Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5881cdc61eea8fe1118b45d5/80

Tko preskače doručak ima veći rizik od ovih bolesti

Visok kolesterol i krvni tlak, kardiovaskularne bolesti te dijabetes prijete svima koji se ne drže poslovice da je doručak najvažniji obrok u danu, tvrde britanski znanstvenici.

Preskakanjem doručka povećava se rizik od nakupljanja masti, kolesterola i plaka na arterijama što može dovesti do raznih bolesti, uključujući i one srčane. 

Britanski znanstvenici sa Sveučilišta u Bathu i Nottinghamu proučavali su 49 odraslih ljudi, od kojih je 20 imalo višak kilograma, a 29 normalnu težinu. Zadatak je bio da svaki dan pojedu doručak do 11 ili barem 12 sati prijepodne. Znanstvenici su mjerili rast šećera u krvi i izlučivanje inzulina nakon konzumiranja doručka.

Naime, bez izlučivanja inzulina nema mogućnosti pohranjivanja šećera iz krvi u masno tkivo, a rezultati istraživanja pokazali su da preskakanje doručka onemogućuje ovaj proces. Ako je razina šećera približno stalna, tijelo će imati dovoljno energije za normalno fukcioniranje, a upravo je doručak glavni obrok koji će tijelu dati potrebnu razinu šećera za obavljanje svih zadataka.

Preskakanje doručka nosi i opasnost od prejedanja za ručkom ili večerom, jer će tijelo tražiti nadoknadu za izgubljen šećer i nutrijente tijekom jutra. 

Gubitak kilograma

Redovito doručkovanje štiti od nakupljanja masti i plaka na arterijama te razvijanja kolesterola, dok s druge strane pomaže kod gubitka kilograma i poboljšava koncetraciju te pamćenje. Davne 1981. švedski istraživači započeli su opširnu studiju i tadašnje adolescente zatražili da zabilježe svoje navike doručkovanja. 

Nakon 27 godina podvrgnuti su liječničkim pregledima, pri čemu je otkriveno da oni koji nisu imali navike zdravog doručkovanja ili su ga preskakali sad imaju više znakova metaboličkog sindroma u usporedbi s onima koji su jeli zdrav doručak.

Metabolički sindrom je medicinski izraz za kombinaciju dijabetesa, visokog krvnog tlaka i pretilosti, a to može izazvati povećani rizik od srčanih bolesti i moždanog udara. 

Mladi koji zanemaruju doručak, najvažniji obrok u danu, imaju 68 posto više rizika da će patiti od metaboličkog sindroma kao odrasle osobe. Istraživači su također uzeli u obzir niz društveno-ekonomskih čimbenika i drugih životnih navika adolescenata, ali su zaključili da je doručak najjači indikator.

Izborom kvalitetnih namirnica za doručak možemo bitno popraviti dan jer ćemo si osigurati više energije, popraviti koncentraciju i raspoloženje, kaže nutricionistica Sandra Marić Bulat. Pritom je korisno “razbiti” ga na dva obroka - zajutrak i doručak.   

- Dobro je da odmah nakon ustajanja konzumiramo neki lagani obrok koji nam može dati energiju, primjerice komad voća, voćni sok ili smoothie od kombinacije voća i povrća. 

Energija za cijeli dan

Na primjer, odmah po ustajanju možemo pojesti bananu, koja će nam dati energiju, ili popiti sok od ananasa, koji će potaknuti metabolizam. Ujutro su korisni i citrusi, koji daju potrebnu dozu C vitamina i podižu imunitet. 

Alternativa može biti i sok od jagoda, na primjer, koji je dobar za detoksifikaciju organizma - kaže Bulat. Zajutrak treba konzumirati kao “uvod” u doručak, neposredno nakon ustajanja, odnosno između 6 i 8 sati.

Doručkovati se u tom slučaju može oko 10 sati, a to će dati dovoljno energije do laganog ručka. Vrlo je važno da doručak sadrži i ugljikohidrate, proteine te masti, jer i zdrave masnoće povoljno djeluju na zdravlje mozga.

Jedite namirnice koje sporo otpuštaju šećer

Kako bismo izbjegli loše raspoloženje i nervozu koja se često javlja kod velikih oscilacija šećera u krvi zbog preskakanja ili loše organiziranih obroka, doručak treba sadržavati namirnice niskoga glikemijskog indeksa.


To su cjelovite žitarice kojima smo dodali žlicu sjemenki ili orašastih plodova koji osiguravaju masnoće, te jogurt, koji sadrži proteine. Tome se može dodati i malo meda te cimeta.

Zelena salata nije samo za ručak 

Dobar izbor za doručak su i kruh s maslacem i marmeladom ili sendvič s piletinom ili paštetom od tune s tvrdo kuhanim jajem, u koji obavezno treba uvrstiti i zelenu salatu radi vlakana koja potiču probavu.

Dobar izbor je raženi kruh, koji ima najniži glikemijski indeks, ili kruh s cjelovitim žitaricama. S masnoćama ipak ne treba pretjerivati. Jaja kombinirajte s komadićima šunke ili špeka. 

Redovito doručkovanje je navika koja se lako može usvojiti 

Mnogi tvrde da u jutarnjim satima ne mogu jesti, ali sve je stvar navike. Krenite s malim promjenama u svakodnevoj prehrani - dan počnite s čašom vode ili voćem koje je idealan dodatak smoothiejima. Što je boja voća intenzivnija, to je veći postotak antioksidanasa koji se u njemu nalaze. Zamrznuto voće je hranjivo kao i svježe, ali pod uvjetom da ne sadrži šećer.

Borovnice su namirnica za pamćenje 

Borovnice štite mozak od oštećenja stanica do kojeg dolazi zbog djelovanja slobodnih radikala. Smanjuju i rizik od demencije te Alzheimerove bolesti.

Kriška dimljenog lososa u sendviču za doručak daje našem mozgu golemi poticaj, i to zbog omega 3 masnih kiselina koje usporavaju pad kognitivnih sposobnosti.

Ubrzajte proces gubitka kilograma 

Osobe koje često ili redovito doručkuju imaju poželjnu ili normalnu tjelesnu masu, a vrlo su rijetko pothranjene ili pretile. S druge strane, izostavljanje doručka povezuje se s većim rizikom od pojave pretilosti, što su također pokazala brojna istraživanja.

Doručak pridonosi osjećaju sitosti tijekom sati koji slijede, a i tijekom ostatka dana. Osjećaju sitosti najviše pridonose složeni ugljikohidrati podrijetlom iz žitarica, prehrambena vlakna i mliječni proizvodi bogati bjelančevinama. Izbjegavajte jednostavne šećere jer djeluju kratkoročno, javlja 24sata

hr Wed Dec 06 2017 12:11:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a9ba0f02af47f861b8b46c6/80
Foto: Pixabay

Pet neočekivanih vrsta hrane koje mogu zamijeniti šalicu kave

Kava ubrzava rad srca, podiže krvni tlak i razbuđuje. Ako osjećate pad energije, ne morate piti kavu ili jesti slatkiše, umjesto toga posegnite za nekom od ovih namirnica.
1. Gorko lisnato povrće 
Glukozinolat je tvar u nekom zelenom povrću koja mu daje gorak okus, jak miris i mnoštvo korisnih hranjivih tvari. Odaberite kelj, kupus, prokulice, repu, korabu ili cvjetaču kada želite nutrijente koji jamče navalu energije, piše Punkufer.

2. Hrana bogata vitaminom B-12
B-12 se naziva još vitaminom energije. Ako u vašem tijelu nedostaje ovog važnog vitamina, ili ga dobro ne apsorbira, osjećat ćete se umorno i razdražljivo. B-12 se nalazi u jajima, mesu, ribi, mliječnim proizvodima, gljivama, fermentiranim proizvodima od soje i algama. 

3. Hrana bogata željezom 
Jedna od najvažnijih uloga minerala željeza jest dovođenja kisika do svih stanica tijela. Bez odgovarajuće količine kisika, stanice počinju odumirati, a s njima padaju i razine energije u organizmu.

Spriječite tu pojavu i jedite namirnice životinjskog porijekla bogatima željezom poput mesa i ribe, ili biljne izvore poput špinata i blitve kombinirajte s vitaminom C i tako poboljšajte njihovu apsorpciju u tijelu. 

4. Cikla 
Cikla sadrži najviše razine dušikovog oksida od svog povrća i voća. Riječ je o spoju koji unaprjeđuje zdravlje krvnih žila, poboljšava cirkulaciju i stanje cijelog organizma. Kao rezultat, nakon obroka sastavljenog od cikle, osobe bilježe povećanje sveukupne efikasnosti. 

5. H20
Umor i bezvoljnost može biti simptom dehidracije tijela, ali i razlog zašto vas stalno boli glava. Započnite dan s čašom obične vode koja će hidrirati organizam te potaknuti rad metabolizma. Popijte pola čaše do čašu vode svakih nekoliko sati (i više od toga ako se pojačano znojite ili vježbate).
hr Tue Aug 21 2018 18:27:15 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b0ab36e2af47f3a008b46f8/80

Što znače naši seksualni snovi?

Iz svojih najčešćih mokrih snova možete doznati dosta toga o sebi, svojoj vezi, odnosima s drugim ljudima...

Jeste li se ikada upitali, nakon što se probudite, kako se možete tako uzbuditi u snu? To što niste budni ne znači da i vaš libido spava, objašnjava dr. Susan Block, seksologinja i osnivačica Instituta za erotske umjetnosti i znanost u Los Angelesu. Snovi su način da naša podsvijest obradi sve ono što na neki način utječe na naš život. Tako i snovi o seksu mogu simbolizirati vaše probleme, želje i nade u svim aspektima vašeg života, piše portal Živim.

 

Seks sa znancem

Ne, to ne znači da imate bilo kakvu želju prevariti partnera sa susjedom ili osobom koja vam svako jutro poslužuje kavu u kafiću. To samo znači da se možda divite toj osobi i da želite imati neke od njezinih kvaliteta, bilo stvarnih ili onih koje ta osoba posjeduje samo u vašem snu. Seks je krajnji čin stapanja dvije osobe, stoga kad u snovima vodite ljubav s nekim, to može značiti da želite ono što ta osoba ima.

 

Vruće igre sa šefom

Da, ovaj san znači da biste se voljeli zbližiti sa svojim nadređenim, ali ne na taj način. Budući da je seks nešto vrlo intimno, to može značiti da se osjećate prilično daleko od zamisli i ideja svog šefa ili od njegova načina vođenja poslova te da možda pokušavate pronaći način da mu se približite (ali ne onakav zbog kojeg biste pocrvenjeli kad ga idući put sretnete u hodniku).

 

Neuspješno tražite mjesto za seks

San o neuspješnom traženju mirnog mjesta za vođenje ljubavi često može predstavljati nedostatak povezanosti i bliskosti između vas i vašeg partnera u svakodnevnom životu. Pogledajte malo u svoj rokovnik: jeste li možda previše zauzeti gotovo svaki dan da biste pronašli vremena i snage za seks? Možda je vrijeme da s partnerom dogovorite izlazak (koji uključuje i seks) kao u prvim danima vaše veze.

 

Jahanje konja

Pokreti gore-dolje i naprijed-natrag kakve tijelo radi pri jahanju fizička su veza između vas i konja. Dakle, nemojte se čuditi što je i ovo jedan od snova koji zapravo simboliziraju vođenje ljubavi. Takav san može biti i znak da vam nedostaje malo više uzbuđenja u krevetu. Potražite nove ideje kako biste malo razbili rutinu.

 

Seks na javnom mjestu

Neki kritičan komentar na račun vašeg partnera od prijatelja ili člana obitelji mogao bi potaknuti ovaj neugodan san. Naime, izloženost tuđim pogledima u tako intimnom činu može biti povezana s osjećajima koji se u vama javljaju kad shvatite kako drugi ljudi vide vaš život i vaše ljubavne odluke.

 

San o letenju

Biti potpuno slobodan, slobodan poput ptice, nesputan, posve se prepustiti fizičkim senzacijama... Zvuči li vam sve to poznato? Letenje u snu usko je povezano s orgazmom. San o letenju može ukazivati i na određene frustracije zbog trenutačnog stanja u seksualnom životu, no to može jednostavno značiti i da se vaš um podsvjesno igra i prepušta užicima.

 

Seks sa slavnom osobom

U vašoj podsvijesti ste možda i vi i George Clooney slobodni i zainteresirani, no koliko god se seks iz vašeg sna može činiti dobar, taj san zapravo uopće nema veze sa slavnim glumcem. Snovi o seksu sa slavnim osobama najčešće ukazuju na to da tražite neku svijetlu točku u vlastitom životu, nešto u čemu biste vi zasjali u punom sjaju. Možda je vrijeme da se posvetite novom projektu, da učinite neko dobro djelo ili da pokušate upisati neki sportski tečaj i usavršiti se u tome koliko god možete.

 

Prevario vas je partner?

Takav san predstavlja nedostatak pažnje vašeg partnera ili možda strah da ćete biti napušteni. No, može predstavljati i brigu te sumnje oko toga je li vaš partner dovoljno pouzdan da mu povjerite svoju budućnost i da se odlučite čvršće vezati uz njega.

 

Ljubite prijatelja (ili prijateljicu)

San u kojem se vidite kako se ljubite sa svojim možda najboljim prijateljem ili prijateljicom može zaista uznemiriti. No, možda će vas utješiti činjenica da takav san predstavlja samo ljubav i poštovanje prema toj osobi. Imajte to na umu kad, nakon takvog sna, prvi put sretnete prijateljicu i kad se budete osjećali čudno i neugodno. To je bio samo san koji izražava poštovanje i ljubav prema njoj!


Orgazam u snu

San o orgazmu predstavlja uzbudljiv završetak nečega, a takvi snovi čine čak četiri od šest seksualnih snova i kod muškaraca i kod žena, pokazalo je istraživanje koje je nedavno provela Američka akademija za medicinu spavanja. To je istraživanje pokazalo i da je u ženskim snovima o orgazmu u četiri posto slučajeva neka druga osoba bila ta koja je zapravo doživjela orgazam, a ne one same. Zanimljivo, to nije zabilježeno ni kod jednog muškarca - oni, naime, uvijek sanjaju samo sebe kako doživljavaju orgazam.

 

Snovi o bivšem

Ako se to događa samo povremeno, moguće je jednostavno da vaš mozak radi pregled svog mentalnog čvrstog diska. Možda se približava njegov rođendan ili ste možda vidjeli njegovu fotografiju na Facebooku, no to ne znači da biste podsvjesno ponovno željeli biti s njim. No, sanjate li o njemu vrlo često ili su takvi snovi proizašli iz vašeg višesatnog pretraživanja njegova imena na internetu, to bi moglo značiti da u vašoj trenutačnoj vezi postoje neki problemi koje biste trebali riješiti.

 

Gledate druge kako vode ljubav

Ako u snu gledate druge ljude kako se ljube, miluju i vode ljubav, to sugerira da ste previše upetljani u nečiji osobni život ili vezu. Možda biste ljudima o kojima se radi trebali dati malo prostora da dišu i povući se.

 

Mazite sami sebe

Takav možda pomalo uznemirujući san (za neke možda i ne) zapravo je vrlo dobar - predstavlja samoprihvaćanje, samopoštovanje i voljenje sebe. A to su, znamo, preduvjeti da bi se moglo voljeti, poštovati i prihvatiti drugu osobu. Morate naučiti prihvatiti sebe, sa svojim manama i neuspjesima - to je ono što si poručujete tim snom.

hr Tue Aug 21 2018 18:19:57 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b7c172ecb557a537c8b4668/80

Zbog dijeljenja lozinki velike kompanije gube stotine milijuna dolara

Umjesto plaćanja pretplate za Netflix ili neki sličan glazbeni ili video servis, sve više ljudi koristi lozinke partnera ili prijatelja i besplatno uživaju u sadržaju.

Iako piratstvo nikada neće izumrijeti, doba Napstera odavno je iza nas te sve veći broj ljudi koji, umjesto ilegalnog, a često i opasnog skidanja sadržaja s interneta (jer se lako može pokupiti virus ili malware) plaća za usluge koje koriste. Servisi poput Netflixa, Hulua i HBO-a Go sve su popularniji te milijuni ljudi putem njih uživaju u filmovima i serijama, a zahvaljujući glazbenim streaming servisima poput Spotifya, Deezera ili Apple Musica danas su za određenu mjesečnu naknadu dostupni milijuni pjesama u kojima se može uživati na brojnim uređajima, piše Zimo.

No, ove kompanije imaju i jedan veliki problem zbog kojeg gube milijune dolara – dijeljenje lozinki, tj. korištenje lozinki prijatelja i (bivših) partnera tako da mnogi imaju pristup Netflixu i drugim servisima bez njihovog plaćanja. Dijeljenje lozinki najpopularnije je među milenijalcima – 35 posto njih dijeli lozinke streaming servisa, a veliki problem je i među mladima koji su uživali u sadržaju dok su živjeli s roditeljima koji su plaćali pretplatu te nakon osamostaljenja moraju plaćati vlastitu pretplatu za video i glazbene servise, što žele izbjeći.

Iako su iznosi odnosno gubici kompanije zbog ovakvog načina dijeljenja lozinki nepoznati, na temelju nekih istraživanja i predviđanja koje su objavili iz kompanije za istraživanje tržišta specijalizirane za medije Magid, potencijalna, odnosno neostvarena zarada zbog ovakvog varanja može iznositi i stotine milijuna dolara, napominju na CNBC-u.

Za Netflix i HBO to nije problem?

Izvršni direktor Netflixa još je prije dvije godine rekao kako dijeljenje lozinki ne smatra problemom, dok je još ranije šef HBO-a rekao kako su svjesni situacije i ne ignoriraju ju. Također je komentirao kako za njega to nije "fundamentalan problem".

No, stručnjaci za medije upozoravaju kako je ipak riječ o problemu koji je sve veći jer se povećava broj ljudi koji koristi tuđe lozinke za pristup video i glazbenim servisima. U nekim slučajevima riječ je o osobama koje su nakon prekida veze s partnerom nastavili koristiti njihove lozinke, dok je češće riječ o dijeljenju lozinke među prijateljima.

Psiholozi smatraju kako općenito dijeljenje stvari između prijatelja jača njihove odnose i povezanost – ako nekoj osobi date svoju šifru za pristup Netflixu i to ne utječe na vaš način gledanja (npr. ako koristiti plan gledanja za više korisnika), ništa ne gubite, no sigurno je kako će vaši prijatelji cijeniti vašu velikodušnost.

hr Tue Aug 21 2018 15:45:13 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a8d962c2af47f80088b45bb/80

Znate li zašto smo gladni nakon konzumiranja alkoholnih pića?

Ako ste poput većine ljudi, što više pijete - to više jedete

Grickanje čipsa ili odlazak na hamburger nakon noćnog izlaska ili malo sira uz čašu vina - svi to ponekad radimo. Ako malo razmislite, vjerojatno ćete shvatiti da kad pijete, više jedete, piše Život i stil.

Grickanje može biti ugodno, no može doći i sa neželjenim nuspojavama, uključujući povećanu nadutost, kalorije i dobitak kilograma. Toliko smo možda već iskusili iz prve ruke. Još zanimljivije pitanje je: zašto smo gladni nakon konzumiranja alkoholnih pića?

"Istraživanja pokazuju da će ljudi konzumirati više hrane kada uključe alkohol ili piju prije obroka", rekla je Ginger Hultin, nutricionistica i i  glasnogovornica Akademije za prehranu i nutricionizam. Dodala je da postoje dokazi kako alkohol može utjecati na hormone vezane za sitost ili osjećaj punoće.

Primjerice, alkohol može inhibirati učinke određenog  hormona koji smanjuje apetit, kao i potaknuti rad hormona koji je zaslužan za želju za hranom. Ima i drugih mehanizama u igri. Neka istraživanja pokazuju da alkohol može stimulirati živčane stanice u mozgu  koje povećavaju apetit, prenosi CNN.

Jedna čaša vina može imati samo 120 ili 125 kalorija, a lagano pivo čak i manje, ali kokteli sa sokom, gaziranim pićima, alkoholom i sirupima imaju ogromne kalorijske vrijednosti. Što možete napraviti?

Pijte uz uravnotežene obroke: "Uključite cjelovite, složene ugljikohidrate, zdrave masnoće i bjelančevine, tako da vaše tijelo bude nahranjeno i sito od početka", rekla je Hultin za CNN

Nemojte jesti nezdravo: "Čips, slatkiši, pizza i drugi deserti lako se mogu 'uhvatiti' ako vam se apetit počne dizati dok pijete".

Poboljšajte dostupnost zdravih opcija: Ako znate da ćete biti u iskušenju da jedete kad pijete, uzmite humus s nasjeckanim povrćem ili voćem.

Hidratizirajte se: Od alkohola dolazi do dehidracije organizma, stoga pijuckajte uvijek čašu vode uz alkoholna pića.  To će smanjiti unos kalorija preko alkohola, ali će vas i 'napuniti' i nećete biti toliko gladni.

hr Tue Aug 21 2018 15:29:17 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .