Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/59faf29db9e03e649a8b459b/80
Foto: Vlada RH

"Sljedeće godine će velik broj umirovljenika imati 600 kn manju mirovinu"

Svjesni činjenice da su mirovine sadašnjih umirovljenika u prosjeku niske, u Vladi su odlučili da će, u okviru mogućnosti, predložiti povećanje najnižih mirovina za 3 posto

Ministar Marko Pavić uvjeren je da će prijedlog mirovinske reforme dobiti potporu u Saboru. Vlada je, kaže, vrlo odgovorno pristupila toj reformi, a u tijeku su i konzultacije s koalicijskim partnerima. Predloženi model neće povećati javni dug i ugroziti financijsku stabilnost, rekao je u intervjuu objavljenom danas u Globusu.

Nije nepoznanica da postojeći sustav već stvara probleme. Pavić upozorava na recentne slučajeve iz prošle godine, kada je dvadesetak umirovljenika koji su otišli u mirovinu po “dvostupnom sustavu” završilo s manjim mirovinama.

- Procjenjujemo da će takvih slučajeva do 2020. biti više od 3000, a većinom je riječ o ženama s mirovinama manjim od sadašnjih umirovljenika. Svake sljedeće godine taj broj će rasti - rekao je Pavić.

Upravo to i jest razlog za novu reformu sustava. Novu zato što stara, koju je započela Vlada Ivice Račana, nikada nije dovršena.

- Svjesni smo problema s kojima ćemo se suočiti već sljedeće godine, kada će veliki broj umirovljenika imati, u prosjeku, 600 kuna manju mirovinu od sadašnjih umirovljenika - kaže Pavić.

Najvećim problemom mirovinskog sustava Pavić smatra sukob triju generacija: sadašnjih umirovljenika koji žele veće mirovine, koje se mogu osigurati jedino sredstvima iz proračuna, zatim umirovljenika koji odlaze u mirovinu u idućih petnaest godina i pripadaju generacijama rođenih između 1962. i 1980., a koji će po sadašnjem zakonu imati u prosjeku oko 600 kuna manju mirovinu nego sadašnji umirovljenici, i generacije rođene 1980. i kasnije, koje uz povećanje izdvajanja u drugi stup imaju mogućnost zaraditi veće mirovine od onih kakve imaju sadašnji umirovljenici.

- Nama danas godišnje manjka 17 milijardi kuna za mirovine, što je dovoljno za pet Peljeških mostova - ilustrira ministar. A taj minus svake će godine biti veći. S druge strane, hrvatski umirovljenici imaju u prosjeku 30 godina radnog staža, što je osam godina manje nego umirovljenici u Njemačkoj, s kojom se volimo uspoređivati. Sve to utječe na održivost sustava.

Što s dodatkom?

Dodatno zaduživanje, koje neki predlažu, kako bi se pokrili postojeći troškove za ovu Vladu, kaže ministar Pavić, jednostavno ne dolazi u obzir.

Svjesni činjenice da su mirovine sadašnjih umirovljenika u prosjeku niske, u Vladi su odlučili da će, u okviru mogućnosti, predložiti povećanje najnižih mirovina za 3 posto. Mirovine su ove godine već uvećane za 3,64 posto, a prošle godine povećanje je iznosilo 2,75 posto.

Mirovinski sustav suočava se s još jednim velikim problemom, a to je status 300.000 građana rođenih nakon 1962. koji su zarađivali minimalnu plaću ili do 75 posto prosječne plaće i koji bi i s dodatkom od 27 posto imali manje od najniže mirovine.

- Upravo iz tog razloga želimo i na njih proširiti pravo koje imaju generacije od 1952. do 1961., a to je pravo izbora hoće li mirovinu primati iz prvog i drugog stupa ili će na dan kada odlaze u mirovinu sredstva iz drugog stupa prenijeti u prvi uz dodatak od 27 posto - kaže Pavić. Najvažnije je da se izjednače prava svih umirovljenika, rekao je Pavić, jer sada je sustav nepravedan prema nekim generacijama. - To želimo ispraviti i dati pravo izbora (kako žele primati svoju mirovinu) generacijama budućih umirovljenika, rođenih nakon 1962. godine - ističe ministar.

Pavić oštro naglašava kako Vlada nikome ne otima sredstva iz drugog stupa i ne ukida drugi stup te da nema nikakve nacionalizacije drugoga stupa, nego se umirovljenicima koji će imati problem manje mirovine daje pravo izbora koje već imaju umirovljenici rođeni između 1952. i 1961.

Jači drugi stup

Kao jedan od ciljeva reforme Pavić je predstavio jačanje drugog stupa za njegovu generaciju (1979.) i one mlađe. Uplaćivanje u drugi stup ostaje obavezno za sve zaposlenike, u planu je njegovo jačanje.

- Osim kroz povećanje stope izdvajanja do 2022. godine na 6 posto, a idućih godina i na više, obaveznim mirovinskim fondovima otvaramo mogućnost lakšeg ulaganja, čime očekujemo njihove veće prinose koji bi trebali rezultirati većim mirovinama za buduće generacije - rekao ja Pavić Globusu.

hr Wed Sep 12 2018 18:09:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a1bc250b9e03e41108b456a/80
Foto: Pixabay / Ilustracija

Čak 400.000 automobila u Hrvatskoj predstavlja velik rizik u prometu, evo i zašto

Za velik broj prometnih nesreća, krivca možemo tražiti i u starom voznom parku. Hrvatski vozni park u prosjeku je star 13 godina, a čak 400 tisuća vozila nema suvremeni sustav za kočenje.

Kočnice štekaju na domaćim cestama. Zbog svoje starosti, trećina vozila ne prolazi tehnički. Padaju upravo na najvažnijem sustavu, onom za kočenje.

To su automobili koji nisu opremljeni niti čak ABS kočnim sustavom, a da ne govorimo o modernim ESP sustavima'', rekao je Goran Pejić iz Centra za vozila Hrvatske.

Godišnje je registrirano nešto više od dva milijuna vozila. Gotovo pola milijuna, ne prolazi tehnički zbog raznih kvarova. Nisu samo kočnice razlog.

- Tako smo prošle godine s ceste eliminirali više od 60 tisuća automobila, s lošim pneumaticima. Također smo 120-130 tisuća automobila maknuli s ceste, kod njih smo uočili teže nedostatke na kočionom sustavu kao što su razlika kočenja lijeve i desne strane na istoj osovini automobila'', kaže Pejić.

Zabrinjava i povećanje broja uvoznih polovnih automobila, čija je sigurnost upitna. Tomu se može stati na kraj.

- Da se uvede sustav u kojem će se dodatno smanjiti trošarine za vozila mlađa od pet ili sedam godina. a svakako da se dodatno penaliziraju vozila starija od sedam godina čime bi, ja vjerujem došlo do pomlađivanja relativno starog hrvatskog voznog parka'', rekao je Pero Klarić, trgovac automobilima.

Postoje i drugi načini. ''Država mora odlučiti što u budućnosti želi. Na neki način mora honorirati kupce novih automobila na način da ima da nekakvu poreznu olakšicu, a ne da plaćaju veći porez nego vlasnici rabljenih automobila'', rekao je Kristijan Tićak iz AMS-a.

I dok novi automobili imaju moderne sigurnosne sustave, većini naših vozača, to je daleka budućnost. Tek rijetki uživaju, blagodati sigurnih vozila.

- To su uređaji za automatsko kočenje u slučaju nailaska na nekakvu kolonu koja je zaustavljena, zatim uređaj za izbjegavanja pješaka ako pješak iznenada izleti ispred vozila, zatim uređaj za prepoznavanje pješaka u noćnim uvjetima, svi ti uređaji mogu značajno povećati sigurnost prometa, a danas nisu više toliko skupi'', rekao je Marko Šoštarić, prometni stručnjak.

A upravo bi ti sustavi trebali smanjiti broj stradalih u prometu i to za pedeset posto, piše dnevnik.hr

hr Sat Apr 20 2019 22:03:54 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b3b8b15cb557ac8078b45df/80
Foto: Pixabay/Ilustracija

Evo kako će raditi trgovine za produženi vikend

Sve trgovine bit će zatvorene na Uskrs, ali neke će ipak raditi na Uskrsni ponedjeljak
Ni Konzum ni Lidl neće raditi ni na Uskrsni ponedjeljak.

Spar i Interspar neće raditi na Uskrs, ali će neke poslovnice raditi na Uskrsni ponedjeljak do 14 sati. Ovdje možete provjeriti koje će trgovine raditi.

Kaufland će na Uskrsni ponedjeljak raditi do 16 sati.

Plodine će u ponedjeljak raditi prema nedjeljnom radnom vremenu. Ovdje možete doznati kako će raditi pojedine trgovine.
hr Sat Apr 20 2019 18:57:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5cbb2c3a29111cf2528b45e9/80
Foto: Sever Weather Europe)

Iz Sahare nam dolazi pješčani oblak: Trebamo li se brinuti?

Zanimljivo je i to da je i prije točno godinu dana nad Hrvatskom prošao oblak saharske prašine

Iznimno velike količine saharske prašine stići će u zapadnu Europu i zapadni Mediteran ovog vikenda. Francuska, dijelovi Španjolske i Portugala, osobito Balearski otoci, Korzika, Sardinija, Sicilija, veliki dijelovi Apeninskog poluotoka, Malta, kao i dijelovi Beneluxa i zapadnog Mediterana imat će nebo prepuno saharske prašine, javlja Severe Weather Europe.

Daleko najviše prašine zahvatit će zapadni Mediterana, odakle će nastaviti padati prema sjeveru. Kako će prašina putovati Mediteranom i početkom idućeg tjedna, tako neće zaobići ni Hrvatsku.

Meteorolog Dnevnika Nove TV Darijo Brzoja za DNEVNIK.hr objasnio je da se to događa nekoliko puta godišnje. '

- To ovisi o intenzitetu prodora koji nam stiže. Najčešće se događa kad neka ciklona uspije s donje strane povući baš pijesak iz Sahare i dignuti ga u višu atmosferu koja onda to prenese nama. Kod nas je to, recimo, povezano s jakom i olujnom južinom.

Ono što se kod nas zapravo dogodi je da automobili često budu prljavi. Češće se to događa na Jadranu, u Dalmaciji, nego što dođe do kopnenog dijela unutrašnjosti. A onda se i ta prašina zna ponekad pomiješati s peludi. Onda ako padne kiša, čak i par kapi, obično to bude u tom smislu da vam više zaprlja auto. S obzirom da su to jako kratke epizode i ne traje nešto dugo, onda to ne stvara nekakve zdravstvene poteškoće ili tegobe. - objasnio Darijo Brzoja.

- Ova južina će sada trajati nekoliko dana pa je sada samo pitanje kako će ti sustavi biti posloženi, koliko će tog pijeska doći. To je situacija koja se češće događa u Grčkoj, na Kreti i južnijem Sredozemlju, pa čak i Španjolskoj jer je dosta blizu Africi. A kod nas nije tako često. U principu je kod nas najzanimljivije jer se zaprlja auto ili ako se dogodi zimi kada pada snijeg, pa snijeg bude malo drugačije boje. - dodaje Brzoja.

Zanimljivo je i to da je i prije točno godinu dana nad Hrvatskom prošao oblak saharske prašine. - piše DNEVNIK.hr

hr Sat Apr 20 2019 16:27:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5cbb16e029111cc9538b4579/80
Foto: Pixabay

Forum mladih SDP Split čestitao svjetski dan marihuane: "Zalažemo se za potpunu legalizaciju"

Diljem svijeta ljudi se okupljaju kako bi pušili i prosvjedovali za legalizaciju marihuane
Danas se obilježava (neslužbeni) svjetski dan marihuane ili 420 Day. 

Diljem svijeta ljudi se okupljaju kako bi pušili, ali isto tako i prosvjedovali za legalizaciju marihuane.

Obilježavanju ovog datuma pridružili su se i iz Foruma Mladih SDP Split.

- Čestitamo svima 420 Day uz poruku da se zalažemo za potpunu legalizaciju marihuane za korištenje u osobne svrhe! Smatramo kako je uporaba marihuane stvar osobne slobode, ali i kako bi to bila vrlo isplativa stvar za zemlju koja živi od turizma.

Uostalom danas je Slavonija pusta i prazna, a možda je baš uzgoj i prodaja kanabisa nešto što bi donijelo nova radna mjesta i novi zamah posrnuloj poljoprivredi. Sretan 420! - poručili su.


hr Sat Apr 20 2019 14:56:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .