Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5881cdc61eea8fe1118b45d5/80

Ovo su grešake koje radimo kada doručkujemo

Pokušajte započeti dan s dva tvrdo kuhana jaja i jabukom, ili jogurtom u koji ste dodali chija sjemenke...

Bez obzira kakav stav imate prema prvom jutarnjem obroku, on može poboljšati vaše zdravlje i pozitivno utjecati na opseg vašeg struka. Problem nastaje kada biramo kalorijske 'bombe', odnosno namirnice pune šećera i masti koje imaju suprotan učinak od željenog.

1. Izbjegavamo proteine
Kremasta kava i kolačić poput muffina čest je izbor ako prvi jutarnji obrok jedemo s nogu, izvan doma. Riječ je o finoj kombinaciji za oči i želudac, kojoj nažalost nedostaje proteina.

Istraživanja su pokazala da doručak baziran na proteinima uravnotežuje količine šećera u krvi i smanjuje nagle napade gladi. Pokušajte započeti dan s dva tvrdo kuhana jaja i jabukom, ili jogurtom u koji ste dodali chija sjemenke. 

2. Pretjerujemo sa sokom

Voćni sok može biti odličan izvor vitamina i minerala, ali nije alternativa konzumaciji voća. Za usporedbu, jedna prosječna naranča ima oko šezdeset kalorija dok čaša soka od istog voća gotovo dvostruko više.

Pritom valja znati i da u soku nedostaje prehrambenih vlakana, kojih ima u obilju u prirodnoj voćki. Nova studija objavljena u časopisu Appetite pokazala je i da osobe koje piju mnogo soka imaju veći krvni tlak od onih koji to čine tek povremeno. - upozorava zadovoljna.hr

3. Jedemo krive masti
Poznato je da tijelo treba masti da bi moglo normalno funkcionirati. No to ne znači, da treba s njima pretjerivati, a osobito ako je riječ o zasićenim masnim kiselinama poput maslaca ili slanine. Poznata njujorška nutricionistica Bonnie Taub-Dix predlaže pravilnu distribuciju masnoća, pa za doručak preporučuje kombinaciju zdravih masti poput grčkog jogurta s malo nasjeckanih oraha.

4. Dodajemo umjetna sladila
Ako nešto nema kalorija, ne znači i da nema negativnih posljedica na naša tijela. Studija iz časopisa Nature je pokazala da umjetna sladila mogu narušiti ravnotežu bakterija u želucu koje rezultiraju pojačanom potrebnom za fruktozom kako bi se osjećali zadovoljnima.
Nutricionist Brooke Alpert iz tvrtke B Nutritious sugerira ispijanje kave bez ikakvih sladila, ali s dodatkom začina poput cimeta koji će potaknuti rad metabolizma.

5. Predugo čekamo na doručak
Ako prvi obrok u danu jedemo tek nakon nekoliko sati od buđenja, odnosno tek kad vas podsjeti kruljenje želuca, veće su šanse da ćemo 'pretjerati' s konzumacijom hrane, te završiti s kakvom kaloričnom 'bombicom' u ruci. Iako ne postoji službeni raspored kada bismo trebali jesti prvi obrok u danu, valja pripaziti da nam tijelo nije izgladnjeno.

6. Ne pazimo na veličinu namirnica 
Vjerovali ili ne, no veličina namirnice utječe i na količinu hrane koju unosimo u organizam. Studija sa sveučilišta Penn State je pokazala da osobe pojedu i do osamdeset kalorija više po obroku kada konzumiraju žitne pahuljice manjeg oblika.

Glavni razlog za to je što mjere željenu količinu 'odokativnom' metodom. Umjesto toga, koristite se kuhinjskom vagom i pojedite upravo onoliko hrane koliko treba vašem organizmu.

7. Jedemo preobilne obroke
Preskakanje doručka nepovoljno utječe na organizam kao i preveliki obroci. Velike količine hrane opteretit će tijelo, usporiti metabolizam te vas uspavati. Umjesto toga treba birati obroke sastavljene od uravnoteženog omjera proteina i ugljikohidrata koji nam daju dovoljno energije za početak radnog dana. - piše Zadovoljna

hr Tue Apr 10 2018 08:28:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b9ca3cbcb557af5ab8b45f7/80

Nećete vjerovati što sve dobrostojeći, moderni roditelji traže od dadilja

Poželjno je da dadilja danas zna baratati pištoljem, masirati, šišati ili pak voziti specijalno vozilo za led.. naravno sve to dobro se plaća

Donedavna je među dobrostojećim Njujorčanima bilo poželjno da dadilja njihove djece zna dodatni strani jezik kojem bi ih naučila te da zna kuhati zdravu, egzotičnu hranu, piše Život i stil.

Danas je situacija puno drugačija i veliki izazovi su stavljeni pred dadilje. Žene koje čuvaju djecu moraju vladati brojnim drugim vještinama. Prema anketi New York Posta roditelji očekuju da dadilja zna masirati, frizirati ili pak biti instruktorica joge. 

"Jedan otac je rekao da njega dadilja dvaput tjedno po 90 minuta masira. Naravno za to joj dodatno plati. Jedna obitelj tražila je dadilju koja zna voziti zamboni kako bi im mogla biti od koristi na klizanju. Drugoj obitelji je bilo važno da dadilja zna rukovati vatrenim oružjem kako bi plašila medvjede. Jedna majka je tražila dadilju koja zna šišati i raditi frizure kako bi njezine djevojčice i ona uvijek bile dotjerane.

"Dobrostojeće obitelji imaju svoj pogled na ovaj posao. Kada intervjuiraju dadilje vode računa o tome da dobiju što više usluga od jedne osobe. Naravno to i plate. Dadilja s puno vještina može godišnje zaraditi 185.000 dolara", kaže David Youdovin, šef tvrtke koja zapošljava dadilje i domaćice.   

hr Thu Sep 20 2018 19:50:57 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5ba3c63acb557a44af8b47db/80
Foto: Pixabay

Svaki treći rabljeni auto ima neispravne zračne jastuke ili ih uopće nema! Evo kako ćete provjeriti!

Preko OBD konektora i dijagnostičkog uređaja može se utvrditi je li zračni jastuk (airbag) ispravan ili neispravan te je li uopće ugrađen, a 'crash data' otkriva i je li auto imao sudar. Provjera 'zlata vrijedi'...

Pri sudaru, čak i manjeg intenziteta, ako se otvori zračni jastuk (airbag), odnosno jastuci, cijena popravka 'leti u nebo'. Naime, uz sklop zračnog jastuka i njegovu oplatu u volanu ili armaturi, treba izmijeniti i sustav za aktiviranje te elektronički-inercijski senzorski sustav i upravljački elektronički modul, piše Autoportal.

Ako se sve ne napravi kako treba, na instrumentnoj ploči gori lampica sustava zračnog jastuka. No, kako su veliki troškovi u pitanju, mnogi potom, radi 'štednje', kod elektroničara trajno ugase signalnu lampicu, a u kućište vrate iskorišten zračni jastuk i stave samo novi plastični pokrov. 

Događa se i da se iz automobila koji se prodaje, pogotovo ako ide u izvoz, skida ispravni zračni jastuk, s aktivacijskim i senzorskim sklopom, prodaje na 'crnom' tržištu i 'pro forma' ugrađuje već iskorišteni. Dakle, pri kupnji rabljenog provjerite i tu mogućnost. 

Provjera se najbolje obavlja u ovlaštenom servisu ili kod dobrog auto-elektroničara, na dijagnostičkom uređaju. 

Dijagnostički se uređaj spaja preko OBD priključka te se unošenjem podataka o proizvođaču i vozilu ulazi u sigurnosni sustav, koji jasno pokazuje je li zračni jastuk ispravan ili neispravan, odnosno je li 'fake' ugrađen već iskorišteni (aktivirani). 

Preko 'crash data' usto se može provjeriti je li automobil imao sudar. Dakle, pri kupnji rabljenog auta ne idite 'grlom u jagode'. Uz sve bitne provjere, karoserije, podvozja, motora, prijenosa..., provjerite i stanje zračnih jastuka. Važno je, jer o tome, u sudaru, ovise životi vas i putnika u autu. 

Ako ste prevareni, popravak je skup, izlažete se neugodnostima pri traženju odštete, a ishođenje pravde na sudu dugotrajno je i neizvjesno te zahtjeva početna ulaganja, za odvjetnika, tužbu...

hr Thu Sep 20 2018 18:10:04 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5893389bb47398ce058b4573/80
Foto: Pixabay

Zašto se parovi najčešće razvode?

Možda vam ovo pomogne da otvorite oči i na vrijeme riješite bračne razmirice.

Sreća, idila, romantika i samo ljubav. Na početku je uvijek sve savršeno, ili barem donekle savršeno. No, kada vas stvarni život opali po leđima, dođu i problemi… Nije svakom braku predodređen uspjeh, a to najbolje zna američki odvjetnik za razvode Andrew Vaughn, piše portal Živim.

On je u svojoj bogatoj karijeri vidio sve verzije propalih ljubavi te navodi 5 najčešćih razloga zašto parovi dolaze u njegov ured. Možda vam ovo pomogne da otvorite oči i na vrijeme riješite bračne razmirice.

 

Ne traže pomoć u slučaju depresije ili ovisnosti

Odbijanje pomoći kad je riječ o mentalnom zdravlju je veliki problem koji pogađa brojne parove.

- Dolaze mi ljudi koji vjerojatno ne bi ni došli u moj ured, da je njihov partner/partnerica potražio pomoć šest mjeseci ranije - govori odvjetnik. Dodaje da su muškarci ti koji su tvrdoglavi i koji odbijaju pričati o svojim problemima. Nakon godina nagovaranja, žena jednostavno dođe do točke pucanja.

Život s partnerom kojem je narušeno mentalno zdravlje veoma je izazovan i usprkos ogromnim naporima uloženim u spas braka, on se vrlo često raspada. Mnogi muškarci osjećaju kako gube muževnost kad priznaju da su depresivni, ali prava je snaga u tome da kažu da nisu dobro i da im je potrebna pomoć.

 

Frustracije oko novčanih problema

Ne moramo ni govoriti da je manjak novca problem te da ovo lako može eskalirati i dovesti do opakih bračnih svađa.

- Partneri koji se ne slažu oko financija i često raspravljaju o novcu imaju znatno veće šanse za razvod od onih čije se neslaganje vrti oko odgoja djece, odnosa s članovima obitelji ili seksa - rekao je.

 

Nevjera

Emocionalna nevjera vrlo često završi i kao ona fizička. I dok mnogi parovi zahvaljujući bračnom terapeutu ipak uspiju prevladati ovo teško razdoblje, nerijetko se događa da se osoba zaljubi u tu drugu osobu i onda spasa nema - govori odvjetnik.

 

Dodaje da je to povezano s nedostatkom intimnosti u braku i s uzimanjem partnera zdravo za gotovo. Intimnost treba njegovati, hraniti i održavati. I kada život uzme maha seks pada na kraj liste prioriteta. Kažu da on nije najvažniji, ali ako ga nema, onda dolazi do velikog problema.

 

Nedostatak brige

Rutina, rutina, rutina. Lako se zna dogoditi da partneri sve rjeđe pokazuju koliko se vole, cijene i koliko se brinu za osjećaje onoga drugog. Razgovaraju samo o djeci i onome što će jesti… Odvjetnik navodi kako brakovi imaju tendenciju da ne uspiju kad jedan (ili oba) partner prestane brinuti za drugog i kad se ljubav i prijateljstvo pretvore u ljutnju i zamjeranje.

- Nemojte da prođu tjedni ili mjeseci, a da ne odete na spoj. I nemojte uzimati partnera zdravo za gotovo. Mali znak pažnje, komplimenti, slatka poruka mogu učiniti čuda. Njegujte svoj odnos sa zdravom dozom ljubavi i pažnje - savjetuje.

 

Ne žele otići kod bračnog terapeuta

Začudili biste se koliko uspješna zna biti bračna terapija. Nedavno sam spasio 25-godišnji brak samo zato što sam uspio par nagovoriti da nju odu, kaže Vaughn. Dodaje da nije gotovo dok niste spremni porazgovarati sa stručnjakom i staviti stvari u perspektivu.

hr Thu Sep 20 2018 15:58:09 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/58d77d89b47398cfd78b456d/80
Foto: Pixabay

Roboti će nam ukrasti posao? Proizvođači automobila se ne slažu

Već godinama slušamo lamentiranja pojedinih interesnih skupina kako će roboti ljudima ukrasti poslove, no baš kao što su i šivaće mašine ljudima samo povećale produktivnost, olakšale proizvodnju i smanjile troškove izrade, te samim time konačnu cijenu proizvoda - tako i robotika industriji donosi novu dimenziju

Ljudski faktor, ipak, još uvijek je nezamjenjiv, čemu svjedoče i podaci iz automobilske industrije.

Od 13 proizvođača automobila, čije su dionice javno izlistane na svjetskim burzama, a koji broje više od 100.000 zaposlenih - čak ih je 11 u posljednje četiri godine povećalo broj radnika i to za nezanemarivih 11 posto, piše Bloomberg.

Proizvođači automobila na najbrže rastućem kineskom tržištu preferiraju ljudski rad jer zahtjeva manje inicijalne investicije, dok na razvijenim tržištima kompanije koje su već prošle ciklus automatizacije većinom proširuju kadrove unutar sektora za istraživanje i razvoj kako bi se prilagodili nadolazećoj eri električnih i autonomnih vozila.

Upravo bi ove dvije sfere industrije i trebale izazvati tektonski poremećaj za proizvođače automobila i broj zaposlenih, budući da bi se potreba za sastavljanjem motora s unutarnjim izgaranjem trebala značajno smanjivati.

Od trinaest proizvođača nad kojima je provedeno istraživanje, samo su General Motors i Nissan zabilježili pad broja zaposlenika. GM, doduše, zbog prodaje Opela PSA grupi.

Nažalost Bloombergova analiza nema podatke o plaćama, pa tako ne znamo je li povećan broj radne snage bio praćen i rastom primanja zaposlenika, piše tportal.

hr Thu Sep 20 2018 15:57:37 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .