Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5b229e4e2af47f0b2f8b4637/80

HDZ za Split 3: Nema mjesta improvizaciji, vizija je već utvrđena. Cilj nam je vratiti život na ulice Splita 3

“Ista ekipa HDZ-a kandidira se za još jedan mandat. Naš nastavak rada na već započetim projektima je najveći jamac za njihov uspjeh.“

Tek nekoliko dana je ostalo do izbora za Vijeća gradskih kotareva i mjesnih odbora. Tim povodom razgovarali smo s nositeljicom liste HDZ-a Ivanom Relatom.

Što se do sada napravilo i koja je Vaša vizija Splita 3?

Ostvarilo se mnogo toga i to u svim ulicama Gradskog kotara Split 3.

U Dobrilinoj je uređen park i dječje igralište, prostorija ex. caffe bara "Formula", škola (rasvjeta, hortikultura, nova fasada, ograda na krovu škole), postavljene su i uređene nove autobusne stanice. U realizaciji je izrada projekta za izgradnju i uređenja parka te izgradnju garaže. 

U ulici R. Boškovića uređeno je postolje fontane, državni prostori na broju 22 i 28, uređeni i održavani pitari sa zelenilom, postavljen kamen i cvijeće u pitar kod Tommy-a, tamponiran i uređen parking ispod brojeva 9 i 11, dok je u realizaciji izmjena DPU-a za potrebe izgradnje crkve, izmjena DPU-a za potrebe izgradnje dodatnih parking mjesta, povećanje i uređenje tržnice, postavljanje rotary garaže ispod brojeva 9 i 11, izgradnja znanstvenog parka za djecu kod DM-a, uređenje IT centra u zgradi ex. Varteksa (Splitsko-dalmatinska županija) i prostorija na broju 20 i 22 (Sveučilište u Splitu), uređenje prostora u sklopu sveučilišnog mosta. 

Planirano je uređenje i povećanje sigurnosti te smanjenje cijene u garaži R. Boškovića, izmjene DPU-a zbog potrebe izgradnje dječjeg vrtića i parkinga umjesto zdravstvenog centra sjeverno od tržnice i javni natječaj za idejno rješenje fontane. 

U ulici M. Getaldića uređen je i obnovljen "Krempi", uređena ograda na športskom igralištu kod broja 30, obnovljena balotališta na broju 13 i ispod broja 3, postavljen street workout park i rasvjeta, uređen pristup dječjem igralištu i izmijenjene oštećene ograde.

U realizaciji je uređenje potpornog zida, fasade i okoliša dječjeg vrtića Petar Pan, a planirana je izgradnja tribina i nadstrešnice na "Krempija", izgradnja garaže kod broja 13, uređenje prostorija za zajednicu umirovljenika na broju 13, rješavanje imovinskopravnih pitanja na zapuštenim makadamskim površinama (kod vrtića Petar Pan i poviše Kotara).

U ulici Kroz Smrdečac obnovljeno je balotalište, označena zelena zona za pse i postavljena kanta za otpatke, obnovljena ograda na dječjem igralištu, izgrađena i ograđena površina za kontejnere na broju 37, tamponirano makadamsko parkiralište kod "Vile Velebita", uređene zelene površine i postavljene kante za otpatke uz Poljičku cestu, dok je rješavanje imovinskopravnih pitanja na makadamskoj površini kod "Vile Velebita", projekt sanacije ceste, postavljanja asfalta i označavanja parking mjesta na dijelu kolnika. Izgradnja garaže u donjem dijelu ulice (od broja 9 do 17) i izgradnja novog izlaza dugoročni je plan. 

U Jeretovoj je u suradnji s građanima zaustavljena izgradnja benzinske crpke, izgrađeno dječje igralište, postavljena nova ograda oko športskog igrališta, obnovljen zid i pločnik na ulazu iz M. hrvatske. Uskoro bi trebalo krenuti postavljanje dodatne vertikalne i horizontalne signalizacije na pješački prijelaz prema ulici M. Getaldića i tamponiranje makadamskog parkirališta na sjevernom dijelu ulice. 

U Vrančićevoj je spriječena izgradnja poslovnog centra kroz izmjene GUP-a, postavljene su sprave za dječje igralište, uređena ograda na športskom igralištu i postavljen dodatni stol i klupa, uređeno je i označeno parkiralište poviše Tommy-a, betonirana i uređena površine ispod kuća HRVI, očišćene zapuštene površine u privatnom vlasništvu uz Likovnu školu, uređeno balotalište.
U suradnji s gradskim vijećnicima Antom Jukićem i Martinom Paukom borimo se za pretvaranje skladišta (skloništa) u garažu. 

U Matice hrvatske postavljene su rampe kako bi se zaštitila parking mjesta za stanare, uređena zelena površine na izlazu iz garaže u R. Boškovića, očišćene zapuštene površine u vlasništvu Sveučilišta. U realizaciji je izgradnja sjevernog nogostupa i otkup zemljišta (izrađena lokacijska dozvola), a što je jedan od ključnih projekata Kotara i postavljanje rampe za parking kod broja 29. Planirana je i dodatna vertikalna i horizontalna signalizacija na pješačkim prijelazima. 

Na Splitu 3 su ostvareni svi projekti planirani za prošli mandat te započeti svi bitni za idući mandat. Nema mjesta improvizaciji, vizija je već utvrđena. Cilj nam je vratiti život na ulice Splita 3.

Dosta ambiciozan plan! Možete li ga ostvariti? 

 - Osim kozmetičkih promjena (čelno mjesto na listi), ista ekipa HDZ-a kandidira se za još jedan mandat. Naš nastavak rada na već započetim projektima je najveći jamac za njihov uspjeh. Naravno, imamo i popularnu vertikalu vlasti koja je za ovu razinu dosta bitna. Proračun kotara iznosi samo oko 120.000 kn. Da nije bilo lobiranja prema Gradu, Županiji i Državi, mnogi od ovih projekata se ne bi ostvarili!

Kažete da je vlast dosta bitna za ovu razinu. Može li ono što se zamjera višoj razini, biti uteg Vama? Istanbulska konvencija, Agrokor, pad rejtinga Vlade,…

- Ovo su Vam (dobro)susjedski izbori. Ljudi znaju tko je i kako radio i kakva su nam razmišljanja. Mislim da ništa od navedenog neće odnemoći jer vjerujemo u svoj rast i projekte. Mi smo volonteri i sve ovo radimo iz ljubavi prema zajednici u kojoj smo odrasli. 

Hoće li Vam kao mladoj ženi i majci biti teško snaći se u ovom "muškom poslu"? 

- HDZ Splita 3 funkcionira kao tim. Bez sinergije ne bi ni uspjeli sve odraditi. Ja se na Splitu 3 i općenito u životu snalazim kao riba u vodi. Na Splitu 3 živim i radim pa su mi Kotar i njegove potrebe vrlo dobro poznate. 

hr Thu Jun 14 2018 19:17:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/590225a8b47398e15a8b45c4/80
Foto: FAH

Grmoja: Pokrenut ćemo smjenu Kujundžića, oporba ujedinjena

Ministar je danas, nakon što je objavio da je Matteo Ružić umro od astme i srčane mane, kazao kako neće dati ostavku jer sustav Hitne pomoći funkcionira izvrsno

Tajnik Mosta Nikola Grmoja, najavio je kako će u Saboru pokrenuti opoziv ministra Milana Kujundžića i dodao kako ima potporu cijele oporbe, javlja Index. Dodatne sastanke održat će se u srijedu.

- Nakon izjave premijera da se vodi hajka na ministra Kujundžića, jasno je da ga on ne misli smijeniti. Zato smo se danas čuli s oporbom i dogovorili smo u srijedu sastanke. Tada ćemo vidjeti na koji ćemo način točno ići s opozivom - rekao je za Index Grmoja i dodao kako su prikupili 50 razloga zbog kojih Kujundžić mora otići, a od toga se pet tiču samo Hitne pomoći.

Ministar je danas, nakon što je objavio da je Matteo Ružić umro od astme i srčane mane, kazao kako neće dati ostavku jer sustav Hitne pomoći funkcionira izvrsno, piše 24sata.hr

hr Mon Aug 20 2018 21:29:17 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/59f6f210b9e03e9f968b4585/80
Foto: Pixabay / Ilustracija

Na cestama više mrtvih nego lani u isto vrijeme

Samo u kolovozu do ponedjeljka je poginulo 29 vozača ili njihovih putnika, a od početka godine njih 204. Tri više nego lani u prvih osam mjeseci.

- Ovaj crni vikend upravo je slika kako funkcionira naš sustav. Ništa ne funkcionira.

Naglašava to prometni stručnjak Željko Marušić komentirajući prometne nesreće koje su se proteklog vikenda zaredale na prometnicama diljem Hrvatske. Od četvrtka do nedjelje, izvijestio je MUP, dogodilo se čak 108 nesreća. Uključivši jučerašnji dan, živote je izgubilo 11 vozača automobila, motocikala i njihovih suputnika. Čak više od 150 osoba je ozlijeđeno. Nažalost, trenutačno ima više poginulih nego lani u istom razdoblju. Samo u kolovozu do ponedjeljka je poginulo 29 vozača ili njihovih putnika, a od početka godine njih 204. Tri više nego lani u prvih osam mjeseci.

Lani je poginulo 315 ljudi

Trend je to koji se, nažalost, iz godine u godinu nastavlja. Lani je na našim cestama poginulo njih 315.

Najviše ugaslih života u prometu broji Zagrebačka županija. Tu ih je do kolovoza poginulo 36. Zatim slijede Osječko-baranjska i Splitsko-dalmatinska županija s 18 poginulih. Najmanje ih je u Krapinsko-zagorskoj županiji. Do sada dvoje. Uz kolovoz, ovogodišnji travanj bio je također koban na našim cestama. Tad je izgubljeno 30 života zbog trenutka nepažnje za volanom, alkohola, prebrze vožnje... Marušić ističe kako su hrvatske ceste 60-ak posto smrtonosnije od europskog prosjeka.

- Na milijun stanovnika mi smo na oko 85 poginulih godišnje, dok je Europa na 50 - ističe.

Sustav kod nas ništa ne valja

Naglašava kako je niz apsurda koji utječu na to da crni trend na našim prometnicama samo raste.

- Imamo loš nadzor prometa, ne koristimo novu tehnologiju. Treba koristiti kamere koje bi precizno snimile prekršitelje. Pravosuđe nam je katastrofalno. Daju smiješne kazne ili čak oslobađajuće presude za vožnju u pijanom stanju, pa i za usmrćivanje. Vrijeme je da se osnuje Agencija za nadziranje sigurnosti prometa - kaže ističući blage propise i kazne.

- Ne kažnjava se prekoračenje do 10 kilometara na sat i tolerira mjerenje brzine od 10 posto. Ne kažnjava se ni razmak među vozilima. Preblage su nam i kazne - 1000, odnosno 500 kuna ako se plati odmah za prekoračenje brzine ili 500, tj. 250 kuna za korištenje mobitela su smiješno niske kazne. A mobitel postaje opasniji od alkohola - kaže naglašavajući kako se prekršitelji izruguju s kaznama i sustavom.

- Toleriraju se trke po cestama i pijane vožnje. I onda se događa ovo - kaže Željko Marušić, piše 24sata.hr

hr Mon Aug 20 2018 20:38:45 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/58942104b47398ce058b4604/80
Foto: MORH

Otvara se novi kamp za najbolje vojnike: 'Selekcija će biti rigorozna'

Središte za obuku borbenih vođa

Nakon povratka vojarni u Vukovar i Sinj te najave povratka vojske u Varaždin i Ploče, Hrvatska bi vojska iduće godine mogla ponovno dobiti i takozvano Središte za borbenog vođu. Tamo bi se obučavali oni najbolji. Uz snajperiste, padobrance i izvidnicu program je nadograđen sadržajima kao što su otpor, preživljavanje, izvlačenje i izbjegavanje.

Najbolji od najboljih koji su u vojsci trenutačno na nižim razinama zapovijedanja svoje će znanje usavršavati u Središtu za obuku borbenih vođa.

- Mi sada u bazi imamo preko 400 potencijalnih kandidata, na obuku će moći samo najbolji tako da će selekcija biti vrlo rigorozna", rekao je brigadni general Boris Šerić, načelnik stožera i zamjenik zapovjednika HKoV-a.

U prvom krugu na obuku će ići njih 60. Tijekom tri mjeseca proći će ono što viđamo u filmovima s američkim marincima, od plivanja i ronjenja, preko pucanja, paljenja eksploziva, pružanja otpora, izvlačenja, samoobrane. 

- Kandidati u Središtu za razvoj vođa prvenstveno bi se bavili vođenjem na nižim taktičkim razinama, taktičkom obukom, padobranskom obukom i isto tako preživljavanjem u različitim borbenim uvjetima", pojašnjava Šerić.

Prije 23 godine u Šepurinama je sve to prošao i časnički namjesnik Josip Barić.

- Jednom su nas navečer kad smo mislili da je sve gotovo odveli da u 3 ujutro kopamo pipalicama za mine. Onda smo od 3 do 5 odspavali, u 5 komando-marš 8,6 kilometara, a po dolasku na cilj smo gađali iz posebnog naoružanja", prisjeća se časnički namjesnik Josip Barić iz zapovjedništva Hrvatske kopnene vojske.

Obučavat će se upravo po uzoru na nekadašnju obuku u Šepurinama pokraj Zadra gdje su se vojnici pripremali i za završne operacije Domovinskog rata. Sjedište bi trebalo nositi ime Marka Babića koji je u Vukovaru uništio najviše agresorskih tenkova. Prava lokacija još se traži.

- Ima više lokacija o kojima raspravljamo. Jedna je Udbina - jako dobra lokacija gdje su naši specijalci. Drugo je Slunj, treće Gakovo. Izabrat ćemo lokaciju da to središte može biti dobro uspostavljeno", izvijestio je ministar obrane Damir Krstičević.

Na obuku će prvenstveno pješaštvo te specijalci i pripadnici vojno-obavještajnih postrojbi, a sve kako bi vojska bila još spremnija i za  najzahtjevnije terene, piše vijesti.hr

hr Mon Aug 20 2018 20:00:54 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b7ae2eccb557a244f8b51aa/80
Foto: MORH

Radnik s kruzera tvrdi: "Nije pala. Skočila je. Razgovarao sam s njom. Cijeli tjedan se svađala sa svojim dečkom"

Britanka koja je pala s kruzera "Norwegian Star" na liniji Pula – Venecija, 46-godišnja Kay Longstaff, otkrila je kako je preživjela deset sati u moru čekajući pomoć.

- Srećom za nas i nju, odmah smo je vidjeli jer kada nas je ugledala, dignula je ruke i mahala. Pravo je čudo je što je preživjela. Na kruzeru su mislili da nije preživjela. Očito je i u dobroj kondiciji. Rekla nam je da se bavi jogom te da je plutajući u moru cijelo vrijeme pjevušila da joj ne bi pala temperatura tijela i da ostane budna", izjavio je poručnik fregate Lovro Orešković, zapovjednik broda Cavtat koji je spasio Britanku, prenosi Glas Istre.

Pregledom nadzornih kamera utvrđeno je da je Britanka s broda pala u 23:45 sati, ali nije jasno kako se to dogodilo.

Hrvatske vlasti temeljito će pregledati snimke nadzornih kamera kako bi razjasnile okolnosti incidenta. O svemu je obaviješteno Veleposlanstvo Velike Britanije u Hrvatskoj.

Izvor britanskog Daily Maila koji je navodno jedan od članova posade tvrdi da je žena sama skočila u more. "Nije pala. Skočila je. Bila je na mom brodu. Razgovarao sam s njom cijelog tjedna. Cijeli tjedan se svađala sa svojim dečkom" - napisao je na Facebooku Daniel Punch, koji radi na kruzeru.

Odmah nakon spašavanja prevezena je u pulsku bolnicu, no ubrzo su je pustili nakon što je utvrđeno da je dobrog zdravstvenoga stanja. Britanski mediji pišu kako je britanska turistkinja radila kao stjuardesa za poznatu zrakoplovnu kompaniju Virgin Atlantic, no sada radi samo na privatnim zrakoplovima i živi u španjolskoj regiji Costa del Sol te je navodo pila prije nego što je pala u more.

- Čuli smo da je bila sama u kabini, ali je putovala s obitelji i prijateljima. Digli su uzbunu kada su shvatili da je nestala. Brod je promijenio smjer oko dva sata ujutro i vratio se na područje gdje je pala'', ispričao je poduzetnik iz Derbyshirea koji je bio na kruzeru.

Putnik, koji je želio ostati anoniman, rekao je da je osoblje broda metalnim preprekama blokiralo područje gdje je ona pala: “Čuo sam da je svoju torbu ostavila na palubi, a u njoj je bila putovnica. Kažu da je incident zabilježen na nadzornim kamerama. Navodno je pila alkohol'', rekao je putnik.

Podsjetimo, Obalna straža u nedjelju je spasila Britanku iz mora u području ZERP-a. Spasioci su u potragu krenuli u svitanje, oko 6:30 na zahtjev Nacionalne središnjice za usklađivanje traganja i spašavanja na moru Rijeke.

Posada broda Hrvatske ratne mornarice je na temelju dobivenih podataka o stanju vjetra i mora u trenutku nesreće, kao i preciznog izračuna o mogućoj poziciji nestale osobe u trenutku dolaska broda u područje traganja, oko 9:40 uočila osobu u moru te je brzom akcijom plivača spasioca, u 9:45 žena spašena te ukrcana na brod Obalne straže RH, piše dnevnik.hr

hr Mon Aug 20 2018 17:49:13 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .