Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5881cdc61eea8fe1118b45d5/80

Ovo su grešake koje radimo kada doručkujemo

Pokušajte započeti dan s dva tvrdo kuhana jaja i jabukom, ili jogurtom u koji ste dodali chija sjemenke...

Bez obzira kakav stav imate prema prvom jutarnjem obroku, on može poboljšati vaše zdravlje i pozitivno utjecati na opseg vašeg struka. Problem nastaje kada biramo kalorijske 'bombe', odnosno namirnice pune šećera i masti koje imaju suprotan učinak od željenog.

1. Izbjegavamo proteine
Kremasta kava i kolačić poput muffina čest je izbor ako prvi jutarnji obrok jedemo s nogu, izvan doma. Riječ je o finoj kombinaciji za oči i želudac, kojoj nažalost nedostaje proteina.

Istraživanja su pokazala da doručak baziran na proteinima uravnotežuje količine šećera u krvi i smanjuje nagle napade gladi. Pokušajte započeti dan s dva tvrdo kuhana jaja i jabukom, ili jogurtom u koji ste dodali chija sjemenke. 

2. Pretjerujemo sa sokom

Voćni sok može biti odličan izvor vitamina i minerala, ali nije alternativa konzumaciji voća. Za usporedbu, jedna prosječna naranča ima oko šezdeset kalorija dok čaša soka od istog voća gotovo dvostruko više.

Pritom valja znati i da u soku nedostaje prehrambenih vlakana, kojih ima u obilju u prirodnoj voćki. Nova studija objavljena u časopisu Appetite pokazala je i da osobe koje piju mnogo soka imaju veći krvni tlak od onih koji to čine tek povremeno. - upozorava zadovoljna.hr

3. Jedemo krive masti
Poznato je da tijelo treba masti da bi moglo normalno funkcionirati. No to ne znači, da treba s njima pretjerivati, a osobito ako je riječ o zasićenim masnim kiselinama poput maslaca ili slanine. Poznata njujorška nutricionistica Bonnie Taub-Dix predlaže pravilnu distribuciju masnoća, pa za doručak preporučuje kombinaciju zdravih masti poput grčkog jogurta s malo nasjeckanih oraha.

4. Dodajemo umjetna sladila
Ako nešto nema kalorija, ne znači i da nema negativnih posljedica na naša tijela. Studija iz časopisa Nature je pokazala da umjetna sladila mogu narušiti ravnotežu bakterija u želucu koje rezultiraju pojačanom potrebnom za fruktozom kako bi se osjećali zadovoljnima.
Nutricionist Brooke Alpert iz tvrtke B Nutritious sugerira ispijanje kave bez ikakvih sladila, ali s dodatkom začina poput cimeta koji će potaknuti rad metabolizma.

5. Predugo čekamo na doručak
Ako prvi obrok u danu jedemo tek nakon nekoliko sati od buđenja, odnosno tek kad vas podsjeti kruljenje želuca, veće su šanse da ćemo 'pretjerati' s konzumacijom hrane, te završiti s kakvom kaloričnom 'bombicom' u ruci. Iako ne postoji službeni raspored kada bismo trebali jesti prvi obrok u danu, valja pripaziti da nam tijelo nije izgladnjeno.

6. Ne pazimo na veličinu namirnica 
Vjerovali ili ne, no veličina namirnice utječe i na količinu hrane koju unosimo u organizam. Studija sa sveučilišta Penn State je pokazala da osobe pojedu i do osamdeset kalorija više po obroku kada konzumiraju žitne pahuljice manjeg oblika.

Glavni razlog za to je što mjere željenu količinu 'odokativnom' metodom. Umjesto toga, koristite se kuhinjskom vagom i pojedite upravo onoliko hrane koliko treba vašem organizmu.

7. Jedemo preobilne obroke
Preskakanje doručka nepovoljno utječe na organizam kao i preveliki obroci. Velike količine hrane opteretit će tijelo, usporiti metabolizam te vas uspavati. Umjesto toga treba birati obroke sastavljene od uravnoteženog omjera proteina i ugljikohidrata koji nam daju dovoljno energije za početak radnog dana. - piše Zadovoljna

hr Tue Apr 10 2018 08:28:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5ce5864129111c7c958b467f/80

Imotski: Vesna Ujević predstavlja svoju knjigu "Redditio"

U Maloj dvorani POU-a Imotski, održat će se predstavljanje knjige "Redditio", autorice Vesne Ujević

U organizaciji Pučkog otvorenog učilišta Imotski i Ogranka Matice hrvatske u Imotskom, u petak, 24. svibnja, u 20 sati, u Maloj dvorani POU-a Imotski, održat će se predstavljanje knjige "Redditio", autorice Vesne Ujević.

Uz autoricu, knjigu će predstaviti prof. Branka Buljan, književnica Anita Martinec i novinar Mladen Vuković. 

Tekstove iz knjige čitaju Ante Šućur, Marijana Pezo i Marko Ćosić, a glazbeni predah priuštiti će Mateo Grabovac.

Ako ste u prilici, svakako posjetite. Ulaz je, naravno, besplatan. 


hr Wed May 22 2019 19:26:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5ce53a1729111c41978b45f7/80
Foto: PIXABAY

Javna tribina 'Druga prilika' informirat će građane o HPV-u i besplatno cijepiti sve učenike i srednjoškolce

Potaknuta odlukom o proširenju cijepne populacije, SVE za NJU je uz podršku Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo pokrenula je javnozdravstvenu kampanju pod nazivom „Druga prilika“ kako bi potaknula adolescentice i adolescente na informiranje i razgovor s roditeljima iliječnicima školske medicine o mogućnosti cijepljenja protiv HPV-a.

Udruga SVE za NJU već niz godina obilježava Tjedan prevencije raka vrata maternice te brojnim aktivnostima promiče važnost brige o vlastitom zdravlju i educira javnost o prevenciji opasnih bolesti uzrokovanih humanim papilomavirusom (HPV), ujedno i glavnim uzročnikom raka vrata maternice. Uz redovite preventivne preglede i organizirani probir, glavno oružje u borbi protiv raka vrata maternice i drugih bolesti uzrokovanih HPV-om je cijepljenje protiv HPV-a, koje se u Hrvatskoj provodi posljednjih 11 godina.

Osim učenika i učenica osmih razreda osnovne škole, ove godine se protiv HPV-a besplatno mogu cijepiti i svi srednjoškolci i srednjoškolke u Hrvatskoj, i to do kraja lipnja

Cjepivo protiv HPV-a je cjepivo protiv raka  i pruža jedinstvenu mogućnost prevencije opasnih bolesti uzrokovanih ovim virusom od kojih obolijevaju žene i muškarci. U sklopu javnozdravstvene kampanje „Druga prilika“, organiziraju se javne tribine na temu cijepljenja protiv HPV-a i zaštiti koju cjepivo pruža protiv čak šest vrsta raka.

Nedovoljna informiranost o sigurnosti cjepiva i zaštiti koju ono donosi te brojne zablude i predrasude o HPV infekciji glavni razlozi suzdržanosti kod donošenja odluke o cijepljenju, što pokazuju i istraživanja provedena na tu temu. Zato je važno i roditelje educirati o prednostima cijepljenja protiv HPV-a kako bi mogli donijeti informiranu odluku o zdravlju svoje djece.

Organizatori su Županijska liga protiv raka – Split, SVE za NJU i  Hrvatski zavod za javno zdravstvo, a tribina se održava 27. svibnja u 16 sati u Gradskoj knjižnici Marka Marulića, Središnja knjižnica, Ulica slobode 2.

Odgovornost za informiranje i educiranje o HPV infekciji na temelju stručnih i znanstveno utemeljenih informacija je na svima nama, zato nam se pridružite na javnoj tribini kako bismo zajedno doprinijeli uspješnijoj prevenciji i liječenju bolesti povezanih s humanim papiloma virusom i zaštitili zdravlje mladih.

hr Wed May 22 2019 14:01:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5ce519ff29111cb4988b45b0/80
Foto: PIXABAY

Neshvaćeni i zanemareni: Predstava koja će vam približiti svakodnevicu gluhoslijepih i slijepih

Splitska premijera predstave "Neshvaćeni i zanemareni" održat će se u Splitu u četvrtak, 23.svibnja, s početkom u 17 sati u Hotelu Dujam u Prezentacijskoj dvorani.

Svi akteri ove predstave pripadnici su specifične jezično-kulturne manjine gluhoslijepih i gluhih osoba i ovim putem preniiet će publici vlastitu percepciju svijeta u kojem žive putem d-o-d-i-r-a, a istovremeno pokušati približiti svoiu svakodnevnicu široj javnosti. 

Predstava "Neshvaćeni i zanemareni" jedinstvena je prilika u kojoj će publika moći iskusiti različite mogućnosti komuniciranja, doživjeti i osjetiti kako je to biti drugačiji, biti neshvaćen i zanemaren.

Predstava je nastala u organizaciji Dramskog studija Dodir, koji okuplja gluhoslijepe osobe iz lokalnih udruga cijele Hrvatske, okupljenih pod krovnom organizacijom - Hrvatskim savezom gluhoslijepih osoba Dodir, koji ove godine obilježava 25 godina djelovanja u borbi protiv socijalne deprivacije gluhoslijepih osoba. 
hr Wed May 22 2019 11:44:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5ce4f4f329111c4e988b45de/80
Foto: PIXABAY

Istina ili mit: Je li smeđi šećer uistinu bolji izbor od bijelog?

Obje vrste šećera sadrže gotovo jednake nutritivne vrijednosti. Zbog toga što je manje obrađen, smeđi šećer sadrži neku količinu minerala poput kalcija i kalija, dok je bijeli šećer čista saharoza bez vitamina ili minerala.
Skloni smo vjerovati da su smeđe namirnice zdravije od bijelih, primjerice kada je riječ o šećeru ili riži.

Zašto je to tako?

Smeđi šećer je nešto manje obrađen u odnosu na bijeli šećer. Za proizvodnju običnog šećera, sok od šećerne trske se najprije prokuha i zatim filtrira kako bi se oblikovali kristali. Kristali se kasnije premještaju u centrifugu koja sadrži melasu, tvrdi Večernji list.

Bijeli šećer je podvrgnut daljnjoj preradi kako bi granule bile finije i uklonile melasu. Bijeli šećer je rafinirani šećer od šećerne trske i šećerne repe. Kako bismo najjednostavnije pojasnili razliku između ova dva šećera, reći ćemo da je smeđi šećer bijeli šećer koji nije prošao cijeli proces rafinacije pa zato zadržava određenu boju. Količina melase koja se dodaje određuje hoće li se raditi o svijetlo smeđem ili tamno smeđem šećeru, piše TOI. 

Obje vrste šećera sadrže gotovo jednake nutritivne vrijednosti. Zbog toga što je manje obrađen, smeđi šećer sadrži neku količinu minerala poput kalcija i kalija, dok je bijeli šećer čista saharoza bez vitamina ili minerala. Glavna razlika je, osim boje, u ukusu. Smeđi šećer ima intenzivniji okus. Danas će mnogi s manjom grižnjom savjesti u svoj čaj ili kavu staviti veću žlicu smeđeg šećera jer smatraju kako će to biti "manje zlo". No, u krivu su. Obje vrste šećera su i dalje - šećer i imaju jednak učinak na zdravlje.

Za zdraviji izbor, birajte nerafinirani smeđi šećer. Smeđi šećer se koristi za pečenje kolača, ali ponekad i u slanim receptima. Smeđi šećer možete zamijeniti bijelim u samo ponekim receptima jer, budući da smeđi šećer sadrži melasu, utječe na teksturu pečenih kolača, pa vodite računa da morate prilagoditi i ostatak sastojaka u receptu. Smeđi šećer nije zdraviji od bijelog šećera. Ne dopustite da vas boja zavara. Smeđi šećer sadrži 17 kilokalorija po žličici, a bijeli šećer 16 kilokalorija.
hr Wed May 22 2019 09:10:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .