Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/588083021eea8f110a8b46a6/80
Foto: Pixabay.com

Znate li raspolagati novcem? Pogledajte 10 poslovnih zapovijedi

U današnje vrijeme, kada posebne ponude „pljušte“ sa svih strana, nestvarne poslovne prilike čekaju iza svakog ugla, a broj investicijskih opcija je nikad veći, sve je teže donijeti pravu poslovnu odluku. Jedno je sigurno, poslušati pokoji dobar poslovni savjet zasigurno neće biti na odmet.
Allan Roth, dugogodišnji financijski planer, za AARP pozabavio se ovom tematikom. Naime, on je sastavio listu 10 poslovnih zapovijedi kojih bi se svatko tko razmišlja o investiranju svoga novca, trebao pridržavati.

Zapovijedi su sljedeće:

I. Ne zaboravite da vješti prodavači mogu manipulirati vašim emocijama. Kada se radi o prodaji dobara ili usluga, postoje ljudi koji vam mogu „zavrtjeti glavom“. Igranjem na emocionalnu kartu prodavači mogu uvjeriti potencijalne kupce ne samo da žele proizvod, već da ga očajnički trebaju. Stručni prodavači sigurnosnih sustava ili zaštite identiteta će u vama sijati strah; prodavači automobila će puhati vaš ego da kupite automobil koji si realno ne možete priuštiti.

Pričekajte dok se vaše emocije ne slegnu prije nego što potpišete ništa.

II. Nećete ulaziti u investiciju prije nego je potpuno razumijete. Jednostavni i transparentni proizvodi su gotovo uvijek superiorniji u odnosu na složenije alternative. Pa zašto ljudi tako često odlučuju ući u složene investicije? Moje uvjerenje je da su te zbunjujuće značajke osmišljene kako bi zanemarile i opravdavale profit prodavača. Zato je važno razumjeti što kupujete, koliko košta i zašto je to pravo ulaganje za vas. Odvedite ovu zapovijed korak dalje i nikad ne kupujte ulaganje koje ne možete objasniti 8-godišnjaku.

III. Sjetite se da ne postoji besplatan ručak. Mislim to doslovno. Sljedeći put kada vas netko pozove na obrok kako biste saznali o novom načinu zaštite ili povećanju vašeg bogatstva, pristojno odbijte. Bez obzira na to je li investicija, vremenska dionica ili višerazinski marketinški program na jelovniku, besplatni ručak će vas koštati. Zapravo, što je bolji restoran, to je gora “prilika“ na stolu, budući da skupi marketing može biti opravdan samo prodajom proizvoda s ogromnim profitom.

IV. Stavite se u cipele prodavača prije kupnje. Prije nego što zaključite veliku kupnju, možete se zaštititi razmišljanjem o dva ključna pitanja:

1. Što prodavač ima od tog da prodaje ovaj proizvod?
2. Kako tvrtka iza proizvoda zaradi novac? Je li pisač od 400 kuna doista dobar posao ili netko računa da potrošite 1000 kuna godišnje na spremnike s tintom? Zašto ta besplatna 30-dnevna probna pretplata zahtijeva broj kreditne kartice ako prodavatelj ne računa na vas da ćete je zaboraviti otkazati? Bitno je obrnuti uloge i razmišljati o tome kako netko profitira od vaše kupnje.

V. Nikada se ne smiješ uvjeriti kako si previše pametan da bi pao na lošu investiciju. Kad se prodaja odvija, inteligencija može na odmor. Primjerice, sir Isaac Newton izgubio je bogatstvo ulaganjem u najpopularniju dionicu Engleske - tvrtku South Sea. Visoki intelekt nije ga štitio (ili druge genije kroz povijest) od poduzimanja glupih izbora s njihovim novcem. A ako se najveći umovi mogu zavarati, čemu se mi ostali možemo nadati? Prihvaćanje vlastite pogreške je dobar početak.

VI. Ne prihvaćate izgovorenu riječ, nego ih uvijek dobivajte u pisanom obliku. Tijekom prodajnog procesa, prodavatelj može postati kretivan u svojem izlaganju proizvoda. Je li depozit doista potpuno povratan? Možete li zaista otkazati pretplatu u bilo kojem trenutku? Odgovori na ta pitanja mogu biti u nekom dokumentu od 25 stranica; potvrdite da odgovara onome što čujete. Čak i obećanje prodavača preko maila može vam dati priliku za regres. Tako se može i snimiti telefonski poziv (provjerite je li u vašoj državi pravno dozvoljeno snimati poziv bez pristanka druge strane).

VII. Nećete kupiti ništa što je previše dobro da bude istinito. Narodna mudrost nalaže da, ako izgleda previše dobro da bude istinito, to vjerojatno jest. Naš mozak nikad ne dobiva taj utisak, stoga uvijek morate vagati činjenice protiv vašeg emocionalnog odgovora. Na primjer, nude mi besplatna krstarenja i besplatne mobitele. Naravno, pristojba za krstarenje bila je skuplja od maloprodajnog troška krstarenja, a slobodni telefon bi me vezao ugovorom.

VIII. Izbjegavajte ponude s ograničenim vremenskim rokom. Sat koji odbrojava snažan je prodajni alat. Imate priliku koja je tako nevjerojatna da će je svi htjeti. Potražnja je nadišla ponudu, tako da morate djelovati sada ili zauvijek izgubiti vrhunsku priliku. Ako netko kaže da morate kupiti sada, nemojte. Mi jednostavno ne donosimo najbolje odluke kada smo u žurbi. Nobelov laureat Daniel Kahneman opisuje kako ljudski mozak misli dijeljenjem zadatka u dva sustava. Prvi se oslanja na instinkt za brzu akciju; drugi dio se oslanja na logiku i znatno je sporiji. Ta “ponuda s ograničenim vremenom“ koja je izvišena pred vas, osmišljena je kako bi potaknula vaše instinkte prije nego što vas vaša logika od iste može udaljiti.

IX. Nećete ovisiti o regulatoru za zaštitu. Nikad nisam vidio iz prve ruke potrošača kojem je financijski regulator nadoknadio gubitke. Čak sam poznavao financijske regulatore koji su pretrpjeli gubitke jer nisu ni razumjeli što su prodavali. Pitam se jesu li agencije za zaštitu potrošača u nefinancijskim područjima učinkovitije. Bolje je donijeti pravu odluku na prvom mjestu, a ne računati na „čuvara“ da vas oslobodi.

X. Prije svega, ne zaboravite da vas ljudi žele odvojiti od vašeg novca. U potrazi za novcem, većina ljudi želi što veći dio vašeg. Dok obično većina pokušava uzeti vaš novac legalno, ponekad to čine na način koji je etički upitan. Ljudi redovito igraju na naše neracionalnosti kako bi otvorili naše novčanike. Budite inspirirani tom istinom i djelujte u skladu s njom.
hr Sun Sep 16 2018 10:35:56 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b9ca3cbcb557af5ab8b45f7/80

Nećete vjerovati što sve dobrostojeći, moderni roditelji traže od dadilja

Poželjno je da dadilja danas zna baratati pištoljem, masirati, šišati ili pak voziti specijalno vozilo za led.. naravno sve to dobro se plaća

Donedavna je među dobrostojećim Njujorčanima bilo poželjno da dadilja njihove djece zna dodatni strani jezik kojem bi ih naučila te da zna kuhati zdravu, egzotičnu hranu, piše Život i stil.

Danas je situacija puno drugačija i veliki izazovi su stavljeni pred dadilje. Žene koje čuvaju djecu moraju vladati brojnim drugim vještinama. Prema anketi New York Posta roditelji očekuju da dadilja zna masirati, frizirati ili pak biti instruktorica joge. 

"Jedan otac je rekao da njega dadilja dvaput tjedno po 90 minuta masira. Naravno za to joj dodatno plati. Jedna obitelj tražila je dadilju koja zna voziti zamboni kako bi im mogla biti od koristi na klizanju. Drugoj obitelji je bilo važno da dadilja zna rukovati vatrenim oružjem kako bi plašila medvjede. Jedna majka je tražila dadilju koja zna šišati i raditi frizure kako bi njezine djevojčice i ona uvijek bile dotjerane.

"Dobrostojeće obitelji imaju svoj pogled na ovaj posao. Kada intervjuiraju dadilje vode računa o tome da dobiju što više usluga od jedne osobe. Naravno to i plate. Dadilja s puno vještina može godišnje zaraditi 185.000 dolara", kaže David Youdovin, šef tvrtke koja zapošljava dadilje i domaćice.   

hr Thu Sep 20 2018 19:50:57 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5ba3c63acb557a44af8b47db/80
Foto: Pixabay

Svaki treći rabljeni auto ima neispravne zračne jastuke ili ih uopće nema! Evo kako ćete provjeriti!

Preko OBD konektora i dijagnostičkog uređaja može se utvrditi je li zračni jastuk (airbag) ispravan ili neispravan te je li uopće ugrađen, a 'crash data' otkriva i je li auto imao sudar. Provjera 'zlata vrijedi'...

Pri sudaru, čak i manjeg intenziteta, ako se otvori zračni jastuk (airbag), odnosno jastuci, cijena popravka 'leti u nebo'. Naime, uz sklop zračnog jastuka i njegovu oplatu u volanu ili armaturi, treba izmijeniti i sustav za aktiviranje te elektronički-inercijski senzorski sustav i upravljački elektronički modul, piše Autoportal.

Ako se sve ne napravi kako treba, na instrumentnoj ploči gori lampica sustava zračnog jastuka. No, kako su veliki troškovi u pitanju, mnogi potom, radi 'štednje', kod elektroničara trajno ugase signalnu lampicu, a u kućište vrate iskorišten zračni jastuk i stave samo novi plastični pokrov. 

Događa se i da se iz automobila koji se prodaje, pogotovo ako ide u izvoz, skida ispravni zračni jastuk, s aktivacijskim i senzorskim sklopom, prodaje na 'crnom' tržištu i 'pro forma' ugrađuje već iskorišteni. Dakle, pri kupnji rabljenog provjerite i tu mogućnost. 

Provjera se najbolje obavlja u ovlaštenom servisu ili kod dobrog auto-elektroničara, na dijagnostičkom uređaju. 

Dijagnostički se uređaj spaja preko OBD priključka te se unošenjem podataka o proizvođaču i vozilu ulazi u sigurnosni sustav, koji jasno pokazuje je li zračni jastuk ispravan ili neispravan, odnosno je li 'fake' ugrađen već iskorišteni (aktivirani). 

Preko 'crash data' usto se može provjeriti je li automobil imao sudar. Dakle, pri kupnji rabljenog auta ne idite 'grlom u jagode'. Uz sve bitne provjere, karoserije, podvozja, motora, prijenosa..., provjerite i stanje zračnih jastuka. Važno je, jer o tome, u sudaru, ovise životi vas i putnika u autu. 

Ako ste prevareni, popravak je skup, izlažete se neugodnostima pri traženju odštete, a ishođenje pravde na sudu dugotrajno je i neizvjesno te zahtjeva početna ulaganja, za odvjetnika, tužbu...

hr Thu Sep 20 2018 18:10:04 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5893389bb47398ce058b4573/80
Foto: Pixabay

Zašto se parovi najčešće razvode?

Možda vam ovo pomogne da otvorite oči i na vrijeme riješite bračne razmirice.

Sreća, idila, romantika i samo ljubav. Na početku je uvijek sve savršeno, ili barem donekle savršeno. No, kada vas stvarni život opali po leđima, dođu i problemi… Nije svakom braku predodređen uspjeh, a to najbolje zna američki odvjetnik za razvode Andrew Vaughn, piše portal Živim.

On je u svojoj bogatoj karijeri vidio sve verzije propalih ljubavi te navodi 5 najčešćih razloga zašto parovi dolaze u njegov ured. Možda vam ovo pomogne da otvorite oči i na vrijeme riješite bračne razmirice.

 

Ne traže pomoć u slučaju depresije ili ovisnosti

Odbijanje pomoći kad je riječ o mentalnom zdravlju je veliki problem koji pogađa brojne parove.

- Dolaze mi ljudi koji vjerojatno ne bi ni došli u moj ured, da je njihov partner/partnerica potražio pomoć šest mjeseci ranije - govori odvjetnik. Dodaje da su muškarci ti koji su tvrdoglavi i koji odbijaju pričati o svojim problemima. Nakon godina nagovaranja, žena jednostavno dođe do točke pucanja.

Život s partnerom kojem je narušeno mentalno zdravlje veoma je izazovan i usprkos ogromnim naporima uloženim u spas braka, on se vrlo često raspada. Mnogi muškarci osjećaju kako gube muževnost kad priznaju da su depresivni, ali prava je snaga u tome da kažu da nisu dobro i da im je potrebna pomoć.

 

Frustracije oko novčanih problema

Ne moramo ni govoriti da je manjak novca problem te da ovo lako može eskalirati i dovesti do opakih bračnih svađa.

- Partneri koji se ne slažu oko financija i često raspravljaju o novcu imaju znatno veće šanse za razvod od onih čije se neslaganje vrti oko odgoja djece, odnosa s članovima obitelji ili seksa - rekao je.

 

Nevjera

Emocionalna nevjera vrlo često završi i kao ona fizička. I dok mnogi parovi zahvaljujući bračnom terapeutu ipak uspiju prevladati ovo teško razdoblje, nerijetko se događa da se osoba zaljubi u tu drugu osobu i onda spasa nema - govori odvjetnik.

 

Dodaje da je to povezano s nedostatkom intimnosti u braku i s uzimanjem partnera zdravo za gotovo. Intimnost treba njegovati, hraniti i održavati. I kada život uzme maha seks pada na kraj liste prioriteta. Kažu da on nije najvažniji, ali ako ga nema, onda dolazi do velikog problema.

 

Nedostatak brige

Rutina, rutina, rutina. Lako se zna dogoditi da partneri sve rjeđe pokazuju koliko se vole, cijene i koliko se brinu za osjećaje onoga drugog. Razgovaraju samo o djeci i onome što će jesti… Odvjetnik navodi kako brakovi imaju tendenciju da ne uspiju kad jedan (ili oba) partner prestane brinuti za drugog i kad se ljubav i prijateljstvo pretvore u ljutnju i zamjeranje.

- Nemojte da prođu tjedni ili mjeseci, a da ne odete na spoj. I nemojte uzimati partnera zdravo za gotovo. Mali znak pažnje, komplimenti, slatka poruka mogu učiniti čuda. Njegujte svoj odnos sa zdravom dozom ljubavi i pažnje - savjetuje.

 

Ne žele otići kod bračnog terapeuta

Začudili biste se koliko uspješna zna biti bračna terapija. Nedavno sam spasio 25-godišnji brak samo zato što sam uspio par nagovoriti da nju odu, kaže Vaughn. Dodaje da nije gotovo dok niste spremni porazgovarati sa stručnjakom i staviti stvari u perspektivu.

hr Thu Sep 20 2018 15:58:09 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/58d77d89b47398cfd78b456d/80
Foto: Pixabay

Roboti će nam ukrasti posao? Proizvođači automobila se ne slažu

Već godinama slušamo lamentiranja pojedinih interesnih skupina kako će roboti ljudima ukrasti poslove, no baš kao što su i šivaće mašine ljudima samo povećale produktivnost, olakšale proizvodnju i smanjile troškove izrade, te samim time konačnu cijenu proizvoda - tako i robotika industriji donosi novu dimenziju

Ljudski faktor, ipak, još uvijek je nezamjenjiv, čemu svjedoče i podaci iz automobilske industrije.

Od 13 proizvođača automobila, čije su dionice javno izlistane na svjetskim burzama, a koji broje više od 100.000 zaposlenih - čak ih je 11 u posljednje četiri godine povećalo broj radnika i to za nezanemarivih 11 posto, piše Bloomberg.

Proizvođači automobila na najbrže rastućem kineskom tržištu preferiraju ljudski rad jer zahtjeva manje inicijalne investicije, dok na razvijenim tržištima kompanije koje su već prošle ciklus automatizacije većinom proširuju kadrove unutar sektora za istraživanje i razvoj kako bi se prilagodili nadolazećoj eri električnih i autonomnih vozila.

Upravo bi ove dvije sfere industrije i trebale izazvati tektonski poremećaj za proizvođače automobila i broj zaposlenih, budući da bi se potreba za sastavljanjem motora s unutarnjim izgaranjem trebala značajno smanjivati.

Od trinaest proizvođača nad kojima je provedeno istraživanje, samo su General Motors i Nissan zabilježili pad broja zaposlenika. GM, doduše, zbog prodaje Opela PSA grupi.

Nažalost Bloombergova analiza nema podatke o plaćama, pa tako ne znamo je li povećan broj radne snage bio praćen i rastom primanja zaposlenika, piše tportal.

hr Thu Sep 20 2018 15:57:37 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .