Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5a16a418b9e03e26098b463c/80
Foto: Facebook

U saborsku proceduru poslani konačni prijedlozi zakona o braniteljima i lokalnoj upravi

Za provedbu Zakona o hrvatskim braniteljima iz Domovinskog rata i članovima njihovih obitelji, u odnosu na postojeće zakonsko rješenje, potrebno je osigurati dodatnih 219,2 milijuna kuna na poziciji Ministarstva hrvatskih branitelja

Vlada je sa sjednice u četvrtak uputila u saborsku proceduru nekoliko konačnih zakonskih prijedloga, među kojima i onaj o hrvatskim braniteljima iz Domovinskog rata i članovima njihovih obitelji, o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi te financiranju jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, kao i konačni prijedlog zakona o reviziji.

Za provedbu Zakona o hrvatskim braniteljima iz Domovinskog rata i članovima njihovih obitelji, u odnosu na postojeće zakonsko rješenje, potrebno je osigurati dodatnih 219,2 milijuna kuna na poziciji Ministarstva hrvatskih branitelja, što u odnosu na sredstva osigurana u 2017. godini predstavlja povećanje od 44,5 milijuna kuna, rekao je ministar branitelja Tomislav Medved.

Također, dodao je, na pozicijama Ministarstva rada i mirovinskog sustava u 2018. godini bit će potrebno osigurati dodatnih 64 milijuna kuna.

 Sva sredstva potrebna za provedbu ovog Zakona osigurana su u okviru limita ukupnih rashoda državnog proračuna za razdoblje 2018. - 2020. godine, utvrđenog Smjernicama ekonomske i fiskalne politike za razdoblje 2018. - 2020., naglasio je Medved.

Nova pravila za lokalnu i područnu samoupravu

 Konačni prijedlog zakona o lokalnoj i područnoj samoupravi, pak, za razliku od prvog prijedloga, donosi mogućnost da predstavničko tijelo dvotrećinskom većinom raspiše referendum za opoziv čelnika te jedinice, čime se jača i utjecaj predstavničkog tijela i neposredni utjecaj građana na upravu, kazao je ministar uprave Lovro Kuščević.

 Glavna novina konačnog prijedloga zakona o financiranju jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave je da prihod od poreza na dohodak postaje u cijelosti prihoda jedinica lokalne uprave, koji će se raspodijeliti tako da će gradovima i općinama ići 60 posto tih prihoda a županijama 17 posto. Udio za decentralizirane funkcije iznosit će, kao i do sada, 6 posto, a udio za fiskalno izravnanje iznosi 17 posto, podsjetio je ministar financija Zdravko Marić.  

 Uz pretpostavku da će prihodi od poreza na dohodak iznositi kao i prije porezne reforme, procjena je fiskalnog efekta novog zakona oko 1,4 milijarde kuna, rekao je Marić te kazao da ukoliko nekoj lokalnoj jedini ta sredstva ne budu dovoljna, odnosno da joj se smanjuju prihodi u odnosu na prije, država će joj to kompenzirati.

U odnosu na prvo čitanje, naime, konačnim se prijedlogom produžuje razdoblje za kompenzacijske mjere s dvije na pet godina. Tako je predviđeno da će se taj manjak kompenzirati izravno iz državnog proračuna u potpunosti ne samo u 2018., kako je bilo ranije predviđeno, već i 2019. i 2020. godine. Nakon toga, kompenziralo bi se po 60 posto 2021. te 30 posto 2022. godine.

 U drugo je čitanje upućen i konačni prijedlog zakona o reviziji, čija je novina da će Ministarstvo financija biti nadležno za nadzor revizora i revizorskih društava. U odnosu na prvotni prijedlog, konačnim se prijedlogom uvodi obveza ugovaranja zakonske revizije s najmanje dva revizorska društva, a to odnosi samo na ona društva koja prosječno zapošljavaju više od 5.000 radnika i imaju aktivnu veću od 5 milijardi kuna.

Također, postrožuju se zahtjevi o potrebnim resursima pri obavljanju revizije te se propisuje da ovlašteni revizor može biti u radnom odnosu samo s jednim revizorskim društvom bilo na puno ili nepuno radno vrijeme, a društva koja bi obavljala reviziju tvrtki od javnog interesa morala bi imati najmanje tri zaposlena revizora u punom radnom vremenu. Prijedlog predviđa i da revizorska društva, kako ne bi plaćala obveznu članarinu za više komora, nisu obveznici plaćanja članarine HGK, s obzirom na obvezatnost članstva i plaćanja članarine Hrvatskoj revizorskoj komori. 

Novi bi zakon na snagu trebao stupiti prvog dana 2018. godine.

Vlada 1. prosinca u Osijeku

Na početku sjednice premijer Andrej Plenković podsjetio je da ovoga tjedna održan treći Savjet za Slavoniju, Baranju i Srijem u Slavonskom Brodu te je izvijestio da je Vlada dobila pismo župana iz pet sjevernih hrvatskih županija (Bjelovarsko-bilogorske, Križevačko-koprivničke, Krapinsko-zagorske, Varaždinske i Međimurske), koji žele sličan naglasak na sjever Hrvatske, dodavši da unatoč komparativnoj razvijenosti u njima postoje i problemi poput primjerice minimalnih plaća u tekstilnom sektoru i sl.

Istaknuo je da Vlada treba fokusirati svoje aktivnosti i u tom smjeru te omogućiti da apsorpcija EU sredstava, osobito za veće projekte, bude učinkovitija. Najavio je da će do kraja godine s njima održati sastanak oko toga.

 Također, najavio je da će Vlada 1. prosinca održati sjednicu u Osijeku.

hr Thu Nov 23 2017 11:31:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bcc5f6f0e4938610b8b468d/80
Foto: PIXABAY

Komentar tragične nesreće u Splitu: Radarskim kamerama obuzdajmo gradsku jurnjavu

Krajnje je vrijeme da počnemo učinkovito kontrolirati, kažnjavati te iz prometa uklanjati vozače kojima gradske prometnice služe za utrkivanje i iživljavanje, komentirao je Željko Marušić.

Jeziva nesreća u Splitu, u kojoj je sinoć, u sudaru BMW-a Serije 3 (E46; 1998. - 2006.), Mercedes-Benza B-klase (W246, 2012. - 2018.) i Fiat Punta (2005. - 2018.) smrtno stradao 19-godišnjak, a teško su stradale dvije osobe, zbog nedostatka bitnih informacija teško je precizno rekonstruirati, no tragičan ishod te deformacije i položaj vozila ukazuje na sljedeće, protivno Zakonu o sigurnosti prometa na cestama:

- gradsku jurnjavu (čl. 51. i čl. 53.)

- protupropisno pretjecanje (čl. 66. do čl. 75.)

- korištenje mobilnog uređaja (čl. 196.)

- nevezivanje sigurnosnim pojasom (čl. 163.)

- brzu vožnju na lošim ili nedovoljno dobrim gumama

Tragičan ishod, uz veliko oštećenje, razmjerno sigurnog, premda u drugoj polovici 1990-ih  konstruiranog BMW-a Serije 3, ali koje ipak nije bilo toliko da je morao biti smrtonosan, ukazuju na nedopustivu, svima poznatu realnost, da se osobe na stražnjim sjedalima uglavnom ne vezuju, a česti su slučajevi lažnog, 'frajerskog' vezivanja na prednjim sjedalima iza leđa, kako bi se utišao sigurnosni zvučni signal!

No prije svega, ovdje je bila riječ o pogibeljno prebrzoj vožnji po skliskom splitskom asfaltu, prometnicom koja mnogima izgleda 'kao stvorena' za gradsku jurnjavu, jer ima geometriju trkaće staze.

Najbolji lijek za to je postavljanje radarskih kamera visoke razlučivosti na svim brzim gradskim prometnicama te opasnim raskrižjima, kojima bi se uz brzinu, nepropisno pretjecanje, prolaske kroz crveno, nezaustavljanje na pješačkim prijelazima..., učinkovito kontroliralo i sankcioniralo nepropisno korištenje 'pametnih telefona' i nevezivanje. 

A pred svim nesemaforiziranim pješačkim prijelazima treba postavljati vibracijske trake i 'ležeće policajce'!

Nažalost, oštećenja BMW-a Serije 3 nisu bila baš brutalna, vidjeli smo stotine neusporedivo težih gdje su svi preživjeli. Ali udar u masivniji i sigurniji Mercedes-Benz B-klase, očito je bio najopasniji, poput udara šakom u sljepoočnicu, jer vozač i putnici nisu mogli računati na zaštitu prednjom 'deformacijskom zonom' vozila.

BMW-serije 3, od 'nultog', pa do nedavno predstavljenog sedme generacije koncipira se tehnikom lovačkog zrakoplova - kako bi bio okretan, dinamičan i pružao užitak vožnja izvorno, hardverski je dinamički nestabilan, sklon preupravljivosti (oversteer), bočnom zanošenju stražnjeg dijela ('pirueti', najopasnijem ishodu na kolniku), nakon čega pogibeljno, polubočno ili bočno udara u drugi auto ili prepreku (ne može koristiti prednju deformacijsku zonu i posljedice su teške), a softverski se, sustavima dinamičke stabilnosti, prvenstveno ESP-om, naravno ABS-om, a u novije vrijeme i vektoriranjem snage na stražnjoj pogonskoj osi (aktivnim mehaničkim diferencijalom) dovodi u dinamički stabilno i samostabilizirajuće stanje. To podrazumijeva važnu 'sitnicu' - vožnju s dobrim gumama. 

Zbog toga, za snažna vozila sa stražnjim pogonom, starije generacije, pogotovo bez sustava ESP, koja su znatno rizičnija za izazivanje teških nesreća, od običnih s prednjim pogonom (izvorno dinamički stabilnih) trebalo bi uvesti skuplje osiguranje od autoodgovornosti.

hr Sun Oct 21 2018 13:13:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a268e16b9e03e611a8b458f/80
Foto: HŽ

Brzi vlak sa 68 putnika iskočio iz tračnica, promet obustavljen

Prometovao je na relaciji Zagreb - Osijek. U nezgodi nema ozlijeđenih.
Jutros oko 7.30 sati u Prikraju kod Vrbovca brzi putnički vlak iskočio je iz tračnica, javila je zagrebačka policija.

Oštećene su dvije prednje osovine, a promet na toj željezničkoj trasi je u prekidu.

Vlak je sa zagrebačkog Glavnog kolodvora krenuo jutros u 6.54 i nije vozio prebrzo. Uzrok nesreće navodno je bila tračnica ostavljena preblizu pruge. 

- Ovo je samo kulminacija u užasnog poslovanja i pružanja usluga HŽ-a prema putnicima. Vlakovi skoro svakodnevno kasne i putnici su konstantno frustrirani. Vjerujte mi to jako dobro znam, jer svakodnevno vlakom iz Koprivnice putujem u Zagreb, tvrdi jedna od osoba koja je bila u vlaku.

Policijski očevid je u tijeku, a prijevoz putnika na dionici između Dugog Sela i Vrbovca organizirali su autobusima, stoji u priopćenju HŽ Infrastrukture, javlja 24sata.hr

hr Sun Oct 21 2018 11:11:50 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bcc40ff0e4938f1048b487d/80
Foto: PIXABAY

Magla i skliski kolnici danas vam mogu stvarati probleme u prometu, kod Pirovca oštećena ograda na autocesti

Iz hrvatskog autokluba javljaju kako bi vozači zbog uvjeta na cestama trebali voziti s upaljenim kratkim svjetlima.

Kolnici su mjestimice mokri i skliski u središnjoj i sjeverozapadnoj Hrvatskoj, Slavoniji, Lici, Gorskom kotaru i Dalmaciji. Također, iz HAK-a poručuju kako su mogući odroni. Naglašavaju da vozači motornih vozila i tijekom dana u uvjetima smanjene vidljivosti (magla, oblačno vrijeme, jaki pljuskovi, itd.) voze s upaljenim kratkim svjetlima, bez obzira na ljetno računanje vremena.

Zbog vjetra, na Jadranskoj magistrali (DC8) između Novog Vinodolskog i Karlobaga zabranjen je promet za autobuse na kat, vozila s kamp-prikolicama i motocikle (I. skupina vozila), a između Karlobaga i Svete Marije Magdalene postavljena je dodatna zabrana za dostavna vozila i vozila s natkrivenim teretnim prostorom (I. i II. skupina vozila).

Jak vjetar puše na dionicama autocesta: A1 između vijadukta Božići i južnog ulaza u tunel Sv. Rok te A6 Rijeka-Zagreb između Kikovice i tunela Tuhobić. Vozi se uz ograničenja brzine, no autoceste su otvorene za sve skupine vozila, tvrdi HAK.

Zbog oštećene centralne zaštitne ograde na čvoru Pirovac u oba smjera, vozi se usporeno uz ograničenje brzine 80 km/h.
hr Sun Oct 21 2018 11:04:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bcc3db70e4938610b8b4678/80
Foto: PIXABAY

Vodički maslinari zadovoljni urodom, tvrde: 'Maslina je tri puta više nego prošle godine'

Vodički maslinari itekako su zadovoljni ovogodišnjim urodom maslina, a iako je bila poprilično neobična maslinarska godina, uz naglo zahlađenje krajem veljače i pretoplu jesen, masline su u vodičkom zaleđu rodile duplo bolje nego prošlu godinu.

- Više sam nego zadovoljan urodom, iako je iza nas neobična maslinarska godina. Bila je dosta topla zima, a onda je naglo zahladilo krajem veljače kad je bilo i snijega. Jesen je bila topla i nije bilo kiša pa je visok postotak ulja u maslinama, takozvani radman, jer u plodovima nema vode. Zanimljivo je i što su mlade masline puno bolje rodile od starih. Kako je zahladilo krajem veljače, ove su godine bolje prošli maslinari koji nisu vršili ranu rezidbu i gnjojidbu jer je maslina u tom slučaju išla ranije u vegetaciju i stradala tijekom leda i hladnoće – ispričao nam je iskusni vodički maslinar Niko.

Niko u vodičkom polju ima 200 stabala maslina u četiri maslinika, a maslinarstvo je obiteljska tradicija kao i kod većine Vodičana.

- Sto stabala sam naslijedio, a sto mladih sam posadio prije 12 godina. Ove su godine mlade masline puno bolje rodile, iako su plodovi manji i pomalo već i smežurani. Svake godine u berbu krećemo kada masline promijene boju iz zelene u zlatno žutu, neovisno o datumu. Klima se mijenja, a u ranijoj berbi ulje je kvalitetnije tako da više ne vrijedi ona stara 'mrtvi dan, skale van' – priča nam Niko.

Vodički maslinari zadovoljni su radmanom, odnosno postotkom ulja iz maslina, pa je tako Niko za prvu turu od 404 kilograma maslina dobio 62 kilograma ulja (što preračunato iznosi 68 litara ulja), i to  je postotak od 15,5. Urod maslina je tako u vodičkom polju ove godine dva do tri puta veći nego prošle godine, prenosi Šibenik.in

- Ove godine imat ćemo oko 2.500 do 3.000 kilograma maslina, dok smo prošle godine imali oko 1.000 kilograma. U berbi sudjeluje cijela obitelj, a masline održavamo na normalnoj visini da su na dohvat ruke jer nismo planinari nego maslinari. Masline beremo rukama bez paražola i strojeva jer se tako najbolje očuva plod, a masline odmah idu u preradu kako bi ulje bilo što kvalitetnije – zaključuje Niko.


hr Sun Oct 21 2018 10:50:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .