Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5a8148ca2af47f890b8b4578/80

Devet trikova kako se brzo riješiti nadutosti od blagdanskih jela

Rijetki su sretnici koji ne pate od nadutosti izazvane mnoštvom blagdanskih delicija kojima je jednostavno teško odoljeti. Ali, ako pripazite na neke stvari, osjetit ćete olakšanje u trbuhu

Nije lako našem tijelu preživjeti svu tu finu hranu tijekom blagdana. Mnogi se osjećaju naduto, kao da im je struk netragom nestao, a odjeća nije više toliko komotna kao nedavno.

Srećom, postoji nekoliko načina da se riješite nadutosti izazvane mnoštvom delicija i novogodišnju noć dočekate s osjećajem olakšanja.

Top devet trikova kako uspjeti u tome:

Uzmite probavne enzime 

To su vrlo važne molekule koje sudjeluju u probavi, a ima ih, primjerice u ananasu. Procjenjuje se da se 60 do 80 posto imunološkog sustava nalazi u našem probavnom traktu.

Kada se hrana ne razgrađuje na odgovarajući način probavnim enzimima, veći komadi mogu prijeći crijevni zid i dovesti do upalnog imunološkog odgovora. To je povezano s netolerancijom na hranu, što dovodi do trbušnog grčenja i nadutosti. 

Jedite banane, kivi i jagode

Ovo voće sadrži visoke razine kalija koji djeluje kao diuretik i povećava količinu soli u mokraći - to je dobra vijest jer višak soli može izazvati zadržavanje vode u tankom crijevu, a to vodi do osjećaja nadutosti i nelagode u trbuhu.

Izbjegavajte žvakaće gume

Gume za žvakanje sadrže ksilitol, sorbitol ili manitol što može povećati proizvodnju plina u probavnom traktu. Stoga, ako već ne možete odoljeti mnoštvu božićnih poslastica, suzdržite se od žvakanja kauguma, barem u ovo blagdansko vrijeme.

Pijte sok od aloa vere

Sok od aloa vere uklanja otrove iz tijela te štiti od mikroba, bakterija i virusa. Uzmite žlicu soka od aloa vere sa vodom jer su istraživanja pokazala da ima gastroprotektivne učinke.

Baš kao što smiruje opekline, tako blagotvorno djeluje i našu unutrašnjost. Ima protuupalna svojstva i pomaže kod grčeva i nadutosti. Osim toga, posjeduje i antibakterijska svojstva koja pomažu u jačanju imunološke funkcije.

Smanjite unos mliječnih proizvoda

Kao jedan od glavnih simptoma netolerancije na laktozu je nadutost pa svakako smanjite unos mliječnih proizvoda u organizam. 

Postoji mnogo alternativa mliječnim proizvodima poput rižinog mlijeka koje umiruje crijeva ili kokosovog mlijeka (ili jogurta). Smanjite i količinu proizvoda od pšenice.

Uzimajte probiotike

Probiotici su određene vrste dobrih bakterija koje blagotvorno djeluju na zdravlje crijeva, a dobar rad crijeva važan je za cijeli organizam i raspoloženje. Osim što su odlični za raspoloženje te poticanje imuniteta, probiotici smanjuje proizvodnju plina i reguliraju bakterijsku neravnotežu u crijevima, a time i trbuh bude ravan.

Pravi izvor bogatstva probiotika je kiseli kupus, a osim što blagotvorno djeluje na probavu, odličan je i za detoksikaciju organizma, regeneraciju jetre, a uz to pospješuje gubitak kilograma tako što ubrzava metabolizam.

Opustite se

Stres oko blagdanske gužve uzrokuje nakupljanje kortizola i adrenalina što može dovesti do nadutosti pa svakako odvojite malo vremena i opustite se, primjerice, uz svijeće, toplu kupku, eterična ulja. Popijte čaj od kamilice, pogledajte neki opuštajući film...

Vježbajte

Jaki mišići na trbuhu spriječit će da plinovi iz crijeva izguraju trbuh prema van pa neće toliko stršati. Stoga, iako su blagdani, napravite pokoji trbušnjak - izdvojite 15 minuta, i osjećat ćete se puno bolje.

Nije loše niti prošetati po svježem zraku, jer svaka aktivnost djeluje blagotvorno na probavu. Najgore je najesti se i ispružiti na kauču.

Ne pričajte dok jedete

Gutanje zraka uzrokuje nadutost i zato pokušajte ne pričati dok jedete. Osim što će šanse za nadutost biti manje, djelovat ćete otmjenije jer po bontonu se ne govori dok se žvače hrana, piše 24sata.hr

hr Wed Dec 26 2018 10:13:18 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d091a5f29111c4cd58b4583/80
Foto: Pixabay

Objavljen program ovogodišnjih “Imotskih sila”

Pučko otvoreno učilište Imotski objavilo je program ovogodišnjih, 43. “Imotskih sila”, koja počinju 5. srpnja 2019. godine u 21 sat, predstavom Hasanaginica, na tvrđavi Topana.
Ovogodišnja sila traje do 8. kolovoza, a svih 10 programa za publiku je besplatno. U slučaju vremenskih neprilika, svi programi predviđeni na otvorenom, održat će se u kino dvorani. Kompletan program nalazi se na priloženom plakatu, javlja Radio Imotski


hr Tue Jun 18 2019 19:07:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d090c9629111c49d58b4575/80
Foto: PIXABAY

Ovo je pet namirnica koje ljeti trebate uvrstiti u jelovnik

Teška, pržena hrana rijetko će kome sada dobro sjedati na želudac, pa je najbolje iskoristiti ove vruće dane za lagane obroke od lokalnih namirica koje će nas zasititi.

Nakon kišnog svibnja konačno je stiglo pravo ljeto pa je vrijeme da uživamo u njemu i u pogledu hrane. Teška, pržena hrana rijetko će kome sada dobro sjedati na želudac, pa je najbolje iskoristiti ove vruće dane za lagane obroke od lokalnih namirica, koje će nas zasititi, a od kojih nećemo brojati kile viška.

1. Borovnice

Na tržnicama, a i u centrima plave se bobice koje mnogi vole. Spadaju u kategoriju superhrane jer su pune antioksidansa i stoga pomažu u borbi s upalama. Ako ih ne volite same, ubacite ih u kolač, tvrdi punkufer.hr

2. Rajčice

Još jedna superhrana u kojoj uživamo svakog ljeta, od cherry rajčica koje idealno odgovaraju kao mali zalogaj uz svaki obrok, preko slasnog volovskog srca, do šljivara koji najbolje paše za domaći paradajz sos. Bogate su antioksidansima, a čuvaju zdravlje kože i kose.

3. Tikvice

Možemo ih pripremiti na bezbroj načina, od pohanih, preko popečaka od tikvice do punjenih tikvica zapečenih u rolu. Nemaju mnogo kalorija, a pune su vitamina C.

4. Krastavci

Idealna namirnica za ljetno osvježenje, a nama najviše odgovara uz vrhnje i kopar. Sadrži silicij, kalij, magnezij, vitamin C, zahvaljujući čemu je dobar za kožu, a posebno se preporučuje osobama s visokim krvnim tlakom.

5. Mladi grah

Sadrži gotovo sve esencijalne aminokiseline, lecitin, kalij, kalcij, željezo, fosfor, magnezij, cink i natrij. Odličan je izvor bjelančevina, folne kiseline, vitamina B6, K, B2 i B3. Ako vam se ne jede varivo, iskoristite ga za gravče na tavče, sa svježim domaćim rajčicama, paprikom i mrkvom.

hr Tue Jun 18 2019 18:09:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d08ff5429111c5cd58b456e/80

Međunarodni dječji festival u Šibeniku: Splitski tenor Garić oduševio publiku, a večeras 'nastupa' Frizeraj

Početak je u 22.30 sati

Nakon višegodišnje pauze, na scenu Međunarodnog dječjeg festivala vratio se  Noćni program i već u startu oduševio nešto starije posjetitelje Šibenika. U 59. izdanju MDF-a Noćni program svoje je mjesto našao na novoj sceni, na Trgu Ivana Gorana Kovačića, a nakon dva odlična koncerta, Paule i Đele ml Jusića te sinoć Vladimira Garića može se reći – povratak je uspješan!

Sinoć je na novoj sceni koncert održao poznati splitski tenor, Vladimir Garić. Član klape Cambi, skupine Četiri tenora i solist Hrvatskog narodnog kazališta u Splitu, početkom ove godine, nastupio je i u Broadwayju, u New Yorku gdje je oduševio publiku, a ništa drugačije nije bilo ni sinoć pod zvijezdama u Šibeniku.

I baš kao u New Yorku, Galić je sinoć pred domaćom publikom nastupio uz klavirsku pratnju pijanista Darka Aljinovića File. Poznati splitski tenor ponedjeljak navečer 'začinio' je talijanskim i španjolskim notama te uobičajenim dalmatinskim zvucima na oduševljenje publike koja svoje mjesto na novoj sceni neće propustiti zauzeti ni večeras.

Večeras na novoj sceni nastupa umjetnička organizacija CANTA, a izvest će glazbenu komediju 'Frizeraj'.

Frizer Renato nakon godina uspjeha i glamura u svom poslu, doživljava teške dane. Posla je sve manje. Otpušta djelatnicu. Bivšoj ženi je dužan i ona mu "vadi mast". Dužan je banci. Iznenada u salon ulazi njegova djevojka iz mladosti. Budi se stara ljubav, ali ona nije slobodna. Sadržaj ove komedije prati deset originalno pisanih songova. Izvođači glume, sviraju, pjevaju, a ulaz je – besplatan! 

hr Tue Jun 18 2019 17:13:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c56f0af0e4938bc9a8b4581/80

Evo koju ljetnu obuću treba izbjegavati!

Neadekvatna obuća dugoročno vodi do deformacija koštano-mišićnih struktura stopala
Loš odabir obuće može izravno dovesti do bolova u stopalima ili drugih zdravstvenih problema ako ih ne štitimo. Ljudi preko ljeta često nose ravne sandale i japanke koje nemaju gotovo nikakvu potporu i oslonac, što na kraju dana prouzročuje veliku bol u stopalima. Koliko god su potpuno ravne cipele štetne, isto toliko su štetne i one s previsokom petom. Što je viša peta, to se više iskrivljuje cijeli kostur koji prouzročuje da se vaša koljena i bokovi pomiču prema naprijed, a leđa unatrag.  

– Preko ljeta preporučuje se lakša, kožna obuća, ali svakako ona udobna. Potrebno je izbjegavati svaku obuću koja je neanatomska. Prije svega kod žena obuća s previsokim petama kao i uskim prednjim dijelom, narušava pravilne anatomske odnose stopala. Neadekvatna obuća dugoročno vodi do deformacija koštano-mišićnih struktura stopala, od kojih je najpoznatija i najvidljivija – čukalj ili hallux valgus – kazali su iz Poliklinike Ribnjak za Vecernji.

Vruće i znojne noge tijekom ljetnih mjeseci mogu se pretvoriti u ozbiljan problem za vaša stopala jer mogu nastati infekcije. Međutim, postoje jednostavne strategije za borbu protiv ljetnog znojenja, a sve kreće od higijene i odabira čarapa. 

– Znojenje nogu preko ljeta uobičajena je pojava, no pretjerano znojenje zahtijeva prije svega redovite higijenske mjere. Ako navedeno nema učinka, može se razmotriti aplikacija botoksa, što blokira aktivnost žlijezda znojnica, kao odlično rješenje na razdoblje od nekoliko mjeseci – dodali su.  

Balerinke su jedan od omiljenih odabira obuće brojnih žena, no one mogu nanijeti više štete nego li najviše štikle. Noga na kraju dana bude previše opterećena te nastaju bolovi u zglobovima i petama. Također može doći i do čvorića i žuljeva na stopalima. Balerinke nemaju apsolutno nikakav oslonac, a žene mahom trče u njima kao da je riječ o najboljoj sportskoj tenisici. Tu dolazi do iskrivljenja stopala te tada nastaju pravi problemi. Potrebno je nositi laganu i anatomsku obuću koja će našim stopalima pružiti oslonac, piše vecernji.hr 
hr Tue Jun 18 2019 14:32:56 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .