Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5445651e1899420d5c0000d5/80
Foto: Screenshot

ABS dijeta: U dva tjedna ravan trbuh i šest kilograma manje

Šest dnevnih obroka, svakodnevno miksanje smoothieja i fokus na 12 ‘moćnih’ namirnica te jedan obrok po želji tjedno vode do isklesanog i ravnog trbuha u kratkom roku

Abs ili tzv. dijeta za trbušne mišiće, jednak naglasak stavlja na prehranu i na tjelovježbu, stoga se u prva dva tjedna može izgubiti i do šest kilograma. 

Potom slijedi gubitak od 3 do 4 kilograma u sljedeća dva tjedna. Fokus ove dijete nije toliko na mišićavu trbuhu koliko na smanjenju rizika od kardiovaskularnih i drugih bolesti s kojima su povezani suvišni kilogrami u području abdomena. No kad ih se riješite, pločice će odjedanput zasjati, pojašnjava idejni začetnik Abs dijete David Zinczenko.

- Šest je osnovnih smjernica i temelja ovog režima. Unos šest obroka dnevno, redovito pijenje smoothieja, svjesnost o tome što trebate piti a što ne, nebrojenje kalorija te fokusiranje na 12 ‘moćnih’ namirnica i unos jednog obroka po želji tjedno - objašnjava autor i dodaje: 

- Tih šest obroka podrazumijeva tri glavna i tri međuobroka, koji se međusobno izmjenjuju uz osnovno pravilo da svaki obrok mora sadržavati barem dvije, a međuobrok minimalno jednu namirnicu iz skupine moćnih namirnica. 

Nutricionistica Sandra Marić Bulat smatra kako je ova dijeta odličan model mršavljenja jer se na taj način, uz izbjegavanje rafiniranih šećera, uspješno održava razina šećera u krvi i potiče brz gubitak masnoća u predjelu trbuha, piše 24sata.hr

- No jedanput na tjedan možete pojesti što god želite. Preporuka je da to bude ono za čime najviše žudite. Tako ćete spriječiti zasićenje dijetom i omogućiti dugotrajno pridržavanje - govori Zinczenko. 

Time se “podržava” pravilan rad metabolizma i sprečava kasnija pojava jo-jo efekta, odnosno povratka izgubljenih kilograma, naglašavaju nutricionisti. Unos kalorija je ograničen na samo 1400-1600 na dan, no one se ne broje opsesivno nego su za “ograničenje” unosa kalorija propisane količine serviranja za pojedine namirnice.

Znajući koliko brojenje kalorija može biti frustrirajuće dok ste na dijeti, David Zinczenko pojednostavio je stvari zamijenivši ih pravilom “kontrole porcija”, tako da ni jedan obrok ne bi smio biti veći od promjera tanjura. 

No kontrola veličine porcija pomoću promjera tanjura može biti prejednostavna, pa dodatno pazite da vas ne dovede do prejedanja. Obroke treba pripremati kod kuće. Kao zamjenu za obrok ili međuobrok autor savjetuje da napravite smoothije od malomasnog mlijeka ili jogurta, proteina sirutke, voća i kikiriki maslaca te da dnevno pijete najmanje osam čaša vode kako biste zavarali glad i izbacili toksine iz tijela. 

Preporučuje se unos dodataka prehrani, poput multivitamina, koji osiguravaju krom, vitamin B6 i B12, a u stanjima pojačanog stresa savjetuje se posezanje za dodatnim količinama vitamina C, savjetuje autor dijete David Zinczenko.

Abs dijeta zdrava je i sigurna jer podržava unos raznovrsnih kvalitetnih namirnica visoke nutritivne gustoće u adekvatnim količinama, što smanjuje rizik od pojave kroničnih bolesti i podržava opće zdravlje, ističe nutricionistica Ilić. 

Iz prehrane treba izbaciti rafinirane šećere, zasićene i trans masti te kukuruzni sirup bogat fruktozom. No Sandra Marić Bulat kaže kako je šećer ponekad potrebno unositi jer njegovim dugotrajnim izbjegavanjem možemo organizam dovesti u fazu iscrpljenosti te izazvati pojavu nesanice.

- Kalcij iz mliječnih proizvoda, kojim obiluje ova dijeta, ima značajnu ulogu u skidanju masnih naslaga oko struka. Sa smanjenjem naslaga oko struka postiže se i najbolja prevencija od bolesti metaboličkog sindroma, dijabetesa, visokoga krvnog tlaka, masnoća i bolesti kardiovaskularnog sustava - objašnjava Marić Bulat i dodaje da je, uz kontroliran unos količine i vrsta namirnica koje su ili niskoga glikemijskog indeksa ili siromašne masnoćama ili bogate proteinima, izuzetna prednost i stjecanje navika za vježbanje, koje je važan dio ove dijete. 


U ovoj se dijeti preporučuje niz kombinacija aerobnih i vježbi snage tri puta tjedno, pri čemu se dva puta tjedno stavlja fokus na vježbe trbušnih mišića. Svaki trening počinje laganim zagrijavanjem, nakon čega slijedi set vježbi. Između vježbi s utezima mora biti 48 sati odmora. Rutinu vježbanja treba mijenjati svakih mjesec dana jer se u protivnom tijelo navikava na određene vježbe i tako se usporava izgradnja mišića.

Proteinski obrok potiče oporavak umornih mišića

Osim redovitih obroka s ograničenim brojem kalorija i dovoljnog unosa tekućine, vježbanje je drugi bitan dio dijete. Nakon tjelesne aktivnosti unutar 30 minuta potrebno je pojesti međuobrok koji se sastoji od proteina te ugljikohidrata, čime se potiče oporavak mišića, objašnjava nutricionistica Ana Ilić. 

Kruti obrok zamijenite tekućim, a alkohol se pije dva puta puta tjedno

Jedna od smjernica Abs dijete je da se barem jedan međuobrok na dan zamijeni smoothiejem od niskomasnih mliječnih proizvoda s orašastim plodovima, voćem i uz dodatak cjelovitih žitarica. A alkohol se ograničava na dva do tri pića tjedno, dok jedna čaša predstavlja oko 120 mililitara vina, pojašnjava nutricionistica Ana Ilić. 

Izmjena tvari: Pije se i do tri i pol litre vode na dan

Neizostavan dio ove dijete je unos tekućine. Redovita hidracija odlična je za brzu izmjenu tvari dok istodobno dobivamo “zavarani” osjećaj sitosti. 

- Ovisno o dobi, spolu, tjelesnoj aktivnosti i vanjskoj temperaturi, potrebno je uzimati između 2 i 3,5 litara tekućine na dan. Najbolje je koristiti malu bocu od pola litre, koju treba ispiti unutar tri sata. Time će se u budnom stanju, unutar 16 sati, sigurno unijeti barem 2,5 litara tekućine - savjetuje nam naša nutricionistica Ana Ilić iz Hrvatskog akademskog centra primijenjenog nutricionizma. 

12 NAMIRNICA ZA RAVAN TRBUH 

Maslinovo ulje 

Odličan izvor oleinske, linolenske i palmitinske kiseline. Jako je dobar izvor vitamina E, koji ima moćno antioksidacijsko djelovanje, te nezasićenih masnih kiselina.

Mliječni proizvodi 

Sadrže izrazito mnogo hranjivih tvari, a najčešće se, uz ugljikohidrate (laktozu), mliječne masti i bjelančevine, ističu minerali - kalcij, fosfor, kalij, magnezij - i vitamin D.

Dodatni proteini

Proteini sirutke su lako probavljivi i brzo napuštaju želudac te se time i brže apsorbiraju u organizam.

Orašasti plodovi 

Izvor su proteina i omega-3 masnih kiselina te topivih vlakana, a bogati su i vitaminima skupine B.

Bijelo meso, osobito peradi

Klasičan je izvor proteina koji pomažu kod izgradnje mišićne mase, uz minimalnu količinu masti.

Maslac od kikirikija

Masti su mu sastavni dio, pa iako ima i zasićenih, manji ih je udio. Bogat je i dijetalnim vlaknima.

Zeleno lisnato povrće 

Sadrži obilje vitamina i minerala, vlakna te zaštitne antioksidativne tvari.

Jaja  

Proteini jaja visoke su biološke vrijednosti, te sadržavaju sve esencijalne aminokiseline.

Leguminoze 

Mahunarke zbog obilja proteina mogu biti zamjena za životinjske proteine. Bogate su prehrambenim vlaknima te fitokemikalijama.

Zobena kaša

Odlična je za regulaciju probave, a s obzirom na to da nakon konzumacije može produljiti osjećaj sitosti, korisna je svim ljudima koji žele sniziti svoju tjelesnu masu.

Cjelovite žitarice 

Prirodni su izvor proteina, složenih ugljikohidrata, masti te tijelu neophodnih  minerala poput cinka, kalija, magnezija, fosfora, željeza i mangana.

Bobice 


Dnevni jelovnik ABS dijete

DORUČAK

Jedna velika čaša (2,5 - 3,5 dl) Abs Diet Ultimate Power smoothieja (broj moćnih namirnica: 5) koji ima 220 kcal. Napravite više za kasnije i ulijte u visoku staklenu čašu te prekrijte folijom kako smoothie ne bi oksidirao. 

U šalicu mlijeka s 1 posto mliječne masti dodajte 2 žlice malomasnog jogurta od vanilije, 3 šalice zobenih pahuljica namočenih u vodu, 2 žličice maslaca od kikirikija, 2 žličice proteina u prahu s okusom čokolade i 6 kockica leda. Sve sastojke ubacite u blender i smiksajte najvećom brzinom.  

1. MEĐUOBORK

2 žličice kikiriki maslaca, sirovo povrće (koliko god želite)

RUČAK
Puretina ili pečena govedina na kruhu od integralna brašna, šalica mlijeka (1% m.m. ili bezmasno), jabuka

2. MEĐUOBROK

30 g badema, šalica borovnica

VEČERA

Mesne okruglice (broj moćnih namirnica: 3), obrok ima 569 kcal. Sastojci: 45 dag mljevene govedine, šalica mljevenih krekera, veliki luk, češanj češnjaka, žličica mljevenog lana, konzerva umaka od rajčice, 4 punozrnata peciva, šalica nemasne mozzarelle.

1. Nasjeckajte luk i češnjak pa pomiješajte s govedinom, krekerima i lanom. 

2. Oblikujte okruglice pa ih ispržite na tavi dok ne porumene. Ocijedite masnoću pa dodajte umak od rajčice (ili pelate). 

3. Pecivo prerežite, izdubite sredinu, pa kad je umak gotov, nakon 15-ak minuta napunite njime pecivo. Pospite naribanom mozzarelom i poslužite. 

3. MEĐUOBROK

Uvečer popijte 2,5 - 3,5 dl Abs Diet Ultimate Power smoothieja koji vam je ostao od doručka.


hr Sun May 13 2018 09:54:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/59db5367b9e03ecc7a8b45d2/80
Foto: Pixabay

Tri vitamina bez kojih nijedna žena ne bi smjela dočekati zimu

Vitamin A sprječava starenje kože, vitamin C štiti je od štetnog utjecaja sunca, a vitamin E briše bore.

Vitamini A, E i C smanjuju oštećenja prouzrokovana djelovanjem slobodnih radikala, sunčevih zraka, zagađenog zraka i dima te oporavljaju kožu oštećenu sunčevim zrakama, piše portal Živim.

Zaključak je to opsežnog istraživanja Sheldona Pinnella, jednog od vodećih američkih dermatologa i znanstvenika sa Sveučilišta Duke. On je, naime, potvrdio da se lokalnom primjenom ovih vitamina koži pruža značajna zaštita od štetnih vanjskih utjecaja.

Vjerojatno je zato kozmetička industrija posljednjih godina izbacila toliko seruma i kremica obogaćenih spomenutim vitaminima... Njihov blagotvoran učinak na kožu, a svi znamo koliko nam to s godinama postane važno, je neupitan, pa ih je poželjno ubaciti u svakodnevnu njegu, a vitaminima A, E i C dodatno obogatiti prehranu.

 

Vitamin E

Vitamine E je važan antioksidans i štiti kožu od oksidativnog staničnog oštećenja kože, koje smanjuje kolagen i uzrok je suhe kože i bora.

Hrana bogata vitaminom E: klice žitarica, jetra, jaja, orašasto voće, avokado, papaja i mango, zeleno lisnato povrće (špinat, blitva, kelj, zelje, zelena salata), slatki krumpir (batat), kupine, paprike babure, kivi, kokos, rajčica, mrkva, sjemenke suncokreta, masline, brokula, šparoge, kukuruz, jaja, hladno prešana biljna ulja (maslinovo, kukuruzno, sojino, suncokretovo).

 

Vitamin C

Još jedan odličan antioksidans je i vitamin C, koji ne samo da štiti kožu od vanjskih oštećenja, već obnavlja i kolagen koji koži daje elastičnost i jača kapilare, a nastaje pretvaranjem amino-kiseline prolin u hidroksiprolin. Ovaj vitamin neophodan je za jak imunitet, ali i za zaštitu kože od štetnog sunčevog zračenja. Kako biste unijeli potrebnu količinu ovog vitamina, potrudite se da svakog dana pojedete dovoljno voća i povrća.

Hrana bogata vitaminom C: kivi, papaja, jagode, naranče, limun, dinja, grejp, maline, limeta, mango, borovnice, brusnice, kupine, ananas, grožđe, marelice, šljive, lubenica, banana, mrkva, trešnje, breskve, jabuke, kruške, krastavci, celer, brokula, cvjetača, češnjak, zelje, rajčica, sok od rajčice, tikvice, šparoge, zeleno lisnato povrće (špinat, blitva, kelj, poriluk, zelena salata, peršin).

 

Bet-karoten

Lijepe i žive boje voća i povrća koje nas mame da ih jedemo rezultat su karotenoida, prirodnih pigmenata kojih ima mnogo u prirodi i sastavni su dio biljaka. Jedan od karotenoida je i beta-karoten koji se pretvara u vitamin A i jedan je od ključnih faktora održavanja zdravlja kože. Ne samo da djeluje kao antioksidans, nego i sprječava starenje kože, štiti je od UV zračenja i štetnosti koju izaziva pušenje. Interesantno je da preveliki unos beta-karotena može obojiti kožu u žutu boju, dok je optimalan unos čini sjajnijom.

Hrana bogata beta-karotenom: zeleno lisnato povrće (špinat, blitva, kelj, poriluk, zelena salata), brokula, mrkva, rajčica, bundeva, slatki krumpir (batat), lubenica, dinja, marelica, mango, papaja, naranča, kruška.

hr Wed Sep 26 2018 08:37:07 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b967462cb557aea998b4879/80

Malim promjenama do čiste kože: krivac za akne je...vaš deterdžent?

Akne su problem koji se može javiti iz niz razloga, ali ovog se nikada ne bi sjetili

Upaljenu kožu i akne može uzrokovati prava lepeza čimbenika pa je teško odgonetnuti što točno šteti vašem tipu kože. Krivac može biti prehrana, proizvodi, navike pranja lica i bezbroj ostalih stvari na koje ni ne pomislimo. 

Jedan od njih je upravo naš deterdžent, a stvar ne mora biti uvijek u plahtama i ručnicima za koje se zna da su puni bakterija pa mogu naštetiti koži. 

Korisnica Reddita izazvala je niz reakcija svojom teorijom. Akne kojih se nije mogla riješiti nagnale su je na izazov da eliminira proizvode kako bi suzila izbor stvari koje iritiraju njenu kožu. Došla je do zanimljivog zaključka da joj se stanje poboljšalo tek kada je sasvim 'ogolila' svoju praksu pranja odjeće, plahti, ručnika itd. te ostala samo na nježnom sredstvu za pranje.

"Koža mi se drastično oporavila, a moj dermatolog potvrdio je da proizvodi za omekšavanje mogu biti znatni okidači akni kod nekih ljudi", napisala je. Posebno se osvrnula na tzv. maramice za sušilicu. 

"Navodno mogu obložiti tkanine s tankim slojem voska i masnoće koja začepljuje naše pore po noći."

razgovoru s Independentom liječnica Meghan Freely nadodala je kako su deterdženti bez mirisa jedini dobar izbor za osobe s osjetljivijom kožom, a u slučaju da koristimo omekšivače dobro je dodatno isprati jastučnice i plahte, piše Život i stil.

hr Wed Sep 26 2018 08:21:53 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/587937da1eea8f31f18b45b0/80
Foto: Pixabay

Koristite Chrome? Ovaj potez Googlea mogao bi vas naljutiti

Nakon što je godinama bilo moguće surfati webom koristeći web preglednik Chrome bez logiranja, u Googleu su odlučili potiho ukinuti tu mogućnost. Zašto? Žele više naših podataka, uvjereni su stručnjaci

Novo izdanje web preglednika Chrome 69 donosi više izmjena, nadogradnji i novih značajki, ali i odaje informacije o vašim običajima pri sufranju, piše tportal.

Naime, čim se ulogirate u neko od web odredišta i servisa pod Googleovim okriljem automatski bivate ulogirani i u Chrome, a taj web preglednik potom šalje vašu povijest surfanja webom i druge podatke Googleu.

U prethodnim izdanjima Chromea mogli ste posjetiti Gmail, YouTube i druga Googleova web odredišta bez da se ujedno logirate i u web preglednik. Iako to logiranje sa sobom donosi određene prednosti i pogodnosti, više je razloga vezanih uz zaštitu privatnosti zbog kojih je mudrije zadržati određene podatke na svom računalu i ne dijeliti ih s Googleom.

Ujedno to znači kako ćete morati biti dodatno oprezni kad koristite neko javno dostupno računalo kako ne biste ostali ulogirani negdje gdje to ne bi bilo pametno.

Nisu obavijestili korisnike

Slučajno ili ne, iz Googlea o ovoj ne baš maloj promjeni nisu obavijestili korisnike. U odgovoru na izraze zabrinutosti stručnjaka za računalnu sigurnost su, navodno, istaknuli kako se Chrome treba tako ponašati. Zašto? Pa, cilj je izbjeći komplikacije koje se pojavljuju kad je netko udrugi ulogiran u Chrome, a netko drugi koristi isti preglednik kako bi se ulogirao u vlastiti korisnički račun pri Googleu pri posjetu Googleovom web odredištu.

U Googleu također tvrde kako to što su korisnici automatski ulogirani u Chrome ne znači kako će i njihovi podaci biti automatski poslani Googleu jer bi za prijenos podataka trebalo uključiti značajku Sync.

Stručnjak za kriptografiju sa Sveučilišta John Hopkins Matthew Green na svom je blogu tu praksu nazvao mračnim obrascem, što je izraz namijenjen opisivanju korisničkog sučelja osmišljenog kako bi zavaralo ili navelo ljude na krivi put, piše Business Insider.

Ako ste inače obično ulogirani istovremeno u Googleove servise i Chrome, s ovom promjenom nećete imati problema. Ali ako niste ili vam se ne sviđa to što Google prikuplja sve više podataka o vašim navikama online, vrijeme je za prijelaz na sigurniji web preglednik.

Želite spriječiti automatsko učitavanje vaše povijesti pregledavanja weba dok koristite Chrome? Otvorite Settings u Chromeu. Pod vašim korisničkim imenom vidjet ćete Sync. Kliknite na to, pa isključite sve što ne želite da se sinkronizira online, uključujući i povijest surfanja webom.

Treba napomenuti kako lozinke i bookmarkovi po početnim postavkama nisu sinkronizirani kad se automatski ulogirate u Chrome 69, piše Tech Radar.

hr Tue Sep 25 2018 19:30:54 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/54170253189942740900000d/80
Foto: Screenshot YouTube

Imate želju za određenim tipom hrane? Tijelo vam šalje poruku

Što se krije iza želje za slatkom, slanom ili masnom hranom?

Kada osjećate stres imate potrebu pojesti komad čokoladne torte dok vaš najbolji prijatelj u istoj situaciji poseže za tjesteninom. Zašto različiti ljudi imaju različite želje kada je hrana u pitanju? Saznajte u nastavku teksta.

Imate potrebu jesti slano…

Za početak, možda ste samo žedni. Kada ste dehidrirani, potrebno vam je više soli koja vraća elektrolite u ravnotežu. Popijte prvo čašu vode, a ako nakon sat vremena još imate potrebu za slanom hranom, postoji šansa da osjećate veliki stres (sol umiruje žlijezde koje izlučuju adrenalin) ili vam nedostaje minerala (koji se nalaze u prirodnim solima kao što je recimo himalajska sol). Pojedite nešto slano, ali ako želja ne prestaje, posjetite doktora jer je moguće da imate problem s nadbubrežnom žlijezdom koja luči adrenalin, piše jolie.hr.

Imate potrebu jesti ugljikohidrate i kruh…

Hrana o kojoj ste ovisni upravo je ona hrana koju jedete skoro svakodnevno. Ako već unosite velike količine bijelog kruha i tjestenine, to ćete poželjeti jesti i za večeru. Također, ovaj tip hrane mnogima predstavlja hranu za utjehu za kojom će posegnuti iza lošeg ili stresnog dana. Zamijenite spomenute namirnice za kompleksne ugljikohidrate poput kruha od cjelovitih žitarica (pšenica, raž, ječam, mekinje,…) koji će vas duže držati sitima te potaknuti probavu.

Imate potrebu jesti sir…

Postoji šansa da ste ovisni o siru! Sir sadrži protein kazein koji, kada se razloži, može imati smirujući utjecaj na tijelo. O siru možete sanjati i ako vaš način prehrane ne uključuje dovoljno masnoća. Jedite ga, ali u umjerenim količinama!

Imate potrebu jesti čokoladu…

Možda su vam hormoni u disbalansu. Žene to pogotovo mogu osjetiti za vrijeme mjesečnice kada tijelo pokušava obnoviti zalihe magnezija i željeza – koji se prirodno nalaze u kakaovcu. Izaberite kvalitetnu čokoladu koja ima barem 70 posto kakaa.

Imate potrebu jesti crveno meso…

Vjerojatno nemate želju baš za burgerom nego za željezom i vitaminom B12 koji se prirodno nalaze u crvenom mesu. Vegetarijanci u ovom slučaju trebaju povećati unos biljnih proteina koji se nalaze u grahu, kvinoji i slično.

Imate potrebu jesti masnu hranu…

Cijeli dan razmišljate o prženoj piletini? Vaše tijelo želi omega-3 masne kiseline, povećajte unos namirnica kao što su losos, sjemenke lana, chia sjemenke, orasi…

Imate potrebu jesti slatko…

Za razliku od soli, šećer nema ulogu u razvitku našeg tijela. Kada se osjećate loše ili imate težak dan, šećer će vam pružiti trenutnu utjehu i omogućiti brzi rast energije (koja će brzo pasti pa ćete opet imati potrebu za šećerom…). Pojedite neko voće kao što je banana koja će trenutno utažiti želju. Iako je teško maknuti ovisnost o slatkome, dajte tijelu šansu i izbjegavajte slatko barem 10-ak dana, nakon toga više nećete osjećati toliku potrebu.

hr Tue Sep 25 2018 17:03:03 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .