Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5881cdc61eea8fe1118b45d5/80

Ovo su grešake koje radimo kada doručkujemo

Pokušajte započeti dan s dva tvrdo kuhana jaja i jabukom, ili jogurtom u koji ste dodali chija sjemenke...

Bez obzira kakav stav imate prema prvom jutarnjem obroku, on može poboljšati vaše zdravlje i pozitivno utjecati na opseg vašeg struka. Problem nastaje kada biramo kalorijske 'bombe', odnosno namirnice pune šećera i masti koje imaju suprotan učinak od željenog.

1. Izbjegavamo proteine
Kremasta kava i kolačić poput muffina čest je izbor ako prvi jutarnji obrok jedemo s nogu, izvan doma. Riječ je o finoj kombinaciji za oči i želudac, kojoj nažalost nedostaje proteina.

Istraživanja su pokazala da doručak baziran na proteinima uravnotežuje količine šećera u krvi i smanjuje nagle napade gladi. Pokušajte započeti dan s dva tvrdo kuhana jaja i jabukom, ili jogurtom u koji ste dodali chija sjemenke. 

2. Pretjerujemo sa sokom

Voćni sok može biti odličan izvor vitamina i minerala, ali nije alternativa konzumaciji voća. Za usporedbu, jedna prosječna naranča ima oko šezdeset kalorija dok čaša soka od istog voća gotovo dvostruko više.

Pritom valja znati i da u soku nedostaje prehrambenih vlakana, kojih ima u obilju u prirodnoj voćki. Nova studija objavljena u časopisu Appetite pokazala je i da osobe koje piju mnogo soka imaju veći krvni tlak od onih koji to čine tek povremeno. - upozorava zadovoljna.hr

3. Jedemo krive masti
Poznato je da tijelo treba masti da bi moglo normalno funkcionirati. No to ne znači, da treba s njima pretjerivati, a osobito ako je riječ o zasićenim masnim kiselinama poput maslaca ili slanine. Poznata njujorška nutricionistica Bonnie Taub-Dix predlaže pravilnu distribuciju masnoća, pa za doručak preporučuje kombinaciju zdravih masti poput grčkog jogurta s malo nasjeckanih oraha.

4. Dodajemo umjetna sladila
Ako nešto nema kalorija, ne znači i da nema negativnih posljedica na naša tijela. Studija iz časopisa Nature je pokazala da umjetna sladila mogu narušiti ravnotežu bakterija u želucu koje rezultiraju pojačanom potrebnom za fruktozom kako bi se osjećali zadovoljnima.
Nutricionist Brooke Alpert iz tvrtke B Nutritious sugerira ispijanje kave bez ikakvih sladila, ali s dodatkom začina poput cimeta koji će potaknuti rad metabolizma.

5. Predugo čekamo na doručak
Ako prvi obrok u danu jedemo tek nakon nekoliko sati od buđenja, odnosno tek kad vas podsjeti kruljenje želuca, veće su šanse da ćemo 'pretjerati' s konzumacijom hrane, te završiti s kakvom kaloričnom 'bombicom' u ruci. Iako ne postoji službeni raspored kada bismo trebali jesti prvi obrok u danu, valja pripaziti da nam tijelo nije izgladnjeno.

6. Ne pazimo na veličinu namirnica 
Vjerovali ili ne, no veličina namirnice utječe i na količinu hrane koju unosimo u organizam. Studija sa sveučilišta Penn State je pokazala da osobe pojedu i do osamdeset kalorija više po obroku kada konzumiraju žitne pahuljice manjeg oblika.

Glavni razlog za to je što mjere željenu količinu 'odokativnom' metodom. Umjesto toga, koristite se kuhinjskom vagom i pojedite upravo onoliko hrane koliko treba vašem organizmu.

7. Jedemo preobilne obroke
Preskakanje doručka nepovoljno utječe na organizam kao i preveliki obroci. Velike količine hrane opteretit će tijelo, usporiti metabolizam te vas uspavati. Umjesto toga treba birati obroke sastavljene od uravnoteženog omjera proteina i ugljikohidrata koji nam daju dovoljno energije za početak radnog dana. - piše Zadovoljna

hr Tue Apr 10 2018 08:28:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5f2feea4daf72dd55f8b45ac/80
Foto: DalmacijaNews

FOTOGALERIJA Sinj slavi, vrte se janjci i prodaje drvenarija, centar grada briljantno ukrašen

Kako izgleda centar Sinja donosimo u fotogaleriji.
Sinj slavi. Alkarski dan od ranog je jutra primamio brojne znatiželjnike i goste u centar Dalmatinske zagore. Unatoč pandemiji koronavirusa i posebnoj epidemiološkoj situaciji Sinjani ne znaju za loše slavlje. Već nekoliko dana svoje balkone, prozore, vrtove uredili su autohtonim simbolima i znamenjem Hrvatske kao 'prozor u svijet' i sliku za sve one koji nisu ovih dana u Sinju.

'Sinjske Feralke' okitile su uži centar grada. Prostor ispod crkve zablistao je s kočijom, starim prozorom i umjetninama koje privlače uzdahe i slike svih prolaznika.

Sinjska gradonačelnica Kristina Križanac pozvala je još jednom sve sugrađane i goste na odgovornost te je istaknula kako ne sumnja da će Sinjani biti dobri domaćini.

Iako je najavljeno kako će izostati vanjskih proslava, najhrabriji su dovezli i svoje proizvode. Najzanimljiviji su bili janjci i odojci koji su se pekli u sinjskom Parku.
hr Sun Aug 09 2020 14:27:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5f2ee1d0daf72d1a5e8b4573/80
Foto: Dalmacija News

FOTOGALERIJA Sinj okupan suncem uživao u 305. Čoji

Sve je spremno za 305. Alku.
305. Čoja po lijepom je vremenu premašila očekivanja. Dobro ispunjeno Trkalište uživalo je u generalnoj probi pred sutrašnje veliko natjecanje - 305. Sinjsku Alku koja kreće od 16:30 sati.


hr Sat Aug 08 2020 19:38:36 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5f2eb7d1daf72db85b8b4626/80
Foto: makarsko-primorje.com

Završna večer: Gatsko kulturno ljeto zatvara makarsko kazalište Zlatousti sa svojom hvaljenom predstavom “Ufo”

U 21 sat, na platou pored župne crkve u Gatima u goste stiže amatersko makarsko kazalište Zlatousti sa svojom hvaljenom predstavom “Ufo”.
Riječ je o predstavi koja na humorističan načini i izričajem svojstvenim Dalamatinskoj zagori progovara o ljudskim manama pokušavajući dočarati što bi se sve moglo dogoditi kad u mjesto „Kiljevce“ na kraju svijeta sleti neidetificirani leteći objekt.

To slijetanje u mještanima budi zatomljene apetite i želju za brzom zaradom, te pokreće lanac događanja u čijem središtu je tamošnja gostionica te njezini vlasnici i redovni gosti.

Kao i prethodne dvije večeri, u kojima su gosti u Gatima bili HNK Split, te glumačka družina Histrioni, u organizaciji se pridržavaju epidemioloških mjera - razmak stolica, fizička distanca, dezinfekcija ruku, gledalište je na vanjskom prostoru.

Ulaz na predstavu je besplatan.
hr Sat Aug 08 2020 16:34:18 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5f2e4977daf72de45a8b45d7/80
Foto: Unsplash

Plivanjem do tijela iz snova: Koji stil odabrati za oblikovanje određenog dijela tijela?

Plivanje se preporuča svima, bez obzira na zdravstveno stanje, samo se određena boljka mora prilagoditi stilovima plivanja koje u tome slučaju možemo izvoditi.

Plivanje je mnogima jedna od omiljenih ljetnih aktivnosti, bilo da je riječ o kupanju u moru, jezeru ili bazenu. Osim što je svima lako dostupno, ima i brojne zdravstvene prednosti, ali i mogućnost utjecanja na oblikovanje našeg tijela.

Plivanje se preporuča svima, bez obzira na zdravstveno stanje, samo se određena boljka mora prilagoditi stilovima plivanja koje u tome slučaju možemo izvoditi.

Riječ je o vrsti rekreacije koja ima izuzetno pozitivan učinak na naše cjelokupno zdravlje. Ne samo što se ostvaruju aerobni učinci tjelesne aktivnosti nego se istovremeno jačaju i sve mišićne skupine našeg organizma: na rukama, ramenima, leđima, stražnjici, prsnom košu i nogama.

To se događa zato što je otpor koji pruža voda čak 10 do 15 puta veći od onog koji nam pruža zrak, pa će samim time vježbanje biti mnogo učinkovitije. Drugim riječima, u vodi djeluje sila uzgona koje nema u zraku pa se zato otpor našim mišićima pruža se iz svih smjerova, a istodobno voda rasterećuje mišiće i zglobove, što nije slučaj kada vježbamo izvan vode.

Postoji nekoliko stilova plivanja, a iako je najbolje kombinirati ih sve dopušta li nam to zdravstveno stanje jer će to najbrže dovesti do zatezanja i oblikovanja čitavog tijela, većina nas želi poraditi na određenom dijelu kojim možda nismo zadovoljni. Srećom, plivanje ima rješenje i za to pa u nastavku donosimo dobrobiti pojedinog stila plivanja.

Treba napomenuti da je potrebno plivati najmanje pola sata tri puta tjedno kako bi se ostvario učinak vježbi i postigli zaista vidljivi rezultati. Kod svih stilova plivanja važno je tijelo držati što je vodoravnije moguće kako ne bi došlo do ozljeda vratne kralježnice.

1. Prsno plivanje za oblikovane ruke i bedra
Stil plivanja kojem se najčešće okreće velik broj žena svakako je prsno plivanje. To je ujedno najsporija tehnika plivanja koja zahtijeva veću snagu ramena i nogu, pa samim time utječe na njihovo oblikovanje.

Stalni zamasi koje moramo raditi nogama utječu i na smanjenje celulita, dok se na rukama smanjuje neželjeno masno tkivo koje smeta mnogim ženama. Osim toga, tijekom prsnog plivanja istegnuti su naši trbušni mišići, što će povoljni utjecati i na oblikovanje „pločica“. No najviše od svega utječe na prsne mišiće.

Ipak, ako imate problema s donjim, tj. lumbalnim dijelom kralježnice, svakako izbjegavajte taj stil jer se u suprotnom stanje može pogoršati zbog toga što se kralješci i diskovi istežu tijekom vježbe.

2. Leđno plivanje za oblikovana ramena i trbušne mišiće
Nešto aktivniji stil plivanja u kojem je potrebno kombinirati naizmjenične zamahe desne i lijeve ruke te nogu, uz okretanje lica prema gore i s leđima na vodi jest leđno plivanje. Kako radimo intenzivne zamahe rukama prema iza, izduženo je naše čitavo tijelo, a napose to dolazi do izražaja kod trbušnih mišića.

Zato je ovaj stil idealan za sve one koji se bore s masnim naslagama na predjelu trbuha. Štoviše, zbog dodatnog opterećenja vode ovo se smatra mnogo učinkovitijom vježbom od bilo koje verzije izvođenja trbušnjaka, pa čak i planka.

Također, zamasi rukama snažno utječu na oblikovanje ramena i ruku. Smanjuju masne naslage i sjajno definiraju čitavo područje ramena.

3. Kraul ili slobodni stil za čitavo tijelo
Kraul ili slobodni stil karakteriziraju naizmjenični zamasi lijevom i desnom rukom, lice je okrenuto prema površini vode, dok se naizmjeničnim udarcima nogama održava kretanje prema naprijed.

Učinak koji ostvaruje na čitavo tijelo jednak je aerobnom treningu, samo što će se u pola sata potrošiti znatno više kalorija nego da ga odrađujemo u teretani. Pogodan je za sve one koji nemaju ozbiljnih problema s kralježnicom, a prakticira li se redovito, značajno može utjecati na čitavo tijelo, baš kao aerobni trening u teretani.

Nije zanemariv ni način disanja koji je nužan tijekom plivanja i na koji nas na neki način voda „prisili“. Naime, plivanje zahtijeva mnogo dublje disanje, a upravo je to tehnika disanja koja se preporučuje svima koji su pod stresom, doživljavaju napad panike i naprosto se trebaju smiriti.

Samim time snižava se razina kortizola, odnosno hormona stresa, i umiruje se čitav organizam, zbog čega je plivanje preporučljivo i osobama koje pate od anksioznosti.

Dodatan savjet: Hodanje u vodi
Iako ovdje nije riječ o stilu plivanja, hodanje u vodi, što je najlakše izvesti u bazenu, ima jednak učinak na naše tijelo kao trčanje.

Hodanje je naša najprirodnija aktivnost, a dodatan otpor vode snažno će djelovati na naše mišiće i ojačati ih. Kako će se tijekom hodanja mijenjati pokreti trupa, tako će se učinak te vježbe s mišića nogu i ruku proširiti i na mišiće donjeg dijela leđa i trbuha, piše Zadovoljna.hr.

hr Sat Aug 08 2020 08:43:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .