijepljenje. 

8. U Južnoj Koreji otvorio aw dnevni diskoklub za starije od 65 godina. Cilj je pomoći onima koji se osjećaju usamljeno ili pate od demencije. 

9. Rim je pokrenuo projekt koji putnicima omogućuje da kartu za javni prijevoz plate plastičnim bocama. Za jednu kartu potrebno je skupiti 30 boca.

10. Uzgajivači riže diljem svijeta štetne pesticide zamjenjuju patkama koje jedu štetočine i korov.

hr Tue Dec 10 2019 17:38:18 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b02f2a52af47fc00f8b4615/80
Foto: PIXABAY

Masna i slatka hrana za četiri dana narušava pažnju i raspoloženje

Istraživanja pokazuju da se kod ljudi koji su samo četiri dana za redom jeli doručak bogat mastima i šećerom bilježi isti poremećaj pažnje i pamćenja kao i kod ljudi s viškom kilograma, odnosno pretilih

Nova otkrića Američke akademije za neurologiju pokazuju da prehrana koja je dugo vremena bogata masnoćama i šećerom može dovesti i do problema s pamćenjem i smanjene koncentracije. 

Eksperiment proveden na Sveučilištu u Oxfordu te objavljen u časopisu The American Journal of Clinical Nutrition, pokazao je da je dovoljno samo pet dana prehrane s visokim udjelom masnoće da biste iskusili oslabljenu pažnju i pamćenje, kao i promjene raspoloženja.

Ovo je istraživanje dodatno potkrijepljeno istraživanjem koje je provelo Sveučilište Macquarie u Sydneyu, u kojem su sudionici koji su jeli masni i slatki doručak četiri dana zaredom, pokazali slične kognitivne probleme kao i ljudi koji imaju prekomjernu težinu, ili su pretili.

Studija je zapravo otkrila da bi ljudi koji su jeli doručak s visokim udjelom masti u samo četiri dana mogu doživjeti značajne promjene u mozgu, što može dovesti do problema s učenjem i deficita pamćenja koji se bilježi kod pretilih.

Studija objavljena u časopisu Psychological Science pokazala je da, čak i ako se čips ili gazirana pića konzumiraju često, to može dovesti do sličnih simptoma: masnoća i šećer podižu razinu šećera u krvi, što utječe na metabolizam glukoze i proizvodnju inzulina u vašem tijelu. - prenose 24sata.

hr Tue Dec 10 2019 14:38:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5def74b629111ce9198b47b9/80
Foto: Bojan Zibar

Domenica predstavila svoj prvi album "Ćiribu Ćiriba" uz brojne kolege i prijatelje

Giuliano, Viktorija Rađa, Mia Dimšić, grupa Frajle, ELFS, Slavko Sobin, Andrea Andrassy, Borna Kotromanić, Dalibor Petko, grupa Pravila igre, Ivan Vukušić, Zsa Zsa, Nika Turković, Matija Cvek, Hana i Ivan Huljić, Uršula Tolj, Elizabeta Brodić i brojni drugi gosti svojim su dolaskom podržali izlazak Domenicinog albuma prvijenca

Pjevačica čija je pozitivna energija u najkraćem roku oduševila publiku, gotovo jednakom brzinom kojom su to isto učinili i njezini hitovi, mlada je i talentirana Velolučanka Domenica

Otkako se pojavila na hrvatskoj glazbenoj sceni, debitantskim singlom 'Kad sam s tobom', svaka njezina sljedeća pjesma polučila je sve veći uspijeh, o čemu svjedoči podatak kako  u ovom trenutku broj YouTube pregleda njezinih pjesama prelazi čak 20 milijuna. Iza nje su sada već brojni nastupi, kao i nagrade, od kojih se posebno ističe Grand Prix prošlogodišnjeg izdanja Splitskog festivala. A od nedavno, iza Domenice je i prvi glazbeni album pod nazivom 'Ćiribu Ćiriba', koji je jučer i službeno predstavljen u novootvorenom zagrebačkom klubu 'Mint club & more'.

'Manje je više', 'Pišem na tebe', 'Ćiribu Ćiriba', 'Kad sam s tobom', 'Mi protiv nas', 'Nema te svit', 'Vidi se iz aviona', 'Indigo', 'Ljubavna limunada', 'Baš, baš', 'Ne vidim, ne čujem' – nazivi su pjesama s albuma, od kojih su se neke odavno uvukle publici pod kožu, dok će one novije, premijerno predstavljene na albumu, zasigurno to isto vrlo brzo učiniti. Sve pjesme nastale su u suradnji s autorima Vjekoslavom, Tončijem i Ivanom Huljićem.

''Preuzbuđena sam što je izašao moj prvi album, napokon je sav (naš) rad i trud izdan u fizičkom obliku. Zaokružili smo priču s 11 pjesama, od toga je 9 singlova već bilo izdano. Iako ljudi ne gledaju na albume kao nekad, ja sam ona generacija koja je odrasla na CD-ima i kazetama pa mi zbog toga to puno znači…'' – izjavila je Domenica.

Izlazak albuma prvijenca svojim su dolaskom podržali i brojni Domenicini prijatelji i kolege, među kojima i Giuliano, Viktorija Rađa, Mia Dimšić, grupa Frajle, ELFS, Slavko Sobin, Andrea Andrassy, Borna Kotromanić, Dalibor Petko, grupa Pravila igre, Ivan Vukušić, Zsa Zsa, Nika Turković, Matija Cvek, Hana i Ivan Huljić, Uršula Tolj, Elizabeta Brodić te brojni drugi gosti.

hr Tue Dec 10 2019 11:35:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .