Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5acb12a42af47f94698b475f/80

I one su nekad nesigurne, umorne i obeshrabrene: kako izgleda jedna noćna smjena medicinskih sestara

Znate li kako izgleda smjena medicinske sestre koja jednako sabrana mora biti tijekom dana, u izvanrednim situacijama i ono najteže - tijekom noći. One su često iscrpljene, nekada su uplašene, nesigurne, ali svejedno kući odlaze sretne.
U Hrvatskoj, bolnice su mjesta koja skrbe za sve više pacijenata. Mnogi zdravstveni djelatnici slažu se kako su bolesti u posljednje vrijeme uznapredovale i ne zahvaćaju samo starije ljude. Na bolničkim hodnicima mogu se zateći pune klupe, a često i bolnički kreveti koji ne stanu u već "pune" prostorije. Problem s krevetima, ali i osobljem, nešto je s čim se doktori, ali i medicinske sestre susreću svaki dan. Međutim, njihova najveća odgovornost, osim toga što pokušavaju svakoga smjestiti, je skrbiti o pacijentima i dati im nadu u ozdravljenje. Za svoju "žrtvu" dobiju tek dan slobodno.

Dvije medicinske sestre pristale su opisati jednu noć u bolnici iz perspektive medicinskog djelatnika, prijatelja i jedinog oslonca kojeg bolesnici imaju dok leže na odjelima. Iako, oni to često ne primjećuju.

1. Koja je vaša glavna obaveza tijekom noćne smjene, što radite tada?

I.K.:  "Glavna obaveza mi je koordinirati posao ostalih sestara u smjeni i pratiti teče li posao kako treba. S tim da nisam lišena posla koji obavljaju i ostale kolegice. Terapija, njega, praćenje vitalnih funkcija i zbrinjavanje vitalno ugroženih pacijenata."

A.E.: "U noćnoj smjeni glavna briga mi je bolesnik i sve što treba učiniti da mu bude bolje; kako davati terapije, njegu oko bolesnika i na koji način razgovarati s njim."

2. Kako izgledaju izvanredne situacije tijekom noći, koliko vas one iscrpljuju?

I.K.:  Izvanredne situacije su identične kao i po danu. Tj. nema razlike je li dan ili noć. Baš iz tog razloga, obavljati  hitne slučajeve u ponoć ili u 3:00 ujutro kao da je podne, dodatno iscrpljuje."

A.E.: "Izvanredne situacije su česte i jako stresno djeluju na mene, koliko god smo pripremljeni na sve to je uvijek iznenadna i nagla promjena. Primjerice; to je kao da hodate, šetate i odjednom morate skočiti negdje."

3. Kako se osjećate kada svane, vaša smjena završi i vi odlazite kući?

I.K.: "Sretno i premoreno."

A.E.: "Sretna sam pogotovo nakon noćne smjene jer mi je to nešto najiscrpljujućije. Svakako nisam opuštena jer uvijek mislim jesam li sve napravila, je li svatko dobio svoju terapiju. Iako spremna dođem raditi, nekada ni sama nisam sigurna jesam li dobro nekome dala lijek i na pravi način, jer jednostavno - umor me svlada."

4. Koliko vam je teško odraditi noć i razmišljate li ikad o tome koliko ste umorni?

I.K.: "Da. Često razmišljam koliko sam umorna. I u zadnjih nekoliko godina vidno mi je teže odrađivati noćne smjene nego prije. Vjerojatno zbog obima posla koji je porastao u zadnjih par godina..."

A.E.: "Noćnu mi je teško odraditi i stalno razmišljam koliko sam umorna samo zbog jedne izgubljene noći..."

5. Koliko (dana) dobijete slobodno nakon noćne smjene i kako nadoknađujete nedostatak kvalitetnog sna?

I.K.: "Izlazak iz noćne smjene i još 24 sata. Ako za to postoji mogućnost naravno. Nekada ni toliko. Mislim da san nikad ne možemo u potpunosti nadoknaditi. Često se od premorenosti ne može niti zaspati. Sve to dovodi do začaranog kruga u kojem postajete frustrirani. Nismo ni svjesni koliko san utječe na našu kvalitetu života."

A.E.: "Slobodni dani, nakon jedne noćne smjene su samo taj dan koji znači izlazak i sutradan ponovno radimo. Zna se dogoditi da ponekad radimo i tri noćne smjene za redom, tada dobijemo dva dana slobodno. Nedostatak sna nadoknađujem spavanjem i to po mogućnosti dugim spavanjem..."

6. Jesu li pacijenti susretljivi?

I.K.: "Susretljivost pacijenata ovisi o težini njihova stanja ,ali dosta i o karakteru same osobe."

A.E.: "Susretljivi nisu, obično uvijek traže više nego što imam vremena za pružiti im."

7. Mislite li da bi vam noći bile lakše kada bi u Hrvatskoj bilo više medicinskog osoblja koje radi noćne smjene?

I.K.: "Mislim da broj sestara koje rade noćnu smjenu treba biti povećan na frekventnijim odjelima. Nisu svi odjeli u istoj potrebi za osobljem."

A.E.: "Svakako bi bilo lakše kada bi u noćnoj smjeni i inače bilo više osoblja, sigurnije bi bilo i brže."


hr Mon Apr 09 2018 09:12:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b9ca3cbcb557af5ab8b45f7/80

Nećete vjerovati što sve dobrostojeći, moderni roditelji traže od dadilja

Poželjno je da dadilja danas zna baratati pištoljem, masirati, šišati ili pak voziti specijalno vozilo za led.. naravno sve to dobro se plaća

Donedavna je među dobrostojećim Njujorčanima bilo poželjno da dadilja njihove djece zna dodatni strani jezik kojem bi ih naučila te da zna kuhati zdravu, egzotičnu hranu, piše Život i stil.

Danas je situacija puno drugačija i veliki izazovi su stavljeni pred dadilje. Žene koje čuvaju djecu moraju vladati brojnim drugim vještinama. Prema anketi New York Posta roditelji očekuju da dadilja zna masirati, frizirati ili pak biti instruktorica joge. 

"Jedan otac je rekao da njega dadilja dvaput tjedno po 90 minuta masira. Naravno za to joj dodatno plati. Jedna obitelj tražila je dadilju koja zna voziti zamboni kako bi im mogla biti od koristi na klizanju. Drugoj obitelji je bilo važno da dadilja zna rukovati vatrenim oružjem kako bi plašila medvjede. Jedna majka je tražila dadilju koja zna šišati i raditi frizure kako bi njezine djevojčice i ona uvijek bile dotjerane.

"Dobrostojeće obitelji imaju svoj pogled na ovaj posao. Kada intervjuiraju dadilje vode računa o tome da dobiju što više usluga od jedne osobe. Naravno to i plate. Dadilja s puno vještina može godišnje zaraditi 185.000 dolara", kaže David Youdovin, šef tvrtke koja zapošljava dadilje i domaćice.   

hr Thu Sep 20 2018 19:50:57 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5ba3c63acb557a44af8b47db/80
Foto: Pixabay

Svaki treći rabljeni auto ima neispravne zračne jastuke ili ih uopće nema! Evo kako ćete provjeriti!

Preko OBD konektora i dijagnostičkog uređaja može se utvrditi je li zračni jastuk (airbag) ispravan ili neispravan te je li uopće ugrađen, a 'crash data' otkriva i je li auto imao sudar. Provjera 'zlata vrijedi'...

Pri sudaru, čak i manjeg intenziteta, ako se otvori zračni jastuk (airbag), odnosno jastuci, cijena popravka 'leti u nebo'. Naime, uz sklop zračnog jastuka i njegovu oplatu u volanu ili armaturi, treba izmijeniti i sustav za aktiviranje te elektronički-inercijski senzorski sustav i upravljački elektronički modul, piše Autoportal.

Ako se sve ne napravi kako treba, na instrumentnoj ploči gori lampica sustava zračnog jastuka. No, kako su veliki troškovi u pitanju, mnogi potom, radi 'štednje', kod elektroničara trajno ugase signalnu lampicu, a u kućište vrate iskorišten zračni jastuk i stave samo novi plastični pokrov. 

Događa se i da se iz automobila koji se prodaje, pogotovo ako ide u izvoz, skida ispravni zračni jastuk, s aktivacijskim i senzorskim sklopom, prodaje na 'crnom' tržištu i 'pro forma' ugrađuje već iskorišteni. Dakle, pri kupnji rabljenog provjerite i tu mogućnost. 

Provjera se najbolje obavlja u ovlaštenom servisu ili kod dobrog auto-elektroničara, na dijagnostičkom uređaju. 

Dijagnostički se uređaj spaja preko OBD priključka te se unošenjem podataka o proizvođaču i vozilu ulazi u sigurnosni sustav, koji jasno pokazuje je li zračni jastuk ispravan ili neispravan, odnosno je li 'fake' ugrađen već iskorišteni (aktivirani). 

Preko 'crash data' usto se može provjeriti je li automobil imao sudar. Dakle, pri kupnji rabljenog auta ne idite 'grlom u jagode'. Uz sve bitne provjere, karoserije, podvozja, motora, prijenosa..., provjerite i stanje zračnih jastuka. Važno je, jer o tome, u sudaru, ovise životi vas i putnika u autu. 

Ako ste prevareni, popravak je skup, izlažete se neugodnostima pri traženju odštete, a ishođenje pravde na sudu dugotrajno je i neizvjesno te zahtjeva početna ulaganja, za odvjetnika, tužbu...

hr Thu Sep 20 2018 18:10:04 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5893389bb47398ce058b4573/80
Foto: Pixabay

Zašto se parovi najčešće razvode?

Možda vam ovo pomogne da otvorite oči i na vrijeme riješite bračne razmirice.

Sreća, idila, romantika i samo ljubav. Na početku je uvijek sve savršeno, ili barem donekle savršeno. No, kada vas stvarni život opali po leđima, dođu i problemi… Nije svakom braku predodređen uspjeh, a to najbolje zna američki odvjetnik za razvode Andrew Vaughn, piše portal Živim.

On je u svojoj bogatoj karijeri vidio sve verzije propalih ljubavi te navodi 5 najčešćih razloga zašto parovi dolaze u njegov ured. Možda vam ovo pomogne da otvorite oči i na vrijeme riješite bračne razmirice.

 

Ne traže pomoć u slučaju depresije ili ovisnosti

Odbijanje pomoći kad je riječ o mentalnom zdravlju je veliki problem koji pogađa brojne parove.

- Dolaze mi ljudi koji vjerojatno ne bi ni došli u moj ured, da je njihov partner/partnerica potražio pomoć šest mjeseci ranije - govori odvjetnik. Dodaje da su muškarci ti koji su tvrdoglavi i koji odbijaju pričati o svojim problemima. Nakon godina nagovaranja, žena jednostavno dođe do točke pucanja.

Život s partnerom kojem je narušeno mentalno zdravlje veoma je izazovan i usprkos ogromnim naporima uloženim u spas braka, on se vrlo često raspada. Mnogi muškarci osjećaju kako gube muževnost kad priznaju da su depresivni, ali prava je snaga u tome da kažu da nisu dobro i da im je potrebna pomoć.

 

Frustracije oko novčanih problema

Ne moramo ni govoriti da je manjak novca problem te da ovo lako može eskalirati i dovesti do opakih bračnih svađa.

- Partneri koji se ne slažu oko financija i često raspravljaju o novcu imaju znatno veće šanse za razvod od onih čije se neslaganje vrti oko odgoja djece, odnosa s članovima obitelji ili seksa - rekao je.

 

Nevjera

Emocionalna nevjera vrlo često završi i kao ona fizička. I dok mnogi parovi zahvaljujući bračnom terapeutu ipak uspiju prevladati ovo teško razdoblje, nerijetko se događa da se osoba zaljubi u tu drugu osobu i onda spasa nema - govori odvjetnik.

 

Dodaje da je to povezano s nedostatkom intimnosti u braku i s uzimanjem partnera zdravo za gotovo. Intimnost treba njegovati, hraniti i održavati. I kada život uzme maha seks pada na kraj liste prioriteta. Kažu da on nije najvažniji, ali ako ga nema, onda dolazi do velikog problema.

 

Nedostatak brige

Rutina, rutina, rutina. Lako se zna dogoditi da partneri sve rjeđe pokazuju koliko se vole, cijene i koliko se brinu za osjećaje onoga drugog. Razgovaraju samo o djeci i onome što će jesti… Odvjetnik navodi kako brakovi imaju tendenciju da ne uspiju kad jedan (ili oba) partner prestane brinuti za drugog i kad se ljubav i prijateljstvo pretvore u ljutnju i zamjeranje.

- Nemojte da prođu tjedni ili mjeseci, a da ne odete na spoj. I nemojte uzimati partnera zdravo za gotovo. Mali znak pažnje, komplimenti, slatka poruka mogu učiniti čuda. Njegujte svoj odnos sa zdravom dozom ljubavi i pažnje - savjetuje.

 

Ne žele otići kod bračnog terapeuta

Začudili biste se koliko uspješna zna biti bračna terapija. Nedavno sam spasio 25-godišnji brak samo zato što sam uspio par nagovoriti da nju odu, kaže Vaughn. Dodaje da nije gotovo dok niste spremni porazgovarati sa stručnjakom i staviti stvari u perspektivu.

hr Thu Sep 20 2018 15:58:09 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/58d77d89b47398cfd78b456d/80
Foto: Pixabay

Roboti će nam ukrasti posao? Proizvođači automobila se ne slažu

Već godinama slušamo lamentiranja pojedinih interesnih skupina kako će roboti ljudima ukrasti poslove, no baš kao što su i šivaće mašine ljudima samo povećale produktivnost, olakšale proizvodnju i smanjile troškove izrade, te samim time konačnu cijenu proizvoda - tako i robotika industriji donosi novu dimenziju

Ljudski faktor, ipak, još uvijek je nezamjenjiv, čemu svjedoče i podaci iz automobilske industrije.

Od 13 proizvođača automobila, čije su dionice javno izlistane na svjetskim burzama, a koji broje više od 100.000 zaposlenih - čak ih je 11 u posljednje četiri godine povećalo broj radnika i to za nezanemarivih 11 posto, piše Bloomberg.

Proizvođači automobila na najbrže rastućem kineskom tržištu preferiraju ljudski rad jer zahtjeva manje inicijalne investicije, dok na razvijenim tržištima kompanije koje su već prošle ciklus automatizacije većinom proširuju kadrove unutar sektora za istraživanje i razvoj kako bi se prilagodili nadolazećoj eri električnih i autonomnih vozila.

Upravo bi ove dvije sfere industrije i trebale izazvati tektonski poremećaj za proizvođače automobila i broj zaposlenih, budući da bi se potreba za sastavljanjem motora s unutarnjim izgaranjem trebala značajno smanjivati.

Od trinaest proizvođača nad kojima je provedeno istraživanje, samo su General Motors i Nissan zabilježili pad broja zaposlenika. GM, doduše, zbog prodaje Opela PSA grupi.

Nažalost Bloombergova analiza nema podatke o plaćama, pa tako ne znamo je li povećan broj radne snage bio praćen i rastom primanja zaposlenika, piše tportal.

hr Thu Sep 20 2018 15:57:37 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .