Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/54f4ea9b486f9fd1728b46ef/80
Foto: Rade Popadić

Predstavljamo splitske srednje škole: V. gimnazija "Vladimir Nazor"

Splitska V. gimnazija "Vladimir Nazor" jedna od onih srednjih škola koja uživa visoku reputaciju u gradu i šire. Generacije nastavnika školovale su tisuće učenika i osposobile ih za daljnju naobrazbu. Brojni učenici koji su izašli iz ove škole postali su ugledni i priznati članovi društva. Specifičnost ove škole je postojanje sportskog razreda, pa su je zbog toga pohađali brojni sportaši, a neki od njih danas su i svjetski poznati. Sve su to razlozi zašto samo baš ovu srednju školu izabrali za prvo predstavljanje na našem portalu.

Na našem portalu krećemo s novom rubrikom predstavljanja splitskih srednjih škola. Cilj nam je informirati čitatelje, a osobito buduće učenike srednjih škola, o svim bitnim informacijama i zanimljivostima o srednjim školama u Splitu. Škole ćemo predstavljati slučajnim redoslijedom. 

Za naše prvo predstavljanje izabrali smo splitsku V. gimnaziju Vladimi Nazor, a ovom se prilikom zahvaljujemo ravnateljici Ankici Kovač, kao i svim nastavnicima i učenicima koji su se rado odazvali naše pozivu za predstavljanjem škole.

Splitske škole svoje prijave za predstavljanjem mogu poslati na e-mail: [email protected] 

Povijest škole

V. gimnazija "Vladimir Nazor" ponosna je nasljednica Velike realke otvorene u Splitu davnog 15. prosinca 1862. godine.

U početku je bila smještena u jednoj privatnoj kući na Dobrome, zatim u zapadnom dijelu Prokurativa, kasnije seli u kuću Tartaglia, da bi od 1886. do 1908. svoje mjesto pronašla u zgradi starog Sjemeništa. Te iste, 1908., počinje izgradnja nove, današnje zgrade Škole, s prepoznatljivim pročeljem dekoriranim u stilu bečke secesije. Svečano otvorenje zbilo se 30. ožujka 1910.

Od vremena Velike realke do danas u ovom prostoru su se izmijenile mnoge velike škole: Muška realna gimnazija, Ženska realna gimnazija, Učiteljska škola, Pedagoška gimnazija Marko Marulić, gimnazija Vladimir Nazor, "Šuvarov" Centar za odgoj i usmjerno obrazovanje u kemijsko - prehrambenoj, poljoprivredno - šumarskoj i zanatskoj djelatnosti – SPLIT te Centar u kemiji i zanatstvu.

Nazor jučer, danas, sutra

Godine 1992., po osamostaljenju Republike Hrvatske, ova secesijska ljepotica ponovno postaje domom dvjema općim gimnazijama, a jedna od njih je V. gimnazija "Vladimir Nazor".

Za ravnateljicu je tada imenovana profesorica Perica Barić koja je uspješno vodila Školu sve do 2012. kada ju nasljeđuje profesorica Ankica Kovač, sadašnja ravnateljica.

Nazor danas ima gotovo 680 učenika raspoređenih u 24 razredna odjela.

Odjel za sportaše

Specifičnost Škole su odjeli za sportaše (jedan razred po generaciji) koje upisuju perspektivni mladi sportaši. Mnoga poznata imena hrvatskoga sporta nalazila su se na stranicama imenika F odjeljenja (tzv. sportski razred).

Spomenut ćemo samo neke od ponajboljih: tenisači Jelena Kostanić, Marin Draganja i Mate Pavić; vaterpolisti Anđelko Šetka i Ivan Buljubašić; jedriličar Ivan Kljaković- Gašpić; šahist Ivan Šarić, košarkaši Roko Leni Ukić i Ivan Perić te plivač Duje Draganja.

Kako je i za očekivati, učenici ove škole bili su i brojni, danas priznati liječnici, znanstvenici, analitičari, umjetnici i novinari: FESB-ovci, doktori znanosti, Toni Perković, Tea Marasović i Tonko Garma (generacija 2001./2002., svi iz istog razreda!); Jelena Sedlar, matematičarka, također doktorica znanosti s Građevinskog fakulteta; Zdeslav Šantić, glavni analitičar Splitske banke; neurokirurg Siniša Zekan; glumice Nataša Janjić, Marija Škaričić i Anastazija Jankovska; novinarka i književnica Maja Hrgović.

Brojne izvannastavne aktivnosti

Uz obvezni program opće gimnazije, Nazor nastoji učenicima pružiti i brojne izvannastavne aktivnosti i sudjelovanje u zanimljivim projektima. Izdvajamo samo neke iz školskog kurikula ove školske godine: projekt obilježavanja Mediteranskog dana obale u suradnji s UNEP-om, snimanje dokumentarnog filma "Hrvatski Voltaire" o Juliju Bajamontiju povodom 270-e obljetnice njegova rođenja, suradnja s Muzejom grada Splita kroz projekt Muzikalije- iz fundusa Muzeja grada Splita, projekt "Uloga forenzike u proučavanju prošlosti", "Idemo na teren! Gledan očima forenzične antropologije" – projekt u suradnji s Muzejom hrvatskih arheoloških spomenika, projekt Planska igra "Lokalna samouprava", višegodišnja suradnja s učenicima zagrebačke XVIII. gimnazije kroz projekt "Rimskim tragovima po Zagrebu i Splitu", sudjelovanje na Festivalu matematike te kontinuirana suradnja s Kliničkom bolnicom, Javnom ustanovom za upravljanje zaštićenim prirodnim vrijednostima i udrugom Help kroz mnogobrojne zanimljive i društveno korisne projekte.

Mediji su nedavno izvještavali o projektu suradnje s muzejom MUCEM iz Marseille-a, ali nije naodmet ponoviti – vođeni francuskim umjetnikom Christophom Modicom, Nazorovci koji uče francuski jezik kao fakultativni predmet u školi, snimili su zvučnu razglednicu Splita. Ovo bi trebao biti početak suradnje sa srednjoškolcima iz Marseille-a koji su također snimili zvučnu razglednicu svoga grada.

Kroz izbornu nastavu u drugom razredu organizirana su brojna putovanja dok se u trećem i četvrtom razredu učenici, prema vlastitom izboru, više okreću obveznim predmetima na državnoj maturi (matematika, hrvatski i engleski jezik), kako bi se na vrijeme kvalitetno pripremili za ovaj važan ispit.

Odlični rezultati državne mature

Rezultati državne mature visoko su iznad državnog prosjeka, a još je važniji podatak da preko 80% učenika upisuje svoj prvi (65%) ili drugi (18%) izbor fakulteta. Nazorovci redovito sudjeluju na brojim državnim natjecanjima iz gotovo svih predmeta. Kad bi se dijelile medalje za osvojena visoka (prva tri) mjesta na državnim natjecanjima iz znanja u Splitsko-dalmatinskoj županiji u prošloj školskoj godini, dobili bi ih učenici devet srednjih škola, od toga četiri gimnazije. Uzimajući u obzir podatke Upravnog odjela za prosvjetu, kulturu i sport, dolazimo do zaključka da bi V. gimnazija dobila čak četiri medalje (prvo i drugo mjesto - informatika, drugo mjesto – matematika, drugo mjesto – geografija) što je najbolji rezultat među gimnazijama u Županiji. A o nebrojenim sportskim medaljama i peharima školskog sportskog kulba da ne govorimo ... Očekivano, među najboljima u državi.

Ovogodišnje prolazno vrijeme na Županijskim natjecanjima "kaže" da Nazor ima dva prva i dva druga mjesta iz matematike, te jedno prvo mjesto iz informatike. 

E-dnevnici

U Školi nastoje ići u korak s vremenom tako da od ove školske godine imaju e-dnevnike koje većina roditelja, nastavnika i učenika prihvaća kao pozitivan iskorak. Vodi se briga i o uređenju kako unutarnjeg tako i vanjskog prostora – oslikane učionice i hodnici škole (zahvaljujući suradnji s Grafičkom školom i profesorom slikarstva Petrom Bikićem), renovirani sanitarni prostori, stolarija i parketi u učionicama. Nazorovci su posebno ponosni na uredan okoliš i istočni ulaz u školu za čiju je temeljitu rekonstrukciju zaslužan Grad a ponajviše inženjer Miro Stupalo, stručni savjetnik za održavanje i rekonstrukciju cesta.

Ravnateljica: Smatram da gimnazija mora biti zahtjevna, ali...

Ravnateljica Ankica Kovać je ponosna na činjenicu da većina učenika svojim ponašanjem pokazuje da cijeni zalaganje odraslih u stvaranju ugodnijeg prostora za bolji život. Na pitanje zašto upisati V. gimnaziju odgovara: 

- Iskreno vjerujem da su sve gimnazije u Splitu kvalitetne škole i da će svaki gimnazijalac koji je spreman učiti imati dobru podlogu za nastavak školovanja. Neki će reći da je Nazor, sad već  tradicionalno, zahtjevna gimnazija i da se učenici trebaju namučiti ako žele dobar uspjeh. Smatram da gimnazija mora biti zahtjevna, da mora pružati više od drugih, ali da u isto vrijeme treba osluškivati mogućnosti, potrebe i želje svojih učenika. Mi se trudimo bit spoj dobre tradicionalne i još bolje suvremene škole. Sretni smo što ova nastojanja prepoznaje većina naših učenika i njihovih roditelja!

Zašto upisati Nazora?

Sadašnje, ali i bivše učenike ove gimnazije pitali smo zašto su upisali baš ovu školu, ili zašto istu preporučuju budućim Nazorovcima.

Filip Mustapić, 1.b

Kao što svaki tinejdžer pred upise osjeti mučninu, tako sam je i sam osjetio. Tinejdžeri imaju naviku da sve što se može zapetljati, zapetljaju. Od biranja doručka do izbora srednje škole. Dilema koju školu odabrati nije ni mene zaobišla. Raspitujući se kod srednjoškolaca, najbolji dojam na mene ostavili su učenici V. gimnazije V. Nazor što me uvjerilo da je ta gimnazija pravi izbor. Prvi dan nastave shvatio sam o čemu su mi Nazorovci govorili, ljubaznost i susretljivost osoblja ugodno me iznenadila, a profesori su, svaki na svoj način, ostavljali najbolji dojam. Sada sam potpuno siguran da je ovo bio pravi izbor i ne bih mijenjao svog Nazora ni za jednu drugu školu.

Marko Dželalija 1.b

Kada sam završio osnovnu školu preda mnom se stvorio novi izazov,koju srednju upisati.Odlučio sam se za V. gimnaziju Vladimir Nazor.Kako sam učenik željan znanja i uspjeha a pritom sam i sportaš,smatrao sam da ću u Nazoru dobiti kvalitetno znanje koje će mi biti jamstvo za uspješno polaganje državne mature i upis željenog fakulteta.Zašto bi drugi upisali Nazora mogu ponuditi i približiti svoje viđenje škole kako sam je ja doživija u ovih 7 mjeseci.Škola osim obrazovanja daje veliki prioritet odgoju.U školi je gotovo svaki profesor kreativan i za svakoga se može naći ono što ga zanima.Svatko tko želi znati neće biti uskraćen u toj želji.I za kraj u školi rade profesori koji nisu samo tu da ocjenjuju nego da nas nauče snalaženju kroz život.

Dora Trošelj, 2.c

Prvobitni razlog zašto sam upisala V.gimnaziju je zato što sam smatrala da će mi ta gimnazija pružiti najbolje znanje kako bi kasnije uspješno upisala željeni fakultet. Međutim, ova škola je nadmašila sva moja očekivanja. Opuštena atmosfera, dobro društvo i profesori puni razumijevanja su samo nešto što ova škola nudi, uz to škola je smještena na vrlo atraktivnoj lokaciji tako da nikad nije dosadno. Puno je lakše učiti u opuštenoj i poticajnoj atmosferi što se vidi i na izvrsnim uspjesima naših "Nazorovaca", a osim na natjecanjima aktivni smo i u humanitarnim akcijama. Osim što je opća gimnazija naša škola je i Sportska gimnazija, naši sportaši-naš ponos zbog svojih vrhunskih rezultata. Imamo i pregršt izvannastavnih aktivnosti, što nam daje priliku da napredujemo u područjima koja nas posebno zanimaju, a naši profesori su uvijek tu kako bi probudili dodatan interes za određene teme i uključili nas u svoje projekte. Najbolji je osjećaj biti učenik Pete, u to sam se i sama uvjerila jer u "Nazora" sve je moguće.

Lucija Kustić, 3.a

Nazor sam izabrala sasvim slučajno, razlog je bio 'Bliže je, a 'ko će sad uzbrdo po ovoj vrućini!' Ispalo je da me lijenost spasila, što je ironično jer ono što je najbolje u ovoj školi je to što stalno imamo neke projekte. 'Peta' je stvarno škola koja nastoji izvući najbolje od ovog školskog sustava, poticati našu kreativnost i proširiti nam horizonte. Savršeno ništa ne može biti, ali gdje ima volje, ima i rezultata. A toga u Nazora nikako ne fali.

Domina Šoljan, 4.c

Iskreno, bila sam poprilično neodlučna o izboru škole. Jedino u što sam bila sigurna je da se želim upisati u gimnaziju. Presudili su tipični argumenti – tamo će i moje najbolje prijateljice, blizu mi je kuće, čula sam da su odlični profesori, a i ekipa... Sada mi je ostalo mi je još svega nekoliko mjeseci srednje škole i mogu iskreno reći da sam zadovoljna kako je sve na kraju ispalo. Zbog širokog raspona nastavnih predmeta, učenici su kasnije u mogućnosti odabrati fakultete s različitih područja. Uz redovni program, postoje i raznolike aktivnosti, primjerice u drugom razredu sam u sklopu izborne iz talijanskog bila u Firenzi i dva tjedna u Riminiju u školi stranih jezika, a ove godine idem na pripreme za maturu iz nekoliko predmeta.  Istina je da treba učiti, ali nije to toliko strašno i mislim da se trud na kraju isplati.

Marin Mićunović – lanjski maturant

Nazora sam upisao zbog bogatstva izbornih predmeta, suradnje s raznim udrugama, volontiranja te sudjelovanja na brojnim projektima. Želio sam školu koja će mi dati izvrsne temelje za daljnje obrazovanje, a ujedno i ne previše opteretiti samim "štrebanjem" već me učiti kroz radove, istraživanja, volontiranja itd. Što sam i uspio! U nazora sam upoznao GLOBE program, jedan od izbornih predmeta, spoj geografije, biologije, klimatologije i meteorologije. Još od 1. Razreda akivno sam se uključio u projekt GLOBE, vršio svakodnevna mjerenja, promatrao oblake, surađivao sa Pomorskim meteorološkim centrom u Splitu kojim surađujem i danas. Nazor mi je baš pomoću ovog izbornog predmeta otkrio ljubav prema geografiji i sličnom području interesa i upravo sam zbog toga danas student geografije na zagrebačkom PMFu!

Na pitanje "Zašto Nazor"  u stihu odgovara  jedan njegov nastavnik.

ZAŠTO NAZOR?

Zašto Nazor?

To znaju i bake.

Nazor je poligon

za uspješne đake.

 

Dok svi koriste mantru:

znanje, znanje, znanje,

Nazor nudi i odgoj

uz jako obrazovanje.

 

Uđeš ka dijete –

ovo je istina čista –

izađeš iz Nazora

ka čovjek – humanista.

 

Od štrebera, lijenčine,

pa čak i od divljaka

Nazor stvara vrijednoga

đaka – kulturnjaka

 

Ajmo malo na maturu

ako Vas to brine,

prva 2 izbora faksa

upiše više od tri četvrtine

 

Trud i rad se isplate,

to je naš svjetonazor,

uz poštenje, solidarnost,

eto zašto Nazor!

 

A doma kad frižider

zapadne u krizu,

pazar je blizu –

odeš – obaviš spizu.

 

Profesori?

To je posebna priča,

nježni poput majke,

nekad oštriji od biča,

 

zanimljiva bića,

svaki na svoj način,

naše škole su bogatstvo,

svojevrsni začin.

 

U nas nema picavanja,

a zašto bi tko pica?

Kad se trudimo da osmjeh

nikad ne siđe s lica.

 

Škola s 5 zvjezdica,

gimnazija za 5,

daje krila za let,

spremne šalje u svijet.


Nije prazna priča,

ne budi nevjerni Toma:

Dođi u Nazora odmah,

bit ćeš ka' da si doma!

52 nastavnika i još 9 zaposlenika

V. gimnazija ukupno ima 61 zaposlenika, od toga 52 nastavnika. Imenovat ćemo ih sve zato što stvarnu sliku Škole ponajviše otkrivaju upravo njeni ljudi.

Nastavno osoblje:

-  Kovač, Ankica, ravnateljica

1. Mlačić Brakus, Ljiljana - Hrvatski jezik

2. Lerotić, Vilma - Hrvatski jezik

3. Vitković, Diana - Hrvatski jezik

4. Popović, Tonita - Hrvatski jezik

5. Voloder, Marijana - Hrvatski jezik

6. Mišetić, Dijana - Hrvatski jezik

7. Vuković, Blanka - Engleski jezik

8. Jurjević, Maja - Engleski / Njemački jezik

9. Benzon Šarić, Antonija - Engleski / Njemački jezik

10. Banović, Dubravka - Engleski / Talijanski jezik

11. Lasić, Mirela - Engleski / Talijanski jezik

12. Bradarić, Daria - Engleski / Talijanski jezik

13. Braović Plavša, Mira - Talijanski / Engleski jezik

14. Tomasović, Dina - Njemački jezik / Sociologija

15. Deletis, Sanja - Latinski / Francuski jezik

16. Sinovčić, Silvija - Latinski jezik

17. Šušnjar, Marin - Glazbena umjetnost

18. Talijančić, Nada - Glazbena umjetnost

19. Padovan Jakšić, Irina - Glazbena umjetnost

20. Puljek, Lada - Likovna umjetnost

21. Vuković, Nada - Likovna umjetnost/politika i gospodarstvo

22. Domljanović, Katarina - Povijest

23. imica Ban, Nada - Povijest

24. Jurković, Radoslav - Povijest

25. Baturina Simunić, Vanja - Logika / Sociologija/ Filozofija

26. Goluža, Svjetlana - Etika / Filozofija

27. Kmošek Mimica, Sunčika - Psihologija

28. Majić, Ante - Vjeronauk

29. Periš, Marin - Vjeronauk

30. Kosović, Josip - Geografija

31. Pokrajčić, Željko - Geografija

32. Vrban, Josip - Geografija

33. Limić, Dubravka - matematika

34. Negotić, Nela - Matematika

35. Bonačić Marinković, Sanja - Matematika

36. Babić, Maja - Matematika

37. Jeričević, Ada - Matematika

38. Piacun, Ines - Fizika

39. Stipanović, Goran - Fizika

40. Visković Simonović, Lorna - Fizika

41. Petrić, Ljubica - Kemija

42. Bilić, Ivana - Kemija

43. Županović, Gianna - Kemija / Biologija

44. Parmać, Tena - Biologija

45. Matković, Diana - Biologija

46. Buble, Ivica - Informatika

47. Vukelić, Olga - tjelesna i zdravstvena kultura

48. Šupe, Ivica - tjelesna i zdravstvena kultura

49. Marušić, Mirka -tjelesna i zdravstvena kultura


Stručni suradnici:

Friganović Jerončić, Željka - psihologinja

Lerinc, Marija- knjižničarka


Administrativno osoblje:

Deanković, Anija - tajnica

Gunjača, Marija - računovotkinja

Mimica, Mirjana - referentica

 

Tehničko osoblje:

Božić, Dijana

Čagalj, Bruno

Delić, Gordana

Ivić, Vedrana

Šarolić, Mladen

Zagorac, Marija

hr Tue Mar 03 2015 07:05:48 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5577f162e5cd5b09008b47cc/80
Foto: Škola likovnih umjetnosti Split

Predstavljamo splitske srednje škole: Škola likovnih umjetnosti

Škola likovnih umjetnosti je umjetnička četverogodišnja srednja škola koja pruža kvalitetno obrazovanje za zanimanja iz područja likovne umjetnosti i dizajna, ali i isto tako kvalitetno znanje iz općih predmeta potrebnih za državnu maturu

 Škola likovnih umjetnosti iz Splita bilježi punih 100 godina tradicije u odgoju i obrazovanju mladeži u likovnim znanjima i vještinama. Pod raznim imenima, na raznim adresama, desetljećima je ova ustanova održavala snažni duh izvorne likovnosti ovog podneblja.

Škola se nalazi na adresi Fausta Vrančića 17, u  zgradi bivše vojarne koja je adaptirana je prema potrebama  škole u ratnoj 1993. godini, a zgradu dijeli s Akademijom likovnih umjetnosti.

Škola likovnih umjetnosti je umjetnička četverogodišnja srednja škola koja pruža kvalitetno obrazovanje za zanimanja iz područja likovne umjetnosti i dizajna, ali i isto tako kvalitetno znanje iz općih predmeta potrebnih za državnu maturu. Ponosni smo što naši učenici iz godine u godinu uspješno polažu ispite državne mature i upisuju željene fakultete.


Kamo nakon završene Škole likovnih umjetnosti?

Nakon završene škole učenici dobivaju zvanje dizajner i osposobljeni su za kreiranje proizvoda, oblikovanje vizualne prepoznatljivosti, poslove promidžbe i reklama, dizajniranje interijera i sl.

Otvorena im je i mogućnost nastavka školovanja na Akademiji likovnih umjetnosti, Akademiji dramskih umjetnosti, Grafičkom fakultetu, Filozofskom fakultetu, Arhitektonskom fakultetu, Tekstilno-tehnološkom fakultetu i dr.


Mala škola velikih ljudi

Zahvaljujući vrsnim predavačima kao što su književnik Dinko Šimunović, glazbenik Josip Hatze, te umjetnici Emanuel Vidović, Petar Senjanović, Vjekoslav Parać, ali i brojni majstorima – obrtnicima, škola je oduvijek visoko kotirala među obrazovnim ustanovama.

Tijekom dugog stoljeća škola je obrazovala i odgojila brojne eminentne umjetnike i kulturne djelatnike koji su upravo u ŠLUS  stekli početne vještine. Neki od njih su: Hrvoje Marko Peruzović, Viktor Popović, Dragan Dužević, Petar Grimani, Tisja Kljaković, no uz njih svoje karijere danas uspješno grade i druge poznate osobe iz svijeta filma, glazbe, glume, arhitekture i dizajna: Ivan Leo Lemo, Zlatan Stipišić Gibonni, Jakša Matošić, Neli Ružić, Goran Marković, Jure Radnić, Mia Roknić, Stjepko Rošin… 


Zanimanja

Učenici u 1. razredu upisuju zajednički program likovne umjetnosti i dizajna, a nakon prve godine opredjeljuju se za jedno od 6 zanimanja.

1.      SLIKARSKI DIZAJNER  - osposobljava se za samostalni rad u restauratorsko-konzervatorskim zahvatima, dizajnerskim rješenjima i ilustracijama, izvođenju murala,…

2.      KIPARSKI DIZAJNER - osposobljava se za samostalnu izradu dekorativnih i uporabnih umjetničkih predmeta suvremenog dizajna

3.      FOTOGRAFSKI DIZAJNER - osposobljava se za samostalno snimanje i izradu umjetničke fotografije, dijafilmova i dijapozitiva

4.      GRAFIČKI DIZAJNER – stječu likovna znanja koja im omogućavaju samostalnu likovnu konkretizaciju vlastitih grafičkih kreacija

5.      DIZAJNER ODJEĆE – razvojem kreativnosti te osobnog likovnog izraza osposobljavaju se za kreiranje odjevnih predmeta i kompozicija kao umjetničkog objekta u svrhu modnog dizajna

6.      INDUSTRIJSKI DIZAJNER – osposobljavaju se za samostalno oblikovanje i izradu industrijskih predmeta od različitih materijala


Mala škola velikoga srca

Učenici i djelatnici ŠLUS prvaci su u volontiranju i sudjelovanju u svim akcijama humanitarnoga karaktera. Godine 2013. ŠLUS je osnovala volonterski klub čija je voditeljica i „animatorica“ profesorica  Vanja Škrobica. Od tada neprekidno i neumorno djeluju, a ovo su neke od akcija u kojima su sudjelovali i pokazali senzibilitet prema svakome tko treba bilo kakvu pomoć ili podršku.

BUVLJAK 2011.  – kupnja didaktičnih igračaka za dječji odjel KBC-a Firule

BUVLJAK, 2012.  – kupnja tableta namijenjena dječjem odjelu KBC-a Firule  

BOŽIĆ ZA UDRUGU SRCE  2013. – za mlade oboljele od celebralne paralize

SVJETSKI DAN BESKUĆNIKA 2013. u organizaciji udruge Most – solidarizacija s beskućnicima

HUMANITARNA I PRODAJNA IZLOŽBA FOTOGRAFIJA 2013. – sredstva prikupljena od prodanih fotografija donirana su Klubu Vjeverica – udruga za pomoć osobama s mentalnom retardacijom grada Zagreba

VALENTINOVO 2014.  - čestitke i slatkiši za štićenike  Centra Slava Raškaj

“SPLITE, OTVORI SRCE” 2014. - organizacija splitskih volonterskih klubova i udruge Mi  - uskršnja akcija za siromašne obitelji

FESTIVAL ZNANOSTI 2014. - Likovna radionica u udruzi Srce

DI SI TI?  2014. - organizator  Udruga Most -  buvljak za beskućnike

VOLONTERSKI KLUB ZA UDRUGU SRCE BOŽIĆ,  2014. – izrada nakita za božićna drvca

VALENTINOVO 2015. U CENTRU SLAVA RAŠKAJ

HRVATSKA VOLONTIRA 2014. - organizator Volonterski centar Mi, oslikavanje učionice 4. Gimnazije i buvljak učeničkih likovnih radova

POVEŽI SE BOJOM, PRIBLIŽI SE SLIKOM  2014.-2015. - suradnja nekoliko ustanova, centara i Nastavnog zavoda za javno zdravstvo – oslikavanje prozora u Centru „Slava Raškaj“, izrada tapiserija prema učeničkim radovima, prodaja tapiserija u prostoru Zlatno doba

IZLOŽBA I BUVLJAK ZA SV. DUJU   2015. - sredstva namijenjena socijalnoj samoposluzi

(Udruga Most)

AUKCIJA UČENIČKIH RADOVA - Replike radova umjetnika Klimta prodavane su na aukciji u GK Marka Marulića. Svrha je bila sakupiti što više novaca za oboljelu djevojku Rebeku Radić iz Primoštena.


Galerija Škola

U prosincu 2014. S radom je počela Galerija Škola koju vodi profesorica Neli Ružić. Tijekom vrlo kratkog vremena, u Galeriji Škola održane su brojne izložbe naših i stranih eminentnih umjetnika.   


IZJAVE BIVŠIH UČENIKA POVODOM 100 GODINA ŠKOLE

100 godina škole - hvala

Piše: Sonja Gašperov, akad. slikarica, profesorica na UMAS-u

Četiri godine kreativnosti, stečeno samopouzdanje, svakodnevno veselje.
Tisuću četiristo šezdeset  dana u upoznavanju prijatelja koji ostaju prijatelji za cijeli život.
Prvi istrošeni kistovi, oslikani zidovi, prve osušene palete i potrošeni ugljeni.
Deseci objavljenih  pjesama, stripova, citata u školskom ARTlistu.
100 godina hvala za uvod u ovo sto sad jesam!

 

Škola mi je dala mjerila kojima vrednujem stvari u životu

Piše: Davor Dedić, glazbenik u Belgiji

Najviše se sjećam velikih zelenih vrata koja su me tako prijatno dočekivala svaki dan kada bih došao do škole, bilo je nečega veoma prijateljskog i zaštitničkog u njima. Mnogi kažu: " Od kolijevke pa do groba najljepše je đačko doba", a ja se osjećam povlaštenim što sam to mogao shvatiti još dok sam išao u školu. Možda, ma ne možda, nego sigurno da sam bio naporan svojim profama, ali ne zato što sam imao problema s njima, nego zato sto su oni pružali takvo razumijevanje za mene i ostale da smo se svi osjećali veoma slobodno i komforno, kao među svojim prijateljima, što na kraju oni i jesu. ..

Danas kad se okrenem i pogledam iza sebe izuzetno sam zahvalan životu sto mi je pružio šansu da provedem par godina i podijelim ih zajedno sa zadnjom generacijom koja je maturirala u staroj školi, gdje smo podijelili iskustva i naučili toliko toga sto nam je i dan danas mjerilo po kojem mjerimo neke od ideala za život.


Ne daj se mladosti moja

Piše: Ante Ćepić, prof. književnosti i povijesti umjetnosti, scenarist

Što bih o školi izdvojio?

...pa, prije svega, ravnopravnost (i to sa svima, u svakoj situaciji).
Zatim neobaveznost (barem prividna, koja je jednako dobra i hranjiva za duh kao i ona stvarna).
Miris gline, tempere, zvuk kamena, zvuk Aliete (iza koje i dalje čvrsto stojim...). Butinine naočale, Butinine šilterice i nama nečujna glazba u njenim slušalicama dok koraca prema školi. Vrdoljak kao vilenjak iz crvene komore. Dodig crta Paju Patka na slici (u par elegantnih poteza). Zvučni znak sa susjedne Akademije koja njeguje finu akustiku. Radeljak u bijeloj kuti koji me je naučio kako je keramika vječno iznenađenje (čekanje da se peć otvori: kakvu je odluku ovaj put vatra donijela?).

sunca, zvuk igre, početak odrastanja, mržnja prema matematici (ljubav prema matematici), mržnja prema zlatnoj sredini (koju danas razumijem i poštujem (…) Falak kao puna čaša vode iz Italije (osvježio nam je razmišljanja). Škrobica - krhka, sitna pojava moćnog uma, prsta uprta u rečenicu: potraži u svojoj savjesti. Butina kao prijatelj, kao nos za dobro; njen autoritativni glas zaslađen i omekšan plešućim pokretima i "Na Drini Ćuprija" (vrh književnosti naše i njihove, još¡ se toga držim. Pročitajte "Usta puna zemlje“ Branka Šćepanovića. Zvuk zvona, znak kruga, znak trokuta, znak kvadrata.

Arsen: "Raspolažem s još milijun nježnih i bezobraznih podataka naše mladosti (koja nas pred vlastitim očima vara, krade i napušta)... 
Ne daj se, mladosti moja..."

 

Slatke uspomene

Piše: Mirjana Vučić, diplomirani upravni pravnik

Uspomene, slatke uspomene, često me obuzmu. A kako i ne bi?

Svi moji "stari radovi", Artlist (u kojemu su bile i moje pričice, dnevnik koji je bio sasvim razumljiv samo meni i nekolicini meni najbližih osoba...), skice, čak i kistovi sada su svojevrsne karte u svijet uspomena na moje srednjoškolsko doba, doba kad sam bila "svoj na svome", među ljudima sličnih interesa i hobija...

Oh, sjećam se prijemnog ispita kao da je bio jučer (a, istini na volju, i nije bio tako davno). Čekala sam pred vratima te šarene zgrade, onako "mlada, zelena", ne znajući što se sve u njoj krije. Prošavši prijemni, ispunila sam formulare, predala dokumente… I tako sam kročila u svijet u kojem učenje i stjecanje novih vještina ne isključuje zabavu, u kojem odnos među profesorima i učenicima nije strog i krut, već ležeran, više prijateljski.

Sve u svemu, te četiri godine koje sam provela u "Umjetničkoj" su ostavile veliki trag u mome srcu. Posebice zato što sam kao adolescent imala priliku odlaziti u školu neopterećena, bez osjećaja nelagode što moram još jedan dan provesti u školi. I na tome se zahvaljujem svim svojim profesorima. No, nepredvidiva sudbina me je odvela drugim smjerom te nisam nastavila školovanje u vodama umjetnosti i kreativnosti. Ali, moj umjetnički duh i stečeno znanje i dalje imaju velik utjecaj na moj život, a tako ce zasigurno i ostati. Takvo nešto nikad ne umire.

 

Nikad vas neću zaboraviti...

Piše:  Tina Zaro, učiteljica predškolskog odgoja

Nikad neću zaboraviti kad sam samo mjesec dana prije upisa još lunjala gradom ne znajući što upisati. Dara za umjetnost sam imala, ali nikad mi nije palo na pamet da se zapravo time bavim…dok nisam došla u školu da razgledam i raspitam se o programu.

Čim sam ušla u školu, primijetila sam da je puno drukčija od svih onih koje sam do tad posjetila, a dok sam došla po prvog kata, već sam znala da tu želim provesti sljedeće četiri godine.

To su mi bile jedne od najljepših godina… tu sam stekla prijatelje - od vršnjaka pa sve do profesora… Tu sam stekla znanje -  od samog zanimanja pa sve do životnog iskustva.

Kaže se da je škola drugi dom, a profesori drugi roditelji jer kroz cijelo djetinjstvo pola dana provedemo tamo. Nitko zapravo to ne shvaća tako ako to nije doživio.

Ja jesam…  i zato vam hvala…  nikad vas neću zaboraviti.

 

Slike sjećanja na staru školu

Piše: Dijana Nazor, akad. slikarica, pjevačica u Kazalištu Komedija u Zagrebu 

Kad sam primila poruku da napišem par rečenica o sjećanju na staru Umjetničku školu, prvo mi je došlo sjećanje na uski, dugački, nezamjenjivi razred autobus gdje smo uspješno prepisivali, pa i u prvim klupama. Da sam na pravom mjestu baš u toj  u školi,  osjećala sam ne samo radi zanimanja za umjetnost, već i radi otvorenog dvorišta i atmosfere gdje smo se okupljali, fotografirali, pjevali, svađali i mirili …

Mada škola više nije na istom mjestu ona trajno živi u mom sjećanju. Njezini razredi, hodnici,  kolege, prijatelji i profesori, zvukovi i mirisi su slike u meni trajno pohranjene.

Sjećanja na sami prostor škole s vremenom će ipak izblijedjeti,  ali nikada neće  izblijedjeti razumijevanje, potpora i ljubav koju nam je kroz četiri godine pružila naša razrednica Vanja Škrobica.

Zahvalna  sam joj na svemu tome jer nas je svih oplemenila i za čudo još uvijek nas na neki način povezuje i okuplja!

I dalje učimo od nje, a stara škola oživljava u našim sjećanjima!

 

Mala škola, veliki dom

Piše: Petra Šerka

...zašto uvijek treba proći vrijeme da bismo shvatili sto smo izgubili?

mala škola, ali velik dom...to je svijet kojeg smo imali i kojeg se uvijek sa čežnjom sjećamo, jer nigdje i nikome se nije otvorio takav svijet maste, kreativnosti i topline...

hr Wed Jun 10 2015 10:14:32 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/55623b3f5835df171b8b4588/80
Foto: Rade Popadić, školski arhiv

Predstavljamo splitske srednje škole: Prva gimnazija iz Splita

Prva gimnazija iz Splita nastavlja tradiciju splitske klasične gimnazije s više od 315 godina neprekidnog rada. Kroz njezine učionice prošlo je na stotine uglednika koji su proslavili svoj grad i svoju domovinu

Danas Prva gimnazija iz Splita ima 683 učenika raspoređenih u 24 odjeljenja, od toga 16 jezičnih i osam klasičnih.

Svake godine upisujemo četiri jezična i dva klasična razreda gimnazijalaca.

Dobitnici smo Ministrovog priznanja za uspješan, kvalitetan i kreativan rad.

Obvezni nastavni plan i program

Obvezni nastavni plan i program Prve gimnazije daje iznimno kvalitetno predznanje za upis na bilo koji fakultet. I prošle su godine naši učenici na prijamnim ispitima osvojili prva mjesta ili su bili visoko pozicionirani na medicini, farmaciji, arhitekturi, elektrotehnici, različitim smjerovima na filozofskim studijima, pedagoškoj akademiji  i sl. U pravilu  upisuju prvi izbor studija, bez plaćanja školarine.

Po želji, svaki učenik može upisati fakultativnu nastavu iz još jednog stranog jezika (španjolski, talijanski, njemački ili francuski jezik).

Naši učenici sudjeluju na svim razinama natjecanja, uključujući i međunarodna natjecanja, postižu veoma dobre rezultate, pa stoga odlični upisi na fakultete nisu nikakvo iznenađenje.

Državna  natjecanja

Ove godine na državnim natjecanjima sudjelovalo je 14 učenika naše gimnazije iz 17 predmeta i postigli su sjajne rezultate.

Tako su naši učenici državni prvaci iz španjolskog jezika, latinskog jezika (dvoje naših učenika dijele prvo mjesto) i grčkog jezika.

KARLA DRPIĆ iz španjolskog jezika , a njena mentorica je prof.  Linda Palameta, KLARA RADOVNIKOVIĆ iz latinskog jezika, mentorica joj je prof. Inge Belamarić  i grčkog jezika, a mentorica joj  je prof. Ivana Marijanović  i LUCIAN ŠOŠIĆ iz latinskog jezika (dijeli prvo  mjesto s Klarom),  a njegov mentor je prof. Ante Podrug.

Naši su učenici treći u državi: iz hrvatskog jezika Robert Olujić s mentorom prof. Ivicom Šušićem,  talijanskog jezika Božena Šalov s mentoricom prof. Zoricom Horvat,  grčkog jezika  Lucian Šošić s mentoricom prof. Ivanom Marijanović i povijesti Marko Ercegović s mentoricom prof. Iris Božić-Grubić.

Od njih 14 na državnim natjecanjima nitko nije bio lošiji od osmog mjesta.  Čestitamo svim učenicima na vrhunskom predstavljanju svoje gimnazije!

Za iznimne rezultate na državnim natjecanjima ove godine dobili smo čestitku gradonačelnika grada Splita gosp. Ive Baldasara.

Državna  matura

Maturanti naše gimnazije na prošlim su državnim maturama postigli izvrsne rezultate. Prošle je godine svih 187 maturanata prošlo državnu maturu. Tako su iz engleskog jezika bili osmi, a iz hrvatskog jezika peti u državi, pa smo po ovom kriteriju  jedna od desetak najuspješnijih gimnazija u Hrvatskoj.

Učionice

Nastavu izvodimo u modernim učionicama, u kabinetu informatike i u kabinetu biologije i kemije.  Sve naše učionice imaju LCD projektore i računala umrežena u fiksnu internetsku mrežu.  Jedna smo od škola koja ima e-dnevnike. U nekoliko učionica imamo tzv. pametne ploče. Svi naši profesori koriste i prijenosna računala.

U učionicama imamo ormare s rječnicima i stručnom literaturom iz stranih jezika. Naša knjižnica broji više od 12000 knjiga, od kojih su neke veoma vrijedne.

U knjižnici je klavir koji koriste učenici za potrebe nastave ili za izvannastavne aktivnosti.

Za nastavu tjelesne i zdravstvene kulture koristimo vanjsko igralište, športsku dvoranu i dobro opremljenu vlastitu teretanu, po čemu smo jedinstveni u Hrvatskoj.

Izvannastavne aktivnosti

Mislimo da možemo zadovoljiti želje i najzahtjevnijih učenika. Tako naši učenici sudjeluju u mjuziklima, pri čemu pjevaju, plešu i glume pod vodstvom prof. Olge Granić i Irine Padovan. Za 2016. godinu planiramo, u međunarodnoj suradnji s Astor College For the Arts iz Dovera u Engleskoj, izvesti mjuzikl "Chicago", a predstave ćemo odigrati u Hrvatskoj i u Engleskoj. Bit će to nezaboravno putovanje za pedesetak učenika naše gimnazije. Svake godine priređujemo javnu izložbu fotografija s temama koje su aktualne. Upravo smo, zajedno s gostima iz Engleske  otvorili novu međunarodnu izložbu fotografija pod naslovom "Baština/Heritage" pod vodstvom prof. Jasenke Splivalo

Filmska grupa upravo je osvojila prvo mjesto na međunarodnom natječaju kanadskog veleposlanstva u Hrvatskoj za kratki film na francuskom jeziku. U gostima nam je, u tjednu sv. Dujma, bila kanadska veleposlanica u Hrvatskoj sa suradnicima. Tom je prigodom donijela poklone i čestitala učenicima na uspjehu. Čestitamo i mi učenicima 1.f i 2.f razreda koji uče francuski jezik, a sudjelovali su u ovom projektu koji je vodila prof. Petra Ljubičić.

Dramsku grupu vodi prof. Sanda Cambj i tijekom godine priprema predstavu s kojom redovito sudjeluje na natjecanjima. Novinarsku  grupu vodi prof. Svjetlana Volarević i svake godine priprema i izdaje u 1000 primjeraka školski list "Fama" koji se rado čita među učenicima i djelatnicima škole.

Profesori hrvatskog jezika vode literarnu i recitatorsku grupu i redovito su na smotrama LiDraNa.

Športski klub vode profesori TZK, a postiže izvrsne rezultate u pojedinačnim i timskim sportovima. U nekim su redovito na međužupanijskim i državnim natjecanjima.

Udružena smo UNESCO-škola s projektima za očuvanje i zaštitu kulturne baštine s voditeljicom  prof. Jasenkom Splivalo. Naši učenici klasičnog usmjerenja s profesoricama Inge Belamarić i Ivanom Marijanović  sudjeluju na seminarima u Skradinu, Starom Gradu i Splitu gdje smo domaćini učenicima iz drugih gradova naše zemlje i inozemstva.

Naši učenici imaju priliku boraviti u učeničkoj razmjeni u drugim zemljama svijeta.

Ono što posebno želimo naglasiti jest volontiranje i  humanitarni rad naših učenika s profesorima Sonjom Vedranom-Runjić i Jerkom Župom koji sudjeluju u svim akcijama pomoći bolesnim, starijim i nemoćnim osobama. Za takve aktivnosti dobili su čitavi niz priznanja.

Međunarodna suradnja

Preko dvadeset godina surađujemo s Astor College For the Arts iz Dovera u Engleskoj.  Rezultat te suradnje je realizacija šest vrhunskih mjuzikla i izložbi slika i fotografija.  Svi mjuzikli i nekoliko izložbi, osim u splitskom Hrvatskom narodnom kazalištu,  izvedeni su i u Engleskoj.  Preko 300 naših učenika imalo je prigodu biti u Engleskoj proteklih godina, a isto tako ugostili smo veliki broj učenika iz Engleske.  Pred nama su novi izazovi u kojima će sudjelovati i nove generacije učenika. 

Suradnja s gradom Doverom nije slučajna, naime to je grad prijatelj Splita od 1956. godine.  Zbog velikih zasluga u njegovanju ovog prijateljstva, 6. 05. 2015. godine,  medalje grada Splita iz ruku gradonačelnika  gosp. Ive Baldasara, dobili su Olga Granić, prof. Engleskog jezika u našoj gimnaziji i Chris Russell, ravnatelj Astor College For the Arts. Čestitamo na velikom priznanju.

Također surađujemo s gimnazijama iz Italije na različitim projektima. 

Ekskurzije

- Učenici  prvih razreda idu redovito u Vatikan na hodočašće tijekom uskršnjih praznika.

- Učenici drugih razreda jezične gimnazije idu tradicionalno u London, a učenici drugih razreda klasične gimnazije u Rim.

- Nakon završenog trećeg razreda učenici klasične gimnazije idu u Grčku, a jezične gimnazije u više zemalja  Europske unije.

Osim spomenutih oblika izvanučioničke nastave, putuje se i u drugim prigodama.  Nastava se, osim u učionicama, izvodi po potrebi u galerijama, muzejima, povijesnim lokalitetima ili u prirodi. Posjećujemo uspješna poduzeća i bankarske kuće gdje se učenici iz prve ruke upoznaju s funkcioniranjem gospodarskih subjekata.

Organiziramo gostovanja i vrhunska popularna predavanja ljudi iz gospodarstva, znanosti, obrazovanja, kulture, športa i sl. 

Ono što posebno želimo naglasiti jest  humanitarni rad naših učenika, koji sudjeluju u svim akcijama pomoći bolesnicima, starijim i nemoćnim osobama,  ali i vlastitim radom ili volontiranjem oplemenjuju okoliš vrtića, škola i sl.

Europski projekti

Prijavili smo zajednički projekt na natječaju za sredstva iz europskih fondova s gimnazijama iz Varaždina i Zagreba, kao partneri. Ovim projektom planiraju se drugačija viđenja realizacije prirodne skupine predmeta (matematike, fizike, informatike, kemije i geografije). Partneri smo u europskim projektima sa splitskom Info zonom čiji su djelokrug rada mladi, kao i s Udrugom mladih "Mladi u EU" iz Šibenika, na EU projektu "Poduzetništvo kao budućnost".

Zbog svega ovoga i zbog mnogo toga što nije spomenuto, srdačno Vas pozivamo u Prvu gimnaziju – u prijateljsko i radno okruženje!         

Zašto upisati I. gimnaziju?   

LAURA BOŠNJAK, 3.D

Prvu gimnaziju upisala sam prije tri godine. Sada mi to izgleda tako davno da se čak i ne mogu sjetiti zašto sam odabrala baš ovu školu, ali sigurna sam da bih i danas učinila isto. Kroz sve tri godine srednjoškolskog obrazovanja  osjetila  sam kako Prva gimnazija izvlači maksimum iz mene i kako ja izvlačim maksimum iz nje. Ovo je zaista škola koja pruža mnoge mogućnosti, kako stjecanja znanja tako i zabave. Mislim da su najveća prednost naše škole profesori koji potiču individualnost učenika. Ovdje uistinu ima mjesta za svakoga; buduće profesore, arhitekte, liječnike, olimpijske prvake, dobitnike Oskara, nobelovce i mnoge druge. Nemojte upisati Prvu gimnaziju zato jer ste od nekoga čuli da je "lagano". Nije lagano, zahtjevno je. Zahtjevno je, ali ako se potrudite, vidjeti ćete da dobivate puno više nego što ste uložili. Vjerujem da je ova škola pravi odabir za sve one koji žele učiti radi sebe, a ne radi nekog broja u dnevniku.


JELENA MARIANI I PETRA ROMAC, 1.B

Budući da je već kraj vašeg osnovnoškolskog obrazovanja,  vjerojatno vas mori pitanje koji mori sve osmaše -  koju srednju školu upisati? Većina vas se sigurno dvoumi između vaših želja i želja vaših roditelja. Poznato je da je gimnazija oduvijek bila najbolji odabir. Prije godinu dana i mi smo bile u vašoj situaciji.  Zašto smo odabrale baš I. gimnaziju? Prvenstveno zbog dugodišnje tradicije odličnih rezultata učenika na državnoj maturi. Ova gimnazija nudi dobar temelj za daljnje obrazovanje.  Ne možemo biti zadovoljnije nego što jesmo. Zaposlenici ove škole su odlični. Nastavnici su strogi, ali pošteni prema svima i dobro prenose svoje znanje na nas. Moto ove gimnazije je "red, rad i smijeh" . I na kraju ako se dvoumite između I. gimnazije i bilo koje druge srednje škole, predlažemo vam da izaberete I. gimnaziju, a ako vas ovo nije uvjerilo da je I. gimnazija pravi odabir, zapamtite da učenici I. gimnazije tijekom školovanja idu na čak dvije stručne ekskurzije.


TEA BILIŠKOV, 2.F

Kažu da je najbolji put do sebe prelaziti se. A ovdje se hoćete prelaziti- pa makar ono najrasprostanjenije, razredno -spartanski protiv urote profesorsko-gimnazijalske (samo vjerujem u vas, da ste Zrinski i Frankopani, a Oni bečki dvor.) Jer tražit će od vas da idete s "dračem u srcu i plamenom na rukama", ali svršavajući zamijetit ćete da je vrijedno ljepote humanističke naobrazbe jer tu se poštuje, koliko god katkad suptilno, ona sed vitae discimus , "drage će vam biti vaše rane" (Ujević, razumije se, prvogimnazijalac). I među dorskim, jonskim i korintskim stupovima znanja ima proplamsaja filistarštine, ali viši su, vjerujte mi, stupovi od debljine filistarskih trbuha- napose ako stižete, nježni, iz osnovne škole gdje su isti bili toliki da ste njima mogli hraniti ego. Uostalom, i veličina se bistrije vidi kontrastirana nečim. Pa uistinu, ako ima u vama blago ironijske luči prosvjetiteljske i žeđi renesansne- napajat će vas, uvijek znajući ( što je vrijedno poštovanja) ostaviti odmak životvorne neutaživosti.

Klasična gimnazija u Splitu ponosi se svojom 3 stoljeća dugom tradicijom. Mnogi su slavni  i ugledni ljudi našega grada i domovine sjedili u ovim klupama. Klasično je obrazovanje najbolja podloga  za svako buduće intelektualno napredovanje. Ono je optimalan model obrazovanja koji nam nudi mogućnost potpunog poniranja u dubinu i sveobuhvatnost znanja. U Prvoj će vam pomoći izgraditi pronicav duh koji ide u srž problema i brzo pronalazi uzrok i rješenje.  Uvjeren sam da ćete se svojih gimnazijskih dana uvijek s radošću sjećati.         .                                                                                            

ZAPOSLENICI:  

1. Sanda Cambj, prof. hrvatskog jezika-mentor

2. Gorana Matić, prof. hrvatskog jezika-savjetnik

3. Svjetlana Volarević, prof. hrvatskog jezika-mentor

4. Ivica Šušić, prof, hrvatskog jezika-savjetnik

5. Mate Šimundić, prof. hrvatskog jezika-mentor

6. Željka Mimica, prof. engleskog i njemačkog jezika

7. Sanja Utrobičić, prof. engleskog i njemačkog jezika

8. Olga Granić, prof. engleskog jezika-mentor

9. Maristela Viličić.Vušković, prof.  engleskog jezika-savjetnik

10. Koraljka Pejić, prof. engleskog i talijanskog jezika-mentor

11. Linda Palameta, prof. talijanskog i španjolskog jezika

12. Zorica Horvat, prof. talijanskog jezika-mentor

13. Ana Borovina, prof. talijanskog jezika

14. Petra Ljubičić, prof. francuskog jezika

15. Marica Ramljak, prof. njemačkog jezika-mentor

16. Inge Belamarić, prof. latinskog jezika-savjetnik

17. Ante Podrug, prof. latinskog i grčkog jezika

18. Ivana Marijanović, prof. latinskog i grčkog jezika-savjetnik

19. Josipa Bilić, prof. likovne umjetnosti

20. Katarina Bonačić, prof. likovne umjetnosti

21. Jasenka Splivalo, prof. likovne umjetnosti-savjetnik

22. Snježana Kaštelan, prof. glazbene umjetnosti-mentor

23. Irina Padovan-Jakšić, prof. glazbene umjetnosti

24. Jurica Dukan, prof. povijesti

25. Iris Božić-Grubić, prof. povijesti i likovne umjetnosti

26. Nikša Dodoja, prof. povijesti i latinskog jezika

27. Dijana Danolić, prof. filozofije i sociologije

28. Dijana Begonja Ledić, prof. sociologije

29. Jakov Škomrlj, prof. filozofije i sociologije

30. Jerko Župa, prof. vjeronauka

31. Anita Vuletin, prof. vjeronauka

32. Sonja Vedrana Runjić, prof. psihologije i školska psihologinja-savjetnik

33. Tina Franić, prof. geografije

34. Davor Stipan, prof. geografije

35. Marga Mihaljević, prof. biologije i kemije

36. Lea Grandić, prof. biologije i kemije

37. Palma Mizdrak, prof. biologije-savjetnik

38. Jasna Šegrt, prof. biologije i kemije

39. Vesna Sršen Brkljačić, prof. biologije i kemije

40. Ivana Curać-Ćurin, prof. biologije i kemije i koordinatorica državne mature

41. Đurđica Petrović, prof. kemije-savjetnik

42. Dijana Ligutić, prof. matematike i fizike

43. Đurđica Devčić, prof. fizike

44. Damira Čupić, prof. matematike i fizike

45. Dobrila Gotovac-Stipaničev, prof.matematike i fizike-mentor

46. Marina Kukoč, prof. matematike i fizike

47. Antonija Batić, prof. matematike i fizike

48. Jurica Barišin, prof. matematike i fizike-mentor

49. Marina Surjan, prof. matematike i fizike

50. Maristela Rubić, prof. matematike i informatike-savjetnik

51. Božo Prpa, prof. tjelesne i zdravstvene kulture-mentor

52. Mirko Đerek, prof. tjelesne i zdravstvene kulture-mentor

53. Richard Martinić, prof. tjelesne i zdravstvene kulture

54. Ante Roško, školski pedagog i satničar

55. Marijan Puljiz, ravnatelj

56. Janet Karaman, školska knjižničarka

57. Ivanka Pelivan, školska tajnica

58. Senka Franić, referentica za učenike

59. Stanislava Begonja, računovođa

60. Ljiljana Ćorić, administrator

61. Jozo Šakić, kotlovničar

62. Mirjana Mičić, spremačica

63. Neda Jurić, spremačica

64. Dragica Babić, spremačica

65. Vedran Tukić, domar i kućni majstor

hr Mon May 25 2015 07:06:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/555ecefc5835dffa0c8b457d/80
Foto: Školski arhiv

Predstavljamo splitske srednje škole: Škola za dizajn, grafiku i održivu gradnju

Škola za dizajn, grafiku i održivu gradnju - Split nudi 23 obrazovna programa u četiri sektora

Škola za dizajn, grafiku i održivu gradnju – Split nalazi se u "zelenoj zgradi", kompleksu velikog srednjoškolskog centra na Splitu 3. U blizini škole je Učenički dom, a stotinjak metara dalje i novootvoreni Sveučilišni kampus. Nalazimo se pored autobusnih stanica koje vode u sve dijelove grada, a samo desetak minuta hoda može vas odvesti do splitske Rive.

Mjesto smo nulte tolerancije nasilja što nastojimo osvijestiti kod učenika od prvih dana njihovog boravka u našim učionicama.  Stručni tim – psihologica, pedagogica, voditelji smjena i razrednici na raspolaganju su učenicima kod rješavanja svih problema. Posvećenost učeniku ističemo i kroz sudjelovanje u različitim projektima kojima je cilj kvalitetan emocionalni razvoj mladog čovjeka. Takav pristup učeniku – mladom čovjeku ključan je za uspješno socijalno povezivanje i razvijanje međusobnih odnosa u obiteljskim, institucionalnim i svim drugim društvenim uvjetima. Usvajanje emocionalnih mjerodavnosti ima utjecaj na školski uspjeh i smanjuje učestalost pojavljivanja rizičnih ponašanja.                    

Veliki broj različitih zanimanja donosi učenicima ( a i njihovim roditeljima ) široki spektar mogućnosti u osmišljavanju budućnosti, ali isto tako i brojna pitanja i  nedoumice. Težak zadatak imaju petnaestogodišnjaci, nije lako donijeti tako važnu odluku. U želji da pomognemo onima koji još nisu odlučili, odnosno da "iskristaliziramo" misli onih koji znaju vrijednost ove Škole, donosimo sliku "s one strane vrata".

Škola za dizajn, grafiku i održivu gradnju - Split otvorit će i ove godine vrata za još 234  učenika, trenutno osmaša, i ponuditi im 23 obrazovna programa u četiri sektora.


Gimnazija 

Gimnazija održivog razvoja

Likovna umjetnost i dizajn

Učenici u prvom razredu upisuju opći smjer likovna umjetnost i dizajn (52 učenika), a nakon završenog prvog razreda, ovisno o postignutom uspjehu, biraju jedan od  četiri obrazovna programa:

Dizajner unutrašnje arhitekture

Aranžersko-scenografski dizajner

Dizajner keramike

Dizajner metala

Grafička tehnologija i audiovizualne tehnologije


Četverogodišnji obrazovni programi:

Web dizajner

Medijski tehničar            

Grafički urednik dizajner 

Grafički tehničar pripreme

Grafički tehničar


Trogodišnji obrazovni programi:

Grafičar pripreme

Grafičar tiska

Grafičar dorade

Pomoćni kartonažer  TES 

Graditeljstvo i održiva gradnja


Trogodišnji obrazovni programi:

Rukovatelj samohodnim građevinskim strojevima 

Monter suhe gradnje  

Keramičar-oblagač                     

Zidar-JMO                         

Tesar-JMO                              

Autolakirer-JMO                           

Soboslikar-ličilac-JMO           

Dimnjačar-JMO                            

Fasader-JMO      


Humanitarne akcije i projekti

Naši učenici sudjeluju u humanitarnim akcijama i projektima. Već nekoliko godina uređujemo prostorije KBC Split, doprinijeli smo radu socijalne samoposluge, ponosni smo i na godišnju nagradu za razvoj i promociju volonterstva "Vinka Luković". U prošloj godini zaslužili smo i nagradu Županije splitsko-dalmatinske za doprinos razvoju odgoja, srednjoškolskog obrazovanja i vannastavne aktivnosti. U sklopu projekta "Pretežno vedro" učenici su izražavali osjećaje  izrađujući maske s ciljem poticanja emocionalnog razvoja gdje se pokazalo da kreativnost učenika omogućuje samopomoć i aktivno pomaganje vršnjacima.

Podržali smo i sudjelovali  u županijskom projektu "Poveži se bojom, približi se slikom" kojem je cilj potaknuti i olakšati uključivanje djece i mladih s posebnim potrebama u socijalnu komunikaciju i interakciju s vršnjacima kroz različite radionice na temu "Boje, osjećaji i raspoloženje". Sudjelujemo i u humanitarnoj akciji "Splite, otvori srce"...

Timski rad te ugodno radno ozračje učinilo nas je više puta domaćinima državnih strukovnih natjecanja. Pet puta organizirali smo državno natjecanje graditeljskih škola, po jedanput grafičkih i likovnih škola. Naši gosti, učenici i njihovi nastavnici – mentori, uvijek  iz Splita odlaze s pozitivnim dojmovima i dogovorima o daljnjoj suradnji.

Već 11 godina organiziramo Izložbu učeničkih radova, u početku u Konzervatorskom zavodu, a od 2011. godine u Muzeju grada Splita, na kojoj prezentiramo uratke nastale tijekom školske godine u grafičkim i umjetničkim zanimanjima. Posebnu pozornost ove godine izazvao je film "Kreativnost” kojeg su režirali, snimili i montirali učenici. Film je nastao u sklopu školskog projekta ”Kreativnost”, unutar kojeg učenici koji se školuju za zanimanje medijski tehničar, istraživanjem u različitim medijima propituju značaj kreativnosti u svim područjima ljudske djelatnosti, a kao preduvjet za razvoj pojedinca i društva u cjelini.

Tjelesna aktivnost također je važan dio života svakog mladog čovjeka. Uspjesi naših učenika primjetni su i na ovom polju. Samo u ovoj školskoj godini učenici su osvojili medalje u badmintonu, streljaštvu i atletici. Aktivno možete trenirati i odbojku pri školskom klubu.

Raznolikost programa i školska oprema donosi nam mogućnost za izradu kvalitetnog školskog lista. Naš "Slog" pozvan je na državnu smotru školskih listova i ove godine.     

Što o školi kažu bivši učenici

Naši bivši učenici rado nas posjećuju i svjedoci su "rasta" Škole. Navodimo neke od njihovih komentara na dane provedene u srednjoj školi:

Silvio Puljić, mag.ing.arh. (29)

Vrijeme školovanja u školi, tada zvanoj G.o.g.š. Split, za mene je bilo korisno kroz nekoliko formativnih razina koje su se u mom kasnijem školovanju i radu pokazale iznimno bitne i korisne. 

Škola za dizajn, grafiku i održivu gradnju u Splitu, po meni je odličan primjer niza mogućnosti kroz programe koje teže formaciji kreativnih i poduzetnih individualaca. Posebno bih istaknuo odgojnu i obrazovnu metodu budućih mladih stručnjaka "Od ideje do realizacije" koja je prisutna kroz većinu predmeta i radionica. Mladi kroz takav program sazrijevaju kroz osobni kreativan rad, uključenost u potpuni proces od prvih idejnih rješenja do realizacije te uz mentorstvo profesora stručnjaka iz raznih disciplina i struka.

Preporučam ovu školu svim mladima koji žele spojiti strukovno znanje s kreativnim radom, dobiti dobre temelje opće kulture (posebice likovne), dobro se pripremiti za srodni fakultet te se formirati u kreativne i poduzetne pojedince.


Latica Zajmović

Tijekom srednjoškolskog obrazovanja stekla sam uvodno znanje o razvijanju ideje i realiziranju likovnih djela raznim tehnikama, znanje o uređenju prostora uz pomoć dekorativnih elemenata, bilo da se radi o javnom, glumišnom ili pak izložbenom prostor, te jako dobro  znanje iz predmeta potrebnih za polaganje državne mature. Sve te stavke su bile vrlo dobro postavljen temelj za upis na fakultet, te sam nakon završetka srednje škole upisala program Scenografije na Fakultet za umjetnost i dizajn u Beogradu. Tijekom studiranja sam primijetila koliku sam prednost imala s tim znanjem, u odnosu na druge studente koji nisu završili dizajnerske škole. 

Božidar Križan  mag. ing. techn. graph.

Srednja grafička škola u Splitu mi je bila jako dobra podloga za buduće studiranje kao i poslove.  Uz dobiveno znanje u srednjoj školi već sam  mogao jako dobro procijeniti klijenta, kao i razraditi njegove zamisli u završni koncept dizajna. To stečeno znanje koristim u svim projektima i dandanas, kako u jednostavnom dizajnu, tako u cjelokupnim kompleksnim kampanjama. Jako lijepo iskustvo koje bih vrlo rado preporučio svima. 

Jelena Duvnjak, dipl. ing. graf. teh.

Krajem osmog razreda pomislila sam da imam smisla za crtanje te dobrih ideja za dizajn. Došla sam u "grafičku školu" i potvrdila to. Četiri godine učila sam kroz zabavu. Photoshop, Illustrator i InDesign postali su mi glavni alati. Nakon odlične školske prakse, vanjske prakse u kojima sam prošla kroz privatne tiskare i našu Slobodnu Dalmaciju, naučila sam kako ni iz čega dobijemo novinu koju svi čitaju uz kavu. Naučila sam kako napraviti plakat ili pozivnicu za svoj najdraži koncert. Skupila odlično predznanje za Grafički fakultet i bila sam baš "cool" jer na faksu sam znala stvarno sve! Danas imam 24 godine, živim u Zagrebu, radim i uživam u svom poslu u Večernjem listu/24sata. Hvala vam,

Andrej Nuić – bivši učenik, diplomirani inženjer arhitekture, zaposlenik u struci

Školu za dizajn, grafiku i održivu gradnju Split upisao sam 2000. /20001. godine kao polaznik prve generacije.  To je ujedno bio i moj prvi izbor budući da mi je želja bila nakon srednje škole upisati studij arhitekture.

Na tom putu mi je od velike pomoći bilo znanje stečeno  u srednjoj školi, budući da je smjer bio odličan spoj općih, u kombinaciji s tehničkim predmetima, kao i primijenjene umjetnosti u praktičnom smislu. Slobodno se može nazvati splitskom izvedenicom koncepta škole Bauhausa. Opremljenost škole ide u korak s vremenom , a svaki se djelatnik trudi svoje znanje prenijeti na najbolji mogući način. No, uspjeh se u konačnici mjeri rezultatima, tako da je moja prva generacija danas polučila pet diplomiranih inženjera arhitekture.

Lucija Kostović, diplomirani inženjer arhitekture

I ja sam polaznica prve generacije dizajnera unutrašnje arhitekture ove Škole. Mislim da ni mi ni profesori nismo bili svjesni avanture u koju smo se upustili. Četiri godine su prošle kroz radionice projektiranja, crtanje i slikanje, izradu unikatnog namještaja, moje "omiljeno" tehničko crtanje,... sve su se to tada činile nebitne stvari.

Studij arhitekture sam upisala nakon mature 2004. godine na Građevinsko arhitektonskom fakultetu u Splitu i na istom diplomirala 2011. godine. Nakon završenog studija zaposlila sam seu arhitektonskom uredu.

Tek nakon upisa na fakultet shvatila sam da osim ljubavi prema arhitekturi iz srednje škole donosim i znanje koje mi je uvelike  olakšalo same početke studiranja i bilo osnova za daljnje obrazovanje.

Mario Stančić, autolakirer

Od malena sam volio automobile i želio raditi posao koji će biti vezan za njih. Školovao sam se za autolakirera, zavolio taj posao, u početku radio u jednoj privatnoj firmi, a kada sam stekao iskustvo, otvorio sam svoju firmu. Maturirao sam 1996. godine, a već nekoliko godina ponosni sam vlasnik svoje autolakirnice. Preporučam mladim ljudima da upišu i završe školovanje baš u ovom zanatu jer se od njega može kvalitetno živjeti.


Nadamo se da su vam riječi ovih uspješnih mladih ljudi pomogli u donošenju odluke jako važne za vaš život. Dragi osmaši, pozivamo vas i vaše roditelje da nas posjetite. Tradicija koju smo baštinili kroz same  prostore,  mediteranski osmišljena školska zgrada, izuzetna briga za okoliš uskladila se s visokom računalnom tehnologijom kojom smo opremili naše učionice. Škola 21.stoljeća mora poticati učenje, komuniciranje, korištenje stečenih znanja, digitalne kompetencije, ali i razvijanje društvene i građanske svijesti.

I, naravno, na kraju stvaranje pojedinca koji će biti sposoban da sve ovo prethodno navedeno pretvori u DJELO!

Škola za dizajn, grafiku i održivu gradnju - Split ide tim pravcem.

hr Fri May 22 2015 08:46:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/553ea8ffe9caa0d0098b46a1/80
Foto: Rade Popadić

Predstavljamo splitske srednje škole: Graditeljsko-geodetska tehnička škola

Danas Graditeljsko-geodetska tehnička škola Split ima preko 500 učenika u 19 razrednih odjeljenja s tendencijom povećanja broja odjeljenja i učenika

Nakon dugih priprema 1907. godine otvorena je Obrtnička strukovna škola s brojnim odjelima i povremenim tečajevima koja je privukla veliki broj mladića i djevojaka iz naše okolice. Zahvaljujući svom dugogodišnjem ravnatelju inž. Kamilu Tončiću organizacija nastave stalno je unaprjeđivana, a nastavni program prilagođavan stvarnim zahtjevima prakse.

Tako je 1909. godine dobila novi naziv Graditeljska, zanatlijska i umjetnička škola. Zahvaljujući vrsnim nastavnicima među kojima su slikar Emanuel Vidović, književnik Dinko Šimunović, glazbenik Josip Hatze i inženjer Josip Senjanović, ubrzo je postala jedna od najboljih na čitavom području današnje Hrvatske. Kasnije nastavlja djelovati u izmijenjenom obliku kao Državna muška i ženska zanatlijska škola, a poslije mijenja imena kako slijedi:

Školske godine 1920/21. osniva se Srednja tehnička škola. Početkom drugog svjetskog rata škola dobiva naziv Srednja tehnička škola s arhitektonsko- građevinskim odsjekom. Školske godine 1951/52. škola se zove Srednja tehnička građevinska škola, i ima dva odjela: građevinski i arhitektonski. Školske god.1959/60. škola mijenja naziv koji glasi Građevinska tehnička škola u Splitu. Godine 1963. osniva se Građevinski školski centar u kojem su se obrazovali svi kadrovi za potrebe građevinske privrede- zanatska i tehnička zanimanja Godine 1978. Građevinski školski centar se udružuje s Gimnazijom "Ćiro Gamulin" u organizaciju Centar za odgoj i obrazovanje u građevinarstvu i industriji građevinskih materijala "Ćiro Gamulin". Školske godine 1985/86. iz Centra se izdvaja MIOC kao samostalna škola. Godine 1993. iz Graditeljske škole Split izdvaja se Škola za dizajn grafiku i održivu gradnju. Konačno, od 2002. godine škola se zove Graditeljsko-geodetska tehnička škola.

Početkom djelovanja škola je bila smještena u današnjoj Teslinoj ulici a nakon osamostaljenja Republike Hrvatske 1992. god. prešli smo u novu zgradu projektanta Dinka Kovačića, dipl. ing. arh. koja se nalazi u Splitu 3 na adresi Matice hrvatske 11.  

Na novoj adresi školu je uspješno vodio dugi niz godina ravnatelj Frano Bušić, prof. , a od 2010. školom upravlja Filip Relja, dipl .ing. građ.

Danas Graditeljsko- geodetska tehnička škola ima preko 500 učenika u 19 razrednih odjeljenja s tendencijom  povećanja broja odjeljenja i učenika.

Graditeljstvo

Graditeljstvo je vječni izazov!

Graditelji stvaraju svijet u kojem živimo, oni ostavljaju trajne i neizbrisive tragove u prostoru koji stotinama i tisućama godina svjedoče o minulim civilizacijama, svjedoče ljepotu, sklad i visoke umjetničke domete. Graditeljstvo je djelatnost u koju je ugrađeno najviše ljudskog rada, znanja, umijeća, ljubavi, osjećaja, ljepote i sklada.

Graditeljska struka zbog svoje jedinstvenosti, omogućuje učenicima, kroz proces obrazovanja, intelektualno sazrijevanje, uz razvijanje različitih vještina i sposobnosti.

Graditeljstvo je idealan spoj umjetnosti i tehnike, a da bi mladi čovjek mogao u tom širokom i složenom području djelovati, nužno mu je kroz školovanje omogućiti stjecanje opće kulture i usvajanje kvalitetnog poznavanja struke.

Baza koju učenici trebaju steći tijekom srednjoškolskog obrazovanja treba im omogućiti uspješno uključivanje na tržište rada, kao i nastavak školovanja, s tim da je njihovo djelovanje odgovorno, kreativno i usmjereno ka pravim vrijednostima.

Škola danas

Škola obrazuje đake za tri zanimanja (programa):

1. građevinski tehničar

2. arhitektonski tehničar

3. geodetski tehničar

GRAĐEVINSKI TEHNIČAR

Nastava za građevinskog tehničara omogućuje osim teoretskog znanja i praktičnu primjenu naučenog. Zahvaljujući informatizaciji škole, te specijaliziranim kabinetima, praktikumima, učenicima je olakšano usvajanje potrebnih znanja i vještina za rad u struci i uspješno uključivanje na tržište rada. Polaganje državne mature omogućit će nastavak obrazovanja, kako u struci na građevinskom i arhitektonskom fakultetu, tako i u ostalim strukama i zanimanjima.

Također, odlascima na gradilišta, jednodnevne i višednevne stručne ekskurzije, te obveznom stručnom praksom (u drugom i trećem razredu) učenicima je omogućeno da osvijeste i učvrste stečena teoretska znanja, razviju praktične vještine i steknu uvid u zbilju poslova za koje se školuju.

Cilj ovog programa je osposobiti učenika za suradnju u razradi i pripremanju projektne dokumentacije za građevinske objekte visoko i niskogradnje, odnosno osposobiti ga za posebne zadaće građevinskog tehničara: 

- poznavanje građevinske mehanizacije, poznavanje osnova geodezije, stjecanje znanja o građevinarstvu, arhitekturi, građevnim materijalima, ovladavanje znanjima i vještinama izrade nacrta i tehničke dokumentacije, ovladavanje metodama proračuna jednostavnih nosivih sklopova građevina, poznavanje suvremenih arhitektonskih konstrukcija, materijala i tehnologija, ovladavanje znanjima iz hidrogradnje, tunela i mostova, cestogradnje i željeznica, poznavanje karakteristika gradilišta, građevinske industrije, načina proizvodnje, svojstvima i načinom ugradbe pojedinih građevinskih materijala.

Učenik razvija visoki stupanj odgovornosti, ozbiljan i znanstveno utemeljen pristup u rješavanju tehničkih zadaća struke, vodeći računa o očuvanju zdravlja, zaštiti okoliša i održivom razvoju.

Moguća mjesta rada građevinskih tehničara:

• otvorena i zatvorena gradilišta zgrada, prometnica, vodogradnji

• tvrtke koje su registrirane za izradu projektne dokumentacije

• laboratoriji i instituti za ispitivanje građevnih materijala

• zavodi za zaštitu spomenika, konzervatorski zavodi

• uredi za izdavanje dozvola

• industrija građevnih materijala i proizvoda

 

ARHITEKTONSKI TEHNIČAR

Nastava za arhitektonskog  tehničara organizirana je kroz teoretski i praktični rad. Praktični rad odvija se djelomično u crtaonicama, specijaliziranim kabinetima, moderniziranim učionicama, kroz praktikum ali i terenski rad. U sklopu terenskog rada organiziraju se odlasci na jednodnevne izlete i gradilišta te višednevne stručne ekskurzije.

Učenici se školuju i odgajaju za struku u kojoj će moći prenijeti svoju kreativnost na objekte namijenjene životu, radu i boravku ljudi.

Obrazujući se za ovo zanimanje naši tehničari će biti sposobni arhitektonski snimati, sudjelovati u razradi projektne dokumentacije i pratiti svjetske domete znanja i graditeljskog umijeća. Arhitektonski tehničar bit će također sposoban i za vođenje i nadzor izgradnje manjih objekata u svojstvu odgovorne osobe, investicijsko održavanje, opremanje i vanjsko uređenje zgrada.

Polaganje državne mature omogućit će nastavak obrazovanja, kako u struci na građevinskom i arhitektonskom fakultetu, tako i u ostalim strukama i zanimanjima.


Posebne zadaće za arhitektonskog tehničara:

• ovladavanje širokim znanjima iz područja likovne umjetnosti i arhitekture

• stjecanje znanja i vještina iz područja prostorne percepcije

• stjecanje vještina crtanja na složenijim zadacima

• stjecanje znanja i vještina izrade arhitektonskih nacrta stambenih i jednostavnijih javnih       zgrada

• poznavanje funkcije stana i osnovnih pravila za arhitektonsko projektiranje

• poznavanje stambenih i jednostavnijih javnih zgrada i njihovih autora

• poznavanje gradilišta i faza izgradnje kod sanacija, rekonstrukcija, revitalizacije, konzervacije i restauracije

• poznavanje izvedenih konstruktivnih sklopova na povijesnim građevinama

• poznavanje tradicijskih građevnih materijala

 

Moguća mjesta rada arhitektonskih tehničara:

• otvorena i zatvorena gradilišta zgrada, prometnica, vodogradnji

• tvrtke koje su registrirane za izradu projektne dokumentacije

• laboratoriji i instituti za ispitivanje građevnih materijala

• zavodi za zaštitu spomenika, konzervatorski zavodi

• uredi za izdavanje dozvola

• industrija građevnih materijala i proizvoda


GEODETSKI TEHNIČAR (TEHNIČAR ZA GEODEZIJU I GEOINFORMATIKU )

Geodetski tehničari rade na izmjeri zemljišta u svrhu izrade planova i karata, te vode evidenciju o vlasništvu i o promjenama na zemljištu.

Poznati i pod nazivom „ đometri “ obavljaju i uslužne djelatnosti kao što su:

• snimanje terena i priprema za projektiranje

• radovi koji prate izgradnju prometnica, tunela, objekata visokogradnje, montažu industrijskih hala…

• praćenje spajanja brodskih sekcija i pružnih vozila u brodogradilištu

• praćenje pomicanja i deformacije važnih objekata (brane, mostovi…)

S ciljem izvođenja ovih radova struka uključuje terenski rad s geodetskim instrumentima, kao i obradu podataka s terena na računalima u odgovarajućim softverima. Geodezija se upravo u posljednjim desetljećima, zahvaljujući razvoju elektronike i informatike, razvila kao struka koja daje najviše informacija o prostoru koji nas okružuje.

Nastava za geodetskog tehničara organizirana je kroz teoretski i praktični dio. Praktični dio odnosi se na nastavu koja se provodi u školi (rad u informatičkim kabinetima i specijaliziranim učionicama, rad na školskim terenima…), te na izvanškolske aktivnosti (jednodnevni stručni izleti i višednevne stručne ekskurzije).

Ovakav suvremeni sistem rada rezultira dobrom pripremljenošću učenika za buduće zanimanje, te razvija znanja, vještine i sposobnosti potrebne za rad.

Završavanjem ovog programa učenici se mogu zaposliti u:

•      katastarskim uredima

•      projektnim i graditeljskim poduzećima

•      brodogradilištu.

U općoj krizi nezaposlenosti, geodezija danas omogućuje ne samo veliku mogućnost zapošljavanja nego i otvaranje privatne djelatnosti.

Također, kvalitetno srednjoškolsko obrazovanje omogućuje učenicima i nastavak školovanja na strukovno srodnim ili drugim visokim i višim učilištima.


Uspjesi učenika na natjecanjima

Učenici i njihovi mentori cijeli niz godina ostvaruju zapažene rezultate na županijskim, državnim i u novije vrijeme na međunarodnim natjecanjima. Najbolji rezultati su:

Školska godina 2013./ 2014.

DRŽAVNA NATJECANJA U ORGANIZACIJI AGENCIJE ZA ODGOJ I OBRAZOVANJE

 Državno natjecanje iz matematike

3. mjesto Luka Šarić ( razred 2.d )

 Državno natjecanje iz engleskog jezika

2. mjesto Ena Sarajlić ( razred 4.a )

3. mjesto Ivan Sučić ( razred 2. e )

 

DRŽAVNA NATJECANJA U ORGANIZACIJI AGENCIJE ZA STRUKOVNO OBRAZOVANJE

 Državno natjecanje učenika/ca iz Obrazovnog sektora graditeljstvo i geodezija u natjecateljskoj disciplini arhitektonske konstrukcije

 3. mjesto Borna Radan ( razred 4.d )

DRŽAVNO NATJECANJE U ORGANIZACIJI ZAJEDNICE GRADITELJSKIH ŠKOLA

AutoCad

2. mjesto Jere Doljanin ( razred 4.d )

 

Sportski klub "Graditelj"

U školi  djeluje školski sportski klub "Graditelj" koji se postigao i postiže izuzetne sportske rezultate . Naš klub po rezultatima pripada najboljim školskim sportskim klubovima u Županiji i RH. Također  smo nositelji trofeja fair play i priznanja Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta. Voditelji kluba su profesori Roberto Markotić i Mateo Blažević

 

Školska godina 2013./2014.

rukomet  3. mjesto na gradskom natjecanju

           badminton 1. mjesto na gradskom natjecanju , učenice

            badminton 2. mjesto na gradskom natjecanju , učenici

            kros 2. mjesto  na jesenskom krosu

Školska godina 2014./2015.

            jesenski kros 3. mjesto, učenici

            jesenski kros 3. mjesto, učenice

            jesenski kros 3. mjesto Dora Mihaljević

                               badminton  1 mjesto, učenice

                               badminton  2 mjesto, poluzavršnica PH, učenice            

                               streljaštvo  5 mjesto, učenici

                               streljaštvo  5 mjesto, učenice

                               stolni tenis  4 mjesto, učenici

                               skijanje 3. mjesto, učenici

                               skijanje  1 mjesto Ilija Bagarić

                               odbojka  4 mjesto , učenici        

                               rukomet  2 mjesto, učenici

                               atletika  3. mjesto (400 m) , Antonio Leskur       

               

Državna matura i upisi na fakultet

 Svi naši učenici su s uspjehom položili ispite državne mature i upisali željene fakultete . Više od   60% ih je upisalo svoj  1. izbor, preko 30% svoj 2. izbor. Najveći broj naših učenika upisuje tehničke fakultete od kojih je na prvom mjestu Fakultet građevinarstva, arhitekture i geodezije pa Fakultet elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje te ostali.

Nastavni planovi i programi matematike, fizike, hrvatskog i engleskog jezika obuhvaćaju cjelokupno gradivo potrebno za polaganje državne mature.

U školi se organiziraju i dodatne pripreme za polaganje ispita državne mature iz predmeta: matematika, fizika, hrvatski jezik, engleski jezik, crtanje i likovna umjetnost.

 

Izvanučioničke aktivnosti

Uz obvezatni program Graditeljsko-geodetske tehničke škole našim učenicima nastojimo pružiti i brojne izvanučioničke aktivnosti i projekte. Iz školskog kurikuluma vrijedno je izdvojiti preventivni program naše psihologinje Marije Kapović, knjžničarsku grupu profesorice Dražice Kekez, ekološku grupu profesorice Lidije Martinović, volontersku grupa itd. Vrijedi napomenuti da su naši učenici i profesori u Muzeju grada Splita imali  svoju izlobu slika a u pripremi je i nova izložba. Također u našem kurikulumu imamo predviđene mnoge jednodnevne posjete i izlete kao i stručne ekskurzije u sklopu kojih također ostvarujemo predviđene ciljeve.


Nastavnici i ostali zaposlenici u školskoj godini 2014./2015.

Nastavnice hrvatskog jezika

1.      Sandra Ožić Krivić

2.      Dina Buljan

3.      Vini Knežević

Nastavnice matematike

4.      Željka Reljanović Rnjak

5.      Mirela Jukić Peladić

6.      Nevenka Dragičević

7.      Ana Ujević

8.      Marina Mihanović

9.      Margarita Kaliterna

Nastavnice engleskog jezika

10.  Damira Ćupić

11.  Magda Maver

12.  Ana Topić

Nastavnici/ce fizike

13.  Vera Sablić

14.  Goran Jolić

Nastavnica biologije

15.  Lidija Martinović

Nastavnik povijesti

16.  Plamen Šutić

Nastavnica geografije

17.  Milenka Lozina

Nastavnici tjelesne i zdravstvene kulture

18.  Mateo Blažević

19.  Roberto Markotić

Nastavnice etike

20.  Anita Ivanković Volarević

21.  Suzana Kuzmičić

Nastavnica vjeronauka

22.  Matija Zekić Dragun

Nastavnici/ce računalstva

23.  Vedrana Škrobica

24.  Alojz Kroneger

Nastavnici/ce stručnih predmeta građevinske struke

25.  Nenad Čatipović

26.  Vanja Perišin Ćorić

27.  Biljana Rezić

28.  Joana Perković Bekavac

29.  Marija Goleš

30.  Helena Poša

           

            Nastavnici/ce stručnih predmeta arhitektonske struke

31.  Radojka Klarić

32.  Nada Stipaničev

33.  Danijela Melić

34.  Katarina Fenrich

35.  Željana Tomeljak

36.  Marko Klarić

37.  Lada Sinovčić

38.  Ninočka Kljaković Gašpić

Nastavnici/ce stručnih predmeta geodetske struke

39.  Angelina Dinarina Poljak

40.  Ivana Fredotović

41.  Ivana Denić

42.  Marija Botica

43.  Dario Kopić

Nastavnica politike i gospodarstva

44.  Slobodana Stanić

Stručne suradnice

Marija Kapović, psihologinja

Dražica Kekez, knjižničarka

Tehničko osoblje

Danko Čirjak, Milan Marinović, Branka Prolić, Sadija Bilalić, Zumbreta Bilalić,        Snježana Alujević, Gordana Katalinić, Marina Marinović, Tina Šustić

Administrativno osoblje

Silvana Karoglan

Lada Vojković

Računovodstvo

Marija Tolj

Tajnik

Josip Kekez

Ravnatelj

Filip Relja

 

Bivši i sadašnji učenici o školi

Anto Bojan Jokić - bivši učenik, apsolvent na Fakultetu građevinarstva, arhitekture i geodezije u Splitu i  zaposlenik u Guj Gradnji:

Još u petom razredu osnovne škole sam odlučio da ću se baviti građevinarstvom, tako da je upis u Graditeljsko-geodetsku tehničku školu u Splitu bio najlogičniji odabir. Samim dolaskom na upis, odnos djelatnika sa đacima je govorio o profesionalnom pristupu škole. Upisao sam smjer građevinski tehničar i tako je počela i gradnja mene kao tehničara.

Nastavni plan je bio baziran na sve djelatnosti kojima se možete baviti u građevinarstvu, počevši od organizacije građenja, proračuna betonskih konstrukcija, izvođenjem hidrotehničkih konstrukcija… itd.. Dobili smo kompletan paket školskog obrazovanja, koji je uključivao i nerijetke odlaske na razna gradilišta kako bi uživo vidjeli gradnju stambenih zgrada, mostova, vodoopskrbnih sustava i sl.. S djelatnicima škole smo ostvarili dobre odnose, s određenim profesorima su održani do dan danas. 

Znanje koje sam stekao u srednjoj školi pomoglo mi je u mom daljnjem školovanju na Fakultetu građevinarstva, arhitekture i geodezije u Splitu, i pronalaženju posla u profesionalnoj građevinskoj firmi. A najvrjednije što je moja generacija ponijela iz srednje škole su uspomene na to razdoblje našeg života.


Ivica Lizatović - bivši učenik, apsolvent na Fakultetu građevinarstva, arhitekture i geodezije u Splitu, zaposlenik u G.O. "PECIĆ":

Graditeljsko-geodetska tehnička škola u Splitu za mene je po mnogočemu bila i ostala posebno mjesto. Kao odličan učenik u svih osam razreda osnovne škole, od mene se očekivalo da upišem gimnaziju, a moja odluka da upišem usmjerenje građevinskog tehničara  upravo u ovoj školi promatrana je kao hod linijom manjeg otpora. Odgovorno tvrdim sada, kao i u trenutku kada sam se sa pedeset i osam bodova upisao u školu ( max. 60 ), da je to moja najbolja životna odluka. Graditeljsko-geodetska tehnička škola zaista ima mnogo toga za ponuditi, uz to što pokriva stanovitu širinu  predmetima koji uključuju  praktičnu nastavu, odlascima na različita gradilišta, pruža cijeli spektar specifičnih znanja i vještina koje su ključne za uspješno i kvalitetno savladavanje fakultetskog obrazovanja i uljudno ponašanje u građevinarstvu, ali i u svakodnevnom životu.

Ono što je mene kao učenika ponajviše oduševljavalo bilo je zdravo okružje i prijateljska atmosfera među učenicima, ali i u odnosima s profesorima koji su u brojim situacijama pokazivali spremnost pomoći nam u našim problemima kako za vrijeme srednjoškolskog obrazovanja  tako i za vrijeme petogodišnjeg studiranja na fakultetu.


Ante Zekan - učenik 1. razreda:

Upisao sam Graditeljsko- geodetsku tehničku školu jer mi se svi u obitelji bave graditeljstvom. Dok sam odrastao uvijek sam slušao njihove razgovore te me je građevinarstvo počelo privlačiti. Kada je došlo vrijeme odluke koju ću školu upisati nisam se morao misliti. Ova škola daje dobre temelje za daljnje obrazovanje, građevinarstvo je perspektivno, uvijek će se nešto graditi što znači da ima posla.


Ivan Kundid - učenik 1. razreda:

Graditeljsku školu sam upisao jer me otac potaknuo. Dok smo se vozili gradom pokazivao mi je zgrade u čijoj gradnji je i on sudjelovao. I ja želim sudjelovati u gradnji nekog većeg objekta tako da se mogu pohvaliti sudjelovanjem u gradnji takve zgrade.


Vinko Duvnjak - učenik 1. razreda:

Ova škola sigurno daje dobre preduvjete za upis i završetak Fakulteta građevinarstva, arhitekture i geodezije. Nadam se da ću jednog dana ostvariti svoj životni cilj, pokazati mojim nasljednicima zgradu koju sam ja izgradio.


Bruna Maslov - učenica 2. razreda:

Učenica sam 2. razreda Graditeljsko - geodetske tehničke škole Split te ovim putem Vam želim priču o našoj školi ispričati na đački način. Konfucije je rekao: ''Odaberi posao koji voliš i nikad više u životu nećeš morati raditi niti jedan dan.'' No je li uistinu tako i jesmo li krojači svoje sudbine?

Ljubav prema arhitekturi sam naslijedila od mame te odabir srednje strukovne škole je za mene bio lagan, ali i pomalo rizičan za učenicu koja je prolazila s odličnim. Moram priznati da su mnogi podcjenjivali moj izbor, ali sam odlučila slijediti svoje snove i raditi, ali i učiti o onome što me uistinu čini sretnom. Dolaskom u ovu školu upoznala sam divne ljude, ali i prijatelje za cijeli život. Na početku sam bila vrlo pesimistična, ali kako je školska godina odmicala kraju  stjecala sam više znanja, a ocjene i atmosfera u razredu su bili sve bolji i bolji. Moram priznati da sam mislila da će gradivo koje učimo biti pomalo drugačije i lakše, ali naravno cjelokupno znanje koje su nam nastavnici prenijeli i sav trud koji smo uložili, isplatili su se na kraju. Smatram da naša škola iako je strukovna polaže dosta truda kako bi nas pripremila za ispit državne mature, iako je sadržaj skraćen, gradivo koje naučimo pruža nam odlično predznanje za daljnje školovanje. I zato svim neodlučnim djevojčicama i dječacima, toplo preporučujem odabir ove škole jer osim znanja koje možete steći u svakoj školi, u našoj školi ćete uz odlične nastavnike, ali i radno osoblje steći znanje koje će vas voditi cijeli život i oblikovati u prekrasne mlade ljude.


Luka Pajčić - učenik 2. razreda:

Moj otac i djed su građevinari, često sam slušao njihove razgovore, nisam ih baš dobro razumio, ali s vremenom sam se počeo sve više zanimati. U sedmom razredu osnovne škole sam se odlučio za Graditeljsko-geodetsku tehničku školu. Uvijek sam se divio visokim zgradama, moja želja je izgradnja baš takvih velikih građevina.


Luka Marinić - učenik 2. razreda:

Volim crtati, računati, snalaziti se u prostoru, volim promatrati građenje neke građevine. Kada se postavilo pitanje srednje škole odmah sam pomislio na Graditeljsku, pričalo se kako je škola teška, kako treba puno učiti i crtati. Ja sam ipak ostao vjeran svojim idealima i svom putu. Škola mi se jako svidjela, okolina, društvo, sve . .  Za sada sam uspješan učenik, nadam se da ću tako i nastaviti.

 

Anita Borozan - učenica 4. razreda:

Graditeljsko-geodetsku školu sam upisala ne poznavajući geodeziju kao struku, jer su mi roditelji, kao i stariji prijatelji sugerirali da je upišem govoreći kako je poslije stjecanja zvanja ''geodetski tehničar'' vrlo moguće brzo pronaći posao samo sa srednjom školom posebno zbog tada aktualnih legalizacija. Škola daje vrlo dobre osnove znanja za kasniji upis na Fakultet građevinarstva, arhitekture i geodezije kao i za ostale tehničke fakultete. Terenska nastava, kao jedan od glavnih dijelova nastavnog programa, vrlo je zanimljiva i korisna te je nešto što ostale škole ne nude.


Duje Pavić - učenik 4. razreda:

Graditeljsku školu sam upisao jer sam oduvijek volio crtati , a znao sam da se u njoj mnogo crta što je jedan od glavnih razloga zašto sam upisao ovu školu , mogao sam upisati i  gimnaziju ali nisam htio jer sam se želio upoznati sa graditeljskom strukom i nisam zažalio. Škola ima tri strukovna smjera bila mi je velika dvojba koji smjer upisati, htio sam upisati za arhitektonskog tehničara ali sam se ipak odlučio za građevinskog i sad znam da sam donio pravu odluku jer mnogi podcjenjuju ovaj smjer a zapravo je mnogo zanimljiviji nego što se misli. Škola organizira i terensku nastavu kao što je posjet nekim gradilištima da se upoznamo kako to sve zapravo izgleda u praksi što dođe kao jedno novo iskustvo. Ove godine idem na pripreme za maturu koje škola organizira , ova škola vam daje jedno veliko znanje koje će vam  mnogo pomoći ako se odlučite za Fakultet građevinarstva, arhitekture i geodezije , ali i za druge fakultete. Svugdje treba učiti pa tako i u ovoj školi ali na kraju trud se svakako isplati.

 

Zašto upisati Graditeljsko-geodetsku tehničku školu?

·       škola smo u primjerenom okruženju

·       nulta tolerancija nasilja

·       stjecanje opće kulture

·       usvajanje kvalitetnog poznavanja struke

·       moguće uključivanje na tržište rada odmah nakon srednje škole

·       kvalitetna priprema za polaganje državne mature

·       nastavak školovanja na visokim učilištima

hr Tue Apr 28 2015 07:19:31 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .