Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5ce6504b29111c7c958b46b3/80
Foto: PIXABAY

Edukativne radionice za nezaposlene: U Splitu, Sinju i Supetru saznajte kako se samozaposliti i uspješno poslovati

„Inkubator zapošljavanja“ projekt je koji ima za cilj potaknuti nezaposlene da razviju svoja znanja i vještine te dobiju mnoge korisne informacije o samozapošljavanju te u konačnici pokrenu vlastiti posao.
Split, Sinj i Supetar u narednim će mjesecima ugostiti zanimljive edukativne radionice namijenjene nezaposlenima koji će na njima od iskusnih stručnjaka prve ruke moći čuti o poduzetništvu, samozapošljavanju i iskustvima poslovanja u različitim branšama.

Radi se o projektu „Inkubator zapošljavanja“ koji ima za cilj potaknuti i ohrabriti ljude da se aktiviraju, educiraju, da se umrežavaju te da razvojem svojih vještina i praktičnih znanja ili nađu zaposlenje ili još bolje - da sami pokrenu posao.

Osim što je turistička sezona na izmaku pa će broj prijavljenih na burzi rada uskoro porasti, činjenica je da je u cijeloj Hrvatskoj, pa tako i u Splitsko-dalmatinskoj županiji relativno slab trend samozaposlenja što zbog osjećaja nesigurnosti, nedovoljne informiranosti o mogućnostima i poticajima, ali i općenito nerazvijene poduzetničke kulture.

Autor i organizator projekta „Inkubator zapošljavanja“ Antonio Surjan Žanko objašnjava kako “obični“ ljudi uglavnom nemaju ni resurse ni priliku kvalitetno se dodatno educirati te razvijati svoj potencijal i znanja potrebna na današnjem tržištu rada te kako je ovo idealna prilika za to.

- Dok poduzetnici često imaju priliku sudjelovati i na besplatnim edukacijama organiziranima kroz strukovne komore, poduzetničke inkubatore, akceleratore ili putem mreže svojih kontakata, nezaposleni uglavnom stoje doma ili dobivaju pozive za radionice koje često sadržajno nisu ni odgovarajuće, pa time ni motivirajuće za (dugotrajno) nezaposlene. Kod nas vlada relativno malen interes za osnivanje vlastitih poslovnih subjekata, zbog negativne slike o poduzetništvu, slabo razvijene poduzetničke kulture, slabe povezanosti obrazovnih institucija i gospodarstva te činjenice da je kod nas mnogo teže registrirati tvrtku i pokrenuti poslovanje u odnosu na druge zemlje EU. Ovaj projekt ima za cilj razbiti neke loše mitove o poduzetništvu te polaznicima podijeliti mnoga korisna znanja i savjete oko samozaposlenja.

U Splitu, Sinju i Supetru održat će se po sedam radionica u trajanju od četiri sata ito na sljedeće teme: Osobna konkurentnost, Prodaja i samopromocija, Psihologija izvrsnosti, Odnosi s javnošću, Knjigovodstvo i obveze gospodarskih subjekata, Bespovratne potpore, Pravo dok će se radionica s temom Zaštita inovacija i intelektualnog vlasništva održati samo jednom, za sve sudionike zajedno u Splitu 2. prosinca.

- Projekt je prvenstveno namijenjen unapređenju mekih vještina, tzv. softskillsa, koje će pomoći ljudima da razviju svoj individualni potencijal, podignu vlastitu konkurentnost na tržištu rada, da nauče brendirati i prodati sebe, odnosno svoj proizvod ili uslugu drugim ljudima, da nauče kako efektivno voditi komunikaciju u poslovnom kontekstu. Radi se o nekim od temeljnih vještina koje su jako važne, ne samo za zapošljavanje i pokretanje vlastitog poslovanja, nego i u svim sferama života. Polaznici edukacija će dobiti i praktične informacije vezane uz radno pravo, pravnu proceduru otvaranja vlastitog obrta ili firme te uz računovodstvene razlike koje im mogu pomoći prilikom odabira i registriranja bilo kojeg gospodarskog subjekta. Organizirat ćemo i radionicu na temu korištenja dostupnih fondova, državnih poticaja i ostalih oblika financiranja poslovanja u RH, kao i radionicu o mogućnostima zaštite svih oblika intelektualnog vlasništva, što je tema koju čak i hrvatski poduzetnici slabo poznaju.

Ciljana publika EU projekta “Inkubator zapošljavanja“ oni su pojedinci koji žele izaći iz statusa nezaposlenosti, koji se žele pokrenuti, naučiti nešto novo i koji žele širiti mrežu svojih kontakata, kako bi se (samo)zaposlili.

- Na radionicama mogu sudjelovati nezaposleni pripadnici ranjivih skupina, mladi do 29 godina koji su nezaposleni više od 6 mjeseci te osobe starije od 29 godina nezaposlene više od 12 mjeseci. Specifičan cilj projekta je educirati i ohrabriti žene, koje su još uvijek, pogotovo u Dalmaciji, često zaposlene samo „kod kuće“. Nažalost, u današnje vrijeme to nije dovoljno za kvalitetan život. Ciljana skupina su i pripadnici nacionalnih manjina, kojima je zbog društvenih stigmi, teže doći do pravog zaposlenja – rekao je Surjan Žanko i dodao kako ljudi u Hrvatskoj općenito nisu dovoljno svjesni svih prednosti samozaposlenja. 

- Iako nemate sigurnost kao u velikom poduzeću, u vlastitom poduzeću birate što želite raditi, kada i s kim. Navodim primjer jednog poznanika odvjetnika koji je čim se upisao u odvjetničku komoru otvorio vlastiti odvjetnički ured. Naime, rekao mi je da je po odvjetničkoj tarifi dovoljno da naplati tri dana rada mjesečno da bi zaradio jednako kao i radom mjesec dana u nekom društvu. U Hrvatskoj još uvijek prevladava stav da bi se država trebala brinuti za nas i nakon što završimo formalno obrazovanje, a mnogi ljudi misle da se mogu zaposliti isključivo preko veze. Ljudi nisu svjesni da je recept za uspjeh, u poslovnom smislu, da rade ono što vole, da pretvore svoja stručna znanja ili hobije za svoj biznis – istaknuo je voditelj projekta.

„Inkubator zapošljavanja“ ima za cilj upravo usmjeriti ljude da svoj talent dalje razviju i dobiju znanja potrebna za pokretanje tvrtke i njeno uspješno poslovanje. Edukativne radionice započinju u Splitu 9. rujna na lokaciji Centra za informiranje i savjetovanje o karijeri HZZ-a, Ulica Bana J. Jelačića 17 (kod Kantuna Paulina).

Osim online, za sudjelovanje se može prijaviti i direktno dolaskom na radionicu uz predočenje osobne iskaznice. Sve informacije o projektu, predavačima, načinima prijave kao i detaljan raspored svih radionica u Sinju i Supetru bit će dostupan na web stranici te na Facebook stranici.

hr Wed Sep 04 2019 12:16:01 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5e4abe7c29111c42428b457d/80

Certifikacija vinarija – jamstvo kvalitete i uvjet većeg plasmana

U HGK u Splitu održan seminar o certifikaciji vinarija prema IFS Food standardu
Usklađivanje rada sa svjetskim standardima i normama za gospodarske subjekte nije samo nešto što ih čini konkurentnijima, već je danas često i uvjet samog plasmana njihove robe na tržište. S ciljem upoznavanja vinara s IFS Food standardom, čije su posjedovanje svojim dobavljačima postavili brojni međunarodni lanci supermarketa, održan je danas u HGK -Županijskoj komori Split seminar Certifikacija vinarija prema IFS Food standardu.

- Zadaća HGK je da poduzetnike upozna sa svim novostima, trendovima i zahtjevima koji se postavljaju pred njih, kako bi unaprijedili svoje poslovanje te bolje i lakše plasirali svoje proizvode i usluge“, rekao je predsjednik HGK – Županijske komore Split Joze Tomaš.

Certifikati predstavljaju potvrdu kvalitete i sigurnosti proizvoda koja pridonosi njihovoj prepoznatljivosti i boljem pozicioniranju na tržištu te tako i HGK više od dva desetljeća putem znakova kvalitete Hrvatska kvaliteta i Izvorno hrvatsko promovira i podiže svijest o kvaliteti hrvatskih proizvoda i usluga.

Tomaš je podsjetio da je hrvatsko, a posebno dalmatinsko vino s oko 130 autohtonih sorti izuzetno zanimljivo inozemnom tržištu te predstavlja velik i još nedovoljno iskorišten potencijal.

S IFS certifikatom nazočne su upoznale predstavnice certifikacijske kuće DNV GL Adriatica d.o.o., Ana Katić i Vlatka Šćetarić.

- Prvenstveni cilj ove edukacije koju provodimo u suradnji s HGK je približiti vinarima ovaj standard i upoznati ih s osnovnim zahtjevima norme, kako bi mogli napraviti procjenu kompleksnosti i troškova certificiranja te benefite koje će im donijeti“, rekla je Ana Katić.

Iako je u Hrvatskoj malo certificiranih, Katić je navela da iz godine u godinu broj korisnika certifikata raste kako rastu zahtjevi tržišta po pitanju standardizacije i jamstva kvalitete.

IFS je međunarodni standard ne samo za vina već i šire, za prehrambenu industriju, koji daje smjernice i zahtjeve za proizvodnju i preradu prehrambenih proizvoda usklađene s najboljom svjetskom praksom. Posjedovanje certifikata potvrda je usklađenosti proizvoda sa zahtjevima norme, odnosno ostvarene visoke razine kvalitete i sigurnosti proizvoda te omogućava prodaju vina lancima supermarketa širom Europe.

A što certificiranje konkretno znači i donosi vinarima posvjedočio je poznati hvarski vinar Antun Plančić. - Primjena svih visokih standarda u proizvodnji vina, koje je dio tržišta hrane, garantira kupcu da će dobiti vino visoke razine i standarda i to ne samo danas već i u budućnosti. Higijena podruma je uvjet uspjeha svakog vina, a viši standardi higijenskih uvjeta rezultirat će boljim proizvodom koji će naše hrvatsko vinarstvo pozicionirati na globalnom svjetskom tržištu“, rekao je Plančić.

Primjena svakog novog standarda iziskuje određeno vrijeme, kapacitete i sredstva stoga su se vinari danas u Komori mogli upoznati s osnovnim zahtjevima IFS standarda i njegovom primjenom u vinarijama, od infrastrukturne prilagodbe, opreme i ambalaže, upravljanja procesima i rizicima, provođenja higijene pa do jednako važnog educiranja djelatnika.
hr Mon Feb 17 2020 17:25:45 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b0ab36e2af47f3a008b46f8/80

Potrošnja ususret Valentinovu rasla za 45%: Hrvati najviše troše u restoranima te hotelima

Rezultati su dobiveni na temelju analize transakcija u trgovinama i online, kreditnim, debitnim i prepaid karticama

Potrošači diljem svijeta troše više za Dan zaljubljenih nego ikad prije, i to radije na iskustva nego na ono materijalno, pokazali su rezultati godišnje studije Mastercard Love Index. Rezultati su dobiveni na temelju analize transakcija u trgovinama i online, kreditnim, debitnim i prepaid karticama.

Love Index je otkrio kako „ljubavna ekonomija“ raste pet puta brže od svjetske ekonomije, a potrošnja za Valentinovo rasla je 17 posto od 2017. godine. Kad je riječ o transakcijama ususret Valentinovu (11. do 14. veljače) povećane su za 31 posto u posljednje tri godine na globalnoj razini.

Ova studija, koja objašnjava navike kupaca u razdoblju oko Dana zaljubljenih u više od 53 zemlje diljem svijeta, uključujući i Hrvatsku, donosi uvid i u dodatne trendove kad je riječ o kupnji. Tako trend darivanja iskustava nadmašuje tradicionalne poklone poput cvijeća i nakita pri čemu hotelske rezervacije bilježe povećanje od 22 posto, a kupovina avionskih karata za romantično putovanje od 13 posto. Prošle godine je potrošeno 2,2 milijarde američkih dolara na rezervaciju avionskih karata i romantičnih putovanja. Podaci su također otkrili kako potrošnja na tradicionalne čestitke za Valentinovo usporava, s rastom od samo 2 posto u posljednje tri godine.

Romantične večere u restoranima, iz godine u godinu, nastavljaju rasti u najromantičnijem razdoblju. Od 2017. godine broj transakcija u restoranima je porastao za 32 posto pa se ukupna potrošnja u 2019. povećala za 16 posto, na 3,4 milijarde američkih dolara.

Razna iskustva poput putovanja i romantičnih večera sve više dobivaju na važnosti, a potrošnja na tradicionalne darove usporava. Cvijeće se i dalje poklanja voljenim osobama, ali ne bilježi preveliki rast i to samo 3 posto od 2017. godine, dok je potrošnja na nakit u tom razdoblju porasla za samo 6 posto.

Nastavlja se i trend rasta popularnosti online kupovine s porastom broja transakcija od 57 posto za vrijeme Valentinova u posljednje tri godine. Značajan porast popularnosti bilježe beskontaktne transakcije i to veliko povećanje za 175 posto od 2017. godine.

Hrvati i navike zaljubljenih za Valentinovo

Podaci za Hrvatsku pokazuju kako je u odnosu na 2017. godinu, 2019. potrošnja u tjednu prije Dana zaljubljenih porasla za 45%, a ukupni broj transakcija za 68%. Najviše trošimo na hotele (39% ukupne potrošnje) – rast od 40% od 2017. do 2019. godine (povećanje za 22%). Broj transakcija u restoranima je porastao za 57% u posljednje tri godine. U protekle tri godine potrošnja na nakit u Hrvatskoj povećala se za 65%, a potrošnja na cvijeće za 92%.

U Hrvatskoj značajno raste i broj online transakcija – za 74% uoči Dana zaljubljenih u posljednje tri godine – kao i udio beskontaktnih transakcija sa 17% transakcija u 2017. na 48% u 2019. godini.

„Trend poklanjanja iskustva u odnosu na tradicionalne poklone i dalje raste te je jasno kako današnje generacije sve veći naglasak stavljaju na to da Valentinovo postane prilika za stvaranje neprocjenjivih trenutaka. Danas je lakše putovati i rezervirati putovanja nego ikad prije, a to se očituje u porastu broja kupovine avionskih karata te rezervacije hotelskog smještaja putem interneta uoči Valentinova. Mastercard Love Index nudi jedinstven uvid kako se navike kupaca razvijaju s vremenom, a kako se približavamo novom desetljeću očekujemo da će trend ulaganja u zajednička iskustva i uspomene nastaviti rasti“, rekla je Sanja Žigić, direktorica kompanije Mastercard u Hrvatskoj.

Studija je također pokazala kako je najveći broj transakcija uoči Dana zaljubljenih u Europi 2019. godine izvršen 14. veljače (34.968,569 transakcija).

hr Wed Feb 12 2020 09:59:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5e4197af29111cff348b4580/80

Veljača u HGK u Splitu posvećena izvozu

Danas u HGK - Županijskoj komori Split održana radionica Podrška internacionalizaciji poslovanja

Iako je važnost izvoza za dugoročno održiv gospodarski rast presudna i iznimna i iako današnje globalno tržište nudi znatno veće poslovne mogućnosti od domaćeg, od 14,5 tisuća tvrtki koliko ih je aktivnih u Splitsko-dalmatinskoj županiji, samo 7,7% njih izvozi. 

S krajnjim ciljem povećanja ovog postotka održana je danas u HGK - Županijskoj komori Split radionica Podrška internacionalizaciji poslovanja, kako bi se poduzetnicima predstavile novosti u programima za izvoznike i informacije o osiguranju njihovih plasmana.

Niz aktivnosti s ciljem poticanja i povećanja izvoza

- Hrvatska gospodarska komora provodi niz aktivnosti s ciljem poticanja i povećanja izvoza, a današnja radionica, kojom želimo informirati gospodarstvenike i osvještavati ih o mogućnostima podupiranja, praćenja i osiguranja njihovih izvoznih poslova, je upravo jedna od takvih aktivnosti. - rekao je predsjednik HGK - Županijske komore Split Joze Tomaš. Osim organizacije edukacija, Komora putem organizacije inozemnim delegacija, nastupa na sajmovima, ali i svojih predstavništava u stranim zemljama koja su na raspolaganju hrvatskim tvrtkama, radi na stvaranju preduvjeta za njihov izlazak na strana tržišta.

Radionica je organizirana u suradnji s Hrvatskom bankom za obnovu i razvitak (HBOR) i Hrvatskim kreditnim osiguranjem d.d. (HKO), koji su predstavili novosti za izvoznike, s naglaskom na investicije privatnog sektora i pripremu izvoza te izvozno-kreditno osiguranje i osiguranje kratkoročnih potraživanja prodaje roba i usluga.

- U HBOR-u smatramo da je potrebno potaknuti izvozna stremljenja naših gospodarstvenika te ih informirati o mogućnostima koje su im na raspolaganju u dijelu zatvaranja financijske konstrukcije i u dijelu osiguranja naplate izvoznih potraživanja. Nadamo se da će poduzetnici prepoznati korisnost ovih mjera i da ćemo imati pozitivne pomake. -poručila je voditeljica Područnog ureda HBOR-a za Dalmaciju Mira Krneta. Radionica u Splitu je prva od četiri koje će se na ovu temu u prvom kvartalu ove godine održati u dalmatinskim županijama, a uslijedit će radionice u Dubrovniku, Zadru i Šibeniku.

Ulogu Hrvatskog kreditnog osiguranja, tvrtke kćeri HBOR-a koja se bavi isključivo osiguranjem potraživanja predstavio je predsjednik Uprave, Zvonimir Samodol. ''Naša je usluga posebno značajna za izvoznike jer im omogućava da otvaraju nova tržišta uz prebacivanje rizika na nekog drugog tko se bavi preuzimanjem rizika, u ovom slučaju na osiguratelja specijaliziranog samo za tu vrstu osiguranja. Ovakvim radionicama i predstavljanjem želimo prvenstveno educirati poduzetnike, ukazati im da postoji rizik te da taj rizik mogu osigurati'', rekao je Samodol.

Financiranje izvoznih projekata

A s detaljima financiranja izvoznih projekata te osiguranja potraživanja nazočne su upoznale Marina Jurašin i Ivana Petković iz HBOR-a te Aneli Džajić iz HKO-a.

Posebno su zanimljiva bila iskustva poduzetnika izvoznika koji surađuju s HBOR-om i HKO-om.

- Suradnja s HKO-om nam je dosta olakšala poslovanje jer nismo više morali gubiti vrijeme na istraživanje stranih kupaca. Osiguranje košta ali se i isplati, nama je uštedjelo vrijeme a potencijalno i novac te su benefiti osiguranja veći od troškova. - smatra Branimir Šimić iz Wellmaxa d.o.o., tvrtke za trgovinu elektro-instalacijskim materijalima.

Primjer korištenja usluga HBOR-a i vlastitog pristupa izvozu iznio je i Andrija Polić, vlasnik tvrtke Stella Mediterranea d.o.o, koja se bavi proizvodnjom hrane, delikatesa i dodataka prehrani. Polić općenito smatra da naši poduzetnici slabo koriste prilike i mogućnosti koje su im danas na raspolaganju, od niskih kamata, sredstava iz fondova pa do gladi svjetskog tržišta za novim i drugačijim proizvodima i uslugama.

Mjesec veljaču je HGK – Županijska komora Split posvetila upravo izvozu i izvoznicima, te će se tako sljedeći tjedan, 20. veljače u splitskoj Komori održati seminar Nova Incoterms® 2020 pravila, na temu ovog globalno priznatog standarda o upotrebi domaćih i međunarodnih trgovinskih pojmova čiji je cilj trgovcima diljem svijeta pružiti sigurnost i jasnoću u poslovanju. 

hr Mon Feb 10 2020 18:49:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5e3d643129111c7f2e8b4575/80
Foto: Ivo Čagalj/Pixsell

Regionalni dani EU fondova u Imotskom: Saznajte sve o bespovratnim sredstvima i ostvarite uspješan projekt!

Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije u suradnji s institucijama u sustavu upravljanja i kontrole korištenja EU fondova, kao nositelj politike ravnomjernog regionalnoga razvoja u Republici Hrvatskoj i ove godine organizira informativno-edukativna događanja pod nazivom „Regionalni dani EU fondova“.
Putem brojnih događaja, koji će biti organizirani u 30 gradova diljem Hrvatske, šira javnost i svi zainteresirani pojedinci, na razumljiv i pristupačan način, moći će dobiti informacije o svim mogućnostima financiranja izfondova Europske unije.

Nakon uspješno odrađenih događaja u Bakru, Belom Manastiru, Biogradu na Moru, Gospiću, Garešnici, Ivancu, Karlovcu, Krapini, Križevcima, Murskom Središću, Opuzenu, Petrinji, Požegi, Puli, Solinu, Šibeniku, Umagu, Vinkovcima, Virovitici, Vukovaru, Zaboku, Zadru i Zaprešiću koji su privukli brojne zainteresirane građane, „Regionalni dani EU fondova“ održat će se ovog puta u Imotskom.

Besplatne edukacije o korištenju EU fondova održat će se u petak, 14. veljače, u Pučkom otvorenom učilištu Imotski s početkom u 10:00 sati, a pozdravnim govorima otvorit će ih g. Ivan Budalić, gradonačelnik Imotskog i predstavnik Ministarstva regionalnoga razvoja i fondova Europske unije.

Edukativno-informativni dio događanja započet će panel raspravom „Razvoj Imotskog kroz fondove Europske unije“, nakon čega će uslijediti stručna predavanja pod nazivom „EU fondovi kao mogućnost financiranja“. Po završetku stručnih predavanja održat će se edukacija “Predstavljanje mjera ruralnog razvoja i postupak prijave na natječaj“ na kojoj će Dragana Kosanović iz Euro Grant Konzaltinga predstaviti aktualne mogućnosti financiranja u okviru mjera ruralnog razvoja i upoznati posjetitelje s procesom prijave putem AGRONET aplikacije.

Zaključno, svi sudionici imat će mogućnost postaviti pitanja vezana uz EU fondove. Događaj “Regionalni dani EU fondova” namijenjen je svim građanima zainteresiranima za mogućnosti korištenja fondova Europske unije. Putem interaktivnih radionica, panel diskusija i edukativnih sadržaja, polaznici će uz korisne savjete ujedno imati priliku razmijeniti iskustva i povezati se s predavačima i drugim sudionicima, sa svrhom jačanja suradnje na svim razinama i realizacije što većeg broja projekata.

Prijavite se na besplatne edukacije, saznajte sve o mogućnostima korištenja EU sredstava i postanite dio svijeta EU fondova!

Direktan link na prijavu


hr Fri Feb 07 2020 14:21:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis

Pročitajte još . . .