Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/58e8e4cfb47398a50a8b45d0/80
Foto: Screenshot YouTube

"Tko pjeva zlo ne misli": 10 važnih lekcija koje smo naučili iz kultnog filma

"Tko pjeva zlo ne misli" film je kojeg bismo mogli gledati iznova i iznova. Ne samo zato jer je apsolutno genijalan, urnebesno zabavan, čisto remek-djelo kakvog nema svijet, već i zato jer iz njega možemo dosta toga naučiti. Kao što su, recimo, pravila lijepog ponašanja kada odlazimo u goste i kada primamo goste
Iako je običaj odlaska u goste u današnje vrijeme pomalo iščeznuo, u doba Božića i Nove godine opet mu se rado vraćamo te češće odlazimo u goste i primamo goste u svome domu. Ugošćavanje podrazumijeva i određena pravila lijepog ponašanja, odnosno bontona koji datiraju još iz davnih vremena, a kojih bismo se i danas trebali pridržavati. 
Kako bismo se podsjetili koja su to svevremenska pravila bontona, (ponovno) smo pogledali kultni hrvatski film "Tko pjeva zlo ne misli", zavirili u dom legendarne obitelji Šafranek i pronašli 10 zlata vrijednih lekcija koje nas uče kako se trebamo ponašati kada idemo u goste i kada primamo goste, prenosi portal zadovoljna.hr.

1. Kada se ide u goste, domaćici se donosi cvijeće
Gospodin Fulir na prvi pogled šarmirao je Anu Šafranek svojom elegancijom i kavalirskim manirama. Da to nije bilo samo glumljenje, Fulir je pokazao kada je milostivi Šafranek došao u goste i donio joj buket cvijeća(doduše, Fuliru je buket prekrasnog cvijeća poslužio i kao sredstvo zavođenja, ali to je jedna druga priča...).

2. Domaćici je lijepo udijeliti kompliment za jelo koje je pripremila

Kada je idući put posjetio Šafranekove, gospodin Fulir rekao je da nije došao jesti, ali ipak nije mogao odoljeti šaranu kojeg je pripremila gospođa Šafranek. A nakon što je očistio i zadnju koščicu, pohvalio je domaćicu da joj je šaran ispao fantastično. 


3. Domaćica svoje goste dočekuje lijepo sređena 
Ana Šafranek oličenje je prave dame koja u svakom trenutku pazi na svoj izgled te je i kod kuće besprijekorno sređena jer nikada se ne zna tko bi mogao navratiti... Tako da je i za svoje goste uvijek bila lijepo odjevena, baš kao što i priliči jednoj pravoj domaćici. Naravno da se u današnje vrijeme ne očekuje da žene budu uvijek sređene, ali kada nam dolaze goste nije naodmet odjenuti haljinu i imati uređenu frizuru. 

4. Nije pristojno domaćici prigovarati zbog jela

Mina, teta malog Perice, gotovo da više i nije bila gost u domu svoje sestre Ane već dio inventara, ali ipak se nekada ponašala previše slobodno i nepristojno. Primjerice, kada je sestri prigovarala da joj ručak nije dobar (i zamjerala joj što je skuhala grašak, a zna da ga ona ne voli), a gotovo svaki dan je dolazila besplatno ručati kod njih. U svakom slučaju, kritizirati jelo koje je domaćica pripremila nije lijepo.

5. Gosta nije lijepo vrijeđati

Srdačnost Franje Šafraneka za svaku je pohvalu, ali ljubav prema gemištu baš i nije. A kada bi previše popio, gospodin Šafranek znao je biti prilično neugodan kao što smo mogli vidjeti iz njegova ophođenja prema Fuliru. Franjo tada nije pazio na rječnik pa je svoga gosta počeo provocirati i vrijeđati rekavši mu da nema pojma i da zna pjevati ko stara cipela. A takve riječi nikako ne spadaju u pravila bontona.

 
6. Nije pristojno da djeca prisluškuju razgovore odraslih
Kada je Fulir milostivi Ani donio fotografije, rekao je Perici da izađe na balkon i nešto mu nacrta – i sasvim je u redu poslati dijete u drugu prostoriju kako ne bi smetalo odraslima (doduše, Fulir je Pericu na balkon poslao kako bi u miru mogao zavoditi njegovu mamu, ali to je jedna druga priča...). Također, Ana je svoga sina upozorila da idući put ne prisluškuje dok odrasli razgovaraju jer ga se takvi razgovori ne tiču – i bila je u pravu.

7. Nije pristojno da gost zavodi domaćicu dok je njen suprug kod kuće
Domaćicu nije primjereno zavoditi ni kada njen suprug nije kod kuće, a još manje kada je. Fulir je po tome pitanju potpuno zaboravio na sva pravila bontona jer šarmantna ljepotica Ana toliko ga je opčinila da nije birao ni mjesto ni vrijeme da se baci na nju.

8. U gostima se izbjegavaju razgovori o politici
Franjo Šafranek s Fulirom se obožavao raspravljati o Mandžuriji i Abesiniji i političkoj situaciji koja vlada u dalekoj Aziji i Africi, ali takve rasprave završavale su s povišenim tonovima i napetošću u zraku. Zato, želite li izbjeći svađu i neugodne situacije, razgovore o politici ne vodite. 

9. Kada dođu gosti, nije pristojno otići u gostionicu
Kada je Mina došla na ručak, njen šogor Franjo usred jela se digao od stola i otišao prek k Žnidaršiću. Nije se Mina zbog toga naljutila jer je bila okupirana finim komadom mesa u rukama, ali iznenadno dizanje od stola i odlazak u gostionicu sigurno nije nešto što se radi kada imamo goste u kući.

10. U gostima je uvijek lijepo – zapjevati 
Što će u trenu, kada nam dođu gosti, podići atmosferu i pokrenuti veselje? Naravno – pjesma! Zato, zapjevajte iz srca sa svojim gostima jer – tko pjeva zlo ne misli.

Facebook komentari

hr Sun Apr 09 2017 08:23:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/58de47b7b4739824088b45c9/80

Najavljena premijera komedije "Čovik, zvir i kripost"

Drama Hrvatskoga narodnog kazališta Split premijerno će u petak, 19. siječnja izvesti komediju Luigija Pirandella "Čovik, zvir i kripost" u lokalizaciji Vanče Kljakovića te u režiji Nenni Delmestre, najavljeno je u ponedjeljak na konferenciji za novinare.

Intendant Goran Golovko naglasio je da su vrlo svjesno ušli u rad na predstavi, koja je igrana prije više od 40 godina na Splitskom ljetu, znajući koje naslijeđe u svijesti publike ona nosi. Dodao je da misli kako imaju dovoljno hrabru autorsku ekipu, te kvalitetne glumice i glumce mlađe generacije koji ne samo da zaslužuju šansu okušati se u jednoj takvoj strukturi nego i posjeduju sve glumačke kvalitete kojima mogu napraviti predstavu "Čovik, zvir i kripost", a da bude relevantna našem vremenu.

"Mnogi su zaslužni za uprizorenje ove predstave. Polažemo velike nade u premijeru koja će se odigrati u petak i naravno u dug i zdrav život predstave na našoj pozornici, ali i izvan nje", poručio je Golovko.

Ravnatelj drame Trpimir Jurkić rekao je da drama budi sjećanja jer je odigrana prije više od 40 godina na Splitskom ljetu i 1982. godine u kazalištu, istaknuvši da je Vanča Kljaković ostavio neizbrisiv trag u splitskom kazalištu, dok je redateljica Nenni Delmestre priznala kako ju je počela "hvatati trema koju do sada nije imala" te je istaknula da ju je ponovno oduševilo ono što je Kljaković napravio jer, kako je rekla, nije samo pogodio jezik.

Napomenuvši kako u ovoj predstavi "čistoća jezika" ne postoji, "postoji živi jezik, jezik koji je jako inspirativan jer mi na njemu možemo izraziti ono što jesmo", Delmestre je istaknula da predstava govori o ljubavnom trokutu. "To je klasična priča o tome kako varalica biva prevaren", kazala je Delmestre.

Goran Marković, koji u komediji glumi profesora Prošpera koji je u ljubavnoj vezi s gospođom Oradom čije dijete poučava, rekao je kako je glumcu najljepše kada dobije igrati ovako slojevitu ulogu. "Igrajući ovaj komad dosta sam razmišljao o licemjerstvu kao jednoj ljudskoj mani, a ne kao o nečem negativnom. Mislim da svatko tko upire prstom u drugog i govori da je licemjeran laže. Trebamo prihvatiti to licemjerstvo kao dio života isto kao i sve ostale ljudske mane jer samo tako možemo biti bolji. Igram ludog čovjeka u nekom trenutku koji pobjesni", istaknuo je Marković.

U glavnim ulogama nastupaju Goran Marković, Marjan Nejašmić Banić, Andrea Mladinić i Pere Eranović, a ostale uloge tumače Vicko Bilandžić, Zorana Kačić Čatipović, Donat Zeko, Mia Čotić, Đana Kuzmanić, Andrijana Vicković i Stipe Radoja. U autorskom timu su uz redateljicu Nenni Delmestre još i scenografkinja i asistentica režije Lina Vengoechea, kostimografkinja Sara Lovrić Caparin, skladatelj Nenad Šiškov, te oblikovatelj svjetla Zoran Mihanović.

Osim u petak predstava će biti prikazana još 20., 22., 24., 26. i 31. siječnja.

Facebook komentari

hr Mon Jan 15 2018 16:23:41 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a5caa49b9e03e18488b46db/80
Foto: Pixabay

Žene su otpornije i snažnije od muškaraca

Znanstvenici su analizirali stopu preživljavanja obaju spolova u ekstremnim situacijama kod sedam populacija

Statistika je pokazala da u gotovo svim populacijama žene žive dulje od muškaraca, a nedavno su danski znanstvenici ustanovili da je ženski spol otporniji i jači od muškog i kada je posrijedi preživljavanje u gotovo svim teškim životnim okolnostima. 

Znanstvenici sa Sveučilišta Južne Danske analizirali su stopu preživljavanja obaju spolova u ekstremnim situacijama kod sedam populacija te ustanovili da je puno više žena nego muškaraca preživjelo ekstremno teške životne okolnosti. 

Analizirali su podatke stare 250 godina koji su obuhvatili više razdoblja u kojima su ljudi bili izloženi brojnim ekstremno teškim situacijama poput epidemije smrtonosnih ospica na Islandu polovinom 19. stoljeća, razdoblja Velike krumpirove gladi u Irskoj te veliku glad koja je 1933. pogodila Ukrajinu.

U spomenutim je razdobljima prosječan životni vijek zbog smrtnosti prouzročene bolestima, glađu i nasiljem pao ispod 20 godina, piše Independent. 

Premda su krize smanjivale prednost žena kada je u pitanju bio životni vijek, one su i u ekstremno teškim okolnostima bile otpornije od muškaraca. 

U svim populacijama znanstvenici su zabilježili manju smrtnost žena u svim životnim dobima, a u svim su populacijama, osim one izložene ropstvu žene u prosjeku živjele dulje od muškaraca, pokazala je studija. 

Primjerice, za vrijeme velike gladi koja je 1933. pogodila Ukrajinu djevojčice rođene u toj godini živjele su 10, a dječaci sedam godina.

Ustanovili su da su čak i u Liberiji, zemlji s najkraćim životnim vijekom, novorođene djevojčice bile otpornije i izdržljivije od novorođenih dječaka. 

- Hipotezi po kojoj veća stopa preživljavanja kod žena ima biološko uporište u prilog ide činjenica da i u iznimno teškim okolnostima žene preživljavaju češće i bolje od muškaraca, čak i u ranijoj životnoj dobi kada su društvene i bihevioralne razlike među spolovima minimalne ili idu u prilog muškarcima. - pokazala je danska studija. 

- Žene u većini modernih društava žive dulje od muškaraca, a dosadašnje su studije pokazale da su za to zaslužni biološki i društveni čimbenici. Ne treba zaboraviti ni hormone, koji u tome imaju važnu ulogu. Naime, poznato je da ženski hormon estrogen potiče imunosni sustav. - podsjećaju danski znanstvenici. 

Facebook komentari

hr Mon Jan 15 2018 14:19:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/588cf5761eea8fcd3a8b4570/80
Foto: Pixabay

Danas je najdepresivniji dan u godini, ima načina kako si pomoći

Kada nakon prosinačke shopping groznice, slavlja i krcanja hranom stigne trenutak povratka u stvarnost, čini se da milijunima pada mrak na oči, osobito u kombinaciji s povratkom na posao i lošim vremenskim prilikama koje su karakteristične za siječanj

 Od 24. siječnja 2005. godine u svijetu se stoga obilježava službeno najdepresivniji dan u godini, koji obično pada na treći ponedjeljak u siječnju.

Blue Monday potekao je iz jedne domišljate PR kampanje, no s njime su se vrlo brzo poistovjetili mnogi, sve dok nije postao globalno popularan - do te mjere da pojedini psiholozi upozoravaju na njegov loš utjecaj kod osoba koje se doista bore s depresijom.

Kao pomoć u borbi protiv najdepresivnijeg dana u godini stručnjaci pak preporučuju da se danas bavite tjelovježbom, provedete vrijeme na otvorenom, učinite koje dobro djelo, bavite se tjelovježbom ili omiljenim hobijima.

Naravno, uvijek preostaje i klasična opcija - napuniti kadu pjenušavom kupkom, oboružati se čokoladom i čašom vina pa jednostavno pričekati da prođe. - piše Index

Facebook komentari

hr Mon Jan 15 2018 11:20:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a5c6c7db9e03e844a8b4645/80
Foto: Screenshot

H&M-ov "rasistički" oglas novi u nizu problema modnog diva

H&M je jedan od najvećih švedskih izvoznih brendova i industrijski div, uz Ikeu, Spotify, Electrolux i Volvo

 Rasistički skandal koji je nedavno pogodio H&M najnoviji je pokazatelj problema u upravljanju tim švedskim modnim divom, koji je nekoć bio jako popularan među kupcima, no sada se pritisnut problemima nastoji preorijentirati na internetsku prodaju, smatraju analitičari.

H&M je jedan od najvećih švedskih izvoznih brendova i industrijski div, uz Ikeu, Spotify, Electrolux i Volvo. U vlasništvu dinastije Persson, izlistan je na burzi u Stockholmu od 1974. godine. Surađivao je sa superzvijezdama kao što su Beyonce i Madonna, a prestižne modne kuće kao što su Sonia Rykiel, Lanvin i Kenzo dizajnirale su za njega ekskluzivne kolekcije.

Kompanija je jedan od najpoznatijih modnih brendova na svijetu. Konzultantska kuća Interbrand svrstala ju je na 23. mjesto na popisu najpoznatijih tvrtki u svijetu 2017., ispred Ikee i Hermesa. No u zadnje vrijeme, ima problema s privlačenjem kupaca u svojih 4553 trgovina širom svijeta i sporo razvija internetsku prodaju.

"Ovo je bila jedna od najtežih godina za H&M", rekao je Joakim Bornold, ekonomist investicijske banke Nordnet za France Presse, napominjući da je vrijednost dionica tvrtke pala za 35 posto od siječnja 2017. godine.

U prosincu, kompanija je objavila da je ostvarila pad prodaje od četiri posto u četvrtom kvartalu u odnosu na prethodnu godinu, na 5 milijardi eura. Ne samo da H&M-u prodaja nikada nije bilježila pad, nego je on bio i veći nego što su analitičari očekivali.

H&M, koji je vlasnik i brendova COS, Monki, Weekday, Cheap Monday, Arket i H&M Home, objavio je u prosincu da će zatvoriti neke trgovine, ali ne koliko i gdje.

Kompanija će 31. siječnja objaviti izvješće o ostvarenim prihodima za cijelu proteklu godinu.

"Nisu uspjeli definirati svoju viziju za internetsku prodaju i kako se planiraju natjecati s doista digitalnim kompanijama", rekao je Bornold. "To se u kombinaciji s rezultatima prodaje lošijim od očekivanih odrazilo na povjerenje investitora u kompaniju."

Glavni izvršni direktor H&M-a Karl-Johan Persson odbacuje takvo objašnjenje. "Naša digitalna strategija kristalno je jasna. Internetska trgovina, za sve naše brendove, definitivno je dio kompanije koji jako dobro posluje i profitabilan je", inzistira Persson, nasljednik kompanije koju je utemeljio njegov djed Erling.

Taj 42-godišnjak vodi kompaniju već osam godina. Neki analitičari pitaju se hoće li ga uskoro otjerati iako njegov otac Stefan Persson, predsjednik upravnog odbora, isključuje tu mogućnost.

Kao da zarada kompanije nije dovoljno problematična, H&M se prošli tjedan zatekao usred medijske oluje, optužen za rasizam. U svojem internetskom katalogu objavio je, naime, reklamu s fotografijom crnog dječaka s majicom s kapuljačom na kojoj je pisalo "Najcool majmun u džungli".

Po profesorici marketinga Evi Ossiansson sa Sveučilišta Gothenburg, taj propust znak je da je H&M izgubio svoj smisao da sve što dotakne pretvori u zlato. "To je znak da kompanija ima problema, i kada je riječ o tome kako bi trebala razvijati svoje poslovanje u pogledu internetske prodaje i digitalizacije u našem društvu, kao i u svojem komuniciranju" s javnošću, kazala je.

Kompanija je pokušala utišati kritike ispričavši se i povukavši oglas i sporni odjevni predmet iz prodaje. No šteta je učinjena.

NBA superzvijezda LeBron James prosvjedovao je na Instagramu 9. siječnja, nekoliko sati nakon što je odjevni predmet povučen iz prodaje. "Ja vidim Malog Kralja!! Vladara svijeta, nedodirljivu Silu koja nikada ne može biti zanijekana!", napisao je, uz fotografiju na kojoj crni dječak ovaj put nosi krunu, koja je otisnuta i na majici umjesto spornog teksta.

Kanadski pjevač The Weekend, koji je surađivao s H&M-om prošle godine u proljetnim i jesenskim kolekcijama, raskinuo je u međuvremenu ugovor s kompanijom.

"U nekim slučajevima, da bi privukle pozornost, kompanije vole prijeći granicu u svojem komuniciranju s javnošću i reklamama", kazala je Ossiansson, dodajući: "To je riskantno."

Facebook komentari

hr Mon Jan 15 2018 09:55:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .