Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5a80abad2af47f680a8b459f/80
Foto: Pixabay

Kako uspješno započeti radni tjedan

Svima nam je vjerojatno poznat onaj mrski zvuk budilice ponedjeljkom ujutro koja nas podsjeća da je vikend iza nas i da je pred nama novi radni tjedan prepun izazov i zadataka

Svake nedjelje vjerno i uporno sami sebi obećajete da ćete ranije otići na spavanje kako biste se probudili svježi i odmorni, ponedjeljak vas uvijek uspije dočekati nespremne, a zvuk budilice isključujete sve do onog kritičnog trenutka kada je krajnje vrijeme za ustajanje iz kreveta? I dok vam se glavom motaju sve one stvari koje vas očekuju ovoga tjedna, u panici zaključujete da niste obavili niti one vikend-zadatke koje ste si zadali?

Ukoliko ste  se prepoznali u ovim riječima, tada vam početak tjedna vjerojatno izgleda otprilike ovako: Ustajanje iz kreveta, brzinska kava, preskakanje doručka, odlazak na posao i – kaos može početi.

Dobra organizacija je pola posla

Čak je i znanstveno dokazano da nas promjena ritma spavanja tijekom vikenda može učiniti umornima početkom tjedna, a kod nekih se osoba taj umor može zadržati sve do polovice tjedna.

No, postoji izreka koja kaže da je dobra organizacija pola obavljenog posla, stoga vam donosimo  načine i male trikove kojima ćete ponedjeljak dočekati spremni, a samim time povećati svoju produktivnost i izbjeći napade panike zbog nagomilanih obaveza.

Unaprijed planirajte ciljeve i zadatke

Kako biste bili sigurni da vladate situacijom, obavezno zapisujte svoje obaveze, tjedne ciljeve i važne sastanke koje toga tjedna morate odraditi.

Zapisivanje i vođenje evidencije pomoći će vam da posao prestanete raditi stihijski i preuzmete kontrolu nad svojim vremenom. Ovo ne mora značiti da svoj ponedjeljak planirate prije no što je on počeo, ali nije naodmet izdvojiti pola sata tijekom vikenda kako biste se bar okvirno pripremili na ono što vas čeka.

Za početak tjedna birajte zadatke koji zahtijevaju veću pozornost i koncentriranost kako biste rasteretili svoj raspored na kraju tjedna budući da nikada ne znate kakav vam neplanirani zadatak može uletjeti. Stoga bi bilo najbolje da uredsku administraciju, važnu papirologiju i sastanke odradite u prvom dijelu radnoga tjedna, a  kreativne zadatke i brainstorming s vašim timom obavljate u drugom dijelu tjedna kada se već bliži vikend. Ljudi će biti opušteniji, a kreativnost samim time izraženija.

Važno je naspavati se

Brojna istraživanja potvrdila su da je odrasloj osobi za normalo funkcioniranje potrebno između 6 i 7 i pol sati sna. Vjerovali ili ne, nedostatak sna uvelike utječe na našu kreativnost i produktivnost, a naše tijelo najbolje funkcionira kada ima ustaljen ritam.

Kako biste izbjegli stres zbog ranojutarnjih buđenja ponedjeljkom, savjetujemo vam da ne mijenjate previše svoj ritam spavanja vikendom. Naravno, vikendi su rezervirani za prijatelje, obitelj i druženja, stoga nitko ne očekuje od vas da da odbijete izlazak s prijateljicama u omiljeni restoran ili propustite bratov rođendan jer preuzimate kontrolu nad svojim životom i odlučili ste biti u krevetu u 10.

Pokušajte vrijeme spavanja i odmora vikendom barem približno uskladiti s odlaskom na spavanje i buđenjem tijekom tjedna. Idealno bi bilo da, ukoliko cijeli tjedan ustajete u 7, subotom pokušate ustati oko 8-8.30h. Tijelo će ostati u svojem ritmu i biti vam zahvalno, a vi ćete u nedjelju navečer osjetiti potrebu za snom.

Dan započnite stvarima koje volite

Ako dan volite započeti velikom šalicom tople kave ili čaja, tada vam brzinsko pripremanje toplog napitka i ispijanje istoga u 5 minuta, jer već kasnite na posao, neće pružiti pretjerani užitak. Uključite svoju budilicu 20 minuta ranije kako biste imali vremena za uživanje i opuštanje u svojim omiljenim ritualima.

Pronađite si ono što vam odgovara. Netko početak dana ne može zamisliti bez kave, a netko bez obilnog doručka koji će mu dati energiju. Što god bio vaš ritul, za njega si osigurajte dovoljno vremena jer ćete u protivnom samo probuditi svoje nezadovoljstvo zbog činjenice da vas je početak tjedna ponovno dočekao nespremnima.

Dan možete započeti tjelovježbom, a samo 10-minutno jutarnje istezanje može vam pomoći da bolje osjećate ostatak dana, izbjegnete glavobolje, bolove u leđima i vratu.

Važno je napomenuti da će svi ovi savjeti imati utjecaja i pozitivnog efekta samo ukoliko ste čvrsto odlučili mijenjati svoje navike.

Postavljanje ciljeva i ranije ustajanje neće imati pretjeranog smisla ukoliko ćete i dalje biti mrzovoljni samim time što ste ranije ustali, a svoje obaveze svejedno ostavili za posljednji tren. Stoga krenite malim koracima, postavljate si prvo male ciljeve, a zatim ‘pojačavajte tempo’ sve dok vam određene radnje ne postanu navike, piše womeninadria.com.






hr Sun Feb 11 2018 21:47:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/54c223ab486f9f6e0f8b497e/80
Foto: Screenshot

Pozitivne i negativne strane žvakanja žvakaćih guma

Za žvakaćim gumama obično se posegne u trenutcima stresa, gladi ili kada želimo osvježiti dah. Žvakaće gume uglavnom su bez šećera,a neke čak sadrže i određene korisne sastojke, ali to što je neki proizvod bez kalorija ili bez šećera ne znači i da je zdrav. Donosimo prednosti i nedostatke uživanja u žvakaćim gumama.
Pozitivne strane

Smanjuju anksioznost - mala studija provedena na 50 ispitanika pokazala je da su odrasle osobe koje su dva puta dnevno žvakale žvakaću gumu tijekom dva tjedna bile manje anksiozne u odnosu na kontrolnu skupinu. Druga studija pokazala je da žvakanje žvakaćih guma smanjuje i razinu hormona kortizola. Ali, svi ti pozitivni učinci ne traju dugo te su ispitanici nakon četiri tjedna ponovno bili jednako anksiozni kao i na početku istraživanje. Može se izvući zaključak da žvakanje žvakaćih guma trenutno može ublažiti stres, piše Zdrava krava.

Povećava razinu serotonina u mozgu - serotonin je neurotransmiter koji regulira funkcije poput finih mišićnih kontrakcija, regulira temperaturu, apetit, osjećaj boli. Tako da se može zaključiti da žvakanje žvakaće gume može doprinijeti blagom smanjenju boli.

Povećava kognitivne sposobnosti - u istoj studiji u kojoj je zaključeno da žvakanje može smanjiti anksioznost primijećeno je i da poboljšava kognitivne sposobnosti. Znanstvenici još uvijek istražuju tu vezu, ali su zaključili da je to zbog većeg dovoda kisika u mozak uslijed žvakanja, ali i zato što žvakanje potiče otpuštanje inzulina (jer žvakanje nagovještava unos hrane), pa mozak apsorbira više glukoze.

Stimulira živac vagus - jedna od tajni koja se odnosi na kontrolu našeg imuniteta pojavljuje se u obliku živca vagusa. Živac vagus predstavlja prvoklasnu komunikacijsku vezu između mozga i probavnog sustava. Kada se vagus aktivira žvakanjem dolazi do izlučivanja probavnih enzima što je korisno za zdravlje. Jedan je studija čak pokazala da žvakanje žvakaćih guma može pomoći ženama nakon carskog reza da vrate funkciju crijeva u normalu.

Poboljšava zdravlje zuba - pojedine studije sugeriraju da uporaba žvakaćih guma može smanjiti rizik od bolesti zuba. Rezultati istraživanja još uvijek nisu dovoljno jasni, a neki znanstvenici pretpostavljaju da žvakanje stimulira veću proizvodnju sline što pomaže da se usna šupljina sam čisti. Žvakaće gume koje sadrže eritritol ili ksilitol mogu ukloniti određeni broj loši i povećati broj dobrih bakterija u ustima, piše portal wellness mama.


Negativne strane

Ne pomažu u mršavljenju - iako se čini da bi žvakanje nečega niskokaloričnog poput žvakaćih guma moglo smanjiti žudnju za hranom i prejedanje ne postoje dokazi za to.

Sadrže potencijalno toksične sastojke - žvakaće gume sadrže dosta sumnjivih sastojaka (to se odnosi i na organske žvakaće), a neki od uobičajenih sastojaka su: gumena baza - sadrži mješavinu 46 različitih kemikalija, a te tvari mogu biti i prirodnog podrijetla poput smole, pčelinjeg voska ili kemikalije na osnovi nafte. Zatim umjetni antioksidanti kao što je BHT (butilirani hidroksitoluen) koji se dovodi u vezu s rizicima od raka, astme i problemima ponašanja kod djece. Zatim kukuruzni škrob koji može biti genetski modificiran, titan dioksid koji se koristi za održavanje intenzivne bijele boje. Umjetne boje za hranu te umjetni zaslađivači poput aspartama.

Umjetna sladila poigravaju se s metabolizmom - umjetni zaslađivači poput aspartama i acesulfama K koriste se kako bi žvakaća guma ostala slađa dulje od nekoliko minuta. Ali čak i umjetni slatki okus može potaknuti lučenje inzulina što može pogoršati otpornost na inzulin. Osim toga, umjetni zaslađivači općenito su toksični za dobre bakterije u crijevima.

Dovode do gutanja viška zraka - žvakanje žvakaćih guma može dovesti do gutanja viška zraka što može uzrokovati bolove u trbuhu i nadutost. Mogu doprinijeti poremećajima spavanja - istraživanja su pokazala da guma za žvakanje povećava budnost, što je dobro tijekom dana, ali ne i noću

Uzrokuju probleme s čeljustima - ljudska čeljust nije predviđena za stalno žvakanje pa ako netko pretjeruje sa žvakanjem žvakaće gume može imati prejake čeljusne mišiće. Također, ako žvače samo na jednoj strani može doći do neuravnoteženog razvoja mišića na lijevoj i desnoj strani lica. Može doći do temporomandibularnog poremećaja što podrazumijeva stanje koje dovodi do disfunkcije čeljusnog zgloba ili bolova u području čeljusti i lica te glavobolja.

Nisu biorazgradive - 80 do 90 % žvakaćih guma na tržištu nisu biorazgradive i mogu predstavljati prijetnju za okoliš. Žvakaća guma je toliko umjetna da ju kukci ne jedu, a ptice i ribe mogu ugušiti, ako je pokušaju pojesti.


hr Sat Aug 18 2018 19:50:28 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b76d573cb557a234f8b4fbe/80

Napadaj panike ili srčani udar? Simptomi su slični, znajte prepoznati razliku

Iako zvuči nevjerojatno da bi se ova dva stanja mogla preklapati, simptomi su im nevjerojatno slični

Simptomi napada panike i srčanog udara mogu biti veoma slični te je nekada čak teško reći koja je razlika među njima. 

Svake godine, od dva do tri posto osoba u SAD-u  proživljava panične poremećaje koji se očituju napadajima panike, tj. spontanim, naglim i neočekivanim napadajima intenzivnog straha ili užasa, piše Život i stil.

Simptomi paničnog napada uključuju oštru bol u prsima, trnce u rukama, ubrzano kucanje srca, znojenje, tresavicu i kratak dah. 

Također, svake godine oko 735 000 ljudi u SAD-u doživi srčani udar, a simptomi udara su nevjerojatno slični napadu panike - bol u prsima, znojenje, povračanje, mučnina te kratak dah. Iako se simptomi ova dva zdravstvena stanja preklapaju, poznavanje razlike među njima može biti od životne važnosti.

No, shvaćanje razlike može biti otežano, pogotovo ako osoba nije proživjela simptome ni jednog napada. Faktori koji čine razliku su karakteristike boli i samo trajanje. Kod napadaja panike, bol u prsima je većinom oštra i stvara osjećaj probadanja, a lokalizirana je na središnjem dijelu prsa. Kod srčanog udara, bol karakterizira osjećaj pritiska i stiskanja.

Što se trajanja tiče, panični napadaji traju oko 20 do 30 minuta dok kod srčanog udara, simptomi traju dulje i kako vrijeme otječe postaju sve gori.

hr Sat Aug 18 2018 19:19:51 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/587937da1eea8f31f18b45b0/80
Foto: Pixabay

S novom opcijom u Chromeu Google bi mogao "ubrzati cijeli internet"

Googleovci eksperimentiraju s novom opcijom za preglednik internetskih stranica Chrome koja bi mogla ubrzati svakodnevno surfanje.

Googleov preglednik internetskih stranica Chrome najpopularniji je browserna svijetu koji koriste milijuni ljudi, a ako ova kompanija uskoro predstavi novu opciju s kojom trenutno eksperimentiraju, broj korisnika mogao bi se dodatno povećati. Riječ je o opciji tzv. lijenog učitavanja stranicazahvaljujući kojoj bi Google, kako su to komentirali su na New York Postu, mogao "ubrzati cijeli internet" – barem za osobe koje koriste Chrome, piše Zimo.

Trenutačno se pri otvaranju internetskih stranica učitava sav njihov sadržaj odjednom, sav tekst i sve slike, a s potencijalnom implementacijom opcije koju ekipa iz Googlea testira odjednom bi se učitao samo sadržaj koji se trenutačno prikazuje na ekranu, dok bi se ostatak sadržaja sa stranice prikazao skrolanjem prema dole, čime bi se ubrzalo učitavanje stranica.

Google je tu opciju prvotno dizajnirao za Chrome namijenjen Androidima jer, osim što ubrzava vrijeme učitavanja stranice, štedi promet jer ne učitava cijeli sadržaj, što je naročito važno mobilnim korisnicima koji su ograničeni količinom internetskog prometa, a sada su je počeli testirati i na browseru za računala.

To nije nova tehnologija te su je neki developeri već implementirali na određenim internetskim stranicama, no ako Google opciju omogući unutar samog web-preglednika, to znači da bi se sve stranice trebale brže učitavati, a ne samo one na kojima su to developeri omogućili.

Treba napomenuti kako trenutno nema nikakvih informacija kada će i hoće li se uopće ova opcija pojaviti u službenoj verziji Chromea, no vjerujemo kako će se Google potruditi da svi korisnici njihova preglednika internetskih stranica uskoro surfaju brže.

hr Sat Aug 18 2018 17:11:51 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5842e61e1eea8f1b118b46b8/80
Foto: Facebook

Maloljetnik provalio u Appleove servere i ukrao povjerljive podatke

Maloljetnik je ukradene datoteke spremio u datoteku na računalu koju je nazvao "hacky hack hack".

Australska policija uhitila je prošle godine jednog 16-godišnjaka zbog hakiranja Appleovih servera i skidanja čak 90GB podataka te pristupa podacima i računima korisnika ove kompanije. Njegovi podaci nisu poznati (ipak je riječ o maloljetniku), ali se zna da je čak godinu dana imao pristup Appleovim serverima (metoda koju je koristio nije poznata, no navodno je koristio autorizirane ključeve za pristup podacima). Kad su iz Applea napokon shvatili da imaju uljeza na serverima kontaktirali su FBI i pokrenuta je istraga, piše Zimo.

Istraga ih je odvela do Australije – povezali su se s australskom federalnom policijom, a usprkos tome što je mladić koristi VPN i druge metode kako bi sakrio tragove, pronađen je zahvaljujući serijskim brojevima MacBookova koje je koristio pri napadima. Nakon što je policija dobila nalog za pretres stana, pronašli su dva računala s istim serijskim brojevima koji su korišteni u napadima, a na njima nije bilo potrebno previše pretraživati kako bi pronašli sadržaj ukraden s Appleovih servera. Naime, smjestio ih je u datoteku nazvanu – "hacky hack hack".

Iako ima samo 16 godina, mediji napominju kako je riječ o mladiću koji je jako dobro poznat u hakerskim krugovima te je priznao krivnju za sve što je napravio, a sljedeći mjesec trebali bi saznato kako će biti kažnjen.

Posebno je zanimljiv razlog zbog kojeg se mladić odlučio na ovaj "pothvat" – prema njegovom odvjetniku, on je jako veliki zaljubljenik u Apple te se nadao da će jednom raditi u Cookovoj kompaniji.

Slučajevi u kojima su (zloglasni) hakeri nakon odsluženja kazne završili u velikim i poznatim kompanijama i sada rade na legalnim poslovima te se zaduženi za računalnu sigurnost nisu rijetki, no teško je da će Apple pružiti priliku ovom mladiću jer bi time svim hakerima poslali poruku – probijte našu sigurnost, a mi ćemo vas zaposliti.

hr Sat Aug 18 2018 17:11:39 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .