Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/59eb113eb9e03e368a8b4588/80

Pet popularnih jela koja kuhamo potpuno pogrešno

Tajni sastojak umaka bolognese je vrijeme, u carbonaru se ne dodaje vrhnje, a francuska salata se u originalnu priprema sa senfom...
Neke obitelji generacijama pogrešno pripremaju klasike svjetske kuhinje pa mnogi nisu ni svjesni da svojim receptima ne dobivaju toliko slasti koliko bi mogli. Tajni sastojak umaka bolognese je vrijeme, u carbonaru se ne dodaje vrhnje, a francuska salata se u originalnu priprema sa senfom. Da ne pričamo o desecima sastojaka koji se mogu pronaći na bruschettama ili salati niçoise, piše Punkufer.


Umak bolognese

Ragù alla Bolognese ili umak bolognese planetarno je popularan, ali kako se širio izvan talijanskih granica pomalo je i mijenjao svoje lice. Među sastojcima koji se koriste su mljevena junetina, a može i teletina, povrće poput luka, mrkve, celera te vino i pasta od rajčica. Neke talijanske obitelji dodaju mlijeko oko 40 minuta prije kraja pripreme kako bi se smekšala mesna aroma, ponegdje na čizmi uobičajen je i muškatni oraščić koji „stišava“ kiseline rajčica.

No najvažniji sastojak bez kojeg nema originalnog bolognesea je vrijeme. Danas se većinom skraćuje njegova priprema, ali Talijani upozoravaju da se treba krčkati oko četiri sata na laganoj vatri kako bi se izvukla „duša“ iz svih sastojaka.

Tradicionalisti će ustrajati na prabakinom receptu, zagovornici lokalne kuhinjekoristiti ono što se može kupiti u okolici, a romantičari provesti pola dana nad mjehurićima koji razigrano izviruju na površini. Bolognese je najbolji sutradan, a tradicionalno se poslužuje sa širokim rezancima ili u lazanjama.

Francuska salata

Bez nje blagdanski stol je nezamisliv, ali rijetki znaju kako možda i najpopularnija salata na svijetu uopće nije nastala u Francuskoj. Da, kod nas se zove francuskom. I zvat ćemo je tako i dalje, naravno, ali ova salata nema ama baš nikakve veze sa zemljom dobrih vina i Napoleona. Ovo popularno jelo koje je dio svakog božićnog stola svoje korijene vuče iz majčice Rusije, tako da je primjerice Francuzi, ali i mnogi ostali zovu 'ruska salata'. Vremenom se njena popularnost raširila, pa osim u mnogim europskim zemljama, popularna je i u Iranu, Mongoliji, Izraelu, ali i Latinskoj Americi.

Pretpostavljate da se Rusi ovom salatom diče i zovu je 'ruska salata'? E pa u tom slučaju ste opet u krivu, s obzirom da se ona tamo zove 'salata Olivier'. Ime duguje glavnom kuharu Lucienu Olivieru (on je pak bio belgijskog porijekla) koji je sredinom 19. stoljeća radio u prestižnom moskovskom restoranu Hermitage. 
Tamo je postala izuzetno popularna i dugo vremena bila zaštitni znak restorana. Naravno, kao i svi veliki inovatori, i slavni Olivier je recept čuvao kao zmija noge, pa se tako ni danas ne zna kako se točno u početku ona spremala.

Ipak, poznato je da su njeni sastojci bili kavijar, teleći jezik, komadići jastoga, kapari, krastavci, jaja, zelena salata i sojina zrna, ali je moguće da je priprema ovisila i o godišnjem dobu kad se salata radi. S druge strane, Oliver je dressingradio od senfa, vinskog octa i maslinovog ulja iz Provanse. U Hrvatskoj danas guštamo u ovoj salati i našoj inačici koja ne uključuje jastoge, ali se zato susjede znaju porječkati dodaju li se u originalnu salatu jabuke i šunka te je li bolja samo s majonezom ili je treba ublažiti vrhnjem.

Carbonara 

Kako bi postigli kremoznost tjestenine a la carbonara, većina amatera (ali i dobar dio profesionalnih kuhara) u špagete dodaje vrhnje za kuhanje. Originalni talijanski recept ne sadrži taj sastojak. Štoviše, nježnu kremoznost jelu i okus tjestenini daje tek jaje, koje se razmućuje s ostalim sastojcima na kraju. Kako se ne bi skuhala najprije ugasite vatru pa žustro izmiješajte Talijani vole tjesteninu 'osjetiti pod zubom' pa ju kuhaju al dente. Špagete je bolje ostavite 'malo sirovima' pa ih do kraja termički obraditi u tavi s umakom, nego ih prekuhati i od njih napraviti neprivlačnu kašu. Uz ovo jelo možete upotrijebiti i druge vrste tjestenine poput fettuccina ili rigatona.

Za originalnu carbonaru najprije popržite kockice slanine dok se ne otopi većina masnoće. Potom odvojite slaninu na poseban tanjur, a u masnoću dodajte svježe kuhane špagete al dente. Promiješajte i dodajte par kapi maslinovog ulja. Ugasite štednjak, a u vruću tavu ulijte dva razmućena jaja s malo naribanog parmezana ili pecorina u koje ste dodali sol i papar. Promiješajte oko jednu minutu, pa poslužite vruće s kockicama špeka.

Salata niçoise

Salata niçoise poznata je u svijetu, ali bez obzira na njezinu popularnost malo ljudi bez pogreške može nabrojiti što sve u nju ide. Ova salata je nastala kao pučko jelo s lokalnim i pristupačnim sastojcima, a jeli su je ribari nakon povratka s mora. Rajčice, tvrdo kuhana jaja, mladi luk, masline i tuna ili inćuni provjerene su i originalne namirnice. Ovisno o regiji ponekad se dodaju krastavci, sirovi bob,paprike, radič, artičoke, celer i mlada salata, no važno je da zadrži duh jela s juga Francuske. Dodavanje kuhanog povrća poput krumpira i mahuna u francuskoj je grijeh. Riža je zabranjena, baš kao i srdele ili senf.

Bruschette

Bruschette su zapanjujuće jednostavno jelo, a u originalu se diče s tek nekoliko sastojaka. Za autentičnost je ključan češnjak koji se trlja o popečeni kruh, a dovoljno je dodati nekoliko kapi maslinovog ulja i posuti s par zrna soli. Bez obzira na milijune recepata koji mogu uključivati i na desetke sastojaka, u Italiji se drže devize da je manje-više.

Osim nabrojanih sastojaka bruschetti će ponekad dodati i malo pršuta ili ploške rajčice pečene na roštilju te listić bosiljka. Formula slasti kod pripreme brushetta započinje u trgovini – najmirisnijim rajčicama i najkvalitetnijem maslinovom ulju te po mogućnosti robusnom kruhu tvrde korice. Također, budite umjereni s češnjakom. Njegova uloga nije dominantna i stoga je dovoljno lagano istrljati kruh nekoliko puta. Niste li u mogućnosti koristiti roštilj, za kruh će poslužiti i toster.

hr Sun Aug 19 2018 08:26:15 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b9ca3cbcb557af5ab8b45f7/80

Nećete vjerovati što sve dobrostojeći, moderni roditelji traže od dadilja

Poželjno je da dadilja danas zna baratati pištoljem, masirati, šišati ili pak voziti specijalno vozilo za led.. naravno sve to dobro se plaća

Donedavna je među dobrostojećim Njujorčanima bilo poželjno da dadilja njihove djece zna dodatni strani jezik kojem bi ih naučila te da zna kuhati zdravu, egzotičnu hranu, piše Život i stil.

Danas je situacija puno drugačija i veliki izazovi su stavljeni pred dadilje. Žene koje čuvaju djecu moraju vladati brojnim drugim vještinama. Prema anketi New York Posta roditelji očekuju da dadilja zna masirati, frizirati ili pak biti instruktorica joge. 

"Jedan otac je rekao da njega dadilja dvaput tjedno po 90 minuta masira. Naravno za to joj dodatno plati. Jedna obitelj tražila je dadilju koja zna voziti zamboni kako bi im mogla biti od koristi na klizanju. Drugoj obitelji je bilo važno da dadilja zna rukovati vatrenim oružjem kako bi plašila medvjede. Jedna majka je tražila dadilju koja zna šišati i raditi frizure kako bi njezine djevojčice i ona uvijek bile dotjerane.

"Dobrostojeće obitelji imaju svoj pogled na ovaj posao. Kada intervjuiraju dadilje vode računa o tome da dobiju što više usluga od jedne osobe. Naravno to i plate. Dadilja s puno vještina može godišnje zaraditi 185.000 dolara", kaže David Youdovin, šef tvrtke koja zapošljava dadilje i domaćice.   

hr Thu Sep 20 2018 19:50:57 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5ba3c63acb557a44af8b47db/80
Foto: Pixabay

Svaki treći rabljeni auto ima neispravne zračne jastuke ili ih uopće nema! Evo kako ćete provjeriti!

Preko OBD konektora i dijagnostičkog uređaja može se utvrditi je li zračni jastuk (airbag) ispravan ili neispravan te je li uopće ugrađen, a 'crash data' otkriva i je li auto imao sudar. Provjera 'zlata vrijedi'...

Pri sudaru, čak i manjeg intenziteta, ako se otvori zračni jastuk (airbag), odnosno jastuci, cijena popravka 'leti u nebo'. Naime, uz sklop zračnog jastuka i njegovu oplatu u volanu ili armaturi, treba izmijeniti i sustav za aktiviranje te elektronički-inercijski senzorski sustav i upravljački elektronički modul, piše Autoportal.

Ako se sve ne napravi kako treba, na instrumentnoj ploči gori lampica sustava zračnog jastuka. No, kako su veliki troškovi u pitanju, mnogi potom, radi 'štednje', kod elektroničara trajno ugase signalnu lampicu, a u kućište vrate iskorišten zračni jastuk i stave samo novi plastični pokrov. 

Događa se i da se iz automobila koji se prodaje, pogotovo ako ide u izvoz, skida ispravni zračni jastuk, s aktivacijskim i senzorskim sklopom, prodaje na 'crnom' tržištu i 'pro forma' ugrađuje već iskorišteni. Dakle, pri kupnji rabljenog provjerite i tu mogućnost. 

Provjera se najbolje obavlja u ovlaštenom servisu ili kod dobrog auto-elektroničara, na dijagnostičkom uređaju. 

Dijagnostički se uređaj spaja preko OBD priključka te se unošenjem podataka o proizvođaču i vozilu ulazi u sigurnosni sustav, koji jasno pokazuje je li zračni jastuk ispravan ili neispravan, odnosno je li 'fake' ugrađen već iskorišteni (aktivirani). 

Preko 'crash data' usto se može provjeriti je li automobil imao sudar. Dakle, pri kupnji rabljenog auta ne idite 'grlom u jagode'. Uz sve bitne provjere, karoserije, podvozja, motora, prijenosa..., provjerite i stanje zračnih jastuka. Važno je, jer o tome, u sudaru, ovise životi vas i putnika u autu. 

Ako ste prevareni, popravak je skup, izlažete se neugodnostima pri traženju odštete, a ishođenje pravde na sudu dugotrajno je i neizvjesno te zahtjeva početna ulaganja, za odvjetnika, tužbu...

hr Thu Sep 20 2018 18:10:04 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5893389bb47398ce058b4573/80
Foto: Pixabay

Zašto se parovi najčešće razvode?

Možda vam ovo pomogne da otvorite oči i na vrijeme riješite bračne razmirice.

Sreća, idila, romantika i samo ljubav. Na početku je uvijek sve savršeno, ili barem donekle savršeno. No, kada vas stvarni život opali po leđima, dođu i problemi… Nije svakom braku predodređen uspjeh, a to najbolje zna američki odvjetnik za razvode Andrew Vaughn, piše portal Živim.

On je u svojoj bogatoj karijeri vidio sve verzije propalih ljubavi te navodi 5 najčešćih razloga zašto parovi dolaze u njegov ured. Možda vam ovo pomogne da otvorite oči i na vrijeme riješite bračne razmirice.

 

Ne traže pomoć u slučaju depresije ili ovisnosti

Odbijanje pomoći kad je riječ o mentalnom zdravlju je veliki problem koji pogađa brojne parove.

- Dolaze mi ljudi koji vjerojatno ne bi ni došli u moj ured, da je njihov partner/partnerica potražio pomoć šest mjeseci ranije - govori odvjetnik. Dodaje da su muškarci ti koji su tvrdoglavi i koji odbijaju pričati o svojim problemima. Nakon godina nagovaranja, žena jednostavno dođe do točke pucanja.

Život s partnerom kojem je narušeno mentalno zdravlje veoma je izazovan i usprkos ogromnim naporima uloženim u spas braka, on se vrlo često raspada. Mnogi muškarci osjećaju kako gube muževnost kad priznaju da su depresivni, ali prava je snaga u tome da kažu da nisu dobro i da im je potrebna pomoć.

 

Frustracije oko novčanih problema

Ne moramo ni govoriti da je manjak novca problem te da ovo lako može eskalirati i dovesti do opakih bračnih svađa.

- Partneri koji se ne slažu oko financija i često raspravljaju o novcu imaju znatno veće šanse za razvod od onih čije se neslaganje vrti oko odgoja djece, odnosa s članovima obitelji ili seksa - rekao je.

 

Nevjera

Emocionalna nevjera vrlo često završi i kao ona fizička. I dok mnogi parovi zahvaljujući bračnom terapeutu ipak uspiju prevladati ovo teško razdoblje, nerijetko se događa da se osoba zaljubi u tu drugu osobu i onda spasa nema - govori odvjetnik.

 

Dodaje da je to povezano s nedostatkom intimnosti u braku i s uzimanjem partnera zdravo za gotovo. Intimnost treba njegovati, hraniti i održavati. I kada život uzme maha seks pada na kraj liste prioriteta. Kažu da on nije najvažniji, ali ako ga nema, onda dolazi do velikog problema.

 

Nedostatak brige

Rutina, rutina, rutina. Lako se zna dogoditi da partneri sve rjeđe pokazuju koliko se vole, cijene i koliko se brinu za osjećaje onoga drugog. Razgovaraju samo o djeci i onome što će jesti… Odvjetnik navodi kako brakovi imaju tendenciju da ne uspiju kad jedan (ili oba) partner prestane brinuti za drugog i kad se ljubav i prijateljstvo pretvore u ljutnju i zamjeranje.

- Nemojte da prođu tjedni ili mjeseci, a da ne odete na spoj. I nemojte uzimati partnera zdravo za gotovo. Mali znak pažnje, komplimenti, slatka poruka mogu učiniti čuda. Njegujte svoj odnos sa zdravom dozom ljubavi i pažnje - savjetuje.

 

Ne žele otići kod bračnog terapeuta

Začudili biste se koliko uspješna zna biti bračna terapija. Nedavno sam spasio 25-godišnji brak samo zato što sam uspio par nagovoriti da nju odu, kaže Vaughn. Dodaje da nije gotovo dok niste spremni porazgovarati sa stručnjakom i staviti stvari u perspektivu.

hr Thu Sep 20 2018 15:58:09 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/58d77d89b47398cfd78b456d/80
Foto: Pixabay

Roboti će nam ukrasti posao? Proizvođači automobila se ne slažu

Već godinama slušamo lamentiranja pojedinih interesnih skupina kako će roboti ljudima ukrasti poslove, no baš kao što su i šivaće mašine ljudima samo povećale produktivnost, olakšale proizvodnju i smanjile troškove izrade, te samim time konačnu cijenu proizvoda - tako i robotika industriji donosi novu dimenziju

Ljudski faktor, ipak, još uvijek je nezamjenjiv, čemu svjedoče i podaci iz automobilske industrije.

Od 13 proizvođača automobila, čije su dionice javno izlistane na svjetskim burzama, a koji broje više od 100.000 zaposlenih - čak ih je 11 u posljednje četiri godine povećalo broj radnika i to za nezanemarivih 11 posto, piše Bloomberg.

Proizvođači automobila na najbrže rastućem kineskom tržištu preferiraju ljudski rad jer zahtjeva manje inicijalne investicije, dok na razvijenim tržištima kompanije koje su već prošle ciklus automatizacije većinom proširuju kadrove unutar sektora za istraživanje i razvoj kako bi se prilagodili nadolazećoj eri električnih i autonomnih vozila.

Upravo bi ove dvije sfere industrije i trebale izazvati tektonski poremećaj za proizvođače automobila i broj zaposlenih, budući da bi se potreba za sastavljanjem motora s unutarnjim izgaranjem trebala značajno smanjivati.

Od trinaest proizvođača nad kojima je provedeno istraživanje, samo su General Motors i Nissan zabilježili pad broja zaposlenika. GM, doduše, zbog prodaje Opela PSA grupi.

Nažalost Bloombergova analiza nema podatke o plaćama, pa tako ne znamo je li povećan broj radne snage bio praćen i rastom primanja zaposlenika, piše tportal.

hr Thu Sep 20 2018 15:57:37 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .