Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/58482e871eea8f172f8b4575/80
Foto: Facebook Milan Kujundžić

Ministarstvo objavilo rezultate istrage u hrvatskim bolnicama

Ministar Milan Kujundžić je poslao inspekcije u hrvatske bolnice...
Nakon istupa Mostove zastupnice, Ivane Ninčević Lesandrić o bolnoj kiretaži u KBC Split, zatim i mnogih drugih žena koje su proživjele isto ili slično, ministar Milan Kujundžić je poslao inspekcije u hrvatske bolnice. 

Danas su rezultati objavljeni te ih prenosimo u cijelosti: 

- Udruga „Roda“ prikupila je u okviru akcije 401 pritužbu pacijentica na postupke u zdravstvenim ustanovama koje je uručila Ministarstvu zdravstva. Budući je 400 pritužbi bilo anonimno, a mnoge ne sadrže niti vrijeme događaja niti naziv zdravstvene ustanove, po njima nije mogao biti izvršen ciljani inspekcijski nadzor. Po jednoj potpisanoj pritužbi Ministarstvo zdravstva provelo je postupak po zakonskoj regulativi.

Ministar zdravstva imenovao je Radnu skupinu koja je, unatoč anonimnosti, provela analizu svih pojedinačnih pritužbi. Pritužbe se uglavnom odnose na nezadovoljstvo pacijentica obezboljenjem tijekom provedenih zahvata i postupaka, nedostatkom ili neprimjerenom komunikacijom, te neprofesionalnim postupanjem. 401 pritužba u razdoblju od preko 15 godina (najstarija pritužba datira još iz 1983.g.) predstavlja relativno malen broj, no Ministarstvo zdravstva smatra da je i jedna jedina pritužba previše. Budući da detaljnija analiza kao i pojedinačno postupanje nije bilo moguće zbog anonimnosti pritužbi, zdravstvena inspekcija Ministarstva zdravstva započela je odmah obavljanje nadzora u sedam kliničkih bolničkih ustanova na području čitave Hrvatske.

U inspekcijski nadzor bili su uključeni uži specijalisti ginekologije i opstetricije, a nadzorom je bila obuhvaćena zakonitost i stručnost rada. U dijelu nadzora nad stručnim radom primarno je nadzirana dostupnost različitih oblika obezboljivanja pri porođaju te invazivnim postupcima u ginekologiji i porodništvu. Nadzor je obuhvatio i ustroj i kadrovsku strukturu klinika za ginekologiju i anesteziologiju s posebnim naglaskom na cjelodnevnu dostupnost anesteziološke službe. Dodatna pozornost obraćena je i na broj zaprimljenih pohvala i pritužbi za razdoblje 2017.g. i 2018.g. kroz bolničke jedinice za kvalitetu, te način postupanja s istima. Na temelju preliminarne analize utvrđeno je da postoje određene razlike u organizaciji anesteziološke službe kao i vrste obezboljenja u prije navedenim postupcima.

Radna skupina smatra da svaka pacijentica ima pravo na primjerenu anesteziju/analgeziju u skladu s medicinskom indikacijom. Nastavno na medijski popraćen slučaj pacijentice I.N.L., zdravstvena inspekcija u koordinaciji s predstavnicima struke obavila je nadzor u KBC-u Split. Utvrđeno je kako se u KBC-u Split u hitnoj službi, među ostalim i većina zahvata evakuacije materišta provodi u lokalnoj anesteziji, te se na osnovi stanja pacijentica, tijekom zahvata, u komunikaciji s pacijenticom, primjenjuju i druge dodatne metode, ako lokalna anestezija nije dovela do dostatnog obezboljenja. Tijekom operacijskih zahvata, u cilju sprečavanja ozljeda koje mogu nastati nekontroliranim pomacima, provodi se rutinska fiksacija nogu pacijentice.

Vjerojatno manjkava komunikacija rezultira nerazumijevanjem od strane pacijentica same izvedbe zahvata, te primijenjene metode obezboljenja. Detalje o zdravstvenim postupcima u slučaju pojedinačnih pacijenata, zbog odredbi o zaštiti osobnih podataka i prava pacijenata, Ministarstvo zdravstva ne smije iznositi, bez obzira što su razni podaci ranije bili objavljeni u medijima. Što se tiče raznih navoda o neprimjerenoj komunikaciji ili neprofesionalnom ponašanju iznesenim u anonimnim pritužbama prikupljenim u akciji „Prekinimo šutnju“, zbog anonimnosti pritužbi nema mogućnosti utvrđivanja činjeničnog stanja. Međutim , ukoliko je takvih slučajeva bilo, Ministarstvo zdravstva smatra to neprihvatljivim, osuđuje to i zbog njih izražava žaljenje.

Također se poziva sve pacijentice koje imaju pritužbe na funkcioniranje zdravstvene zaštite žena da bilo kakvo nezadovoljstvo odmah prijave izravno upravama zdravstvenih ustanova, navodeći pritom što veći broj relevantnih podataka u cilju utvrđivanja stanja, tako da zdravstvene ustanove o kojima se radi mogu odmah provesti zakonom definirane postupke. Zaključno, izdvajamo Prijedlog mjera za unapređenje zdravstvene zaštite žena, kojeg je na današnjem sastanku donijela Radna skupina za analizu pritužbi prikupljenih u akciji „Prekinimo šutnju“, a nakon obavljenih inspekcijskih nadzora u kliničkim zdravstvenim ustanovama:

– Na svim razinama zdravstvene zaštite žena potrebno je unaprijediti komunikaciju. Obveza je zdravstvenih ustanova u kojima se provodi zdravstvena zaštita žena osigurati formalnu teorijsku i praktičnu edukaciju iz komunikacijskih vještina za djelatnike na svim nivoima, a obveza svih je da istu edukaciju pohađaju.

– Svaka žena ima pravo na adekvatnu analgeziju i anesteziju. Dužnost je zdravstvenih djelatnika svakoj ženi objasniti mogućnosti različitih vrsta analgezije i anestezije kao i njihove indikacije i kontraindikacije za zahvat koji se planira učiniti, sa svim prednostima i rizicima. Svaka žena i ordinirajući liječnik moraju potpisati informirani pristanak za prihvaćene postupke – indicirani zahvat i vrstu analgezije/anestezije. Radna skupina predlaže da postupnike za primjenu različitih vrsta analgezije i anestezije za pojedine zahvate izrade stručna društva Hrvatskog liječničkog zbora.

– Radna skupina predlaže nultu stopu tolerancije za neprimjereno i/ili neprofesionalno ponašanje. Kako bi bilo moguće adekvatno postupanje po toj osnovi preporuka je radne skupine svima koji su bili izloženi takvom ponašanju da isto odmah prijave zdravstvenim ustanovama kako bi se proveli zakonom definirani postupci navodeći pri tome što veći broj relevantnih podataka.

- Način vođenja medicinske dokumentacije mora biti dodatno ujednačen na nacionalnom nivou” – stoji u izvješću Ministarstva.
hr Fri Nov 09 2018 18:07:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5e256fc529111c4e088b45c3/80

Emotivna ispovijest Ivana More s Atlantika: 'Granica između uspjeha i neuspjeha bila je tanka!' 

Akciju spašavanju su morali i prekidati čak pet puta, zbog strašnog vremena i jakih valova, ali nadu u spas ljudi s jedrilice nikad nisu gubili
Riječki kapetan te časnička veza Sinja i Kaštela našli su se na naslovnim stranicama brojnih lokalnih i svjetskih medija nakon fantastične, nadasve uspješne priče koja se odigravala 10. siječnja na Atlantiku.

Posada broda 'MV Sunda' grčkog brodara Seastar koju čine Hrvati i Filipinci dobila je poziv u pomoć. Jedrilica bez pogona i bez kormilara s četiri putnika i jednim psom pluta nošena jakim vjetrom.

Brodska ekipa, u kojoj su bili kapetan Riječanin Ivan Veršić te dva časnika palube - Ivan Moro iz Sinja i Saša Katavić iz Kaštela, nije dvojila niti sekunde, krenula je u herojsku akciju spašavanja u kojoj su, blago rečeno, u opasnost doveli i vlastite živote.


Uspjeli smo kontaktirati prvog časnika palube, Sinjanina Ivana Moru koji je u dirljivoj ispovijesti prenio trenutke u kojima je, kako kaže, tanka nit bila između uspjeha i neuspjeha s obzirom na stanje u moru.
- Odmah nakon primanja poziva u pomoć, nakon kojeg je uslijedio razgovor sa MRCC Capo Verde, promijenili smo kurs broda prema jedrilici. Od posljednje pozicije jedrilice prošlo je već 6 sati tako da smo usmjerili kurs broda na pretpostavljenu lokaciju koja je izračunata uz vrijednosti struje i vjetra, počinje nam razgovor Moro koji potragu jedrilice na Atlantiku, dužine 11.4 metra, uspoređuje kao potragu iglice na travnatoj livadi.

Štoviše, akciju spašavanju su morali i prekidati čak pet puta, zbog strašnog vremena i jakih valova, ali nadu u spas ljudi s jedrilice nikad nisu gubili, nastavlja Moro.
- Znali smo da smo jedini brod u blizini te da smo im jedina šansa. Kontakt sa ljudima na jedrilici bio je od velike važnosti jer smo ih prilikom bezuspješnih pokušaja spašavanja morali ohrabrivati da ne bi, nažalost, popustili pritisku te napravili neki neshvatljivi potez poput skakanja u more, priča Ivan Moro koji nam priznaje kako je od malena osjećao kako je njegov životni poziv bio uz more te daleko od obitelji i domovine.
Govori i kako je od početka bio svjestan opasnostima, ali i kako je najbitnije od svega strahopoštovanje prema Bogu, ali i moru kojemu si samo još jedan od jedriličara.

Kaotične trenutke Moro, jednostavno, nije mogao opisati tekstom i riječima.
- Većina pomoraca prolazeći sjeverni Atlantik u zimskom periodu može samo sanjati 4 metra mora. Za naš brod to je pristojno more, povremeno manje količine mora na palubi zbog valova, manje valjanje do 10 stupnjeva, naravno, ovisno o kursu broda. Ali, kad vidite što radi jedrilica na 4 metra mora bez pogona, na kraju i naš brod dok stvara zavjetrinu to je jednostavno teško opisati. U tom trenutku i jedan jači udar jedrilice u naš brod je posve koban, kazuje Ivan Moro koji za ključ spašavanja jedrilice ističe tri stvari - zdravu komunikaciju, timski rad i strpljenje.

Inače, spašeno je troje francuskih državljana: majka, otac i dijete od 16 godina te portugalska državljanka, skiperica jedrilice i mali francuski buldog.


Čin za svaku riječ hvale ubrzo je preplavio društvene mreže, a hrvatski članovi posade grčkog broda postali pravi heroji.
- Kad smo shvatili da smo uspjeli preplavili su nas osjećaji nezamislive sreće i radosti jer vrlo je tanka nit u ovoj operaciji bila između uspjeha i neuspjeha. More je bilo presudno, a prilike su bile katastrofalne, zaključuje Ivan Moro koji nadodaje kako je spašena četvorka prvih nekoliko sati bila, doslovce, bez riječi, a svoju su zahvalnost izricali grljenjem. Nakon prospavane noći neprestano su zahvaljivali, baš kako je i naš sugovornik, za kraj razgovora, zahvaljivao svojoj supruzi i obitelji na neprospavanim noćima, pomorcima 'Tankerske Plovidbe Zadar' koji su ga nakon Pomorskog Fakulteta u Splitu učinili časnikom kakav je danas, ali i Pomorskoj Agenciji Pasat na prilici koju su mu pružili na grčkom brodu.

Bravo Ivane, Ivane i Saša! Vi ste naš ponos!
hr Mon Jan 20 2020 10:17:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5e256b1729111cba068b4610/80

Mladež HSP-a Split o kolodvoru na Sukoišanu: 'Cili je Split raspala grana, tužan i gnjili cvit Mediterana'

Nagovijestili su kako je ovo tek početak upozoravanja na splitske probleme.
- Svake godine grad Split posjeti i u njemu boravi stotine tisuća domaćih i inozemnih gostiju. S obzirom na navedene brojke, nažalost redovito svjedočimo prometnom kaosu, kolapsu i neredu te neradu gradskih službi (čast izuzecima) tijekom  turističke sezone, ali i cijele godine.

Hvalimo se da smo popularna turistička destinacija, kako se svake godine ostvaruje sve veći broj dolazaka i noćenja, grade se i otvaraju novi hoteli i onaj tko sve to promatra sa strane ima dojam kako Split uistinu napreduje.

 Međutim, vratimo se u našu realnost; jedna od prvih slika koja dočeka turiste (ukoliko dolaze ulicom Domovinskog rata) je slika otužnog kolodvora na Sukoišanu.

Definicija kolodvora uključivala bi čekaonicu, pult za informacije, pult za prodaju karata, prostoriju za čuvanje prtljage, taksi stajalište, informativne table sa istaknutim voznim redom  u svim smjerovima u kojima autobusi prometuju, WC i dr. 

S navedenog kolodvora  polaze brojne linije, među njima i linije prema aerodromu, Omišu, Kaštelima, Trogiru i ostalim turističkim mjestima, a nema niti osnovne uvjete.

Kao primjer  toga jest nepostojanje WC-a odnosno sanitarnog čvora (osim u obližnjim kafićima koji nisu dio kolodvora). Mnogo puta smo i  osobno svjedočili da turisti u žurbi bezglavo pretrčavaju cestu ugrožavajući svoju sigurnost te traže mjesto za izvršavanje nužde. S obzirom da nigdje nema javnog WC-a, često ta nužda bude izvršena po obližnjim parkovima.

Možda to i odgovara gradskoj upravi s obzirom na ljetne suše pa biljke i stabla dobiju prijeko potrebne vitamine i minerale.

Sramota je da turistički grad poput Splita ne mari za kvalitetom usluge, ali nažalost izgleda da je kolodvor na Sukoišanu ogledni primjer stanja u našem gradu koji kao da je zapeo u nekom prošlom stoljeću. Ovim putem pozivamo sve odgovorne u Gradu Splitu da se trgnu i urede autobusni kolodvor na Sukoišanu, a prvenstveno da izgrade WC za potrebe naših sugrađana i mnogobrojnih turista koji nas posjećuju, napisali su iz mladeži splitskog HSP-a i nagovijestili kako je ovo tek početak upozoravanja na splitske probleme.
hr Mon Jan 20 2020 09:55:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5e2566fe29111c20068b4648/80

Nepoznati počinitelj sinoć opljačkao benzinsku postaju u Vinkovačkoj ulici

Materijalna šteta iznosi nekoliko tisuća kuna

Nepoznati maskirani muškarac je 19. siječnja u 2.37 sati ušao u prostoriju benzinske postaje u Vinkovačkoj ulici u Splitu, te prijeteći nožem djelatnicama otuđio novac. 

Materijalna šteta iznosi nekoliko tisuća kuna. 

Za počiniteljem se traga.

hr Mon Jan 20 2020 09:38:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5e25655429111c5e068b4618/80
Foto: Ivo Čagalj

Od Metkovića do Zagreba: 'Prohodat ću cijelu Hrvatsku kako bi svi dobili bolju skrb!'

Ne smeta mu ni bura. Više puta je ponovio što je sve doživio posljednjih dana

- Ne brojim dane, ne brojim kilometre, nemam ni GPS. Ali već ovo što sam do sada doživio ne stane u knjigu.

Koliko je ljudskih sudbina, koliko sam doživio dobrote i podrške... Ništa nisam organizirao, a ljudi koje vidim prvi put u životu prihvaćaju me u svoje domove na prenoćište i odmor, otvaraju vrata svojih kuća! Vozači trube u znak potpore, zastaju, pitaju me treba li mi što. U susret mi izlazi i policija. Ali kad te dočekaju cijeli dječji vrtić i njihove tete, onda znaš da si na pravom putu, govori za 24sata Ivo Matičević, čelnik Građanske inicijative 'Sinovi i kćeri Neretve'

Ne smeta mu ni bura. Više puta je ponovio što je sve doživio posljednjih dana.
Matičević je, 14. siječnja rano ujutro iz Metkovića pješice krenuo na put prema Zagrebu. Kako je i obećao prije godinu dana, jer se ništa nije napravilo na poboljšanju zdravstvene skrbi za stanovnike, ali i goste doline Neretve.

- Minimum je uspostava helikopterske medicinske službe. Izvan turističke sezone građani Metkovića nemaju, po Ustavu garantiranu, odgovarajuću zdravstvenu skrb unutar zlatnog sata. Ništa se konkretno ne događa, samo jedna kozmetika koja se plasira ljudima - Matičevićevi su motivi za ovo “hodočašće” u metropolu.

Štedeći bateriju od mobitela i uz napomenu kako nema dovoljno riječi kojima bi opisao dobrotu ljudi, kazao je kako se tijekom puta uvjerio da su i u drugim dijelovima Dalmatinske zagore mještani suočeni s tim problemima.

- Kad sretnem majku petero djece koja plače i kaže mi kako se samo boji da joj dijete ne zakašlje, da se ne razboli, jasno mi je da nismo svi u istom položaju, da puno ljudi ima problema kao i mi u dolini Neretve, iako bi, prema hrvatskom Ustavu, svi trebali biti jednaki. A samo tražim da institucije ove države rade svoj posao i štite ljude, svoje stanovnike! Zato nema priče da neću doći do Zagreba, samo gazim, ni bura ni drugi vremenski uvjeti neće me spriječiti niti me mogu omesti - odlučan je Matičević. 

hr Mon Jan 20 2020 09:31:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .