Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5d8f337829111ce2978b45c3/80
Foto: Shipspotting.com

Pokrenuta je peticija za nastavak potrage za nestalim pomorcima

Trojica članova posade su spašena, tijela trojice pronađena, a sudbina sedmorice ostala je nepoznata...
Bourbon Rhode potonuo je 26. rujna, a službenim priopćenjem javnost je obaviještena da se intezivna potraga obustavlja. Potom je obitelj nestalog kapetana Dina Miškića iz Šibenika apelirala na državni vrh u nadi da će se potraga nastaviti.

Premijer je odgovorio na njihov apel, o čemu smo i pisali, a sada je pokrenuta i peticija za nastavak potrage za nestalim pomorcima. Naime, od ukupno 14 članova posade, trojica su spašena, a pronađena su tijela četvorice. Sudbina preostalih članova, među kojima je i kapetan broda, Šibenčanin Dino Miškić, nije rasvijetljena.

"Molimo da potpišete peticiju za nastavak potrage za našim kapetanom Miškićem i članovima posade, koju tvrtka Bourbon želi obustaviti", piše u Facebook grupi koju su pokrenuli Šibenčani Maja Šulje, Sebastian Latocha, Đurđa Vrljević Šarić, Štrkalj Milica i Anita Perkov Kalebota.

Peticiju može potpisati ovdje


hr Sat Oct 05 2019 16:42:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5ed234826f2ab8b4498b45c5/80

Na zahtjev zamjenika Josipe Rimac još je 2013. godine donesena zanimljiva odluka u Kninu

Prijedlog o ukidanju komunalnog doprinosa većinom glasova je prošao.
Gradsko vijeće Knina u prosincu 2013. godine donijelo je odluku o oslobađanju komunalnog doprinosa za spomenutu vjetroelektranu tvrtki C.E.M.P. u visini od 370 tisuća kuna jer, kako su kazali, radi se o projektu od interesa za Knin.

- Zamjenik gradonačelnice Nikola Blažević je naveo i pojasnio pravne temelje za donošenje prijedloga dodavši da navedena tvrtka ispunjava propisane uvjete te da je ista podnijela zahtjev za oslobađanje od plaćanja komunalnog doprinosa u iznosu od 370.183,20 kn i da gradi objekte isključivo za obavljanje proizvodne djelatnosti što je od osobnog interesa za grad Knin. Na kraju je dodao da Grad ovim stvara pozitivnu poduzetničku klimu i pomaže svima koji žele ulagati ona ovom području te je predložio prihvaćanje prijedloga, piše u zapisniku tada održane sjednice.

Jedan od vijećnika, Mirko Antunović Blaževića je pitao oko nominalnog iznosa cenzusa, broj novih radnih mjesta, ali i sve kriterije za oslobađanje plaćanja.

Ovaj mu je tada odgovorio, stoji u zapisniku sjednice, da je cenzus 156 tisuća kuna te kako bi u izgradnji radilo više od 100 osoba. Grad je, tvrdio je tada Blažević, očekivao prihod od naknada korištenja od oko milijuna kuna.

Prijedlog o ukidanju komunalnog doprinosa većinom glasova je prošao.
hr Thu Jun 04 2020 12:26:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5ed0ed526f2ab80c488b4585/80

Osumnjičeni Bašić, investitor u vjetroelektranu Krš-Pađene: Ucjenjivali su me Hrvatske šume i Most!

Tvrdi kako je ministar Ćorić ispravio tek pogrešku Mostova ministra Dobrovića te omogućio da se radi s novom tehnologijom koja ima bitno manji utjecaj na okoliš.
Iako Milenko Bašić iz Posušja slovi za jednog od najmoćnijih poslovnih ljudi u susjednoj BiH, njegovo se ime u javnosti gotovo pa nije spominjalo sve do prošlog petka, kada su krenula uhićenja u aferi Vjetroelektrana u kojoj je taj poduzetnik stekao status drugoosumnjičenika.

Njegova tvrtka C.E.M.P., koju je 2012. godine kupio od Austrijanaca, u izgradnju vjetroelektrane Krš-Pađene kraj Knina uložila je 1,8 milijardi kuna. Iako je Bašić, s obzirom na to da se trenutačno nalazi u BiH nedostupan hrvatskim istražiteljima, u intervjuu za Večernji list progovorio je o svom odnosu s Josipom Rimac, projektu Krš – Pađene i načinu na koji su ga čelni ljudi Hrvatskih šuma reketarili, o tome zašto je Most želio srušiti njegov projekt, kao i zašto ga je HDZ-ov ministar Tomislav Ćorić potom ponovno odobrio.

Jesu li vas osobno kontaktirali hrvatski istražitelji, USKOK, što su od vas tražili, što im je bilo sporno?

- Istina je da su mene osobno kontaktirali iz policije te obavijestili da imaju nalog za pretragu prostorija u kojima boravim u Zagrebu. To sam odmah i bez problema prihvatio jer nijedan postupak od početka projekta gradnje vjetroelektrane nije bio nezakonit. Sve daljnje informacije o tome što im je bilo sporno saznao sam kasnije iz medija.

U medijima se mogu pročitati napisi kako su i bivša Vlada Zorana Milanovića, ali i ova Plenkovićeva išle naruku projektu Krš – Pađene. Koliko u tome ima istine?

- Moram priznati da ne razumijem kako se išlo naruku ili pogodovalo ovom projektu. Podsjećam da počeci projekta sežu još u 2003., a mi smo ga preuzeli 2012. s namjerom da što prije krenemo u realizaciju. Nažalost, na početak gradnje čekali smo čak 6 godina jer je toliko trajala naša borba s birokracijom i državnom administracijom. Kako se nakon tolikih godina čekanja, ali i znatnih ulaganja i financijskih izdataka može reći da nam se pogodovalo? U razvijenim europskim zemljama razvoj projekta traje maksimalno dvije godine prije početka gradnje i jedino tako on može biti isplativ.

Kako i kada je počeo poslovni put čovjeka koji je u projekt vjetroelektrana uložio svojih 900 milijuna kuna, kako ste stekli toliko bogatstvo?

- Ja se bavim privatnim biznisom i poslujem više od trideset godina. Moja tvrtka Lager izrasla je u jednu od najvećih u Europi u svojoj branši. Počeo sam od prodaje rezervnih dijelova i viličara da bih kroz godine ulaganja i rada stvorio tvrtku koja zastupa najveće svjetske korporacije. Ne volim se isticati, hvaliti i javno eksponirati, obiteljski sam čovjek te većinu vremena provodim na poslu u svojoj kompaniji. Kroz svoj dugogodišnji rad, uspješno poslovanje, ali i odricanje stekao sam određenu imovinu koju sam u dobroj vjeri i namjeri uložio u projekt vjetroparka. Moja osobna ulaganja, naravno, nisu dovoljna za realizaciju ovako velikog projekta, stoga je bila nužna i podrška banaka koje su kreditirale moje tvrtke, ali i banaka koje su se uključile u projektno financiranje vjetroelektrane.

Projekt Krš – Pađene preuzeli ste 2012. od investitora iz Austrije koji su se dotad devet godina bezuspješno borili s hrvatskom birokracijom. Kako ste vi točno u relativno kratkom roku uspjeli dobiti tu bitku s birokracijom?

- Ne bih se složio da je šest godina kratak rok. To je, nažalost, puno previše izgubljenih godina u kojima smo se susreli s brojnim preprekama, ucjenama, čestim i raznim izmjenama zakona i pravilnika te dovođeni u slijepu ulicu. Umjesto da počnemo graditi 2012., to nam je pošlo za rukom tek 2018. Podsjetio bih i kako sam kupnjom C.E.M.P.-a od Austrijanaca preuzeo i kupio četiri aktivna projekta. Nažalost, samo sam jedan uspio dovesti do kraja, dok su preostali propali kao i sve uloženo u njih.

S kojim ste se problemima susretali od trenutka preuzimanja projekta do danas?

- Najveća hrvatska boljka je nedosljednost zakona i njihove česte izmjene, što uzrokuje pravnu nesigurnost investitorima. Ta nedosljednost zakona i propisa na djelu je i danas kada nas Ministarstvo državne imovine i Ministarstvo poljoprivrede šalju iz jednog ministarstva u drugo ne znajući čija je nadležnost donošenje odluke o osnivanju prava služnosti na šumskom zemljištu za predmete započete prije nekoliko godina. Stoga smo bili prisiljeni nekoliko puta tražiti od Vlade RH i premijera da se uključe i upute nas tko je zapravo nadležan.

Hoće li vjetroelektrana normalno raditi s obzirom na istragu USKOK-a?

- Vjetroelektrana je završena i puštena u cijelosti u rad sa svim potrebnim i zakonitim dozvolama. Nijedna dozvola nije dobivena mimo zakona i procedura, štoviše, neke nakon raznih opstrukcija i ucjena koje će se, nadam se, sada razjasniti u ovoj istrazi.

Josipa Rimac sumnjiči se za primanje 45 tisuća eura mita, a u tom kontekstu spominje se i vaše ime. Jesu li vas, bilo ona, bilo neki drugi hrvatski političari, ikada tražili novac “ispod stola“ kako bi pogurali Krš – Pađene?

- O tih 45 tisuća eura prvi sam put čuo iz medija i odgovorno tvrdim da je to čista izmišljotina barem što se tiče mene i moje kompanije. Vezano uz policu osiguranja koja se spominje, mogu potvrditi kako C.E.M.P. nema nikakvih saznanja o tome niti je ugovarao policu s Generali osiguranjem. To isto potvrdilo je i od svega se ogradilo i Generali osiguranje. Josipa Rimac kao prijatelj ove velike i važne investicije dobrovoljno je željela pomoći da se zaustavi bezakonje i da se provedu obveze iz važećih ugovora te spriječi kriminal.

Je li vam se pogodovalo s poticajnom cijenom otkupa energije?

- Svakome tko imalo razumije obnovljive izvore energije, jasno je kako se takvi projekti mogu realizirati i graditi jedino uz poticaje i to nije tako samo u Hrvatskoj, već u cijelom svijetu. Nikako se ne može reći da smo na bilo koji način povlašteni jer je cijena koju mi imamo najniža u povijesti RH u usporedbi s nekoliko tisuća projekata vezanih uz obnovljive izvore energije. Siguran sam da će se iz snimljenih materijala jasno vidjeti što smo sve prolazili s birokracijom koja nas je ucjenjivala. Tada će biti jasno da smo mi tu oštećena strana jer nismo plaćali reket koji je od nas tražen. Pozivam i molim da se objave sve snimke i razgovori, pa tako i naši s Josipom Rimac.
hr Thu Jun 04 2020 12:19:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5ed8c8ec6f2ab8b6548b45f0/80
Foto: D.N.

Za vikend se zatvara Marjanski tunel, sav promet će se odvijati alternativnim putevima

Iz Grada mole vozače za strpljenje i poštivanje privremene prometne signalizacije, a posebno za oprez prilikom prometovanja oko Marjana radi pješaka i biciklista

Konačno su iz Italije stigle žarulje za javnu rasvjetu u Marjanskom tunelu, pa će ovog vikenda, malo kasnije nego inače u godini, obaviti pranje oplate, obnova signalizacije te servis javne rasvjete i ventilacije u tunelu.

Radovi počinju sutra, 5. lipnja 2020. godine u 17 sati, a promet kroz Marjanski tunel bit će ponovno pušten u ponedjeljak, 8. lipnja u 6 sati.

Za vrijeme radova u tunelu promet će se odvijati prometnicom oko Marjana. 

Iz Grada mole vozače za strpljenje i poštivanje privremene prometne signalizacije, a posebno za oprez prilikom prometovanja oko Marjana radi pješaka i biciklista. 

 

hr Thu Jun 04 2020 12:11:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5ec6539b6f2ab858368b45dd/80

Splitsko-dalmatinska županija: Nema novooboljelih od koronavirusa, do sada je oporavljeno 496 osoba

Na području Splitsko-dalmatinske županije do sada je zabilježeno 559 slučajeva zaraze koronavirusom
Od ukupno 68 obrađenih testova sa područja Splitsko-dalmatinske županije ni danas nema novooboljelih osoba.

Na području Splitsko-dalmatinske županije do sada je oporavljeno 496 osoba.

Sedam osoba je hospitalizirano. Nema zdravstvenih djelatnika u samoizolaciji.

Dvije osobe iz Splitsko-dalmatinske županije nalaze se na respiratoru. U karanteni hotela Zagreb nema nijedna osoba.

Na području Splitsko-dalmatinske županije do sada je zabilježeno 559 slučajeva zaraze koronavirusom.
hr Thu Jun 04 2020 12:03:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .