Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5838417e1eea8fd1ee8b45ba/80
Foto: Screenshot YouTube

Marić: Zakon o koncesijama dva puta prošao proceduru usvajanja, nema potrebe za odugovlačenjem

Također je podsjetio da je javna rasprava o zakonu o koncesiji provedena u veljači i ožujku 2016., da su usuglašeni svi komentari, te je Zakon uveden u Vladinu proceduru

Ministar financija Zdravko Marić izjavio je u nedjelju kako je Zakon o koncesijama, koji se nalazi na dnevnom redu Hrvatskog sabora, već dva puta prošao proceduru usvajanja, ocijenivši kako nema potrebe  za odugovlačenje s njegovim izglasavanjem.

 U izjavi za novinare ispred Ministarstva financija, nakon što je Inicijativa "Pokret otoka" održala danas prosvjede na desetke mjesta uz obalu i na otocima te zatražila da se Prijedlog Zakona o koncesijama vrati na treće čitanje u Sabor, a javnost uključi u daljnju raspravu, ministar Marić je podsjetio kako je prvi nacrt zakona izrađen još krajem 2015. u vrijeme tehničke vlade Zorana Milanovića.

 Također je podsjetio da je javna rasprava o zakonu o koncesiji provedena u veljači i ožujku 2016., da su usuglašeni svi komentari, te je Zakon uveden  u Vladinu proceduru.

 Potom je Oreškovićeva Vlada uputila Zakon u Hrvatski sabor, ali je ta parlamentarna većina raspuštena, dodao je. Marić je podsjetio da je najviše komentara i primjedbi došlo od DORH-a, Hrvatske udruge poslodavaca i Ministarstva uprave, a nakon provedene javne rasprave, svi su usklađeni.

Vlada Andreja Plenkovića isti je zakon provela kroz svoju proceduru i odlučili smo ga poslati u saborsku proceduru, istaknuo je ministar financija.

 U prvom čitanju koje je provedeno u veljači ove godine, 117 zastupnika je glasalo za, dva su bila protiv i četiri suzdržana, te je Zakon upućen u drugo čitanje, kazao je ministar Marić.

 Zakon o koncesijama je naša uskladba s direktivama Europske unije, krovni je zakon koji definira pobliže postupke same dodjele koncesija, brojne procedure koje se tiču zaštite pozicije davatelja koncesija i nacionalnih interesa, traži studije izvodljivosti i općenito raznoraznih obrazaca koje je potrebno ispuniti da bi se dobila koncesija, dodao je.

 To je transponiranje najbolje svjetske prakse europskih direktiva u naše zakonodavstvo, kazao je Marić.

 Pojedina područja koncesija regulirat će se zakonima i podzakonskim aktima iz tih pojedinih područja - poput Zakonu o rudarstvu, Zakonu o žičarama, ili vrlo specifičnog Zakona o pomorskom dobru i morskim lukama, podsjetio je.

  Apsolutno nema potrebe za još jednu javnu raspravu, jer se Zakon gotovo godinu i pol nalazi u javnoj raspravi. Mogu reći vrlo odgovorno iz perspektive Ministarstva financija, i svih mojih kolega koji rade na problematici koncesija zakonodavnog okvira, da smo postigli dosta visoku razinu našeg zadovoljstva u smislu upravo provedene javne rasprave i usuglašavanja, rekao je ministar Marić.

 Procijenio je kako će Zakon unaprijediti poslovno okruženje u Republici Hrvatskoj, te istodobno ojačati nadzorne funkcije nad njim.

 Po novom Zakonu ugovor o koncesiji postaje upravni ugovor, koji za razliku od trgovačkog ugovora daje veću mogućnost samom davatelju koncesija, čime činimo iskorak u olakšavanju poslovanja i šaljemo jasnu poruku da je Hrvatska zemlja koja želi privlačiti investicije i zdravi kapital koji je spreman investirati i zapošljavati ljude u Hrvatskoj, naglasio je Marić.

 Zakonom vrlo detaljno pripisujemo povjerenstvo za dodjelu koncesija koje mahom, kako i danas između ostalog piše u Zakonu o pomorskom dobru i morskim lukama, čine stručnjaci i to renomirani ljudi koji u tom pojedinom području imaju što za reći odnosno znaju problematiku, dodao je.

 Odgovarajući na pitanje o prosvjedima ministar Marić je kazao kako je u hrvatskoj političkoj areni malo toga što nekoga može i treba iznenaditi; i sada obzirom na novonastale političkog okolnosti događa se ovaj moment gdje smo odjednom sada pod ovakvim konstatacijama i zaključcima, dodao je.

 Neke od amandmana koje su uputili zastupnici u Hrvatskom saboru idu za tim da treba uključiti predstavnike lokalne samouprave gradova i općina na kojima se koncesija dodjeljuje. Osobno nemam ništa protiv toga, dapače spremni smo na to, međutim isto tako ovim zakonom nije ograničeno imenovanje i predstavljanje u tom povjerenstvu bilo koga. Na tu problematiku treba gledati iz perspektive dobre namjere i vjere da se jednostavno kroz dodjelu koncesije potakne nekakva gospodarska i neka šira aktivnostima u pojedinoj jedinici lokalne samouprave, kazao je ministar Marić.

 Što se tiče saborske procedure, Hrvatski sabor će o tome odlučiti, no mi ne vidimo razloga da idemo dalje, jer smo već u kašnjenju zbog objektivnih okolnosti prema Europskoj komisiji, te da niti ne riskiramo nekakve moguće postupke, zaključio je ministar financija Zdravko Marić.

hr Sun Jun 18 2017 22:03:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/59faf29db9e03e649a8b459b/80
Foto: Vlada RH

Nova radna mjesta: Ministar Pavić najavio zapošljavanje 3043 pripravnika

Za potpore za prvo zapošljavanje osigurali su 829,3 milijuna kuna u državnom proračunu i 385,5 milijuna kuna iz EU fondova za period od 2018. do 2020.

Ne gomilamo administraciju, nego zapošljavamo one koji nam trebaju, liječnike, profesore, djelatnike u socijalnom sektoru.

Izjavio je to jučer na sjednici Vlade ministar rada i mirovinskog sustava Marko Pavić, najavivši je da će država zaposliti 3043 pripravnika. Oni će biti zaposleni zdravstvu, socijalnoj skrbi i obrazovanju. Iako je na snazi zabrana zapošljavanja u javnom sektoru, novac za ovu mjeru zapošljavanja mladih namaknuli su iz europskih fondova. Za potpore za prvo zapošljavanje osigurali su 829,3 milijuna kuna u državnom proračunu i 385,5 milijuna kuna iz EU fondova za period od 2018. do 2020. - pišu 24sata

- Pripravništvo kao takvo još nije zaživjelo u privatnom sektoru, no imaju vrlo sličnu mjeru potpore za zapošljavanje koja je značajno skočila. Ukupni broj zahtjeva za SOR je pao za 40%. Za samozapošljavanje se više nego udvostručio odnosno porastao za 122%, a za potpore za zapošljavanje koje idu samo privatnicima porastao je za 22% u prvom kvartalu 2018. uspoređujući s 2017. - kažu u Ministarstvu rada.

Mladi se raduju pripravništvu jer druga mjera, SOR (stručno osposobljavanje za rad bez zasnivanja radnog odnosa) namijenjena je onima koji trebaju polagati majstorski ili stručni ispit. Kažu kako su, da bi dobili licencu, prisiljeni raditi za minimalac.

- Ta mjera pruža podršku određenim skupinama, stoga se ne može naglo ukinuti. Cilj nam je nastaviti jačati mjere koje potiču trajno zapošljavanje nezaposlenih osoba - napisali su iz kabineta ministra Pavića. Dodali su da bilježe pad korisnika te mjere. SOR je 2012. uvela Milanovićeva Vlada.

- Broj korisnika SOR-a smanjen je s 15.059 korisnika u 2016. na 9947 u 2017., što je smanjenje za 34%. Tijekom prva tri mjeseca 2018. u mjeru stručno osposobljavanje za rad bez zasnivanja radnog odnosa uključeno je 1469 osoba - rekli su u Ministarstvu rada.

Radnik na SOR-u poslodavca ne stoji ništa jer minimalac i doprinose radniku isplaćuje država. Pripravniku u privatnom sektoru država plaća 50% troškova, a njegova plaća mora biti na razini od 70 do 85% plaće predviđene za to radno mjesto, a razliku pokriva poslodavac. Cijeli članak pogledajte ovdje.

hr Sun Apr 22 2018 21:23:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5adcbcff2af47fb68c8b46b2/80
Foto: Pixabay

„Dani tehničke ispravnosti motocikala 2018.“: Pregled vozila obavlja se besplatno

Motocikli i mopedi (i ostala vozila L kategorije) su posebno ugrožena skupina motoriziranih sudionika u prometu, stoga je ova akcija usmjerena isključivo na te kategorije vozila
U organizaciji stanica za tehnički pregled vozila, HAK-a, CVH i Nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa od 23. do 28. travnja organizira se preventivno-sigurnosna akcija kontrole tehničke ispravnosti motocikala, „Dani tehničke ispravnosti motocikala 2018“ - javlja HAK

 Motocikli i mopedi (i ostala vozila L kategorije) su posebno ugrožena skupina motoriziranih sudionika u prometu, stoga je ova akcija usmjerena isključivo na te kategorije vozila.

Akcija ima isključivo preventivno-sigurnosni karakter i temeljena je na poticanju vozača motocikala i mopeda glede ispravnog i pravovremenog sagledavanja aspekta tehničke ispravnosti vlastitog vozila za sigurno sudjelovanje u prometu tj. izbjegavanja prometnih nesreća uvjetovanih tehničkom neispravnošću vozila.

Akcija je u potpunosti dragovoljna i težište je na pružanju savjetodavne pomoći glede uklanjanja eventualno utvrđenih nedostataka na motociklima i mopedima te se nikakve represivne mjere neće primjenjivati.

Pregled vozila obavlja se BESPLATNO (bez naplaćivanja naknade) za sve vlasnike vozila, odnosno vozače koji se izvanredno pojave na pregledu sa zamolbom da im se njihov motocikl ili moped pregleda i utvrdi tehnička ispravnost ili neispravnost. Besplatni pregled vozila u sklopu ove akcije ne zamjenjuje redovni tehnički pregled kojem podliježu vozila kojima se produljuje valjanost prometne dozvole ili se registriraju u tjednu trajanja akcije te se u tim slučajevima tehnički pregled naplaćuje sukladno odluci o visini naknada.

hr Sun Apr 22 2018 18:51:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/590c61b9b47398c3728b46b3/80
Foto: Pixabay

Kakvo će ljeto biti - ekstremno vruće ili?: Evo što je Vakula rekao...

Hoće li sljedeći mjeseci biti iznadprosječno topli kao travanj?
Posljednjih dana svjedočimo natprosječno visokim temperaturama za ovaj dio godine. Tako je i Zoran Vakula, HRT-ov meterolog kazao kako su temperature u Zagrebu kao i u većini Hrvatske visoke kao malo kada u povijesti mjerenja ovog dijela travnja. Ponegdje čak ima i ljetne vrijednosti!

No, to ne znači da će i sljedeći mjeseci nastaviti u takvom ozračju. Velika odstupanja od prosječne temperature povremeno su moguća, pa i vrlo vjerojatna, ali je mala vjerojatnost da srednja temperatura zraka cijelog mjeseca - i svibnja i lipnja - u većini Hrvatske jako odstupa od prosjeka, kao što će to gotovo sigurno biti u ovom mjesecu - diljem Hrvatske jednom od najtoplijih travanja u povijesti mjerenja. - piše Vakula za HRT

No, već za srpanj, kolovoz i rujan za ljubitelje znatnije iznadprosječnosti stanje će se vjerojatno poboljšati. Hoće li to biti dovoljno za još jednu ljetnu "ekstremno toplo" ocjenu klimatologa DHMZ-a, teško je trenutačno pouzdano prognozirati. Vjerojatnost postoji, ali nije odviše velika. Dapače!

Najmanja je u usporedbi s prošlim godinama. No, ne smije se sasvim isključiti. To je još uvijek prognoza, i još dugoročna, u kojoj su promjene moguće. A ako se i ne promijeni, taj vjerojatni izostanak velikog odstupanja od prosječne sezonske temperature ne znači da neće biti razdoblja, možda čak i višetjednih, s vrućim i nekima teško podnošljivim danima, pa i toplinskih valova koji mogu djelovati na zdravlje – sve je to ljeti uobičajeno za Hrvatsku i okolicu – ali kad će se na kraju sve analizirati – zbrojiti, oduzeti, podijeliti – srednja temperatura ovogodišnjega ljeta vjerojatno neće biti visoka kao u većini prošlih godina. - piše Vakula.

hr Sun Apr 22 2018 16:38:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5adc91c12af47f4b898b4768/80
Foto: Pixabay / Ilustracija

Uzrok požara u Vrgorcu je tehnički kvar na vozilu

Nema elemenata kaznenog djela

U subotu navečer u Vrgorcu je u potpunosti izgorio kamion marke Mercedes Sprinter te dva dostavna vozila marke Citroen Berlingo Gradske čistoće Vrgorac.

Vatrogasci DVD-a Vrgorac su po dojavi susjeda izašli na teren i brzom intervencijom spasili okolna vozila.

Iako je gradonačelnik Vrgorca, Ante Pranić posumnjao da je riječ o namjernom činu, očevid je ipak pokazao da je uzrok požara tehnički kvar na Mercedesu.

- Očevidom u Vrgorcu utvrđeno da je uzrok požara tehnički kvar na vozilu Mercedes. Nema elemenata kaznenog djela. - izvijestila je policija. 

hr Sun Apr 22 2018 15:44:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .