Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/55a227903b94ea0b008b4f73/80
Foto: Screenshot YouTube

U splitskom škveru najveći jedrenjak na svijetu: 5 jarbola, 3 bazena, 150 luksuznih kabina...

Splitsko brodogradilište uskoro će za naručitelja iz Monaka, kompaniju Star Clippers Ltd. započeti izgradnju najvećeg broda s križnim jedrima na svijetu, petojarbolnog barka, koji će biti osuvremenjena kopija jedrenjaka France II iz 1911. godine.

Direktor projekta za izgradnju tog putničkog jedrenjaka Radovan Načinović u razgovoru za Hinu kaže da je brod sada u fazi projektiranja, na jesen počinje njegova izgradnja, porinuće se očekuje idućeg ljeta, a primopredaja krajem 2017. godine.

Vjerna reprodukcija klasičnih jedrenjaka

Star Clippers Ltd. prisutan je na europskom i američkom tržištu, a poznat je po brodovima koji su vjerna reprodukcija klasičnih jedrenjaka. Tako će se i novi brod koji gradi Brodosplit graditi po uzoru na brod "France II" iz 1911. godine.

Bit će čelične konstrukcije dok će paluba biti kompletno pokrivena tikovinom najviše kvalitete. Jedrenjak dužine 162 i širine 18,5 metara, imat će 2000 tona, pet jarbola i jedra ukupne površine 6.347 kvadratnih metara. Na krmi će biti platforma sa koje će putnici moći ulaziti u more.

Na brodu su predviđena i tri bazena koja će biti punjena slatkom ili morskom vodom, a imat će posebno osvjetljenje i mogućnost grijanja. Imat će pet paluba, a na njemu će moći boraviti 450 osoba od čega će 300 putnika biti smješteno u 150 luksuznih kabina, a do 150 članova posade u 74 kabine.

Bit će luksuzno uređen, ali sa atmosferom koji podsjeća na stare jedrenjake: predviđen je prostor za biblioteku i velike salone, od kojih će se jedan, u kojem će biti i glasovir, protezati na tri palube.

Kuhinja na tri palube

Na otvorenim palubama bit će tri bara i kuhinja koja će se prostirati na tri palube. Klimatizacija na brodu bit će izvedena prema visokim zahtjevima da bi zadovoljila komfor putnika u svim klimatskim uvjetima, kaže Načinović.

Na jedrenjaku će biti najmodernija navigacijska i komunikacijska oprema, svaka kabina će imati internet, telefon, televiziju i ostala sredstva zabave, a cijeli brod će biti pokriven wi-fi signalom.

Specifičnost broda su i jedra kojima će se moći upravljati samo s nekoliko članova posade, a postoji mogućnost da to, uz nadzor posade, rade i putnici koji to budu željeli.

Brod je isključivo namijenjen jedrenju, iako će imati dva potpuno neovisna elektromotora. Pri projektiranju i gradnji poštivat će se koncept "siguran povratak u luku".

Da bi u slučaju neke nesreće ili kvara brod bio sposoban vratiti se u luku, određeni sustavi moraju nastaviti s radom u dijelu broda koji nije zahvaćen nezgodom (požar ili prodor vode).

Ključna oprema udvostručena

To znači da će sva ključna oprema na brodu biti udvostručena, zbog čega je predviđena gradnja dviju strojarnica s uređajima za proizvodnju električne energije i vode, svih sustava goriva i maziva, te dodatni zapovjedni most.

U slučaju bilo kakvog zatajenja, požara ili prodora mora u bilo koji prostor ili zonu na brodu, jedrenjak bi se trebao moći vratiti u luku s udaljenosti od gotovo 2000 nautičkih milja, što je na moru najudaljenija točka od kopna.

Predviđeno je da plovi svim morima svijeta, pa čak i kod Arktika i Antarktika, zbog čega će biti izgrađen u skladu sa zahtjevima za čvrstoću trupa pri plovidbi kroz područja u kojima ima leda, kaže Načinović.

Brzina broda s jedrima iznosit će oko 16 čvorova, a moći će ploviti i brzinom od 20 čvorova uz prave vremenske uvjete i uvježbanost posade. S pogonom od dva motora moći će ploviti 16 čvorova, imat će zakretne propelere, pramčani porivnik i dva kormila, zbog čega će imati izuzetne manevarske sposobnosti.

Predvidjeli smo šest čamaca za spašavanje koji će služiti i kao tenderi za prebacivanje putnika na plaže ili manje luke, a osim njih na brodu će biti osam splavi, četiri sportska čamca i dva manja čamca, najavljuje Načinović.

Brodosplit izabran nakon dugih provjera

Čak 11 mjeseci trajalo je pregovaranje s naručiteljem i izrada tehničkog opisa i dokumentacije, otkrila je Hini direktorica prodaje u Brodosplitu Teuta Duletić.

Jedan od ključnih razloga zašto je Brodosplit dobio taj projekt jest stručnost njihovog projektantskog kadra koji je brodovlasnika uvjerio da splitsko brodogradilište to može odraditi.

"Brodovlasnik je vrlo jasno znao što želi kada je došao na razgovor, donio je debelu knjigu želja koju je trebalo strukturirati, te prilagoditi nama i našoj tehnologiji", kaže Duletić dodajući kako je, prije nego je kontaktirao Brodosplit, Star Clippers Ltd. provjerio što mu nude španjolski, njemački i talijanski brodograditelji.

HBOR podržao projekt

Kupnju broda financira njemačka KfW Ipex banka, zajedno s drugom komercijalnom bankom, a jedan od preduvjeta za ispunjenje ugovora o kreditu bilo je izdavanje police osiguranja. To je učinila Hrvatska banka za obnovu i razvitak (HBOR) i time preuzela rizik povrata dijela kredita kojeg je KfW Ipex odobrio naručitelju broda.

Zbog povećane globalne potražnje za krstarenjima, naročito za brodovima s jedrima, naručitelj Star Clippers Ltd. će novim brodom proširiti postojeću flotu koja se trenutno sastoji od tri takva broda - Royal Clipper, Star Clipper i Star Flyer, navode iz HBOR-a.

Ocjenjuju kako će uspješna realizacija tog ugovora, uz potporu HBOR-a, pridonijeti održivom poslovanju Grupe Brodosplit i očuvanju njezine temeljne djelatnosti, te također osigurati ulazak Brodosplita na rastuće tržište jedrenjaka i dobivanje značajnih referenci.

hr Sun Jul 12 2015 10:39:12 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d07cb2229111cdad18b45e3/80
Foto: screenshot

Milanović: "Želim biti predsjednik moderne, progresivne, znatiželjne i otvorene Hrvatske"

Nakon što je danas objavio vijest o kandidaturi, Milanović se obratio javnosti
Želim postati predsjednik jedne moderne, progresivne, znatiželjne i otvorene Hrvatske. S obzirom da sam bio uvjeren visokim i strogim standardima, sada u ovu životnu priču i avanturu ulazim rasterećeniji. Svjestan sam da ovog puta sve ovisi o meni, koliko će mi ljudi vjerovati, koliko će me kritizirati kako bi zaključili koliko mi mogu vjerovati da bih bio, ne na čelu države, ne volim te pretenciozne riječi, nego samo predsjednik, rekao je Zoran Milanović.

Na pitanje koga smatra ozbiljnijim protivnikom, Kolindu Grabar-Kitarović ili Miroslava Škoru, Milanović odgovara da zna da utrka neće biti jednostavna. ''Tu sam pred vama da govorim o sebi. Znam da neće biti jednostavno i da se ne možeš praviti da protukandidata nema, ali teško ćete me dobiti na taj led. Ovog puta nemam odgovornost prema stranci koja mi je puno toga dala, ali je sada sve na meni'', odgovorio je Milanović.

- Prvi puta ne idem u utrku kao anketni favorit, a to utrku čini još slađom, rekao je.

Na pitanje novinara da ocijeni dosadašnji mandat predsjednice Grabar-Kitarović, Milanović nije želio komentirati.

Predsjedništvo SDP-a donijelo je jednoglasnu odluku prema kojoj podržava kandidaturu bivšeg SDP-ovog predsjednika i Vlade Zorana Milanovića. Na sjednici Predsjedništva nije bio Zlatko Komadina koji se opravdao obiteljskim obavezama., javlja Dnevnik

SDP od Zorana Milanovića očekuje pobjedu na izborima i da vrati dignitet i dostojanstvo funkciji predsjednika države
hr Mon Jun 17 2019 19:17:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d05fe9929111cd8d08b457d/80
Foto: DVD Selca

Marušić: Prometna tragedija na Braču nije samo prometni problem, nužne su četiri mjere

Prometni stručnjak o tragičnoj prometnoj nesreći koja se dogodila u nedjelju na Braču

Mladići na Braču, Korčuli..., u nedostatku relevantnih uzora, često žele ispasti 'frajeri' pogibeljnom jurnjavom, pa bi pomogla edukacija, a odmah treba uvesti noćno ograničenje brzine od 60 km/h, postaviti zone smirenog prometa s uspornicima te intenzivirati policijske kontrole.

- Vozija san dvista, ultimativna je 'referenca' otočne mladosti, koja očito, u iživljavanju i 'dokazivanju' za volanom, želi nadomjestiti izgubljene vrijednosti. Velikih uspješnika u realnim segmentima društva i života (osim u turizmu), koji bi im mogli biti uzor, nema, na lokalne i krupnije političare s otoka ni najmanje se ne mogu ugledati... 

Trebamo li se čuditi što otočna mladež više od crnog prosjeka pronalazi utočište u drogi. Druga je pogubna posljedica dokazivanje za volanom, koje je izazvalo jučerašnju tragediju na županijskoj cesti Selca - Povlja? Kako se još, u društvu poremećenih vrijednosti i loše perspektive, lokalni mladić, bez političkog zaleđa, može pokazati da je uspješan, odnosno 'frajer'?! Državne ceste D118 i D113, na Korčuli i Braču, posebno su pogodne za navedenu smrtonosnu 'šprancu'.

Takvim je scenarijem (je li doprinio alkohol i druge za vožnju zabranjene supstance pokazat će istraga) jučer u 5:20 na županijskoj cesti ŽC6194 (Selca - Povlja), nastavku državne ceste D113, zbog prevelike i neprilagođene brzine (protivno čl. 54. te čl. 51. st. 1. Zakona o sigurnosti prometa na cestama) BMW, u kojem su bile tri osobe, sletio s ceste, udario u stablo te završio u provaliji. Jedna je osoba poginula, a dvije teško ozlijeđene helikopterom su prevezene u splitsku bolnicu. 

Nema niti jedno prometno, niti logično opravdanje u ranim jutarnjim satima sumanuto juriti pustom otočnom prometnicom, gdje su prometne kontrole toliko rijetke da ih otočna mladost pamti kao i datum posljednjeg snijega na otoku. 

Državna cesta D113 od Supetra do Selca duga je 39,4 kilometara i vremenska ušteda između normalne i bjesomučne vožnje teško može biti  veća od pet minuta. Dionica od Supetra do Nerežišća razmjerno je uska, a od  Gornjeg Humca, nakon odvojka za Bol ima dugu ravnu dionicu u pravcu Selca, karakteristika Jadranske magistrale, gdje se 'bez problema' može voziti 160 km/h, i brže. I tu počinju prometne 'lovačke priče', nažalost utemeljene u realnosti.

Županijska cesta Selca - Povlja je uža i zavojitija, ali 'kao stvorena' za pokazivanje 'vozačkog umijeća'. Usto se prema Povljima zavojito blago spušta, pa se lako postižu visoke brzine. Nažalost, po kriterijima EuroRAP zaslužuje 'nula zvjezdica' za sigurnost, jer nema odgovarajuće zaštitne ograde, pa vozila koja izlete mogu se zabiti u stablo, kamenu gromadu, sletjeti u provaliju...Sve su to smrtonosni ishodi. 

Netko bi otočnoj mladeži trebao ukazati, objasniti, kako nema ama baš nikakvog prometnog utemeljenja ludovati nakon povratka s noćnog prometa. Pobogu, što mijenja ako se krene 15 minuta prije ili kasnije, a sumanutom vožnjom, u usporedbi s normalnom, ne može se uštedjeti ni pola tog vremena. 

Dakle, da bi se spriječile buduće prometne tragedije na otocima, nužne su sljedeće mjere:

1. Na otocima uvesti opće brzinsko ograničenje od 60 km/h, od 20 do 8 sati. Ako netko misli da je to malo, evo protuargumenata: kombinacijom čl. 54., koji ne sankcionira prekoračenje do 10 km/h i tolerancije policijskog mjerenja od 10 km/h za brzine do 100 km/h, legalno bi se moglo voziti realnih 80 km/h, kad brzinomjer pokazuje 85. Dovoljno!

2. Postaviti zone smirenog prometa na svim opasnim dionicama i mjestima. Na dužim pravcima, gdje se razvijaju velike brzine postaviti potreban broj zona smirenog prometa, koja bi uključivala po tri obostrana znaka ograničenja brzine 40, s oznakama udaljenosti početka važenja. Između drugog o trećeg bi trebalo postaviti vibracijske trake, a iza trećeg uspornik srednjeg intenziteta preko cijelog profila prometnice. Istim principom trebalo bi 'smiriti promet' pred opasnim mjestima, na kakvom se jutros dogodila prometna tragedija.

3. Intenzivirati policijske kontrole, pogotovo u sitnim noćnim i ranim jutarnjim satima u subotu i nedjelju. Naime, izvjesnost kažnjavanja važnija je od visine kazni, kojih se obijesni prekršitelji ne plaše jer je zanemariv rizik da budu uhvaćeni.

4. Kroz javne kampanje, medije i postavljanjem info panoa ukazivati na višestruku štetnost, pogibeljnost i besmislenost noćnih jurnjava. Za to treba naći sredstava, samo izravne i neizravne štete, troškovi zbrinjavanja i liječenja ove tragedije (deseci milijuna kuna) bili bi dovoljni za učinkovitu godišnju prometnu edukaciju na svim otocima. Ta je mjera navedena posljednja, jer su njeni efekti dugoročni, a prethodne mjere rezultate daju odmah. 







hr Mon Jun 17 2019 17:55:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d07b01b29111cded18b45e1/80
Foto: PIXABAY

Viđen još jedan morski pas u blizini Primoštena

Nije poznato je li to isti morski pas koji je već viđen kod Makarske
Bio sam na plaži kada je veliki morski pas doplivao u uvalu u naselju Zečevo Rogozničko. Zadržao se dvije minute svega dva metra od obale. Plivao je stalno u krug, govori nam čitatelj koji je na odmoru snimio video., rekao je čitatelj za 24sata.hr

Kako je rekao, u trenutku kada se morski pas približio na plaži je bilo troje mještana, on i još jedna djevojka iz Danske. Nisu mogli vjerovati u što gledaju, a došao je toliko blizu obale da su opazili kako na peraji ima ožiljak. 

- Teško je vidjeti na snimci ali vjerojatno se radi o malom modrulju ili velikom mustelusu - kratko su nam rekli iz portala Podvodni. 

 Prošli tjedan se morski pas pojavio u Makarskoj, a zatim je viđen pokraj Korčule. Nekoliko dana kasnije vratio se u Makarsku. Nije još poznato je li morski pas koji se pojavio kraj Primoštena upravo taj što danima "luta" po Jadranu. 



hr Mon Jun 17 2019 17:22:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5cef9e3629111cd9af8b4598/80
Foto: Izvor: Facebook

Prije 30 godina utemeljen je HDZ. Škorić: "Nastavimo ponosno kročiti putem koji su započeli naši utemeljitelji"

Šef splitskog HDZ-a obilježilo je ovaj događaj
HDZ-ovci će svoj dan proslaviti u dvorani Vatroslav Lisinski. Uz prigodne govore, premijerno će biti prikazan i film o povijesti HDZ-a, od njenih začetaka i samog osnivanja do današnjih dana.

I šef splitskog HDZ-a, Petar Škorić, oglasio se na Facebooku:

Prije točno trideset godina utemeljitelji predvođeni dr. Franjom Tuđmanom okupili su se na nejavnom mjestu, u prostorijama NK Borac na Jarunu i osnovali Hrvatsku demokratsku zajednicu, unatoč nastojanjima tadašnje komunističke vlasti da se taj događaj spriječi.


Taj vrlo mali broj utemeljitelja su u tim skromnim prostorijama započeli s ispisivanjem stranica novije hrvatske povijesti, iako vjerojatno toga u tim trenucima nisu bili niti svjesni. U tim prostorijama začeta je stranka koja je predvodila hrvatski narod u najslavnijim trenucima hrvatske povijesti, kao i u onim najtežima. U svim tim povijesnim bitkama Hrvatska demokratska zajednica je sa svojim vodstvom pokazivala svu potrebnu odgovornost i mudrost i to hrvatski narod prepoznaje.

Pod vodstvom HDZ-a ostvarili smo sve strateške ciljeve koji su bili pred nama: obrana teritorijalne cjelovitosti, državna neovisnost, međunarodno priznanje i ulazak u euro-atlantske integracije. Upravo na tim temeljima Hrvatska i danas pod vodstvom HDZ-a ostvaruje zacrtane ciljeve – gospodarski rast, rast zaposlenosti, poboljšanje životnog standarda i razvoj infrastrukture. 

Nastavimo ponosno kročiti putem koji su započeli naši utemeljitelji, budimo ponosni na našu povijest, a istovremeno posvećeni budućnosti. To dugujemo našim utemeljiteljima, svima onima koji su kroz cijelu povijest podnosili žrtvu za očuvanje hrvatskog imena, našim poginulim suborcima, ali u prvom redu našoj djeci i naraštajima koji tek dolaze. Sretna vam 30. obljetnica utemeljenja HDZ-a!
hr Mon Jun 17 2019 17:13:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .