Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5cf38f8029111ca5b68b45a7/80

INTERVJU Tonči Šundov o Monturi i modi: "Split je oduvijek slovio za svojevrsnu modnu pistu i progresivnu modnu scenu"

Već 19 godina, producent Tonči Šundov organizira popularnu splitsku modnu reviju
Grad pod Marjanom oduvijek je poznat po zanimljivom modnom izričaju brojnih Splićanki koje su uvijek dotjerane te idu u korak s modnim trendovima. Tako se već devetnaest godina, u Splitu održava jedan od najdugovječnijih modnih događaja, a riječ je o popularnoj Monturi. Montura je uvijek otvarala vrata novim imenima te ugostila etablirana imena hrvatske modne scene, a tako će biti i ove godine. 

Brojni domaći dizajneri ove godine će svoje kreacije predstaviti u Galeriji Meštrović, inspirativnom prostoru gdje će svi ljubitelji mode imati priliku vidjeti sve čari hrvatskih dizajnera. 


Producent Monture, Tonči Šundov, za svaku dosadašnju splitsku modnu priču utako je puno ljubavi jer ovaj posao je ono što ga čini zadovoljnim. Veliki je poznvalac mode i kreativne produkcije, pa smo odlučili popričati s Tončijem koji nam je otkrio sve o nadolazećoj Monturi, hrvatskoj modnoj sceni te što misli o Splitu kao modnoj destinaciji.

Već 19. godina održavate Monturu, jedan od najdugovječnijih i najpopularnijih modnih događaja u Splitu. Možete li nam reći kako je priča oko Monture započela?

Montura je najdugovječniji i kako vi kažete - najpopularniji, modni događaj u Splitu, ali je i  drugi po dugovječnosti u Hrvatskoj, te jedan od modnih događaja s najduljom tradicijom u regiji. Tajna uspjeha je tajna receptura produkcije, ali svakako je važno da svaki posao, a pogotovo kretivnu produkciju radite predano i s mnogo ljubavi.  

Što je zapravo bit Monture? Promocija hrvatskih dizajnera ili ima još nešto više od toga?

Bitno u produkciji Monture je poticanje domaće proizvodnje i kreativnosti, prezentacija kolekcija splitsko- dalmatinskih i hrvatskih dizajnera, angažman mladih ljudi, a sve u dodiru sa najboljim trendovima i uzorima najvećih produkcija i dizjanera na svjetskoj sceni. U tom smislu smo uvijek bili na tragu aktualnih poruka modne scene koju pratimo u modnim magazinima putem print magazina, portala, brojnih medija i društvenih mreža.


Ali osim kao produkcija i programski smo odabirom kolekcija i dizajnera uvijek bili iznenađujuće nadahnuti kreativnošću domaće modne scene i dizajnera, koji su prošli najgore i najteže godine za poslovanje, dugačak period u kojem je uistinu teško bilo ostati i opstati u području kreativne industrije, a na malom tržištu i, vrlo često, bez imalo ne samo potpore nego i bilo kakvog razumijevanja za proizvodnju i domaću modnu scenu.  

 Kako komentirate stanje na hrvatskoj modnoj sceni ? 

Stanje na hrvatskoj modnoj sceni je iznenađujuće dinamično, puno toga se događa jer je velik broj kreativnih i vrijednih ljudi, pogotovo mladih ljudi koji su spremni za sve vrste izazova i naporan rad za uspjeh. Mogu izdvojiti velik broj divnih i kreativnih koje sam tijekom već nekoliko desetljeća rada u produkciji sretao i koji su uspjeli jer su bili uporni i marljivi, maštoviti i poduzetni ...

No, jednako tako i sada svjedočim novim imenima, mladih poduzetnim ljudima, dizajnerima i brandovima, koji hrabro kroče novim modnim stazama i izbacuju impresivne kolekcije koje nadahnjuju, usrećuju i angažiraju kreativne potencijale naše male, ali nepokolebljive modne industrije. To su deseci mladih i poduzetnih, koji se neće zadovoljavati samo malim hrvatskim tržištem, nego putuju i otkrivaju nove prodajne kanale i nove scene za vlastitu promociju i promociju svog branda. Imam jako puno povjerena u te nove snage i mlade ljude, koje svakodnevno upoznajem i susrećem i s kojima surađujem. 

Je li Hrvatska plodno tlo za dizajnere?  Ima li smisla ulagati u hrvatsku modu i domaći dizajn?

Uvijek ima smisla ulagati i raditi na svojim idejama i graditi vlastiti put uspjeha, treba vjerovati u sebe i ne posustajati, neka će vam mnogi stajati na putu, nekad i zlurado se smijati nekim nespretnostima koje ćete možda doživjeti, ali sve je to životna škola ...

Naravno, sve to skupa ima smisla. Hrvatska je dobro tlo za start, ali ne bih preporučio da se ostaje u okvirima domaćeg tržišta jer treba istraživati dalje i boriti se za veća tržišta, a u tom smislu svakako za ostala tržišta Europske unije. U Hrvatskoj su političari nažalost "proizveli" velike gospodarske krize i depresije, ali ostala tržišta u Europi takva nisu i gladna su novih i kreativnih proizvoda, te uvijek savjetujem svima, koji se bave proizvodnjom, da krenu u osvajanje potentnih i novih tržišta sa svojim kolekcijama i idejama. Naravno, da ne napuštaju domovinu i da angažiraju što više naših vrijednih ljudi u procesu stvaranja i proizvodnje. 

Kako komentirate splitsku modnu scenu. Možemo vidjeti bogastvo različitih stilova..Je li Split uistinu pravi "fashion destination"?

Split je - fashion destination, kako kad, nekad više, a nekad manje. Bilo je perioda produkcije Monture kad smo imali velikih znalaca na splitskoj modnoj sceni. Pojedinaca koji su i danas usudim se reći modni autoriteti i o kojima će se uvijek govoriti s velikim respektom. Razumljivo je da je mnogo različitih stilova to jest rukopisa jer svaki pojedinac ima svoje ideje i vizije, sve je to velik posao, kreativan proces stvaranja, ali i vrlo zahtjevan u poslovnom smislu, a tu mislim i na organizacijski napor i na financijski stres

Grad Split je oduvijek bio grad modno osvještenih, gladne oči za nove krpice, ne samo u novije doba, to će vam svi posvjedočiti. Naš grad je uvijek slovio za svojevrsnu modnu pistu i progresivnu modnu scenu, uvijek smo u mnogim stvarima bili - ako ne prvi onda među prvima. Tako je i danas, mada danas imamo neke druge nametnute probleme zbog kojih se pomalo vrtimo u krug i tapkamo na mjestu.

Možete li izdvojiti neku Monturu koja vam je ostala u sjećanju, koja je vaš favorit?

Nemoguće je izdvojiti jedan modni događaj, jednu Monturu, najiskrenije govorim, ali vjerujem da će tisuće posjetitelja, koji su godinama dolazili na Monturu lakše moći odlučiti se i neku produkciju favorizirati, nego ja koji sam autor i producent projekta. Više od deset godina su podrumi Dioklecijanove palače bili inspirativni i prepoznatljivi kao scenski prostor za Monturu, no tragali smo za novim izazovima...

Nezaboravna je Montura koju sam organizirao u splitskom škveru, ali jednako tako i Montura, koju sam producirao u suradnji sa Slobodnom Dalmacijom i dragom Ivanom Vladović u staroj štampariji Slobodne Dalmacije, pa Montura koju sam organizirao na krovu obnovljene takozvane Turističke palače, Montura Underground održana u podrumskim prostorima Spaladium arene, sve do Monture koja se dogodila u vrtu jedinstvene Galerije Meštrović. Montura kod Meštrovića mi je svakako jedna od najdražih.

Jedan ste od organizatora Zagreb Fashion Destinationa, nove modne priče koja se počela održavati. Možete li povući paralelu između ZFD-a i Monture? 

Ja jedini u Hrvatskoj imam dva velika modna projekta ... hahaha ... Monturu i Zagreb fashion destination ! Da, to je moj novi projekt, ZFD, odnosno Zagreb fashion destination. Povući paralelu je teško jer su to dva različita koncepta kako u scenariju tako i u produkciji. Kad radite ovaj posao morate biti u stanju prepoznati zahtjeve tržišta na kojem radite tako da je ZFD izazov s puno poslovnih zahtjeva kakvih u Splitu nema.

Splitska je scena osiromašila, ne samo u modnom nego i u medijskom smislu dok je zagrebačka - zahvaljujući i mom projektu ZFD - dodatno osnažena i osvježena, zrelija i potentnija.

Žao mi je što odgovorni, a ja sam samo jedna od karika u tom lancu odgovornih ljudi, koji trebaju graditi i raditi na projektima poput Monture u Splitu, ne prepoznaju pravi značaj Monture u mjeri, koja joj pripada kao katalizatoru i poslovnih procesa i urbane estetike mediteranskog grada. Puno je negativnog, a nepotrebnog otpora prema svemu što je lijepo u našem gradu, pa ponekad to osjetim i dok produciram neku od Montura.

Uglavnom tu negaciju emitiraju pojedinci, zalutali na neke položaje, uhljebljeni pa grubo koče kreativne procese i razvoj bilo čega, a pogotovo bilo čega što je lijepo, što mašta stvara, gdje nije samo goli profit prvi i jedini motiv.

 I za kraj, što možemo očekivati od ovogodišnje Monture?

Ovogodišnja Montura dovodi i okuplja neke od najinteresantnijih brandova i dizajnera, bit će to snažna poruka, i ove godine ... Elfs, Boudoir, Identity by Igor Djuga, Lokomotiva by Lana Puljić, Delight by Ivan Friščić, Bubabu design & Gorana Milaković, Martina Herak, Arileo, Šime Kovačević & No7, Ana Kujundžić, Ivana Cvrlje, Obrtnička škola, Keune akademija, Callegari talijanska škola mode i dizajna ... 

Galerija Meštrović, četvrtak, 13. lipnja, Montura kod Meštrovića, ovogodišnja Montura bit će doživljaj. 
hr Sun Jun 02 2019 10:53:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d10bf7d29111c9ede8b4571/80

Dijelimo ulaznice za film Annabelle 3

Dobitnike ćemo objaviti u večernjim satima
Najbržim čitateljima dijelimo 4x2 ulaznice za film Annabelle 3, a sve što trebate napraviti jest poslati osobne podatke na mail redakcije: info@dalmacijanews.hr

Osvojene kinoulaznice dobitnici mogu iskoristiti isključivo od ponedjeljka do četvrtka, zaključno s datumom 10.07.2019. CineStaru SplitJoker centar.

Demonolozi Ed i Lorraine odlučni su očuvati Annabelle od uništenja te je smjeste u zaključanu sobu u svojoj kući. Njihov plan je zaštititi je stavljajući je na „sigurno” iza stakla uz svećenički blagoslov. No, nesretna noć počinje kada Annabelle probudi zle duhove u prostoriji te zajedno uoče novu metu – Warrenovu desetogodišnju kćer Judy i njezine prijatelje.
hr Mon Jun 24 2019 14:18:18 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d10b76129111c5edd8b45b0/80

FOTO “Mirisi Imote” nova je kampanja parfema Nusha i Mattan!

Autohtoni imotski parfemi osvajaju svojom posebnošću i mirisom
U Imotskom se ove godine, po svemu sudeći, priprema jedna dobra turistička sezona. Strane tablice već su po imotskim cestama, a imotski modri biser oduševljava veliki broj turista koji se s radošću kupaju i uživaju u prirodi.

Oduvijek je Imotski bio posebno mjesto u Dalmatinskoj zagori, a odnedavno je dobio i parfeme - Nushu i Mattana. 

Velikom broju Imoćana svidjela se ideja o hrvatskim parfemima koji nose posebna imena, a mirišu još ljepše. Mirisi smilja, vinove loze, mahovine, đurđica, jasmina čine ove parfeme unikatnim proizvodom.

U slučaju da se nađete u Imotskom, možete ih pronaći u agenciji Pro Paradise, suvenirnici Paško pokraj Modrog jezera te Vinariji Matković u Grubinama.

U Splitu ih možete pronaći u ljekarni “Gabelica” na adresi Osječka 8, a dostupni su i u Makarskoj, u suvenirnici Kairos (Šetalište Franje Tuđmana 7/11).

Također, dostupni su u Omišu u agenciji “Sky House” (Petra Preradovića 4).

Ako ipak niste negdje u Dalmaciji parfeme možete naručiti putem službenog Facebooka ili Instagram profila.

“Mirisi Imote” nova je kampanja ovog domaćeg branda. U novoj kampanji u fokusu je Modro jezero kao simbol i ponos Imotskog, njegova bogata priroda koja zajedno s parfemima čini jednu mirisnu priču. 
hr Mon Jun 24 2019 13:45:03 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d108aa329111c3edd8b4587/80

Recept za ljekoviti liker star 90 godina

U narodnoj medicini koristi se već stotinama godina kao lijek za želučane tegobe i štitnjaču. Ljekoviti liker od oraha, popularni orahovac pomoći će vam pri bolestima želuca i štitnjače. Donosimo vam isprobani recept star 90 godina.

Zeleni plodovi oraha beru se u mjesecu lipnju i to od 15. do 30. ovisno o podneblju. Ovaj prirodni recept idealan je za jačanje imuniteta, posebno tijekom zimskih mjeseci, a pomaže i kod želučanih tegoba i anemije.

Mlad orah, dok je još zelen, bogat je vitaminom C i jodom i zato blagotvoran za štitnjaču.

Želite li napraviti ukusni i zdravi orahovac, donosimo savršen recept star 90 godina.

RECEPT ZA LJEKOVITI ORAHOVAC

Potrebno vam je:
- 18 mladih zelenih oraha
- 1 kg šećera (ili još bolje meda)
- 2 litre domaće rakije
- 2 domaća limuna
- 1 naranča
- 2 klinčića
- 2 do 4 listića pelina
- 1 štapić cimeta
- 1 mahuna vanilije
- 5 zrna kave
- 1 vrećica vanilin šećera
- 1 litra bijelog vina

Priprema:
1. Orahe operite, prerežite ih na pola ili čak na četiri dijela.

2. Limun i naranče operite i izrežite na ploške te dodajte u lonac.

3. U veliki lonac ili plastičnu kantu poslažite red oraha te ih posipajte s polovicom šećera.

4. Dodajte limun, naranču,klinčić, pelin, cimet, vaniliju i zrnca kave te ostatak oraha i šećera, piše zadovoljna.hr

hr Mon Jun 24 2019 10:42:57 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d108cce29111cf6dc8b45a3/80

Stiže prinova: Jole postaje tata po četvrti put!

Najveći zabavljač na našoj estradi, splitski pjevač Joško Čagalj Jole i njegova supruga Ana otkrili su za Gloriju da će krajem godine po četvrti put postati - roditelji.

- Ne mogu riječima opisati koliko sam radostan što me opet čekaju pelene, dudice, bočice... Pjevanje je moja velika ljubav bez kojeg ne mogu zamisliti ni jedan dan, ali ništa mi nije sveto kao obitelj", ushićeno nam je kazao Joško Čagalj Jole (47), čija je supruga Ana (38) u trećem mjesecu trudnoće. 

Prinova bi na svijet trebala stići 6. prosinca, a osim presretnih roditelja,neizmjerno joj se vesele i njihove tri curice: Iva (12), Ema (10) i Tia (7).

Da će obitelj Čagalj dobiti novog člana, Jole i Ana doznali su još sredinom svibnja, no kako trudnoća iznad 35. godine života nosi određeni rizik, sve do nedavno svoju su sreću čuvali samo za sebe.

- Ovih smo dana rekli i ostatku naše obitelji koja je, naravno, jednako radosna kao i mi", kaže Jole, koji je veliku vijest sa svojim djevojkama proslavio u Francuskoj. Naime, cijela obitelj nedavno se provodila u najvećem europskom zabavnom parku Disneyland nedaleko od Pariza. Iako je uoči puta imala problema s vratnom kralježnicom zbog čega je čak bila i na fizikalnoj terapiji, Jolina supruga odlično je podnijela putovanje.

- Prva dva i pol mjeseca su mi bila prilična teška, i to ne samo radi bolova u vratu. No, sada sam odlično, nemam mučnina, a udebljala sam se svega par kilograma", otkrila nam je Ana Čagalj, kojoj se tek sada počeo nazirati trudnički trbuščić.

Omiljeni pjevač doista prolazi kroz najljepše razdoblje u životu. Lani je obilježio dvadeset godina karijere čiji je vrhunac bio koncert u zagrebačkoj Ciboni, početkom lipnja on i Ana proslavili su 13. godišnjicu braka, a nakon osam godina 'stanke', ponovno će osjetiti čari roditeljstva.

"Volio bih imati četvero djece. I ja sam iz velike obitelji, a sa svoja dva mlađa brata odlično se slažem", izjavio je splitski pjevač još prije dvanaest godina, kad mu se rodila prva kći Iva. Premda Jole u svakoj prilici ističe koliko je ponosan na svoje kćerke koje su već krenule njegovim stopama te nastupaju po glazbenim festivalima, nikada nije krio da bi želio imati i - nasljednika, javlja Gloria.

hr Mon Jun 24 2019 10:42:04 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .