Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5b44c693cb557ab3148b4778/80
Foto: Ilustracija Pixabay

Kako se boriti protiv anksioznosti i stresa?

Mnogi od nas bore sa kroničnim stresom i anksioznošću i suočavaju se sa simptomima kao što su nervoza, uznemirenost, napetost i bol u prsima

Ansioznost i stres sve su veći problemi, a evo kako ih pobijediti na prirodan način:

1. Tjelovježba

Vježba je sjajan način da "sagorite" tjeskobnu energiju. Pregled 12 randomiziranih kontroliranih pokusa iz 2015. pokazalo je da vježbanje može biti tretman za anksioznost. Vježba također može pomoći kod anksioznosti uzrokovane stresnim okolnostima. Rezultati istraživanja iz 2016., na primjer, ukazuju na to da vježbanje može pomoći ljudima s anksioznosti vezanima uz prestanak pušenja, piše Život i stil.

2. Meditacija

Meditacija može pomoći usporavanju misli, što olakšava upravljanje stresom i tjeskobom. Širok raspon stilova meditacije, uključujući razmišljanje tijekom joge, može vam pomoći. Meditacija zasnovana na svjesnosti postaje sve popularnija u terapiji. 

3. Vježbe opuštanja

Neki ljudi nesvjesno napinju mišiće i stišću čeljust kao odgovor na anksioznost. Vježbe opuštanja mogu pomoći. Pokušajte ležati u udobnom položaju i polako opuštati sve skupine mišića, počevši od prstiju i nastavljajući do ramena i čeljusti.

4. Pisanje

Pronalaženje načina za izražavanje anksioznosti može vam pomoći u boljem nošenju s njom. Neka istraživanja pokazuju da dnevnik i drugi oblici pisanja mogu pomoći ljudima da se lakše suprotstave anksioznosti. Primjerice, istraživanje iz 2016. godine otkrilo je da kreativno pisanje može pomoći djeci i mladima.

5. Bolje upravljanje vremenom

Neki ljudi osjećaju tjeskobu ako imaju previše obveza odjednom. To može uključivati obiteljske i radne obveze. Plan "akcija" vam može pomoći u držanju tjeskobe što dalje.  Učinkovite strategije upravljanja vremenom mogu pomoći ljudima da se usredotoče na jedan zadatak odjednom.

6. Aromaterapija

Miris umirujućih ulja može pomoći u ublažavanju stresa i tjeskobe. Lavanda može biti osobito korisna. Proučavanje iz 2012. ispitivalo je učinke aromaterapije lavandom na nesanicu kod 67 žena u dobi od 45 do 55 godina. Rezultati sugeriraju da aromaterapija može kratkoročno smanjiti brzinu otkucaja srca i olakšati probleme sa spavanjem. 

7. Ulje kanabidiola

Ulje kanabidiola (CBD) je jedan od derivata kanabisa.  Za razliku od drugih oblika, CBD ne sadrži  THC. CBD ulje je lako dostupno bez recepta i preliminarna istraživanja pokazuju da ima značajan potencijal za smanjenje anksioznosti i panike.

8. Biljni čajevi

Mnogi biljni čajevi mogu pomoći kod anksioznosti i olakšavaju spavanje. Sam proces rađenja čaja i pijenje mogu djelovati umirujuće, ali neke čajevi mogu imati izravan utjecaj na mozak što rezultira smanjenom anksioznosti. Rezultati male studije iz 2018. pokazali su da kamilica može promijeniti razinu kortizola, hormona stresa. 

9. Druženje sa životinjama

Kućni ljubimci nude druženje, ljubav i podrškui mogu djelovati pozitvno na osobe s različitim mentalnim problemima, uključujući tjeskobu. Vrijeme provedeno sa životinjama također može smanjiti anksioznost i stres povezan s traumom. 

hr Tue Jul 10 2018 16:50:22 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/58a0ce94b4739863328b481e/80
Foto: Pixabay

Maslinovo ulje je zdravo, ali ne baš za sve...

U sljedećim situacijama bi trebalo razmisliti o nekom drugom ulju

Maslinovo ulje se tisućama godina koristi i u ishrani, kao i u njezi. Iako se smatra jednim od najdragocjenijih proizvoda istina je da postoje i određena pravila korištenja.

U sljedećim situacijama bi trebalo razmisliti o nekom drugom ulju.

U slučaju da ne znate pravo porijeklo ulja

Prije nego što se bacite na pripremu hrane ili proizvoda za njegu kože s maslinovim uljem, pobrinite se da znate da u bočici imate pravu stvar. Prema nekim istraživanjima, čak 80 posto talijanskih maslinovih ulja koje možemo pronaći u trgovinama zapravo su neki vid “prevare".

Za prženje

Neki nutricionisti tvrde kako maslinovo ulje, vrlo pogodno za naše srce, zapravo postaje štetno za srce kada je izloženo temperaturama višim od njegove točke dimljenja.

Međutim, u tim situacijama maslinovo ulje ipak neće ispuštati štetne toksine, ali će se (poput svih ostalih ulja) njegova struktura početi raspadati.

Na roštilju

Postoji puno recepata u kojima se savjetuje mariniranje mesa i povrća u maslinovom ulju i začinima pre nego što meso bacite na roštilj. Iako vam ova metoda zapravo ne može naštetiti, neće vam puno ni pomoći – maslinovo ulje jednostavno će izgorjeti.

Kao njega za kožu sklonu aknama

Mnogi ljudi koriste maslinovo ulje kao regenerator za kosu, ulje za masažu i neizbježan sastojak u pripremi svojih sapuna, losiona i ostalih proizvoda za njegu kože. Iako nema sumnje u učinkovitost maslinovog ulja u takvim situacijama, nažalost ono može napraviti priličan “nered” na koži koja je inače sklona aknama. Razlog je činjenica da maslinovo ulje zatvara pore, stoga ono ipak nije univerzalni “lijek za sve”. - piše B92.

hr Mon Jul 23 2018 10:25:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b5571dbcb557a4c418b456d/80

Zašto nam je zvuk vlastitog glasa neugodan?

Većinu ljudi uhvati jeza kad čuju zvuk vlastitog glasa. Averzija prema vlastitom glasu tako je uobičajena da je za nju uveden stručni termin: sučeljavanje s vlastitim glasom

No, zašto se to često događa kad se čovjek sučeljava s vlastitim glasom, dok na glasove drugih gotovo i ne obraća pažnju?

Odgovor na to pitanje često nam se servira u medijima, a polazi od toga da obično čujemo svoj glas dok pričamo. U tom procesu primamo zvuk prenesen vanjskim putem, odnosno protokom zraka, te zvuk prenesen unutarnjim putem kroz kosti. Takav provod zvuka kroz kosti dostavlja bogate niske frekvencije koje nisu sadržane u zvuku provedenom putem zraka. Kada čujemo svoj snimljeni glas bez tih frekvencija, zvuči nam viši i drugačiji. Načelno, razlog zbog kojeg ne volimo svoj snimljeni glas je činjenica da on tada ne zvuči onako kako očekujemo.

Silke Paulmann, psihologinja sa Sveučilišta u Essexu, nagađa da upravo ta činjenica stvara u nama jezu i odbojnost prema vlastitom glasu, zbog raskoraka koji se događa između onoga što čujemo i naših unutarnjih očekivanja. Ona smatra da naš glas igra veliku ulogu u formiranju identiteta te zbog toga svatko od nas osjeća nelagodu kad shvati da mu glas nije onakav kakvim ga zamišlja.

Neka su istraživanja pokazala da ta teorija daje tek djelomično objašnjenje. Primjerice, u istraživanju objavljenom 2013. godine sudionici su morali ocijeniti privlačnost različitih snimljenih uzoraka glasa. Kad je u te uzorke potajno bio dodan njihov glas, ocijenili su ih znatno višim ocjenama nego kad bi svjesno prepoznali svoj glas. Štoviše, potpuno objašnjenje ovog fenomena može se pronaći u nizu ranijih studija objavljenih prije nekoliko desetljeća.

Psiholozi Phil Holzemann i Clyde Rousey u svojim su eksperimentima 1966. godine zaključili da se sučeljavanje s vlastitim glasom ne javlja samo kao rezultat razlika u očekivanoj frekvenciji nego i kao neobično otkriće koje dolazi na vidjelo nakon spoznaje svega što se može prenijeti vlastitim glasom. Uslijed toga naš glas ne zvuči samo drukčije od naših očekivanja nego i otkriva aspekte naše osobnosti koje možemo u potpunosti sagledati tek nakon što čujemo snimku. Neki od tih aspekata su: razina anksioznosti, neodlučnost, tuga i ljutnja. - piše Index.

Njihova sljedeća studija pokazala je da su dvojezični ljudi koji su naučili drugi jezik nakon 16. godine života, izrazili više neugodnosti kad su čuli svoje glasove snimljene na svom prvom jeziku. 

Malo je vjerojatno da su drugi u jednakoj mjeri kao mi iznenađeni visinom tona našeg glasa, a još je manje vjerojatno da oni promatraju naš glas na isti način kao mi. Mi nemamo običaj kritički promatrati tuđe glasove tako da je vrlo izvjesno da jedino mi sami razmišljamo o vlastitom glasu, zaključuje Guardian. 

hr Mon Jul 23 2018 08:12:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b4db912cb557a320f8b4c88/80
Foto: Pixabay

Evo kako sami možete napraviti repelent za odbijanje komaraca

Citronela je podvrsta limunske trave i najbolje sredstvo za zaštitu od komaraca. Eterično ulje citronele pomiješajte s baznim uljem i utrljajte na kožu prije izlaska.
Komarci neke ljude "vole" više nego druge, a ako ste se prepoznali u prvoj skupini, onda je svakako dobro znati kako napraviti prirodne repelente koji će vas učinkovito i bez štetnih kemijskih sastojaka, zaštiti od neugodnih zujavaca.  

Citronela je podvrsta limunske trave i najbolje sredstvo za zaštitu od komaraca. Eterično ulje citronele pomiješajte s baznim uljem i utrljajte na kožu prije izlaska. 

Ulje čajevca, poznato po svojim ljekovitim, ali i protuuplanim svojstvima, pomoći će vam i u odbijanju komaraca. U bocu s raspršivačem od 200 ml ulijte 60 ml ulja čajevca i do kraja dopunite destiliranom vodom. Iako vam se može činiti neprivlačnom idejom koristiiti jabučni ocat zbog njegovog mirisa, imajte na umu da je riječ o sastojku koje ima gotovo svako kućanstvo, a učinkovito će odbiti komarce. Pomiješajte ga sa sitno sjeckanim peršinom i namažite kožu. 

Jedno od najjačih sredstava za odbijanje komaraca je obična mačja metvica. Istraživanja su pokazala da je 10 puta učinkovitija od DEET-a za odbijanja komaraca. Kod ružmarina i mačje metvice, samo zgnječite nekoliko listova i utrljajte ih na kožu i odjeću da pojačate učinak. Lavanda neće samo otjerati moljce iz vaših ormara, već i komarce. 

Ulje lavande razrijedite u baznom ulju, a možete ga koristiti i za ublažavanje svraba nakon uboda komarca. S obzirom da je jako nježno ulje, možete ga mazati i na kožu bebe, piše vecernji.hr

hr Sun Jul 22 2018 20:33:23 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b211d8c2af47f852a8b466f/80
Foto: Getty Images

12 minuta dnevno treba vam da se riješite negativnih emocija

Pisanje nam omogućuje da fizički otpustimo ono što nas čini napetima, baš kao što se ljudi tijekom seksa rješavaju napetosti. Na kraju vježbe, ispisana stranica se spaljuje i tako ćete "očistiti" sve negativne emocije.

Ova vježba najbolje funkcionira ako samo nastavite pisati i ne prestaje da biste razmislili što biste mogli nadodati ili promijeniti. Ne mislite na gramatiku ili je li vam rukopis lijep čak i čitljiv, samo pišite. Može vam se dogoditi da toliko brzo pišete da čak ne možete niti pročitati što ste napisali, ali to je u redu. Ne pokušavajte biti pristojni. Na kraju samo uništite papire i ne morate se brinuti da će ih bilo tko pročitati.

Upute

Prije no što počnete, nabavite olovku i bilježnicu i otiđite na neko tiho mjesto gdje vam nitko neće smetati. Sjednite i namjestite štopericu na 12 minuta.

Otvorite bilježnicu i pišite sve što vam smeta. Može to biti posao, zdravlje, financije, veze s drugima, bilo što... Ne razmišljajte previše, samo pišite. Kad otkuca 12 minuta, prestanite pisati. Uzmite papir, otiđite na sigurno mjesto gdje ga možete zapaliti i bacite. 

Kad završite s pisanjem, nemojte čitati ono što ste napisali. Ne koristite kompjuter ili neki elektronički uređaj, jer želite imati vezu između sebe i materijala na kojem pišete, kako biste mogli iznijeti još više emocija. 

Radite ovo pet uzastopnih dana najmanje, a možete i više. Neka vam to postane dio rutine baš kao i higijena ili nešto slično, piše N1.


hr Sun Jul 22 2018 20:06:18 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .