Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5b8b94dfcb557ab48d8b46e3/80
Foto: PIXABAY

Malu djecu treba potaknuti da kušaju nove i drugačije okuse

Znanstvenici tvrde da će današnja djeca imati kraći životni vijek od svojih roditelja, pa autorica savjetuje da su novi i zdravi okusi put prema boljem načinu života...
Djeca rano razvijaju navike hranjenja. Kad žele određenu vrstu žitarica ili grickalice između obroka, pa čak i kad kažu da im se neka hrana ne sviđa prije nego su je probali, sve su to navike, ističe Dina Rose, autorica knjige ‘It’s Not About the Broccoli: Three Habits to Teach Your Kids for a Lifetime of Healthy Eating’, piše 24sata.hr

Uvidjevši vlastite greške, došla je do novih zaključaka. 

- Ne tjerajte djecu da pojedu sve s tanjura, nego im dozvolite da sami odluče kad su siti. Dajte im voće i povrće između obroka. 
Hranu punu šećera poput keksa dozvolite im tek kasnije, jer ako ih u ranom djetinjstvu naučite na takvu hranu, teško će promijeniti naviku. Znanstvenici predviđaju da će današnja djeca imati kraći životni vijek od svojih roditelja, upravo zato što loše hranidbene navike ne nestaju nego se pogoršavaju.

- Ako dijete ne želi jesti neku novu namirnicu, pričekajte nekoliko dana pa mu je ponovno ponudite. Nemojte ih prisiljavati, budite strpljivi – predlaže. Cilj je da djeca budu otvorena prema isprobavanju nove hrane. 

- Potaknite ih da probaju nešto novo prijateljskim pristupom. Ohrabrite ih da okuse hranu, ali im recite da je ne moraju pojesti ako im se ne sviđa. Radije ih pitajte što misle o tome, kako im hrana izgleda ili miriše – ističe te dodaje kako bi im hrana trebala biti dostupna samo u vrijeme koje ste za to odredili. Navodi i tri glavne navike koje bi djeca trebala usvojiti.

- Trebaju jesti najviše svježe i zdrave hrane poput voća, povrća, piletine, mlijeka i jaja, nešto manje crvenog mesa, čokoladnog mlijeka i krekera, a samo im povremeno dozvolite brzu hranu. Potom ih naučite da isprobavaju nove vrste hrane i kako da imaju raznoliku prehranu. Poželjno je da ne jedu istu vrstu hrane dva dana zaredom. Naposljetku, naučite ih da slušaju svoje tijelo i da jedu kada su gladni i prestanu kada se zasite – savjetuje autorica.


hr Sun Sep 02 2018 09:44:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d0731d829111c1ad08b4623/80

Novi dan na MDF-u: Velika umjetnička i glazbena imena stupaju na festivalsku scenu u Šibeniku

Pred nama je uzbudljiv dan prepun raznih događanja na 59. Međunarodnom dječjem festivalu u Šibeniku. Danas počinje radionički program, bit će otvoren 13. Sajam dječje knjige te izložba japanskih umjetnika.
Očekuje se koncert poznatog tenora Vladimira Garića, a na rasporedu su još i ulični umjetnici, predstave u Hrvatskom narodnom kazalištu u Šibeniku te na ljetnoj pozornici.

Jučer su festivalsku publiku oduševili glumci gradskog kazališta Žar ptica s predstavom nastalom prema mitovima sjevernoameričkih Indijanaca “Indijanska priča“ koja je izvedena na daskama koje život znače u šibenskom Teatru.

Na novoj sceni led su probili mališani iz dječjeg vrtića “Blažena Hozana“ izvedbom predstave “Kako je Šibenik dobio zaštitnika“, dok jeu noći, film na Gorici očekivano privukao veliki broj malih i nešto starijih filmofila. Gledao se prvi hrvatski dječji SF film, a od 22.30 sati, ponovno na Novoj sceni, zabilježili smo povratak Noćnog programa.

Glazbeni program u izvedbi supružnika Paule i Đele Jusića ml, bio je posvećen preminulom Đeli Jusiću, poznatom glazbeniku i skladatelju, kojeg MDF pamti kao urednika glazbenog programa '90-tih godina.

Festivalski program nastavlja se danas već u jutarnjim satima kada počinje radionički program, dugogodišnja perjanica Međunarodnog dječjeg festivala. Riječ je o festivalskom dijelu koji je i prije početka Festivala obilježilo nekoliko lijepih stvari. Započetak, prvi put otkako je Festivala, uveden je online upis u radionice, a onda je već prvog dana popunjeno gotovo 99 posto radionica. Voditeljica radioničkog programa je Anita Travčić.

- Naglasila bih da su zastupljene sve dobne skupine, od najmanjih do najvećih. Ono što je bitno za istaknuti da su s nama ove godine velika umjetnička imena poput Yaye iz Jinxa, Denis Krašković poznati akademski kipar, Melinda Šefčić koja će s polaznicama radionice oslikavati mural na šibenskom autobusnom kolodvoru. Zatim Lana Stojičević. Vratili smo se i nekim starim zanimanjima pa imamo tekstilnu i drvodjelsku radionicu. Proširili smo i pokrili širok spektar pa vjerujem da će djeca biti zadovoljna i da će se zabaviti. I da ne zaboravim radionicu Jupi beba za mame i bebe do 12 mjeseci koja je izazvala pravi boom te je u samo par minuta od početka upisa bila popunjena, istaknula je urednica radioničkog programa, Anita Travčić.

Danas se otvara i 13. Sajam dječje knjige u organizaciji Grupacije nakladnika hrvatske dječje knjige i Gradske knjižnice „Juraj Šižgorić“ Šibenik. Otvorenje je u 10:30 sati u šibenskoj Gradskoj knjižnici. Na Sajmu dječje knjige bit će postavljene tri izložbe, pripremljene su radionice, predstavljanja knjiga i bojanki, čitanje ulomaka i priča te nezaobilazna, djeci posebno draga Potraga za blagom. Sajam traje do 28. lipnja.
hr Mon Jun 17 2019 08:23:48 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d072fe229111cd9d18b4594/80

Najkremastiji doručak koja "ubija" želju za slatkim

Posljednih mjeseci mnogi su ulagali puno truda kako bi ljeto dočekali spremni barem kada je u pitanju linija. Vježbali su, pazili na prehranu, odolijevali nezdravim namirnicama u svim situacijama.

Međutim, želju za slatkim ponekad je nemoguće ugasiti i upravo u tim trenucima mnogi si daju oduška, a kasnije nerijetko osjećaju grižnju savjesti.

No, dobro je znati da postoje načini pomoću kojih tu želju (barem privremeno) možemo ugasiti bez da narušimo uloženi trud. Postoje namirnice koje mogu biti sastavni dio procesa mršavljenja, a istovremeno primiriti želju za nezdravom hranom.

U nastavku pročitajte brzi recept za obrok koji će utažiti vašu želju za slatkim, koji je idealan nakon treninga i koji će vas čak i osvježiti u ovim vrućim danima. Radi se o jednostavnoj kombinaciji grčkog jogurta i bobičastog voća. Za one koji ipak trebaju malo više slatkoće, rješenje je - med.

SASTOJCI:

- 200 ml grčkog jogurta 
- nekoliko žlica bobičastog voća (može i smrznuto)
- med

PRIPREMA:

U zdjelicu istresite grčki jogurt, u njega dodajte voće i sve izmiješajte. Ukoliko koristite smrznuto voće, nije ga potrebno ranije odmrzavati, dovoljno je da smjesa odstoji nekoliko minuta.

Umjesto grčkog jogurta možete koristiti i posni sir, a ako želite da vaš obrok bude slađi, dodajte žličicu meda, piše zadovoljna.hr

hr Mon Jun 17 2019 08:15:12 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d067a6929111cded18b457a/80
Foto: PIXABAY

Znanstvenici tvrde: Za sreću je potrebno rano ustajati

'Tijekom studije poboljšalo se psihičko stanje ispitanika u grupi koja je rano ustajala', zaključuje koautor studije dr. Andrew Bagshaw

Istraživanje koje su zajedno proveli Sveučilište Birmingham u Velikoj Britaniji i Sveučilište Monash u Australiji pokazalo je da su ljudi koji rano ustaju sretniji.

U njemu su sudjelovale 22 zdrave osobe u dobi od 20-ak godina, a trajalo je šest tjedana. Svi ispitanici bili su "noćne ptice". U prosjeku su na spavanje odlazili oko 2:30, a budili se oko 10 sati ujutro, piše Život i stil.

U periodu od dva tjedna prije početka istraživanja nosili su mjerače za spavanje i ispunjavali upitnike o svojim dnevnim navikama i prehrani kako bi se definiro njihov životni stil.

Znanstvenici su ih potom podijelili u dvije skupine. Jednu koja će promijeniti ritam spavanja, opdnosno odlaziti na počinak tri sata ranije i buditi se tri sata ranije i drugu koja će ostati u istom ritmu kao i dotad.

Na početku pokusa i tri tjedna kasnije ispitanicima je uzet uzorak sline kako bi se izmjerila razina melatonina i kortizola u organizmu. Pokazalo se da je grupa koja je ustajala ranije i ranije išla na počinak imala niže razine kortizola.

Što je još važnije, njihov subjektivni doživljaj depresije i stresa se umanjio, odnosno svi ispitanici koji su usvojili nove navike spavanja, su se osjećali sretnije. Iako su se ranije budili, nisu osjećali umor i pospanost ujutro, a povećala im se i koncentracija te fizičk aaktivnost. Većina njih uvela je doručak u svoju prehranu. 

"Tijekom studije poboljšalo se psihičko stanje ispitanika u grupi koja je rano ustajala", zaključuje koautor studije dr. Andrew Bagshaw te predložio ljudima koji idu kasno na počinak da promijene tu naviku, za što im otprilike treba šest tjedana.

hr Sun Jun 16 2019 19:20:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d06732e29111cdbd18b457a/80
Foto: PIXABAY

Opasno je ili štetno: Ovih pet stvari ne smijete raditi s izbjeljivačem

Izbjeljivač nikad ne smijete miješati s octom. Njihova kombinacija stvara klor koji može izazvati iritaciju oka i probleme s disanjem. Izbjeljivač i amonijak stvaraju kloramin koji je također opasan

Kada je u pitanju borba protiv bakterija, izbjeljivač može biti vaš dobar saveznik. No, ako ga ne koristite ispravno, njime možete napraviti još veću štetu u kućanstvu. Prije nego prionete za spužvom i bocom izbjeljivača, sjetite se šest pogrešaka koje možete s njime napraviti.

1. Miješanje izbjeljivača s drugim sredstvima za čišćenje

Iako vam se isprva čini da bi to mogla biti dobra ideja, miješanje izbjeljivača s drugim sredstvima za čišćenje može uzrokovati ozbiljne probleme, tvrdi 24sata.hr. 

Nikad ga ne smijete miješati s octom. Njihova kombinacija stvara klor koji može izazvati iritaciju oka i probleme s disanjem. Izbjeljivač i amonijak stvaraju kloramin, plin sličan kloru. Zbog njega se može javiti osjećaj nedostatka daha, otežano disanje i bol u prsima.

2. Korištenje previše izbjeljivača kod pranja rublja

Izbjeljivač radi dobar posao kod pranja rublja, ali pripazite na količinu. Kada pretjerujete, kvaliteta vlakana na odjeći opada i ona se prebrzo 'troši'.

Osim toga, čitajte naljepnicu na izbjeljivaču jer se neke tkanine ne smiju izbjeljivati. Isto tako, pripazite da ne dodajete izbjeljivač u deterdžente koji ga već sadrže.

Ako želite izbijeliti veću količinu rublja, prije nego ga stavite na pranje posavjetujte se s uputama za uporabu kako biste vidjeli je li ga potrebno dodati direktno u bubanj ili u spremnik.

3. Budite oprezni s odvodima

Ako imate septički sustav, ne biste smjeli sipati bilo koji izbjeljivač u WC školjku i kanalizaciju. Naime, neki od njih ubijaju korisne bakterije koje pomažu u razgradnji septičkog otpada. Bez razgradnje krutih tvari, septički sustav se može začepiti. Zbog toga, dobro se informirajte smijete li ga sipati u školjku.

4. Korištenje izbjeljivača na metalnim površinama

Izbjeljivač se ne bi smio nanositi na bakar ili inox jer kemikalije mogu reagirati s metalom i ostaviti mrlje, ali i koroziju. Isto tako, nemojte ga koristiti da biste uklonili hrđu jer ćete samo otežati njeno uklanjanje.

5. Više izbjeljivača ne znači bolje čišćenje

Kada koristite izbjeljivač za čišćenje podova, sudopera, aparata i površina nemojte pretjerivati. Maksimalna doza po litri vode je 0,7 ml izbjeljivača.

hr Sun Jun 16 2019 18:49:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .