Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5ab746262af47fb84c8b4570/80
Foto: PIXABAY

Jednostavno pripremite uskršnje deserte koji neće proći neopaženo

Nemate vremena za uskršnju tortu? Nema problema!

Budite kreativni s nekoliko dodataka i napravite savršene muffine. Uz kupljenu gotovu smjesu i kalupe, ovaj jednostavan desert može biti spreman za manje od pola sata.

Kao završnu dekoraciju predlažemo da bombone, čokoladice ili keksiće u obliku zečića ili pilića posložite u duginim bojama, piše elegant.hr

Na vrh također možete posuti mrvice i dobiti efekt gnijezda za pravi uskršnji doživljaj, ili dodajte voće i čokoladni preljev. 

Za malo truda, rezultat je nevjerojatno sladak, slažete se? Vjerujemo da će ovaj desert posebno razveseliti vaše mališane.


hr Sun Mar 25 2018 08:48:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d584e4d29111c8f4f8b4579/80

Evo što sve morate pojesti u jednom danu kako biste unijeli dovoljno vitamina

Ovo je voće i povrće kojim možete unijeti sve važne vitamine koji su tijelu neophodni kako bi pravilno funkcioniralo

Svi znaju kako je voće i povrće izuzetno važno za zdravlje tijela. Međutim, ne znaju svi koliko bi zapravo trebali konzumirati pojedinog voća i povrća kako bi dobili potrebnu dnevnu dozu vitamina, a sigurno ste se jednom to zapitali.

Ovo je voće i povrće kojim možete unijeti sve važne vitamine koji su tijelu neophodni kako bi pravilno funkcioniralo.

Vitamin A

Vitamin A, koji se naziva i retinol, usporava starenje, čuva elastičnost kože i odgovoran je za sposobnost gledanja u mraku.

Manjak vitamina A očituje se u lomljivim noktima i ispucalim krajevima kose, a preporučena količina iznosi jedan miligram dnevno. U organizam ga možete unijeti konzumiranjem ovih namirnica: 13 komada rajčice, četvrtine paprike, pola crvenog grejpa, 40 komada trešnji ili šest i pol breskvi.

Vitamin B2

Vitamin B2 čini kožu glatkom i zdravom, a kosu jakom i svilenkastom. Manjak ovog vitamina dovodi do anemije i slabljenja imunološkog sustava, a mogu se pojaviti i bolne pukotine oko usta.

Preporučena količina je 1,8 miligrama dnevno a preporučenu dnevnu dozu možete unijeti sa 130 badema ili jednom rotkvicom.

Vitamin C

Vitamin C je ključan za zdravlje kostiju i elastičnost kože. Njegov se nedostatak lako može prepoznati jer prvo dovodi do krvarenja desni, a potom do gubitka zuba.

Preporučena količina je 80 miligrama dnevno, a ovo je hrana kojom možete unijeti dovoljnu dozu vitamina C: jedan i pol kivi, jedna i pol brokula, četvrtina kupusa, pola žute paprike ili četvrtina crvene paprike i deset jagoda.

Vitamin D

Ovaj vitamin igra važnu ulogu u stvaranju cijelog kostura čovjeka, normalizira rad štitnjače i spolnih žlijezda. Vitamin D je potreban i za pravilan rad srca i cijelog živčanog sustava, a njegov manjak može dovesti do rahitisa među djecom.

Preporučena dnevna količina je 2,5 miligrama te je možete unijeti kroz: 50 grama tunjevine ili kao dodatak prehrani.

Kalij

Kalij je odgovoran za zadržavanje vode u tijelu, a manjak ovog vitamina dovodi do oteklina i kardiovaskularnih bolesti. Preporučeni dnevni unos je 2500 miligrama, a možete ga unijeti kroz: 42 brusnice, 143 grožđica, 23 suhe marelice ili tri i pol krumpira. 

Željezo

Molekule željeza i proteina stvaraju hemoglobin koji je odgovoran za prijenos kisika u krvi, a njegov nedostatak dovodi do anemije.

Preporučena dnevna doza je 15 miligrama, a dnevnu dozu možete unijeti kroz 15 komada pistacija ili 40 grama sušenih gljiva. - prenosi Index.

hr Fri Dec 06 2019 21:43:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5dd2b81629111c95f38b4594/80

Evo gdje je najopasnije razgovarati na mobitel jer najviše zrači

Ne razgovarajte na mobitel na mjestima gdje je slab signal, primjerice, u dizalu jer dok ga traži, mobitel jače zrači...

Također, umjesto da stalno zovete mobitelom, kad god je to moguće, radije šaljite poruke. A ako ste kod kuće, pozive obavljajte putem fiksnih telefonskih linija ili koristite handsfree.

Istraživanja pokazuju kako se čak oko 80 posto razgovora na mobitele odvija u objektima, poput zgrada, kuća, čak i automobila. No dok se radio valovi kreću na taj način, imaju određene fizičke prepreke, poput zidova i zato slabe.

U situaciji kad telefon ne može primiti dobar signal od bazne stanice, ili je van dometa, on pojačano emitira svoj signal, odnosno više zrači, kako biste vi mogli razgovarati. To je najčešće u betonskim ili čeličnim građevinama, ali i liftovima, podrumima i podzemnim garažama. Kako mobitel najviše zrači na mjestu slabog signala, preporuča se izbjegavanje upotrebe u liftovima, podrumima i drugim prostorima gdje valovi, odnosno signal, teže prolazi.

Mobiteli funkcioniraju na sličnom principu kao i mikrovalna pećnica i griju mozak. Primjerice, oni zrače dva do tri puta snažnije u liftu od rostfraja ili u automobilu nego na ulici, što može imati posljedica na zdravlje, ali kako je riječ o relativno novim tehnologijama, sve posljedice još nam nisu poznate. -piše Večernji list.

hr Fri Dec 06 2019 19:31:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a8dac4c2af47f80088b45dd/80

Zbog čega je šetnja po hladnom zraku najbolje što možete napraviti za sebe?

Otkrivamo vam 10 dobrobiti hladnog vremena zbog kojih još više volimo jesen i zimu.
1. Imamo više energije
Želite li pucati od energije? Izloženost hladnim temperaturama, primjerice šetnja po hladnoći, ispunit će vas energijom te ćete biti energični još satima nakon što se vratite u toplo. Da bi hladnoća imala takav učinak, ne morate joj dugo biti izloženi. Dovoljno će biti i neko kratko vrijeme – zato otiđite na brzo hodanje.

2. Bolje spavamo
Ljudi koji pate od nesanice imaju višu tjelesnu temperaturu pa će spavanje u lagano rashlađenoj prostoriji, na idealnoj temperaturi od 16 do 20 Celzijevih stupnjeva, pomoći da bolje spavaju i oni koji pate od nesanice, ali i svi drugi.

3. Hladnoća potiče sagorijevanje kalorija u smeđem masnom tkivu
Smeđe masno tkivo proizvodi toplinu i sagorijeva masnoće, a kod beba ono služi za reguliranje tjelesne temperature. Kod odraslih se smeđe masno tkivo nalazi u manjim količinama. 

4. Mozak nam radi bolje
Dokazano je da po visokim temperaturama ljudi mnogo rjeđe donose veće, složenije odluke. Toplo vrijeme brže iscrpljuje naše rezerve glukoze, a kako glukozu koristimo u mentalnim procesima, njezin nedostatak utječe na našu sposobnost donošenja odluka.

5. Zbog čišćeg zraka bolje dišemo

Jesen i zima znače oproštaj od loše kvalitete zraka i visoke razine ozona uobičajenih u proljetnim i ljetnim mjesecima. Zbog svježeg, čistog zraka ovo doba godine idealno je za boravak u prirodi, duge šetnje i duboko disanje. 

6. Savršene temperature za trčanje
Jeste li se ikada pitali zašto se maratoni održavaju u kasnu jesen? To je zato što je po nižim temperaturama lakše i ugodnije trčati. Trčanje po vrućem i vlažnom vremenu djeluje vrlo iscrpljujuće na naše tijelo. Istraživanja su također dokazala da po hladnoći trčimo brže, što znači da u kraćem vremenu možemo sagorjeti više kalorija. I ne zaboravite odjenuti se slojevito!

7. Hladnoća smanjuje upale i tjera infekcije

Upala mišića često se ublažuje stavljanjem leda na otečeno i bolno mjesto. A isti učinak imaju i niske temperature zraka. Mnogi atletičari u liječenju upala i ozljeda koriste krioterapiju, odnosno terapiju ledom, što znači izlaganje ekstremno hladnim temperaturama. Boravak vani čini nas otpornijima. To je zato što se broj stanica koje se bore protiv infekcija zapravo poveća kada boravimo na hladnoći.

8. Osjećamo se bolje u vlastitoj koži

Po hladnom vremenu ne moramo se brinuti o tome kako izgledamo u bikiniju, što nam zapravo podiže samopouzdanje. To je također doba godine kada razmišljamo o vježbanju zbog donošenja novogodišnjih odluka.

9. Više cijenimo dane koji dolaze
Istraživanja su pokazala da ljudi koji žive u područjima gdje je uvijek toplo i sunčano zapravo nisu sretniji od drugih. Ljudi su najboljeg raspoloženja nakon dužeg razdoblja hladnijih i tmurnijih danas. Zato, veselite se jer topli i sunčani dani opet će doći.

10. Po hladnoći nema kukaca

Niske temperature ubijaju kukce kao što su komarci, što znači da se ne morate braniti od tih sitnih napasnika koji mogu i prenijeti bolesti.
hr Fri Dec 06 2019 14:42:23 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5dea597329111cb41d8b458d/80

Blagdansko druženje u Crvenom križu Kaštela

Sinoć je u Gradskoj vijećnici, u organizaciji Gradskog društva Crvenog križa Kaštela, održano sad već tradicionalno blagdansko druženje za djecu s teškoćama u razvoju.

Veselu i toplu blagdansku atmosferu uveličao je dolazak sv. Nikole koji je podijelio šarene darove i tako izmamio dječje osmjehe. Za dobro raspoloženje i pjesmu bili su zaduženi štićenici centra za rehabilitaciju “Mir” dok su mladi glumci KUD-a Karol Woytila kroz svoju scensku točku pokazali što prijateljstvo znači.

Mališane i njihove roditelje ovom je prilikom pozdravila dogradonačelnica Jadranka Matok Bosančić poželjevši svima sretne blagdane, a dobrim željama pridružio se i Petar Boljat, ravnatelj Gradskog društva Crvenog križa Kaštela, zahvalivši se posebno roditeljima djece koji ulažu nadljudske napore u uključivanje djece u društvo.

Tijekom školske godine djelatnici Gradskog društva Crvenog križa Kaštela prevoze osamdesetak djece do odgojno – obrazovnih ustanova na splitskom i kaštelanskom području.

Djeca s teškoćama u razvoju susreću se s različitim oblicima isključenosti i diskriminacije, koji ih pogađaju u različitoj mjeri, a upravo ovakva druženja pridonose širenju inkluzivnosti.

hr Fri Dec 06 2019 14:37:37 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .