Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/577b9db8d84d64e7708b4597/80

Vrhunski kuhari otkrivaju što nebiste trebali naručivati u restoranima

Na popisu jela koja ne bi naručili našla se riba ponedjeljkom i jaja hollandaise, ali i mnoga druga jela

Izabrati nešto ukusno s menija u restoranu može biti izazovno, posebice ako vas privlači nekoliko jela. Zadatak bi vam moglo olakšati priznanje vrhunskih chefova o tome što oni nikad ne bi naručili u restoranima, a posebno će teško biti ljubiteljima piletine.

Na popisu jela koja ne bi naručili našla se riba ponedjeljkom i jaja hollandaise, ali i mnoga druga jela, prenosi Index.

Jaja s umakom Hollandaise

Poznati chef Anthony Bourdain tvrdi da je brunch obrok u kojem kuhari najčešće serviraju ono što im je ostalo od večere petkom i subotom. Često izbor gostiju su jaja s umakom, a Bourdain tvrdi da ih se umak treba držati na određenoj temperaturi kako bi bio siguran za konzumiranje.

"Bakterije vole Hollandaise", napisao je u svojoj knjizi "Kitchen Confidential".

Kamenice

Ako niste u restoranu koji se ponosi svojim jelima s morskim plodovima, izbjegavajte kamenice. Ako nisu dobre, može vam biti jako loše. Stoga bi bilo jako dobro da ste sigurni da ih restoran nabavlja od provjerenog dobavljača te da su svježe.

Riba ponedjeljkom

Većina restorana ribu naručuje u četvrtak, što znači da ako je naručujete u ponedjeljak - stara je pet dana. Kvaliteta ribe rapidno opada s vremenom pa je poželjno jesti je što svježiju.

"Nikad ne naručujem ribu ponedjeljkom, osim ako ne jedem u restoranu s četiri zvjezdice za koji znam da ribu nabavlja direktno iz ulova", napisao je Bourdain.

Wagyu i Kobe govedina

Najskuplje meso na svijetu prava je delikatesa, zahvaljujući masnoćama u mesu. Ako je restoran pouzdan, govedina će biti servirana u malim porcijama u obliku odreska, jer većina chefova smatra svetogrđem samljeti takvo luksuzno meso i gurnuti ga u hamburger. Stoga ako se neki hamburger reklamira kao da se u njemu nalaze wagyu ili kobe govedina, restoran vjerojatno laže i pogrešno prikazuje sastav hamburgera kako bi mu dignuo cijenu, piše MSN.

Bilo koje jelo s piletinom

Ako gledate redovito kuharske emisije, zasigurno ste primijetili da kuhari rijetko stavljaju piletinu u središte svojih obroka. Razlog za to jest činjenica da ga je teško pripremiti da bude bogato okusom i sočno. Jela s piletinom često su skupa, iako je piletina jedna od jeftinijih vrsta mesa na tržištu.

Morski plodovi ako niste uz obalu

Ako ste uz obalu, vjerojatno je da su morski plodovi koje jedete ulovljeni tog jutra. Što ste dalje od obale, vrijeme transporta je dulje, a moguće je i da su do restorana stigli smrznuti. Čim su ulovljeni kvaliteta morskih plodova se srozava pa izbjegavajte naručivati morske plodove, osim ako ste sigurni da su ulovljeni tog dana. Bourdain također preporučuje da ne naručujete dagnje jer kuharima često promaknu one loše pa vam nakon obroka može biti jako loše.

Dobro pečenu govedinu

Kuhari mrze pripremati jako pečenu govedinu, jer znaju da dulja termička obrada uništava tako skupi komad mesa i pretvara ga u žilav obrok. No postoji još jedan razlog, a otkrio ga Bourdain.

"Čuvanje mesa za jače pečenje tradicija je svih kuhara. Naime, oni komadi mesa koji nisu toliko kvalitetni čuvaju se za kasnije, odnosno one mušterije koje ionako više vole okus ugljena", rekao je.

Ne naručujte jela koja nisu na jelovniku

Kuhare i konobare ništa neće toliko naljutiti kao mušterije koje žele previše zamjena u originalnom jeli.

"Svaki put kad netko naruči nešto što nije na meniju, svi poludimo. Konobar mora ići u kuhinju objašnjavati posebne želje gosta, zbog čega se izgubi previše vremena i na kraju nitko nije zadovoljan konačnim jelom", napisao je dan korisnik Reddita koji se predstavio kao chef.


Facebook komentari

hr Fri Nov 11 2016 22:29:23 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/570b54f50dfb8a70518b4d6a/80

Osam namirnica koje pomažu u smanjenju upala

Kronične upale u tijelu drže vaše tijelo pod konstantnim stresom. Nakon što upala dosegne svoj vrhunac, može rezultirati raznim bolestima, poput srčanih tegoba, dijabetesa i neurodegenerativnih poremećaja. Kako bi smanjili upale nutricionistkinja Alma Bunić otkrila je koju hranu bi trebali svakodnevno jesti
Hrana koju jedemo ima važnu ulogu za zdravlje našeg organizma, pa tako može i smanjiti upale koje se javljaju u tijelu, piše zadovoljna.hr.

Kako biste što bezbolnije i brže smirili upale, ali ih i prevenirali, donosimo vam listu namirnica koja će vam biti od velike pomoći.

1. Borovnica
Ta sitna bobica bogata je antocijanom koji je moćan antioksidans.. Zbog svog protuupalnog djelovanja pomoći će u borbi upala kao što su giht i osteoartritis. Borovcnie također poboljšavaju koncetraciju i daju energiju.

2. Sirovi kakao
Sirovi kakao izuzetno je bogat antioksidansima koji su odličan saveznik u borbi protiv raznih bolesti, istaknula je nutricionistkinja Alma Bunić. Sadrži najvišu koncentraciju antioksidansa u usporedbi s bilo kojom namirnicom. Uz to bogat je mineralima, pogotovo magnezijom, koji pomaže u borbi protiv stresa. Kakao sadrži polifenole koji štite od srčanih oboljenja, karcinoma i drugih bolesti.

3. Kokosovo i maslinovo ulje
Kokosovo ulje, baš kao i maslinovo djeluje antibakterijski i antivirusno. Liječi kardiovaskularne probleme i snižava kolesterol.

4 Cimet i kurkuma
Cejlonski cimet ima ljekovita svojstva. Pomaže kod upala i infekcija. Sadrži visoke razine antioksidanta i fenola koji pomažu kod infekcije. Kurkuma je naročito ljekovit začin je posjeduje anti-upalna svojstva, kazala je nutricionistkija Bunić.

Obnavlja crijevnu floru, smanjuje nadutost, smanjuje upale kod artritisa i s razlogom je jedan od najpopularnijih začina. Kurkuma u kombinaciji s medom odlična je kao prirodni antibiotik.

5. Orašasti plodovi
Orašasti plodovi bogati su omega 3 masnim kiselinama, pogotovo bademi, orasi i lješnjaci koji su krcati magnezijem, mineralom koji pomaže u jačanju imuniteta. Bogati su vlaknima koji daju osjećaj sitosti.

6. Peršin
Ima visoke nutritivne vrijednosti i odličan je izvor vitamina C. Liječi upale i dobar je izvor folne kisleine koja je dobra za zdravlje srca. Može smanjti učestalost gripa i prehlada zbog svog protuupalnog djelovanja.

7. Kelj
Peršin nije jedino povrće koje djeluje protuupalno. Kelj je namirnica koja ima snažno antioksidativno djelovanje. Jača imunitet zbog vitamina C koji izvrsno djeluje na krvožilni sustav i smanjuje rizik od srčanog udara.

Budite pažljivi s povrćem. Iako je špinat primjerice dobra i zdrava hrana ne bi ga trebale konzumirati osobe s bubrežnim problemima. Špinat može potaknuti bubrežni kamenac i stvaranje upala, napominje nutricionistkinja Alma.

8. Plava riba
Srdele, inćuni, skuša i tuna sadrže visoke razine omega 3 masnih kiselina koje su odlični čuvari krvožilnog sustava. Plava riba bogata je proteinima i vitaminima D i B. Odlične su za zdravlje kostiju jer poboljšavaju apsorbciju kalcija.

Treba napomenuti kako losos ne bi trebali konzumirati iako sadrži omega 3 masne kiseline. Naime, uz omega 3 losos sadrži i omega 6 masne kiseline koje djeluju upalno, istaknula je Bunić.

Sve te namirnice trebali bi jesti svakodnevno , a plavu ribu barem 2 do 3 puta tjedno. Važno je napomenuti kako nezdrava hrana može potaknuti i ubrzati taj proces upala u tijelu, dodala je nutricionistkinja Alma.

Facebook komentari

hr Fri May 26 2017 18:46:30 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/59280ef4b9e03e7d1b8b45a3/80

Veterinarska klinika traži osobu koja bi po cijele dane mazila mačke

Veterinarska klinika Just Cats iz Dublina traži osobu koja bi na puno radno vrijeme mazila i grlila njihove mace pacijentice.
Naravno, postoji popis uvjeta koje idealni kandidat mora zadovoljiti tj pitanja na koja bi trebalo potvrdno odgovoriti kako bi postao njihova "mačkomazilica", piše zdrava krava

Pitanja su:
- Voliš li mačke?
- Imaš li prirođenu potrebu da im priđeš, maziš ih i slično?
- Jesi li ikada brojao mačiće prije spavanja?
- Hraniš li mačke lutalice na koje naiđeš?
- Osjećaš li se ugodno i nježno kada maziš neku mačku?

Dodatne kvalifikacije uključuju spremnost na češkanje koje traje satima i nježne razgovore koji će smiriti krznene pacijente, a odlična kvalifikacija je sposobnost razlikovanja različitih tipova mačjeg predenja.



Facebook komentari

hr Fri May 26 2017 13:20:15 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5927f47db9e03ebc1a8b45e9/80

Umrla Laura Biagiotti, kraljica kašmira

Talijanska modna dizajnerica Laura Biagiotti, poznata kao "kraljica kašmira", preminula je u dobi od 73 godine, objavila je u petak njezina modna kuća.

Laura Biagiotti, osnivačica jedne od najvećih modnih kuća u Italiji, umrla je u bolnici u Rimu nakon srčanog udara. 

Svjetsku je slavu stekla svojim pletenim kreacijama zbog kojih ju New York Times nazvao "kraljicom kašira", nadimkom koji joj je ostao do kraja karijere.

Karijeru je počela 1965. sa svojom majkom Deliom,  koja je izrađivala odore za posade Alitalije. 

Prvu samostalnu kolekciju predstavila je 1972. godine u Firenci. 

Zajedno s drugim modnim dizajnerima, poput Ottavija Missonija i Gianfranca Ferrea, odlučila je preseliti iz Firence u Milan, iako je sama živjela u Rimu u dvorcu iz 11. stoljeća.

Laura Biagiotti poznata je i po ljubavi prema umjetninama te je sponzorirala obnovu nekoliko talijanskih povijesnih građevina.

Facebook komentari

hr Fri May 26 2017 13:19:48 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/540eb38e189942375f000003/80
Foto: Screenshot YouTube

Spavajte duže jer nedostatak sna može udvostručiti rizik od smrt

Nedostatak sna može dvostruko povećati rizik od smrti zbog zatajenja srca ili moždanog udara kod osoba s višestrukim čimbenicima kardiovaskularnog rizika kao što su pretilost, povišen krvni tlak, povišen kolesterol i dijabetes, navodi se u studiji objavljenoj u srijedu.

Istraživači su nasumce izabrali 1.344 odrasle osobe kojih je prosječna dob bila 49 godina, među kojima je 42 posto muškaraca pristalo prespavati noć u laboratoriju.

Rezultati obavljenih ispitivanja i pretraga pokazuju da je više od 39 posto sudionika imalo barem tri faktora rizika koji zajedno čine metabolički sindrom, dodaju autori čija je studija objavljena u časopisu American Heart Association.

Tijekom razdoblja praćenja koje je u prosjeku trajalo više od 16 godina, 22 posto ih je umrlo.

Osobe koje pate od metaboličkog sindroma i koje su u laboratoriju spavale manje od 6 sati, bile su tijekom tih 16 godina više od dva puta izloženije riziku od smrti zbog srčanog zatajenja i moždanog udara u odnosu na one koje nisu imali te čimbenike kariovaskularnog rizika.

Iste osobe su usto imale gotovo dvaput veći rizik od smrti zbog drugih uzroka u odnosu na one koji nisu patili od metaboličkog sindroma.

Medicinske vlasti preporučuju odraslima šest do osam sati noćnog sna.

Kako navode autori, riječ je o prvoj ovakvoj studiji koja mjeri trajanje sna u laboratoriju.

Dosad su se istraživanja temeljila na odgovorima sudionika na upitnik.

No budući da je riječ o istraživanju, ova studija ne omogućuje da se ustanovi uzročna veza između osoba koje pate od metaboličkog sindroma i dvostrukog povećanja rizika od smrti, ističu istraživači.

Facebook komentari

hr Fri May 26 2017 08:50:32 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .