Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5a48deaab9e03ec73e8b456a/80

Konzumiranje salate i lisnatoga zelenog povrća usporava pojavu demencije

Svakodnevno konzumiranje većih količina zelenoga lisnatog povrća moglo bi utjecati na kasniju pojavu demencije ili mentalnog propadanja, pokazalo je novo istraživanje američkih znanstvenika.

Istraživanje provedeno na grupi osoba treće životne dobi pokazalo je da je mozak onih koji su svakodnevno jeli porciju od 100 grama kuhanoga špinata, kelja i drugih kupusnjača ili 200 grama zelene salate bio kao u 11 godina mlađih osoba, u usporedbi s grupom koja nije uopće ili je rijetko konzumirala ovo povrće. 

U testovima pamćenja i inteligencije najbolje je prošla grupa koja je dnevno prosječno konzumirala jednu i pol porciju zelenog povrća, piše Independent. 

Dr. Martha Morris iz Medicinskog centra čikaškoga Sveučilišta Rush, koja je vodila istraživanje, rezultate studije objavila je u stručnome časopisu Neurology. 

"Dodajući prehrani svakodnevno porciju zelenoga lisnatog povrća na jednostavan način pridonosite dobrom funkcioniranju mentalnog zdravlja", kazala je. 

"Po podacima kojima raspolažemo broj osoba koje će oboljeti od nekog oblika demencije u stalnom je i znatnom porastu, s obzirom na produljenje čovjekova životnog vijeka. Upravo zbog toga potrebna nam je učinkovita strategija da to spriječimo", upozorava Morris. 

Znanstvenica je sa svojim kolegama analizirala prehrambene navike 960 osoba prosječno starih 81 godinu. Nitko među njima nije bolovao od nekog oblika demencije, a znanstvenici su njihovo stanje pratili tijekom gotovo pet godina. 

Nakon obavljenih godišnjih testova pamćenja i inteligencije podijelili su ih u pet grupa, ovisno o tomu u kojoj su mjeri konzumirali zeleno lisnato povrće. 

Najbolje rezultate u testovima pokazala je grupa čiji su sudionici konzumirali dnevno jednu i pol porciju zelenoga lisnatog povrća, a kod svih ostalih rezultati su bili lošiji, ovisno o količini konzumiranog povrća. 

U desetgodišnjem razdoblju brzina propadanja moždanih funkcija kod konzumenata zelenoga lisnatog povrća bila je sporija za 0,05 standardnih jedinica godišnje nego kod onih koji su ga jeli u manjim količinama ili ga uopće nisu konzumirali, a to znači da je njihov mozak funkcionirao kao mozak osobe mlađe 11 godina.

Dr. Morris ističe da hrana sama po sebi, ukoliko je nezdrava neće samostalno rezultirati razvojem određene bolesti, no kvalitetnijom prehranom može se učiniti puno na području prevencije. Dodaje da hrana koju konzumiramo, bez sumnje može znatno utjecati na promjenu rizika od nastanka neke bolesti.

Demencija označava skupinu različitih simptoma poput slabijih vještina jezičnog izražavanja i govornih funkcija, percepcije, smanjenih kognitivnih vještina poput prosuđivanja i zaključivanja, a najizraženiji je gubitak pamćenja. 

Većina demencija posljedica je oštećenja mozga koja se dostupnim metodama liječenja ne mogu značajnije zaliječiti, poput Alzheimerove bolesti, osobito raširene među osobama treće životne dobi.

Facebook komentari

hr Sun Dec 31 2017 14:15:11 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5381efda1799425d06f39fed/80
Foto: Ilustracija

Krivi su hormoni: Trudnice imaju opravdanje za loše pamćenje

Žene u trudnoći zaista imaju poteškoća s pamćenjem, i to je razlog zašto trudnice često gube stvari, potvrdili su znanstvenici
Svaka žena koja je bila trudna iskusila je pojavu lošeg pamćenja i gubljenja stvari, a znanstvenici kažu da je to sasvim normalna pojava u kasnijim stadijima trudnoće. To je potvrdilo i posljednje istraživanje koje je otkrilo da žene u zadnjih šest mjeseci trudnoće i u prva tri mjeseca nakon porođaja imaju problema s prostornim pamćenjem, odnosno često se ne mogu sjetiti gdje su stavile određene stvari, piše klokanica.

Poteškoće nastaju, kažu znanstvenici, zbog hormona koji utječu na mozak. "Zaboravnost i manjak pažnje su česta pojava kod trudnica. Otkrili smo da povećane količine hormona tijekom trudnoće utječu na mozak, pa se javlja zaboravnost i slabija koncentracija", pojasnila je voditeljica istraživanja Diane Farrar sa Sveučilišta Bradford iz Velike Britanije.

Hormoni najviše utječu na dio mozga zadužen za prostorno pamćenje koje pomaže ljudima da se prisjete gdje su ostavili stvari, ali i kojim putem bi trebalo ići da bi došli do određenog cilja. Srećom, to je kratkotrajna pojava kod trudnica koja nestaje tri mjeseca nakon poroda.


Facebook komentari

hr Mon Jan 22 2018 08:45:29 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a59cb22b9e03e59498b45c7/80

Evo koje namirnice prirodno snižavaju tlak i pospješuju zdravlje srca

Povišeni krvni tlak velik je problem, kako u svijetu, tako i u Hrvatskoj. Većina prehrambene navike mijenja tek kada dođe do zdravstvenih tegoba, a najčešće rješenje za povišeni krvni tlak za kojim posežemo su tablete, no majka priroda pobrinula se da nam omogući lijek za svaku bolest, pa tako i hipertenziju. Evo koje namirnice morate uključiti u prehranu kako biste snizili tlak

Povišeni krvni tlak ili hipertenzija često se još naziva tihim ubojicom. Teško ga je detektirati, a statistike pokazuju da u Hrvatskoj svakog sata jedna osoba umre od iznenadnog srčanog zastoja. Procjenjuje se da 37,5 posto Hrvata pati od arterijske hipertenzije, piše t portal.

Pravilnom prehranom moguće je uravnotežiti krvni tlak i umanjiti opasnost od prerane smrti, s obzirom na to da određene namirnice prirodno snižavaju tlak i pospješuju kardiovaskularno zdravlje.

1. Zobene pahuljice

Odjednom pahuljice za doručak ne zvuče kao klišej. Zobene pahuljice iznimno su bogate magnezijem, važnim nutrijentom na temelju kojeg je osmišljena i najpopularnija dijeta Dash, poznata po tome što, osim na gubitak kilograma, naglasak stavlja na zdravlje srca i krvožilnog sustava.

Istraživanje objavljeno u časopisu Journal of Family Practice otkrilo je da se konzumacijom zobene kaše znatno smanjuje sistolički i dijastolički tlakkod osoba koje boluju od hipertenzije. Betaglukan, primarno vlakno koje se nalazi u zobi, igra važnu ulogu u zdravlju srca te prirodno snižava kolesterol.

Ako niste pobornik klasične zobene kaše s jogurtom, zob možete skuhati na mlijeku uz dodatak meda te cimeta i kakaa, koji su jaki saveznici u očuvanju vitke linije. Zob možete dodati i u voćni smoothie ili ga usitniti u brašno i od njega napraviti zdrave palačinke, dok za ručak zobeno brašno možete iskoristiti za pripremu slasnih polpeta s povrćem. Izbora je mnogo, a potrebno je samo malo mašte.

2. Pistacio

Redovitom konzumacijom orašastih plodova možete održavati svoj krvni tlak u granicama normale, što su potvrdila i brojna istraživanja koja su se tijekom godina bavila ovim medicinskim problemom. Opće je poznato kako orašasti plodovi sadrže 63 posto zdravih masti koje čuvaju srce, a pistacio je izdvojen kao vjerojatno najjači saveznik u borbi protiv povišenog krvnog tlaka.

Istraživanje objavljeno u American Journal of Clinical Nutrition potvrdilo je da pistacio ima najbolje pokazatelje kada je riječ o snižavanju krvnog tlaka. Za to je zaslužno nekoliko nutrijenata koji se mogu pronaći u njemu – magnezij, kalij i vlakna. Pistacio koji ima više kalija od banane sadrži i moćne antioksidante – polifenole i karotenoide.

Ubacite pistacio u salatu, jogurt, tacose ili njima zamijenite nezdrave grickalice za vrijeme gledanja televizije. Pazite da ne pretjerate, jer ipak je riječ o kaloričnoj namirnici.

3. Crno vino

Crno grožđe poznato je po tome što obiluje antioksidantima, točnije fitonutrijentima koji se nazivaju polifenoli. Upravo zbog polifenola vino je uvršteno u prehrambeni proizvod antiviralnog i baktericidnog djelovanja. Polifenoli se u tijelu vežu za slobodne radikale i smanjuju naslage na krvnim žilama, čime se sprečava rizik od kardiovaskularnih oboljenja.

Istraživanja su pokazala da crno vino, ukoliko se konzumira u umjerenim količinama, povećava razinu 'dobrog' kolesterola (HDL), a smanjuje razinu 'lošeg' kolesterola (LDL) u krvi.

Citrin ili vitamin C2  djeluje pozitivno na pruživost krvnih žila, a proantocijanidoli i u proteklih desetak godina determinirani resveratrol uspješno štite od ateroskleroze, regulirajući razinu lipida u krvi. Resveratrol sprečava pojavu tromboze, odnosno grušanje krvi unutar krvne žile, potiče cirkulaciju i poboljšava rad srčanog mišića.

U svoju dnevnu rutinu uključite konzumaciju crnog vina. Svaki dan uz ručak popijte jedan do dva decilitra crnog vina i vaša će se krvna slika ubrzo popraviti.

4. Naranče

Ima li boljeg jutarnjeg stimulansa za organizam od svježe iscijeđenog narančinog soka? Naranče predstavljaju bogat izvor kalija, važnog minerala u spomenutoj dijeti Dash. Zapravo, naranče su jedne od najvećih izvora kalija koji je dostupan tijekom cijele godine.

Hesperidin, flavonoid povezan s redukcijom krvnog tlaka i kardiovaskularnim rizikom, prirodno se nalazi u naranči, a samim time i cijeđenom soku. Najnovije istraživanje objavljeno u American Journal of Clinical Nutrition pokazuje da hesperidin može pomoći u održavanju zdravog krvnog tlaka i normalnom funkcioniranju krvnih žila kod osoba s prekomjernom težinom ukoliko svakodnevno konzumiraju svježe iscijeđen sok naranče.

5. Leća

Leća je, uz crni grah, slanutak, grašak i mahune, kulinarski zahvalna i nutritivno bogata namirnica. Osim što je vrlo pristupačna i jeftina, obiluje vlaknima i kalijem, zbog čega je glavna zvijezda dijete Dash te se preporučuje osobama koje imaju problema s povišenim krvnim tlakom.Istraživanje objavljeno u British Journal of Nutrition potvrdilo je kako doista snižava krvni tlak.

Za pripremu leće, ovisno o vrsti, potrebno je otprilike 30 minuta, a njezine pozitivne karakteristike su i to što obiluje vlaknima koja daju duži osjećaj sitosti, kao i proteinima koji su prirodna hrana za mišiće, te ima niži glikemijski indeks od ostalih mahunarki.

6. Cikla

Ništa ne može pobijediti ciklu kada je zdravlje krvi u pitanju! Ovo korjenasto povrće sadrži dva ključna minerala za borbu protiv hipertenzije – magnezij i kalij - te je bogato nitratima, za koje su studije pokazale da imaju snažan utjecaj na snižavanje krvnog tlaka. Istraživanje objavljeno u časopisu Hypertension pretpostavlja kako prirodna pretvorba nitrata u nitrite, koja se u tijelu događa tijekom apsorpcije, pozitivno utječe na krvni tlak.

Za doručak ili međuobrok svježu ciklu možete iscijediti u sokovniku i pomiješati s narančinim sokom, dok je za ručak i večeru možete poslužiti pečenu ili kuhanu na pari kao prilog uz meso, piše t portal.

Facebook komentari

hr Mon Jan 22 2018 08:28:14 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a07113eb9e03e42a38b4646/80

Gastronomski incident u Veneciji - za ručak preko tisuću eura

Restoran u Veneciji koji je doslovce opljačkao četvero mladih stranih turista razbjesnio je gradonačelnika tog talijanskog grada koji smatra da takvi slučajevi narušavaju ugled Venecije i njezinih građana.

Četvero mladih iz Japana dobilo je račun od 1.100 eura za četiri steaka, pržene morske plodove i vodu, u restoranu na Trgu sv. Marka, objavila je agencija Ansa.

Gradonačelnik je objavio da će istražiti slučaj, nakon što su gosti slučaj prijavili policiji.

"Ako se utvrdi da je ovaj sramotni slučaj točan, učinit ćemo sve da kaznimo odgovorne", rekao je gradonačelnik Luigi Brugnaro na Twitteru u nedjelju.

Po Ansi, turisti su prijavili gastronomski incident policiji u Bologni gdje studiraju.

Facebook komentari

hr Mon Jan 22 2018 08:12:43 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a64e879b9e03e15558b45bc/80
Foto: Pixabay

Muškarci niži od žena su bolji izbor - s njima je život ugodniji

Muškarci koji nisu visoki znaju biti vrlo šarmantni i znaju se više truditi oko svojih partnerica. Također, prema nekim istraživanjima, vjerniji su ženama i skloniji obiteljskom životu...

Živahni su u krevetu

Niži muškarci su živahni i energični, a takvi su i u krevetu, a žene to itekako vole, piše magazin Journal of Sexual Medicine. Proučavali su seksualne živote heteroseksualnih muškaraca u stalnim vezama. Sa svakim centimetrom visine koji nisu imali rasla je njihova živahnost u krevetu.

Uspješniji su u poslu

Nisu se mogli kroz život praviti važni visinom pa su mnogi to nadoknadili ulaganjem velikog truda u poslovni uspjeh. Niži muškarci često frcaju samopouzdanjem i ženama ulijevaju sigurnost.

Vrlo su šarmantni

Znaju biti vrlo šarmantni i često imaju više smisla za humor od visokih muškaraca koji nerijetko smatraju da je njihova visina više nego dovoljna da žene "padnu u nesvijest" od oduševljenja nakon što ih vide.

Vjerniji su ženama

Prema istraživanju Sveučilišta New York, niži muškarci vjerniji su svojim ženama, skloniji su obiteljskom životu i ne razvode se toliko često kao oni visoki. Oni i kasnije stupaju u brak.

Više pomažu u kući

Za razliku od visokih muškaraca, oni niži više vremena provode pomažući svojim partnericama u kućanstvu. Prema nekim istraživanjima tjedno čiste, kuhaju i ostalo što treba u domu sat vremena više od visokih.

Žive dulje od visokih

Istraživanje na 8000 muškaraca pokazalo je da niži muškarci žive prosječno dvije godine dulje od onih viših. Stručnjaci su uvjereni da su njihovi geni zaslužni za to. - pišu 24sata

Facebook komentari

hr Sun Jan 21 2018 20:23:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .