Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5c1539200e4938784a8b462f/80
Foto: Pixabay

Trikovi kojima nas ugostitelji tjeraju da trošimo više

Meni je poput osobne karte restorana, a uz trikove koji utječu na podsvijest brže će proraditi zazubice

Boja slova, redoslijed riječi, opisi jela i broj stranica menija utječu na to što ćemo i koliko naručiti u restoranu te koliko ćemo novca potrošiti, tvrde psiholozi, a vješti ugostitelji znaju kako iskoristiti ta zrnca mudrosti u svoju korist.

Uz mudro osmišljen jelovnik gosti naručuju i troše više nego što su namjeravali na ulasku u restoran, tvrde psiholozi. Meni je poput osobne karte restorana, a uz trikove koji utječu na podsvijest brže će proraditi zazubice. Pritom se ne radi o hipnozi niti podvalama nego o malim grafičarskim trikovima i kreativnom pristupu.     

Obojeni poticaj 

Važnost boja dobro poznaju stručnjaci za uređenje interijera, ali i grafički dizajneri jelovnika. Zelena poručuje: ovo je svježe i organski uzgojeno, a narančasta potiče apetit. Žuta je razigrana i vrckava, a na tamnoj podlozi odlično se vidi čak i kad je osvjetljenje slabije pa se često koristi za jela koja se jedu navečer. Crvena potiče na akciju, poručujući podsvijesti da se samo jednom živi pa zašto ne bismo potrošili više.

Zlatni trokut

Kad uzmemo jelovnik u ruke, pogled najprije pada u sredinu, zatim putuje na gornji desni ugao pa skreće lijevo. Poznavatelji taj fenomen nazivaju zlatnim trokutom, a vješti ga ugostitelji koriste tako da na te dijelove menija stavljaju najskuplja jela.

Jela na vrhu

Istraživanja su pokazala da gosti najčešće naručuju prva dva jela ili posljednje sa stranice, odjeljka, kolone… Stoga se savjetuje voditeljima restorana da upravo ondje stave ona jela za koje misle da su nepravedno zapostavljena ili žele povećati njihovu prodaju.

Hrana za maštu

Imena jela koja pršte superlativima, poput najbolji hamburger na svijetu najčešće ostaju neprimijećena ili izazivaju podsmijehe, ali jednostavni dodatni opisi koji škakljaju maštu mogu biti pun pogodak. Tako primjerice carpaccio s odležanimoctom, ružičasti ceviche, jako ozbiljna ljetna salata ili tuna žutih peraja potiču na razmišljanje o jelu, a to je samo korak do naručivanja.

Igra emocija

Nazivi jela poput juhica bake Mare igraju na emociju jer zamišljamo vrijednu baku kako navlači pregaču i sjecka povrće iz vrta da bi razveselila unuke. To što baka Mara kuha juhu tako da uspe sadržaj iz instant vrećice u vruću vodu, nikome ne pada na pamet. U jednakom tonu i lički krumpir ima više uspjeha nego običnikrumpir-beskućnik jer volimo imati osjećaj da jedemo nešto domaće. Čest je slučaj da ono što poznamo volimo, a nepoznatog se bojimo. Stoga su pun pogodak jela koja osim imena na kojem se lomi jezik, poput bouillabaissea imaju i opis kojim se možemo poslužiti ako ne znamo izgovoriti, poput francuska juha.

Strah od blamaže 

Puno je više onih koji ne naručuju vino jer ih je strah da će pogriješiti, nego istinskih poznavatelja. Ugostiteljima je to sve jasnije pa se često u karti pića mogu pronaći opisi vina poput primjerice lagana i lepršava bijela ili suha i slojevita crnajer daju naznaku o čemu se radi.

Brojke i slova 

Ugostitelji znaju da je otvaranje novčanika često najgori dio posjeta restoranu. Iako treba istaknuti cijene jer nitko ne voli kad ne zna na čemu je, nigdje ne piše da uz broj treba stajati i valuta. Neki ugostitelji se služe vrlo uspješnom taktikom da cijene umjesto brojevima napišu slovima.

Funkcionalna bjelina 

Na stranicama s puno slova oko traži prazninu da se odmori i smjesti se upravo tamo gdje su mudri dizajneri menija stavili najisplativija ili najskuplja jela. Jela od jaja, tjestenine i deserti koji mogu duže stajati ugostiteljima se najčešće i najviše isplate.

Baršun i zlato 

Pristupačniji restorani u kojima se razmišlja o izgledu menija često imaju retro dizajn koji podjeća na djetinjstvo ili vrijednost koja raste proporcionalno godinama koje prolaze jer sugeriraju dobar omjer cijene i kvalitete. Profinjeni restorani često idu na deblji papir, baršunaste korice ili zlatna slova kako bi se pojačao dojam elegancije i ekskluzivnosti.

Količina je bitna 

Neki restorani se žele pohvaliti brojem jela koje njihov kuhar zna pripremiti, ali ako gosta zaboli ruka od listanja stranica jelovnika, lakše će i posumnjati da nisu sva jela svježe pripremljena. Manje, a kvalitetno uvijek je bolja opcija. Dnevni meni na jednoj strani provjerena je formula koja pali jer ne stvara stres kod ljudi koji se teško odlučuju što će jesti. - piše Pun kufer
hr Sun Jun 09 2019 11:37:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/56f94b7b0890d2ff368b5bab/80

Svjetski dan glazbe u Splitu: Bogat i zanimljiv program na nekoliko lokacija

Prvi dan ljeta ponovno će se glazbom obilježiti na nekoliko lokacija u Dioklecijanovom mjestu

U organizaciji Hrvatske glazbene unije, podružnice u Splitu, 21. će lipnja glazba se čuti diljem Splita. Od ranih jutarnjih sati do noćnih Splićani i njihovi gosti imat će priliku uživati u taktovima glazbe povodom Svjetskog dana glazbe.

Tako će od 8:30 sati na Bačvicama odzvanjati svjetski pop evergreenovi u akustičnoj verziji, a 15 minuta prije 11 sati svoju promenadu od Voćnog trga započeti će Orkestar HRM-a.

Na Zlatnim vratima će od 19 sati svoju pop rock priču pričati splitski glazbeni entuzijasti, a sve prisutne će na Rivi zabavljati Noa & Funkbalsters te Jukebox live band.  Za one koji će potegnuti do Voćnog trga zabava je zagarantirana uz swing, rock i countri u izvedbi klape Friži, Šetača, Combo projecta, Swingin’4 i grupe 058.


PROMENADA Orkestra HRM
10,45 - 12,00 h
Voćni trg, Pjaca, Peristil

BAČVICE PLAŽA (kod Žbirca)
08,30 – 10,30 h
HDD trio Magic wish 

ZLATNA VRATA
19,00 - 22,30h
G & A quitar duo,  Rock band, Cortez Afterfire, Fortuna band, Grupa Poludi

RIVA
20,00 - 23,00n h
Noa & Funkbalsters, Jukebox live band

VOĆNI TRG
20,00 – 24,00 h
klapa Friži, Šetači, Combo project, Swingin’4,  058

 

hr Wed Jun 19 2019 18:53:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a040d9fb9e03e439d8b4744/80
Foto: Pixabay

Kako ponovno uživati u čokoladi nakon dijete, a da se ne udebljate

Ako ste postigli željenu težinu i ne želite se ponovno ugojiti, postoji način da uvedete čokoladu u svoju ishranu, a da ne pokvarite postignuti rezultat

Postići idealnu težinu mnogima nije lako, pa se zbog toga odriču slatkog, ali i drugih nezdravih ugljikohidrata. Ako ste postigli željenu težinu i ne želite se ponovno ugojiti, postoji način da uvedete čokoladu u svoju ishranu, a da ne pokvarite postignuti rezultat.

Kada završite s dijetom, nemojte odmah skočiti na čokoladu. Ili pak, ako to i učinite, nemojte ju pojesti baš cijelu. Potrebno je polako povećavati unos kalorija do normalnog unosa, odnosno oko 100 do 200 kalorija tjedno. Ako ste do sada unosili 1000 kalorija dnevno, bit će vam potrebno najmanje pet tjedana da dođete do dnevnog unosa od 2000 kalorija.

Zbog povratka na uobičajeni ržim prehrane mogli bi ste imati probavne smetnje. Jedite đumbir, jogurt i drugu hranu bogatu vlaknima.

Vježbajte i kada završite s dijetom, jer je tjelovježba svakako kjuč zdravlja. Ako počnete jesti više, što vjerojatno hoćete nakon dijete na kojoj ste smanjili obroke, a ne budete se kretali kao tijekom dijete, brzo će vam se vratiti izgubljeno. Brzo hodanje i bicikl dobre su opcije, i uz njih vam redić čokolade neće smetati.

Proteine jedite u svakom obroku, jer suzbijaju apetit. Oni smanjuju hormon odgovoran za glad, zbog čega ćete se osjećati siti mnogo duže. Pri svakom obroku uzimajte najmanje 20 grama proteina, a birajte one manje masne, poput ribe. peradi i mliječnih proizvoda s niskim udjelom masti.

Kada osjetite glas nemojte posezati za grickalicama, jer ćete tako brzo vratiti neželjene kilograme. Umijesto sladoleda, na primjer, uzmite smrznuti jogurt s bananom. 

Na koncu, ako vam se jedna od pet skinutih kila i vrati, nije panika. Pripazite dodatno na to što jedete, kao i koliko jedete, i druga se neželjena kila neće vratiti. - piše Večernji list.

hr Wed Jun 19 2019 14:21:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d091a5f29111c4cd58b4583/80
Foto: Pixabay

Objavljen program ovogodišnjih “Imotskih sila”

Pučko otvoreno učilište Imotski objavilo je program ovogodišnjih, 43. “Imotskih sila”, koja počinju 5. srpnja 2019. godine u 21 sat, predstavom Hasanaginica, na tvrđavi Topana.
Ovogodišnja sila traje do 8. kolovoza, a svih 10 programa za publiku je besplatno. U slučaju vremenskih neprilika, svi programi predviđeni na otvorenom, održat će se u kino dvorani. Kompletan program nalazi se na priloženom plakatu, javlja Radio Imotski


hr Tue Jun 18 2019 19:07:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d090c9629111c49d58b4575/80
Foto: PIXABAY

Ovo je pet namirnica koje ljeti trebate uvrstiti u jelovnik

Teška, pržena hrana rijetko će kome sada dobro sjedati na želudac, pa je najbolje iskoristiti ove vruće dane za lagane obroke od lokalnih namirica koje će nas zasititi.

Nakon kišnog svibnja konačno je stiglo pravo ljeto pa je vrijeme da uživamo u njemu i u pogledu hrane. Teška, pržena hrana rijetko će kome sada dobro sjedati na želudac, pa je najbolje iskoristiti ove vruće dane za lagane obroke od lokalnih namirica, koje će nas zasititi, a od kojih nećemo brojati kile viška.

1. Borovnice

Na tržnicama, a i u centrima plave se bobice koje mnogi vole. Spadaju u kategoriju superhrane jer su pune antioksidansa i stoga pomažu u borbi s upalama. Ako ih ne volite same, ubacite ih u kolač, tvrdi punkufer.hr

2. Rajčice

Još jedna superhrana u kojoj uživamo svakog ljeta, od cherry rajčica koje idealno odgovaraju kao mali zalogaj uz svaki obrok, preko slasnog volovskog srca, do šljivara koji najbolje paše za domaći paradajz sos. Bogate su antioksidansima, a čuvaju zdravlje kože i kose.

3. Tikvice

Možemo ih pripremiti na bezbroj načina, od pohanih, preko popečaka od tikvice do punjenih tikvica zapečenih u rolu. Nemaju mnogo kalorija, a pune su vitamina C.

4. Krastavci

Idealna namirnica za ljetno osvježenje, a nama najviše odgovara uz vrhnje i kopar. Sadrži silicij, kalij, magnezij, vitamin C, zahvaljujući čemu je dobar za kožu, a posebno se preporučuje osobama s visokim krvnim tlakom.

5. Mladi grah

Sadrži gotovo sve esencijalne aminokiseline, lecitin, kalij, kalcij, željezo, fosfor, magnezij, cink i natrij. Odličan je izvor bjelančevina, folne kiseline, vitamina B6, K, B2 i B3. Ako vam se ne jede varivo, iskoristite ga za gravče na tavče, sa svježim domaćim rajčicama, paprikom i mrkvom.

hr Tue Jun 18 2019 18:09:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .