Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5c2b4c4d0e4938df688b457f/80
Foto: PIXABAY

Kome će ova godina zasjati? Veliki godišnji horoskop za 2019. godinu

Uđite u novu godinu pripremljeni i informirani, a u tome vam može pomoći godišnji horoskop za 2019. godinu. Doznajte što vas sve očekuje u ljubavi, zdravlju i karijeri te napravite plan koji će vam olakšati male i velike odluke.

OVAN
Jeste li spremni da se vaš svijet romantike, kreativnosti i odnosa s drugim ljudima zatrese? Godina 2019. fokusirat će se na sve aspekte vašeg ljubavnog života, kao i na integriranje vašeg suprotnog polariteta (vaga), što znači da ćete naučiti puno o ljepoti, miroljubivosti i pravdi.

Pružit će vam se bezbroj prilika da usavršite kako biti najbolji ljubavnik i partner.

To ne znači da ćete morati žrtvovati svoj autentični i vatreni borbeni duh, već da ćete naučiti što znači kompromis. U dubini duše ste istinski romantičar u vječnoj potrazi za predivnom i harmoničnom vezom i ove godine mogli biste je doživjeti kao nikada prije.

BIK
Pred vama je godina ekspanzije, rada koji će vas ispunjavati i blagostanja. Ako ste podlegli tipičnom ponašanju bika i zanemarili svoje potrebe te se posvetili rješavanju tuđih problema, što vas je iscrpilo, ovo je godina da povratite svoju životnu snagu kako biste mogli investirati u vlastiti život.

To vas neće činiti sebičnom i nebrižnom osobom, već osobom kakva vi po prirodi jeste – puna energije koju nesebično prenosi na voljene osobe. U 2019. bit ćete usredotočeni na komunikaciju, rad i dnevnu rutinu. Rutina je za vas jako važna, a dovest ćete je u ravnotežu redovitom tjelovježbom, s više sna i manje rada.

BLIZANCI
Sav vaš veliki trud u potpunosti će se isplatiti u 2019. godini. Nagrade i priznanja već su krenula u 2018., ali pravi zamah uspjeha tek stiže. Ovo je godina upornosti i isplativosti. Uz to, dobar priljev novca koji je počeo krajem prošle godine nastavit će se u ovoj godini.

U prvih šest mjeseci godine iskoristite velikodušni utjecaj Jupitera u financijskom području, a to znači da probate nešto i uštedjeti za crne dane. Možda je najbolja vijest godine da vas čeka dramatičan prelazak s rada na zabavu.

Umjesto da većinu vremena i energije posvećujete rutinskim radnim zadacima i predvidljivoj svakodnevici, težit ćete što više vremena uložiti u kreativnost i romantična ostvarenja.

RAK
U prvoj polovici godine iskoristite dobru sreću koju vam donosi Jupiter u vašem znaku prije nego što se u srpnju preseli u znak lava. Nemojte strahovati da će vam tada u potpunosti ponestati sreće. Naime, u srpnju počinje za vas vrlo povoljno jednogodišnje razdoblje što se tiče financija, zbog čega bi se počevši od ljeta vaša financijska situacija mogla jako poboljšati.

Od lani je vaše samopouzdanje u uzlaznoj putanji, a povećanje samouvjerenosti ove će vam se godine isplatiti na mnoštvo načina. Kako tvrdi Zadovoljna.hr konačno ste izišli iz svojeg oklopa i sada su vam zahtjevi puno veći! Uvidjet ćete koliko je važno da si kreirate život onako kako vi želite i živite ga po vlastitim pravilima, a ne onako kako drugi odluče i očekuju od vas za živite.

LAV
Vaša zvijezda u 2019. vinut će se u najveće visine i zasjati kao nikad prije! Pratit će vas nevjerojatna sreća, a vi ćete se zbog toga osjećati kao prava rock-zvijezda, što toliko priželjkujete i zaslužujete.

Prvu polovicu godine iskoristite za rad na samima sebi na unutarnjoj i duhovnoj razini jer će druga polovica biti puna iznenađenja kakvo niste mogli zamisliti ni u najluđim snovima.

Gotovo je nemoguće da ćete ove godine izbjeći ekstreme, no ipak ćete biti prisiljeni smiriti svoje verbalno izražavanje i govoriti mirnijim tonom. Budite spremni naučiti vještinu diplomacije i kompromisa kako biste održali normalnu komunikaciju s voljenim osobama.

DJEVICA
Poznati ste kao radoholičar, ali u 2019. promijenit ćete ploču i za vas će ovo biti godina odmora i guštanja u osami. Ako je ikada postojalo vrijeme da naučite kako se osloboditi obveza i opustiti, onda je to sada. U prvoj polovici godine nastavit će se vaš bogati društveni život, no do ljeta bit ćete spremni ući u fazu osamljenosti.

Previše druženja s drugima ustvari vas opterećuje jer ste među najosjetljivijim horoskopskim znakovima i često osjećate pritisak da morate pomoći i brinuti se za sve one koji dođu k vama sa željom da ih vodite, u čemu ste vi briljantni. Vaše umne i komunikacijske vještine bit će oštrije nego ikada.

VAGA
S 2019. vage nakon dugih 12 godina ponovno ulaze u pozitivno razdoblje. Na svim poljima mogu očekivati promjene nabolje. Tako će se na emotivnom planu realizirati mnoge stvari koje već predugo stoje u sjeni, a nakon što se odigraju, više ništa neće biti isto. Za vage 2019. bit će godina transformacije, i njih samih i njihove okoline.

Zato trebate biti dosljedni sebi, i prihvatiti sve izazove koji vas očekuju. Više nema isprika za nedostatak energije jer već u ožujku počinje snažan utjecaj zvijezda na vašu komunikativnost, šarm i neupitni talent za diplomaciju. Budite odvažni i samouvjereni, ali ne zaboravite iskoristiti svoju razigranu osobnost kako biste uživali u životu. 

ŠKORPION
Nakon turbulentne 2018. godine škorpioni konačno mogu odahnuti. Kušnje i avanture završile su te dolazi mirnije razdoblje u kojem ćete se dići poput ptice feniksa. Iz nove ćete godine najviše izvući ako ste dosljedni svojim vrlinama te koncentrirani na svoje želje.

Iako će vas Saturn dosta osamiti, preko njega ćete dobiti i prijeko potrebno vrijeme da preispitate sebe. Tako ćete i pronaći tajne izvore unutarnje energije jer vaša vas strastveost nikada ne napušta. Po prirodi ste osobe koje idu na sve ili ništa, pa će nanovo pronađena snaga definitivno povoljno utjecati na vaše raspoloženje i odlučnost da stvari napravite po svom. 

STRIJELAC
I dok je prošla godina bila vrijeme izolacije za strijelca, nova donosi razdoblje bogatog društvenog života. To pripadnicima ovog znaka i odgovara jer su po prirodi komunikativni te vole biti okruženi sa što više ljudi. Osjećaj zajedništva nešto je što Strijelcu pruža sigurnost, a zajedništva će biti napretek u idućih dvanaest mjeseci.

Zato okupite oko sebe obitelj, prijatelje i istomišljenike jer oni će vam dati snagu za ostvarenje svih ciljeva. Nije važno radi li se o ljubavi, poslu, duhovnosti ili umjetnosti jer sve možete postići sa svojim plemenom. Budite ambiciozni i računajte na podršku bližnjih.

JARAC
Što se tiče karijere, jarac će biti nezaustavljiv u 2019. godini. Planetarne energije u potpunosti su koncentrirane na postizanje vaših ciljeva te možete očekivati pravi procvat svog poslovnog carstva, bez obzira na njegovu veličinu. Isto tako, utjecaj Venere početkom godine navest će vas na preispitivanje prošlosti, pa možete očekivati susrete s mnogo starih prijatelja.

Neki od njih će vam možda postati i nešto više. Minula godina za jarčeve je bila vrijeme početaka u mnogim stvarima, što znači da ćete uskoro uživati u njihovim plodovima. Kako volite uživati u dobro odrađenom poslu, to će vam biti poseban užitak.

VODENJAK
Putovanja, avanture, duhovnost i unutarnji mi – to čeka vodenjake u novoj godini, koja će biti sve samo ne dosadna i uobičajena. Obilježena snažnim prisustvom Marsa i Jupitera, 2019. će otvoriti mnoga vrata vodenjacima, uključujući i ona duhovna. Ovo je odlična prilika da se počnete intenzivnije baviti stvarima koje vas zanimaju.

Mnogi će vodenjaci početi učiti strani jezik ili će se baviti nekim egzotičnim sportom. Što god da odaberete, poći će vam za rukom, posebno ako vas ispunjava i čini zadovoljnim. Iskoristite nalet energije za ostvarivanje svojih starih snova.

RIBA
S mirnim vodama ostavljenima iza sebe, ribe će uploviti u pravu revoluciju. Naime, 2019. će biti godina promjena i transformacija, što će povoljno utjecati na vašu kreativnost, predanost i zadovoljstvo. Imat ćete osjećaj stalne zaljubljenosti, a to će posebno ići na ruku ribama s umjetničkim pretenzijama.

Jupiter vas čuva u prvoj polovici godine, a u srpnju ćete morati donijeti neke važne i presudne odluke. To je također vrijeme u kojem ćete osjetiti vjetar u poslovnim jedrima, a financijska situacija također će biti na zavidnoj razini. Pažljivo birajte obveze, jer ćete se inače pretrpati i dovesti u nepotreban stres.

hr Tue Jan 01 2019 12:17:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/534883901799429e5daa3386/80

Zašto se ponekad trznete dok tonete u san?

Znanstvenici se slažu da je riječ o bezopasnoj i uobičajenoj pojavi oko koje se ne treba brinuti

Je li vam se ikad dogodilo da se naglo trznete dok padate u san? Riječ je o hipničkom trzaju, nenamjernom grčenju mišića dok osoba tone u san.

Live Science piše da je naziv dobilo prema hipnagoškom stanju, odnosno prijelaznom razdoblju između budnosti i sna. Grčevi mišića mogu nastati spontano ili mogu biti uzrokovani vanjskim podražajima poput zvuka ili svjetla. Neki ljudi tvrde da uz trzanje znaju doživjeti i halucinacije.

Neki znanstvenici vjeruju da stres, velike količine kofeina, umor i manjak sna mogu povećati učestalost i šanse za hipnički trzaj, no ta pojava još uvijek nije dovoljno istražena. Neki tvrde da tome može pridonijeti i povećana tjelesna aktivnost u večernjim satima.

Znanstvenici nisu sigurni zašto se točno javlja taj trzaj, no postoji nekoliko teorija. Jedna kaže da je to prirodni tjelesni prijelaz iz budnog u san te da se javlja kad živci zataje tijekom procesa. Još jedna popularna ideja temelji se na evolucijskoj teoriji te kaže da su ti grčevi zapravo drevni refleks primata na opuštanje mišića tijekom padanja u san. Primjerice, opuštanje označava da primat pada sa stabla te to uzrokuje brzo reagiranje mišića, piše Live Science.

Ipak, znanstvenici se slažu da je riječ o bezopasnoj i uobičajenoj pojavi oko koje se ne treba brinuti. - piše Index

hr Tue Jan 15 2019 19:53:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c3de4810e4938957c8b4575/80

Tko je izvođač: Duje Čop ili Luka Nižetić?

Još 2012. godine na Youtubeu je objavljena pjesma “Tamo gdje me srce vuče“, no kao izvođač navodi se Duje Čop.
"Hrvatski nogometaš Duje Čop s posljednjim hitom 'Tamo gdje me srce vuče'", stoji na engleskom jeziku u opisu videa. 

Netko ih je očito zamijenio...


hr Tue Jan 15 2019 14:47:56 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c2fc08e0e49388b6d8b456a/80
Foto: Pixabay

Učinite samo ovo i izbjegnite štetu koju sjedenje čini vašem tijelu

Čak i ako ne želimo, suvremeni način života i posao prisiljavaju nas da više sati dnevno provedemo sjedeći, što nikako nije dobro za zdravlje

Sjedilački način života loše utječe na zdravlje. Osim što opterećuje kralježnicu, višesatno svakodnevno sjedenje usporava cirkulaciju u zdjeličnom dijelu, utječe na plodnost, povećava rizik od kardiovaskularnih bolesti, pretilosti i prijevremene smrti, a loše utječe i na psihu jer je čovjek stvoren za kretanje.

No, znanstvenici imaju dobre vijesti. Tvrde da su pronašli način na koji možemo poništiti negativne učinke sjedenja i umnanjiti zdravstvene rizike.

Kažu da je dovoljno samo pola sata sjedenja zamijeniti bilo kojom tjelesnom aktivnosti i smanjit ćemo za čak 35 posto rizik od prijevremene smrti koji je povezan s nekretanjem. 

Savjetuju da prošetamo u pauzi za ručak, prije posla odradimo brzi trening u teretani ili jednostavno na posao dođemo pješice. 

Studija je provedena na 7,999 osoba starijih od 45 godina koje su četiri dana neprestano nosile senzore za mjerenje aktivnosti. 

Pokazalo se da i najmanja tjelesna aktivnost dobro utječe na zdravlje, a što je ona intenzivnija to su i učinci veći. Niska tjelesna aktivnost snizila je rizik od prijevremene smrti za 17 posto, dok je visoka tjelesna aktvnost taj rizik umanjila za 35 posto.

Bilo da se odlučite na intenzivni kratki trening ili žustru polusatni šetnju, učinit ćete jako dobru stvar za svoj organizam. Za one koji žele još više aktivnosti, zamijenite dizalo stubama i na svakih sat vremena sjedenja prošetajte pet minuta. 

- Sve se računa. Kratke, brze šetrnje, žustro penjanje po stepenicama, svaka tjelesna aktivnost pridonosi zdravlju", poručuje dr. Keith Diaz, autor studije sa Sveučilišta Columbia, piše zivotistil.hr

hr Tue Jan 15 2019 14:29:13 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c2b49dd0e4938e2688b4585/80
Foto: PIXABAY

Intuitivna prehrana: Možemo li jesti ono što naše tijelo samo traži - i mršavjeti?

U novoj godini mnogi od nas žele poraditi na svome pristupu zdravlju i prehrani. Jedan od načina na koji se to može učiniti je tzv. intuitivno jedenje.

Riječ je o pristupu prehrani koji nas vraća našim korijenima, nastoji prepoznati konkretne potrebe našeg tijela za određenim namirnicama, razbiti začarane krugove dijeta i u konačnici stvoriti zdraviji odnos s hranom. Naime, svi se mi rađamo s intuicijom za hranu.

Novorođenče plače kada je gladno, dijete vrtićke dobi također glasno izražava svoj osjećaj gladi i potrebu za određenom hranom, no kako starimo, tako nalazimo na sve više zabrana i suprotnih informacija sa svih strana. Nameću nam se i određeni trendovi u prehrani, no realnost je takva da svakom tijelu odgovaraju druge namirnice te je naprosto nemoguće da jedan oblik dijete odgovara svima.

Kako starimo, tako se i sve češće susrećemo s brojnim životnim izazovima pa često zbog tuge, depresije ili naprosto dosade posežemo na hranom, ne osjećajući pravu fizičku glad čija bi funkcija bila unošenje hrane radi preživljavanja.

Intuitivno jedenje nastoji promijeniti upravo to, a prema nagrađivanima autoricama koje su ovaj koncept predstavile široj javnosti, nutricionistkinjama i terapeutkinjama specijaliziranima za poremećaje u prehrani i intuitivno jedenje, Evelyn Tribole i Elyse Resch, postoji 10 pravila koja čine ovaj koncept.

1. Zaboravite na dijete 
Nijedna dijeta bez unošenja adekvatnih hranjivih namirnica dugoročno ne može biti održiva. Ako ste isprobali na desetke dijeta, tada vam je dobro poznat i jo-jo efekt, odnosno vraćanje izgubljenih kilograma i dodavanje novih. Intuitivno jedenje nastoji u potpunosti izbaciti ideju o dijetama.

2. Prepoznajte biološku glad 
Čitav smisao ovog koncepta je u tome da sami prepoznate kada ste zaista gladni, kada vam je hrana potrebna u svrhu preživljavanja i održavanja bioloških funkcija. To podrazumijeva barem tri obroka dnevno koja bi trebala biti bogata vlaknima, zdravim ugljikohidratima, zdravim mastima i proteinima. Jedenje kada samo tužni, depresivni ili osjećamo bilo koju drugu negativnu emociju treba ostaviti po strani. To nije istinska glad nego emocionalna glad.

3. Nemojte si postavljati zabrane 
Dakako, nije moguće uvijek jesti samo najzdravije namirnice, no to ne znači da se zbog toga morate loše osjećati. Kockica čokolade, tjestenina s umakom od vrhnja ili palačinka, ako se konzumiraju umjereno, neće naštetiti vašem zdravlju. U suprotnom, zabranite li si određene namirnice, lakše ćete doći u napast da ih u nekom trenutku konzumirate u prevelikoj mjeri, a ako se to ponavlja, neizbježno je nakupljanje kilograma.

4. Budite blagi prema sebi 
Dogodi li se ipak da u određenom trenutku konzumirate previše nezdravih namirnica, nemojte zbog toga biti strogi prema sebi, nazivati samu sebe pogrdnim imenima ili smatrati da ste potpuni promašaj. Baš se svakome može dogoditi da vrlo lako skrene s puta zdrave prehrane, ali se jednako tako može i vratiti na taj put. Priznajte da ste pogriješili, ali i osvijestite to da zbog toga niste loša osoba. Nemojte se nakon toga kažnjavati strogim dijetama kako biste „nadoknadili“ nekoliko dana loše prehrane.

5. Poštujte stanje u kojem ste siti 
Jednako je važno pažljivo osluškivati svoje tijelo i prepoznati kada smo zaista siti, a da ne osjećamo težinu u želucu. Znači li to da morate stati usred pola pojedene porcije, neka bude tako. Osvijestite koliko vam je hrane potrebno kako biste se osjećali sitima. S vremenom ćete naučiti pripremati manje porcije nego inače.

6. Naučite kako uživati u hrani 
U japanskoj kulturi prehrane nije važna samo nutritivna vrijednost i izgled poslužene hrane, nego i uživanje u procesu jedenja. Da bi to bilo moguće i u našem životu, treba jesti onu hranu u kojoj zaista uživamo. Kako će ona tijelu biti češće dostupna, ono će brže moći prepoznati kada stati te ćete u konačnici pojesti manje određene namirnice. Nemojte biti opterećeni hranom.

7. Prepoznajte emocije bez posezanja za hranom 
Najveći problem zbog kojih se mnogi od nas debljaju nije izravno povezan s hranom nego s mnogo dubljim problemima. Osim u specifičnim zdravstvenim slučajevima, poput problema sa štitnjačom, nakupljanje kilograma potječe od potisnutih emocija i teških životnih okolnosti.

Tada nam se hrana čini kao najbolji prijatelj, jedini koji ne osuđuje i koji je uvijek tu za nas. I tako sve počinje. Zato intuitivno jedenje nastoji u potpunosti prekinuti vezu jedenja i negativnih emocija. U konačnici, hrana neće riješiti naše probleme niti utišati emocije. Zadovoljit će nas na nekoliko minuta, a potom će sve opet biti po starom. Zato je važno odvojiti ideje emocija i hrane.

8. Poštujte svoje tijelo 
Svatko od nas je drugačije tjelesne građe. U tome veliku ulogu ima genetika, a to treba imati na umu kada je riječ o želji za promjenom vizure tijela. Dakako, pravilnom prehranom i vježbanjem možemo značajno utjecati na oblik tijela i kilograme, no i tu postoje ograničenja kojih moramo biti svjesni. Netko tko je visok 180 cm neće moći imati zdravo tijelo bude li si kao idealnu težinu postavio granicu od 50 kilograma.

9. Vježbajte – i promatrajte kako se osjećate 
Kretanje je nužno za ljudsko tijelo, no pomisao na vježbanje mnogima je mrska. Zato odaberite nešto što vam predstavlja najmanji problem i u čemu se osjećate ugodno. Počnite s redovitim hodanjem ili pilatesom pa promatrajte kako se osjećate kada provodite tu aktivnost, a kako kada je preskačete. Usredotočite se na to kako se ponaša vaše tijelo u obje situacije. Ako vam je na pameti samo gubitak kilograma, vrlo ćete lako odgoditi odlazak na zakazanu aktivnost.

10. Poštujte svoje zdravlje 
Neka vam u svemu ovome zdravlje bude na prvom mjestu. Gubitak kilograma i zadovoljstvo odrazom u ogledalu bit će popratni učinci, no zahtijevat će vrijeme. Jedna proteinska čokoladica ili banana neće poboljšati vaše zdravlje, no svakodnevni zdravi odabiri i jedenje u situacijama kada smo zaista gladni hoće, piše zadovoljna.hr


hr Tue Jan 15 2019 14:24:34 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .