Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5445651e1899420d5c0000d5/80
Foto: Screenshot

Perricone dijeta ne skida samo kilograme, nego i briše bore te vraća zdravlje i mladost

Perricone dijeta je vrlo popularna u svijetu, mnogi kažu i učinkovita, no s obzirom na brojne suplemente koje treba uzimati i vrlo skupa

Mentalna bistrina, povećanje energije, gubitak kilograma i bora, odnosno opće poboljšanje u fizičkom i psihičkom smislu -  sve se to može postići pomoću Perricone dijete čija je najveća zagovornica španjolska kraljica Letizia. 

Riječ je o 28-dnevnom protuupalnom režimu prehrane koji je naziv dobio po svom tvorcu dr. Nicholasu Perriconeu, svjetski poznatom dermatologu, znanstveniku, nutricionistu, inovatoru i autoru brojnih knjiga o zdravlju i zdravom starenju te oštrom protivniku botoksa, piše Život i stil.

Perricone poručuje da se zdravlje i mladolik izgled mogu očuvati zdravim načinom života, vježbanjem, kvalitetnom antiupalnom prehranom i kozmetikom koju proizvodi. 

Upale su krive za starenje i bolesti

Dr. Perricone odbija vjerovati da su bore neizbježni dio procesa starenja te tvrdi da su one rezultat upala u tijelu uzrokovanih lošom prehranom, okolišnim zagađenjem, izlaganjem suncu, stresom i agresivnim tretmanima za njegu kože.

Upala koja se ne liječi dovodi do povećanja slobodnih radikala u tijelu, što u konačnici dovodi do oštećenja stanica, starenja i bolesti.

No, prehrana bogata antioksidansima i visokokvalitetnim proteinima (u kombinaciji sa suplementacijom odgovarajućim vitaminima i kvalitetnom kremom protiv sunca) usporit će starenje organizma i spriječiti nastanak bora. Riječ je ustvari o kuri, odnosno dijeti koja traje 28 dana. Dr. Perricone savjetuje da se s dijetom krene za vikend jer su promjene najočitije u prva tri dana, a i u prva tri dana je režim najstroži. 

Perricone dijeta

Perricone dijeta naziva se i antiupalna dijeta, a temelji se na konzumaciji namirnica bogatih omega-3 masnim kiselinama.

Na dnevnom jelovniku stoga moraju biti ribe, određeno voće i povrće, a iz prehrane treba izbaciti šećer, brašno i ostale ugljikohidrate.

Perricone smatra da je šećer najgora stvar za naš organizam jer izaziva upalne procese, "hrani" bolesti te uništava kolagen zbog čega koža postaje izborana i suha. 

Naglašava da se uz ovaj režim prehrane trebaju uzimati dodaci poput ribljeg ulja, koenzima Q10, glutamina, aminokiselina i karnitina.

Namirnice koje treba jesti tijekom Perriocne dijete:

- punomasna riba
- jaja
- meso
- svježi sir i jogurt
- grahorice
- zob
- leća
- ječam
- heljda
- maslinovo ulje
- avokado
- orašasti plodovi 
- tamna čokolada 
- voće (šumsko voće, jabuke)
- povrće, osobito zeleno lisnato
- zeleni čaj
- voda

 

Namirnice koje treba izbjegavati

- pekarski proizvodi
- keksi i ostale slastice
- konzervirana hrana
- gotova jela 
- brašno
- med
- krumpir, riža, tjestenina
 - sušeno voće
- banane

Prema Perriconu dnevno treba pojesti pet obroka (tri glavna i dva međuobroka), a svaki mora sadržavati proteine, složene ugljikohidrate i masnoće.

Za razliku od većine dijeta, voće se kod Perriconea ne jede zasebno ili prije jela, već nakon kako bi se spriječio nagli porast šećera u krvi. 

hr Tue Nov 27 2018 15:56:26 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c0820970e49384c3a8b457c/80
Foto: Pixabay

Najpametniji ljudi piju najviše alkohola, otkriveno je istraživanjem

Nedavno provedeno istraživanje otkrilo je da najpametniji ljudi ujedno piju najviše alkohola.

“Što su žene educiranije, tim više piju alkohola i priznaju da imaju problema s pićem”, stoji u izvješću londonske Škole za ekonomiju koja je promatrala tisuću 39-godišnjaka, piše Index.

Otkriveno je da žene s fakultetskim diplomama imaju 50 posto veće šanse da svaki dan piju alkohol, a muškarci 49 posto veću vjerojatnost.

Grupa znanstvenika iz Finske provela je slično istraživanje i došla do gotovo jednakog zaključka.

“Inteligentnije osobe često počinju piti u adolescentskoj dobi, a i kasnije u životu konzumiraju više alkohola”, kažu.

Iako alkohol neće povećati inteligenciju i nije zdrav, jasno vam je zašto možda češće posežete za alkoholom od drugih.

hr Mon Dec 10 2018 19:46:09 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bd5a5a30e493810138b4811/80
Foto: PIXABAY

Stručnjaci tvrde: Ljudi iznad 40 godina ne bi trebali raditi više od tri dana tjedno

Ako ste stariji od 40 godina, niste ljubitelji petodnevnog radnog tjedna i u potrazi ste za razlogom kako biste radili manje - znanost je na vašoj strani

Prema rezultatima istraživanja objavljenim u publikaciji Melbourne Institute Worker Paper, osobe starije od 40 godine su najviše produktivne kada rade tri dana tjedno ili manje, piše tportal.

Do navedenog zaključka znanstvenici su došli nakon što su pratili navike 3 tisuće muških i 3500 ženskih ispitanika. Tijekom provođenja studije, istraživači su od sudionika tražili izvršavanje kognitivnih testova, analizirali su njihove radne navike, pamćenje, načine argumentiranja i apstraktnog zaključivanja.

U kognitivnim ispitivanjima od sudionika istraživanja očekivalo se da čitaju tekst unatrag, riječi naglas i spajaju brojeve sa slovima u određenom vremenskom okviru. Kako se moglo zaključiti iz navedenog ispitivanja, kognitivni rezultati sudionika istraživanja poboljšali su se nakon što istraživači povećali radno vrijeme do 25 sati. Međutim, nakon 25 sati istraživači su otkrili da je uspješnost na testovima počela podjednako opadati kod muških i ženskih sudionika istraživanja.

Možda najveće iznenađenje istraživanja je činjenica da su sudionici zaduženi za rad 55 sati tjedno imali gore rezultate u kognitivnih ispitivanjima od onih koji su u mirovini ili nezaposleni.

'Mnoge zemlje trude se podići dobnu ljestvicu odlaska u mirovinu, što znači da više ljudi nastavlja s radom u kasnijim životnim fazama. Razina intelektualne stimulacije može uvelike ovisiti o radnom vremenu. Rad može biti dvosjekli mač. On stimulira aktivnost mozga, ali istodobno dugo radno vrijeme može uzrokovati umor i stres, što ostavlja posljedice na kognitivnim funkcijama', izjavio je koautor studije i profesor na Sveučilištu Kei, Collin McKenzie.

Sveučilišni profesor napomenuo je kako njegovo istraživanje ističe da su razlike u radnom vremenu 'važne za održavanje kognitivnog funkcioniranja sredovječnih i starijih odraslih osoba', te da skraćeno radno vrijeme može biti 'učinkovito u održavanju kognitivnih sposobnosti vitalnim'.

hr Mon Dec 10 2018 15:51:36 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b5a04dacb557a1f348b4a95/80
Foto: Pixabay

Psi nam pomažu da živimo dulje i sretnije, tvrde znanstvenici

Ako dvojite oko toga uzeti psa ili ne, donosimo vam jedan veliki razlog u korist ovog čovjekovog starog prijatelja. Vi njemu dom, on vama puno više

Vlasnici pasa reći će vam da je najljepše kada dođu kući, a tamo im se od srca, svaki dan istim žarom obraduje neka njuška, piše Život i stil.

Takav doček grije dušu, a znanstvenici idu korak dalje i kažu da psi ne samo da djeluju na naše emocionalno stanje, nego i na tjelesno. 

Ljud i koji imaju pse imaju manji rizik od kardiovaskularnih bolesti i preuranjene smrti. 

"Psi dobro djeluju na naše zdravlje. Smanjuju rizik od kardiovaskularnih bolesti potičući nas na tjelesne aktivnosti i snižavajući razinu stresa svojom prisutnošću.

Zabilježeno je da vlasnici pasa ne pate od manjka društva i socijalnih kontakata, odnosno da nisu usamljeni", stoji u studiji objavljenoj u časopis Scientific Reports. 

Za razliku od osoba koje žive same, vlasnici pasa imaju 36 posto manji rizik da razviju bolesti srca i krvnih žila te 33 posto manji rizik od prijevremene smrti. Kod vlasnika pasa koji žive u domaćinstvu s više ljudi ta rizik se snižava za još 11 posto.

Razlog je vrlo jednostavan. Ljudikoji imaju pse više su fizički aktivni što dobro djeluje na zdravlje. Tjelesna aktivnost čuva srce, žile, krvni tlak drži pod kontrolom i općenito produljuje vitalnost.

hr Mon Dec 10 2018 15:50:43 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/534883901799429e5daa3386/80

Iza nesanice se može skrivati šokantno očigledan razlog: provjerite koji točno

Mnogi od nas pate od nesanice, često ne znajući što se krije iza problema sa spavanjem. Ali nova studija dala nam je trag u pravom smjeru

Znanstvenici su izvijestili o značajnoj povezanosti između nesanice kod starijih odraslih osoba i razina svjetlosnog onečišćenja na nekom području - što upućuje na povezanost između umjetne svjetlosti i problema sa spavanjem, piše Život i stil.

Nova istraživanja izdvojila su podatke iz Nacionalne službe za zdravstveno osiguranje (National Sample Group - NHIS-NSC) u Južnoj Koreji tijekom 2002-2013. godine, koristeći lijekove koji su pomoć kod nesanice kao pokazatelj poteškoća sa spavanjem.

Izloženost umjetnoj svjetlosti zabilježena je satelitskim podacima i mapirana na stambenim površinama. Ukupno su korišteni podaci od 52.027 odraslih osoba u dobi od 60 i više godina, a žene čine oko 60% sudionika.

Ne samo da su ljudi u područjima gdje je veće svjetlosno onečišćenje vjerojatnije uzimali ove lijekove, nego su ih i koristili dulje vrijeme i u većim dozama.  

"Naši rezultati potvrđuju da se vanjska, umjetna, noćna svjetlost može povezati s nedostatkom sna", kaže jedan od istraživača Kyoung-bok Min iz Nacionalnog sveučilišnog fakulteta u Seulu u Južnoj Koreji.

To ne dokazuje jednom zauvijek da svjetlosne onečišćenja uzrokuje ili pogoršava nesanicu - može biti i drugih čimbenika koji se nisu gledali u ovoj studiji.

Prethodna istraživanja pokazuju da je kvaliteta i trajanje sna od vitalnog značaja za naše zdravlje, od starenja kože do zdravlja srca. Ako ne dobivamo dovoljno sna, onda cijelo naše tijelo pati.

"S obzirom na nedavne znanstvene dokaze koji uključuju naše rezultate, jaka vanjska rasvjeta može biti novi čimbenik rizika za propisivanje hipnotičkih lijekova", kaže Min. Istraživanje je objavljeno u Journal of Clinical Sleep Medicine.

hr Mon Dec 10 2018 15:50:31 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .