Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5b505ae8cb557ad51d8b4b81/80
Foto: Pixabay

10 automobilskih zabluda zbog kojih gubite novac i ugrožavate sigurnost

Mnogi su osjetljivi i sujetni na svoje "znanje" iz automobilske tehnologije, premda je bez utemeljenja. Zbog toga nastaju problemi, uz veće ili manje troškove, a izlažete se i opasnostima

Automobilska tehnologija slična je nogometu. Većina vozača misli da sve zna, premda je to "znanje" utemeljeno na predrasudama i pogrešnim stavovima. Problem je što mnogi nisu dobro upoznati s osnovnim stvarima, a smatraju da sve dobro znaju i da im nitko ne treba "soliti pamet". Mnogi su osjetljivi i sujetni na svoje "znanje" iz automobilske tehnologije, premda je bez utemeljenja. Zbog toga nastaju problemi, uz veće ili manje troškove, često se ugrožava sigurnost. 

Ovo je 10 zabluda zbog kojih gubite novac i ugrožavate sigurnost:

Motor mog auta ne troši ni kapi ulja

Ova štetna zabluda ima poveznicu s poznatom anegdotom o supruzi koja je, braneći suprugu prekomjerno konzumiranje vina, svakodnevno kontrolirala je li bačva napunjena do vrha. A suprug je potajice iz otvora na dnu izlijevao vino, a gore ulijevao vodu. Svaki motor nužno troši motorno ulje, jer treći klipni prsten (strugač ulja), zadužen za struganje ulja sa stijenki, kad klip ide iz gornje u donju mrtvu točku, ne ostruže cjelokupni sloj ulja sa stijenki cilindara. U protivnom počelo bi ubrzano trošenje, s rizikom zaribavanja motora. Zbog toga ta mala količina zaostalog ulja u sljedećem ciklusu izgori. Potrošnja ulja se povećava starenjem, kad uz pojačano izgaranje treba računati i na curenje. Istodobno se količina nadomješta kapanjem neizgorenog goriva iz cilindara, odnosno propuštanjem na brizgaljkama, što se cijedi u karter. To je posebno izraženo kod dizelaša. Dakle, ne produžavajte interval izmjene, a ako želite dobro svom motoru, ulje s filtrom izmijenite na 10.000 km.

Bolje s manjkom ulja, nego uliti različito

Iznimno je važno ukloniti predrasudu o štetnosti miješanja motornih ulja. To datira iz starih vremena, kad dodaci u motorno ulje nisu bili potpuno kompatibilni. Danas su svi aditivi i sva ulja na tržištu potpuno kompatibilna i nema nikakvih problema s miješanjem. Pogotovo je besmisleno zazirati od prelaska s jednog na drugo motorno ulje. Pri tome je dobro izmijeniti pročistač, a nikakvo ispiranje motora nije potrebno niti preporučljivo. Ako se upali lampica ulja, odmah zaustavite motor i dolijte ulje, po mogućnosti istih ili sličnih karakteristika. Ni u kojem slučaju nije bolje voziti s manjkom ulja, nego uliti različito. Važno: čim se razina ulja spusti ispod sredine, između crtica s oznakama "min" i "max" dolijte ga do blizu gornje crtice.

Ljeti se ne smije tankirati '+do čepa'

Mnogi vozači misle da ljeti nije pametno puniti spremnik goriva do vrha, jer se tako povećava opasnost od eksplozije. No to je potpuno pogrešan zaključak! Automobilski su spremnici goriva potpuno  sigurni i na najvišim temperaturama, jer imaju odušak kroz koji izlazi višak benzinskih para u atmosferu. Zbog toga vjerojatno niste nikada čuli da je spremnik nečijeg automobila eksplodirao u sudaru (požari i eksplozije se događaju iz drugih razloga). Ako se može govoriti o teoretskoj opasnosti, onda je prazan spremnik, ispunjen benzinskim parama, opasniji od punoga.

Vožnja s gorivom 'na rezervi' nije štetna

Vožnja s malo goriva u spremniku višestruko je štetna jer je koncentracija nečistoća u gorivu najveća. Premda gorivo prolazi kroz filtar, povećava se rizik da nedovoljno čisto gorivo ubrza trošenje preciznih kliznih ploha i dosjeda brizgaljki Elektromotor dobavne pumpe, uronjene na dnu spremnika, hladi tim gorivom, pa se s manjkom goriva povećava rizik pregrijavanja i pregaranja. Učestalom vožnjom s upaljenim signalom manjka goriva izlažete se riziku da ostanete bez goriva, što je u vožnji sigurnosni problem, a naknadno pokretanje dizelaša nije jednostavno i zahtjeva odlazak u servis, pa sve može ispasti skupo.

Na velikim vrućinama sniziti tlak u gumama

I ljeti i zimi trema biti propisan tlak u gumama, a vrlo je važno, ako se ide na put s punim automobilom, gume napuhati na tlak za puno opterećenje. Opasna je zabluda da ljeti treba snižavati tlak u gumama, jer se one zbog toga pojačano deformiraju te se dodatno zagrijavaju i ubrzano troše, a istodobno prije proklizavaju. Dakle, snižavanje tlaka u gumama ljeti je višestruko štetno i opasno, pogotovo ako vozite s punim opterećenjem. Rezervna guma treba biti napuhana 0,2 bara više.

Ljeti, na suncu, treba pokrivati gume

Suvremene gume sadrže UV-stabilizatore, koje ih štite od štetnog sunčevog zračenja, i aditive protiv starenja, te su otporne na sunčeve zrake. Zbog toga ih ljeti ne treba pokrivati, iako je za automobil "zdravije" da je u hladu. Nekoliko sati na najvećoj vrućini za gume nije nikakav problem. Puno je važnije paziti da se kod parkiranja blizu plaže ne ide na oštro kamenje, koje može lako oštetiti mekane bokove gume.

Zamjenski dijelovi jednako su kvalitetni kao i originalni

Premda mnogi ne vjeruju, ono što više košta, više i vrijedi. Originalni dijelovi napravljeni od kvalitetnijih materijala, boljom tehnologijom i izvedbom su dodatno kontrolirani. Zaboravlja se da je jednak trošak ugradnje dobrog i lošeg dijela. Kad dio otkaže, gubi se jedno i drugo, a u mnogim slučajevima ugrožava se sigurnost vožnje. Ali, to ne znači da zamjenski dijelovi nisu dovoljno dobri. Ako ispunjavaju BR certifikat potpuno zadovoljavaju potrebe automobila u servisnom interval, ali nemaju "strateške rezervu" za prekoračenja interval izmjene i dodatna opterećenja.

Niski su okretaji motora poželjniji od visokih

Za motor je najbolje da radi u srednjem režimu okretaja, u području najvećeg momenta (kod dizelaša oko 2500/min, kod benzinaca oko 3000/min). Mnogi misle da su niski okretaji zdravi za motor, a tada je podmazivanje i hlađenje loše te lako dolazi do suhog trenja. Štetu izazivaju i povećane vibracije, pogotovo ako se niskim okretajima vozi pri velikom opterećenju. Dakle, preniski okretaji su jednako štetni kao previsoki, motor se doslovce uništava, a i potrošnja goriva je veća nego u optimalnom području.

Kad auto dulje stoji izvadite akumulator

Mnogi, kad auto duže stoji, vade akumulator iz automobila. Time rade dvije koristi - akumulatoru se produžava vijek, jer se struja manje gubi te je na suhom i ne prehladnom mjestu. Također, time se smanjuje rizik krađe. Ali sve što time "dobiju na mostu, izgube na ćupriji", jer se znatno ubrzava hrđanje karoserije. Naime, kad je akumulator u automobilu, minus pol je spojen na masu te se na površini lima stvara negativan naboj koji učinkovito štiti površinu lima od oksidacije (hrđanja). Zbog toga je, kad auto duže stoji preporučljivo povremeno paljenje motora, radi zaštite njegove unutrašnjosti i dopunjavanja akumulatora, što štiti karoseriju.

Ispod cerade automobil manje hrđa

Uh, kakva zabluda. Srećom, cerade za pokrivanje automobila sve manje se koriste, a i oni koji to rade vjerojatno ne znaju da je od toga više štete nego koristi. Naime ispod pokrova skuplja se vlaga, nema provjetravanja pa vlažan ambijent traje danima. To pogoduje i stvaranju mikroorganizama, koji ispuštaju štetne tvari, što ubrzava koroziju. Može doći i do štetnog ispuštanja boje cerade na lim. Cerada je korisna kao zaštita od grebanja i oštećenja, piše autoportal.hr


hr Thu Jul 26 2018 17:56:17 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5cbc3f5929111c3b558b4572/80
Foto: PIXABAY

Je li moguće: Na Instagram objavama više neće biti vidljiv broj lajkova?

Radikalna promjena koja je uzdrmala influencere
Vijest je ovo o kojoj se ne prestaje pričati posljednjih nekoliko dana, a ako stvarno stupi na snagu, mnogima bi mogla zadati ozbiljne probleme. Naime, kako zasad stvari stoje, Instagram planira sakriti broj lajkova ispod objave. Točnije, oni bi mogli postati nevidljivi za druge, ali ne i za vas koji ste objavili post. Kažu kako je svrha cijele ove priče da se pratitelji više koncentriraju na sadržaj koji se dijeli, a ne na broj lajkova, koji je danas, malo je reći, mnogima postao statusni simbol.

 Kako poručuju iz Instagrama, trenutno su u fazi testiranja ove opcije. I dok neki pozdravljaju ovaj novitet i pozivaju ekipu iz Instagrama da to doista učine i implementiraju u nekom od nadolazećih 
updateova, s druge strane tu su influenceri koji su posebno iziritirani jer realno, oni doslovno žive od lajkova koji im donose zaradu

Podsjetimo, kako piše Zimo, lajk je zamišljen kao simbol s kojim korisnici na društvenim mrežama pokazuju da im se određena objava sviđa. No, s vremenom se lajk pretvorio u nešto puno moćnije jer za mnoge je broj lajkova postao svojevrsni statusni simbol, kao za primjerice influencere koji zarađuju veliki novac aktivnostima na društvenim mrežama kada je lajk postao valuta. No, čini se kako lajk za mnoge stvara i veliki pritisak pa mnogi objavljuju sadržaj samo kako bi objava dobila što više lajkova, zbog čega dio mladih postaje depresivan te se stvara nekakav oblik konkurencije, čak i među prijateljima. Ovim potezom iz Instagrama, kako poručuju, želi smanjiti taj sveprisutni pritisak na same korisnike i ublažiti svojevrsnu dozu ovisnosti o samim lajkovima i njihovom "značenju". Iako još ništa nije službeno potvrđeno, odnosno kada bi i hoće li ta opcija stupiti na snagu, no ako se to dogodi, čini se kako bi se mnogi mogli naći u velikom problemu., javlja Buro247.hr


hr Wed Apr 24 2019 20:13:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5cc0766529111c7a588b462a/80
Foto: promo

Kalodont predstavlja novu generaciju pasti za zube za najljepši osmijeh

Prirodnim sastojcima poput metvice i aktivnog ugljena do zdravih i bijelih zubi

Prekrasan i blistav osmijeh zaista može učiniti čuda. Nasmiješene osobe izgledaju ljepše, privlače pozitivnu energiju i zrače posebnim samopouzdanjem. Dolaskom novog doba holističkog pristupa zdravlju, na police trgovina, a time i u naše kupaonice, stižu nove generacije pasti za zube s prirodnim sastojcima. Potrošači su danas, više nego ikad, svjesniji što kupuju i s velikom pažnjom biraju proizvode i sastojke koje koriste u svakodnevnoj upotrebi. U skladu s time, naš najpoznatiji brend za oralnu higijenu, ujedno i njezin svojevrsni sinonim – KALODONT - predstavio je najnoviju liniju pasti za zube. 

 

ACTIVE BLACK, TRENDY WHITE, SMILE&GLOW i BEAUTY SMILE paste za zube s prirodnim i najsuvremenijim aktivnim sastojcima i formulama pružit će predivan sjaj i bjelinu, uz istovremenu brigu i njegu zdravlja zubi i desni. Suvremeni trend aktivnog i zdravog životnog stila prenesen je u nove Kalodont proizvode, pa su tako prisutni sastojci poput aktivnog ugljena, koji privlači toksine i odličan je sastojak za detoksikaciju organizma. Aktivni ugljen sve se češće koristi u kozmetičkim proizvodima, a sada se nalazi i u KALODONT ACTIVE BLACK pasti za zube, koja ih vidljivo izbjeljuje već nakon nekoliko pranja. Kombinacijom abraziva na bazi silikata i fosfata te sastojaka na bazi aktivnog ugljena (Activated Carbon), postiže se efikasno mehaničko čišćenje zuba, a kao posljedica tzv. anti stain effect, uklanjanje mrlja sa površine cakline zuba. 

 

U beauty svijetu highlighteri su već neko vrijeme u fokusu te su iznimno popularni za naglašavanje sjaja na licu. Upravo to bila je glavna nit vodilja da razviju najnapredniju formulu koja sadrži aktivne sastojke za izbjeljivanje i sjaj zuba. KALODONT TRENDY WHITE (white highlighter) dolazi u šarmantnom, svijetlo ružičastom pakiranju, a sadrži najnapredniju Kalodont formulu za bijeljenje zuba. Aktivni sastojci uklanjaju mrlje i nečistoće sa zuba, dok sjajne čestice osmijehu pružaju očaravajući sjaj. KALODONT SMILE&GLOW (blue highlighter) sadrži jedinstvene sastojke koji učinkovito uklanjaju zubne naslage i obojenost  zuba te zubima vraćaju prirodnu bjelinu već nakon prvog pranja. Posebno je formulirana u neutralnom području kako bi zaštitila zubnu caklinu. Gel formula pruža djelotvorno izbjeljivanje, a istovremeno je nježna za zubnu caklinu, niske abrazije, pružajući dugotrajnu svježinu. KALODONT BEAUTY SMILEobogaćena je aktivnim sastojkom – hydroxyapatitom, čiji kristali remineraliziraju i pomlađuju zubnu caklinu te poboljšavaju bjelinu. Redovnom upotrebom stvara se zaštitni sloj umjetne cakline koji se polaže na zube, a rezultat su biserno sjajni zubi. Osim što djeluje na obnavljanje zubne cakline, bijeljenje zuba, štiti desni, štiti zube od karijesa te dugotrajno osvježava dah, zahvaljujući metvici kao jednom od glavnih prirodnih sastojaka. 

 

Uz paste koje sadrže metvicu i aktivni ugljen možemo opušteno uživati u svojoj najdražoj kavi ili limunadi, jer očaravajući sjaj zdravih bijelih zubi te svježina daha nikada nisu bili dostupniji. Odluka o zdravijem načinu života započinje danas, stoga požurite po svoju novu pastu za zube te prelijepim osmijehom donesite radost sebi i drugima oko vas. Više informacija o novim Kalodont pastama za zube potraži na linku: kalodont.saponia.hr

hr Wed Apr 24 2019 16:44:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5cc02f9529111c2e5a8b4587/80
Foto: Graffiti na Gradele

Vojko V, Buntai i High5 prva imena 8. Graffiti na Gradele!

Bol će ponovno biti centar graffiti i hip-hop kulture s međunarodnim predznakom

Osmo izdanje Graffita na Gradele sa svakom zrakom sunca sve je bliže. Već možemo čuti šum mora i miris borova na Bijeloj kući koji se miješa s mirisom sprejeva, a tim senzacijama od danas možete priključiti i zvuk koji dopire s pozornice festivala s najboljom atmosferom na Jadranu!

Objavljena su prva glazbena i DJ imena koja će ove godine od 25. do 27. srpnja nastupiti u Bolu na Braču - Vojko V, High5 i Buntai zaduženi su za večernje izuvanje iz japanki, 
a pridružit će im se i DJ-i Oliver, Tikach, Niki Peducci, Nina Davis, Traples i Lil Cut Wrist.

Vojko V sa svojim Porinom nagrađenim albumom "Vojko" vraća se u Bol, a svi koji su bili prošle godine znaju da se ovaj nastup ne propušta i da, iako je festival i dalje besplatan, postoji mogućnost da neće svi stati u Bijelu kuću. Iako je riječ o hip-hop festivalu, atmosfera uvijek priliči najboljim punk festivalima - dočekajte Vojka u prvim redovima!

Bez High5 Graffiti na Gradele ne bi imao smisla - to nije samo floskula, gospoda su u Bolu svako izdanje, Bol je njihova ljetna rezidencija, a svi susjedi već odavno znaju svaki lajn "Mama napokon sam uspio", "Žene gazele", "Kaj kaje" i "Otrova u čaj". Da su kućni bend dokazuje činjenica da ih organizatori ove godine nisu uopće službeno pozvali jer za to nema potrebe - dok je High5-a bit će i GNG-a; dok je GNG-a, High5 je živ!

Buntai su također stari znanci, momci znaju gdje se u Bolu mogu okupati bez bliceva paparazza, a jedina stvar koju ne kriju je da na i pred pozornicom pripremaju kaos. 

Dnevna atmosfera pod debelim hladom borove šume već godinama slovi kao najopuštenija i najpozitivnija, a ona dolazi s potpisom odličnih DJ imena koja od jutra do jutra brinu o tome da održe tu reputaciju. Oliver, Tikach, Traples, Nina Davis, Niki Peducci i Lil Cut Wrist, ove će godine zagrijavati i rashlađivati ispred Bijele kuće koja se preko dana pretvara u chill zonu za druženje između kupanja, a navečer će nakon nastupa bendova atmosferu držati užarenom do prvih zraka sunca. 

Šarena urbanizacija Bola

Festival koji je kroz godine mijenjao vizuru Bola na Braču, dovodio mladost na otok i Boljanima ostavljao umjetnost na zidovima nastavlja sa svojom misijom urbanizacije otoka i odlične ljetne zabave. Bol će ponovno biti centar graffiti i hip-hop kulture s međunarodnim predznakom, a građani će se ponovno moći hvaliti da žive u gradu kroz koji ljeti cirkuliraju najveća domaća, regionalna i međunarodna imena ulične umjetnosti, hip-hop glazbe i ljudi nasmiješenih lica i preplanulih tijela.

Sudeći po imenima koja su proteklih godina prošla kroz Bol, a koja čine samu kremu ove vesele scene, i ljeto 2019. proteći će u znaku Graffita na Gradele. I ove godine trenutno najvažnija imena domaće i međunarodne graffiti scene doći će crtati u Bol, a o tome više informacija uskoro!

hr Wed Apr 24 2019 11:42:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5cc0111529111c7a588b45e2/80
Foto: Pixabay

Može doći do požara: Ne ostavljajte bocu s vodom u autu

Vatrogasci preporučuju uzimanje boce s vodom prilikom izlaska iz auta jer je to najbolji način da se spriječi ova vrsta požara u automobilu

Amerikanac iz Idaha bio je na pauzi za ručak kad je opazio dim koji je dolazio od ispod središnje konzole njegova kamiona. Ostao je iznenađen kada je otkrio da je krivac za dim boca vode. - pišu 24sata

- Pogledao sam i opazio da su se sunčeve zrake prelomile kroz bocu vode i sjedalo se zapalilo - rekao je Dioni Amuchastegui u videu koji je objavio na Facebook stranici tvrtke.


Pokazao je koliko je opasno ostaviti plastičnu bocu u automobilu na sunčan dan - na sjedištu Dionijevog vozila ostali su tragovi gorenja.

Na istu opasnosti upozorili su i vatrogasci iz Oklahoma Midwest City Fire Departmenta, vatrogasne stanice u Oklahomi. Napravili su test kojim su pokazali da se sunčeva svjetlost 'pojačala' bocom vode na 250 stupnjeva.

- Sunčeva svjetlost će proći kroz bocu napunjenu tekućinom koja će djelovati kao povećalo. Sunčeve zrake koriste tekućinu i bistar materijal kako bi razvile fokusiranu zraku, koja zasigurno može izazvati požar - rekao je David Richardson iz MCFD-a.

Rizik od ovakve katastrofe je nizak, ali vatrogasci preporučuju uzimanje boce s vodom prilikom izlaska iz auta jer je to najbolji način da se spriječi ova vrsta požara u automobilu, piše Men's Health.

hr Wed Apr 24 2019 09:32:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .