Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/588776da1eea8f21228b46c8/80
Foto: D.N.

INTERVJU Hari Rončević: Ne radim velike koncerte, a jednog dana ću se vratiti živjeti u Split

Rončević za nadolazeći festival predstavlja novu autorsku pjesmu čiji je spot danas ugledao svjetlo dana

Novom pjesmom „Uzalud je sve“ dalmatinski šarmer, skladatelj i kantautor Hari Rončević predstavit će se i na 64. Zagrebačkom festivalu koji će se održat u petak, 27. siječnja, u dvorani Kornati s početkom u 20 sati. Pjesma za koju kao i svaki put do sada glazbu, tekst i produkciju potpisuje upravo Hari, a koja se već dvadesetak dana vrti na radio postajama, oduševila je njegovu publiku, a danas je svjetlo dana ugledao i spot u režiji Tina Bilandžića.

Spot je sniman u Splitu, na Kašjunima, Marjanu,.., za izuzetno hladnih dana koji su za nama, ali za Harija to i nije bio problem jer po njegovim riječima „snimanje je bilo kratko, ali slatko“, a pjesma je, već nagađate, u njegovom stilu, ljubavna.

- Pjesma „Uzalud je sve“  priča o promašenoj ljubavi. I ova pisma je u mom stilu. Pokušavam uvik nešto novo napravit, da nije isto kao prošli put jer me to jedino i zadovoljava, da se pomaknem na neki način. Neko vječno dokazivanje i izazovi za samoga sebe, a onda i drugima. Jednostavno mi to i polazi za rukom na svim festivalima, i Splitskom i Zagrebačkom za koje smatram da su najbolje od Hrvatske. Na te festivale dolazim da bih promovirao takve stvari koje nisu uvjetno festivalske pjesme nego su jednostavno moj izbor i ispada da ljudi prihvaćaju te pisme za festivale. A ja te festivale shvaćam kao nekakav izlog u koji stavim svoju pismu i ljudi između svih tih pisama mogu izabrati moju ako žele – smatra Rončević

Iako su Rončevićeve pjesme prepoznatljive po svome stilu, on se uvijek iznova trudi da u njih udahne nešto novo.

- Ne volim se ponavljat i volim donit nešto što do sada nisam donosio tako da pisma bude drugačija od svih do sada. Smatram da je i ova pisma drugačija, dobra je i idem s njom na Zagrebački festival jer smatram da je zasluženo dobila misto tamo – kaže nam Hari koji ne kalkulira s kojom će pjesmom nastupiti u Splitu, a s kojom u Zagrebu.

- I kad idem na Splitski festival s nekom pismom, idem zato šta je dobra. Ja jednostavno nemam neku kalkulaciju, ova bi bila dobra za Zagreb ova za Split. Svaka mi je pisma dobra za sebe i kad se pojavi na Splitu i Zagrebu, moje mišljenje je da je  ta pisma zaslužila da se pojavi u to vrijeme tu i na tom mjestu i uvijek se nadam da će naći svoju publiku, pa tako i sada – nadodao je.

Nimalo ne sumnjamo da će publika ovu pjesmu prihvatiti kao i sve njezine prethodnice, a s kojom će Hari zasigurno nastupiti na nekim manjim, intimnijim mjestima jer novca za velike koncerte koji iziskuju velike dvorane- nema.

- Nastupam ja po Splitu, možda ne tako uočljivo po velikim dvoranama kao neki drugi po arenama i tako. U zadnjih godinu i pol sam se pojavio u Splitu tri puta što mislim da je rijetkost za pjevače mog ranga koji se pojavljuju jednom u tri godine.

Svak' ide ondje gdje smatra da mu je trenutno mjesto. Ja ne mogu sebi priuštiti veliku dvoranu niti Arenu niti Gripe jer to zahtjeva velike troškove organizacije, nastupa, sponzora, a od svega toga ja nemam ništa. Ja nemam ni sponzore ni neku organizaciju – govori nam Hari.

Ali nastupio je Hari i na splitskim Gripama, zadarskim Jazinama, dvorani Dražena Petrovića u Zagrebu,…

- Tako je, nastupio sam jednom i u tim dvoranama. Da i ja napravim nekakve dvoranske koncerte ali ne velike kao što sam spomenio jer na Gripama mala dvorana nije isto što i velika dvorana, a nije isto ni što Arena. Eto, priuštio sam sebi to jer je to nekakav manji trošak. E sad, da li ću se odlučit na nešto veće ovisi kako situacija ide, ovisi sve o prihvatu od strane publike, da li ću ja osjetit da je došao trenutak da ja ipak odem u te troškove. Uglavnom svi koji rade velike koncerte imaju sponzore, ja ih nemam i teško da ću se odlučit na tako nešto. Sponzore ni ne tražim, jednostavno puštam vremenu onako stihijski, da pokaže o čemu se tu radi i tako već 20 i nešto godina. Samo se služim svojim pjesmama da mi one odškrinu neka vrata – objašnjava nam splitski pjevač sa zagrebačkom adresom.

Nedostaje mu splitski đir, kaže, ali na sve se čovjek nauči, pa se tako i on navikao da splitsko sunce i more, zamijeni maglovitim i hladnim Zagrebom.

- Normalno je da mi nedostaje nešto di sam živija 90% svoga života. Ali normalno je i da se čovik prilagodi i uvjetima i situaciji u kojoj se nalazi kad je tržišna ekonomija preuzela naše živote. Na kraju krajeva sam se i ja morao pomiriti s tim da ženin posao nije moga egzistirati više u Splitu nego ga je morala nastaviti u Zagrebu, a ja ovaj svoj posa mogu obavljat iz Zagreba i Splita. Bilo bi lipše iz Splita jer je Split lipši grad i bolja je klima, ali eto nekad treba podnit i neku žrtvu u životu – objašnjava nam.

Na pitanje hoće li se vratiti u svoj Split, pa makar i pod stare dane, ovaj šarmer ko' iz topa odgovara:

- Normalno, nije uopće sporno!

Dok se Hari ne vrati u najlipši grad na svitu, ostaje nam slušati njegove pjesme preko radio postaja, Internet kanala, ali i skoknuti na neki njegov koncert. Prvu priliku vam pružamo upravo mi i to glazbenom poslasticom gore spomenute pjesme s kojom će se Hari predstaviti na nadolazećem Zagrebačkom festivalu.

Spot je inače sniman na dvije lokacije; Splitu i u Zagrebu. Tako su scene spota snimane u Zagrebu na Jarunu, a u Splitu na Kašunima i Marjanu. Mlade glumačke snage u spotu čine Katarina Najev i Duje Jerković . Spot je snimala ekipa: Petar Prkić, Augustin Tino Bilandžić i Duje Marin, producentica spota je Sanda Grgas Prkić, a redatelj Augustin Tino Bilandžić.



Facebook komentari

hr Tue Jan 24 2017 16:47:30 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5916ee8cb9e03e27088b462b/80

Loš, ali potreban: Stres potiče bolje pamćenje?

Način na koji kontrolirate emocije i koliko ste smireni pod stresom, uvelike utječe na vaše konačne rezultate. Međutim, koliko god može biti loš, stres je apsolutno potreban. Jer da bi nešto poduzeo, mozak mora osjetiti barem malu količinu stresa
Istraživanje kalifornijskog sveučilišta Berkeley, pokazalo je da iznenadni naleti stresa potiču mozak na obnavljanje stanica koje su zaslužne za bolje pamćenje. No to vrijedi samo ako stres nije dugotrajan.

Isprekidani stres je ono što mozak čini 'budnim' - objašnjava voditeljica istraživanja Elizabeth Kirby

dugotrajno izlaganje stresu loše utječe na zdravlje srca, mentalno zdravlje, tjelesnu težinu, ali i kognitivne sposobnosti. Top menadžeri razvili su strategije koje im pomažu nositi se sa stresom. I bez obzira na okolnosti, uz njih su manje anksiozni. Iako se neke od ovih 10 strategija možda čine očitima, važno je naučiti kada i kako ih upotrijebiti bez obzira na količinu stresa.

1. NAUČITE CIJENITI ONO ŠTO IMATE

Odvojite nekoliko minuta i prisjetite se na čemu ste zahvalni. Ova svakodnevna navika smanjuje hormon stresa za 23 posto.

2. PRESTANITE SE PITATI "ŠTO AKO"

Konačni ishod jednostavno je nemoguće predvidjeti. Prestanite se zamarati s mogućim scenarijima, nego se se fokusirajte na aktivnosti koje će vas smiriti i količinu stresa staviti pod kontrolu.

3. POZITIVNE MISLI OSLOBODIT ĆE VAS DUGOTRAJNOG STRESA

Pomozite mozgu da ne "vrluda" i svjesno mu plasirajte pozitivne misli. Ako imate loš dan i prepuni ste negativnog razmišljanja malo je teže preusmjeriti pažnju. Jedan od alata je da razmislite o danu i pronađete barem jednu pozitivnu stvar. Ukoliko je nema, vratite se unatrag, na jučer ili čak protekli tjedan.

4. ISKLJUČITE SE 

Ne možete biti dostupni 24/7. Napravite stanku. Namjerno isključite mobitel ili jednostavno uzmite odmor od provjeravanja elektroničke pošte. Ako si to ne možete dozvoliti tijekom tjedna, ovakve navike možete isprobati vikendom. Počnite tako da ste "offline" u vrijeme kada ste i inače najmanje traženi, na primjer nedjeljom ujutro.

5. OPREZNO S KAVOM

Prevelike količine kofeina potiču izlučivanje adrenalina. Tijelo je u preuzbuđenom stanju stresa i u ključnim situacijama, umjesto razuma, prevladavaju emocije.

6. NIŠTA BEZ SNA

Nikada nije dovoljno ponavljati koliko je spavanje važno za emocionalnu inteligenciju i stres. Kad spavamo, mozak se doslovno ponovno puni. Nedostatak sna podiže količinu stresa i ako nismo pod njegovim utjecajem.

7. RECITE "NE" NEGATIVNOM RAZMIŠLJANJU

Što više razmišljamo negativno, to više ono ima moć nad nama. Ako vjerujete negativnim unutarnjim glasovima, vrijeme je da ih zapišete na komad papira. Doslovno ostavite sve što radite i zapišite ono o čemu razmišljate. Ako usporite negativan trend, bit ćete racionalniji i lakše ćete razlučivati stvari. Ipak, izjave se ponekad i na papiru mogu činit kao činjenice. U tom slučaju obratite se bliskoj osobi. Neka ona bude vaš "glas razuma".

8. PROMIJENITE PERSPEKTIVU

Na okolnosti ne možete utjecati, ali možete utjecati na to kako na njih reagirate. Prije nego potrošite previše vremena na razmišljanje koliko je nešto negativno, stavite stvari u realne okvire. Pomoći će ako izlistate točno određene stvari zbog koji nešto nije kako bi trebalo biti.

9. DIŠITE

Budite u trenutku, svjesni svog daha. Tako će se mozak koncentrirati samo na ono što trenutačno obavlja. U trenucima stresa, pronađite miran kutak, sjednite uspravno i duboko dišite. Pokušajte razmišljati samo o disanju.

10. NE MORATE SVE SAMI

Kako bi ostali smireni i produktivni, detektirajte svoje slabe strane te za njih pronađite pomoć ljudi oko sebe. Ponekad jednostavan razgovor s kolegom može "razbistriti" stvari. Ljudi koji nisu emotivno uključeni u neki zadatak, lakše će uočiti problem, ukoliko postoji. - piše Zadovoljna.hr

Facebook komentari

hr Tue May 23 2017 14:01:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/58f3846cb47398542c8b4679/80
Foto: Pixabay

Ne bacajte ljuske luka!

Ljuske luka sadrže moćni antioksidans kvercetin koji regulira krvni tlak, sprječava kardiovaskularne bolesti
Bacate li ljuske od luka kada ste u kuhinji i kuhate? Prije nego što ih bacite u knatu za smeće, dobro razmislite. Ljuske luka sadrže moćni antioksidans kvercetin koji regulira krvni tlak, sprječava kardiovaskularne bolesti.

1. Ako kuhate povrtnu juhu, slobodno ubacite i cijelu glavicu luka s ljuskama. Osim što će dobiti ljepšu boju, juha će biti puno ukusnija i zdravija zbog mikroelemenata kojih ima puno više nego u samom luku.

2. Ako ste primijetili da vaša biljka ne izgleda baš zdravo, pripremiti otopinu od ljuski luka i vode s kojom ćete zalijevati vašu biljku s vremena na vrijeme.

3. Čaj od luka može pomoći kod grčeva. U šalicu vruće vode ubacite jednu žlicu ljuski od luka i pustite neka odstoji 10 minuta. Procijedite i pijte oko 200 ml svake večeri. Važno je napomenuti kako čaj od luka ne bi trebale piti dojilje i trudnice.

4. Ljuske od luka uz usitnjenu koru od hrasta odličan su način za dobivanje svijetlosmeđe boje kose.

5. Ako volite peći svoj kruh, slobodno možete ubaciti jednu čajnu žličicu mljevenih ljuskica od luka. - piše Zadovoljna.hr

Facebook komentari

hr Tue May 23 2017 13:58:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5856b0341eea8f5f658b45dc/80
Foto: Pixabay

Facebook priprema stroža pravila o objavljivanju na društvenoj mreži

Dokument koji je procurio u javnost otkriva kako se najveća društvena mreža planira boriti protiv govora mržnje, terorizma, pornografije i samoozlijeđivanja

Facebook je nedavno najavio oštrija pravila koja bi se primjenjivala na sadržaj koji se objavljuje na toj društvenoj mreži.

No, dokument koji je procurio u javnost otkriva kako se najveća društvena mreža planira boriti protiv govora mržnje, terorizma, pornografije i samoozlijeđivanja.

A da im posao nije lak najbolje govore podaci prema kojima tjedno administratori na Facebooku dobiju prijavu za više od 6,5 milijuna potencijalno lažnih profila. - piše zimo.hr

Glavni je problem što Facebook do sad nije imao konkretnu politiku rješavanja pa su različiti administratori na različite načine rješavali isti problem.

Jedan od najvećih problema su korisnici koji koriste "live" funkciju za snimanje i emitiranje situacija u kojima pokušavaju samoubojstvo. Iako bi takav sadržaj Facebook trebao blokirati, prema dokumentu trebalo bi ga dopustiti kako se ne bi "cenzurirali ili kažnjavati ljude koji su u nevolji".

Iako iz Facebooka nisu željeli komentirati dokument ističu kako intenzivno rade na jačanju sigurnosne politike.

"Veoma nam je važno zaštititi ljude na Facebooku. Naporno radimo kako bi učinili Facebook što sigurnijim, a da očuvamo slobodu govora. To zahtjeva mnogo razmišljanja o detaljima i često teškim pitanjima", istaknula je u izjavi za Reuters Monica Bickert, Facebookova šefica za globalnu politiku.

Potvrdila je kako koriste softver koji prepoznaje i blokira uznemirujuće snimke, ali i istaknula kako je još uvijek u ranom stadiju razvoja. - piše zimo.hr

Facebook komentari

hr Tue May 23 2017 10:59:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5923ecd6b9e03e97178b45e2/80
Foto: Pixabay

Trešnje - prirodni lijek uz koji ćete lakše mršavjeti

Možete ih jesti dok su svježe, od njih možete pripremati razne slastice, ali ih i smrznuti kako biste u njima mogli uživati i kada prođe sezona
S dolaskom toplijih dana na svoje dolaze i ljubitelji trešanja, voća za koje se od davnina govori da pomaže u slučaju mnogih tegoba. Dobar su izvor vitamina C, B i A, bioflavonoida, elagične kiseline, antocijanina i melatonina - sastojaka koji pomažu u borbi protiv raka, u prevenciji srčanih bolesti, ali i u ublažavanju bolova uzrokovanim gihtom i artritisom, kao i glavoboljom. - piše tportal

Svaka trešnja sadrži tek četiri kalorije, čime je to voće jedno od onih s najnižim glikemijskim indeksom, a ujedno sadrži dobitnu kombinaciju anti-aging antioksidanta. U 100 grama svježih trešanja nalazi se 82 g vode, 0,2 g masti, 1 g bjelančevina, 16 g ugljikohidrata, 12 g šećera i 2,1 g vlakana.

Saveznice u borbi s brojnim bolestima

Osim što su ukusne, dokazano je da su itekako zdrave za mnogobrojne tegobe, pa su tako istraživanja pokazala da povoljno djeluju u slučaju dijabetesa jer snižavaju razinu šećera u krvi, kao i razinu LD kolesterola, a mogu biti od koristi i u prevenciji karcinoma debelog crijeva.

Isto tako, kliničke su studije dokazale da se konzumiranjem ovih crvenih i slatkih plodova ublažavaju bolovi povezani s gihtom, a osim toga, budući da su bogati kalijem, povoljno djeluju na izlučivanje vode iz organizma. Zanimljivo je i da su trešnje bogate antioksidantima, odnosno flavonidima, prirodnim protuupalnim sredstvima kojima se ublažavaju simptomi alergije i astme.

Pomažu i kod nesanice jer sadrže melatonin, baš poput breskvi, šljiva ili marelica. Osim toga, sadrže elagičnu kiselinu koja djeluje protuupalno i ublažava bolove u mišićima.

Pomažu u mršavljenju

Antibakterijske supstance pronađene u trešnjama sprečavaju stvaranje zubnih naslaga, ali i nastanak karijesa, kao i problema s desnima poput parodontoze.

Ono što će se svidjeti svima koji žele dovesti svoje tijelo u formu prije odlaska na plažu podatak je da antocijanin iz tamnih trešanja može smanjiti količinu masnih naslaga na trbuhu.

Možete ih jesti dok su svježe, od njih možete pripremati razne slastice, ali ih i smrznuti kako biste u njima mogli uživati i kada prođe sezona. - piše tportal 

Facebook komentari

hr Tue May 23 2017 10:03:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .