Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/58f1dae9b4739850298b4589/80

Hrvatska pošta bit će centar Amazona za regiju?

Imamo upite velikih svjetskih kompanija za suradnju, kratko su komentirali iz HP-a.

Najveća svjetska online trgovina Amazon će prema svemu sudeći uskoro u potpunosti biti dostupna u Hrvatskoj, vjerojatno već na jesen.

Naime, prema neslužbenim informacijama Poslovnog dnevnika, Amazon planira s Hrvatskom poštom (HP) napraviti neki oblik ekskluzivne suradnje za dostavu i logističku potporu na hrvatskom, a potencijalno i na čitavom regionalnom tržištu koje bi moglo obuhvatiti sigurno Bosnu i Hercegovinu, a izvjesno i Crnu Goru te Srbiju. Tome u prilog ide i činjenica, još uvijek neslužbena, da je ekspertni tim Amazona boravio ovih dana u Hrvatskoj te, osim pregovora o poslovnim detaljima, obišao i novi logistički centar Hrvatske pošte u Velikoj Gorici koji bi trebao zadovoljiti njihove visoke kriterije sortiranja i otpreme pošiljki, piše Poslovni.hr

Iako smo za komentar zamolili i sam Amazon, do zaključenja novina nismo uspjeli dobiti nikakav odgovor. Iz Hrvatske pošte smo pak, na isti upit, dobili neodređeni odgovor kojim niti ne potvrđuju, ali niti ne demantiraju pregovore s Amazonom što očito govori u prilog tome da se "nešto ozbiljno kuha".

"U ovom trenutku informaciju koju navodite ne možemo potvrditi. Imamo upite velikih svjetskih kompanija za suradnju, odnosno za preuzimanje uloge regionalnog lidera u našem poslovanju. Vjerojatno je da će kolege iz regije i potencijalni interesenti obilaziti naš novi sortirni centar u idućim mjesecima, jer je doista jedinstven u ovom dijelu Europe, ali i zemalja koje nam gravitiraju. Struka je uvijek zainteresirana za ovakve investicije", dogovorili su nam u pisanom obliku iz Hrvatske pošte. 

Dodaju da je HP  u fazi preseljenja svojih ključnih kapaciteta u novi sortirni centar. 

"Uz sustave za automatsko sortiranje pisama koje smo nabavili prije dvije godine, na novoj lokaciji će ubrzo proraditi i novi sustav za sortiranje paketa, a koji će imati kapacitet za sortiranje 15 tisuća paketa u sat vremena. Također, uz to, opremili smo prostor i visokoregalnim skladištem. Cilj je da posao koji sada imamo obavljamo još brže i bolje, ali si time naravno otvaramo i mogućnost za još bolju suradnju s potencijalnim partnerima. Planirano je da se sve predviđeno preseli do rujna na novu lokaciju, tako da u rujnu mediji mogu očekivati i da ćemo organizirati detaljan obilazak lokacije", navode u Pošti. 

Dolazak Amazona u Hrvatsku i regiju bi imao nemjerljive benefite, kako za samu Hrvatsku poštu koja bi dobila snažnog globalnog partnera i ojačala svoju konkurentnost na tržištu, tako i za same građane koji su, usprkos EU direktivama, uglavnom zakinuti za povoljniju kupnju preko Amazona koji dobar dio svoje ponuđene robe ne isporučuje u Hrvatsku.

223 mlrd. dolara iznosio je lanjski prihod Amazona

Oni koji su baš željeli nešto kupiti preko Amazona morali su, uz dodatne troškove, zakupljivati mailbox servise po Njemačkoj na koje im je Amazon slao originalnu pošiljku, a koja bi onda bila prepakirana i preposlana u Hrvatsku. Amazon je jedan od najpoznatijih globalnih brendova kojeg ne treba posebno predstavljati, no nije naodmet ponoviti da se radi o online trgovini koja je svojim opsegom, procjene specijaliziranih portala, duplo veća od svih ostalih svjetskih online trgovina zajedno.

Prihod im je lani iznosio 233 milijarde dolara, a zapošljavaju gotovo 650 tisuća ljudi. O kakvom gigantu se radi dovoljno govore podaci, možda već i zastarjeli, da preko ovog servisa svoje svoju robu nudi pet milijuna tvrtki - oko 50 posto prodaje na Amazonu se odvija preko samog Amazonovog brenda, a polovica kroz originalne brendove gdje je Amazon samo posrednik. Njihov osnivač i direktor Jeff Bezos je ove godine postao najbogatiji čovjek na svijetu čije bogatstvo se, na dan 15. srpnja 2019., procjenjuje na više od 160 milijardi dolara.  

Hrvatska pošta je 2017. donijela stratešku odluku o gradnji novog logističkog centra u Velikoj Gorici vrijednog 350 milijuna  kuna. Radi se o kapitalnoj investiciji bez koje vjerojatno ne bi bili ni zanimljivi igračima poput Amazona.

U prvoj fazi će se izgraditi 32.000 četvornih metara poslovnog prostora u kojem će se nalaziti sortirnica, skladište, kotlovnica i podatkovni centar. Nakon završetka i druge faze gradnje sortni centar će imati površinu od ukupno 38.200 m2 na parceli od 70.200 m2. Logistički centar ima stratešku lokaciju uz Zračnu luku Franjo Tuđman, ali i mrežu autocesta koji omogućuju da se pošiljke brže i kvalitetnije zaprime i otpreme na dostavu. Konkretno, sortirnica je opremljena strojevima  za automatsko sortiranje paketa koji u sat vremena mogu sortirati 15.000 paketa težine od 100 grama do 30 kilograma. 

Neslužbeno doznajemo da je zbog Amazona ubrzano preseljenje i stavljanje u punu funkciju ovog logističkog centra koji je zapravo operativan već ovih dana. Sve ovo je i vjetar u leđa, teško je reći što je uzrok, a što posljedica, i ovih dana najavljenom IPO-u, odnosno stavljanje dionica državnog poduzeća Hrvatske pošte u javnu ponudu, odnosno privatizacija. Činjenica da je o ovoj mogućnosti govorio čelnik regulatornog tijela Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga (HANFA), Ante Žigman, pokazuje da se s velikim poslovnim iznenađenjima u Pošti kuha već neko vrijeme, tvrdi Poslovni.hr.   

Ako se u poslu s Amazonom ništa ne izjalovi u posljednjem trenutku, jasno je da će cijene dionica i interes ponuđača biti višestruko veći nego što bi to bilo bez ovog globalnog igrača. Da u HP-u imaju "velike planove za budućnost", pokazuje i jučerašnja objava iz Pošte da je sredinom srpnja u Zadru krenuo pilot-projekt mjenjačnica za kriptovalute. Iz HP-a ističu da će se u tri njihova poštanska ureda u  Zadru mijenjati pet najkorištenijih kriptovaluta (Bitcoin, Ethereum, Stellar, Ripple i EOS), a ako se pokaže interes za tu uslugu, konverzija kriptovaluta će biti proširena na sva veća naselja i turističke centre. 

hr Thu Jul 25 2019 18:18:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b9b7a5dcb557a8ea08b47e9/80
Foto: PIXABAY

Subvencije za stanove i kuće produžuje se u slučaju rađanja djece s pet na sedam ili više godina

Uskoro kreće novi, treći poziv mladima za subvencioniranje stambenih kredita koji će biti otvoren od 10. rujna 2019. godine. Najavio je to potpredsjednik Vlade i ministar graditeljstva i prostornog uređenja Predrag Štromar.
- 10. rujna banke predaju APN-u zahtjeve koje su prije obradile s građanima i obiteljima koje imaju potrebu za domom, odnosno riješiti svoje stambeno pitanje. Već sada se sve može dogovarati s bankama - poručio je ministar jutros u emisiji "Dobro jutro, Hrvatska", dodavši da su kamatne stope u prosjeku od 2,19 posto (koja je najniža kamatna stopa Hrvatske poštanske banke) do 3,75 posto. Popis je dostupan na stranicama ministarstva.

- Mislim da nikad dosad u povijesti Hrvatske nisu bile toliko niske kamatne stope za stambene kredite - dodao je ministar graditeljstva. 

Pojasnio je i što sve zainteresirani za stambene kredite mogu učiniti, kako prikupiti dokumentaciju te koju.

- Prvi uvjet je da su mlađi od 45 godina. Zatim potreba za stanom, ako nemate riješeno stambeno pitanje, ili ako imate a premali vam je stan ili kuća, možete tražiti. Onda se u roku od dvije godine taj stan ili kuća u kojoj trenutno živite treba prodati - pojasnio je za HRT.

Objašnjava i proceduru:

- Idete najprije u banku vidjeti koliko ste kreditno sposobni, tražite stan, tražite kuću koju želite kupiti. Ako želite graditi kuću treba imati građevinsku dozvolu - napomenuo je, pojasnivši da je uvjet za kupnju stana uporabna dozvola, a za kuću građevinska. Sve ostalo dogovara se u banci.

- Pet godina država subvencionira vašu ratu kredita od 30 do 51 posto, ovisno gdje gradite kuću, gdje ste kupili kuću. Za svaku mjesečnu ratu koju plaćate, ako ju plaćate 3.000 kuna, a imate 30 posto subvencije, znači oko 1.000 kuna daje država, a oko 2.000 kuna vi. I to vam pet godina plaća država. Ukoliko se rodi dijete u obitelji za vrijeme plaćanja te subvencije, subvencija se produžuje za dvije godine, s pet na sedam, za dvoje djece na devet. A ako već imate dijete, onda se produljuje s pet na šest. Ako je troje djece, onda osam godina mi plaćamo tu subvenciju od 30 do 51 posto - rekao je Štromar, dodavši da je to prava demografska mjera. 

Rekao je i da se do sada u 5.300 obitelji koje su riješile svoje stambeno pitanje na ovaj način 2017. i 2018. već rodilo više od 750 djece.
hr Mon Aug 19 2019 16:53:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c1539200e4938784a8b462f/80
Foto: Pixabay

Ugostitelji o sezoni: 'Više nitko ne jede ribu, to najbolje govori o kvaliteti gostiju'

- Naručuju se samo riblji fileti, a vidjet ćemo kako će s ribom ići u rujnu kad dolaze nautičari. Oni su kvalitetniji gosti, pogotovo ako su vlasnici brodova i znaju uživati u ribi te u pravoj domaćoj hrani - kaže Joso Smolić, dugogodišnji ugostitelj.
Unatoč "srpanjskoj rupi" koja se često spominje u hrvatskom javnom prostoru u posljednje vrijeme, prema podacima HTZ-a u Hrvatsku je od 1. siječnja do 10. kolovoza došlo 13,3 milijuna turista, koji su ostvarili 68,3 milijuna noćenja, što je za 5 odnosno jedan posto više nego u istom razdoblju lani.

 Dakle, turizam je kumulativno do 10. kolovoza u plusu. No čini se da rast broja turista ne prati i rast njihove potrošnje, piše Večernji.hr

- Vremena kad su i domaći i strani gosti ulazili u restoran, sjedali za stol, pogledali jelovnik i naručivali hranu ne pitajući za cijenu, odavno su iza nas. Gosti su danas vrlo obazrivi i u pravilu, i prije nego sjednu, pogledaju cjenik. Puno puta se dogodi da dođu i traže jelo koje mi ne pripremamo. Primjerice pizzu, zahvale se i odu. Uglavnom se za ručak naručuje jedno jelo, jedan pijat što bismo rekli, i gledaju da sve stane u 10 eura po osobi, uključujući i piće. Za večeru se uglavnom naručuje predjelo, glavno jelo i desert i cijena ovisno o jelovniku, varira od 15, 20 do 25 eura po osobi s pićem - rekao je za Šibenski Joso Smolić, predsjednik obrtničke komore šibensko-kninske županije te predsjednik Ceha ugostitelja i turističkih djelatnika Hrvatske obrtničke komore.

Smolić je i sam vlasnik restorana na šibenskoj obali, a ugostiteljstvom se bavi već desetljećima.

- Ovo što se nam događa je karakteristika masovnog turizma. Previše je ležaja u privatnom smještaju, velika je konkurencija i iznajmljivači spuštaju cijene. A upravo to su gosti koji dolaze na ručak ili večeru u naše restorane. Zato ne možete očekivati da gost koji je smještaj platio 20 ili 30 eura, dnevno potroši 50 eura na hranu - kaže Smolić.

Ove godine u svom restoranu još nije imao gosta koji je naručio kilogram ribe i općenito ju nikad manje nisu prodali, otkriva ovaj ugostitelj dodajući da to najbolje govori o kvaliteti gostiju. 

 - Naručuju se samo riblji fileti, a vidjet ćemo kako će s ribom ići u rujnu kad dolaze nautičari. Oni su kvalitetniji gosti, pogotovo ako su vlasnici brodova i znaju uživati u ribi te u pravoj domaćoj hrani i tu možemo odraditi dobar posao - smatra.

 Trenutno u njegov restoran najviše zalaze Nijemci, Mađari, Francuzi, a ima i Talijana. Dolaze i domaći gosti, a upravo oni su šibenskim ugostiteljima i najdraži jer, kako kažu, vole jesti i uživati u hrani. 


hr Fri Aug 16 2019 10:04:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/590af37fb47398a1718b4594/80
Foto: Pixabay

Veliko istraživanje: Evo na kojim bankomatima ćete najjeftinije proći pri podizanju novca u drugim državama

Njemačka udruga za zaštitu potrošača objavila je veliko istraživanje.
Dok su u Hrvatskoj, putnici će najbolje proći podižu li novac na bankomatima Agram, Partner ili Podravske banke, a svakako treba izbjegavati bankomate mreže Euronet, preporuka je njemačke udruge za zaštitu potrošača Stiftung Warentest, koja je nedavno napravila veliko testiranje bankomata u čak 29 svjetskih država.

Rezultate tog istraživanja ovih je dana prenijela slovenska udruga za zaštitu potrošača Zveza potrošnikov Slovenije, a u njemu stoji kako ime poznate, komercijalne banke potrošaču ne garantira i najjeftinije podizanje novca, što je vidljivo i na hrvatskim rezultatima.

Isto istraživanje zatim je pokazalo da je u Češkoj najbolje koristiti bankomate Air bank i Pharro, a treba izbjegavati Česku sporitelnu i Moneta money bank, dok tijekom posjeta Mađarskoj novac valja podizati na bankomatima CIB Bank, Erste banke i KDB Bank, ali nikako Euroneta, piše novac.hr

Tijekom posjeta Velikoj Britaniji čovjek će najbolje proći na aparatima Barclays, Nationwide, Natwest, Santander, ali nikako se ne preporučuje koristiti bankomate Raphaels Banka, a u Sjedinjenim Američkim Državama preporučuje se Citizens Bank, ali ne i Wells Fargo.

Za podizanje gotovine u Srbiji najbolje su Banka Intesa, Komercijalna banka, Poštanska štedionica ili Sberbank, a treba izbjegavati Raiffeisen i AIK bank.

Kad ste u Turskoj, izbjegavajte Garanti Banksai i Akbank, a novac slobodno podižite na Halkbank, Yapi Kredi i Ziraat Bank. Tijekom posjeta Tajlandu ne treba pretjerano razbijati glavu jer je istraživanje pokazalo da ovdje nema značajnih razlika među podignutim iznosima.

hr Thu Aug 15 2019 20:47:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d542a0f29111cfa468b4571/80

'Grad Split konobarima otima kruh iz ruku, pitanje štekata je ekonomsko i socijalno pitanje'

Povećanje cijene najma javnih površina u Splitu, novi Plan korištenja površina javnih namjena koji uvažava samo konzervatorski aspekt i odluke o komunalnom redu kojima će doći do ukidanja štekata na pojedinim lokacijama, djelatnicima u ugostiteljstvu donose neizvjesnu sljedeću sezonu.

Naime, jednostrano mijenjanje uvjeta od strane Grada, značajno će ugroziti poslovanje splitskih ugostitelja i potencijalno dovesti do obustave rada dijela djelatnosti, što mnoge ostavlja bez posla. U ugostiteljskoj djelatnosti u Splitu danas radi oko 5000 osoba, čijim se sudbinama nepromišljeno igraju čelnici gradske uprave.

Iz Udruženja ugostitelja Split upozorava se da Plan koji ne uvažava ni ekonomski ni socijalni aspekt uzima kruh iz ruku radnika u ugostiteljstvu, jer se upravo smanjenjem broja legalnih gradskih terasa dovodi u pitanje sigurnost radnih mjesta. Konobarima vrlo vjerojatno potom preostaje samo selidba u inozemstvo, što je u hrvatskoj demografskoj situaciji doista alarmantno, posebno zato što uzrok nije tržište već sama gradska vlast. Valja podsjetiti da je prije samo dvije godine 600 djelatnika na Žnjanu nenadano ostalo bez posla zbog odluka o rušenju kafića.

Osim problema nezaposlenosti, ovakav plan povlači sa sobom i smanjenje prihoda Grada Splita, koji godišnje samo od ugostiteljskog zakupa površina i poreza na potrošnju uprihođuje oko 40 milijuna kuna. Isto tako, Split iz godine u godinu bilježi turistički rast i sve veći broj gostiju, pa nije logično da se kreće u smanjivanje broja sjedaćih mjesta u gradu, a sve bi navedeno neizbježno utjecalo i na cjelokupnu gospodarsku situaciju.

Splitski ugostitelji naglašavaju da ovakva značajna promjena u uvjetima pružanja ugostiteljskih, ali i drugih turističkih usluga, ne može biti donesena izdvojeno od cjelokupne gospodarske strategije Grada Splita, koja se prema općeprihvaćenim standardima donosi za minimalan period od pet godina na temelju prethodno provedenih adekvatnih studija. Osim toga, Plan korištenja površina javnih namjena unutar zaštićene kulturno povijesne cjeline ne nudi nikakvu alternativu za postojeće korisnike, analizu trenutnog stanja, kao niti projekciju očekivanog razvoja u budućnosti. Udruženje ugostitelja Split stoga se pita koje su kompetencije odgovornih za takav prijedlog i postoji li neki konstruktivan razlog ili je zabrana sadržaja koji desetljećima postoji na našim ulicama i trgovima samo nečiji hir.

Gradska vlast bi puno više napravila i za stanovnike i za turiste kad bi svoju pozornost usmjerila na ključna pitanja za kvalitetu života u Splitu, kao što su nesnosne prometne gužve, situacija na Marjanu i odlazak komunalnih djelatnika na godišnje odmore usred sezone. Niz posljednjih odluka, a tu je i zabrana puštanja glazbe na terasama iza 23.30, okrenut je nažalost upravo protiv ugostitelja koji su jedna od najvažnijih sastavnica uspješnog turizma svugdje na svijetu, posebno na Mediteranu.

hr Wed Aug 14 2019 17:35:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis

Pročitajte još . . .