Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/57559f741e353ec7148b4590/80
Foto: HRT

Počelo gašenje talijanskih odašiljača koji su ometali prijem programa HRT-a

Smetnjama iz Italije najviše su bili pogođeni gledatelji u Istri i Dalmaciji pa se najnovijim mjerama oslobađaju televizijski kanali upravo u tim hrvatskim jadranskim područjima

Talijanske su vlasti započele s gašenjem odašiljača koji su uzrokovali smetnje u prijemu televizijskih i radijskih signala na hrvatskoj obali Jadrana, izvijestila je Međunarodna telekomunikacijska unija (International Telecommunication Union – ITU) sa sjedištem u Genevi, priopćeno je u četvrtak s Hrvatske radiotelevizije (HRT).

Kako se ističe u priopćenju, talijansko Ministarstvo gospodarskoga razvitka izvijestilo je Međunarodnu telekomunikacijsku uniju da prestaje emitiranje na ukupno 61 frekvenciji, među kojima su bile i one koji su ometale prijam programa Hrvatske radiotelevizije (HRT) i drugih hrvatskih radijskih i televizijskih programa. 

Prema prvim podacima, u Istri su smetnje u prijemu televizijskoga signala gotovo u cijelosti uklonjene, ističu s HRT-a, dok su smetnje u prijemu radijskoga signala još djelomično prisutne. Očekuje se kako bi spomenute mjere trebale u cijelosti ukloniti ili barem znatno smanjiti smetnje u prijemu HRT-ovih i drugih hrvatskih programa te bi uskoro trebala biti provedena mjerenja kojima bi se to i provjerilo.

Kako podsjećaju s HRT-a, talijanska je regulatorna agencija za elektroničke komunikacije još 2014. izmijenila nacionalni plan digitalne televizije koji se odnosi na područne i mjesne televizijske nakladnike. Temeljem izmjena toga plana iz pojedinih je talijanskih jadranskih područja predviđeno izbacivanje televizijskih kanala talijanskih nakladnika koji su uzrokovali smetnje na hrvatskoj obali Jadrana, ali je postupak provedbe toga plana kasnio.

Sporni su televizijski kanali u skladu s prethodno potpisanim međunarodnim sporazumima dodijeljeni Hrvatskoj, no talijanske su televizije na njima emitirale još od kraja 2010. zbog čega su gledatelji Hrvatske radiotelevizije i drugih televizija u Republici Hrvatskoj imali problem sa smetnjama u prijemu programa. Smetnjama iz Italije najviše su bili pogođeni gledatelji u Istri i Dalmaciji pa se najnovijim mjerama oslobađaju televizijski kanali upravo u tim hrvatskim jadranskim područjima.

Na rješavanju problema nekoliko su godina radile različite hrvatske institucije i to Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM), Ministarstvo vanjskih i europskih poslova (MVEP), Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture (MPPI) te Agencija za elektroničke medije (AEM).

"Hrvatska radiotelevizija tijekom prošlih je nekoliko godina višestruko upozoravala na problem ometanja prijma radijskih i televizijskih programa te poticala na njegovo rješavanje, iscrpno o njemu izvješćivala te korisnicima nastojala pomoći na različite načine. Među ostalim, pripremljen je i priručnik za otklanjanje smetnja koji je objavljen 2011.", zaključuje se u priopćenju.



Facebook komentari

hr Thu Dec 01 2016 16:16:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5891e5ffb473984e008b4594/80
Foto: Mup.hr

Orepić o gužvama na granicama: Za devet sati nema opravdanja, to je nedopustivo

Dok se gužve na graničnim prijelazima, pogotovo onima prema Sloveniji, nastavljaju na smirivanje tenzija poziva ministar unutarnjih poslova Vlaho Orepić. Gostujući u emsiji Točka na tjedan televizije N1 otkrio je kako bi on riješio problem gužvi na granicama

Orepić je, gostujući na televiziji N1, pokušao raspršiti strahove da bi gužve na granicama mogle uništiti turističku sezonu.

- Ne možemo stvari postavljati tako. Uredba je posljedica potrebe za povećanim mjerama sigurnosti na području Europske unije. Broj dva, uredba podrazumijeva u sebi formalno-pravni alat da se može iz tog sustavnog nadzora prijeći na ciljani kad se napravi relevantna analiza rizika. I mi smo to napravili. Ova uredba omogućuje svakoj državi da napravi vlastitu analizu rizika. Ne vidim razloga za teške riječi, prostora za zabrinutost ima, ali tu smo da se dogovorimo i nađemo zajedničko rješenje - kazao je Orepić.

Kazao je kako se nada da neće biti problema u sezoni i da će i Slovenija poput Mađarske preći na ciljane kontrole. No, rekao je da za čekanja od devet sati nema opravdanja. 

- Za devet sati nema opravdanja i to ne može biti tako. To je nedopustivo. To je bilo na slovenskoj granici. Svi moramo stati na loptu, ne treba praviti kaos, veći problem nego što jest, nego komunikacijom unutar uredbe naći rješenje - rekao je Orepić.


Iznio je ideju kako bi on riješio problem

- Ne treba zatvarati granice, treba naći zajedničko rješenje. Za one koja ulaze u Hrvatsku mi možemo preuzeti tizik, da se uvaži naš sistem. Ako ne nađemo zajedničku analizu rizika mislim da bi to bilo na razini korektnog dogovora. Da za vozila koja ulaze u RH mi preuzmemo rizik - rekao je Orepić, davši do znanja da bi se kontrola onda vršila samo na hrvatskoj strani.

- Ulazak u Sloveniju u Sloveniji, u Hrvatsku u Hrvatskoj. Argument koji se često ističe od strane Slovenije je da su oni zaduženi za 'Schengen'. Bez obzira što mi nismo u 'Schengenu', aplicirali smo se za ulazak i odgovorno tvrdim da RH štiti vanjske granice Europe, ne svoje, nego Europe na potpuno identičan način kako će i kada uđe u 'Schengen'. Slovenija je po tom pitanju u puno komotnijoj poziciji - rekao je Orepić.

Progovorio je i o pismu koje je predsjednica Kolinda Grabar-Kitarović poslala europskim čelnicima. 

- Mislim da bilo koje zaoštravanje komunikacije šteti i nije smjer kojim bismo trebali ići. No, ukoliko je ovo bilo čiji pokušaj prikrivenog političkog djelovanja od strane Slovenije smatram da je to uistinu neprofesionalno i neeuropsko ponašanje - kazao je Orepić.

Osvrnuo se i na slučaj Agrokor, kazavši kako je to zahtjevan slučaj i da istraga ide svojim tokom.

- Smatram da je Agrokor sinonim političkih, društvenih i gospodarskih odnosa koji su nastali nakon kriminalne privatizacije. Vjerujem da je ovo lom takvih odnosa i nadam se da će hrvatsko gospodarstvo nakon Agrokora uspostaviti normalne odnose. I gospodarske i društvene, ali i političke - rekao je, među ostalim, Orepić.

Facebook komentari

hr Sun Apr 23 2017 12:37:43 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/58fc78f3b4739893488b45d8/80

(VIDEO) HNS ismijava Vladu u "remakeu" Titanika

"Titanik vlada" naziv je koji već neko vrijeme HNS koristi za vladu Andreja Plenkovića. Stoga nije ni čudno što se na društvenim mrežama pojavio video u kojem se u tom kontekstu ismijava vladajuća većina

Video je na svom Facebook profilu podijelio predsjednik HNS-a Ivan Vrdoljak.

U HNS-u kažu da su video, svojevrsni "remake" filma Titanik, napravili kako bi i plastično pokazali zašto je vlada Andreja Plenkovića dobila naziv "Titanik vlada", prenosi tportal.


Facebook komentari

hr Sun Apr 23 2017 12:37:39 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/58fc57dab4739893488b45ae/80
Foto: Hina

"Hitne medicinske službe zbrinjava većinu pacijenata na vrijeme, ali ne i one iz udaljenih područja"

Ravnateljica Hrvatskog zavoda za hitnu medicinu (HZHM) Maja Grba Bujević u razgovoru za Hinu uoči Nacionalnog dana hitne medicinske službe i skorog početka turističke sezone ocjenjuje trenutno stanje hitne medicinske službe (HMS) u Hrvatskoj, ističući da uspješno zbrinjava većinu pacijenata u okviru tzv. "zlatnog sata" ali još uvijek ne može osigurati pravodobnu hitnu skrb za stanovnike otoka, ruralnih, prometno udaljenih i izoliranihpodručja, kao i turiste, te najavljuje projekte uspostave HMS-a na moru i raspisivanje novih specijalizacija iz hitne medicine

U hitnoj medicini neizostavan pokazatelj uspješnosti je "zlatni sat" u zbrinjavanju hitnih pacijenata. U kojem vremenu hitni pacijenti danas u Hrvatskoj dobiju potrebnu pomoć?

Raspored timova HMS-a unutar pojedine županije i međužupanijska suradnja zavoda za hitnu medicinu na terenu omogućuju da danas timovi HMS-a u 80 posto slučajeva na mjesto intervencije stižu unutar 10 minuta od poziva u urbanim, a unutar 20 minuta u ruralnim područjima. Brz dolazak timova HMS-a na mjesto intervencije omogućuje dolazak pacijenta u bolnicu u okviru "zlatnog sata", što je iznimno važno jer pravovremeno bolničko zbrinjavanje utječe na pozitivan ishod i kvalitetan oporavak kritično oboljelih ili teško ozlijeđenih pacijenata.

U HMS je puno ulagano zadnjih godina, što još treba napraviti kako bi se služba do kraja ustrojila?

Prije osam godina, u sklopu aranžmana sa Svjetskom bankom, započeo je projekt unapređenja hitne medicinske službe i investicijskog planiranja u zdravstvu, kroz koji je osnovan 21 županijski zavod za hitnu medicinu, pokrenuto je osnivanje objedinjenih hitnih bolničkih prijema (OHBP), propisani su standardi po kojima su nabavljena vozila za timove HMS-a te oprema za bolničku i izvanbolničku službu, pokrenuta je specijalizacija iz hitne medicine te uvedena standardizirana edukacija za djelatnike bolničke i izvanbolničke HMS. To su bili temelji na kojima su se počeli graditi novi standardi koje građani mogu očekivati ako im treba dostupna i učinkovita hitna skrb na cijelom području Hrvatske. Prije osam godina osnovan je i HZMH koji, prateći svjetsku praksu, nastoji razvoj naše hitne medicine tretirati kao kontinuirani proces poboljšanja kvalitete HMS-a. Hrvatski sabor prepoznao je naše napore i 30. travanj proglasio Nacionalnim danom hitne medicinske službe, po uzoru na niz zemalja koje nastoje djelatnost i dostignuća HMS-a približiti svojim građanima. Naravno, hitna medicina svakim se danom razvija i napreduje, pa smo svjesni da dosadašnji uspjesi ne znače kraj našeg posla. Sukladno resursima i dokazanoj praksi nastavit će se raditi na poboljšanju organizacijskih mogućnosti HMS-a.

Nakratko se pokušala ustrojiti Hitna helikopterska medicinska služba (HHMS), no trenutno hitni prijevoz pacijenata duž jadranske obale ponovno obavljaju vojni helikopteri. Mogu li oni uspješno obavljati tu zadaću i je li nam potreban HHMS koji bi pokrivao priobalni i kopneni dio zemlje?

Glavna uloga HHMS-a je zbrinjavanje teško ozlijeđene ili kritično oboljele osobe tako da medicinski tim iz helikoptera odmah po primitku poziva leti na mjesto intervencije. To je jedini način da se skrati vrijeme do početka zbrinjavanja hitnog pacijenta na teško dostupnim ili cestovno nedostupnim mjestima. Dugogodišnja suradnja Oružanih snaga Republike Hrvatske s Ministarstvom zdravstva u vezi korištenja vojnih helikoptera za hitan medicinski prijevoz izuzetno je korektna, no letovi vojnih helikoptera u medicinske svrhe organizirani su samo kao sekundarni letovi za pacijente do kojih je prije došao i koje je prethodno zbrinuo zemaljski tim HMS-a. Takvo postupanje produžuje vrijeme do dolaska pacijenta u bolnicu pa se nameće zaključak da se bez namjenskog HHMS-a stanovnicima otoka, ruralnih, prometno izoliranih i udaljenih područja, kao i turistima, bez obzira na broj zemaljskih timova HMS-a, ne može omogućiti jednako dostupna, pravovremena i odgovarajuća hitna skrb. Ministarstvo zdravstva je zato iz kredita Svjetske banke osiguralo sredstva za provedbu studije izvodljivosti uspostave HHMS-a koja bi trebala utvrditi za koja područja bi se takva služba trebala organizirati.

Najavljena je i uspostava HMS-a putem brzih brodova na moru, koja bi se financirala iz EU fondova.

Na inicijativu HZHM-a u sklopu europskih fondova osigurano je šest milijuna eura za nabavu specijaliziranih brzih brodica, njihovo opremanje i ugovaranje vezova. Ministarstvo zdravstva ovlastilo je HZHM za provedbu izrade studije izvodljivosti kao prve faze ulaganja, sukladno Operativnom programu konkurentnosti i kohezije. Izrađena studija u ožujku 2017. predstavljena je Ministarstvu, a sada nam slijede dogovori s partnerima i korisnicima, te provedba natječaja za nabavu brodova.

Često se govori o preopterećenosti HMS-a nehitnim pacijentima, zbog čega je bivši ministar najavljivao uvođenje naplate za nehitne pacijente u OHBP-ima. Kako rasteretiti pretrpane hitne bolničke odjele?

Od ukupno 537.439 pacijenata, koji su lani zbrinuti u OHBP-ima, čak 65 posto bili su nehitni pacijenti, ali su trebali zdravstvenu skrb koja im na drugim mjestima nije bila dostupna. Da bi se OHBP-i rasteretili, prvenstveno treba promijeniti organizaciju rada svih drugih dionika primarne i bolničke zdravstvene zaštite, kako bi se racionalizirali ljudski, materijalni i financijski kapaciteti u svrhu osiguranja pravodobne zdravstvene skrbi za sve pacijente. Transparentno praćenje pacijentovog puta sukladno njegovim potrebama omogućit će kontinuirano pružanje odgovarajuće zdravstvene skrbi, što je cilj svakog zdravstvenog sustava.

Prije nekoliko godina uvedena je specijalizacija iz hitne medicine, a najavljeno je i raspisivanje novih specijalizacija. Koliko nam nedostaje specijalista hitne medicine i kakav je interes mladih liječnika za rad u hitnoj medicini?

Hitna medicina je poziv koji se mora živjeti i voljeti da bi se moglo raditi u svakodnevnim stresnim situacijama. S obzirom da je relativno nedavno uvedena, a sama specijalizacija traje pet godina, ponosni smo što smo u siječnju dobili prvu specijalisticu hitne medicine. Na specijalizaciji je trenutno još 141 mladi liječnik i liječnica, a kroz Europski socijalni fond osigurali smo 50 milijuna kuna za nove 54 specijalizacije koje će biti raspisane do kraja svibnja. Osim toga, HZHM raspisao je projekt kontinuiranog usavršavanja radnika u djelatnosti hitne medicine, kojim će se iz Europskog socijalnog fonda osigurati 10 milijuna kuna bespovratnih sredstava za povećanje znanja i vještina djelatnika izvanbolničke i bolničke hitne medicine u iduće četiri godine. Početak provedbe projekta očekuje se krajem godine.

Facebook komentari

hr Sun Apr 23 2017 11:37:54 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/556ff131e0a75b77368b4571/80
Foto: Denis Jerković / CROPIX

HAK: Na graničnim prijelazima čeka se do dva sata

Pojačan je izlazak osobnih vozila na graničnim prijelazima Rupa, Pasjak, Bregana, Macelj i Slavonski Brod te ulazak na granični prijelaz Stara Gradiška, izvijestio je u nedjelju ujutro Hrvatski auto-klub (HAK)
Prema dojavama MUP-a na većini graničnih prijelaza čekanja su u prometu osobnih vozila oko 30 minuta.
Na GP Bregana pojačan je autobusni promet na izlazu, čekanje je oko 1 sat i 45 minuta.
S obzirom na povremene, sustavne granične kontrole i pojačan promet moguća su i duža čekanja na pojedinim graničnim prijelazima sa Slovenijom, BiH i Mađarskom. Vozače molimo za strpljenje i razumijevanje.

HAK ističe kako opreznije treba voziti zbog opasnosti od naleta psa na autocesti A3 Bregana-Lipovac, kod čvora Babina Greda.

Mokri su i skliski kolnici mjestimice u Slavoniji, središnjoj i sjeverozapadnoj Hrvatskoj pa iz Hrvatskog auto-kluba vozače upozoravaju da prilagode brzinu i način vožnje uvjetima na cestama.

Trajekti i katamarani plove prema redu plovidbe.

Facebook komentari

hr Sun Apr 23 2017 10:44:24 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .