Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5960c752b9e03eda328b4743/80
Foto: Pixabay

Razlog prometnih nesreća su skupe cestarine i ludovanje motociklista

Pet poginulih na hrvatskim cestama u dva dana posljedica su preskupih cestarina i toleriranja ludovanja motociklista
Tragične nesreće na državnoj cesti D1, u kojima je u petak kasno poslijepodne, između Gračaca i Udbine, u frontalnom sudaru dvaju Audija, poginula jedna osoba te danas u 00:30 sati u Kukuzovcu nedaleko Sinja, u srazu Forda i Citroëna, smrtno stradala 20-godišnjakinja, pokazuje kako plaćamo i platit ćemo danak bahato i nerazumno preskupih cestarina. Upravo je cestarina na dionici autoceste A1 od Zagreba do Splita, vjerojatno primjer jedne od najnerazumnije i najneodgovornije prometno-poslovne odluke na svijetu.

Naime, cijena po kilometru autoceste gotovo je na razini najskupljih na svijetu, francuskih i talijanskih, a usto je dužina 50-ak kilometara veća nego državnom cestom D1. I svi se kilometri jednako naplaćuju (!), usto se, dodatnim kilometrima i bržom vožnjom znatno povećava potrošnja goriva, pa je ukupni trošak oko 550 kn veći. Puno i previše za većinu naših građana. Svaki automobil, koji, a razumljivo je, zbog preskupe autoceste izabere državnu cestu, u potencijalnoj je smrtnoj opasnosti, za sebe i druge.

Ovo je, uz manjkav nadzor te neučinkovito i nepošteno pravosuđe, koji potiču na kršenje propisa, razlog što se na hrvatskim prometnicama, razmjerno, dvostruko više gine nego na njemačkim. A istodobno se ne ostvaruju mogući pozitivni učinci u turizmu, gospodarstvu, demografiji... Kako ništa nismo naučili od njemačkog primjera, gdje su besplatne autoceste, od 1949. do danas, uz nemjerljive koristi za sigurnost i spašavanje života, bile glavni generator njemačkog gospodarskog čuda?, kaže prometni stručnjak Željko Marušić

Naravno, zasluga je to i pametnih njemačkih vlada od II. svjetskog rata do danas, gdje nitko nije lamentirao o "gubicima" na nenaplaćenoj cestarini, kao kod nas. Kako i bi, kad su na svaku marku (u novije vrijeme euro) "izgubljen" na nenaplaćenoj cestarini zaradili, izravno i neizravno, zaradili barem deset!

Da je netko počeo spominjati kako je mreža Autobahnova u golemim gubicima, po kalkulaciji kakvu su našim građanima političari servirali godinama, rekli bi mu da je poludio. Mreži Autobahna država promišljeno vraća tek mali dio zarade za koju su zaslužne, što je itekako dovoljno za vrhunsko održavanje i ostalo.

Za osobna vozila besplatni Autobahn ne samo da nije u minusu, nego je, vjerojatno najveća "Zlatna koka" u svjetskoj povijesti uređenog gospodarstva. Vrijednost više od 100.000 spašenih ljudskih života i više od milijun lako i teško ozlijeđenih manje, ne može se niti procijeniti. Takvom bismo strategijom znatno lakše vraćali prevelike kredite, za trećinu napuhane korupcijom i kriminalom. A koliko bismo uštedjeli samo u protekla dva dana, da je barem po jedno vozilo iz svake tragične nesreće, umjesto državnom cestom D1 vozilo autocestom A1?!

Ali Njemačka je imala vizionarskog Hansa-Christopha Seebohma, saveznog ministra prometa od 1949. do 1966., kratkotrajno i vicekancelara, koji je početkom mandata brzo uvjerio kancelara Konrada Adenauera, da je besplatno korištenje njemačkih autocesta od prvorazrednog nacionalnog interesa. Nakon njegovog sustavnog izlaganja u Bundestagu, mjera je donesena aklamacijom.

Zbog toga ga smatraju jednom od, ne samo, najzaslužnijih osoba za njemačko gospodarsko čudo, nego jednim od, za nacionalne interese, najzaslužnijih Nijemaca u povijesti. No, Njemačka je, velikom srećom, imala Adenauera i, posebice, Seebohma, a Hrvatska je imala i ima to što ima.

Nijemci planiraju uvesti vinjete (nije potpuno izvjesno), jer je mreža Autobahnova postala toliko preopterećena da je ta mjera sve više kontraproduktivna. Budući da bi vinjete za njemačke građane zamijenile paušalnu godišnju cestarinu, služile bi optimiziranju i prigušivanju tranzitnog prometa. No, velik broj njemačkih stručnjaka tvrdi da je za osobna vozila besplatni Autobahn i dalje njemački nacionalni interes.

A mi smo poskupjeli autoceste i u zimskom periodu, kad zjape prazne. Uh...

Troje poginulih u 4:50 sati, na DC60 u Košutama kod Trilja, u srazu dva motocikla s teretnim vozilom, ponovno je aktualizirao poznati problem, da je vožnja motociklom, ne 10 do 20 posto, nego 10 do 20 puta (!) opasnija od vožnje automobilom, ovisno o situaciji. Još je poznatije da su oni koji voze brze motocikle, svakodnevno i gotovo stalno, u velikom brzinskom prekoračenju i da to policija gotovo ne sankcionira ili pasivno promatra.

Prosječni građani to itekako znaju, ali teško mogu kvantificirati, pa evo da shvate koliko brzo voze: sportski motocikli, omiljeni onima koji se žele praviti "frajeri" na asfaltu, u prvom stupnju prijenosa potegnu brže od 100 km/h, a oni snažniji u drugom jure više od 200 km/h! Vrijeme je, dakle, za akciju. Ne se opasno policijsko utrkivanje s njima (ako treba i to!), struka može ponuditi učinkovite sustavne mjere za njihovo obuzdavanje, privođenje pravdi i motiviranje za vožnju po propisima., zaključio je Željko Marušić
hr Sat Jul 08 2017 13:52:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/59faf29db9e03e649a8b459b/80
Foto: Vlada RH

Nova radna mjesta: Ministar Pavić najavio zapošljavanje 3043 pripravnika

Za potpore za prvo zapošljavanje osigurali su 829,3 milijuna kuna u državnom proračunu i 385,5 milijuna kuna iz EU fondova za period od 2018. do 2020.

Ne gomilamo administraciju, nego zapošljavamo one koji nam trebaju, liječnike, profesore, djelatnike u socijalnom sektoru.

Izjavio je to jučer na sjednici Vlade ministar rada i mirovinskog sustava Marko Pavić, najavivši je da će država zaposliti 3043 pripravnika. Oni će biti zaposleni zdravstvu, socijalnoj skrbi i obrazovanju. Iako je na snazi zabrana zapošljavanja u javnom sektoru, novac za ovu mjeru zapošljavanja mladih namaknuli su iz europskih fondova. Za potpore za prvo zapošljavanje osigurali su 829,3 milijuna kuna u državnom proračunu i 385,5 milijuna kuna iz EU fondova za period od 2018. do 2020. - pišu 24sata

- Pripravništvo kao takvo još nije zaživjelo u privatnom sektoru, no imaju vrlo sličnu mjeru potpore za zapošljavanje koja je značajno skočila. Ukupni broj zahtjeva za SOR je pao za 40%. Za samozapošljavanje se više nego udvostručio odnosno porastao za 122%, a za potpore za zapošljavanje koje idu samo privatnicima porastao je za 22% u prvom kvartalu 2018. uspoređujući s 2017. - kažu u Ministarstvu rada.

Mladi se raduju pripravništvu jer druga mjera, SOR (stručno osposobljavanje za rad bez zasnivanja radnog odnosa) namijenjena je onima koji trebaju polagati majstorski ili stručni ispit. Kažu kako su, da bi dobili licencu, prisiljeni raditi za minimalac.

- Ta mjera pruža podršku određenim skupinama, stoga se ne može naglo ukinuti. Cilj nam je nastaviti jačati mjere koje potiču trajno zapošljavanje nezaposlenih osoba - napisali su iz kabineta ministra Pavića. Dodali su da bilježe pad korisnika te mjere. SOR je 2012. uvela Milanovićeva Vlada.

- Broj korisnika SOR-a smanjen je s 15.059 korisnika u 2016. na 9947 u 2017., što je smanjenje za 34%. Tijekom prva tri mjeseca 2018. u mjeru stručno osposobljavanje za rad bez zasnivanja radnog odnosa uključeno je 1469 osoba - rekli su u Ministarstvu rada.

Radnik na SOR-u poslodavca ne stoji ništa jer minimalac i doprinose radniku isplaćuje država. Pripravniku u privatnom sektoru država plaća 50% troškova, a njegova plaća mora biti na razini od 70 do 85% plaće predviđene za to radno mjesto, a razliku pokriva poslodavac. Cijeli članak pogledajte ovdje.

hr Sun Apr 22 2018 21:23:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5adcbcff2af47fb68c8b46b2/80
Foto: Pixabay

„Dani tehničke ispravnosti motocikala 2018.“: Pregled vozila obavlja se besplatno

Motocikli i mopedi (i ostala vozila L kategorije) su posebno ugrožena skupina motoriziranih sudionika u prometu, stoga je ova akcija usmjerena isključivo na te kategorije vozila
U organizaciji stanica za tehnički pregled vozila, HAK-a, CVH i Nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa od 23. do 28. travnja organizira se preventivno-sigurnosna akcija kontrole tehničke ispravnosti motocikala, „Dani tehničke ispravnosti motocikala 2018“ - javlja HAK

 Motocikli i mopedi (i ostala vozila L kategorije) su posebno ugrožena skupina motoriziranih sudionika u prometu, stoga je ova akcija usmjerena isključivo na te kategorije vozila.

Akcija ima isključivo preventivno-sigurnosni karakter i temeljena je na poticanju vozača motocikala i mopeda glede ispravnog i pravovremenog sagledavanja aspekta tehničke ispravnosti vlastitog vozila za sigurno sudjelovanje u prometu tj. izbjegavanja prometnih nesreća uvjetovanih tehničkom neispravnošću vozila.

Akcija je u potpunosti dragovoljna i težište je na pružanju savjetodavne pomoći glede uklanjanja eventualno utvrđenih nedostataka na motociklima i mopedima te se nikakve represivne mjere neće primjenjivati.

Pregled vozila obavlja se BESPLATNO (bez naplaćivanja naknade) za sve vlasnike vozila, odnosno vozače koji se izvanredno pojave na pregledu sa zamolbom da im se njihov motocikl ili moped pregleda i utvrdi tehnička ispravnost ili neispravnost. Besplatni pregled vozila u sklopu ove akcije ne zamjenjuje redovni tehnički pregled kojem podliježu vozila kojima se produljuje valjanost prometne dozvole ili se registriraju u tjednu trajanja akcije te se u tim slučajevima tehnički pregled naplaćuje sukladno odluci o visini naknada.

hr Sun Apr 22 2018 18:51:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/590c61b9b47398c3728b46b3/80
Foto: Pixabay

Kakvo će ljeto biti - ekstremno vruće ili?: Evo što je Vakula rekao...

Hoće li sljedeći mjeseci biti iznadprosječno topli kao travanj?
Posljednjih dana svjedočimo natprosječno visokim temperaturama za ovaj dio godine. Tako je i Zoran Vakula, HRT-ov meterolog kazao kako su temperature u Zagrebu kao i u većini Hrvatske visoke kao malo kada u povijesti mjerenja ovog dijela travnja. Ponegdje čak ima i ljetne vrijednosti!

No, to ne znači da će i sljedeći mjeseci nastaviti u takvom ozračju. Velika odstupanja od prosječne temperature povremeno su moguća, pa i vrlo vjerojatna, ali je mala vjerojatnost da srednja temperatura zraka cijelog mjeseca - i svibnja i lipnja - u većini Hrvatske jako odstupa od prosjeka, kao što će to gotovo sigurno biti u ovom mjesecu - diljem Hrvatske jednom od najtoplijih travanja u povijesti mjerenja. - piše Vakula za HRT

No, već za srpanj, kolovoz i rujan za ljubitelje znatnije iznadprosječnosti stanje će se vjerojatno poboljšati. Hoće li to biti dovoljno za još jednu ljetnu "ekstremno toplo" ocjenu klimatologa DHMZ-a, teško je trenutačno pouzdano prognozirati. Vjerojatnost postoji, ali nije odviše velika. Dapače!

Najmanja je u usporedbi s prošlim godinama. No, ne smije se sasvim isključiti. To je još uvijek prognoza, i još dugoročna, u kojoj su promjene moguće. A ako se i ne promijeni, taj vjerojatni izostanak velikog odstupanja od prosječne sezonske temperature ne znači da neće biti razdoblja, možda čak i višetjednih, s vrućim i nekima teško podnošljivim danima, pa i toplinskih valova koji mogu djelovati na zdravlje – sve je to ljeti uobičajeno za Hrvatsku i okolicu – ali kad će se na kraju sve analizirati – zbrojiti, oduzeti, podijeliti – srednja temperatura ovogodišnjega ljeta vjerojatno neće biti visoka kao u većini prošlih godina. - piše Vakula.

hr Sun Apr 22 2018 16:38:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5adc91c12af47f4b898b4768/80
Foto: Pixabay / Ilustracija

Uzrok požara u Vrgorcu je tehnički kvar na vozilu

Nema elemenata kaznenog djela

U subotu navečer u Vrgorcu je u potpunosti izgorio kamion marke Mercedes Sprinter te dva dostavna vozila marke Citroen Berlingo Gradske čistoće Vrgorac.

Vatrogasci DVD-a Vrgorac su po dojavi susjeda izašli na teren i brzom intervencijom spasili okolna vozila.

Iako je gradonačelnik Vrgorca, Ante Pranić posumnjao da je riječ o namjernom činu, očevid je ipak pokazao da je uzrok požara tehnički kvar na Mercedesu.

- Očevidom u Vrgorcu utvrđeno da je uzrok požara tehnički kvar na vozilu Mercedes. Nema elemenata kaznenog djela. - izvijestila je policija. 

hr Sun Apr 22 2018 15:44:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .