Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5d54230d29111cd6468b457e/80
Foto: Pixabay

Pune su skrivenih kalorija: Na ovih sedam "zdravih" namirnica obratite pozornost

Light verzija jogurta, "zdrave" žitarice, proizvodi "bez šećera"... Sva ta hrana navodi nas na to da u svoj organizam unosimo nešto što ima manje kalorija. No je li to zaista tako?

Kalorije su jedinica energetske vrijednosti hrane. Predstavljaju količinu energiju koju je potrebno donijeti 1 gramu da bi mu se temperatura promijenila za 1 Celzijev stupanj. Kada je riječ o prehrani, kalorije se odnose na energiju oslobođenu iz hrane tijekom procesa razgradnje, tj. probave.

Važno je spomenuti i to da se energetska vrijednost hrane na deklaracijama proizvoda navodi u kilokalorijama (kcal). Dakle, kada govorimo o kalorijama, zapravo se misli na kilokalorije.

Ženskom je organizmu u prosjeku potrebno 1500 kalorija dnevno za održavanje postojeće težine, i to ako je riječ o sjedilačkom načinu života, dok se kod muškaraca ta brojka penje na 2000 te povećava ako se on bavi sportom, baš kao i kod žena, piše Zadovoljna.hr

No često nas namirnice kojima smo okruženi znaju navesti na krivi trag te smo zbog načina na koji se pojedine namirnica oglašavaju uvjereni da jedemo nešto što je "zdravo". Upravo su takve namirnice koje donosimo u nastavku.

Dakako, ni jedna od ovih namirnica sama po sebi neće uzrokovati nakupljanje kilograma gleda li se izolirano, no kada se one kombiniraju međusobno ili s drugom kaloričnom hranom, svakako utječu na stvaranje masnih naslaga.

To ne znači da trebamo brojiti svaku kaloriju, no ako u ovom trenutku radimo na sebi i svome tijelu, dobro je znati u kojim se namirnicama kriju dodatne kalorije. Uz neizostavne light verzije mliječnih proizvoda i žitarica za koje odavno znamo da su prepune šećera, evo još nekih namirnica.

1. Kokosovo ulje

Kokosovo ulje ima vrlo široku primjenu u domaćinstvu te je bez njega vrlo često nezamislivo okrenuti se zdravijem načinu života. Jedna čajna žličica kokosova ulja ima 120 kalorija te 12 grama zasićene masti, što odgovara 60 posto potrebne količine masnoća u jednom danu. No kako mislimo da je mnogo zdravije od drugih biljnih ulja, što i jest činjenica, lako ćemo u tavu prije prženja dodati i do dvije-tri žličice, a time smo već unijeli više od dodatnih 300 kalorija u svoju prehranu.

2. Proizvodi bez glutena

Posljednjih je nekoliko godina postalo pomodno ne jesti hranu koja sadrži gluten, no ako ne patite od celijakije ili netolerancije na gluten, zaista nema razloga zašto bi se konzumirala hrana bez glutena. Proizvodi bez glutena nisu ništa zdraviji od onih koji ga sadrže; naprosto su samo namijenjeni spomenutim zdravstvenim stanjima. Ipak, kada posegnemo za tjesteninom bez glutena, uvjereni smo da sadrži i manje kalorija jer je riječ o razvikanoj, "zdravijoj" verziji. Istina ne može biti dalje od toga.

3. Pripremljene mješavine za koktele

Tijekom ljetnih mjeseci češće nego ikada posežemo za koktelima, a i u trgovinama se nudi velik izbor unaprijed pripremljenih mješavina. Iako se to na prvi pogled čini kao mnogo praktičnija i jeftinija opcija nego da kupujemo sve sastojke i miješamo ih sami zajedno, takve mješavine sadrže vrlo velike količine šećera. Srećom, postoje i ona ljetna pića koja možemo pripremiti sami s vrlo malo sastojaka, a imaju malo kalorija, javlja Zadovoljna.hr

4. Kupovna granola

Granola u obliku pločica s dodacima često se prezentira kao najjednostavniji način zdrave prehrane za kojom možemo posegnuti kada smo u gužvi ili izvan kuće. No upravo i ona ima vrlo visok postotak šećera, a premalo ostalih sastojaka.

Ipak, kako su zaista često praktične, potražite one koje u sebi imaju barem 4 grama proteina i vlakana te manje od 6 grama dodanog šećera. Također obratite pažnju na to da u sastojcima prvo navedeno bude zaista hrana poput badema, datulja ili jabuka.

5. Umak od rajčice

Baš kao i kečap, umak od rajčice koji koristimo u umacima zasićen je šećerom, ali i visokim postotkom natrija koji zajedno duže čuvaju svježinu proizvoda. Srećom, na tržištu postoje i verzije bez dodanog šećera, samo treba obratiti pozornost na deklaraciju. No uvijek je najbolja opcija da sami napravimo svoj umak od svježih rajčica kojih trenutačno ima u izobilju.

6. Zamjene za meso

Više nego ikada ranije naše su trgovine preplavljene proizvodima koju nude zamjenu za mesu. Namijenjeni u prvom redu veganima i vegetarijancima, ti proizvodi nude zamjene koje imitiraju kobasice, hrenovke, odreske i druge mesne prerađevine. No baš zbog toga što imitiraju drugu hranu, moraju biti itekako industrijski prerađene, a to nerijetko uključuje velike količine natrija, šećera i raznih emulgatora.

7. Salata s dresingom

Kada pazimo na ono što unosimo u sebe, vrlo često u restoranima posežemo za salatama, naročito u ovim ljetnim mjesecima. Međutim, ako je na tu salatu dodan dresing koji sadrži nešto više od maslinova ulja, soli, limuna ili pak jogurta, salata može postati prava kalorijska bomba. Zato je dobra ideja u restoranu zamoliti da vam donesu salatu bez dresinga pa je sami začinite dostupnim začinima.

hr Wed Aug 14 2019 17:05:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/59dc736fb9e03e3d7c8b456d/80

10 grešaka zbog kojih nam ajvar ispada loše

Cijeđenje povrća preko noći i postepeno dodavanje ulja pri kraju kuhanja ključni su za neodoljivi namaz...

Da se strpljenje nagrađuje, ajvar je odličan primjer. Guljenje, cijeđenje, pečenje i miješanje iziskuje vremena, ali zimnica u kojoj uživamo ostatak godine slastan je podsjetnik na uložen trud.

O ajvaru, kao i o svim narodnim receptima, može se od jutra do sutra raspravljati koje je sastojke bolje izostaviti, a koje pak valja dodati. Tako se susjedi "svađaju" ide li suncokretovo ili maslinovo ulje, tko dodaje češnjak, a tko ocat ili šećer. No bez obzira na sastojke koji će se naći u loncu, okus ovisi i o tome hoćete li napraviti neku od najčešćih pogreški.

Pogrešna matematika
Za dobar ajvar, ali i ostalu zimnicu, ključne su dobre i lokalne namirnice, ali i njihovi omjeri. Kad je riječ o povrću, ako ga ne radite samo od paprika -  na tri kilograma paprike ide kilogram patlidžana.

Mršave paprike
Prilikom kupnje zamolite trgovca da vam prereže papriku kako biste vidjeli koliko je debela, a dobro ju je i probati. O njezinoj debljini ovisi kvaliteta. Dobra je paprika fina, zrela i debela.

Kuhanje, a ne pečenje
Najslasniji ajvar ima finu aromu koja se ne može dobiti kuhanjem paprika. Pečenje na roštilju najbolja je varijanta, a preporučuje se onaj na prirodno drvo ili ugljen.

Prekratko pečenje
Papriku i patlidžane dobro operite i stavite na roštilj uz povremeno okretanje. Kad se naočigled kožica počne odvajati, paprika je pečena. Nije dovoljno da samo potamni, ali pazite i da povrće ne zagori.

Nedovoljno cijeđenje
Oguljene paprike stavite u cjedilo neka se cijede preko noći (najmanje 12 sati). I patlidžan se guli i cijedi. Ajvar će imati bolji okus, a vrijeme kuhanja upola će se smanjiti.

Nestrpljivo miješanje
Smjesu oguljenog, ocijeđenog i samljevenog povrća najprije stavlja u lonac dok tekućina ne ispari, a zatim dodaje sol koja dodatno izvlači tekućinu.

Ostavljanje sjemenki
Mnoge domaćice dodaju feferone, ali ako ne volite ljuto, dobro ih je očistiti od sjemenki kako vas ne bi iznenadio svojom pikantnošću. Od sjemenki valja očistiti i paprike i patlidžane.

Previše soli
Sol se dodaje postupno, a prije svakog kušanja smjese potrebno je malo ajvara ohladiti na tanjuriću. Proba li se vruć, činit će se bezokusnim.

Prljavi rubovi
Kako bi vaša zimnica trajala duže, staklenke obvezno moraju biti sterilizirane. No još uz ovaj trik bit ćete bez brige – prije zatvaranja poklopcem ne zaboravite obrisati rubove teglice alkoholnim octom.

Postupno hlađenje
Staklenke zatvorite steriliziranim originalnim poklopcima pa prebacite na pasterizaciju u pećnicu na 100 Celzijevih stupnjeva na sat do sat i pol. Isključite pećnicu i ostavite da se staklenke u njoj ohlade. Spremite ih u smočnicu, odnosno na mračno i hladno mjesto, piše punkufer.hr

hr Wed Sep 18 2019 18:47:44 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d824eba29111c2b888b457f/80

Namirnice koje čiste jetru i ubrzavaju sagorijevanje kalorija

Što god tijekom života pojedemo i popijemo, prolazi kroz našu jetru. Upravo zbog toga ovaj organ trpi i upija sve naše loše prehrambene navike i svojim radom štiti naše tijelo.

Želite li učiniti dobru stvar za svoje tijelo, a time i za svoju jetru, doznajte kako je održati zdravom i čime je "očistiti".

Masna i pržena hrana, nezdrava pića, alkohol i lijekovi glavni su neprijatelji naše jetre, koja u tijelu ima funkciju filtra koji čisti organizam od štetnih sastojaka. No upravo zbog teškog posla koji obavlja jetra može biti vrlo opterećena, a to može uzrokovati zdravstvene probleme.

S obzirom na to da jetra nije povezana s našim živčanim sustavom, bolesna jetra neće nas boljeti te je time bolest vrlo teško otkriti. No dobra je vijest to što se jetra regenerira i gotovo svaka šteta može se popraviti, piše zadovoljna.hr

NAMIRNICE KOJE ČISTE JETRU:

1. Češnjak - potiče stvaranje enzima koji pomažu tijelu izbaciti toksine.

2. Citrusi - bogati vitaminom C, citrusi su snažan antioksidans koji pomaže jetri da brže apsorbira štetne tvari.

3. Cikla - bogata flavonoidima, stimulira jetru i poboljšava njezin rad.

4. Zeleni čaj - sastojak katehin kojim je ovaj čaj bogat snažan je antioksidans koji čisti organizam.

5. Zeleno lisnato povrće - špinat, kelj, blitva i salata prepuni su klorofila te su vrlo učinkoviti u neutraliziranju i izbacivcanju toksina iz krvnog sustava.

6. Ananas - prepun je vitamina C te djeluje kao prirodni duiretik koji tijelo oslobađa od toksina.

7. Menta - lišće metvice bogato je flavanoidima koji djeluju kao snažan antioksidans.

8. Đumbir - vrlo moćan antioksidans koji ubrzava metabolizam pomaže kod izbacivanja masnoće iz tijela.

9. Orasi - sadrže velike količine omega-3 masnih kiselina te aminokiselina koje ubrzavaju proces detoksikacije.

10. Kupus - baš poput brokule i cvjetače, kupus snažno djeluje na enzime jetre, koji reguliraju i ubrzavaju njezin rad.


hr Wed Sep 18 2019 17:35:38 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5ce9257e29111c8ba58b456a/80

Važan za hormone štitnjače: Osam znakova da organizmu nedostaje mineral cink

Doznajte u kojoj ga hrani ima najviše i koji su znakovi da ga u organizmu nedostaje

Kako bi naše tijelo pravilno funkcioniralo, potrebne su mu i dovoljne količine minerala cinka. Doznajte u kojoj ga hrani ima najviše i koji su znakovi da ga u organizmu nedostaje.

Mineral cink jedan je od pet najvažnijih minerala za ljudsko tijelo, uz željezo, kalcij, magnezij i kalij. Cink ima nekoliko važnih ulogu u organizmu, između ostalog dopronosi kognitivnim sposobnostima i pamćenju te pomaže tijelu u proizvodnji važnog hormona štitnjače T3.

Nadalje, cink pridonosi boljem radu imunološkog sustava, diobi stanica, bržem zarastanju rana i obnavljanju tkiva te općenito rastu i razvoju čovjeka, zbog čega je važno da trudnice uzimaju dovoljne količine ovog vrijednog minerala.

Kamenice su jedan od najboljih izvora cinka, a sadrže i obilje selena koji doprinosi sintezi hormona štitnjače. Da biste u organizam unosili dovoljno svih hranjivih tvari, pravilo broj jedan je da što češće konzumirate različite vrste tamnozelenog lisnatog povrća.

Različite vrste žitarica također su bogate mineralima, a odličan su izvor i jaja i alge. Dodatne količine cinka mogu se unositi i pomoću dodataka prehrani.

Iako tijelo ne zahtijeva velike količine cinka, može se dogoditi da ga u organizmu nedostaje. Ljudsko tijelo nema sposobnost pohranjivanja rezervnih količina cinka što znači da je važno redovito dobivati dovoljne količine kroz hranu.

Nedostatak cinka može se manifestirati u obliku

1. akni, ekcema, suhe kože koja se peruta, seboreičnog dermatitisa ili alopecije

2. nespecifične oralne ulceracije ili bijelog sloja na površini jezika

3. respiratornih i gastrointestinalnih problema

4. gubitka apetita

5. letargičnosti

6. gubitka kose

7. sporog zarastanja rana

8. opadanja kose

S obzirom na to da se cink dobiven iz mesa u tijelu apsorbira puno učinkovitije, vegetarijancima se preporučuje konzumacija većih količina mahunarki, soje, graha, orašastog voća i prehrambenih proizvoda od cjelovitih žitarica. - piše Zadovoljna.hr.

10 namirnica koje sadrže najveće količine cinka:

1. Meso (naročito crveno, ali i dalje ga treba jesti u umjerenim količinama)

2. Školjke (kamenice, rakovi, škampi)

3. Mahunarke (slanutak, leća, grah)

4. Sjemenke (konoplje, lana, bundeve ili tikvice)

5. Orašasto voće (pinjola, kikiriki, indijski oraščićI i bademi)

6. Mliječni proizvodi (sir, mlijeko)

7. Jaja

8. Cjelovite žitarice

9. Neke vrste povrća (krumpir, grašak, kelj)

10. Tamna čokolada

hr Wed Sep 18 2019 14:48:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d821f5b29111c3b888b456a/80

Makarska Gourmet Expo 2019.: Prva gastro izložba makarskih restorana

Riječ je o gastro izložbi ugostiteljskih objekata Makarske i okolnih mjesta koju organiziraju uz podršku Turističke zajednice grada Makarske

Šefovi kuhinja mediteranskih i europskih regija (ŠKMER) pozivaju vas da u subotu popratite manifestaciju Makarska Gourmet Expo 2019

Riječ je o gastro izložbi ugostiteljskih objekata Makarske i okolnih mjesta koju organiziraju uz podršku Turističke zajednice grada Makarske s ciljem promocije lokalne gastronomije i podizanje kvalitete ugostiteljske ponude, a objedinjuje prezentaciju jela, kušanje, zabavni program i dodjelu priznanja najboljima. 

Za tu prigodu na Trgu 156. brigade će se postaviti stol dug više desetaka metara na kojem će sudionici manifestacije (ekipe restorana, konoba i hotela) iznijeti  tri slijeda (hladno u toplo jelo te desert) prethodno pripremljena u svojim objektima. 

Ocjenjivati će ih ŠKMER-ovi chefovi, ujedno međunarodni kulinarski suci, a zatim će svi posjetioci manifestacije imati priliku i kušati izložena jela. Pobjednik Makarska Gourmet Expoa 2019 će zavrijediti posebno mjesto u izdanju dvojezične publikacije "MAKARSKA menu 2020" te će biti imenovan ambasadorom makarske gastro ponude za narednih 12 mjeseci.

Program 21. rujna:

10:00 Početak zabavnog programa uz KLAPU BERULIA

10:30 Izlaganje jela na uređenim stolovima

Fotografiranje izloženih jela i timova objekata – za potrebe medija i "MAKARSKA menu 2020 kuharice na hrvatskom i engleskom jeziku"

11:00 Ocjenjivanje jela

11:30 Prigodni program na pozornici

12:00 Predstavljanje i podjela jela svim gostima i posjetiteljima

13:00 Proglašenje najboljih jela po kategorijama te pobjednika manifestacije uz zajedničko fotografiranje i intervjue.

Prezentacije i degustacije na izlagačkim štandovima.

HOTEL MIRAMARE: Sljubljivanje jela i vina za sudionike manifestacije Makarska Gourmet Expo

(17-19 h, 20. rujna, hotel Miramare, Makarska)
hr Wed Sep 18 2019 14:13:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .