Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5cf38f8029111ca5b68b45a7/80

INTERVJU Tonči Šundov o Monturi i modi: "Split je oduvijek slovio za svojevrsnu modnu pistu i progresivnu modnu scenu"

Već 19 godina, producent Tonči Šundov organizira popularnu splitsku modnu reviju
Grad pod Marjanom oduvijek je poznat po zanimljivom modnom izričaju brojnih Splićanki koje su uvijek dotjerane te idu u korak s modnim trendovima. Tako se već devetnaest godina, u Splitu održava jedan od najdugovječnijih modnih događaja, a riječ je o popularnoj Monturi. Montura je uvijek otvarala vrata novim imenima te ugostila etablirana imena hrvatske modne scene, a tako će biti i ove godine. 

Brojni domaći dizajneri ove godine će svoje kreacije predstaviti u Galeriji Meštrović, inspirativnom prostoru gdje će svi ljubitelji mode imati priliku vidjeti sve čari hrvatskih dizajnera. 


Producent Monture, Tonči Šundov, za svaku dosadašnju splitsku modnu priču utako je puno ljubavi jer ovaj posao je ono što ga čini zadovoljnim. Veliki je poznvalac mode i kreativne produkcije, pa smo odlučili popričati s Tončijem koji nam je otkrio sve o nadolazećoj Monturi, hrvatskoj modnoj sceni te što misli o Splitu kao modnoj destinaciji.

Već 19. godina održavate Monturu, jedan od najdugovječnijih i najpopularnijih modnih događaja u Splitu. Možete li nam reći kako je priča oko Monture započela?

Montura je najdugovječniji i kako vi kažete - najpopularniji, modni događaj u Splitu, ali je i  drugi po dugovječnosti u Hrvatskoj, te jedan od modnih događaja s najduljom tradicijom u regiji. Tajna uspjeha je tajna receptura produkcije, ali svakako je važno da svaki posao, a pogotovo kretivnu produkciju radite predano i s mnogo ljubavi.  

Što je zapravo bit Monture? Promocija hrvatskih dizajnera ili ima još nešto više od toga?

Bitno u produkciji Monture je poticanje domaće proizvodnje i kreativnosti, prezentacija kolekcija splitsko- dalmatinskih i hrvatskih dizajnera, angažman mladih ljudi, a sve u dodiru sa najboljim trendovima i uzorima najvećih produkcija i dizjanera na svjetskoj sceni. U tom smislu smo uvijek bili na tragu aktualnih poruka modne scene koju pratimo u modnim magazinima putem print magazina, portala, brojnih medija i društvenih mreža.


Ali osim kao produkcija i programski smo odabirom kolekcija i dizajnera uvijek bili iznenađujuće nadahnuti kreativnošću domaće modne scene i dizajnera, koji su prošli najgore i najteže godine za poslovanje, dugačak period u kojem je uistinu teško bilo ostati i opstati u području kreativne industrije, a na malom tržištu i, vrlo često, bez imalo ne samo potpore nego i bilo kakvog razumijevanja za proizvodnju i domaću modnu scenu.  

 Kako komentirate stanje na hrvatskoj modnoj sceni ? 

Stanje na hrvatskoj modnoj sceni je iznenađujuće dinamično, puno toga se događa jer je velik broj kreativnih i vrijednih ljudi, pogotovo mladih ljudi koji su spremni za sve vrste izazova i naporan rad za uspjeh. Mogu izdvojiti velik broj divnih i kreativnih koje sam tijekom već nekoliko desetljeća rada u produkciji sretao i koji su uspjeli jer su bili uporni i marljivi, maštoviti i poduzetni ...

No, jednako tako i sada svjedočim novim imenima, mladih poduzetnim ljudima, dizajnerima i brandovima, koji hrabro kroče novim modnim stazama i izbacuju impresivne kolekcije koje nadahnjuju, usrećuju i angažiraju kreativne potencijale naše male, ali nepokolebljive modne industrije. To su deseci mladih i poduzetnih, koji se neće zadovoljavati samo malim hrvatskim tržištem, nego putuju i otkrivaju nove prodajne kanale i nove scene za vlastitu promociju i promociju svog branda. Imam jako puno povjerena u te nove snage i mlade ljude, koje svakodnevno upoznajem i susrećem i s kojima surađujem. 

Je li Hrvatska plodno tlo za dizajnere?  Ima li smisla ulagati u hrvatsku modu i domaći dizajn?

Uvijek ima smisla ulagati i raditi na svojim idejama i graditi vlastiti put uspjeha, treba vjerovati u sebe i ne posustajati, neka će vam mnogi stajati na putu, nekad i zlurado se smijati nekim nespretnostima koje ćete možda doživjeti, ali sve je to životna škola ...

Naravno, sve to skupa ima smisla. Hrvatska je dobro tlo za start, ali ne bih preporučio da se ostaje u okvirima domaćeg tržišta jer treba istraživati dalje i boriti se za veća tržišta, a u tom smislu svakako za ostala tržišta Europske unije. U Hrvatskoj su političari nažalost "proizveli" velike gospodarske krize i depresije, ali ostala tržišta u Europi takva nisu i gladna su novih i kreativnih proizvoda, te uvijek savjetujem svima, koji se bave proizvodnjom, da krenu u osvajanje potentnih i novih tržišta sa svojim kolekcijama i idejama. Naravno, da ne napuštaju domovinu i da angažiraju što više naših vrijednih ljudi u procesu stvaranja i proizvodnje. 

Kako komentirate splitsku modnu scenu. Možemo vidjeti bogastvo različitih stilova..Je li Split uistinu pravi "fashion destination"?

Split je - fashion destination, kako kad, nekad više, a nekad manje. Bilo je perioda produkcije Monture kad smo imali velikih znalaca na splitskoj modnoj sceni. Pojedinaca koji su i danas usudim se reći modni autoriteti i o kojima će se uvijek govoriti s velikim respektom. Razumljivo je da je mnogo različitih stilova to jest rukopisa jer svaki pojedinac ima svoje ideje i vizije, sve je to velik posao, kreativan proces stvaranja, ali i vrlo zahtjevan u poslovnom smislu, a tu mislim i na organizacijski napor i na financijski stres

Grad Split je oduvijek bio grad modno osvještenih, gladne oči za nove krpice, ne samo u novije doba, to će vam svi posvjedočiti. Naš grad je uvijek slovio za svojevrsnu modnu pistu i progresivnu modnu scenu, uvijek smo u mnogim stvarima bili - ako ne prvi onda među prvima. Tako je i danas, mada danas imamo neke druge nametnute probleme zbog kojih se pomalo vrtimo u krug i tapkamo na mjestu.

Možete li izdvojiti neku Monturu koja vam je ostala u sjećanju, koja je vaš favorit?

Nemoguće je izdvojiti jedan modni događaj, jednu Monturu, najiskrenije govorim, ali vjerujem da će tisuće posjetitelja, koji su godinama dolazili na Monturu lakše moći odlučiti se i neku produkciju favorizirati, nego ja koji sam autor i producent projekta. Više od deset godina su podrumi Dioklecijanove palače bili inspirativni i prepoznatljivi kao scenski prostor za Monturu, no tragali smo za novim izazovima...

Nezaboravna je Montura koju sam organizirao u splitskom škveru, ali jednako tako i Montura, koju sam producirao u suradnji sa Slobodnom Dalmacijom i dragom Ivanom Vladović u staroj štampariji Slobodne Dalmacije, pa Montura koju sam organizirao na krovu obnovljene takozvane Turističke palače, Montura Underground održana u podrumskim prostorima Spaladium arene, sve do Monture koja se dogodila u vrtu jedinstvene Galerije Meštrović. Montura kod Meštrovića mi je svakako jedna od najdražih.

Jedan ste od organizatora Zagreb Fashion Destinationa, nove modne priče koja se počela održavati. Možete li povući paralelu između ZFD-a i Monture? 

Ja jedini u Hrvatskoj imam dva velika modna projekta ... hahaha ... Monturu i Zagreb fashion destination ! Da, to je moj novi projekt, ZFD, odnosno Zagreb fashion destination. Povući paralelu je teško jer su to dva različita koncepta kako u scenariju tako i u produkciji. Kad radite ovaj posao morate biti u stanju prepoznati zahtjeve tržišta na kojem radite tako da je ZFD izazov s puno poslovnih zahtjeva kakvih u Splitu nema.

Splitska je scena osiromašila, ne samo u modnom nego i u medijskom smislu dok je zagrebačka - zahvaljujući i mom projektu ZFD - dodatno osnažena i osvježena, zrelija i potentnija.

Žao mi je što odgovorni, a ja sam samo jedna od karika u tom lancu odgovornih ljudi, koji trebaju graditi i raditi na projektima poput Monture u Splitu, ne prepoznaju pravi značaj Monture u mjeri, koja joj pripada kao katalizatoru i poslovnih procesa i urbane estetike mediteranskog grada. Puno je negativnog, a nepotrebnog otpora prema svemu što je lijepo u našem gradu, pa ponekad to osjetim i dok produciram neku od Montura.

Uglavnom tu negaciju emitiraju pojedinci, zalutali na neke položaje, uhljebljeni pa grubo koče kreativne procese i razvoj bilo čega, a pogotovo bilo čega što je lijepo, što mašta stvara, gdje nije samo goli profit prvi i jedini motiv.

 I za kraj, što možemo očekivati od ovogodišnje Monture?

Ovogodišnja Montura dovodi i okuplja neke od najinteresantnijih brandova i dizajnera, bit će to snažna poruka, i ove godine ... Elfs, Boudoir, Identity by Igor Djuga, Lokomotiva by Lana Puljić, Delight by Ivan Friščić, Bubabu design & Gorana Milaković, Martina Herak, Arileo, Šime Kovačević & No7, Ana Kujundžić, Ivana Cvrlje, Obrtnička škola, Keune akademija, Callegari talijanska škola mode i dizajna ... 

Galerija Meštrović, četvrtak, 13. lipnja, Montura kod Meštrovića, ovogodišnja Montura bit će doživljaj. 
hr Sun Jun 02 2019 10:53:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d58f41c29111c854e8b45d5/80
Foto: Freepik

U kutiji od sladoleda držite hranu?: Ponovno korištenje može postati jako opasno!

Proizvođači garantiraju bezbrižno korištenje i konzumaciju sladoleda koji je u kutiji – međutim, kad se isprazni, kutija se mora baciti u smeće
Plastično pakiranje od sladoleda odmah nakon što pojedeš sladoled baci u smeće – jer ponovno korištenje može postati jako opasno!  

Stvar je u plastici... 

Prazne kutije od sladoleda mogu prenijeti kemikalije na namirnice koje spremamo u njih. U to se ubrajaju kemikalije poput UV-stabilizatora, omekšivača ili supstanci koje se nalaze u plastici te se mogu prenijeti iz plastike na jelo, objašnjavaju stručnjaci.

Posebno kad kutije pereš vrućom vodom, stavljaš u njih hranu koja je drukčijeg sastava od sladoleda i može "nagristi" plastiku ili, ako hranu u tim kutijama zagrijavaš u mikrovalnoj pećnici. 

Proizvođači garantiraju bezbrižno korištenje i konzumaciju sladoleda koji je u kutiji – međutim, kad se isprazni, kutija se mora baciti u smeće. Radije nabavi posebne plastične posude napravljene ciljano od plastike koja je sigurna za čuvanje hrane i koju možeš više puta koristiti. - piše miss7



hr Sun Aug 18 2019 08:45:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d56763d29111cc44c8b45a6/80
Foto: Pixabay

Ovo su znakovi kroničnog umora koje ne smijemo zanemariti

Kako bi se kronični umor izliječio ili barem ublažio, bitno je promijeniti životne navike te se zdravije hraniti, baviti se fizičkom aktivnošću koja nas opušta, ići ranije spavati i slično.

Da je vrijeme za promjene, pokazat će vam idućih pet simptoma kroničnog umora koje ne smijete ignorirati.

1. Ne možete zaspati ili se budite noću

Oko 80 posto ljudi koji pate od kroničnog umora ima problema sa spavanjem. To se može manifestirati kao nemogućnost da zaspimo, a kada napokon utonemo u san, on je često isprekidan, odnosno vrlo se lako probudimo usred noći. A kada se probudimo iz sna, često se osjećamo kao da uopće nismo spavali. Kada i odspavate preporučenih 7-8 sati u komadu, ne osjećate se naspavano, piše Zadovoljna

2. Teško se koncentrirate

Ljudi pretpostavljaju da je simptom kroničnog umora jedino konstantni osjećaj umora, ali postoje i drugi znakovi kao što su povećana zaboravljivost, poteškoće s koncentracijom te učestala pojava da nas druge stvari lako ometu pri onome što radimo. Osobe s kroničnim umorom opisuju taj osjećaj kao da su stalno okruženi gustom sivom maglom, kao da im je mozak jednako umoran kao i tijelo.

3. Osjećate se izmoždeno poslije svake aktivnosti

Bilo da je riječ o odlasku u šetnju ili slušanju kako se vaši rođaci svađaju tijekom božićnog ručka, poslije bilo kakve razine fizičkog ili emocionalnog stresa osjećate se kao da ste bili u ratu. Ako su vaše tijelo ili um izloženi i najmanjem naporu, osjećate se potpuno izmoždeno. 

4. Teško vam je stajati na nogama

Osobama koje muči kronični umor, i stajanje na nogama može biti teško. Štoviše, simptomi kroničnog umora mogu postati puno izraženiji kada stoje nego kada leže. Stručnjaci vjeruju da osobe sa sindromom kroničnog umora doživljavaju stanje zvano ortostatska intolerancija pri kojemu dotok krvi u mozak slabi kada stoje uspravno.

5. Osjećate bolove po cijelom tijelu

Glavobolje koje se vraćaju, bol u zglobovima, mišićima, pa čak i bolno grlo koje ne prolazi mogu biti znakovi kroničnog umora. Često nema crvenila niti otjecanja – osoba samo osjeća bol koja se može širiti duboko u mišiće i zglobove.

hr Sat Aug 17 2019 17:55:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a3782c8b9e03e8a298b465c/80
Foto: Pixabay

Ovako smanjite račune za vodu i uštedite

Nije važno želite li smanjiti potrošnju vode zbog odgovornosti za očuvanje okoliša, ili da biste smanjili račune, važno je svakodnevno se držati nekih pravila koja će pomoći da se potrošnja vode smanji

Ne perite voće pod neograničenim mlazom vode

Ne ostavljajte pipu otvorenu dok ispirete voće i  povrće. Uz takav mlaz potrošit ćete i do 12 litara vode u minuti. Umjesto toga, perite voće i povrće u zdjeli, tako da možete pustiti točno onoliko vode koliko vam treba. Osim toga, vodu u kojoj ste oprali voće i povrće možete iskoristiti za zalijevanje vrta.

Ne rashlađujte je istjecanjem

Ne ostavljajte pipu otvorenu dok ispirete voće i  povrće. Uz takav mlaz potrošit ćete i do 12 litara vode u minuti. Umjesto toga, perite voće i povrće u zdjeli, tako da možete pustiti točno onoliko vode koliko vam treba. Osim toga, vodu u kojoj ste oprali voće i povrće možete iskoristiti za zalijevanje vrta.

Ne perite rublje i posuđe ručno

Sve rublje koje se može prati u perilici radije perite tako, a ne ručno. Isto vrijedi i za perilicu posuđa. Naime, većina perilica danas koristi manje vode nego što biste trebali za ručno pranje, a mnoge imaju i štedne programe koje možete koristiti kad je to moguće. 

Provjeravajte ispravnost cijevi i slavina

Vodite računa da crijeva za dovod vode u perilicu rublja ili perilicu suđa ne propuštaju, odnosno ako primijetite da voda curi, odmah ih zamijenite. Također, pazite da vam slavine ne kapaju. Jedna slavina koja pomalo kapa dovest će do toga da nepotrebno potrošite  i do 9 litara vode na dan, pišu 24sata


hr Sat Aug 17 2019 17:00:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d57d52529111c844e8b4598/80
Foto: Facebook

Vrsaljko ima dvojnika

Fotograija je pronašla svoj put do nogometaša
Po svemu sudeći Šime Vrsaljko ima dvojnika. Facebook je ekslodirao zbog slike muškarca koji sliči na popularnog nogometaša.

Fotografija je zapela za oko i nogometašu pa ju je podijelio na svom Instagram profilu i poručio: "Ako mi vidite brata blizanca recite mu da ga čekam kući. Brate, čuvaj mi se na toj bicikli."








hr Sat Aug 17 2019 12:21:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .