Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/55a227903b94ea0b008b4f73/80
Foto: Screenshot YouTube

U splitskom škveru najveći jedrenjak na svijetu: 5 jarbola, 3 bazena, 150 luksuznih kabina...

Splitsko brodogradilište uskoro će za naručitelja iz Monaka, kompaniju Star Clippers Ltd. započeti izgradnju najvećeg broda s križnim jedrima na svijetu, petojarbolnog barka, koji će biti osuvremenjena kopija jedrenjaka France II iz 1911. godine.

Direktor projekta za izgradnju tog putničkog jedrenjaka Radovan Načinović u razgovoru za Hinu kaže da je brod sada u fazi projektiranja, na jesen počinje njegova izgradnja, porinuće se očekuje idućeg ljeta, a primopredaja krajem 2017. godine.

Vjerna reprodukcija klasičnih jedrenjaka

Star Clippers Ltd. prisutan je na europskom i američkom tržištu, a poznat je po brodovima koji su vjerna reprodukcija klasičnih jedrenjaka. Tako će se i novi brod koji gradi Brodosplit graditi po uzoru na brod "France II" iz 1911. godine.

Bit će čelične konstrukcije dok će paluba biti kompletno pokrivena tikovinom najviše kvalitete. Jedrenjak dužine 162 i širine 18,5 metara, imat će 2000 tona, pet jarbola i jedra ukupne površine 6.347 kvadratnih metara. Na krmi će biti platforma sa koje će putnici moći ulaziti u more.

Na brodu su predviđena i tri bazena koja će biti punjena slatkom ili morskom vodom, a imat će posebno osvjetljenje i mogućnost grijanja. Imat će pet paluba, a na njemu će moći boraviti 450 osoba od čega će 300 putnika biti smješteno u 150 luksuznih kabina, a do 150 članova posade u 74 kabine.

Bit će luksuzno uređen, ali sa atmosferom koji podsjeća na stare jedrenjake: predviđen je prostor za biblioteku i velike salone, od kojih će se jedan, u kojem će biti i glasovir, protezati na tri palube.

Kuhinja na tri palube

Na otvorenim palubama bit će tri bara i kuhinja koja će se prostirati na tri palube. Klimatizacija na brodu bit će izvedena prema visokim zahtjevima da bi zadovoljila komfor putnika u svim klimatskim uvjetima, kaže Načinović.

Na jedrenjaku će biti najmodernija navigacijska i komunikacijska oprema, svaka kabina će imati internet, telefon, televiziju i ostala sredstva zabave, a cijeli brod će biti pokriven wi-fi signalom.

Specifičnost broda su i jedra kojima će se moći upravljati samo s nekoliko članova posade, a postoji mogućnost da to, uz nadzor posade, rade i putnici koji to budu željeli.

Brod je isključivo namijenjen jedrenju, iako će imati dva potpuno neovisna elektromotora. Pri projektiranju i gradnji poštivat će se koncept "siguran povratak u luku".

Da bi u slučaju neke nesreće ili kvara brod bio sposoban vratiti se u luku, određeni sustavi moraju nastaviti s radom u dijelu broda koji nije zahvaćen nezgodom (požar ili prodor vode).

Ključna oprema udvostručena

To znači da će sva ključna oprema na brodu biti udvostručena, zbog čega je predviđena gradnja dviju strojarnica s uređajima za proizvodnju električne energije i vode, svih sustava goriva i maziva, te dodatni zapovjedni most.

U slučaju bilo kakvog zatajenja, požara ili prodora mora u bilo koji prostor ili zonu na brodu, jedrenjak bi se trebao moći vratiti u luku s udaljenosti od gotovo 2000 nautičkih milja, što je na moru najudaljenija točka od kopna.

Predviđeno je da plovi svim morima svijeta, pa čak i kod Arktika i Antarktika, zbog čega će biti izgrađen u skladu sa zahtjevima za čvrstoću trupa pri plovidbi kroz područja u kojima ima leda, kaže Načinović.

Brzina broda s jedrima iznosit će oko 16 čvorova, a moći će ploviti i brzinom od 20 čvorova uz prave vremenske uvjete i uvježbanost posade. S pogonom od dva motora moći će ploviti 16 čvorova, imat će zakretne propelere, pramčani porivnik i dva kormila, zbog čega će imati izuzetne manevarske sposobnosti.

Predvidjeli smo šest čamaca za spašavanje koji će služiti i kao tenderi za prebacivanje putnika na plaže ili manje luke, a osim njih na brodu će biti osam splavi, četiri sportska čamca i dva manja čamca, najavljuje Načinović.

Brodosplit izabran nakon dugih provjera

Čak 11 mjeseci trajalo je pregovaranje s naručiteljem i izrada tehničkog opisa i dokumentacije, otkrila je Hini direktorica prodaje u Brodosplitu Teuta Duletić.

Jedan od ključnih razloga zašto je Brodosplit dobio taj projekt jest stručnost njihovog projektantskog kadra koji je brodovlasnika uvjerio da splitsko brodogradilište to može odraditi.

"Brodovlasnik je vrlo jasno znao što želi kada je došao na razgovor, donio je debelu knjigu želja koju je trebalo strukturirati, te prilagoditi nama i našoj tehnologiji", kaže Duletić dodajući kako je, prije nego je kontaktirao Brodosplit, Star Clippers Ltd. provjerio što mu nude španjolski, njemački i talijanski brodograditelji.

HBOR podržao projekt

Kupnju broda financira njemačka KfW Ipex banka, zajedno s drugom komercijalnom bankom, a jedan od preduvjeta za ispunjenje ugovora o kreditu bilo je izdavanje police osiguranja. To je učinila Hrvatska banka za obnovu i razvitak (HBOR) i time preuzela rizik povrata dijela kredita kojeg je KfW Ipex odobrio naručitelju broda.

Zbog povećane globalne potražnje za krstarenjima, naročito za brodovima s jedrima, naručitelj Star Clippers Ltd. će novim brodom proširiti postojeću flotu koja se trenutno sastoji od tri takva broda - Royal Clipper, Star Clipper i Star Flyer, navode iz HBOR-a.

Ocjenjuju kako će uspješna realizacija tog ugovora, uz potporu HBOR-a, pridonijeti održivom poslovanju Grupe Brodosplit i očuvanju njezine temeljne djelatnosti, te također osigurati ulazak Brodosplita na rastuće tržište jedrenjaka i dobivanje značajnih referenci.

hr Sun Jul 12 2015 10:39:12 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/590ae303b47398de708b45c8/80
Foto: Pixabay

Drugi put u povijesti dizel u Hrvatskoj skuplji od benzina

Navedene cijene zabilježene su na najjeftinijim benzinskim crpkama

Prema pisanju portala cijenegoriva.info, danas se prvi put u zadnjih deset godina te drugi put u povijesti cijena dizela u Hrvatskoj popela iznad cijene benzina.

Litra Europsupera 95 tako je pojeftinila za 23 lipe te sada košta 10,20 kuna, a cijena litre eurodizela pala je za 17 lipa te sada košta 10,22 kuna, pišu vijesti.hr.

Navedene cijene zabilježene su na najjeftinijim benzinskim crpkama.

Ovo je drugi put u povijesti da je dizel skuplji od benzina u Hrvatskoj, i to od ožujka 2008. godine. No, cijene goriva tada su bile za oko kunu niže nego danas. 

hr Tue Oct 23 2018 13:27:13 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a01a43fb9e03e359f8b457c/80
Foto: Blog

Iznajmljuju se Kulmerovi dvori: Ako ste maštali o vjenčanju u Todorićevu dvorcu, sada to možete i ostvariti

Dijelovi Kulmerovih dvora mogu unajmiti za privatne evente, a u najam se daje i "Čarobna koliba" obitelji Todorić u Gorskom kotaru.
Kulmerovi dvori, dom obitelji Todorić u kojem trenutno živi samo kći Ivice Todorića Iva Balent, odnedavno se mogu unajmiti za vjenčanja, press-konferencije i ostale evente.

Potvrdila je to za DNEVNIK.hr Iva Balent, otkrivši kako se ipak ne mogu unajmiti cijeli Kulmerovi dvori, već samo prostori prilagođeni za održavanje evenata, što uključuje i dvorište dvorca.

U Kulmerovim dvorima tako će se u četvrtak primjerice održati promocija jednog hrvatskog filma.

Uz Kulmerove dvore, moguće je unajmiti i „Čarobnu kolibu“ u vlasništvu Ive Balent smještenu u mjestu Hlevci u Gorskom kotaru.

Luksuzna koliba dostupna je za dnevni i tjedni najam, a preko jedne od stranica za grupnu prodaju, tri noćenja za osam osoba nude se po cijeni od 4387 kuna. U najam je uključeno i neograničeno korištenje saune te torta dobrodošlice.

Podsjetimo, zagrebački Županijski sud u listopadu je blokirao četvrtinu Kulmerovih dvora u vlasništvu Ivice Todorića, a u ožujku 2018. odbijen je zahtjev Agrokora za blokadom imovine Todorićevih sinova, kćeri i zeta, koji su vlasnici dijelova Kulmerovih dvora. 

hr Tue Oct 23 2018 13:02:44 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a12c727b9e03ef6068b458e/80
Foto: Pixabay

Sve više Hrvata umire od dijabetesa: Kako do bržeg otkrivanja i pravilnog liječenja?

Glavni krivac je kasno otkrivanje, ali i loša regulacija koja je dijabetes postavila na visoko četvrto mjesto na listi ubojica

Prošle godine od šećerne bolesti umrlo je više od 2300 ljudi, što je za 75 posto više nego prije pet godina - pokazuju podaci Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, piše Život i stil.

Procjenjuje se da s dijabetesom u Hrvatskoj živi 450 000 ljudi, tip 1 ima oko 10%. Prema podacima Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo prije 5 godina u Hrvatskoj je zbog dijabetesa umrlo 1330 ljudi. S godinama brojka je rasla, pa ih je prošle godine umrlo od 2331. To je povećanje od 75% u samo pet godina.

U svakom slučaju podaci jesu alarmantni, sve više je oboljelih i umrlih. Naravno da je ova brojka i stvar šifriranja, odnosno šećerna bolest je postala prepoznata kao uzrok smrti. 

U 2016-oj na liječenje šećerne bolesti potrošene su 4 i pol milijarde kuna, točnije 20% proračuna HZZO-a. Od tog novca čak 88% su troškovi liječenja  komplikacija.

hr Tue Oct 23 2018 12:54:02 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bcefb720e49380f008b4ad2/80

Nadbiskup Barišić primio novoga rektora splitskoga Sveučilišta prof. Ljutića i njegove suradnike

Splitsko-makarski nadbiskup Marin Barišić primio je, u utorak 23. listopada u Nadbiskupskom Ordinarijatu u Splitu, prof. dr. Dragana Ljutića, novoga rektora Sveučilišta u Splitu i njegove suradnike: prof. dr. Gorana Karduma, prorektora za nastavu, prof. dr. Đurđicu Miletić prorektoricu za međunarodnu suradnju, izv. prof. dr. Željka Radića, prorektora za pravne poslove i razvoj ljudskih potencijala, prof. dr. Leandru Vranješ Markić, prorektoricu za znanost i inovacije te Ivanu Pletković, rektorovu tajnicu. Sastanku su nazočili i generalni vikar mons. Miroslav Vidović i pastoralni vikar mons. Nediljko Ante Ančić.

Novi rektor prof. Ljutić zahvalio je nadbiskupu na primanju te mu je predstavio svoje najuže suradnike, istaknuvši pritom kako se samo u zajedništvu i suradnji svih odgovornih u društvu može doći do izvrsnosti i cjelovite, duhovne i materijalne formacije mladih. Kazao je kako će nastojati za splitsko Sveučilište izboriti više radnih mjesta te našim mladima dati perspektivu i mogućnosti, ali i ojačati naše fakultete. Sveučilište u Splitu ima oko 20.000 studenata te spada u srednje veliko Sveučilište. Proteklih dana posjetila nas je delegacija inicijative „European Universities“ koja želi da joj se naše Sveučilište pridruži, kazao je prof. Ljutić istaknuvši s ponosom kako splitski studenti bilježe brojne izvrsne rezultate na međunarodnim natjecanjima te kako grad Split ima velike mogućnosti u koje se svakodnevno uvjeravamo.

Na sastanku je bilo govora i o demografskoj slici Hrvatske, iseljavanju mladih ljudi u potrazi za zaposlenjem te je u tom vidu naglašena prijeka potreba omogućavanja mladima da nakon svoga studija nađu posao u Hrvatskoj. Istaknuto je, također, da treba raditi na promidžbi naših sveučilišnih programa ali i naših istaknutih studenata, profesora i znanstvenika koje imamo a o kojima se malo u medijima govori.

Nadbiskup Barišić čestitao je prof. Ljutiću na njegovoj novoj službi rektora i izboru suradnika, potaknuo ih je na predan rad u intelektualnoj ali i duhovnoj izobrazbi mladih ljudi naglasivši da nije dovoljno stvoriti „genija“ nego u prvom redu dobroga čovjeka. Potaknuo ih je na zajedništvo te im zaželio mnogo uspjeha i blagoslovljen rad. Nadbiskup je rektoru i njegovim suradnicima uručio prigodni dar – suvenir o Trećem nacionalnom susretu hrvatskih katoličkih obitelji, kojemu je u rujnu domaćin bila Splitsko-makarska nadbiskupija.

hr Tue Oct 23 2018 12:44:38 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .