Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5d7d12c429111c917f8b4608/80
Foto: Pixabay

Skrivena korist naizgled nezdrave hrane: Stručnjak uvjerava da su vino, sir i pivo dobri za nas

Ako se zdravo hranite, možda izbjegavate ove namjernice, no one vam zapravo mogu koristiti

Neke namjernice nam se mogu činiti kao zabranjeno zadovoljstvo, ali zapravo imaju zdravstvene koristi. Iznenadit ćete se kad shvatite da se ove hrane ne morate odreći, čak ni tijekom najstrože dijete. Ključ je u konzumaciji u pravim količinama. Mnoge od ovih namjernica, ne asociramo automatski sa zdravljem, ali znanost sada kaže drugačije, piše vijesti.hr

Meso

Prerađeno i crveno meso često se prvo izbaci s menija u osoba koje strogo paze na svoju prehranu, jer studije pokazuju da crveno meso (svinjetina, govedina i janjetina) ima puno zasićenih masnoća koje se dovode u vezu s bolestima srca. Što je još gore, većina hamburgera, kobasica i narezaka čuvaju se u većoj količini soli (što je loše za krvni tlak) i drugih nepoželjnih kemikalija.

No dvije vrste šunke mogu se odvojiti iz skupine 'loših za zdravlje' i zaslužuju prigodno mjesto na vašem jelovniku ako jedete meso: iberski pršut iz Španjolske i talijanski pršut di Parma. Oba pršuta sadrže neke zdrave masti koje ih čine zdravim zalogajima.

Budući da se parmske svinje hrane parmezanom (koji sadrži korisne bakterije iz crijeva) i kestenom (bogatim omega-3 masnim kiselinama), ti zdravi spojevi ulaze u masne tragove u mesu.

S druge strane, Iberico svinje hrane se žirovima, koji su također bogati omega-3 i sadrže istu oleinsku kiselinu koja se nalazi u maslinovom ulju, a za koje se pokazalo da povećava „dobar“ HDL kolesterol i snižava „loš“ LDL kolesterol. Što je još bolje, obje vrste šunke su sušene na zraku bez umjetnih konzervansa. Ali imajte na umu da imaju veliku količinu natrija, a obje sadrže i nezdrave zasićene masti.

Pivo 

Neki režimi prehrane dopuštaju poneku čašu crnog vina jer sadrži zdrave spojeve koji se nazivaju resveratrols, ali ne treba zanemariti ni pivo i jabukovaču koji su oduvijek bili nazivani izvorima nepotrebnih alkoholnih ugljikohidrata.

Međutim, nova istraživanaj pokazuju da u hmelju postoje ''bioaktivni sastojci'' (spojevi koji imaju biološki učinak na tijelo) koji pilvaju u tekućini za vrijeme procesa fermentacije.

Pokazalo se da ti spojevi imaju efekt protiv raka. Oni također mogu odgoditi rast masnih stanica, a također smanjuju i rizik od smrti od srčanih bolesti. Čak i bezalkoholno pivo u sebi sadrži spojeve koji potiču matične stanice koje su dobre za ozdravljenje i zdravlje srca.  Jedno njemačko istraživanje sugeriralo je da pivo može pomoći u prevenciji demencije - dvije piva dnevno pružaju 87 posto smanjeni rizik od dijagnoze Alzheimerove bolesti.

Ali važno je rijetko ili umjereno konzumirati pivo jer alkohol je toksin za mozak i može povećati rizik od demencije u velikim dozama - osim toga, pivo donosi dodatne kalorije koje vaše tijelo vjerojatno ne treba.

Sir 

Općenito, sir sadrži veliku količinu soli i zasićenih masti, zbog čega je često nije na jelovniku zdrave prehrane, ali neke vrste sadrže vitamin K2 koji pomaže u ograničavanju rasta potencijalno štetnih krvnih žila, povezanih s određenim karcinomom i bolestima srca.

Istraživanje pokazuje da ćete najviše razine vitamina K2 ponaći u Muensteru, Goudi, Camembertu, Edamu, Stiltonu, Emmentalu i Jarlsbergu. Jedenje male količine ovih sireva, do šest kriški dnevno, povezano je sa smanjenim rizikom za srčani udar.

Sir je također odličan probiotik, a probiotici pomažu uspostavljanju ravnoteže u našim crijevima.  Parmezan sadrži bakterije za koje se pokazalo da se bore protiv gastroenteritisa, dijabetesa tipa 2, pretilosti, pa čak i postnatalne depresije. Čini se da će sir proizveden od sirovog mlijeka u istraživanjima bio bolji od sira napravljenog od pasteriziranog mlijeka.

Crveno vino 

Odavno znamo da vino sadrži stotine bioaktivnih spojeva, od kojih je najpoznatiji resveratrol. Brojna su istraživanja pokazala da jedna ili dvije male čaše dnevno mogu biti dobre za vaše srce i pomoći u zaštiti od određenih karcinoma, ali do nedavno liječnici nisu znali zašto.

Sada su istraživači iz Tajvana otkrili da pola čaše dnevno tijekom tri tjedna može pojačati matične stanice i poboljšati zdravlje krvnih žila oko tijela. Polifenoli (biljni mikrohranjivi sastojci) u vinu ne aposrbiraju se dobro u tankom crijevu, što znači da nastavljaju kroz crijeva do debelog crijeva gdje se hrane crijevnim bakterijama i pretvaraju se u spojeve koji imaju korisna protuupalna svojstva. 

Nisu sva vina jednako dobra, a naše istraživanje pokazalo je da sorta grožđa i berba mogu utjecati na zdravstvena svojstva vina. Trenutno vjerujemo da su najzdravija vina Cabernet Sauvignon, Cabernet Franc i Petit Verdot. Imajte na umu da više pijenja nije bolje - zdravstvene koristi padaju kada popijete više od dvije čaše dnevno.

Kruh 

Za razliku od drugih oblika kruha, kiselo tijesto se tradicionalno pravi starterima za bakterije za koje studije pokazuju da mogu poboljšati imunitet, suzbiti razvoj tumora, smanjiti debljanje i ubrzati zarastanje rana.

Iako bakterije ne prežive visoke temperature u pećnici koje se koriste u pečenju kruha, studije pokazuju da čestice mrtvih bakterija koje ostaju u kruhu mogu stvoriti iste koristi kao i žive bakterije kada se konzumiraju.

Pumpernickel je još jedan zdrav izbor koji vrijedi dodati u svoju posudu za kruh. Tradicionalno se proizvodi od kiselog startera i cijelog raženog brašna, koje sadrži bioaktivne tvari koje imaju prebiotski učinak (tj. hrane korisne bakterije u crijevima) i pomažu smanjenju populacije bakterija koje stvaraju toksine u crijevima, što rezultira sveukupno zdravije crijeva i tijelo.

hr Sat Sep 14 2019 18:18:24 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5dac04c929111c75be8b45a0/80
Foto: Unsplash

Zaljubljenima su masnoće u krvi manje i tlak niži

Ljubav i zaljubljivanje sigurno svijet čine boljim mjestom, a mogu imati i velik utjecaj na zdravlje - više novih istraživanja pokazuje da ljubavna veza poboljšava brojna stanja organizma

Zaljubljivanje je rezultat aktivnosti u 12 različitih područja mozga, a prve promjene u moždanoj aktivnosti počinju petinu sekunde od kad ugledamo osobu u koju ćemo se zaljubiti, tvrde znanstvenici sa Sveučilišta Zapadna Virginija u Kaliforniji.

Ubrzo nakon toga, mozak počinje izlučivati kemikalije poput dopamina, koji pomaže u reguliranju emocionalnih reakcija, i oksitocina, 'hormona ljubavi' koji ima značajnu ulogu u promicanju socijalnih veza te potiče osjećaj povjerenja i smanjuje anksioznost, piše 24sata

A upravo se s hormonima može objasniti i istraživanje objavljeno u časopisu Bihevioralne Medicine, koje je utvrdilo da zaljubljeni ljudi često imaju niži krvni tlak nego inače. Smatra se, naime, da hormoni koji se oslobađaju dodirom vjerojatno u tome igraju ulogu - centri za dodir na koži su u kontaktu s mozgom kroz živac vagus, koji sadrži motorna, senzitivna i parasimpatička nervna vlakna.

Jedna teorija o zaljubljivanju kaže da upravo stimulacija misterioznog živca vagusa izaziva podizanje razine oksitocina, hormona sreće.

- Važni događaji i trenuci u životu poput zaljubljivanja imaju duboke fiziološke i emocionalne učinke - kaže psiholog sa Sveučilišta u Manchesteru, prof. Sir Cary Cooper.

On objašnjava kako su u proces zaljubljivanja uključeni i imunološki sustav i hormoni, pa ono čak može utjecati na sposobnost da se izborimo s infekcijom. Istraživanje u kojem je sudjelovalo 50 žena otkrilo je tako da se kod onih koje su se tijekom dvogodišnje studije zaljubile dogodila genetska promjena unutar stanica koje imale veću koncentraciju spojeva koji služe da napadaju viruse. 

hr Sun Oct 20 2019 08:55:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5da2e09829111c31b28b459a/80
Foto: Unsplash

Uz ove trikove brže prebolite dosadno šmrcanje i umor

U nastavku otkrijte kako najlakše pobijediti prehladu...

Stalno šmrcate, nemate snage i glava vam je u balonu? Vrijeme prehlade je ovdje i mnogi od nas već osjete posljedice. U nastavku otkrijte kako najlakše pobijediti prehladu.

Birajte pravu hranu

Naše se tijelo oslanja na zdravu i balansiranu prehranu kako bi radilo najbolje što može. Kad nas uhvati prehlada, to je posebno važno.

Međutim, kad smo bolesni najčešće imamo i smanjeni apetiti jer nam je i osjetilo njuha i okusa smanjeno. Pomozite organizmu unosom domaće juhe, češnjaka, začina poput curryja, ljute hrane kako biste ga zagrijali i brže 'ubili' bakterije.

Oprezno s nosom

Mnogim se ljudima nos začepi kad su prehlađeni pa onda dišu na usta što uzrokuje bolnu upalu grla. U tom slučaju postoje brojni sprejevi za nos koji pomažu, ali mogu lako isušiti sluznicu nosa.

Upravo je zato pametno koristiti prirodnu morsku vodu uz jači sprej ili mast kojom možete obnoviti sluznicu. Morska voda olakšava kretanje sluzi kroz nos i čisti dišne puteve.

Odmorite

Bolest je znak da tijelu treba pauza i odmor. Otkažite dogovore koje možete i opustite se kod kuće uz čaj i odite spavati ranije.

San je najbolji lijek za prehladu kako biste dali tijelu snage da se bori s prehladom i 'resetirali' imunološki sustav tako da se učinkovitije bori s prehladom.

Iskoristite paru

Prehlada najteže pada našim dišnim putevima, a u tome može pomoći vlaga. Začepljeni nos i iritirane dišne puteve ublažite pomoću inhaliranja. 

Ako nemate uređaj za inhaliranje jednostavno skuhajte lonac vode i preko glave stavite ručnik. Topla vlaga pomaže u izlučivanju sluzi, olakšava iskašljavanje i opušta zablokirani sekret. 

Povećajte unos tekućine

Za vrijeme prehlade preporuća se povećani unos tekućine. Najbolje je birati biljne čajeve. Uz dovoljno tekućine ćete izbjeći dehidraciju, razrijediti mukus, smanjiti rizik za infekciju pluća.

Uz to ćete brže izbacivati toksine iz tijela i tako olakšati organizmu oporavak od prehlade. - piše Život i stil

hr Sat Oct 19 2019 20:52:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5dab374d29111cfcbc8b45da/80
Foto: Facebook

"Osobni poklon Jakovu za rođendan": Predsjednica počastila supruga putovanjem u London

Kolinda Grabar - Kitarović otputovala u London...
Predsjednica Kolinda Grabar - Kitarović počastila je svog supruga Jakova putovanjem u London. 

- Osobni poklon Jakovu za rođendan. Ležerni put u London. Nastavak slijedi... - napisala je na svom službenom Facebook-u uz fotografiju na kojoj Jakov i ona poziraju na zagrebačkom aerodromu "Dr. Franjo Tuđman". 


Jakov Kitarović je 4. listopada proslavio 51. rođendan. Čini se da je predsjednica tek sada uhvatila malo vremena i odlučila ga provesti u rođendanskom raspoloženju. 




hr Sat Oct 19 2019 18:18:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d067a6929111cded18b457a/80
Foto: PIXABAY

Nema žurbe: Ljudi koji često kasne, zdraviji su i dulje žive

Oni koji kasne, djeluju neodgovornije od onih koji stižu na vrijeme. No dobra strana je ta što oni koji kasne, žive duže

Oni koji kasne, vjerojatnije su opušteniji od onih koji uvijek stižu na vrijeme, kažu s Harvarda. Takvi ljudi ne dopuštaju da im stvari poput rokova diktiraju raspoloženje pa su rjeđe pod stresom.

Nitko ne voli zakasniti, ali neki ljudi tvrde da jednostavno ne mogu stići na vrijeme. Iako se kronično kašnjenje smatra lošim, to izgleda, više nije tako. Prema novoj studiji stručnjaka s Harvarda, kašnjenje bi zapravo moglo biti dobro za vaše zdravlje.

Oni koji kasne, djeluju neodgovornije od onih koji stižu na vrijeme. No dobra strana je ta što oni koji kasne, žive duže. To tvrde stručnjaci s Harvard Medical School.

"Ljudi koji često kasne, vjerojatnije su opušteniji od onih koji uvijek stižu na vrijeme", kažu s Harvarda.

Ljudi koji kronično kasne ne dopuštaju da im stvari poput rokova ili vremenskih ograničenja diktiraju raspoloženje pa su, kao rezultat toga, rjeđe pod stresom. Osim toga, često nemaju problema s visokim krvnim tlakom i kardiovaskularnim bolestima.

Kašnjenje je također povezano s optimizmom i većom razinom entuzijazma. Iako su ponekad njihove procjene vremena pogrešne, optimistični pogled na život ima dugoročnu korist. Studija s Harvarda govori i kako su optimistični ljudi sretniji, jer uvijek pronalaze način da pogledaju svijetlu stranu života. Prema mišljenju stručnjaka, pozitivan stav prema životu također može poboljšati vaše zdravlje i omogućiti vam da živite dulje.

Osim toga, kašnjenje je pokazatelj inteligencije. Studija koju je vodio psiholog Jeff Conte pokazuje da ljudi koji uvijek kasne obavljaju više zadataka, a to ukazuje da su vjerojatno bolji u rješavanju problema.

Oni će brže pronaći dobro rješenje jer su navikli stalno razmišljati i žuriti te se uvijek suočavaju s rokovima. To ih čini produktivnijima. - piše 24sata.

hr Sat Oct 19 2019 16:03:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .