Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5d1333a429111c3ee18b459b/80
Foto: Pixabay

Još se čeka špica sezone: Najbolji potrošači Nijemci i Talijani, Kinezi samo šeću i ništa ne kupuju

Kupuju se najviše magneti, nakon njih privjesci, a onda na red dolazi maslinovo ulje i proizvodi od lavande i smokava.

Prodaja suvenira za sada, kako saznajemo od trgovaca, ide  uglavnom kao i prošle godine. Kupuju se najviše magneti, nakon njih  privjesci, a onda na red dolazi maslinovo ulje i proizvodi od lavande i  smokava. Ponuda pokriva potražnju, turisti nemaju nekih posebnih  želja kada su u pitanju sitnice koje će ih podsjetiti na odmor.

Maraschino, maslinovo ulje, smokve

- Najbolji turisti su mi Talijani, oni najviše kupuju i ne cjenkaju se.  Nakon njih idu Španjolci, koji su se također pokazali dobri kupci kao i  Poljaci i Česi, no oni se vole cjenkati, pogotovo Poljaci koji vole spustiti  cijenu, prepričava nam trgovkinja Marta. Njeno je radno mjesto u  uličici koja od Suda ide prema Forumu što joj, kako dodaje, otežava posao jer i nije na udarnom turističkom punktu.

- Nismo baš na udarnom turističkom koridoru jer da jesmo bilo bi sigurno i više posla. Kako sam već naglasila najviše nam idu magneti, a  onda privjesci pa pleteni ruksaci, priča Marta za Zadarski list.

U jednoj drugoj suvenirnici dočekuju nas dvije djevojke, Nola i Kate.  Odmah u startu nam poručuju da priču možemo dobiti, no ne i fotografije no kolega Zvonko je uporan i Nola i Kate ipak poziraju, a onda i  prepričavaju svoja radna iskustva.

- Idu nam najviše naši prepoznatljivi proizvodi, i to od maslinovog  ulja i smokava kao i poznati Maraschino. Ljudi vole nešto autentično  tako da su i njihovi upiti vezani prije svega za neke naše specifičnosti,  za suvenire koji će na najbolji mogući način reflektirati Zadar, naglašavaju trgovkinje. Nola dodaje kako kupci znaju tražiti i brački kamen, no isto tako i proizvode kojima i nije mjesto u suvenirnici.

- Znaju nas tražiti ajvar i ocat kao i cejlonski cimet. Čudne neke kombinacije, no u tom ih slučaju upućujemo u trgovinu hranom, ali tek nakon što ih upoznamo s našim jestivim suvenirima, kroz smijeh za Zadarski list ističe Nola.

Saznajemo i to da im domaći turisti takoreći i ne ulaze, a da najviše  ima Njemaca koji su i najbolji potrošači. Nakon njih slijede Talijani, no  oko njih se treba potruditi, kako ističu djevojke.

Da nema turista...

A što je s Kinezima, saznaje Zadarski list od jednog trgovca.

- Samo se šeću i uglavnom ništa ne kupuju, a ako vam se približe  štandu uzet će ono najjeftinije u ponudi. Eto to su moja iskustva,  možda kolege imaju drugačija, no kod mene je tako, kupuju se samo  najjeftiniji suveniri, informira nas trgovac i dodaje da je prodaja na razini prošlogodišnje. Neke velike promjene nije uočio.

- Još se čeka špica sezone jer kod nas to starta tek početkom sedmog  mjeseca i ona, ako imamo sreće traje negdje do kraja osmog. Onda -  što si zaradio, si zaradio, od onih grupica umirovljenika koji krenu nakon glavne sezone teško da ima "kruha", ističe jedan od brojnih prodavača suvenira.

Uglavnom kod trgovaca se najčešće moglo čuti da se od nečeg mora  živjeti, a kako je u državi uglavnom puno toga propalo ili je na tom putu, jedino se još nešto može izvući od turista.

- Da nema ovo turista što nam dolaze mislim da bi se ovdje počeli  ljudi tući po cesti. Država nam je u lošem stanju, pitanje je kada će i  plaće i mirovine prestati dolaziti na račune. Zdravstvo je u komi, adekvatno liječenje mogu si priuštiti samo bogati, posao mogu naći samo  oni po strankama, a mi ostali nastojimo kako znamo i umijemo. U Dalmaciji još nekako i guramo zahvaljući turistima kojih je nažalost sve  manje, no kako je u unutrašnjosti, strah me i pitati, zaključuje za Zadarski list jedan od trgovaca.

hr Wed Jun 26 2019 10:58:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5da0dc7f29111c4bb08b4581/80

Dani hrvatskog turizma: Nagrađene tvrtke i pojedinci iz Splitsko-dalmatinske županije

Od 2. do 5. listopada održani su Dani hrvatskog turizma

Među nagrađenima i nominiranima na ovogodišnjim Danima hrvatskog turizma, najvećem skupu turističkih djelatnika u Hrvatskoj, koji su od 2. do 5. listopada održani u Slavoniji, brojne su tvrtke i pojedinci iz Splitsko-dalmatinske županije.

Tako je nagrada Turistički cvijet – kvaliteta za Hrvatsku pripala splitskom Hotelu Radisson Blu Resort & Spa za najbolji hotel s 4 zvjezdice.

Posebno priznanje za izniman doprinos turizmu Republike Hrvatske dobio je Vinko Prizmić, utemeljitelj Hrvatske gorske službe spašavanja. Prizmić je pročelnik HGSS-a punih 47 godina te je osobno sudjelovao, na terenu organizirao ili koordinirao čak 2.000 akcija spašavanja. 

U kategoriji Čovjek - ključ uspjeha vatrogascem godine je proglašen Tomislav Domančić iz Dobrovoljnog vatrogasnog društva Supetar.

Da se Splitsko-dalmatinska županija uvijek nalazi među najboljima dokazuju i brojne nominacije. Drugi u Hrvatskoj su tako bili Ocan Sailing House iz Splita u kategoriji charter kompanija, Calvados Club Luxury Travel iz Splita u kategoriji srednjih putničkih agencija, splitski Hotel Park u kategoriji gradskih hotela te Hotel Vestibul Palace u kategoriji Stories hotela. Splitska Aci marina treća je najbolja srednja marina u Hrvatskoj.

- Ponosni smo na sve nagrađene i nominirane iz Splitsko-dalmatinske županije, potvrda je to da se rad, trud i ulaganje u kvalitetu uvijek isplate i ne ostaju neprepoznati. ŽK Split čestita svojim nagrađenim članicama kao i iznimnim pojedincima, te svima želi uspješan daljnji rad. - poručio je predsjednik HGK – Županijske komore Split Joze Tomaš.

hr Fri Oct 11 2019 21:48:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c55b4260e493847968b461d/80
Foto: Pixabay

Nikad bolja godina: Split iza sebe ima devet najboljih mjeseci turističkog prometa

Split iza sebe ima devet najboljih mjeseci u turističkom prometu ikada u kojima ga je posjetilo 837.125 tisuća gostiju sa gotovo 2,5 milijuna turističkih noćenja. Rezultat je to kojim je Split lanjsku najbolju turističku godinu nadmašio za cijelih 8 posto u broju posjeta gostiju, a broj njihovih noćenja veći je za 9 posto od lanjskoga.

Split je tako u prvih devet mjeseci ove godine za mjesto svojeg odmora odabralo čak 67 tisuća gostiju više nego lani. Takvom uspješnom rezultatu doprinio je i odličan turistički rujan u kojemu je Split posjetilo 120.584 gosta koji su zabilježili 337.868 noćenja, čime je grad Split u rujnu posjetilo 4 posto više gostiju koji su ostvarili 5 posto više noćenja.

Turistički promet Splita u prvih devet ovogodišnjih mjeseci razlikuje se od svih ostalih u Hrvatskoj i po tome što je Split jedini grad kojemu su Amerikanci tijekom cijele godine na prvom mjestu po broju posjeta. Tako ih je samo u rujnu stiglo gotovo 18 tisuća, dok je ukupno ove godine Split ugostio tek nešto malo manje od 100 tisuća turista iz SAD-a, kojima je Split neizostavno mjesto kod dolaska u Hrvatsku.

Radi se o potrošačima koji po posljednjim istraživanjima troše oko 160 eura dnevno na putovanju kod nas, odsjedaju u skupljem smještaju, a u Splitu se zadržavaju duže nego drugdje. Poznato je, naime, da Amerikanci na svojim putovanjima u Europi u pojedinoj destinaciji ostaju tek jednu noć, dok su u Splitu u dosadašnjem dijelu godine bili 2,4 noći u prosjeku. Više od tri dana se u Splitu zadržavaju gosti iz Velike Britanije koji su na drugom mjestu po brojnosti i do sada ih je bilo oko 90 tisuća koji su imali oko 300 tisuća noćenja u Splitu. Po dosadašnjem turističkom prometu u Splitu slijede Francuzi, Nijemci pa Australci, te Španjolci i Talijani.

Na početku listopada, rezervacije dolazaka i još uvijek puni avio-letovi prema splitskoj zračnoj luci iz više od stotinu europskih odredišta, potvrđuju da je Split jednako zanimljiv u svim godišnjim dobima, a gosti koji stižu idućih dana moći će uživati u brojnim zabavnim,kulturnim  i sportskim manifestacijama. 

Među njima je posebno zanimljiv Split Gourmet Expo– gastroizložba splitskih restorana, konoba i hotela na splitskoj Rivi, gdje će se postaviti izložbeni stol na kojem će svaki ugostitelj predstaviti hladno predjelo, glavno jelo te desert, a nakon ocjenjivanja moći će ih besplatno kušati svi posjetitelji.

Slijedi Splitgraphic, 9. međunarodni bijenale grafike uz izložbu japanskog umjetnika i grafičara Yoshia Imamure u Salonu Galić, a Dani klasične gitare objedinit će koncerte vrhunskih umjetnika, predavanja i predstavljanje hrvatskog glazbenog stvaralaštva za gitaru.

hr Wed Oct 09 2019 17:41:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d9a16b329111ceda48b45e7/80
Foto: Screenshot YouTube TEDxStockholm

Aviokompanije imaju velik razlog za brigu: 'Gretin efekt' prepolovit će rast prometa u avioprijevozu

Švicarska banka UBS u nedavnoj analizi prognozira da će godišnji rast broja letova u Europskoj uniji iznositi svega 1,5 posto.

Rastuća svijest o klimatskim promjenama čije je globalno "zaštitno lice" postala švedska tinejdžerka Greta Thunberg prepolovit će rast broja putnika u zračnom prijevozu idućih godina, a time će se negativno odraziti i na prodaju zrakoplova, procjenjuju analitičari.

Prema istraživanju koje je tijekom srpnja i kolovoza provedeno na 6000 ispitanika na Zapadu, svaki peti putnik iz SAD-a, Francuske, Velike Britanije i Njemačke otkazao je barem jedan let zrakoplovom u posljednjih godinu dana zbog zabrinutosti utjecajem zračnog prijevoza na emisije ugljičnog dioksida, piše Poslovni.hr

Raste udjel
Istraživanje je također pokazalo da je udjel ispitanika koji razmišljaju o izbjegavanju zračnog prijevoza zbog tog razloga porastao na 27 posto. Još u svibnju udjel je iznosio 20 posto. Komercijalni letovi odgovorni su za dva posto globalnih emisija ugljičnog dioksida te za 12 posto unutar prometnog sektora, pokazuju podaci Akcijske skupine zračnog prijevoza koje prenosi Reuters.

Da "Gretin efekt" ima utjecaja među mladima svjedoči i primjer 25-godišnje Emme Kemp, zaposlenice britanske zaklade za borbu protiv klimatskih promjena 10:10. Kako je izjavila Reutersu, prošloga ljeta odlučila je da na odmor u Italiju i Hrvatsku neće ići zrakoplovom, već je odabrala prijevoz autobusom, vlakom i trajektom. Ako se ovakvi trendovi nastave, zrakoplovne kompanije i proizvođači zrakoplova imaju razloga za brigu, iščitava se iz analize švicarske banke UBS objavljene ovoga tjedna. 

UBS očekuje da će broj letova u Europskoj uniji rasti svega 1,5 posto godišnje što je upola manje nego što predviđa Airbus. Smanjenje broja putnika koji se počinju okretati željezničkom i brodskom prijevozu moglo bi predstavljati snažan udar na proizvođače zrakoplova. Nakon što je Greta Thunberg na zasjedanje UN-a u New Yorku otputovala jedrilicom preko Atlantika čime je - kako je rekla - smanjila svoj ugljični otisak, u njezinoj domovini skovana je riječ "flygskam" koja u slobodnom prijevodu znači "sram zbog letenja".

Pad broja putnika
Skandinavska zrakoplovna kompanija SAS ove godine bilježi pad putničkog prometa od dva posto dok operateri zračnih luka u Švedskoj tvrde da je broj putnika na domaćim letovima smanjen za devet posto. Za takve rezultate odgovoran je "flygskam", smatraju u tim kompanijama. Inače, trend izbjegavanja prijevoza zrakoplovom u Švedskoj je začet još 2017., a pokrenuo ga je glazbenik Staffan Lindberg.

Trend sve više prepoznaje i tamošnji korporativni sektor. Primjerice, Klarna Bank odlučila je smanjiti broj letova u službene svrhe svojih zaposlenika, pa njezini zaposlenici za putovanja unutar Europe moraju potražiti druge vrste prijevoza. Trend izbjegavanja zračnog prijevoza širi se i izvan švedskih granica. Tako je njemačka vlada najavila da će s jedne strane porezno opteretiti aviokarte, a s druge će uvesti olakšice za putovanje vlakom kako bi željeznički prijevoz učinila priuštivijim.

hr Sun Oct 06 2019 18:30:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d98476c29111c07a18b460e/80
Foto: Ministarstvo turizma

Dodijeljene nagrade za najbolje od najboljih: "Turizam svake godine čine sve kvalitetnijim, inovativnijim i zanimljivijim"

Ovom dodjelom nagrada su zaključeni Dani hrvatskog turizma u Slavoniji, a na manifestaciji je sudjelovalo preko tisuću sudionika iz hrvatskog turističkog sustava te iz poslovnog i društvenog života
Sinoć u Osijeku dodijeljene su nagrade za najbolje od najboljih u turizmu, u kategorijama: Turistička destinacija; Nagrada za održivi turizam; Plaža; Turistički događaj; DMK putnička agencija; Restoran; Marina; Kamp; Hotel; Nagrada „Anton Štifanić“ za tvrtke/ustanove, te za pojedinca, kao i za životno djelo i posebno priznanje za izniman doprinos turizmu RH

Nagrade su uručili predsjednica RH Kolinda Grabar-Kitarović, predsjednik Hrvatskog sabora Gordan Jandroković, predsjednik Vlade Republike Hrvatske Andrej Plenković, ministar turizma Gari Cappelli, direktor Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić te predsjednik Hrvatske gospodarske komore Luka Burilović.

- Hrvatska je danas jedna od najpopularnijih svjetskih turističkih destinacija, a taj uspjeh rezultat je rada svih turističkih djelatnika, svih domaćina i onih koji čine turizam boljim. Stoga bih ovim putem želio čestitati svima, a posebno nagrađenima, što hrvatski turizam svake godine činite sve kvalitetnijim, inovativnijim i zanimljivijim. Kako bismo osigurali dugoročan uspjeh hrvatskog turizma moramo se kontinuirano unapređivati i zato su Dani hrvatskog turizma, kao najveći skup dionika u hrvatskom turizmu, odlična prilika da se osvrnemo na dosadašnje rezultate, razmijenimo iskustva, razgovaramo o novim idejama i trendovima u svijetu turizma. 

Vjerujem da ćemo kroz zajedničko djelovanje i suočavanje sa svim izazovima u budućnosti i dalje obarati rekorde te učiniti hrvatski turizam još konkurentnijim, još otvorenijim i ispunjavajućim za svakog posjetitelja. - istaknuo je ministar turizma Gari Cappelli prilikom dodjele nagrada.

"Naša zemlja uživa status respektabilne turističke destinacije"

- Svečana dodjela nagrada u sklopu Dana hrvatskog turizma predstavlja možda i najvažniji dio jer tako dodatno naglašavamo važnost i doprinos svih turističkih djelatnika u ostvarenju dosadašnjih rezultata na koje je ponosan cjelokupni hrvatski turistički sektor. Naša zemlja danas uživa status respektabilne turističke destinacije koja iz godine u godinu zadržava pozitivne trendove rasta, što je rezultat nesebične predanosti i rada naših ljudi. Iskrene čestitke upućujem svim nagrađenim i nominiranim, a sve turističke djelatnike pozivam na nastavak ovog zajedništva i u nadolazećoj nam 2020. turističkoj godini. - izjavio je direktor HTZ-a Kristjan Staničić.

- Iznimno me veseli što ćemo 23. put dodijeliti nagrade „Turistički cvijet - kvaliteta za Hrvatsku“, kojima nagrađujemo najbolje od najboljih u domaćem turizmu. Dobitnike određujemo prema kvaliteti i poslovnim pokazateljima, ali temelj su te kvalitete i uspjeha ljudi. Najveće bogatstvo koji naši gosti nose iz Hrvatske nisu fotografije prirodnih ljepota, već uspomene na dobar provod koje im stvarate vi - domaćini. Vaša gostoljubivost, osmijeh i srdačnost čine razliku i stvaraju doživljaj Hrvatske kojem nitko ne može konkurirati. Ove rekordne brojke kojima se rado hvalimo svake godine, plod su vašeg rada. Zato se ne bojim za budućnost našeg turizma jer je ključ njegova uspjeha u vašim rukama, a vi ste se uvijek iznova dokazali kao faktor koji čini razliku. - rekao je predsjednik HGK Luka Burilović.

Ovom dodjelom nagrada su zaključeni Dani hrvatskog turizma u Slavoniji, a na manifestaciji je sudjelovalo preko tisuću sudionika iz hrvatskog turističkog sustava te iz poslovnog i društvenog života.
hr Sat Oct 05 2019 09:34:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis

Pročitajte još . . .