Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5ac4d6002af47f845e8b47bc/80

Krajnji rok za legalizaciju: "Gradnja bez dozvole trajno devastira prostor i predstavlja gubitak za zajednicu"

Samo legalna gradnja povećava sigurnost i vrijednost pojedine nekretnine te omogućava kvalitetno prostorno planiranje naselja

Za manje od tri mjeseca točnije 30. lipnja 2018. godine istječe krajnji rok za legalizaciju, stoga se pozivaju svi građane, koji još nisu, da predaju zahtjeve za legalizaciju nezakonito izgrađenih građevina. Legalizacijom nezakonito izgrađenih građevina država nastoji riješiti višedesetljetni problem bespravne gradnje i uvesti red u prostorno uređenje države.

Samo legalna gradnja povećava sigurnost i vrijednost pojedine nekretnine te omogućava kvalitetno prostorno planiranje naselja. Jedino legalna gradnja može aplicirati za bespovratna sredstva iz EU fondova.

Uvjeti ozakonjenja ostaju isti odnosno može se legalizirati samo ona zgrada koja je nastala tj. koja je vidljiva na digitalnoj ortofoto karti Državne geodetske uprave izrađenoj na temelju snimanja iz zraka započetog 21. lipnja 2011. ili na drugoj državnoj digitalnoj ortofoto karti  ili katastarskom planu ili drugoj službenoj kartografskoj podlozi nastaloj do 21. lipnja 2011. Zgrade izgrađene nakon 21. lipnja 2011. ne mogu se ozakoniti temeljem Zakona o postupanju s nezakonito izgrađenim zgradama niti uz novi zahtjev.

Postupak legalizacije započinje podnošenjem zahtjeva za izdavanje rješenja o izvedenom stanju nadležnom županijskom ili gradskom upravnom odjelu koji izdaje akte za gradnju na području na kojem se građevina nalazi.

Tijek rješavanja zahtjeva može se pratiti preko podataka koji se javno objavljuju u Registru izdanih rješenja o izvedenom stanju (https://legalizacija.mgipu.hr/izvjesce) u kojem se dnevno ažuriraju podaci koje unose upravni odjeli i Agencija za ozakonjenje nezakonito izgrađenih zgrada (AZONIZ).

Podaci o legalizaciji

Do 30. lipnja 2013. godine, kada je Zakonom bio određen rok za predaju zahtjeva za ozakonjenje nezakonito izgrađenih građevina (legalizaciju), zaprimljeno je ukupno 826.948 zahtjeva. Do danas izdano je 635.113 rješenja po istima ili 76,80 %.

Najveći broj zahtjeva riješen je u pojedinim gradskim uredima i to Gradu Dubrovniku, Gradu Vukovaru, Gradu Bjelovaru, Gradu Zagrebu, Gradu Poreču te Gradu Virovitici – svi su riješili preko 90% zaduženih zahtjeva. Županijski uredi s visokim postotkom riješenosti su: Primorsko - goranska županija sa 75,06%, čiji zahtjevi se nisu prebacivali u AZONIZ; Međimurska županija, Osječko-baranjska županija, Virovitičko-podravska županija, Krapinsko-zagorska županija, Koprivničko-križevačka županija imaju visoki postotak riješenosti, ali je isti dijelom omogućen smanjenjem ukupnog zaduženja prebacivanje dijela zahtjeva na rješavanje u AZONIZ.

Najmanji postotak riješenih zahtjeva imaju upravni odjeli u Karlovačkoj županiji (49,06 % uz 6.800 zahtjeva prebačenih u AZONIZ) i Vukovarsko-srijemskoj županiji (51,41 % uz 11.950 zahtjeva prebačenih u AZONIZ) te upravni odjeli Grada Makarske (52,12 % uz 872 zahtjeva prebačene u AZONIZ) i Grada Trogira (55,95 % uz 450 zahtjeva prebačenih u AZONIZ). Detaljniji pregled dostupan je na: http://www.mgipu.hr/doc/AZONIZ/Pravom.rjesenja_registar-2018.pdf.

Izmjene i dopune Zakona iz 2017. godine omogućile su ponovno predavanje zahtjeva do 30. lipnja 2018. godine ali pod istim uvjetima ozakonjenja odnosno može se legalizirati samo ona građevina koja je nastala do 21. lipnja 2011. Temeljem tih izmjena i dopuna do sada je zaprimljeno 12.749 novih zahtjeva, a od tog broja riješeno ih je pravomoćno 3.914.

Za one građevine koje su bespravno sagrađene ili rekonstruirane nakon 21. lipnja 2011., a vlasnici ih žele legalizirati, potrebno se obratiti lokalnom upravnom odjelu nadležnom za izdavanje dozvola za gradnju radi provjere mogućnosti reguliranja statusa građevine prema Zakonu o gradnji.

Skrećemo pažnju da se izmjenama i dopunama Zakona iz 2017. godine promijenio i način raspodjele sredstava od naknade za zadržavanje :

 

•         40 % umjesto 50% sredstva naknade prihod su državnog proračuna Republike Hrvatske

•         30 % sredstva naknade prihod su proračuna jedinice lokalne samouprave na čijem se području nezakonito izgrađena zgrada nalazi, a preostalih 30% ovisno o tome koje tijelo rješava predmet:

•         30 % umjesto 20 % sredstva naknade prihod su proračuna jedinice lokalne, odnosno područne (regionalne) samouprave ukoliko njezino upravno tijelo donosi rješenje o izvedenom stanjuili

•         30 % umjesto 20 % sredstva naknade prihod su državnog proračuna Republike Hrvatske ukoliko rješenje o izvedenom stanju donosi Agencija umjesto upravnog tijela.

Uklanjanje nezakonito izgrađenih građevina

Istovremeno, Ministarstvo graditeljstva i prostornoga uređenja putem građevinske inspekcije kontinuirano nadzire uklanjanja nezakonito izgrađenih građevina diljem cijele Republike Hrvatske. Tijekom 2017. godine uklonjene su 316 bespravne građevine. Većinu su uklonili sami vlasnici odnosno investitori, jer je to za njih povoljnije nego kada uklanja ugovorna tvrtka građevinske inspekcije. 

Od 2013. godine raste broj prijava o početku građenja na temelju akata za građenje (građevinska dozvola i glavni projekt za građenje jednostavnih građevina), a smanjuje se broj prijava o nezakonitom građenju, što ukazuje na postepeno poboljšanje stanja u području zakonitosti građenje. Na primjer, 2012. godine od ukupno zaprimljenih 11.000 prijava, oko 6.000 se odnosilo na prijave bespravnog građenja te oko 5.000 prijava početka građenja.  2017. godine od ukupno oko 15.000 prijava, 10.500 je prijava početka građenja, te 4000 prijava o nezakonitom građenju.

Isto tako, 2011. godine od svih nadziranih gradilišta oko 80% su bila nezakonita, a 2017. godine oko 50%.

Od većih akcija uklanjanja ističemo ona krajem listopada i početkom studenog 2017. godine kada su uklonjene 33 nezakonito izgrađene građevine na pomorskom dobru – Žnjanski plato u Splitu.  Također, tijekom 2018. godine uklanjale su se bespravne gradnje u Istri (objekti većinom građeni na području Općine Vodnjan u naselju Peroj). Od 9. travnja 2018. godine slijedi uklanjanje objekata na području Splitsko-dalmatinske županije.

Ujedno, građevinska inspekcija Ministarstva tijekom 2017. godine je uz ostale predstavke i prijave početka građenja (10500) zaprimila i više od 4000 prijava bespravne gradnje. Odrađeno je preko 10300 inspekcijskih pregleda i doneseno je oko 3800 različitih rješenja.

Spomenimo i da je građevinska inspekcija pripremila prezentaciju o svom radu s naglaskom na organizirane akcije uklanjanja tijekom 2017. godine koja je dostupna na internetskoj stranici Ministarstva. 

Informacijski sustav prostornoga uređenja ISPU

Informacijski sustav prostornog uređenja (ISPU) je sustav Ministarstva graditeljstva i prostornoga uređenja koji svakom građaninu putem geoportala omogućava na jednostavan način pristup informacijama o korištenju prostora.

ISPU nudi i pregled katastarskih podataka te podatke o izdanim dozvolama, podatke o ozakonjenju nezakonito izgrađenih zgrada, digitalne ortofoto karate, topografske karate, kao i mrežne usluge pregleda odabranih karata važećih prostornih planova.

Ministarstvo graditeljstva i prostornoga uređenja kontinuirano nadograđuje i dopunjava sustav ISPU novim skupovima podataka, modulima i e-uslugama s ciljem da sustav prostornog uređenja bude transparentan a relevantni podaci dostupni svima, kako građanima tako i nadležnim tijelima, te da se omogući jednostavan uvid u sve procese koji se događaju u prostoru. - stoji u priopćenju konferencije za novinare ministra Predraga Štromara o legalizaciji nezakonito izgrađenih građevina

hr Wed Apr 04 2018 15:41:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c17f21e0e4938ca508b462e/80

Ministrica Gabrijela Žalac uručila Odluku za provedbu intervencijskog plana

Ministrica Regionalnoga razvoja i fondova Europske unije Gabrijela Žalac danas je u Imotskom uručila Odluku za provedbu intervencijskog plana za razvoj Imotske krajine
Odluke su uručene gradonačelniku Imotskoga i načelnicima okolnih općina.

"Vjerujem da će Grad Imotski i općine zajedno s našim ministarstvom razraditi sve ono što je potrebno kako bi ovaj plan već u ovoj financijskoj perspektivi našao izvore financiranja izmjenom operativnoga programa. Za veće projekte za iduće financijsko razdoblje želimo pomoći i u pripremi i u provedbi ovih projekata koji su važni za ostanak stanovništva na ovom području", izjavila je ministrica Žalac.

Gradonačelnik Budalić rekao je da intervencijski plan obuhvaća gospodarstvo, revitalizaciju objekata i kulturnu baštinu.

"Drago mi je što je ovo područje prošireno i na ostale općine, s obzirom da je Imotski uvijek bio središte za sve općine gdje ljudi dnevno gravitiraju, kao administrativno i kulturno središte", rekao je gradonačelnik. Dodao je da će se u idućem koraku pripremati projekti.

Dožupan Ante Šošić istaknuo je da je dogovoreno da će se odmah nakon ovoga definirati baza postojećih projekata te da će se na jedno mjesto staviti sve ono što je interesantno za područje Imotske krajine.

"Dogovorili smo se da na koordinacijskim tijelima svako malo osvježimo temu i provjerimo dokle smo stigli, ali i da najveći dio aktivnosti mora ići u kontekstu donošenja dodane vrijednosti i zapošljavanja", izjavio je Šošić.
hr Mon Dec 17 2018 20:05:21 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c17be760e49389f528b4599/80

Sinjski bikeri i ove godine daruju štićenike centra Juraj Bonaći u Sinju

Po osmi put motoristi s područja Cetinskog kraja pokazat će svoje veliko, humanitarno srce. U ovo blagdansko vrijeme Djeda mrazovi na svojim limenim ljubimcima uveselit će sve štićenike Centra Juraj Bonaći u Sinju...
Ovaj humanitarni događaj komentirao nam je jedan od motorista i organizatora, Boris Bikić:"Ove godine skupili smo sredstva za 92 poklona koje ćemo podijeliti djeci centra Juraj Bonaći i uljepšati im ove božićne i novogodišnje blagdane. I ove godine, kako se i radi o humanitarnoj akciji, nemamo nikakvih sponzora i isključivo svojim sredstvima kupujemo poklone."

Naglasio je Bikić kako je ova tek jedna u nizu akcija koje sinjski bikeri organiziraju tokom cijele godine:"Ovo je samo mali znak pažnje prema svim štićenicima što smo već tradicionalno uzeli kao običaj, ali i tek jedna u nizu akcije koje tijekom cijele godine pripremamo i organiziramo u nekoliko navrata! I ovim putem želim svima sretan i blagoslovljen Božić te puno uspjeha u nadolazećoj nam 2019. godini!’

Podjela poklona održat će se u utorak, 18. prosinca u 11 sati u prostorima sinjskog centra uz okupljanje kod Caffe bara "Back in Black" u 10:30 sati dok će se u okviru manifestacije "Advent u Sinju", u istom vremenu, na Šetalištu Alojzija Stepinca održavati humanitarna akcija župnog zbora sv. Ivana Krstitelja iz Krušvara. 
hr Mon Dec 17 2018 16:20:08 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5ae5f4202af47f77948b4892/80
Foto: Dalmacija News

Domaća tvrtka nagrađuje zaposlenike izdašnim božićnicama, isplatit će i dar za dijete

Hrvatska brzorastuća informatička tvrtka Infobip objavila je da će zaposlenicima isplatiti nagradu u iznosu od 4000 kuna za osobe zaposlene prije 30. lipnja 2018. godine, a za one nakon tog datuma 2000 kuna. Uz to će isplatiti i 600 kuna za dar djetetu.
Infobip u Hrvatskoj ima više od 600 zaposlenika, a globalno više od 1400 koji rade u 60 ureda na šest kontinenata.

Kako najavljuju, sljedeće godine namjeravaju, globalno, zaposliti 250 developera i 250 inženjera, od čega polovicu u Hrvatskoj. Nakon što su prošle godine otvorili kampus pored Vodnjana, u planu je i početak izgradnje zagrebačkog kampusa. Nedavno otvoreni ured u Rijeci planira uz postojećih 40 zaposliti još 40 stručnjaka.

„Naši developer i inženjeri imaju prilike stvarati inovativna messaging rješenja zajedno s našim klijentima u koje se ubrajaju brendovi kao što su Uber, Viber, WhatsApp i tako mogu ostaviti svoj trag u svijetu globalnih komunikacija te imaju priliku aktivno sudjelovati u kreiranju budućnosti,“ poručuje Silvio Kutić, CEO Infobipa, piše Novac.hr.


hr Mon Dec 17 2018 15:51:37 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bd838350e4938d21b8b460a/80
Foto: Pixabay

Vlasnici u Njemačkoj, u stanu nitko ne živi, a račun za vodu raste

Stanari ne znaju da o izuzeću od plaćanja računa za vodu moraju postići dogovor s većinom ostalih suvlasnika zgrade
Prazni stanovi, a sandučići puni neplaćenih računa - situacija je kojoj se na području Osijeka malo tko čudi. No kada netko u dalekoj Njemačkoj dobije vijest da je dužan 600 kuna za isporuku vode u stan u kojemu nitko ne živi četiri mjeseca, teško je ostati ravnodušan, piše Glas Slavonije.

- Najprije sam u travnju na tri mjeseca otišao sâm u Njemačku, poznata priča, trbuhom za kruhom. Snašao sam se i u srpnju su za mnom došli žena i dvoje djece. Od tada je naš stan prazan. Ne želimo ga iznajmljivati. Poslali smo dopis u Vodovod da u stanu neće minimalno godinu dana biti nikoga i smatrali kako smo time riješili problem s računima te da ćemo ubuduće plaćati samo paušal. No nedavno nas je kontaktirao rođak koji je došao obići stan i rekao nam kako imamo gotovo 600 kuna duga za vodu. Ostao sam šokiran. Pa u stanu nema nikoga! Ne mislim plaćati vodu koju je netko drugi potrošio! -ogorčeno priča Osječanin s berlinskom adresom.

Čest slučaj

Poznata je to situacija u osječkom Udruženju stanara, koje zbog iseljavanja i odlazaka sve većeg broja Osječana na privremeni rad u inozemstvo ili ljeti na Jadran u posljednje vrijeme bilježi i sve veći broj praznih stanova u višestambenim zgradama. S time i sve veću pojavnost problema oko (ne)plaćanja režijskih troškova za isporuku vode.

Naime, zbog niza tehničkih problema suvlasnici stambenih zgrada uglavnom nemaju ugrađene vlastite vodomjere, a u ukupnoj populaciji suvlasnika, primjerice, jedne stambene zgrade nema dovoljno sloge i/ili razumijevanja da se za prazne stanove ne naplaćuje potrošnja vode.

- S jedne strane, problem je neznanje stanara da, ako duže vrijeme neće boraviti u stanu, isporuku vode ne mogu "odjaviti" u Vodovodu, nego da o plaćanju moraju postići dogovor s ostalim suvlasnicima. Trebali bi svoj odlazak najaviti predstavniku suvlasnika, a on bi onda trebao organizirati sastanak i prikupiti suglasnost većine suvlasnika da onaj čiji će stan biti prazan za vodu plaća samo paušal. Tu dolazimo do niza drugih problema. Najprije su tu predstavnici suvlasnika, koji također ne znaju za tu mogućnost ili im se ne da baviti tim problemom. Zatim, ako predstavnik suvlasnika i pokaže dobro volju, u većim je zgradama problem što ne može nikako okupiti ljude na sastanku. Problem je, opet u većim zgradama, i što su suvlasnici puni nepovjerenja prema susjedima jer se, zbog loših iskustava, boje da će se u prazani stan za neko vrijeme useliti podstanari a da to nitko i ne primijeti. Jer i to se događa. Nažalost, u ovoj problematici još jednom dolazi do izražaja činjenica da suvlasnici stanova ne drže previše do zajedničkih problema u zgradama - kaže Vlasta Auguštin iz Udruženja te dodaje kako bi zasigurno bilo manje problema kada bi svaka stambena jedinica imala individualni vodomjer. Što je u Osijeku - utopija.

Tri načina

Iz Vodovod-Osijeka d.o.o. objašnjavaju kako su aktualna tri načina obračuna potrošnje vode.

- U suvlasničkim zajednicama gdje potrošnju mjeri jedan, glavni vodomjer, raspodjelu potrošnje obavljamo, isključivo, prema pisanoj prijavi ovlaštenog predstavnika suvlasnika ili druge od suvlasnika zadužene osobe. Tri su moguća načina obračuna, a o izboru odlučuje suvlasnička zajednica. Prvi je prema broju članova kućanstava, drugi kao potrošnja prema internim vodomjerima iskazana u cijelim kubičnim metrima, u zajednicama gdje su svi suvlasnici ugradili takve vodomjere. Treći je, pak, mješoviti oblik, u kojem pojedini suvlasnici imaju ugrađene interne vodomjere, a ostalima se potrošnja dijeli prema broju članova kućanstva. Za takav način obračuna korisnik mora dobiti pisanu suglasnost suvlasničke zajednice, odnosno većine suvlasnika. Prema Zakonu o vlasništvu, čl. 40., većina se utvrđuje prema vlasničkim udjelima, a ne prema broju suvlasnika - objašnjavaju iz Vodovoda. 
hr Mon Dec 17 2018 15:51:25 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .